Simon1979 pisze: ↑02 lut 2022, 22:51
Pamiętajmy, że ceny gier, to nie tylko koszt materiałów, z których ją wykonano. Produkcja gier to zlożony proces.
Ktoś to musi zaprojektować.
Ktoś musi to testować
Ktoś musi wykonać grafiki.
Ktoś musi przetłumaczyć grę.
Grafik DTP musi wszystko złożyć i przygotować do druku.
Ewentualnie trzeba zapłacić za licencję i spełnić wszelkie wymogi w niej zawarte (np. odnośnie jakości produkcji kompomentów).
Fabryka musi wyprodukować komponenty gier.
Drukarnia musi wydrukować plansze i karty.
Trzeba to przetransportować.
Potem trzeba to gdzieś magazynować.
Następnie rozwieźć do sklepów.
Przydałoby się grę czy dodatek jakoś zareklamować.
Ktoś musi się zająć stroną i social mediami.
Trzeba zapłacić rachunki za biuro, prąd itd.
Wypadałoby wypłacić pracownikom pensje.
Potem trzeba zapłacić podatki i VAT.
W sumie trzeba też o jakieś marży pomyśleć, żeby nie pracować za darmo.
Pewnie wiele rzeczy pominąłem...
Też bym wolał, żeby gry były tańsze, ale trzeba też na to realnie spojrzeć . Wszystko systematycznie drożeje.
Zawsze też można np. w weekend wypić 2 piwa mniej, żeby dołożyć te 20zl więcej i kupić grę, w którą będziemy grali wiele razy.