Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 275
- Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Neuroshima Hex
Ja mam za sobą 5 gier DB, w tym 4 przeciwko Molochowi i kroi mnie równo. Jedną wygrałem, reszta to sromotna porażka, w tym dzisiaj dwa razy do zera. Armia ma zdecydowanie potencjał i mnogość zagrywek ale trzeba kombinować, największą bolączka jest niska inicjatywa jednostek, większość spada dopóki zdąży cokolwiek zrobić... No, a te 8 bitew daje spore możliwości, z drugiej jednak strony często niepotrzebnie zapycha rękę.
No nic, najwyraźniej jeszcze trzeba trochę ograć zombiaków i się oswoić Najważniejsze, że gra się przyjemnie, a i tematycznie jest to bardzo ciekawa armia.
No nic, najwyraźniej jeszcze trzeba trochę ograć zombiaków i się oswoić Najważniejsze, że gra się przyjemnie, a i tematycznie jest to bardzo ciekawa armia.
- dicer
- Posty: 756
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex
We wczorajszym finale Mistrzostw Polski w NH3.0 spotkały się Death Breath i Posterunek. Obserwując ten mecz nie miałem wrażenia, że DB stwarzało jakieś szczególne zagrożenie. Przez większość gry Posterunek czyścił planszę z jednostek DB, w miarę możliwości z dystansu i z dala od swojego Sztabu, a w dwóch ostatnich rundach zadał mordercze ciosy za 8 punktów w praktycznie bezbronny Sztab DB.Deathhammer pisze:Ja mam za sobą 5 gier DB, w tym 4 przeciwko Molochowi i kroi mnie równo. Jedną wygrałem, reszta to sromotna porażka, w tym dzisiaj dwa razy do zera. Armia ma zdecydowanie potencjał i mnogość zagrywek ale trzeba kombinować, największą bolączka jest niska inicjatywa jednostek, większość spada dopóki zdąży cokolwiek zrobić... No, a te 8 bitew daje spore możliwości, z drugiej jednak strony często niepotrzebnie zapycha rękę.
To był bardzo ciekawy mecz i w zasadzie modelowy przykład, jak walczyć przeciwko DB.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 paź 2016, 13:45
- dicer
- Posty: 756
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex
No Warszawa w tym roku całkiem nieźle.
W pierwszej dziesiątce znalazło się aż pięciu graczy, na miejscach 1. (wielkie brawa dla Dominika ), 4., 5. 7.(?) i 9.
Dodam tylko, że spośród tych pięciu osób aż cztery (włączając w to aktualnego Mistrza Polski) to uczestnicy naszych regularnych środowych neuroshimowych spotkań w Paradoksie.
Przypadek?
W pierwszej dziesiątce znalazło się aż pięciu graczy, na miejscach 1. (wielkie brawa dla Dominika ), 4., 5. 7.(?) i 9.
Dodam tylko, że spośród tych pięciu osób aż cztery (włączając w to aktualnego Mistrza Polski) to uczestnicy naszych regularnych środowych neuroshimowych spotkań w Paradoksie.
Przypadek?
- dicer
- Posty: 756
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex
Gwoli ścisłości - Wrocław wicemistrzem, trzecia była Gdynia.Pixa pisze:A co do MP, to Wrocław trzeci
A tak à propos finału MP - wybrać na najważniejszą rozgrywkę roku armię Death Breath...
Podziwiam odwagę i optymizm.
Przeciwko DB chyba warto wystawiać Dancera, bo wtedy cecha zombie działa inaczej, co raczej osłabia DB.
W każdym bądź razie w trakcie finałów MP Dancer gładko sobie poradził z DB.
Ktoś ma może doświadczenia ze starć w tej konfiguracji?
- antros
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 09:03
- Lokalizacja: Grudziądz
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Przecież na 55 stronie wrzucałem ankietę dla Hexomaniaków http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... start=1350,dave8 pisze:Przebrnąłem przez kilkanaście ostatnich stron wątku ale nie znalazłem odpowiedzi.
Które najlepiej dodatki kupić? (mowa o wersji 3.0).
Powiedzmy nie więcej niż 8 szt. - które byście wybrali i dlaczego?
Czyżby to że 170 osób wypowiadało się m.in. jakie armie najbardziej lubi, jakie wybrało by na turniej czy którymi gra im się najprzyjemniej nie jest dla ciebie odpowiedzią jakie kupić?
Przychylam się do wcześniejszych głosów, że wszystkie są ciekawe, bo wszystkie są inne, mam wszystkie i do każdej wracam z przyjemnością i każda mnie przez pewien okres fascynowała. W ramach eksperymentu wypisuje 8 które mi jako pierwsze przychodzą na myśl: Mefisto, Sharrash, Mississippi, Vegas, Neodżungla, Smart, Dancer, Stalowa Policja.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 paź 2016, 13:45
Re: Neuroshima Hex
Jeżeli Ci zależy na urozmaiceniu to Neojungla, Vegas i Dancer. Oferują sporo nowych zasad i wydłużają żywotność gry, wymagają kilku gier by je ograć.Heiken pisze:Jakie armie polecacie do gier domowych dla posiadacza podstawki 3.0? Tak 2 - 3 na razie.
Jeśli natomiast wolisz pomału wprowadzać dodatkowe smaczki i zasady to Stalowa Policja, Nowy Jork powinny być odpowiednie.
Tak czy inaczej, jeśli gra Ci się podoba prędzej czy później kupisz je wszystkie
-
- Posty: 275
- Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Neuroshima Hex
Nowy Jork, Smart, Sharrash, Mississipi.
DokładnieTak czy inaczej, jeśli gra Ci się podoba prędzej czy później kupisz je wszystkie
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Neuroshima Hex
A ja się zatrzymałem z dodatkami (jakies te nowe armie przekombinowane).Heiken pisze:Jakie armie polecacie do gier domowych dla posiadacza podstawki 3.0? Tak 2 - 3 na razie.
Moje ulubione dodatkowe to: neodżungla, mephisto, vegas i smart
Re: Neuroshima Hex
Neodżungla, Missisipi, Nowy Jork.
+1 do ostatecznego zebrania wszystkich [emoji3]
Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka
+1 do ostatecznego zebrania wszystkich [emoji3]
Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka
- dicer
- Posty: 756
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex
Dopiero co ogłosili:Robert3511 pisze:Zdaje się, że była zapowiedź eliminacji do mistrzostw już w marcu. Wiadomo coś?
http://portalgames.pl/pl/rozpoczynamy-m ... -hex-2017/
Czas odkurzyć żetony.
Re: Neuroshima Hex
Dość nietypowe pytanie, ale czy żeton sztabu Death Breath jest dwustronny jak sztaby w podstawowych armiach czy jednostronny jak sztaby w pozostałych dodatkach? A jak to wygląda w przypadku obiektów Dancera?
Początkujący planszówkowicz prosi o wyrozumiałość :)
Re: Neuroshima Hex
Ostatnio przeprowadziłem wywiad z Michałem Oraczem, który opowiedział mi o dwóch nowych szykowanych armiach. Może kogoś zainteresuje to:
https://www.youtube.com/watch?v=Q_aCQ5WiZko
https://www.youtube.com/watch?v=Q_aCQ5WiZko
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
Re: Neuroshima Hex
Dzięki za info! Świetna wiadomość, że Michał Oracz nadal ma wenę twórczą w przypadku Neuroshimy!
Mam nadzieję, że i na długo wyczekiwane FAQ znajdzie czas
Mam nadzieję, że i na długo wyczekiwane FAQ znajdzie czas
Początkujący planszówkowicz prosi o wyrozumiałość :)
Re: Neuroshima Hex
Jeśli ktoś wygrał w mistrzostwach Posterunek z nowymi grafikami i chciałby się podzielić skanem, byłbym wdzięczny Ciekawi mnie nowy imydż
- warlock
- Posty: 4821
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1142 times
- Been thanked: 2168 times
-
- Posty: 1189
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 303 times
- Been thanked: 167 times
Re: Neuroshima Hex
Fajny tekst
Mam dokładnie takie same odczucia co do niuansów NH, tka jak je wyłuszczyłeś
Świetna gra, nie skomplikowana a żeby w nią dobrze grać trzeba być zaznajomiony z armią przeciwnika jeszcze bardziej niź ze swoją
Mam dokładnie takie same odczucia co do niuansów NH, tka jak je wyłuszczyłeś
Świetna gra, nie skomplikowana a żeby w nią dobrze grać trzeba być zaznajomiony z armią przeciwnika jeszcze bardziej niź ze swoją
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
- DarkSide
- Posty: 3066
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 247 times
Re: Neuroshima Hex
warlock, a jak wrażenia z grą z minidodatkami? Grywasz z nimi? Sam mam wszystkie ale jeszcze niektórych nie miałem okazji wypróbować.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Re: Neuroshima Hex
Jak zwykle świetny tekst.
Osobiście uważam, że Neuroshima Hex to gra, która przetrwa mody i przebije żywotnością wielkie planszówkowe hity. Jako gra dwuosobowa jest tytułem wybitnym, z zadatkami na klasyka. System gry jest unikalny, główne zasady proste, całość jest dość kompaktowa (starczą dwie armie, kilka znaczników i prosta plansza). Moim zdaniem pozostałe sposoby gry, zwyczajowo surowo oceniane na tle wariantu głównego, również są satysfakcjonujące. Oceniam je wyżej, niż większość gier w ich podstawowych trybach.
Największa, być może jedyna prawdziwie ważna skaza Hexa, to oczywiście spiętrzające się wraz z rozwojem gry nieścisłości i niejasności w zasadach. Patrząc na internetowy roboczy FAQ rośnie we mnie obawa, czy ów długo oczekiwany dokument będzie rzeczywistą pomocą dla graczy. Powtórzę się w swojej mantrze - Neuroshima Hex potrzebuje nowej instrukcji, spisanej precyzyjnie i konsekwentnie. Myślę, że gros problemów zniknie przy zastosowaniu jednolitej terminologii i zachowaniu identycznych zwrotów tam, gdzie to potrzebne. Przydatna byłaby też rozpiska z timingiem - tura rozpisana punkt po punkcie.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- DarkSide
- Posty: 3066
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 247 times
Re: Neuroshima Hex
Tak naprawdę jedyne FAQ jakie jest potrzebne, to rozpiska na pary armii "X kontra Y" i wyjaśnienie najbardziej wątpliwych kwestii w w konkretnym zestawieniu par. Jest w tej chwili 16 armii oficjalnych (wliczając Dooms Day Machine)tomb pisze: Największa, być może jedyna prawdziwie ważna skaza Hexa, to oczywiście spiętrzające się wraz z rozwojem gry nieścisłości i niejasności w zasadach. Patrząc na internetowy roboczy FAQ rośnie we mnie obawa, czy ów długo oczekiwany dokument będzie rzeczywistą pomocą dla graczy. Powtórzę się w swojej mantrze - Neuroshima Hex potrzebuje nowej instrukcji, spisanej precyzyjnie i konsekwentnie. Myślę, że gros problemów zniknie przy zastosowaniu jednolitej terminologii i zachowaniu identycznych zwrotów tam, gdzie to potrzebne. Przydatna byłaby też rozpiska z timingiem - tura rozpisana punkt po punkcie.
to daje 120 możliwych par. Oczywiście przy niektórych parach znalazłyby się może ze 2-3 wątpliwości i tyleż linijek tekstu, ale jednak jest z tym trochę roboty. Miałem nawet taki pomysł by coś takiego zacząć opracowywać, ale skoro Portal ogłosił że pracuje nad FAQ to nie będę dublował roboty.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
- warlock
- Posty: 4821
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1142 times
- Been thanked: 2168 times
Re: Neuroshima Hex
Nigdy nie zagrałem z żadnym z tych minidodatków, niestetyDarkSide pisze:warlock, a jak wrażenia z grą z minidodatkami? Grywasz z nimi? Sam mam wszystkie ale jeszcze niektórych nie miałem okazji wypróbować.
@tomb zgadzam się w 100% z tym co napisałeś - żywotność tej gry jest niezwykła. Dobrze, że Portal nie uśmiercił Hexa tak jak Tezeusza, a Michał Oracz nadal pracuje nad nowymi armiami. Niech wypuszczą ten nieszczęsny FAQ i będę szczęśliwym człowiekiem .