Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Ayaram
- Posty: 1650
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 730 times
Re: Neuroshima Hex
Przecież ostatnio wydane talię w 2,5 znikały po tygodniu, bo dawali takie małe nakłady... teraz się nagle to zrobiło nieopłacalne?
No nic. od nowa zbierać Neuroshimy na pewno nie będę, mieszać tym bardziej...
Portal jest w ogóle jakiś taki trefny I neuroshima i osadnicy to gry które z chęcią bym kupował dodatki, ale że portal to portal to nie
No nic. od nowa zbierać Neuroshimy na pewno nie będę, mieszać tym bardziej...
Portal jest w ogóle jakiś taki trefny I neuroshima i osadnicy to gry które z chęcią bym kupował dodatki, ale że portal to portal to nie
- Galatolol
- Posty: 2387
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 624 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Neuroshima Hex
Co nie zmienia faktu, że sprzedało się mało Teraz można z czystym sumieniem zamknąć linię 2,5.Ayaram pisze:Przecież ostatnio wydane talię w 2,5 znikały po tygodniu, bo dawali takie małe nakłady...
- dicer
- Posty: 756
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex
Miałem tak w zeszłym roku, kiedy grając w warszawskiej lidze kilkakrotnie dostałem ciężki łomot od Mephisto.Pixa pisze:Po prostu odechciewa sie grac, jak ktos wyklada Mephisto na stol.
Ale potem siadłem na spokojnie i zacząłem rozkminiać tę armię i dzisiaj już się jej nie boję.
Mephisto jest bardzo silny i groźny, jak mu się na to pozwoli.
Grając przeciwko niemu po prostu przez pierwszą część rozgrywki (nawet jakieś 3/4) należy się bezwzględnie koncentrować na niszczeniu jego najsilniejszych żetonów: Sond i Inkubatorów. Jak się nie da zniszczyć, to trzeba chociaż zasieciować. Bez nich siła bojowa Mephisto spada i to dość radykalnie. W dalszej kolejności trzeba niszczyć Akceleratory i Kolce. Jak się to zniszczy, to Mephisto staje się prawie bezbronny i wtedy można się zająć jego Sztabem.
Oczywiście jedne armie radzą sobie z tym lepiej, inne gorzej, ale nie demonizowałbym tak Mephista. Da się z nim spokojnie wygrać.
Re: Neuroshima Hex
I tak nic to, w porównaniu do Dancera. Armia Żart normalnie, i pasuje to do hexa jak pięść do nosa. Co ture zmienia pozycje , a walka wygląda na zasadzie "PEW PEW PEW!". Jako armia fanowska oryginalna, ale że dopuścili to w poczet świętej 15? No dramat panie
Re: Neuroshima Hex
Teorie to ja znam, tylko jak to zrobic nie majac zadnej jednostki z inicjatywa 3 (Stalowa Policja)? Jeden inkubator z +2 i Mephisto juz ma 3. Sieciarze tez nie zawsze sie sprawdzaja.dicer pisze: Mephisto jest bardzo silny i groźny, jak mu się na to pozwoli.
Grając przeciwko niemu po prostu przez pierwszą część rozgrywki (nawet jakieś 3/4) należy się bezwzględnie koncentrować na niszczeniu jego najsilniejszych żetonów: Sond i Inkubatorów. Jak się nie da zniszczyć, to trzeba chociaż zasieciować. Bez nich siła bojowa Mephisto spada i to dość radykalnie. W dalszej kolejności trzeba niszczyć Akceleratory i Kolce. Jak się to zniszczy, to Mephisto staje się prawie bezbronny i wtedy można się zająć jego Sztabem.
Re: Neuroshima Hex
To nie jest magia, tylko frustracja. Kompletnie niezbalansowana armia, kombinowanie niewiele pomaga. To, zeby czyscic inkubatory i sondy da sie wywnioskowac po jednej partii, tylko co z tego?Kisun pisze:I to jest właśnie magia Neuroshimy hex. Trzeba kombinować
- warlock
- Posty: 4821
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1142 times
- Been thanked: 2168 times
Re: Neuroshima Hex
Aż tak źle to wygląda? I Mephisto i Dancer są jeszcze u mnie nieruszone, ale czytając takie rzeczy odechciewa mi się czytać instrukcję...
Re: Neuroshima Hex
Grałem obiema po razie. Dancer nie wydaje się być jakiś mega mocny (w końcu wystarczy zabić 1 obiekt), ale Mephisto faktycznie ma jakiś chory, niepokojący potencjał.warlock pisze:Aż tak źle to wygląda? I Mephisto i Dancer są jeszcze u mnie nieruszone, ale czytając takie rzeczy odechciewa mi się czytać instrukcję...
Co do formatu- dokładnie. Powinna być gra do dwóch zwycięstw, albo nawet lepiej do dwóch punktów przewagi. Wydłuży to turnieje? Tak, ale będzie też faktycznie "bardziej turniejowe" w sensie, że pozwoli zminimalizować pechowe ułożenie żetonów.
Re: Neuroshima Hex
Na posterunek też ludzie marudzil, że nie da się nimi wygrać.warlock pisze:Aż tak źle to wygląda? I Mephisto i Dancer są jeszcze u mnie nieruszone, ale czytając takie rzeczy odechciewa mi się czytać instrukcję...
- dicer
- Posty: 756
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex
No wiesz - nikt nie obiecywał, że będzie łatwo.Pixa pisze:Teorie to ja znam, tylko jak to zrobic nie majac zadnej jednostki z inicjatywa 3 (Stalowa Policja)? Jeden inkubator z +2 i Mephisto juz ma 3. Sieciarze tez nie zawsze sie sprawdzaja.
Jak jesteś wolniejszy od Mephisto, to przyjmujesz cios na klatę i konsekwentnie robisz swoje licząc na to, że odrobisz straty w końcówce.
Niektóre armie są w stanie w jednej bitwie zadać 10+ punktów (mój rekord to 14 punktów Uranopolis).
A akurat Stalowa Policja to IMHO najlepsza armia do walki z Mephisto. Jak masz 3 Sędziów na planszy, to wymiatasz.
No ale każdy ma swoje doświadczenia. Ja w każdym bądź razie Mephista się nie boję i wcale nie uważam go za niezbalansowaną armię, choć z pewnością jest to bardzo trudny przeciwnik, wymagający o wiele większego kombinowania, niż przeciętnie.
Re: Neuroshima Hex
Heh.
Dawno temu ludzie płakali że Borgo jest przegięte. Czyżby teraz był czas na Mefisto?
Dawno temu ludzie płakali że Borgo jest przegięte. Czyżby teraz był czas na Mefisto?
Re: Neuroshima Hex
Gdy gra wychodzila, byly 4 frakcje podstawowe. Nie jest to ilosc trudna do zbalansowania. Narzekania na Borgo byly nieco na wyrost (choc jest to mocna armia). W momencie jak jest okolo 15 armii to jednak balans jest wyzwaniem. W przypadku Mephisto wyzwaniem, ktoremu Portal nie podolal.
P.S.
Warto zaznaczyc, ze jednak Portal tez doszedl do wniosku, ze Borgo jest za silne, bo w wersji 3.0 oslabil jedna jednostke.
P.S.
Warto zaznaczyc, ze jednak Portal tez doszedl do wniosku, ze Borgo jest za silne, bo w wersji 3.0 oslabil jedna jednostke.
- warlock
- Posty: 4821
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1142 times
- Been thanked: 2168 times
Re: Neuroshima Hex
Serio? Kogo? Nigdy nie zauważyłem (ale w pierwszą edycję grałem chyba 7 lat temu ostatni raz).Pixa pisze:Gdy gra wychodzila, byly 4 frakcje podstawowe. Nie jest to ilosc trudna do zbalansowania. Narzekania na Borgo byly nieco na wyrost (choc jest to mocna armia). W momencie jak jest okolo 15 armii to jednak balans jest wyzwaniem. W przypadku Mephisto wyzwaniem, ktoremu Portal nie podolal.
P.S.
Warto zaznaczyc, ze jednak Portal tez doszedl do wniosku, ze Borgo jest za silne, bo w wersji 3.0 oslabil jedna jednostke.
Re: Neuroshima Hex
Niestety nie pamietam, a wersji 2.5 nie mam przed soba. W kazdym badz razie jest to faktem.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1141
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 58 times
Re: Neuroshima Hex
Też jestem ciekaw, jaką to jednostkę Portal osłabił w wersji 3.0 względem 2.5.Pixa pisze:Niestety nie pamietam, a wersji 2.5 nie mam przed soba. W kazdym badz razie jest to faktem.warlock pisze:Serio? Kogo? Nigdy nie zauważyłem (ale w pierwszą edycję grałem chyba 7 lat temu ostatni raz).Pixa pisze:Warto zaznaczyc, ze jednak Portal tez doszedl do wniosku, ze Borgo jest za silne, bo w wersji 3.0 oslabil jedna jednostke.
W wersji 2.0 było dwóch Super-mutantów zamiast dwóch Siłaczy, ale to był błąd tamtej edycji.
Wczoraj Portal opublikował instrukcję do nowego dodatku Death Breath.
Nazwa nowej frakcji jest taka sama jak „Specjalna zasada turniejowa dotycząca Missisipi – Oddech Śmierci (en. Death Breath)”.
Występuje w niej nowa cecha ataku Pożarcie, które działa inaczej niż Pożarcie (specjalny rodzaj ataku) Nocnego Łowcy.
Re: Neuroshima Hex
Wyglada na bardzo ciekawa i mocna frakcje. Juz nie moge sie doczekac, zeby potestowac. No i to chyba nie koniec army-packow do Hexa. O ile sie orientuje, szarza dysponuje na razie tylko Death Breath, a w instrukcji stoi: "Gdy jednostki z cechą Szarży należące do RÓŻNYCH frakcji", czyli cos jeszcze powinn dojsc.GrzeL pisze: Wczoraj Portal opublikował instrukcję do nowego dodatku Death Breath.
Nazwa nowej frakcji jest taka sama jak „Specjalna zasada turniejowa dotycząca Missisipi – Oddech Śmierci (en. Death Breath)”.
Występuje w niej nowa cecha ataku Pożarcie, które działa inaczej niż Pożarcie (specjalny rodzaj ataku) Nocnego Łowcy.
Re: Neuroshima Hex
W instrukcji Death Breath jest informacja o aktualnym FAQ na stronie Portalu, ale nie mogę go znaleźć. Ktoś coś widział? Czy to po prostu moja niecierpliwość, a FAQ pojawi się w dniu premiery DB?
A co do Vegas - jak gramy w kilka osób, to Vegas jest od razu gnębione sieciarzami, nawet jeśli na planszy jest tylko sztab, a inni mają już po kilka jednostek (zwykle jest "O rany, tylko nie ta wkurzająca armia") Także ja osobiście lubię grać Vegas ze względu na wpienianie pozostałych, ale z powodu niskiej inicjatywy nie traktuję jej jako mocną armię. Wolę mój kochany Posterunek z 7 żetonami Ruchu - dziś przypadło mi grać Smartem, ale tu z kolei jest tylko 1 żeton Ruchu... czułam się jak niepełnosprawna, co z tego że mają milion Działek Gaussa, jakoś nie lubię tej armii
A co do Vegas - jak gramy w kilka osób, to Vegas jest od razu gnębione sieciarzami, nawet jeśli na planszy jest tylko sztab, a inni mają już po kilka jednostek (zwykle jest "O rany, tylko nie ta wkurzająca armia") Także ja osobiście lubię grać Vegas ze względu na wpienianie pozostałych, ale z powodu niskiej inicjatywy nie traktuję jej jako mocną armię. Wolę mój kochany Posterunek z 7 żetonami Ruchu - dziś przypadło mi grać Smartem, ale tu z kolei jest tylko 1 żeton Ruchu... czułam się jak niepełnosprawna, co z tego że mają milion Działek Gaussa, jakoś nie lubię tej armii
Re: Neuroshima Hex
To ja chciałem sobie popłakać nad brakiem DB w wersji 2.5. Armia wygląda nieźle, ale trochę szkoda, choć rozumiem Portal, że nie dopuszczali już starej edycji tej armii. Ciężko im mieć to za złe.
niby już w pudle leży DDM w edycji 3.0, ale to zawsze był taki bajer. Miałem jednak plan mieć wszystkie armie w edycji 2.5.
Pewnie i tak kupię, ale dogryzło mi to.
niby już w pudle leży DDM w edycji 3.0, ale to zawsze był taki bajer. Miałem jednak plan mieć wszystkie armie w edycji 2.5.
Pewnie i tak kupię, ale dogryzło mi to.
Re: Neuroshima Hex
Kolejne partie vs Mephisto i kolejne srogie baty. Tym razem gra vs Smart. W pierwszej partii boj w miare wyrownany, kolejne 4 okropna dominacja Mephisto. Ta armia to naprawde jest okrutna pomylka. Jako zabawka - ok, niech bedzie, jako pelnoprawna armia turniejowa - dramat. Wydaje mi sie, ze naprawde Portal niezbyt testuje balans.
- dicer
- Posty: 756
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex
A może Wy coś źle gracie?Pixa pisze:Kolejne partie vs Mephisto i kolejne srogie baty. Tym razem gra vs Smart. W pierwszej partii boj w miare wyrownany, kolejne 4 okropna dominacja Mephisto. Ta armia to naprawde jest okrutna pomylka.
Ja na ostatnie 9 partii przeciwko Mephisto - 6 zwycięstw, 3 przegrane, więc sorry, ale trudno mi narzekać.
I właśnie odkryłem, że genialną armią do walki z Mephisto jest Posterunek. Mając 6 bitew potrafi wymieść planszę z żetonów Mephisto prawie do czysta.
Jak na razie w moim prywatnym rankingu najlepsze armie do gry przeciwko Mephisto to:
1. Posterunek
2. Stalowa Policja
3. Missisipi
4. Nowy York
5. Moloch
Teraz zamierzam przetestować Borgo (też mają dużo bitew, więc teoretycznie powinni sobie poradzić), Sharrash (tu jestem ciekaw, jak się sprawdzą moździerze i ładunki wybuchowe) i Uranopolis.
Re: Neuroshima Hex
A ja chyba przetestuje Mississippi - odpychanie, cien, trucizna moga faktycznie dac rade. Natomiast Stalowa? Bardzo niskie inicjatywy, malo uzyteczni przeciwko Mephisto sieciarze oraz zdolnosc sztabu. Probowalem dwa razy i mi nie szlo. Moze wroce do testow, bo lubie te armie. Posterunek - nie gralem, ale martwi mnie, ze wiekszosc modulow Meohisto ma tarcze, a wiekszosc jednostek posterunku strzelka pojedynczym strzalem. Co do Uranopolis, to testowalem juz i nawet sie sprawdza - mocne strzelajace jednostki, taran, Mephisto ma tez problem z odcieciem zasilania. Recepta na robaka niby jest prosta - zniszczyc swider, wszczepy z wyborem "mocy", sondy, modul, ktory pozwala atakowac we wszystkich kierunkach i potem inne moduly, ale nie tak latwo to wykonac.