Strona 9 z 10

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

: 20 lip 2015, 17:12
autor: motek339
Niestety, gdy wymieramy, nie możemy wykonać żadnej innej akcji. Nawet Ghulami.

Re: Small World

: 28 wrz 2015, 23:53
autor: NoMoRe
grałem własnie z narzeczoną z wszystkimi polskimi dodatkami. Było do wyboru m. in. naśladujący faunowie. Wziąłem ich w sumie nie wiedząc czego się spodziewać a tu się okazało że to najlepsze kombo jakie w życiu spotkałem w smallworldzie (poprawcie mnie, jeśli coś robiłem źle-bo w sumie takie wrażenie z różowym odniosłem mimo, że z instrukcją się wszystko zgadza).
Najpierw naśladowałem Łako- i dzięki temu w pierwszej rundzie podbiłem dużo regionów co dało mi bardzo dużą ilość faunów. Potem naśladowałem Handlujące- i dzięki temu co turę zdobywałem 25-35 żetonów złota. Podbijałem regiony jedynie zajęte przez rasy wymarłe, więc różowy nie dostawał żetonów rasy, tylko ja ciągle dobierałem nowych.
Generalnie miałem 171 punktów w grze dwu-osobowej co jest naprawdę dużo. Czy gdzieś popełniłem błąd? Czy po prostu udało mi się tak niesamowite kombo?


W angielskiej instrukcji faunów jest napisane "for each active region", a w polskiej "za każdy region" ...dostajesz dodatkowy token faunów.
Może tu jest haczyk?

Small World Realsm - podbijanie rzeki

: 28 paź 2015, 13:12
autor: MMateuszW
Cześć,

podczas gry w SW Realsm natknąłem się na pewien problem. Jak podbijać teren z rzeką jeżeli chce się przez niego przejść, a inna rasa ( w tym przypadku żeglujące niziołki) zajmował ten teren. Czy podbijamy jak normalny (2+ilość niziołków), czy tak jak rzekę (1+ilość niziołków).
I do tego jeszcze jedno pytanie, czy na rejonach z rzeką można umieszczać np znaczniki norek (trochę mało realne chyba, że to by były niziołki z genami bobrów;)) lub inne zapewniające nietykalność rejonu. Podczas gry ustawiłem na rzece norki i bardzo skutecznie odciąłem drugiego gracza od wszelakich możliwości ruchu. Graliśmy we 2 osoby na mapie "My Precious" i zajmując rzeki Y T oraz O odciąłem drugiego gracza na polu C.

Instrukcja z rysunkiem mapy na stronie 12 http://cdn1.daysofwonder.com/smallworld ... s_2015.pdf

Re: Small World Realsm - podbijanie rzeki

: 03 lis 2015, 12:46
autor: Nidhogg
Podbijasz 1+ilość niziołków, nie wiem jak jest z norkami ale żetony nietykalności możesz kłaść na rzekach.

Re: Small World

: 14 lut 2016, 19:27
autor: maniek26
Cześć, mam pytanie odnośnie zasady gry.
Czy jeśli na polu zostanie żeton rasy wymierającej (np. Amazonki) to każdy kto będzie chciał wejść na to pole będzie musiał dodać +1 do podboju tak samo jak w przypadku Ginących Plemion?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Re: Small World

: 14 lut 2016, 19:35
autor: hrachubi
maniek26 pisze: Czy jeśli na polu zostanie żeton rasy wymierającej (np. Amazonki) to każdy kto będzie chciał wejść na to pole będzie musiał dodać +1 do podboju tak samo jak w przypadku Ginących Plemion?
Tak.

Re: Small World

: 15 lut 2016, 12:36
autor: misioooo
Zasada jest banalna - za każdy żeton trzeba "dopłacić" jeden swój za możliwość wejścia na dane pole. Czy to żeton rasy czy gór czy czegoś tam innego... Norki hobbitów i smok inaczej działa, ale to sporadyczne wyjątki.

Re: Small World

: 20 mar 2016, 16:26
autor: dodoxpl
Mam dwa pytania co do zasad. Ja mam swoje zdanie ale dziewczyna się upiera, że niejasne zasady sam wymyślam (mimo, że są jasne) więc wole się upewnić :D
1. Czy po podbiciu terenów wymarłych ras (tych początkowych) ich żetony wracają do pudełka?
2. Czy można prowadzić podboje w 2 kierunkach? Chodzi mi o sytuacje, że na 1 polu mam 8 żetonów i 3 atakuje w prawo a 4 w lewo i przemieszczam 2 (i więcej) stosy jednocześnie, które ze sobą nie graniczą.

Re: Small World

: 20 mar 2016, 17:54
autor: Molu
dodoxpl pisze:Mam dwa pytania co do zasad. Ja mam swoje zdanie ale dziewczyna się upiera, że niejasne zasady sam wymyślam (mimo, że są jasne) więc wole się upewnić :D
1. Czy po podbiciu terenów wymarłych ras (tych początkowych) ich żetony wracają do pudełka?
2. Czy można prowadzić podboje w 2 kierunkach? Chodzi mi o sytuacje, że na 1 polu mam 8 żetonów i 3 atakuje w prawo a 4 w lewo i przemieszczam 2 (i więcej) stosy jednocześnie, które ze sobą nie graniczą.
1. Tak. W tej rozgrywce nie są już używane.
2. Tak. W momencie podboju nie masz 8 żetonów na polu. W momencie podboju zbierasz wszystkie żetony ponad 1, który powinien zostać na polu (chyba, że z jakiegoś względu chcesz zrezygnować z obszaru). I w tym momencie masz wszystkie wolne żetony w ręku. Możesz wykonać podbój nawet w 5 róznych kierunkach, o ile wystarczy Ci żetonów.

Re: Small World

: 25 mar 2016, 14:15
autor: div
Rzecz, o którą chcę zapytać jest dość prosta, a jednak robi w mojej głowie mały zamęt za każdym razem, w którym pojawiają się te rasy...
Szczuroludzie nie posiadają zdolności, bo podobno sama ich liczebność jest ich zaletą(jest ich 13). Jednak wciąż to Szkielety(20) i Czarnoksiężnicy(~15) zazwyczaj kastrują wszystkich w pierwszych turach, w których się pojawiają(zazwyczaj gram w 3 osoby, więc na małej planszy). Do tego że jest ich więcej niż takich Szczuroludzi to jeszcze mają pro zdolności. Przez co za każdym razem się zastanawiam czy obie te rasy są dozwolone w całej swej liczebności? Czy jest może jakiś limit kafelków z tymi rasami(o którym nie ma mowy w regulaminie- moja logika xDD), które używa się w grze, a reszta jest dodatkowa?

Re: Small World

: 25 mar 2016, 14:42
autor: Molu
div pisze:Rzecz, o którą chcę zapytać jest dość prosta, a jednak robi w mojej głowie mały zamęt za każdym razem, w którym pojawiają się te rasy...
Szczuroludzie nie posiadają zdolności, bo podobno sama ich liczebność jest ich zaletą(jest ich 13). Jednak wciąż to Szkielety(20) i Czarnoksiężnicy(~15) zazwyczaj kastrują wszystkich w pierwszych turach, w których się pojawiają(zazwyczaj gram w 3 osoby, więc na małej planszy). Do tego że jest ich więcej niż takich Szczuroludzi to jeszcze mają pro zdolności. Przez co za każdym razem się zastanawiam czy obie te rasy są dozwolone w całej swej liczebności? Czy jest może jakiś limit kafelków z tymi rasami(o którym nie ma mowy w regulaminie- moja logika xDD), które używa się w grze, a reszta jest dodatkowa?
Oczywiscie, że jest limit. Szczuroludzi jest początkowo co najmniej o 2 wiecej niz innych ras (8 z rasy plus bonus ze zdolności).
Szkieletów jest 6 a czarnoksiężników 5 (plus bonus ze zdolności). Czyli początkowo szczuroludzie mogą szybciej zajmować więcej terenów. A późniejsze wymarcie chroni ich np. przed zdolnością czarodziejów...

Re: Small World

: 25 mar 2016, 15:25
autor: div
Ok, ściągnęłam regulamin, przeczytałam go jeszcze raz. Muszę przekazać znajomym, że źle grali cały czas ;) Dzięki!

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

: 19 sie 2016, 10:13
autor: meham
Hej mam kilka pytań o SM:
- gra elfami - czy dobrze rozumiem, że po przegranej bitwie 1 żeton nie schodzi z planszy tylko wraca do rozdysponowania?
- czy jak Niziołki stają się rasą wymarłą to ich norki nadal działają / podobnie obozy, warownie itp.?

Meham

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

: 19 sie 2016, 18:35
autor: Planszman
barni87 pisze:graliśmy wczoraj z kumplami w trójkę i przyszło nam się pokłócić o jedną sprawę :D
otóż : w ostatniej turze wykonujemy ruchy i podliczamy monety, czy po zakończeniu ostatniej tury podliczamy jeszcze raz monety ? zauważyliśmy że jeśli tego nie robimy pierwszy gracz w ostatniej turze skupia się tylko na podbiciu jak największej ilości regionów bez próby bronienia się bo i tak po swoim ruchu podlicza i koniec.
drugie pytanie: czy od razu w pierwszej turze , możemy wyginąć rasą ? np. wybieramy dowolną rasę , nie umieszczamy nic na planszy tylko giniemy i mamy wymarłą rasę ? wiadomo opłacalne to jest w przypadku zdolności niezłomne ale jak jest np. z ghulami ? tracimy ich figurki ?
dzięki
Sprawdziłem grając na tablecie:
Rasą ze zdolnością niezłomne możesz wymrzeć w pierwszej turze ale jeśli nic nie wystawiłeś na plansze to tracisz wszystkie jednostki.
Grając ghulami i innymi rasami (oczywiście nie posiadając zdolności niezłomne) nie można wymrzeć w pierwszej turze tylko w następnej. Co ciekawe, w pierwszej turze możesz spasować czyli nic nie wystawiać (zero punktów) a w następnej turze możesz wymrzeć i tracisz wszystkie jednostki (co oczywiście daje łącznie zero punktów, tylko ghule nie tracą swych jednostek przy wymieraniu).
Natomiast grając ghulami ze zdolnością niezłomne możesz wymrzeć w pierwszej rundzie i nie tracisz jednostek (ale masz zero punktów) i to jest jedyna taka opcja z rasą ghule i zdolnością niezłomne.

Re: Small World kolejna rozkmina z prośbą o pomoc :)

: 24 sie 2016, 10:24
autor: Olgierdd
meham pisze:Hej mam kilka pytań o SM:
- gra elfami - czy dobrze rozumiem, że po przegranej bitwie 1 żeton nie schodzi z planszy tylko wraca do rozdysponowania?
- czy jak Niziołki stają się rasą wymarłą to ich norki nadal działają / podobnie obozy, warownie itp.?

Meham
- dobrze rozumiesz
- nory i obozy znikają, warownie i legowiska trolli zostają

Re: Small World

: 22 lis 2016, 22:15
autor: osa1908
Pytanie do rasy przekleci musze zaplacic 3 punkty zwyciestwa zeby ja ominac.Co znaczy ominac czy za kazdym razem gdy rasa jest zmieniana trzeba polozyc tam 3 monety czy jak omijamy w sensie gdy bierzemy rase nad rasa przeklete?

Re: Small World

: 22 lis 2016, 22:38
autor: Molu
osa1908 pisze:Pytanie do rasy przekleci musze zaplacic 3 punkty zwyciestwa zeby ja ominac.Co znaczy ominac czy za kazdym razem gdy rasa jest zmieniana trzeba polozyc tam 3 monety czy jak omijamy w sensie gdy bierzemy rase nad rasa przeklete?
Opcja 2 - kiedy wybierasz rasę, która jest ponad nią. Zamiast położyć 1 monetę - kładziesz 3.

Re: Small World

: 12 cze 2017, 09:49
autor: EsperanzaDMV
W sumie to mam rozegranych kilkanaście partii w Small World, ale ostatnio naszła mnie refleksja, czy gram wg. poprawnych zasad...

Chodzi mi o pierwszą rundę i wybór początkowych ras. Czy najpierw:
a) pierwszy gracz wybiera swoją rasę z umiejętnością, wykonuje całą swoją rundę z podbojami, przegrupowaniami etc., a dopiero po turze tego gracza drugi gracz wybiera swoją rasę i wykonuje swoje podboje (a pierwszy gracz nie miał jak dopasować swoich podbojów do umiejętności i rasy drugiego gracza, przykładowo gdyby wiedział że drugi gracz weźmie Trytonów to unikałby terenów przy wodzie)?
b) każdy z graczy w kolejności od pierwszego gracza najpierw wybiera po rasie (przestrzegając oczywiście zasad płacenia +1 za każdą rasę za pierwszą), i dopiero gdy wszyscy gracze wybiorą swoją rasę, to pierwszy gracz zaczyna podboje?

W instrukcji jest to pominięte albo niejasno opisane, stąd moje zapytanie do Was. My gramy wg. wariantu b), ale w sumie to nie jestem przekonany czy to dobre zasady. Generalnie moje odczucia z każdą grą są takie, że pierwszy gracz często ma gorzej niż ten, który kończy grę, ale to tylko moja opinia. A jak Wy gracie?

Re: Small World

: 12 cze 2017, 10:08
autor: Olgierdd
Wybierasz zestaw i od razu robisz podbój.

Weź pod uwagę, że pierwszy gracz w ostatniej rundzie wykona ruch, zdobędzie punkty i już go nie obchodzi czy inni będą go podbijać, więc niekoniecznie ma najgorzej :)

Re: Small World

: 20 cze 2017, 12:13
autor: Budyka
Olgierdd pisze:Wybierasz zestaw i od razu robisz podbój.

Weź pod uwagę, że pierwszy gracz w ostatniej rundzie wykona ruch, zdobędzie punkty i już go nie obchodzi czy inni będą go podbijać, więc niekoniecznie ma najgorzej :)

Dokładnie tak :) No i w sumie od razu widać x ras i umiejek, tak że można ze znaczną dozą prawdopodobieństwa założyć, że górne opcje zostaną wybrane i do tych założeń dostosować wejście. Chyba że w tej grupie są akurat krasnoludy :D

Re: Small World

: 16 sty 2018, 22:21
autor: adibialy
Witam,

A jeśli chodzi o rasę ludzi. Załóżmy, że ludzie to nowa rasa aktywna - to czy +1 za pola dotyczy tylko tych pól, na których są właśnie ludzie (jako rasa aktywna) czy też tych pól gdzie mamy inną rasę wymarłą?

Re: Small World

: 16 sty 2018, 23:00
autor: FortArt
adibialy pisze:Witam,

A jeśli chodzi o rasę ludzi. Załóżmy, że ludzie to nowa rasa aktywna - to czy +1 za pola dotyczy tylko tych pól, na których są właśnie ludzie (jako rasa aktywna) czy też tych pól gdzie mamy inną rasę wymarłą?
Tylko.

Re: Small World

: 01 mar 2018, 18:37
autor: bro3
pytanie odnośnie kaboldów, co jest ważniejsze specjalność czy umiejętność rasy?

w przypadku połączeń np. walencze kaboldy, konne kaboldy, łako kaboldy mam sprzeczność. Specjalności te pozwalają na wejście w określony obszar mniejszą ilością żetonów jednak umiejętność rasy kaboldów nakłada na nie ograniczenie, według którego muszą zawsze wchodzić co najmniej dwoma żetonami. Jak to interpretować?

Re: Small World

: 01 mar 2018, 19:13
autor: sirafin
KOBOLDY

Zawsze muszą wchodzić do regionu minimum dwoma żetonami, nawet jeśli umiejętność rasy mówi inaczej.
http://smallworld.wikia.com/wiki/Kobolds

Smallworld Niezłomne

: 11 mar 2018, 19:29
autor: olej1201
Mam pytanie ponieważ nie jest to doprecyzowane w zasadach. Sztandar niezłomne oznacza, że mogę wyginąć rasą po podbojach a konkretnie po fazie zbierania monet zwycięstwa (tak jest w zasadach), i teraz moje pytanie. Czy zbieram potem jeszcze raz pieniądze za wymarłą rasę? tzn. zbieram pieniądze dwa razy?