Twilight Imperium 4 ed - zasady
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Jeżeli mój okręt ma zdolność wytrzymałość, to jeżeli przydzielę mu trafienie to staje się uszkodzony. W kolejnej rundzie jak dostanie trafienie to zostaje zniszczony, dobrze to rozumiem?
A co jeżeli w jednej rundzie muszę przydzielić dwa trafienia, a mam tylko jeden okręt że zdolnością wytrzymałość? Wtedy przydzielam jedno trafienie, uszkadam okręt, a drugie przepada, czy przydzielam oba trafienie i wtedy niszczę swój okręt?
A co jeżeli w jednej rundzie muszę przydzielić dwa trafienia, a mam tylko jeden okręt że zdolnością wytrzymałość? Wtedy przydzielam jedno trafienie, uszkadam okręt, a drugie przepada, czy przydzielam oba trafienie i wtedy niszczę swój okręt?
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 157 times
- Been thanked: 87 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
1. Zgadza się, jeśli okręt użył wytrzymałości w poprzedniej rundzie bitwy kosmicznej to kolejne go niszczy.PerezSaj pisze: ↑22 gru 2020, 06:03 Jeżeli mój okręt ma zdolność wytrzymałość, to jeżeli przydzielę mu trafienie to staje się uszkodzony. W kolejnej rundzie jak dostanie trafienie to zostaje zniszczony, dobrze to rozumiem?
A co jeżeli w jednej rundzie muszę przydzielić dwa trafienia, a mam tylko jeden okręt że zdolnością wytrzymałość? Wtedy przydzielam jedno trafienie, uszkadam okręt, a drugie przepada, czy przydzielam oba trafienie i wtedy niszczę swój okręt?
2.Jeśli masz jeden statek i dwa trafienia to pierwszy strzał absorbujesz wytrzymałością, a drugie niszczy okręt.
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Czy mając stocznie w układzie mogą w nim, przebywać 3 myśliwce bez żadnych innych statków? (chodzi o dopisek o ładowności przy stoczni)grzeslaw90 pisze: ↑24 paź 2020, 12:26No słowo klucz Ładowność, czyli atrybut niektórych statków i stacji kosmicznej - jeśli nie masz jednostki z takim atrybutem to Ładowność jest równa 0 i również tyle Myśliwców podstawowych możesz mieć w takim układzie.
Czyli Myśliwiec podstawowy nie może sam istnieć w przestrzeni kosmicznej, jedynie przy jednostce posiadającej atrybut Ładowność zakładając, że nie przekroczysz limitu Ładowności.
Dodatkowo, jeżeli jednostka jest 'załadowana' to nie wlicza się w limit jednostek w układzie.
Co do nowego pytania - żeton rozkazu zawsze blokuje Ci układ.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Chodzi mi o zapis: " do 3 myśliwców w tym układzie nie jest branych pod uwagę podczas sprawdzania limitu ładowności twoich statków"
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
To znaczy że przykładowo jeżeli masz w tym układzie transportowiec o ładowności 4, to możesz w tym układzie mieć np. 7 myśliwców jeżeli posiadasz też stocznie.
3 myśliwce z tych 7 jest z limitu jaki posiada stocznia, a pozostałe 4 może być w dowolnej kombinacji (mysliwce/piechota).
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Witam jestem przed pierwszą gra z dodatkiem i mam dwa pytania :
1. Bohater Pax Magnifica
Porusz wszystkie jednostki z przestrzeni kosmicznej jednego układu do sąsiedniego.
-czy mogę przesunąć jednostki innych graczy, jeśli tak to czy kładę tam żeton dowodzenia ktoregos z nich (z puli czy z obszaru taktyki)
2. Węzeł tuneli czasoprzestrzennych
Czy tunel gamma jakoś pojawią się się planszy poprzez karty akcji itp. Czy w jaki sposób gracze moga się dostać do planet Mallice
1. Bohater Pax Magnifica
Porusz wszystkie jednostki z przestrzeni kosmicznej jednego układu do sąsiedniego.
-czy mogę przesunąć jednostki innych graczy, jeśli tak to czy kładę tam żeton dowodzenia ktoregos z nich (z puli czy z obszaru taktyki)
2. Węzeł tuneli czasoprzestrzennych
Czy tunel gamma jakoś pojawią się się planszy poprzez karty akcji itp. Czy w jaki sposób gracze moga się dostać do planet Mallice
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Jeśli chodzi o bohatera Mahact Gene-Sorcerersów Airo Shir Aur i jego zdolność Benedictation, to możesz przesunąć statki dowolnego gracza. Zdolność nic nie mówi o kładzeniu tam żetonów, więc ich nie kładziesz.
Tunel gamma może się pojawić na planszy w wyniku eksploracji pustych systemów lub w wyniku efektów innych komponentów.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 66 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Czy taką samą akcje komponentu można powtarzać wielokrotnie podczas swoich kolejek?
Tzn. weźmy na przykład Żagwie Muaat , Okręt Flagowy "Inferno" ma taką AKCJE :"Wydaj 1 żeton ze swojej puli strategii, aby w układzie tej jednostki umieścić 1 krążownik".
Czyli co, przychodzi moja kolej i za żeton dowodzenia w polu strategii pyk krążownik?
I tak mogę co kolejkę aż do skończenia żetonów? ( pamiętam też o limicie statków we flocie).
Tzn. weźmy na przykład Żagwie Muaat , Okręt Flagowy "Inferno" ma taką AKCJE :"Wydaj 1 żeton ze swojej puli strategii, aby w układzie tej jednostki umieścić 1 krążownik".
Czyli co, przychodzi moja kolej i za żeton dowodzenia w polu strategii pyk krążownik?
I tak mogę co kolejkę aż do skończenia żetonów? ( pamiętam też o limicie statków we flocie).
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Tak, akcję z danego komponentu można wykonywać wielokrotnie w jednej rundzie (za każdym razem kiedy przychodzi nasza kolej), chyba że komponent się wyczerpuje albo treść akcji wyraźnie mówi, że jest inaczej.
Command token to często bardzo duża cena za takie efekty, ale czasem warto nawet i dla samego puszczenia kolejki dalej.
Command token to często bardzo duża cena za takie efekty, ale czasem warto nawet i dla samego puszczenia kolejki dalej.
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 26 lis 2016, 14:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 45 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Tak, ale tylko z nieaktywowanych wcześniej systemów, no i trzeba mieć dla nich miejsce (ładowność).
"Inne statki" latają same, nie potrzeba ich "zabierać"
"Inne statki" latają same, nie potrzeba ich "zabierać"
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Jeżeli mój przeciwnik przejmie kontrolę nad Mecatol Rex i weźmie żeton namiestnika, a w następnej rundzie ja zajmę Mecatol Rex, to zabieram od przeciwnika żeton namiestnika? Czy wtedy też dostaje 1 pkt zwycięstwa?
-
- Posty: 2344
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1655 times
- Been thanked: 991 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Nie, to jest jednorazowy bonus dla pierwszego gracza, który zajmie Mecatol.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 66 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Jest w dodatku "Proroctwo Królów" nowa technologia:
Sieć Dronów Skanujących
Kiedy aktywujesz układ, możesz eksplorować 1 planetę w danym układzie, na której znajduje się 1 lub więcej twoich jednostek.
No ale przecie i tak to mogę zrobić bo jednostki na dziewiczych planetach tak robią .
Czy ja źle to interpretuje czy jest to błąd na karcie?
-Może chodzi o to że jak mam jednostki w układzie( statki) a nie na planecie to se mogę poskanować z kosmosu bez konieczności stąpania po glebie?
-Czy też chodzi o to że można eksplorować planety rozdziewiczone ( ktoś już na nich był wcześniej)?
Sieć Dronów Skanujących
Kiedy aktywujesz układ, możesz eksplorować 1 planetę w danym układzie, na której znajduje się 1 lub więcej twoich jednostek.
No ale przecie i tak to mogę zrobić bo jednostki na dziewiczych planetach tak robią .
Czy ja źle to interpretuje czy jest to błąd na karcie?
-Może chodzi o to że jak mam jednostki w układzie( statki) a nie na planecie to se mogę poskanować z kosmosu bez konieczności stąpania po glebie?
-Czy też chodzi o to że można eksplorować planety rozdziewiczone ( ktoś już na nich był wcześniej)?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Dzięki tej technologii możesz ponownie eksplorować już wyeksplorowane wcześniej planety.Kajak pisze: ↑11 cze 2021, 00:20 Jest w dodatku "Proroctwo Królów" nowa technologia:
Sieć Dronów Skanujących
Kiedy aktywujesz układ, możesz eksplorować 1 planetę w danym układzie, na której znajduje się 1 lub więcej twoich jednostek.
No ale przecie i tak to mogę zrobić bo jednostki na dziewiczych planetach tak robią .
Czy ja źle to interpretuje czy jest to błąd na karcie?
-Może chodzi o to że jak mam jednostki w układzie( statki) a nie na planecie to se mogę poskanować z kosmosu bez konieczności stąpania po glebie?
-Czy też chodzi o to że można eksplorować planety rozdziewiczone ( ktoś już na nich był wcześniej)?
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Pytanie o cele wydaj np. 10 żetonów dóbr, czy słowo wydaj oznaczę przekazanie je jakiemuś graczowi, czy mogę je poprostu odrzucić?gra kończy się gdy ktoś zdobedzie 10pkt w przypadku remisu decyduje inicjatywa, to jak może być remis w tej grze, skoro ten kto zdobedzie 10 pkt automatycznie wygrywa.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Takie cele można spełnić tylko odrzucając podaną liczbę zasobów, wpływów i/lub dóbr (zależy od celu) w fazie Statusu podczas punktowania celów. Nie oddajemy ich innemu graczowi, nic innego za nie nie zyskujemy.osa1908 pisze: ↑13 cze 2021, 06:53 Pytanie o cele wydaj np. 10 żetonów dóbr, czy słowo wydaj oznaczę przekazanie je jakiemuś graczowi, czy mogę je poprostu odrzucić?gra kończy się gdy ktoś zdobedzie 10pkt w przypadku remisu decyduje inicjatywa, to jak może być remis w tej grze, skoro ten kto zdobedzie 10 pkt automatycznie wygrywa.
Jest póki co zdaje się tylko jeden taki przypadek - jeśli dwóch graczy ma 9 punktów i wymienią się kartami Support for the Throne.
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Przejrzałem cały wątek i mam parę wątpliwości.
1) limit jednostek przy ataku. Pojawiły się dwie interpretację reguł. A) limit sprawdzamy przed bitwa i można mieć tyle statków ile żetonów floty B) limit sprawdzamy po bitwie i jeśli zostaną statki ponad limit to wtedy je usuwamy. Która opcja jest prawidłowa?
2) zostało napisane, że statek po drodze może zabierać jednostki piechoty. Skąd o tym wiadomo, nie mogę znaleźć zapisu w instrukcji który by o tym mówił
3) działo kosmiczne - ulepszone psd. Czy jak aktywuje swój układ do mogę ostrzelać jednostki innych graczy w sąsiednich układach? Czy też tylko jeśli gracz wykona ruch do układu z lub obok psd mogę aktywować działa? Podobnie jak wyżej nie znajduje stosownego zapisu w instrukcji
1) limit jednostek przy ataku. Pojawiły się dwie interpretację reguł. A) limit sprawdzamy przed bitwa i można mieć tyle statków ile żetonów floty B) limit sprawdzamy po bitwie i jeśli zostaną statki ponad limit to wtedy je usuwamy. Która opcja jest prawidłowa?
2) zostało napisane, że statek po drodze może zabierać jednostki piechoty. Skąd o tym wiadomo, nie mogę znaleźć zapisu w instrukcji który by o tym mówił
3) działo kosmiczne - ulepszone psd. Czy jak aktywuje swój układ do mogę ostrzelać jednostki innych graczy w sąsiednich układach? Czy też tylko jeśli gracz wykona ruch do układu z lub obok psd mogę aktywować działa? Podobnie jak wyżej nie znajduje stosownego zapisu w instrukcji
- sin
- Posty: 675
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Prawidłowy jest scenariusz A (Kompendium Zasad: 54, w szczególności 54.3). Po walce natomiast sprawdzany jest limit ładowności dla myśliwców i piechoty, tzn. jeżeli podczas bitwy zostaną zniszczone statki z ładownością, które przewoziły jednostki, to te ostatnie należy usunąć dopiero po bitwie.asd123 pisze: ↑29 sie 2021, 23:44 Przejrzałem cały wątek i mam parę wątpliwości.
1) limit jednostek przy ataku. Pojawiły się dwie interpretację reguł. A) limit sprawdzamy przed bitwa i można mieć tyle statków ile żetonów floty B) limit sprawdzamy po bitwie i jeśli zostaną statki ponad limit to wtedy je usuwamy. Która opcja jest prawidłowa?
Kompedium Zasad: 70.1.
Działo kosmiczne opisane jest również w Kompedium Zasad w punkcie 17. Pomijając inwazję naziemną, działa kosmicznego może (ale nie musi) użyć dowolny gracz, który posiada zasięg do aktywowanego, w ramach akcji taktycznej, układu po kroku ruchu. Nie ma znaczenia przez którego gracza był aktywowany układ ani czy jakikolwiek ruch się rzeczywiście odbył. Jeżeli aktywujesz swój układ jednostką posiadającą zdolność działo kosmiczne, to nie możesz strzelać do sasiędnich układów; wyłącznie możesz ostrzeliwać jednostki w aktywowanym układzie.asd123 pisze: ↑29 sie 2021, 23:44 3) działo kosmiczne - ulepszone psd. Czy jak aktywuje swój układ do mogę ostrzelać jednostki innych graczy w sąsiednich układach? Czy też tylko jeśli gracz wykona ruch do układu z lub obok psd mogę aktywować działa? Podobnie jak wyżej nie znajduje stosownego zapisu w instrukcji
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Re: Twilight Imperium 4 ed - zasady
Taka sytuacja: mam na planecie żeton taktyki. Zagrywam kartę dyplomacja. Przygotowuje wyczerpana planetę. Czy mogę w następnej akcji położyć na niej kolejny żeton taktyki i zrobić produkcję?? Jeżeli nie to jaki sens jest tej akcji?