Strona 7 z 10

Re: Small World

: 02 sty 2015, 19:34
autor: ko2a
Molu pisze:
ko2a pisze:Moze zapytam inaczej. Jezeli zaczyna się moja tura po turze przeciwnika i mam dwa rejony i na kazdym z nich tylko jeden znacznik i nic na ręce. Czy mam jakiś ruch?
Najsensowniej byloby chyba powiedziec ze wymierasz :)
Teoretycznie mozesz zwolnic pole lub oba i walczyc dalej, ale na pewno nie zyskasz wiecej pol niz 2 ktore miales (a wiec punktow nie bedziesz mial na pewno wiecej) - a spore szanse, ze zdobedziesz mniej... Bardzo niewiele przychodzi mi do glowy powodow, dla ktorych chcialbym taki podboj dalej przeprowadzac.
W momencie kiedy np przy postaci mialbys walecznych z dodatatkowym rzutem kostki zeby wziasc pola przeciwnikowi na przyklad

Re: Small World

: 02 sty 2015, 19:41
autor: Molu
ko2a pisze:
Molu pisze:
ko2a pisze:Moze zapytam inaczej. Jezeli zaczyna się moja tura po turze przeciwnika i mam dwa rejony i na kazdym z nich tylko jeden znacznik i nic na ręce. Czy mam jakiś ruch?
Najsensowniej byloby chyba powiedziec ze wymierasz :)
Teoretycznie mozesz zwolnic pole lub oba i walczyc dalej, ale na pewno nie zyskasz wiecej pol niz 2 ktore miales (a wiec punktow nie bedziesz mial na pewno wiecej) - a spore szanse, ze zdobedziesz mniej... Bardzo niewiele przychodzi mi do glowy powodow, dla ktorych chcialbym taki podboj dalej przeprowadzac.
W momencie kiedy np przy postaci mialbys walecznych z dodatatkowym rzutem kostki zeby wziasc pola przeciwnikowi na przyklad
Przy rzucie 0 (czyli 50% szans na kosci) - nie zabralbys zadnemu przeciwnikowi pola - a stracilbys 2 punkty. Czyli w polowie przypadków nic byś nie zyskał :>

Re: Small World

: 04 sty 2015, 11:08
autor: ko2a
Kolejne pytanie odnosnie połączenia ghuli i warownych. Czy po wymarciu dalej co ture stawiamy twierdze? W instrukcji nic nie ma a ghule działają po wymarciu wg standardowych zasad.

Re: Small World

: 04 sty 2015, 11:24
autor: Molu
ko2a pisze:Kolejne pytanie odnosnie połączenia ghuli i warownych. Czy po wymarciu dalej co ture stawiamy twierdze? W instrukcji nic nie ma a ghule działają po wymarciu wg standardowych zasad.
Nie stawiamy. Po wymarciu przekrecasz na druga strone - rase i zdolnosc. Z drugiej strony rasy ghuli masz taki sam obrazek, nie wyszarzony - dlatego ghule dalej beda mogly dokonywac podboju. Ale juz z drugiej strony zdolnosci nie ma obrazka... wiec z tego nie mozesz korzystac.

Re: Small World

: 04 sty 2015, 14:29
autor: ko2a
Wlasnie zdolnosc warowne ma obrazek wiec?

Re: Small World

: 04 sty 2015, 15:51
autor: motek339
To znaczy, że warownie zostają i zwiększają Ci obronę. Ale nie stawiasz już nowych, ani nie zdobywasz dodatkowych punktów za te, które już są na planszy.

Re: Small World

: 04 sty 2015, 15:58
autor: ko2a
Jakis ew przypis z inatrukcji bo nic takiego tam nie pisze a rozumiem co nie zakazane to mozna robic?

Re: Small World

: 04 sty 2015, 17:09
autor: Molu
ko2a pisze:Jakis ew przypis z inatrukcji bo nic takiego tam nie pisze a rozumiem co nie zakazane to mozna robic?
Strona 6 polskiej instrukcji. Temat: Schyłek cywilizacji. Drugi paragraf mowi o "odrzuceniu" specjalnej zdolnosci, o ile zdolnosc nie mowi inaczej. Czyli korzystajac z Twojej logiki - jesli przy zdolnosci nie jest napisane, ze mozna jej dalej uzywac, to odrzucasz zgodnie z zasadami.

Re: Small World

: 04 sty 2015, 20:18
autor: ko2a
Molu pisze:
ko2a pisze:Jakis ew przypis z inatrukcji bo nic takiego tam nie pisze a rozumiem co nie zakazane to mozna robic?
Strona 6 polskiej instrukcji. Temat: Schyłek cywilizacji. Drugi paragraf mowi o "odrzuceniu" specjalnej zdolnosci, o ile zdolnosc nie mowi inaczej. Czyli korzystajac z Twojej logiki - jesli przy zdolnosci nie jest napisane, ze mozna jej dalej uzywac, to odrzucasz zgodnie z zasadami.
Dlaczego mam odrzucic zdolnosc warowne skoro ona dziala na wymarlych? Zgodnie z twoja logika majac wymarla rase z cecha zeglujace po wymarciu powinienem sciagnac z pola wody. Prosze odniesc sie do tej konkretnej sytuacji.

Re: Small World

: 04 sty 2015, 20:29
autor: Molu
ko2a pisze:Dlaczego mam odrzucic zdolnosc warowne skoro ona dziala na wymarlych? Zgodnie z twoja logika majac wymarla rase z cecha zeglujace po wymarciu powinienem sciagnac z pola wody. Prosze odniesc sie do tej konkretnej sytuacji.
Dostales juz odpowiedz. Zdolnosc warowne działa po wymarciu w ten sposob, ze nie zdejmujesz zetonow twierdzy - co powoduje, ze ciezej je zdobyc. Jest to wyraznie zaznaczone w opisie zdolnosci.

Jesli odpowiedz nie pasuje Ci, to chyba nie ma sensu, zebys w ogole pytal - graj tak jak uwazasz.

Re: Small World

: 04 sty 2015, 21:39
autor: ko2a
Ok.
Co sie w takim wypadku dzieje z umiejetnoscia zeglujace po wymarciu danej rasy jesli jest na terenie wody? I fizycznie ze znaczkiem zeglujacych - obracam ich podobnie jak w przypadku rasy czy wrzucam pod spod?

Re: Small World

: 04 sty 2015, 21:54
autor: Molu
ko2a pisze:Ok.
Co sie w takim wypadku dzieje z umiejetnoscia zeglujace po wymarciu danej rasy jesli jest na terenie wody? I fizycznie ze znaczkiem zeglujacych - obracam ich podobnie jak w przypadku rasy czy wrzucam pod spod?
Ostatnio zadajesz bardzo duzo pytan. Problem w tym, ze pytasz o rzeczy, na ktore odpowiedz jest jednoznaczna - i widnieje w instrukcji. Moze przeczytaj ja najpierw?

Re: Small World

: 04 sty 2015, 22:09
autor: ko2a
W tych dwoch sytuacjach nie potrafilem sobie poradzic dlatego pytam. Od tego jest forum. Co do instrukcji gralem razem z nia. To jak z tymi zeglujacymi?

Re: Small World

: 05 sty 2015, 15:12
autor: motek339
Zostawiasz żetony na wodzie.

Re: Small World

: 12 sty 2015, 02:36
autor: ko2a
jak wyglada kwestia

smoków vs norki nizolkow
smokow vs bohaterskie

czarnoksieznicy (ostatni zeton dodatkowy) vs norki
czarnoksieznicy (ostatni zeton dodatkowy) vs smoki

Re: Small World

: 12 sty 2015, 08:28
autor: Olgierdd
smok i zdolność Czarnoksiężników nie działają na nory i bohaterów (a także samego smoka ;)).

Re: Small World

: 12 sty 2015, 12:10
autor: misioooo
Olgierdd pisze:smok i zdolność Czarnoksiężników nie działają na nory i bohaterów (a także samego smoka ;)).
Oraz katapulta - też mamy na niej "zakaz wjazdu" (z dodatku nie bój nic). Generalnie pól ze smokiem,, bohaterem, norami czy katapultą nie wolno wogóle w jakikolwiek sposób atakować (jednostkami/zdolnościami). Zakaz wjazdu to zakaz wjazdu!
Obrazek

Re: Small World

: 12 sty 2015, 12:37
autor: ko2a
misioooo pisze:
Olgierdd pisze:smok i zdolność Czarnoksiężników nie działają na nory i bohaterów (a także samego smoka ;)).
Oraz katapulta - też mamy na niej "zakaz wjazdu" (z dodatku nie bój nic). Generalnie pól ze smokiem,, bohaterem, norami czy katapultą nie wolno wogóle w jakikolwiek sposób atakować (jednostkami/zdolnościami). Zakaz wjazdu to zakaz wjazdu!
Obrazek

dzieki za info :)!

btw. twoja recenzja dot smallworld w moim wątku to byl strzal w dziesiatke dla mojej lubej :)
pomimo tego ze przez 3 tygodnie gra lezala na polce po jednym wyprobowaniu nasza partia 1vs1 trwala od 22 do 3 w nocy :P

i oczywiscie zostalem pokonany wynikiem 4:2 :<

Re: Small World

: 15 sty 2015, 16:59
autor: misioooo
Dziękuję :) To nie była recenzja, a moja opinia o tej grze ;)
Świetnie, że Wam się spodobała - tylko nie zabieraj lubej Amazonek... Kobiety nie lubią jak się ich ulubione plemię podkrada!

Re: Small World

: 15 sty 2015, 21:11
autor: ko2a
misioooo pisze:Dziękuję :) To nie była recenzja, a moja opinia o tej grze ;)
Świetnie, że Wam się spodobała - tylko nie zabieraj lubej Amazonek... Kobiety nie lubią jak się ich ulubione plemię podkrada!

taaa, amazonki i ghule :D

Re: Small World

: 08 lut 2015, 17:29
autor: Trampon
Pytanie dotyczy 2 ras z podstawki- Ghuli i Czarodzieii.

1) Mamy aktywną rasę Ghuli, na początku własnej tury decydujemy że wymieramy. To że zostawiam wszystkie żetory ghuli (odwrócone) to jasne. Ale czy w tej rundzie mogę Ghulami prowadzić podbój? W instr. na str 9 jest podane "Wymierające Ghule nadal mogą dokonywać podbojów postępując wg standardowych zasad. Musisz jednak ich dokonać na początku tury zanim wykonasz ruch swoją aktywną rasą". Jest to jasne w odniesieniu do rundy kiedy mam (już) jakąś inną aktywną rasę, ale niejasne (jak dla mnie) w odniesieniu do rundy w której wymierasz Ghulami.

Graliśmy tak że Ghule mogą prowadzić podboje również w tej kolejce w której wymierają, traktując to jako wyjątek od reguły "Podczas tury poświęconej na wymarcie swojej rasy gracz nie może dokonywać żadnych podbojów" - no i nie wiem czy poprawnie.

2) Czarnoksiężnicy. Czy ze swojej specjalnej cechy (podbój obszaru bronionego przez 1 żeton aktywnej rasy i zamiana tego żetonu na Czarnoksiężnika z pudełka) Czarnoksiężnik może korzystać PO dokonaniu ostatniego podboju (tego z kostką, czyli z wezwaniem posiłków)? Czy też musi skorzystać z tej cechy przed dokonaniem ostatniego podboju, zgodnie z zasadą ze str. 5 instrukcji "W obu przypadkach (tj. sukcesu lub porażki przy wzywaniu posiłków) podboje gracza w tej turze dobiegają końca".

Graliśmy tak że wykorzystanie cechy musi być PRZED ostatnim podbojem, zakładając że cecha Czarnoksiężnika to nadal rodzaj podboju (a te muszą być wykonane przed ostatnim podbojem/wezwaniem posiłków). Innymi słowy - Czarnoksięznik nie może po udanym ostatnim podboju (z wykorzystaniem kostki) dorwać się do obszaru bronionego przez 1 żeton przeciwnika i zrobić mu tam jatkę :twisted:

Re: Small World

: 08 lut 2015, 18:54
autor: Molu
1. Moim zdaniem w turze, kiedy postanawiasz wymrzec ghulami - nie mozesz juz nic wiecej robic zgodnie z zasadami. W kolejnych oczywiscie przeprowadzasz nimi normalny podboj.
2. Tu tez bym potraktowal to odwrotnie. Nie znalazlem informacji, ze skorzystac z cechy specjalnej mozna przed zakonczeniem podboju. Czyli jak dla mnie - przeprowadzam podboj, wlacznie z ostatnim z kostka, a pozniej moge jeszcze przemieniac zetony innych ras.

Re: Small World

: 08 lut 2015, 23:47
autor: FortArt
Oba problemy znalazły swoje rozwiązanie w FAQ.

There is no attack phase for the in-decline Ghouls because there is only an attack phase in a turn if that turn is spent expanding, not going into decline with a race (...).

The Sorcerers cannot use their Ability after doing a final conquest for the turn using the Reinforcement die roll.

A zatem wymieranie wyklucza atak nawet Ghulami, a Czarnoksiężnicy używają swej zdolności przed ostatnim podbojem.

Re: Small World

: 19 mar 2015, 21:28
autor: Fuser.exe
Grslem wlasnie z pc 1 na 1, bez dodatkow. W pierwszej rundzie zajalem pola na polnocnum zachodzie, przeciwnik pola obok i jedno moje. W drugiej rundzie zajalem kolejne, a przeciwnik przeniosl swoje wszydtkie 9 zetonow na zachodnie pola. to dopuszczalne zagranie czy blad gry? Pc wybralo gorskie orki.

Re: Small World

: 20 mar 2015, 07:31
autor: misioooo
Zagranie dopuszczalne. W fazie przegrupowania można, zgodnie z instrukcją, zabrać wszystkie swoje żetony z planszy (oczywiście rasy aktywnej) i w następnej kolejce rozpocząć podbój jakby był to "pierwszy" - z dowolnej krawędzi planszy :) Zagranie ryzykowne (pozbywamy się punktów z rasy aktywnej w tej kolejce), ale czasami bardzo skuteczne!