Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
: 29 sty 2024, 14:53
Czyli oddałeś, żeby za 3 kwartały (jak wszystko dobrze pójdzie) kupić to samo z polską instrukcją?
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
IMHO nie może, bo dodatek musi być kompatybilny ze starą wersją.
Nie, oddałem, bo gra mi nie podeszła Odpuszczam zainteresowanie tym uniwersum i poluję na coś innego. Pewnie wrzuciłbym na mat-handel normalnie, ale ogłosili polską wersję, a amazon umożliwia zwrot, to skorzystałem.
Widziałem,że ktoś to sprzedaje po 799 zł. Ludzie są dziwni.
Jak się ostatnio pytałem Grzegorza P. to powiedział, że na ten moment raczej bez zmian wydanie.bardopondo pisze: ↑29 sty 2024, 15:54Widziałem,że ktoś to sprzedaje po 799 zł. Ludzie są dziwni.
A co do liftingu - wydawcy się tym chwalą zazwyczaj a tu nikt o tym nie wspominał, bo też i ta gra nie potrzebuje tego.
Kwestia gustu. Mam obecnie rozegrane prawie 100 gier z tej serii i wybór padł GP i AoI, żeby mieć je w kolekcji. Za AoI przemówiło głównie dwie rzeczy:flissak pisze: ↑09 lut 2024, 18:53 Jest ktoś kto grał sporo we wszystkie gry z rodziny Terra Mystica? Jestem zdecydowany na 100% na kupno GP z dodatkiem- przegrałem na bgg 20 partii i bardzo mi podeszło. Chciałem mieć w kolekcji coś z podobną mechaniką w świecie fantasy, ale dostatecznie różną od GP w rozgrywce, żeby uzasadnić posiadanie 2 i zastanawiam się czy wybrać TM Big Boxa, czy Erę Innowacji. Napisze tylko, że graficznie zdecydowanie bardziej podchodzi mi TM i rasy wydają się bardziej osadzone w tym "świecie"- mechanika oddaje to jaką rasą gramy.
Sporo we wszystkie nie, ale mam trochę ograne TM i GP, a w AoI grałem raz.flissak pisze: ↑09 lut 2024, 18:53 Jest ktoś kto grał sporo we wszystkie gry z rodziny Terra Mystica? Jestem zdecydowany na 100% na kupno GP z dodatkiem- przegrałem na bgg 20 partii i bardzo mi podeszło. Chciałem mieć w kolekcji coś z podobną mechaniką w świecie fantasy, ale dostatecznie różną od GP w rozgrywce, żeby uzasadnić posiadanie 2 i zastanawiam się czy wybrać TM Big Boxa, czy Erę Innowacji. Napisze tylko, że graficznie zdecydowanie bardziej podchodzi mi TM i rasy wydają się bardziej osadzone w tym "świecie"- mechanika oddaje to jaką rasą gramy.
Możesz napisać dlaczego mówi się, że TM jest ciaśniejsza i jednocześnie, że to AOI lepiej działa na niższą liczbę osób? Mechaniki są przecież niemal identyczne.Jiloo pisze: ↑10 lut 2024, 21:20Sporo we wszystkie nie, ale mam trochę ograne TM i GP, a w AoI grałem raz.
Dla mnie te gry są zbyt podobne żeby posiadać w kolekcji dwie/trzy z nich, ale to pewnie kwestia tego kto co lubi. Zaczynałem od TM, ale jak tylko wyszła PG sprzedałem TM, bo stanowczo wolę kosmos. Ale problemem okazało się, że moje towarzystwo nie bardzo chciało ze mną grać w Gaję, więc ostatecznie sprzedałem PG i wróciłem do TM. W AoI grałem tylko znajomego, ale po jednej grze wolę ciasiejszą TM, więc na razie nie mam ochoty się przesiadać.
TM jest ciaśniejsza od PG, bo:flissak pisze: ↑11 lut 2024, 07:49Możesz napisać dlaczego mówi się, że TM jest ciaśniejsza i jednocześnie, że to AOI lepiej działa na niższą liczbę osób? Mechaniki są przecież niemal identyczne.Jiloo pisze: ↑10 lut 2024, 21:20Sporo we wszystkie nie, ale mam trochę ograne TM i GP, a w AoI grałem raz.
Dla mnie te gry są zbyt podobne żeby posiadać w kolekcji dwie/trzy z nich, ale to pewnie kwestia tego kto co lubi. Zaczynałem od TM, ale jak tylko wyszła PG sprzedałem TM, bo stanowczo wolę kosmos. Ale problemem okazało się, że moje towarzystwo nie bardzo chciało ze mną grać w Gaję, więc ostatecznie sprzedałem PG i wróciłem do TM. W AoI grałem tylko znajomego, ale po jednej grze wolę ciasiejszą TM, więc na razie nie mam ochoty się przesiadać.
Mapa PG raczej nie może być ciaśniejsza niż TM z prostego powodu - możesz przelatywać przez planety i masz kiki do lecenia dalej. Do tego kopanie jest tańsze. Jasne, możesz ułożyć jakąś absurdalną mapę, ale i tak zawsze gdzieś możesz polecieć. Do tego miasta można robić przez całą mapę.buhaj pisze: ↑11 lut 2024, 11:01 Projekt Gaja, przypominam ma modularną planszę. W wariancie zaawansowanym można nawet draftowac kafelki i układać różne, skomplikowane kształty. Wtedy mapa jest dużo trudniejsza i może też być ciaśniejsza niż w Terra Mystice (zwłaszcza, że tutaj jest stały układ mapy).
Nie grałem w AOI, ale w inne w sumie jak na obecne standardy bardzo dużo.flissak pisze: ↑09 lut 2024, 18:53 Jest ktoś kto grał sporo we wszystkie gry z rodziny Terra Mystica? Jestem zdecydowany na 100% na kupno GP z dodatkiem- przegrałem na bgg 20 partii i bardzo mi podeszło. Chciałem mieć w kolekcji coś z podobną mechaniką w świecie fantasy, ale dostatecznie różną od GP w rozgrywce, żeby uzasadnić posiadanie 2 i zastanawiam się czy wybrać TM Big Boxa, czy Erę Innowacji. Napisze tylko, że graficznie zdecydowanie bardziej podchodzi mi TM i rasy wydają się bardziej osadzone w tym "świecie"- mechanika oddaje to jaką rasą gramy.
Zeby przelatywać musisz miec zasięg, kickow nie ma dużo a pozbywanie się ich jest czasami nie opłacalne. I co znaczy absurdalną mapę? Jest taka jak ułożą gracze i może się różnic trudnością np poprzez posiadanie dziur. Grałem w TM i PG mnóstwo razy i będę uytzymywal, że w PG może być dużo trudniej niż w TMFojtu pisze: ↑11 lut 2024, 11:55Mapa PG raczej nie może być ciaśniejsza niż TM z prostego powodu - możesz przelatywać przez planety i masz kiki do lecenia dalej. Do tego kopanie jest tańsze. Jasne, możesz ułożyć jakąś absurdalną mapę, ale i tak zawsze gdzieś możesz polecieć. Do tego miasta można robić przez całą mapę.buhaj pisze: ↑11 lut 2024, 11:01 Projekt Gaja, przypominam ma modularną planszę. W wariancie zaawansowanym można nawet draftowac kafelki i układać różne, skomplikowane kształty. Wtedy mapa jest dużo trudniejsza i może też być ciaśniejsza niż w Terra Mystice (zwłaszcza, że tutaj jest stały układ mapy).
W TM można gracza dosłowanie zamknąć od dalszego budowania a budowa miasta jest znacznie bardziej restrykcyjna.
Mówiąc ciaśniejszą miałem na myśli coś innego niż mapa, ale fajnie że inni dorzucili sporo od siebie. Dla mnie TM ma tzw. krótką kołderkę – chciałbyś zrobić wszystko, ale zdajesz sobie sprawę, że nie będzie Cię stać. Więc jest rozkmina jak zarządzać ograniczonymi zasobami. W AoI moim zdaniem jest pod tym względem dużo luźniej i w turze jesteś w stanie więcej zrobić.
Link do analizy: https://boardgamegeek.com/thread/272215 ... er-listovePytonZCatanu pisze: ↑11 lut 2024, 12:38 Co do braku balansu w Projekcie Gaja to przypominam, że analiza dziesiątek tysięcy partii online dała średnią miejsca na rase
1. 2.xx
.....
14. 2.yy
Innymi słowy wszystkie rasy mają średnio drugie miejsce różniąc się miejscami po przecinku. To dowód, że mimo tak różnorodnych ras w PG względny balans jest zachowany.
Wait, what?
Ja naprawdę próbowałem i 2 osobowy i 3 osobowy, 5 osobowy to coś co mnie raczej nie interesuje (szczególnie na żywo), ale ten to wierzę, że jakoś działa.Namurenai pisze: ↑12 lut 2024, 09:25 Wait, what?
Chyba, że masz na myśli jakieś turbo turniejowe granie, to pewnie inna sprawa.
W TM całkiem przyjemnie gra się w 3 osoby (owszem, gorzej niż w 4) i jest ciekawie ciasno grając w 5 (owszem, gorzej niż w 4).
I to nie tylko z mojego doświadczenia - na BGG na 1000+ głosujących 3 i 5 są polecane (gdzie 4 jest wyraźnie wskazanenjako najlepsze).
Wiesz, 7-8/10 jest gorsze niż 10/10, ale nadal jest bardzo dobre
!Their color is pink and they start with their planetary institute on an asteroid. You terraform 3 types of planets for 3 terraforming steps (including the other races' home planets) and the other 4 with 1 terraforming step.
At the beginning of each round, the Pinker... aaaaaah... Tinkeroids may place one of their tinker tiles in the area of their planetary institute on the faction board.
This gives you an additional special action in this round.
In rounds 1 to 3 you can choose the top 3 tiles, in rounds 4 to 6 you can choose the bottom 3 tiles.
We assure you, being so flexible is really practical