Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 22 lut 2024, 15:58
autor: Curiosity
Moje 3 grosze: Riffle nie sprawdza się dobrze przy dłuższych scenariuszach, bo ma mniej umiejek do wykupienia. Miałem kiedyś rozgrywkę, w której wykupiłem wszystkie skille i na maksa HP i DEX, a kolejne punkty treningu mi się marnowały, bo przy próbie podniesienia DEF lub ATK, na kostkach miałem gnaty.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 22 lut 2024, 17:03
autor: venomik
Pojedynczy scenariusz czy to element kampanii? Bo taka ilość punktów doświadczenia wydaje mi się nie do osiągniecia z tymi wrogrami, z którymi grałem.
Licząc 6 (dex), 6 (zdrowie) 3 (łącznie atak i obrona, a nie wiem czy więcej nie miales), 9 kostek skilli = 24 punkty wydane, a jeszcze kolejne Ci przeadały. Nie wiem ile jest średnio punktów doświadczenia na wygrane spotkanie, ale nawet jak za każdym razem były 2 to wychodzi na to, że trzynaście dni zagrałeś przed walką z bossem. Czy coś mylę z tą postacią?
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 22 lut 2024, 17:28
autor: Curiosity
Wystarczy pojedynczy scenariusz, ale długi. Zobacz:
Wymaksowanie HP + DEX = 12
Przy trybie rozgrywki łatwym lub normalnym, 2 kości dostajesz na start, consumable masz z Discovery Cookies, czyli z 10 koniecznych do wydania punktów treningu, zostaje 7.
Do zdobycia masz 19 PT, co nie jest niczym niezwykłym przy scenariuszach na 11/12 dni. 2 PT na spotkanie to zwykle norma, a są Encountery, która dają nawet i 3 PT. Niestety nie przypomnę sobie, przeciwko komu wtedy graliśmy.
EDIT: już mi się nie chciało za bardzo kreślić, ale tryb normalny to będą 2 PT na start, z tym że jeden idzie do HP a drugi na umiejki, przy łatwym to już 3PT (1 na HP i dwie w umiejki), czyli do wymaksowania skilli, HP i DEX potrzeba już tylko 18PT.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 16 mar 2024, 08:27
autor: walkingdead
Info dla tych, którzy czekają na wersję z Portalu: nieoficjalnie mówili, że jeśli nic się już po drodze nie wysypie to na Majówkę będzie juz w rękach graczy.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 16 mar 2024, 13:15
autor: theKarol
Czy dobrze zrozumiałem, że TMB od Portalu jedzie transportem kolejowym?
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 16 mar 2024, 21:44
autor: Nilis
Ja mam informację że płynie dwoma barkami przez Sibron
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 16 mar 2024, 22:31
autor: ScorpZero
Ja słyszałem, że tragarze z pudłami TMB na plecach właśnie Ural mijają.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 17 mar 2024, 10:12
autor: Moonz
Powiem wam, że mocno ciekawi mnie w jakim stopniu skorzystali z pomocy forumowych tłumaczy i jak to będzie oficjalnie wyglądać
Ja swoich Anglików sprzedałem więc...
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 04 kwie 2024, 12:32
autor: Nilis
Drodzy Gearlocy. Przekopywalem wczoraj wątek bo nie lubię zaśmiecać go wtórnym pytaniami a gdzieś takie widziałem ale nie znalazłem.
Czy warto zmieszać złolców z Core set razem z Unbreakable np. Trolle albo Orki i używać ich razem w podstawce? Czy taki wariant nie jest polecany.
P.S Gra jest fantastyczna
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 04 kwie 2024, 12:39
autor: qreqorek
Nilis pisze: ↑04 kwie 2024, 12:32
Drodzy Gearlocy. Przekopywalem wczoraj wątek bo nie lubię zaśmiecać go wtórnym pytaniami a gdzieś takie widziałem ale nie znalazłem.
Czy warto zmieszać złolców z Core set razem z Unbreakable np. Trolle albo Orki i używać ich razem w podstawce? Czy taki wariant nie jest polecany.
P.S Gra jest fantastyczna
To pytanie z serii kura czy jajko. Jedni mówią że mieszają, inni że się nie powinno. Autorzy gry zaś uchylają się od odpowiedzi i mówią "twoja gra, graj jak chcesz".
Od siebie powiem że nie mieszam, mam wszystko i wolę mieć inne doświadczenie grając każdą z podstawek. Nie chcę żeby mi się Złolce powtarzały i na lądzie i na tratwie i w podziemiach. Używam za to różnych Gearloków na różnych matach. Niech sobie Boomer i Carcas popływają na tratwie, a co
Natomiast nie powinno się raczej mieszać między matami kart spotkań. Podstawka jest inaczej skalowana (ma 3 karty predefiniowane) a Undertow i Unbreakable mają po dwie karty i są na nich mechaniki, które są ściśle związane z terenem (tratwa, podziemia).
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 04 kwie 2024, 12:48
autor: venomik
Ja akurat mieszam złoli, ale nie mam Unbreakable, jedynie podstawkę oraz Undertow. Tutaj nie było większych problemów. Nie pamiętam żadnej umiejętności, która by tutaj sprawiała problemy.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 04 kwie 2024, 13:30
autor: Curiosity
Mieszam, a jakże. Trzeba uważać tylko z Unbreakable, bo część mechaniki Złoli odnosi się do lawy, więc przy graniu w podstawkę jest lipa.
Do puli dokładam także "multiklasowców", ale pod warunkiem, że obydwa symbole się zgadzają.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 04 kwie 2024, 13:42
autor: Nilis
Dzięki za rychłe odpowiedzi. Dzięki wam wiem że nie wiem czy mieszać czy nie zagram ze zmieszanymi, zobaczę jak to wyjdzie!
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 04 kwie 2024, 14:09
autor: venomik
Przynajmniej wiesz, że nie popełniasz oczywistego błędu
Curiosity pisze: ↑04 kwie 2024, 13:30
Do puli dokładam także "multiklasowców"
Jak oni działają? Po prostu liczą się do obu typów złoli czy jest z tym związane coś więcej?
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 04 kwie 2024, 14:09
autor: Dhel
Spokojnie można zmieszać, ale w sumie ja to zrobiłem jak miałem ponad 100 rozgrywek, wcześniej nie czułem potrzeby.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 04 kwie 2024, 14:41
autor: salaba
Nilis pisze: ↑04 kwie 2024, 13:42
Dzięki za rychłe odpowiedzi. Dzięki wam wiem że nie wiem czy mieszać czy nie zagram ze zmieszanymi, zobaczę jak to wyjdzie!
A ja bym właśnie nie mieszała. Trochę zabijesz tym tematyczność. Dla mnie różnorodność rozgrywki ogromnie podniosło dodanie 40 days (jeśli chodzi o core) i kampanii. Jak wszystko wymieszasz z innych podstawek to frajdy z odkrywania innych obszarów Dealore nie będzie, wszystko spłycisz...
Oczywiście to moja opinia
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 04 kwie 2024, 16:38
autor: Curiosity
venomik pisze: ↑04 kwie 2024, 14:09
ak oni działają? Po prostu liczą się do obu typów złoli czy jest z tym związane coś więcej?
To tylko symbole na żetonie. Skoro np. zrobili smoka ziejącego trucizną, to czemu nie dać go i do dragonscale i do posion?
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 04 kwie 2024, 17:52
autor: japanczyk
Curiosity pisze: ↑04 kwie 2024, 16:38
To tylko symbole na żetonie. Skoro np. zrobili smoka ziejącego trucizną, to czemu nie dać go i do dragonscale i do posion?
Balans?
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 04 kwie 2024, 21:42
autor: seki
Gra jest mocno losowa, balansem bym się w tym tytule nie przejmował. Ja nie mieszam ani przygód ani złolców ze względu na tematyczność. To co salaba napisała, z tym się w pełni zgadzam. Przygód i złolców jest bardzo dużo, o różnorodność nie trzeba się martwić. Przygody są jednak mocno powiązane z krainą jaką bohaterzy przemierzają.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 05 kwie 2024, 00:33
autor: venomik
seki pisze: ↑04 kwie 2024, 21:42
Przygód i złolców jest bardzo dużo, o różnorodność nie trzeba się martwić. Przygody są jednak mocno powiązane z krainą jaką bohaterzy przemierzają.
Ja bym tak nie szalał. Jeśli dobrze kojarzę to podstawka ma koło 20 unikalnych złoli z jednym punktem i jakieś 15 z pięcioma punktami. Ja bym powiedział, że to śmiesznie mało jak na grę z taką ceną. W jednej dłuższej partii możesz poznać większość zloli 1pkt.
Podobnie karty spotkań. Podstawka to ledwie 12 kart solo. Ubreakable podobnie. Ciężko korzystając z kart z podstawki po kilku partiach nie znać wszystkich spotkań solo na pamięć.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 05 kwie 2024, 08:59
autor: seki
venomik pisze: ↑05 kwie 2024, 00:33
Ja bym tak nie szalał. Jeśli dobrze kojarzę to podstawka ma koło 20 unikalnych złoli z jednym punktem i jakieś 15 z pięcioma punktami. Ja bym powiedział, że to śmiesznie mało jak na grę z taką ceną. W jednej dłuższej partii możesz poznać większość zloli 1pkt.
Podobnie karty spotkań. Podstawka to ledwie 12 kart solo. Ubreakable podobnie. Ciężko korzystając z kart z podstawki po kilku partiach nie znać wszystkich spotkań solo na pamięć.
No to moje spojrzenie jest nieco zwichrowane tym, że mam dodatki z przygodami i chyba też w którymś były dodatkowe zlolce. Chyba nigdy nie przerobiłem całego stosu złolców. A przygody gram rotacyjnie, czasami true solo, czasami w parze z kimś lub na dwie ręce a to inne zestawy kart.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 05 kwie 2024, 09:57
autor: Nilis
Spoiler:
venomik pisze: ↑05 kwie 2024, 00:33
Ja bym tak nie szalał. Jeśli dobrze kojarzę to podstawka ma koło 20 unikalnych złoli z jednym punktem i jakieś 15 z pięcioma punktami. Ja bym powiedział, że to śmiesznie mało jak na grę z taką ceną. W jednej dłuższej partii możesz poznać większość zloli 1pkt.
Podobnie karty spotkań. Podstawka to ledwie 12 kart solo. Ubreakable podobnie. Ciężko korzystając z kart z podstawki po kilku partiach nie znać wszystkich spotkań solo na pamięć.
Ta gra stoi dodatkami i chyba każdy kto wchodzi w tytuł robiąc rozeznanie od razu zauważy że trzeba słono zapłacić. 40 Days i Age Of Tyranny wystarczy aby bardzo ubogacić podstawkę.
Złole się powtarzają, to prawda ale dużo uznanych gier przygodowych ma taki system. W planszowej Posiadłość szaleństwa czy komputerowym Darkest Dungeon ciągle wychodzą Ci sami przeciwnicy A ludzie świetnie się bawią.
Jeżeli ktoś chce ciągle nieznanych przygód i niepowtarzających się przeciwników to zostaje mu chyba tylko system RPG
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 05 kwie 2024, 10:17
autor: venomik
Bez 40 Days in Daelore to dluższy Tyrant jest chyba nawet gwarancją przemielenia wszystich złoli 1pkt w solo. Bo takich żetonów w grze jest 28, jak wrzucamy 3 typy złoli z 6 dostępmych to wrzucamy 14 żetonów. W grze solo w dniu 9 wchodzi do gry chyba siedemnasty żeton z jedym punktem. Plus wszelkie złole z umiejką Signal też sprawiają, że pula żetonów 1pkt szybciej się kurczy.
To wlasnie było dość smutne w samej podstawce, że jeśli chciało się grać w true solo, to po kilku partach znało się niemal wszystko, co gra ma do zaoferowania pod kątem kart spoktań oraz wrogów. Dlatego też się szybko zaopatrzyłem w dodatki.
I nawet nie chodzi tylko o sam fakt różnorodności, ale też o większe szanse, że jakiś konkretny złol, który jest w kolejce, jednak nie wejdzie do gry. Na czym by mi bardzo zależało na przykład. Taki mischief przy graniu Stanzą solo bywa straszny ;]
A tak btw: czym są krainy w TMB?
Nilis pisze: ↑05 kwie 2024, 09:57
Złole się powtarzają, to prawda ale dużo uznanych gier przygodowych ma taki system. W planszowej Posiadłość szaleństwa czy komputerowym Darkest Dungeon ciągle wychodzą Ci sami przeciwnicy A ludzie świetnie się bawią.
Ja się też świetnie bawiłem w podstawkę
Mała ilość złoli nie jest wadą dyskwalifikującą tę grę, ale jednak jest wadą. Porównanie do Posiadłości jest takie sobie, bo przecież tamta gra stoi bardziej fabułą i klimatem, a walka jest doklejona, natomiast TMB to rozwój postaci + walka.
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)
: 05 kwie 2024, 10:36
autor: Nilis
Ale klimat też jest Nie czujesz go?
Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)