Strona 44 z 109

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 15 lut 2018, 10:15
autor: Ryslaw
Polskie karty zdarzeń miejskich już powoli się robią :)
Znaczy ja robię tłumaczenie, a Dobromir grafikę. Powinienem skończyć tłumaczenie pierwszych 30 w przyszłym tygodniu (teraz mam ich 15), a później biorę się za pierwszą 30 wydarzeń na drodze, bo to jest potrzebne na początku gry.

A poniżej możecie zobaczyć, jak wygląda przykładowa karta. Pokazujemy tylko jedną stronę, żeby uniknąć spoilerów - na drugiej stronie pokazane są efekty naszych wyborów.
Spoiler:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 15 lut 2018, 10:45
autor: Bary
Ryslaw pisze:Polskie karty zdarzeń miejskich już powoli się robią :)
Znaczy ja robię tłumaczenie, a Dobromir grafikę. Powinienem skończyć tłumaczenie pierwszych 30 w przyszłym tygodniu (teraz mam ich 15), a później biorę się za pierwszą 30 wydarzeń na drodze, bo to jest potrzebne na początku gry.

A poniżej możecie zobaczyć, jak wygląda przykładowa karta. Pokazujemy tylko jedną stronę, żeby uniknąć spoilerów - na drugiej stronie pokazane są efekty naszych wyborów.
Spoiler:
Niby człowiek rozumie po angielsku i jest ok, ale jak się przeczyta w rodzimym języku, to jakoś od razu się gęba cieszy i fajniej się robi. :) Świetna robota z tą lokalizacją!

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 15 lut 2018, 10:52
autor: Yavi
"Godoł"? :D Nie wiedziałem, że Inoxy pochodzą ze Śląska ;).

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 15 lut 2018, 10:55
autor: Ryslaw
Pracował na kopalni. Podłapał akcent ;)

A tak na serio będę chciał jakoś rozróżnić poszczególne rasy czasami, nadać trochę kolorytu. Żeby nie było to takie strasznie płaskie.

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 15 lut 2018, 11:21
autor: elayeth
Ryslaw pisze:Polskie karty zdarzeń miejskich już powoli się robią :)
Znaczy ja robię tłumaczenie, a Dobromir grafikę. Powinienem skończyć tłumaczenie pierwszych 30 w przyszłym tygodniu (teraz mam ich 15), a później biorę się za pierwszą 30 wydarzeń na drodze, bo to jest potrzebne na początku gry.

A poniżej możecie zobaczyć, jak wygląda przykładowa karta. Pokazujemy tylko jedną stronę, żeby uniknąć spoilerów - na drugiej stronie pokazane są efekty naszych wyborów.
Spoiler:
A jak tam scenariusze 31+?

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 15 lut 2018, 11:21
autor: polwac
Ryslaw pisze:Pracował na kopalni. Podłapał akcent ;)

A tak na serio będę chciał jakoś rozróżnić poszczególne rasy czasami, nadać trochę kolorytu. Żeby nie było to takie strasznie płaskie.
Super pomysł

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 15 lut 2018, 11:24
autor: Ryslaw
elayeth pisze: A jak tam scenariusze 31+?
Scenariusze, czy karty? Bo scenariusze robił Woytas i lookwych. Nie wiem, jak u nich prace postępują i jakie mają plany.

A jeśli chodzi o karty to najpierw podstawowa sześćdziesiątka (30 miast i 30 dróg), a później pozostałe 90 :)

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 15 lut 2018, 11:36
autor: elayeth
Ryslaw pisze:
elayeth pisze: A jak tam scenariusze 31+?
Scenariusze, czy karty? Bo scenariusze robił Woytas i lookwych. Nie wiem, jak u nich prace postępują i jakie mają plany.

A jeśli chodzi o karty to najpierw podstawowa sześćdziesiątka (30 miast i 30 dróg), a później pozostałe 90 :)
Tak - pytałem o scenariusze...
(kilka powyżej 30 przetłumaczyłem, ale wiem, że od tłumaczenia w Word do interaktywnego PDFa długa jeszcze droga... ;) )

A co do kart... to spieszcie się ... tak szybko znikają... u mnie połowa deku już w strzępach. ;) A na poważnie - świetna robota!

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 15 lut 2018, 18:14
autor: drapichrust7
Takie pytanie: czy wraz z postępami w grze powiększa się liczba opcji, które można robić w mieście, tzn. między "przygodami"?Opcje opisane w instrukcji wydają mi się dość skromne, jak na rozmiar tej gry.

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 15 lut 2018, 21:46
autor: odmu
Odpowiem z mojego doświadczenia
Spoiler:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 16 lut 2018, 10:37
autor: Fojtu
drapichrust7 pisze:Takie pytanie: czy wraz z postępami w grze powiększa się liczba opcji, które można robić w mieście, tzn. między "przygodami"?Opcje opisane w instrukcji wydają mi się dość skromne, jak na rozmiar tej gry.
Spoiler:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 16 lut 2018, 11:07
autor: Bary
Fojtu pisze:
drapichrust7 pisze:Takie pytanie: czy wraz z postępami w grze powiększa się liczba opcji, które można robić w mieście, tzn. między "przygodami"?Opcje opisane w instrukcji wydają mi się dość skromne, jak na rozmiar tej gry.
Spoiler:
Warto wrzucić to w spoiler.

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 16 lut 2018, 12:04
autor: Deem
Bary pisze:
Fojtu pisze:
drapichrust7 pisze:Takie pytanie: czy wraz z postępami w grze powiększa się liczba opcji, które można robić w mieście, tzn. między "przygodami"?Opcje opisane w instrukcji wydają mi się dość skromne, jak na rozmiar tej gry.
Spoiler:
Warto wrzucić to w spoiler.
Nie dajmy się zwariować, to nie jest żaden spoiler. Otagowanie tej wypowiedzi sugeruje, że zdradza jakąś część fabularną i w efekcie spowodowałoby, że np. ja bym tam nie zajrzał, podczas, gdy informacja sama w sobie jest dla mnie przydatna.

Gdyby odpowiedź wyglądała np. tak:

Tak, później pojawiają się wiedźma z eliksirami, którą uratowałeś w queście 21 i troll sprzedający swoje organy (które szybko regeneruje), ale tylko pod warunkiem, że oszczędziłeś go w queście 115.

To wtedy faktycznie możemy mówić o spoilerach ;)

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 16 lut 2018, 12:06
autor: Yavi
Poświęciłem się i zajrzałem w ukryty tekst - dla mnie był to spoiler :P.

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 16 lut 2018, 12:10
autor: Deem
Yavi pisze:Poświęciłem się i zajrzałem w ukryty tekst - dla mnie był to spoiler :P.
W sensie popsuł Ci w jakikolwiek sposób zabawę lub zdradził istotne dla fabuły elementy? Gruba imersja ;)

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 16 lut 2018, 12:16
autor: Fojtu
Yavi pisze:Poświęciłem się i zajrzałem w ukryty tekst - dla mnie był to spoiler :P.
Trochę się nie spodziewałem, że to może być dla kogoś spoiler. Dla mnie to tak jak i spoilerem nie jest to ile scenariuszy jest w grze czy ile potworów. A na pewno jest to informacja, która może innym ułatwić decyzję o zakupie gry. To jest info o tym co w grze w ogóle jest, a nie szczegółach.

Przykładem też może być to, że sporo jest pytań o tym, czy to jest RPG, czy można się wczuć itp. Element tego ile się dzieje podczas wizyt w mieście ma spory wpływ na odpowiedź na to pytanie, stąd nie dawałem spoilerka :)

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 16 lut 2018, 12:47
autor: Bary
Nie jest to jakoś wybitnie krytyczna informacja, ale zdradza, w jakim kierunku rozwijać się będzie pewien aspekt gry. Wyszedłem z założenia, że dodanie taga jest mniej kłopotliwe, niż zdradzenie tej informacji komuś, kto chciał sam odkrywać wspomniany aspekt. Jak ktoś che poznać szczegóły (bo ułatwi mu to podjęcie decyzji o zakupie gry), to sobie otworzy spoiler.

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 16 lut 2018, 13:07
autor: playerator
Deem pisze:W sensie popsuł Ci w jakikolwiek sposób zabawę lub zdradził istotne dla fabuły elementy? Gruba imersja ;)
Ten spoiler nie dotyczy szczegółów, ale to jeszcze gorzej. Wiedżma czy troll pojawiają się, zaspoilerowani - no trudno, ale przecież idziesz dalej. Tu dostajesz informację dotyczącą całości gry, której poznanie niweluje niepewność, mającą miejsce podczas odkrywania nowego świata. I którą bardzo lubię. (Nigdy np. nie czytam książeczek dołączonych do gier wideo, spis potworów tam umieszczony popsułby mi sporą część zabawy).
Spoiler nie musi dotyczyć fabuły, żeby być spoilerem.

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 16 lut 2018, 13:44
autor: Yavi
Deem pisze:
Yavi pisze:Poświęciłem się i zajrzałem w ukryty tekst - dla mnie był to spoiler :P.
W sensie popsuł Ci w jakikolwiek sposób zabawę lub zdradził istotne dla fabuły elementy? Gruba imersja ;)
Zdradziło mi zawartość, która jest gdzieś w pudełku, ale jeszcze nie została przez nas odkryta. To trochę tak, jakbym powiedział komuś, że jakaś nowa akcja w Pandemic Legacy pozwoli mu zrobić XY.
Zajrzałem z ciekawości, żeby sprawdzić czy to rzeczywiście spoiler - dla mnie tak. Wolałbym już wiedzieć, że gdzieś tam będę walczył z trollem, tak jak pisze playerator.

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 21 lut 2018, 11:34
autor: Bary
Jak tam u Was postępy w rozgrywce? Ile misji już macie za sobą? U mnie 16 rozgrywek i 11 zaliczonych scenariuszy. Najlepsze, że jeszcze nawet na dobre nie zacząłem realizacji celu życiowego mojej postaci (sama myśl o utracie mojej Fenix łamie serce, wszak widzę, jak pięknie się rozwija ;) ), a komplet zamkniętych protagonistów czeka... :)

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 21 lut 2018, 12:57
autor: zaki850
My mamy skończone około 14 scenariuszy, a sesji było z 8-9 tak na oko. Na początku robiliśmy po 1 scenariusz na sesje, ale teraz mocno się spinamy z rozkładaniem i rozgrywką, więc zazwyczaj robimy po 2, a ostatnio się nawet 3 udało (rozgrywki po 5h średnio od wejścia do domu).

Jedna postać już po retiremencie. Druga o jeden scenariusz od retirement. Dwie są za połową celów. Jedna jeszcze daleko w lesie. Jest nas 5 osób do grania, więc gramy w róznych składach, najczęściej 4-osobowe, ale zdarzyło się też grać na 3 i na 5.

Jest dosyć spora różnica w poziomach: spellweaver jest na 6. poziomie, scoundrel na 5., Tinkerer na 4., Szczur na 3. i nowa postać na 2., ale to też dlatego, że niektórzy omijali niektóre sesje. Najlepiej Expi spellweaver tak czy siak. Scoundrel też bardzo dużo.

Reszta wydarzeń i szczegóły retirementów:
Spoiler:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 21 lut 2018, 15:46
autor: pavel
zaki850 pisze:My mamy skończone około 14 scenariuszy, a sesji było z 8-9 tak na oko. Na początku robiliśmy po 1 scenariusz na sesje, ale teraz mocno się spinamy z rozkładaniem i rozgrywką, więc zazwyczaj robimy po 2, a ostatnio się nawet 3 udało (rozgrywki po 5h średnio od wejścia do domu).

Jedna postać już po retiremencie. Druga o jeden scenariusz od retirement. Dwie są za połową celów. Jedna jeszcze daleko w lesie. Jest nas 5 osób do grania, więc gramy w róznych składach, najczęściej 4-osobowe, ale zdarzyło się też grać na 3 i na 5.

Jest dosyć spora różnica w poziomach: spellweaver jest na 6. poziomie, scoundrel na 5., Tinkerer na 4., Szczur na 3. i nowa postać na 2., ale to też dlatego, że niektórzy omijali niektóre sesje. Najlepiej Expi spellweaver tak czy siak. Scoundrel też bardzo dużo.

Reszta wydarzeń i szczegóły retirementów:
Spoiler:
W pięć osób, zwiększacie level potworów czy tak poprostu łupiecie bez dodatkowych modyfikacji? :-) grałem tylko raz w czwórkę i odpuściłem. Dla mnie "za duszno".

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 21 lut 2018, 16:47
autor: zaki850
Zwiększamy poziom potworów o 2 - tak chyba sam Isaac proponował, ale rzeczywiście - ciasnota straszna już wtedy. Jeden fałszywy ruch i można zablokować drużynę na całą kolejkę. :)

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 22 lut 2018, 08:19
autor: odmu
Kampania into the unknown ukończona w składzie 3 osobowym. Brute, scoundrel, mindthief. Przyjemna przygoda, ale brakuje tego poczucia na co teraz kasę wydać :).

Kampania 4 osobowa główna. 13 partii, 13 scenariuszy za nami. Mindthief na emeryturze, teraz gra postacią z dwoma figurkami i już wbił piąty poziom. Craigheart o krok od 7 poziomu i za 2 scenariusze emeryturka. Ja jako tinkerer na 6 poziomie również kończę przygodę z tą postacią - ale nie będę żałował, bo to nie do końca mój styl gry. Przynajmniej pieniążki szybko zbiera. I spellweaver, który odblokował już swoje osobiste misje, ale stwierdził, że chce jeszcze pograć swoją postacią trochę. Dobra, sprawna ekipa i prawie co tydzień udaje się spotkać w pełnym gronie. Próbujemy grać na ujemną reputację, ale nie wychodzi i póki co dopiero -2. Tutaj gramy już na hardzie i parę scenariuszy na ostatnich atakach już kończyliśmy.

Kampania 2 osobowa główna. 21 partii, 18 scenariuszy za nami. Spellweaver i craigheart odeszli już na emeryturę. Spellweaver żony przeskoczył na postać z piorunami, a ja odchodząc na emeryturę chwilę później nie odblokowałem nowego bohatera i gram teraz scoundrelem. Ładna reputacja na poziomie 12, ale wydarzenia nadal nas zaskakują (wydarzenie miasta 71 :( ).

Bardzo fajna sprawa przechodzić te same (lub jednak trochę inne wydarzenia) w dwóch tak różnych składach. Ta ciasnota w 4 osoby a ta przestrzeń w 2 osoby. Całkiem inne odczucia. Ja polecam gram w 4 osoby, jeśli jest okazja. Najwięcej błędów można zrobić, ale równocześnie najłatwiej jest.
zaki850 pisze: Jest dosyć spora różnica w poziomach: spellweaver jest na 6. poziomie, scoundrel na 5., Tinkerer na 4., Szczur na 3. i nowa postać na 2., ale to też dlatego, że niektórzy omijali niektóre sesje. Najlepiej Expi spellweaver tak czy siak. Scoundrel też bardzo dużo.
U nas mindthief był też zawsze machina do robienia doświadczenia. Cała masa kart bez straty, które po użyciu dają 1 punkt doświadczenia i zazwyczaj kończył z przynajmniej 15 punktami na koniec scenariusza (chyba, że ten mocno nie sprzyjał).

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

: 22 lut 2018, 15:27
autor: zaki850
odmu pisze: U nas mindthief był też zawsze machina do robienia doświadczenia. Cała masa kart bez straty, które po użyciu dają 1 punkt doświadczenia i zazwyczaj kończył z przynajmniej 15 punktami na koniec scenariusza (chyba, że ten mocno nie sprzyjał).
Żeby kosić XPy Mindthiefem bez wyrzucania kart trzeba sobie wrzucić do talii 4x augmenty rozumiem (z których 3 są beznadziejne) i grać z nich górną akcję za 1 ataku i 1 XP (+2 jeśli wrzucisz sobie ten augment dobry)?
Trochę marnowanie potencjału tej postaci wg mnie i zabijanie funu. On ma tyle fajnych kart i możliwości kombinowania, przejmowania przeciwników i epickich akcji, że szkoda go marnować na jakiś attack 3 tylko po to, żeby nabijać XPa.

Ja sobie te 3 augmenty wywaliłem od razu. Mam więcej lostowanych kart i szybciej się exhaustuję, ale jakbym miał tak grać jak wyżej to by mi się gra tą psotacią znudziła po 2 scenariuszach.