W momencie kiedy np przy postaci mialbys walecznych z dodatatkowym rzutem kostki zeby wziasc pola przeciwnikowi na przykladMolu pisze:Najsensowniej byloby chyba powiedziec ze wymieraszko2a pisze:Moze zapytam inaczej. Jezeli zaczyna się moja tura po turze przeciwnika i mam dwa rejony i na kazdym z nich tylko jeden znacznik i nic na ręce. Czy mam jakiś ruch?
Teoretycznie mozesz zwolnic pole lub oba i walczyc dalej, ale na pewno nie zyskasz wiecej pol niz 2 ktore miales (a wiec punktow nie bedziesz mial na pewno wiecej) - a spore szanse, ze zdobedziesz mniej... Bardzo niewiele przychodzi mi do glowy powodow, dla ktorych chcialbym taki podboj dalej przeprowadzac.
Small World - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 761
- Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 22 times
Re: Small World
Re: Small World
Przy rzucie 0 (czyli 50% szans na kosci) - nie zabralbys zadnemu przeciwnikowi pola - a stracilbys 2 punkty. Czyli w polowie przypadków nic byś nie zyskał :>ko2a pisze:W momencie kiedy np przy postaci mialbys walecznych z dodatatkowym rzutem kostki zeby wziasc pola przeciwnikowi na przykladMolu pisze:Najsensowniej byloby chyba powiedziec ze wymieraszko2a pisze:Moze zapytam inaczej. Jezeli zaczyna się moja tura po turze przeciwnika i mam dwa rejony i na kazdym z nich tylko jeden znacznik i nic na ręce. Czy mam jakiś ruch?
Teoretycznie mozesz zwolnic pole lub oba i walczyc dalej, ale na pewno nie zyskasz wiecej pol niz 2 ktore miales (a wiec punktow nie bedziesz mial na pewno wiecej) - a spore szanse, ze zdobedziesz mniej... Bardzo niewiele przychodzi mi do glowy powodow, dla ktorych chcialbym taki podboj dalej przeprowadzac.
-
- Posty: 761
- Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 22 times
Re: Small World
Kolejne pytanie odnosnie połączenia ghuli i warownych. Czy po wymarciu dalej co ture stawiamy twierdze? W instrukcji nic nie ma a ghule działają po wymarciu wg standardowych zasad.
Re: Small World
Nie stawiamy. Po wymarciu przekrecasz na druga strone - rase i zdolnosc. Z drugiej strony rasy ghuli masz taki sam obrazek, nie wyszarzony - dlatego ghule dalej beda mogly dokonywac podboju. Ale juz z drugiej strony zdolnosci nie ma obrazka... wiec z tego nie mozesz korzystac.ko2a pisze:Kolejne pytanie odnosnie połączenia ghuli i warownych. Czy po wymarciu dalej co ture stawiamy twierdze? W instrukcji nic nie ma a ghule działają po wymarciu wg standardowych zasad.
Re: Small World
To znaczy, że warownie zostają i zwiększają Ci obronę. Ale nie stawiasz już nowych, ani nie zdobywasz dodatkowych punktów za te, które już są na planszy.
Re: Small World
Strona 6 polskiej instrukcji. Temat: Schyłek cywilizacji. Drugi paragraf mowi o "odrzuceniu" specjalnej zdolnosci, o ile zdolnosc nie mowi inaczej. Czyli korzystajac z Twojej logiki - jesli przy zdolnosci nie jest napisane, ze mozna jej dalej uzywac, to odrzucasz zgodnie z zasadami.ko2a pisze:Jakis ew przypis z inatrukcji bo nic takiego tam nie pisze a rozumiem co nie zakazane to mozna robic?
-
- Posty: 761
- Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 22 times
Re: Small World
Dlaczego mam odrzucic zdolnosc warowne skoro ona dziala na wymarlych? Zgodnie z twoja logika majac wymarla rase z cecha zeglujace po wymarciu powinienem sciagnac z pola wody. Prosze odniesc sie do tej konkretnej sytuacji.Molu pisze:Strona 6 polskiej instrukcji. Temat: Schyłek cywilizacji. Drugi paragraf mowi o "odrzuceniu" specjalnej zdolnosci, o ile zdolnosc nie mowi inaczej. Czyli korzystajac z Twojej logiki - jesli przy zdolnosci nie jest napisane, ze mozna jej dalej uzywac, to odrzucasz zgodnie z zasadami.ko2a pisze:Jakis ew przypis z inatrukcji bo nic takiego tam nie pisze a rozumiem co nie zakazane to mozna robic?
Re: Small World
Dostales juz odpowiedz. Zdolnosc warowne działa po wymarciu w ten sposob, ze nie zdejmujesz zetonow twierdzy - co powoduje, ze ciezej je zdobyc. Jest to wyraznie zaznaczone w opisie zdolnosci.ko2a pisze:Dlaczego mam odrzucic zdolnosc warowne skoro ona dziala na wymarlych? Zgodnie z twoja logika majac wymarla rase z cecha zeglujace po wymarciu powinienem sciagnac z pola wody. Prosze odniesc sie do tej konkretnej sytuacji.
Jesli odpowiedz nie pasuje Ci, to chyba nie ma sensu, zebys w ogole pytal - graj tak jak uwazasz.
-
- Posty: 761
- Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 22 times
Re: Small World
Ok.
Co sie w takim wypadku dzieje z umiejetnoscia zeglujace po wymarciu danej rasy jesli jest na terenie wody? I fizycznie ze znaczkiem zeglujacych - obracam ich podobnie jak w przypadku rasy czy wrzucam pod spod?
Co sie w takim wypadku dzieje z umiejetnoscia zeglujace po wymarciu danej rasy jesli jest na terenie wody? I fizycznie ze znaczkiem zeglujacych - obracam ich podobnie jak w przypadku rasy czy wrzucam pod spod?
Re: Small World
Ostatnio zadajesz bardzo duzo pytan. Problem w tym, ze pytasz o rzeczy, na ktore odpowiedz jest jednoznaczna - i widnieje w instrukcji. Moze przeczytaj ja najpierw?ko2a pisze:Ok.
Co sie w takim wypadku dzieje z umiejetnoscia zeglujace po wymarciu danej rasy jesli jest na terenie wody? I fizycznie ze znaczkiem zeglujacych - obracam ich podobnie jak w przypadku rasy czy wrzucam pod spod?
-
- Posty: 761
- Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 22 times
Re: Small World
jak wyglada kwestia
smoków vs norki nizolkow
smokow vs bohaterskie
czarnoksieznicy (ostatni zeton dodatkowy) vs norki
czarnoksieznicy (ostatni zeton dodatkowy) vs smoki
smoków vs norki nizolkow
smokow vs bohaterskie
czarnoksieznicy (ostatni zeton dodatkowy) vs norki
czarnoksieznicy (ostatni zeton dodatkowy) vs smoki
Re: Small World
Oraz katapulta - też mamy na niej "zakaz wjazdu" (z dodatku nie bój nic). Generalnie pól ze smokiem,, bohaterem, norami czy katapultą nie wolno wogóle w jakikolwiek sposób atakować (jednostkami/zdolnościami). Zakaz wjazdu to zakaz wjazdu!Olgierdd pisze:smok i zdolność Czarnoksiężników nie działają na nory i bohaterów (a także samego smoka ).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
-
- Posty: 761
- Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 22 times
Re: Small World
misioooo pisze:Oraz katapulta - też mamy na niej "zakaz wjazdu" (z dodatku nie bój nic). Generalnie pól ze smokiem,, bohaterem, norami czy katapultą nie wolno wogóle w jakikolwiek sposób atakować (jednostkami/zdolnościami). Zakaz wjazdu to zakaz wjazdu!Olgierdd pisze:smok i zdolność Czarnoksiężników nie działają na nory i bohaterów (a także samego smoka ).
dzieki za info !
btw. twoja recenzja dot smallworld w moim wątku to byl strzal w dziesiatke dla mojej lubej
pomimo tego ze przez 3 tygodnie gra lezala na polce po jednym wyprobowaniu nasza partia 1vs1 trwala od 22 do 3 w nocy
i oczywiscie zostalem pokonany wynikiem 4:2 :<
Re: Small World
Dziękuję To nie była recenzja, a moja opinia o tej grze
Świetnie, że Wam się spodobała - tylko nie zabieraj lubej Amazonek... Kobiety nie lubią jak się ich ulubione plemię podkrada!
Świetnie, że Wam się spodobała - tylko nie zabieraj lubej Amazonek... Kobiety nie lubią jak się ich ulubione plemię podkrada!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
-
- Posty: 761
- Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 22 times
Re: Small World
misioooo pisze:Dziękuję To nie była recenzja, a moja opinia o tej grze
Świetnie, że Wam się spodobała - tylko nie zabieraj lubej Amazonek... Kobiety nie lubią jak się ich ulubione plemię podkrada!
taaa, amazonki i ghule
- Trampon
- Posty: 359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
- Lokalizacja: Warszawa Ursus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Small World
Pytanie dotyczy 2 ras z podstawki- Ghuli i Czarodzieii.
1) Mamy aktywną rasę Ghuli, na początku własnej tury decydujemy że wymieramy. To że zostawiam wszystkie żetory ghuli (odwrócone) to jasne. Ale czy w tej rundzie mogę Ghulami prowadzić podbój? W instr. na str 9 jest podane "Wymierające Ghule nadal mogą dokonywać podbojów postępując wg standardowych zasad. Musisz jednak ich dokonać na początku tury zanim wykonasz ruch swoją aktywną rasą". Jest to jasne w odniesieniu do rundy kiedy mam (już) jakąś inną aktywną rasę, ale niejasne (jak dla mnie) w odniesieniu do rundy w której wymierasz Ghulami.
Graliśmy tak że Ghule mogą prowadzić podboje również w tej kolejce w której wymierają, traktując to jako wyjątek od reguły "Podczas tury poświęconej na wymarcie swojej rasy gracz nie może dokonywać żadnych podbojów" - no i nie wiem czy poprawnie.
2) Czarnoksiężnicy. Czy ze swojej specjalnej cechy (podbój obszaru bronionego przez 1 żeton aktywnej rasy i zamiana tego żetonu na Czarnoksiężnika z pudełka) Czarnoksiężnik może korzystać PO dokonaniu ostatniego podboju (tego z kostką, czyli z wezwaniem posiłków)? Czy też musi skorzystać z tej cechy przed dokonaniem ostatniego podboju, zgodnie z zasadą ze str. 5 instrukcji "W obu przypadkach (tj. sukcesu lub porażki przy wzywaniu posiłków) podboje gracza w tej turze dobiegają końca".
Graliśmy tak że wykorzystanie cechy musi być PRZED ostatnim podbojem, zakładając że cecha Czarnoksiężnika to nadal rodzaj podboju (a te muszą być wykonane przed ostatnim podbojem/wezwaniem posiłków). Innymi słowy - Czarnoksięznik nie może po udanym ostatnim podboju (z wykorzystaniem kostki) dorwać się do obszaru bronionego przez 1 żeton przeciwnika i zrobić mu tam jatkę
1) Mamy aktywną rasę Ghuli, na początku własnej tury decydujemy że wymieramy. To że zostawiam wszystkie żetory ghuli (odwrócone) to jasne. Ale czy w tej rundzie mogę Ghulami prowadzić podbój? W instr. na str 9 jest podane "Wymierające Ghule nadal mogą dokonywać podbojów postępując wg standardowych zasad. Musisz jednak ich dokonać na początku tury zanim wykonasz ruch swoją aktywną rasą". Jest to jasne w odniesieniu do rundy kiedy mam (już) jakąś inną aktywną rasę, ale niejasne (jak dla mnie) w odniesieniu do rundy w której wymierasz Ghulami.
Graliśmy tak że Ghule mogą prowadzić podboje również w tej kolejce w której wymierają, traktując to jako wyjątek od reguły "Podczas tury poświęconej na wymarcie swojej rasy gracz nie może dokonywać żadnych podbojów" - no i nie wiem czy poprawnie.
2) Czarnoksiężnicy. Czy ze swojej specjalnej cechy (podbój obszaru bronionego przez 1 żeton aktywnej rasy i zamiana tego żetonu na Czarnoksiężnika z pudełka) Czarnoksiężnik może korzystać PO dokonaniu ostatniego podboju (tego z kostką, czyli z wezwaniem posiłków)? Czy też musi skorzystać z tej cechy przed dokonaniem ostatniego podboju, zgodnie z zasadą ze str. 5 instrukcji "W obu przypadkach (tj. sukcesu lub porażki przy wzywaniu posiłków) podboje gracza w tej turze dobiegają końca".
Graliśmy tak że wykorzystanie cechy musi być PRZED ostatnim podbojem, zakładając że cecha Czarnoksiężnika to nadal rodzaj podboju (a te muszą być wykonane przed ostatnim podbojem/wezwaniem posiłków). Innymi słowy - Czarnoksięznik nie może po udanym ostatnim podboju (z wykorzystaniem kostki) dorwać się do obszaru bronionego przez 1 żeton przeciwnika i zrobić mu tam jatkę
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Re: Small World
1. Moim zdaniem w turze, kiedy postanawiasz wymrzec ghulami - nie mozesz juz nic wiecej robic zgodnie z zasadami. W kolejnych oczywiscie przeprowadzasz nimi normalny podboj.
2. Tu tez bym potraktowal to odwrotnie. Nie znalazlem informacji, ze skorzystac z cechy specjalnej mozna przed zakonczeniem podboju. Czyli jak dla mnie - przeprowadzam podboj, wlacznie z ostatnim z kostka, a pozniej moge jeszcze przemieniac zetony innych ras.
2. Tu tez bym potraktowal to odwrotnie. Nie znalazlem informacji, ze skorzystac z cechy specjalnej mozna przed zakonczeniem podboju. Czyli jak dla mnie - przeprowadzam podboj, wlacznie z ostatnim z kostka, a pozniej moge jeszcze przemieniac zetony innych ras.
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Small World
Oba problemy znalazły swoje rozwiązanie w FAQ.
There is no attack phase for the in-decline Ghouls because there is only an attack phase in a turn if that turn is spent expanding, not going into decline with a race (...).
The Sorcerers cannot use their Ability after doing a final conquest for the turn using the Reinforcement die roll.
A zatem wymieranie wyklucza atak nawet Ghulami, a Czarnoksiężnicy używają swej zdolności przed ostatnim podbojem.
There is no attack phase for the in-decline Ghouls because there is only an attack phase in a turn if that turn is spent expanding, not going into decline with a race (...).
The Sorcerers cannot use their Ability after doing a final conquest for the turn using the Reinforcement die roll.
A zatem wymieranie wyklucza atak nawet Ghulami, a Czarnoksiężnicy używają swej zdolności przed ostatnim podbojem.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
-
- Posty: 740
- Rejestracja: 11 lip 2014, 13:11
- Lokalizacja: Chiang Mai
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 18 times
Re: Small World
Grslem wlasnie z pc 1 na 1, bez dodatkow. W pierwszej rundzie zajalem pola na polnocnum zachodzie, przeciwnik pola obok i jedno moje. W drugiej rundzie zajalem kolejne, a przeciwnik przeniosl swoje wszydtkie 9 zetonow na zachodnie pola. to dopuszczalne zagranie czy blad gry? Pc wybralo gorskie orki.
Re: Small World
Zagranie dopuszczalne. W fazie przegrupowania można, zgodnie z instrukcją, zabrać wszystkie swoje żetony z planszy (oczywiście rasy aktywnej) i w następnej kolejce rozpocząć podbój jakby był to "pierwszy" - z dowolnej krawędzi planszy Zagranie ryzykowne (pozbywamy się punktów z rasy aktywnej w tej kolejce), ale czasami bardzo skuteczne!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne