Strona 77 z 78

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 23 sty 2024, 15:27
autor: psia.kostka
Leser pisze: 23 sty 2024, 14:56 te dodatkowe armie Portalowi z całą pewnością finansowo się nie spinają.
Pewnie tak, ale sami sobie taki styl wymyslili. Trudno winic o to graczy. Albo armie leza w sklepie tzn ze trzeba przystopowac produkcje, animowac gre/graczy, a nie kolejna armia, te moze kupia. Sami ukrecili sobie bat i koszty. A maja pretensje do spolecznosci.

No to nalezalo zakonczyc testy nowych armii na edycji moloch, nie dodrukowywac pojedynczych i niech gra obrasta patyną, jako kochany dziadek, za 5 lat, gdy ceny niedostepnych armii bylyby wygrzane na olx, jak LCG Galakty stare :mrgreen: , to by drukneli 10 najbardziej chodliwych.

A najwazniejsze, to nalezalo zamknac "po angielsku", jak Diune-Detektywa. Wlasnie poniewaz sie to dzieje z jobami i nagraniami spod biurka, to wyglada jak show z jakims dziwnym celem "ostatnia szansa".

PS
Czy zamawiajac 500 niebieskich armii i 500 czerwonych idzie to jako zamowienie na druk 1000 arkuszy? czy takie "sprytne" kombo nie przejdzie? ;)

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 23 sty 2024, 15:34
autor: Leser
psia.kostka pisze: 23 sty 2024, 15:27 PS
Czy zamawiajac 500 niebieskich armii i 500 czerwonych idzie to jako zamowienie na druk 1000 arkuszy? czy takie "sprytne" kombo nie przejdzie? ;)
Tu opieram się na częściowych danych, bo to nie jest moja "area of expertise". Zamawiając więcej, coś tam zaoszczędzisz, ale na pewno nie będzie to równoznaczne z zamówieniem 1000 sztuk. Jedna armia będzie miała arkusz żetonów z 1 żetonem sieci, a druga arkusz z 2 żetonami jadu i to już wymaga przestawienia maszyn, a to kosztuje - tyle wiem na 100%. Jak to się ma do zmiany grafik (np. na identycznych pod pozostałymi względami pudełkach) i innych warunków produkcyjnych, nie wiem, ale jestem gotów postawić kilka Władków, że nie jest to hop-siup, na które drukarnia przymknie oko i stwierdzi, że summa summarum liczby się zgadzają i nie ma sensu drążyć kwestii wynagrodzenia.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 23 sty 2024, 15:44
autor: Tomzaq
Byłem, widziałem i słyszałem to się wypowiem:
1.Wg Ignacego NHex jest nieopłacalny i firma do tego dokłada. Najnowsza armia sprzedała się ilości ok. 300 sztuk. Sprzedaż apki i opinie i apce spadły po wydaniu Partyzantów
2. Wg Ignacego obecni na sali są wspaniali i ma dla nas ogromy szacunek, ale to community jest wszystkiemu winne bo nie promuje, nie pisze recenzji i hejtuje. Oni dla nas tyle robią a my jesteśmy niewdzięczni i nie wspieramy Hexa tylko hejtujemy.
3. Argumenty z sali do Ignacego w ogóle nie docierały.
4. Pytania zadało tylko kilka osób bo trwało to godzinę i został przerwany wtedy turniej MP
5. Facet z plecakiem to gracz z Lublina, który faktycznie krytykował poczynania Portalu, natomiast nie było dane mu dojść do głosu. Pytanie otwarte: czy głos krytyki odnośnie działań jest hejtem? (Przykładowo: dużo było mowy apce. Ignacy ma problem z tym, że wiele ocen apki w google + to 1. Teraz pytanie dlaczego tak jest? Wielu użytkowników apki ma pretensje, że jak weszła nowa apka to zniknęły wszystkie dodatkowe armie poza podstawką. Ignacy obiecał, że te dodatkowe armie będą dodawane co miesiąc, potem, że co dwa, trzy miesiące. Tymczasem po chyba 3 latach działania nowej apki większość starych armii nie wróciła do apki, ostania armia przez Partyzantami była rok temu i byłą to nowa armia nie jedna z tych zabranych. Więc często pojawiają się komentarze typu: Portal złodzieje oddajcie armie i 1 w ocenie). Pomijam już samo działanie apki, która wg mnie jest świetna, ale wielu uważa, że działa fatalnie. JA doceniam to, że mogę grać z innymi ludźmi, a błędy dość szybko są naprawiane.
6. Moje odczucia: rozumiem argumenty ekonomiczne i można było na tym zakończyć: nie opłaca się to zamykamy linię -ok; w emocjonującym wystąpieniu Ignacy swoje frustracje wyładował na najwierniejszych swoich fanach (to nie tym ludziom powinno się dostać); no i z dyskusji trochę wyniknęło, że jak community będzie miłe, będzie chwalić i pisać miłe recenzje to być może jest jeszcze szansa na zmianę decyzji - ot, taki szantaż emocjonalny - i to się wielu ludziom na sali nie podobało.
7. I na koniec - język, którym posługiwał się Ignacy był rynsztokowy a na sali były dzieci. Sorry, ale to jest słabe.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 23 sty 2024, 15:52
autor: psia.kostka
OK, przyznam ze sie jakos zafiksowalem "karciankowo", stad ten moj pierwszy wrzut, ze 750 to nie powinien byc problem, tylko trzeba poczekac, az x armii wyschnie i wtedy print 2000 :mrgreen: ale nawet wtedy pewnie inne tusze, inne kartoniki opakowania, konfekcja bez wtopy i wymieszania itp, wiec taki hurtowy rzut bedzie drozszy niz 2000 jednakowych zombiakow.

No i ja myslalem, ze kazda armia sie sklada z x hexow kartonowych i tyle. Wiec jak padlo o roznych wykrojnikach, to zmieklem :P Pewnie jest to tez casus "nieekonomicznego projektowania gry pod rozwoj". Jak w x-wing, gdzie kazdy nowy pilot wymaga kartonika pod statek ze swoim imieniem itp, a nie tylko nowej karty w boosterku. Wiec projektujesz fajna gre, sprytne wykrojniki i ladne podstawki, a potem to wychodzi bokiem. Niby klient za to placi, ale czasem nie placi, patrz NH :?

To fakt, jesli produkcji nie da sie "sklonowac" pod jeden nóż/tusz, to te dodruki starych armii wciaz beda nieekonomiczne.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 23 sty 2024, 15:58
autor: sliff
Jak na początku byli gracze winni że żetony krzywo wycięte hate'ują, tak na końcu będą winni że apka słaba. I tym 20 letnia historia zatoczy pełne koło.

Marzył bym aby awekeni zrobili kampanie z rozmachem nowych zamków.
Nawet jakby nie zbierała miliardów to mielibyśmy deluxe na jaki ta gra zasługuje.

W kategorii planszówka twarde taktyczne granie 1na 1 ustępuje tylko zimnej wojnie.

Niestety realia są takie że granie we dwójkę to nisza w niszy i w dodatku to częściej raczej granie w parze. I nie sądzę aby post w grupie planszówkowej że super nowa armia jakoś istotnie przechylił szalę.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 23 sty 2024, 16:16
autor: Pomnik
Mam wrażenie że będzie zdrowiej i dla Trzewika i dla community jak rzeczywiście zakończy wsparcie i tyle.
Ucierpią mistrzostwa ale turnieje i armie fanowskie tak były, są i pewnie będą.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 23 mar 2024, 19:17
autor: psia.kostka
Neuroshima Hex - brakujące żetony, niepełne armie, stare edycje

Czy jest jakis "rynek" na zetony do armii Hexa, bo np ktos zgubil, lub zjadl mu pies, zalal piwem? Pytam o zapotrzebowanie wsrod graczy, nie o konkretne miejsce wymiany, choc jak jest taka grupa (fb?), to tez chetnie sie dowiem :)

Nabylem troche okazyjnych zetonow Hex luzem dla draki (w bundlu, kupujac cos innego), aby sobie je "oglądnąć", bo nigdy nie mialem z tym do czynienia. Sa tam tez zetony z edycji 2.0/2.5, ale i armie gdzie brakuje 1 (albo polowe ;)) zetonow.

1. Czy gracze turniejowi/domowi maja zapotrzebowanie na takie czesci zamienne?

2. Czy edycja 2 ma wciaz wziecie, kolekcjonerzy to zbieraja? A moze 3.0 wprowadzilo na tyle zmian w skladzie i zasadach, ze to juz jest niegrywalne?

3. Te armie bonusowe z dodatkow to kosztuja 20-30zl zdaje sie. 4 armie w podstawce za ~100, wiec wszystko jest do zdobycia, odkupienia, wiec mysle, ze wielkiego cisnienia na "czesci zamienne" nie ma. Ktos sie wypowie? Pewnie w ramach grup turniejowych istnieje jakas samopomoc w tym zakresie :D i tez super.

4. A moze takie braki sie "dorysowuje" samemu, np na tych pustych hexach?

PS
tych zetonow bylo wiecej w ramkach do kupienia, ale nie chcialem wchodzic "all-in". Wiec ten kto kupil te ramki z olx, to ma prawdopodobnie brakujace zetony do uzupelnienia moich (lub odwrotnie :lol: ). Moze zagadam o to sprzedawce.

PS2
pierwotnie post mial isc do dzialu "pomoc w wycenie", ale to nie o wartosc chodzi, a o zapotrzebowanie. No i chyba jednak temat dla graczy Hexa z tego wątku glownie.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 24 mar 2024, 14:35
autor: Tomzaq
Nie ma czegoś takiego o czym piszesz w swoim poście. Żetony wersji 2.0, 2.5 maja być może wartość kolekcjonerską jeśli ktoś zbiera. Na turniejach nikt nie gra tymi żetonami. Jak komuś coś zginie (to się zdarza) to się kupuje nową armię (to raptem 30 zł) i nikt nie szuka po jakiś szrotach jednego zaginionego żetonu. Owszem, pyta się na forum czy ktoś gdzieś tam nie znalazł, ale nie robi się z tego jakiejś tragedii.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 24 mar 2024, 19:48
autor: psia.kostka
Dzieki za odzew :D to teraz nie wiem czy rozdac swoje znajdki, czy zglosic sie po ludziach, by pooddawali mi zapasy :mrgreen: (pewnie jakis temat zaloze dla dziwakow/kolekcjonerow/PoszukiwaczyZagubionegoŻetonu)
Jak komuś coś zginie (to się zdarza) to się kupuje nową armię (to raptem 30 zł) i nikt nie szuka po jakiś szrotach jednego zaginionego żetonu
Tez tak mi sie wydawalo, ale znow jak 10 osob tak zrobi (bo zgubili jeden hex), to juz jest pula 350 zetonow w "czesciach zamiennych" dla innych graczy!

Chyba gorzej z takim awaryjnym uzupelnianiem armii z podstawki, ale moze nikt tymi klasycznymi juz nie chce grac, majac dwa tuziny nowych/swiezych ;) Bo dublowalyby sie inne armie oraz kolejna plansza, instrukcja. (no ja nie mam planszy :roll: )
Tomzaq pisze: 24 mar 2024, 14:35 Żetony wersji 2.0, 2.5 maja być może wartość kolekcjonerską jeśli ktoś zbiera. Na turniejach nikt nie gra tymi żetonami.
A mialbys cierpliwosc skrotowo rzucic swiatlo na te kolejne edycje? Zmienil sie sklad armii, np w celu rebalansu? Czy tez nowe zasady, interpretacje, zasiegi? Widzialem ze ikonki troche sie zmienily na zetonach. Bo ze to tylko graficzne odswiezenie, to nie bardzo chce uwierzyc, raczej ludzie nie kupowaliby tego samego w nowych szatkach.

Turniejowo to pewnie nawet jest zakaz na "nielicencjonowane" lub przedawnione armie :P bo przeciez Zlote Kalesony zobowiazuja ;)

A jeszcze: 2.0/2.5 armie sa w sprzedazy? czy to poszlo na przemial i nikogo nie interesuje juz poza nielicznymi sentymentalistami?

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 24 mar 2024, 19:55
autor: itsthisguyagain
psia.kostka pisze: 24 mar 2024, 19:48 Dzieki za odzew :D to teraz nie wiem czy rozdac swoje znajdki, czy zglosic sie po ludziach, by pooddawali mi zapasy :mrgreen: (pewnie jakis temat zaloze dla dziwakow/kolekcjonerow/PoszukiwaczyZagubionegoŻetonu)
Jak komuś coś zginie (to się zdarza) to się kupuje nową armię (to raptem 30 zł) i nikt nie szuka po jakiś szrotach jednego zaginionego żetonu
Tez tak mi sie wydawalo, ale znow jak 10 osob tak zrobi (bo zgubili jeden hex), to juz jest pula 350 zetonow w "czesciach zamiennych" dla innych graczy!

Chyba gorzej z takim awaryjnym uzupelnianiem armii z podstawki, ale moze nikt tymi klasycznymi juz nie chce grac, majac dwa tuziny nowych/swiezych ;) Bo dublowalyby sie inne armie oraz kolejna plansza, instrukcja. (no ja nie mam planszy :roll: )
Tyle, że ludzie dbają o gry. Ja swoją NH mam chyba z 12 lat. Żadnego żetonu nie zgubiłem.
Tomzaq pisze: 24 mar 2024, 14:35 Żetony wersji 2.0, 2.5 maja być może wartość kolekcjonerską jeśli ktoś zbiera. Na turniejach nikt nie gra tymi żetonami.
A mialbys cierpliwosc skrotowo rzucic swiatlo na te kolejne edycje? Zmienil sie sklad armii, np w celu rebalansu? Czy tez nowe zasady, interpretacje, zasiegi? Widzialem ze ikonki troche sie zmienily na zetonach. Bo ze to tylko graficzne odswiezenie, to nie bardzo chce uwierzyc, raczej ludzie nie kupowaliby tego samego w nowych szatkach.

Turniejowo to pewnie nawet jest zakaz na "nielicencjonowane" lub przedawnione armie :P bo przeciez Zlote Kalesony zobowiazuja ;)

A jeszcze: 2.0/2.5 armie sa w sprzedazy? czy to poszlo na przemial i nikogo nie interesuje juz poza nielicznymi sentymentalistami?
Mało kogo interesuje bo 2.0/2.5 miał koszmarnie brzydki graficzny design.

NH3.0 jest z nami od 2012 roku. Mało kto z obecnych graczy grał przed 2012 rokiem (zdarzają się i tacy). Z tego co wiem na turniejach 99% ma wersję 3.0.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 25 mar 2024, 09:23
autor: Tomzaq
Żetony się nie zmieniły jeśli chodzi o umiejki, funkcje, reguły itd.
Napisz tu posta: https://www.facebook.com/groups/neuroshimahexpolska
Napisz co masz i być może ktoś coś od Ciebie kupi. Są tacy co zbierają wszystko co się w Hexie pokazało przez ostatnie 19 lat.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 01 maja 2024, 19:35
autor: psia.kostka
Najemnicy z Alabamy to 4 zetony? A co bylo na tym 5 zetonie w arkuszu, gdzie mamy otwor? Czyzby jeden wzial żołd i dal noge do Pierogożyna? :lol:

Edit:
Patrzac na spad drukarski wkolo 5. hexa w arkuszu, to moze byc ten "kombajn" (zolto-pomaranczowe tlo #dalton), co to do niedawna byl do kupienia w sklepiku. Swoja droga, to nie ma kombajnu w ofercie, najemnikow tez nie. Podstawka na promocji. Czy to mogloby zapowiadac jakis nowy produkt all-in :mrgreen: <ja nic nie wiem, podpuszczam was jeno>

Ten "kombajn" (ktory domniemywam, jako 5zeton w arkuszu), to o tym mowa:
http://neuroshimahex.pl/produkty/minido ... zewoznicy/

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 01 maja 2024, 22:23
autor: Grellenort
Pytanie z innej beczki - protektory na żetony od Games Unplugged
https://grybezpradu.eu/neuroshima-hex-z ... IPEALw_wcB

Ktoś testował i wyrobił sobie zdanie? Warto?
Na portalu neuroshimahex.pl jest bardzo optymistyczny opis tego tworu, ale zdałoby się kilka dodatkowych opinii przed podjęciem decyzji ;)

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 01 maja 2024, 22:54
autor: Pomnik
Grellenort pisze: 01 maja 2024, 22:23 Pytanie z innej beczki - protektory na żetony od Games Unplugged
https://grybezpradu.eu/neuroshima-hex-z ... IPEALw_wcB

Ktoś testował i wyrobił sobie zdanie? Warto?
Na portalu neuroshimahex.pl jest bardzo optymistyczny opis tego tworu, ale zdałoby się kilka dodatkowych opinii przed podjęciem decyzji ;)
Nie używałem ale... za te 3 dychy można kupić po prostu nowa armie xD

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 02 maja 2024, 00:57
autor: woytas
Fajne te protektory :) Teraz muszę poczekać aż mi hype opadnie :mrgreen:
Ale serio, na zdjęciu wyglądają kozacko.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 03 maja 2024, 22:06
autor: Beskid
Pomnik pisze: 23 sty 2024, 16:16 Mam wrażenie że będzie zdrowiej i dla Trzewika i dla community jak rzeczywiście zakończy wsparcie i tyle.
Ucierpią mistrzostwa ale turnieje i armie fanowskie tak były, są i pewnie będą.
Absolutnie nie, wsparcie wydawnicze Portalu dało grze długie życie i wiele dodatków. Ja mam nadzieję w pierwszej kolejności doszlifują apkę bo w tym jest potencjał na nowych graczy. Rozumiem Prezesa ale ten emocjonalny wybuch to trochę kapiszon. Fajnie, że wspiera grę ale za urabianie rynku i skuteczną promocję odpowiedzialny jest jednak Portal. Gra ma od lat mocną pozycję i ugruntowaną opinię ale czy jest aż tak rozpoznawalna w skali kraju jak głupie Monopoly? Portal powinien przemodelować promowanie Hexa, który ma już status kultowego polskiego pomysłu ale jakoś nie przebił się do szerszej świadomości społecznej. Gra wydaje się stworzona pod dobrą cyfryzację i tu niestety Portal musi popracować aby nie zmarnować tego co osiągnął dotychczas.
Mrukar pisze: 23 sty 2024, 09:17 Pozytywny efekt dramy jet taki, że zainteresowałem się i w końcu będę musiał spróbować tego Hexa :mrgreen:
I akurat Portal puszcza za 79.95 zł z bonusem więc może warto skorzystać z zamieszania :wink:
psia.kostka pisze: 01 maja 2024, 19:35 Swoja droga, to nie ma kombajnu w ofercie, najemnikow tez nie.
Najemnicy są dostępni
https://sklep.portalgames.pl/nh3-0-naje ... om-alabama

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 04 maja 2024, 03:56
autor: psia.kostka
Beskid pisze: 03 maja 2024, 22:06 Najemnicy są dostępni
Slusznie. Pamietalem, ze oba minidodatki widzialem w sklepie, a potem szukajac po "hex" i "neuroshima" nie odnalazlem. Bo sa wpisane jako "NH3.0" ;)

https://sklep.portalgames.pl/nh3-0-prze ... rriers-eng

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 06 maja 2024, 21:12
autor: Beskid
psia.kostka pisze: 04 maja 2024, 03:56 Slusznie. Pamietalem, ze oba minidodatki widzialem w sklepie, a potem szukajac po "hex" i "neuroshima" nie odnalazlem. Bo sa wpisane jako "NH3.0" ;)
Przedziwne, że sporo dodatków nie ma w nazwie Neuroshima Hex :shock:
Puszczę im w mailu taką uwagę, może zmienią bo ludzie tego po prostu nie widzą w szukajce.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 07 maja 2024, 08:58
autor: BOLLO
Grellenort pisze: 01 maja 2024, 22:23 Pytanie z innej beczki - protektory na żetony od Games Unplugged
https://grybezpradu.eu/neuroshima-hex-z ... IPEALw_wcB

Ktoś testował i wyrobił sobie zdanie? Warto?
Na portalu neuroshimahex.pl jest bardzo optymistyczny opis tego tworu, ale zdałoby się kilka dodatkowych opinii przed podjęciem decyzji ;)
Wygląda to super (to chyba jakaś guma naciągana) tylko zastanawiam się po co? Mam za sobą w podstawkę bo ja wiem 20-30partii i nic z żadnym żetonem się nie stało. Gadżet fajny i na pewno dla kogoś jak ma swoją ulubioną armię to ciekawa pozycja ale w sumie cena nowej armii...sam nie wiem. :?

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 08 maja 2024, 12:29
autor: Grellenort
BOLLO pisze: 07 maja 2024, 08:58 tylko zastanawiam się po co?
Do tej pory używałem diabelnie nieefektownego, choć efektywnego systemu kapsli numizmatycznych. Po co? Żeby heksy wrzucić do worka i brutalnie w nim mieszać, losując. Żadnego tasowania i układania w stosiki. Zastanawiałem się czy ten wynalazek też na to pozwoli, nie sprawiając przy tym że gra będzie wyglądała tak karykaturalnie jak moja :lol:

Swoją drogą Portal mógłby rozważyć choćby stosunkowo niedrogą opcję a la Command&Colors, tj. bloczki i naklejki. To się najpewniej nie zadzieje, bo przesiadka na edycję 4.0 wywołałaby zamieszki na paru ulicach... Z drugiej strony solidne kafle w dobie planszówek z figurkami wielkości przeciętnego jamnika to już chyba standard :wink:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 08 maja 2024, 12:36
autor: HeroinHeart
Z ciekawości - jak bardzo zmieniła się gra od pierwszej edycji? Nie pytam o zmiany wizualne ale o sam gameplay. Znalazłem ostatnio w szafie w domu rodzinnym premierowy egzemplarz i się zastanawiam czy warto w ogóle do niego siadać w 2024. Pamiętam, że nie miałem z kim grać, kumplom w szkole jakoś nie siadło i tak przeleżało blisko 20 lat :D

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 08 maja 2024, 12:55
autor: Sarna
Wydaje mi się, że niewiele zmieniło się w zasadach (ja mam drugą edycję i tu nie zmieniło się właściwie nic). Poszukaj instrukcji do najnowszej edycji w pdf. jest dostępne online.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 08 maja 2024, 13:44
autor: Beskid

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 08 maja 2024, 17:47
autor: Tomzaq
HeroinHeart pisze: 08 maja 2024, 12:36 Z ciekawości - jak bardzo zmieniła się gra od pierwszej edycji? Nie pytam o zmiany wizualne ale o sam gameplay. Znalazłem ostatnio w szafie w domu rodzinnym premierowy egzemplarz i się zastanawiam czy warto w ogóle do niego siadać w 2024. Pamiętam, że nie miałem z kim grać, kumplom w szkole jakoś nie siadło i tak przeleżało blisko 20 lat :D
Nie ruszał bym tego. Jeśli żetony w wypraskach to może mieć dużą wartość kolekcjonerską. Lepiej kupić nowy egzemplarz za stówkę.

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

: 11 maja 2024, 22:59
autor: zsuedama
Cześć, w dzisiejszym odcinku przedstawiam aktualizację mojej kolekcji Neuroshimy Hex. Poza zaprezentowaniem wszystkich brakujących i nowych dodatków do gry, w tym materiale prezentuję szereg prototypów Joanny Kijanki i Michała Oracza, z których część nie była nigdy wcześniej prezentowana. Zapraszam do oglądania.