Strona 9 z 31

Re: Concordia

: 30 lis 2016, 09:52
autor: Wincenty Jan
the_ka pisze:
Wincenty Jan pisze:Czy ktoś może wie jakie koszulki pasują do Concordi i ile jest kart w grze?
72 karty - rozmiar 59 x 92
Bardzo dziekuje.

Re: Concordia

: 30 lis 2016, 10:10
autor: pattom
Jak gra się sprawdza na 2/3 osoby?

Re: Concordia

: 30 lis 2016, 11:52
autor: amandor
pattom pisze:Jak gra się sprawdza na 2/3 osoby?
Grałem na 2 osoby i powiem szczerze, że gra się bardzo dobrze. Głównie dzięki osobnej planszy, która jest na tyle ciasna, że dochodzi dzięki temu do interakcji między graczami. No i nie trwa tak długo jak na 5 osób :)

Re: Concordia

: 30 lis 2016, 12:29
autor: pattom
A jakie koszulki na karty? CCG ?

Re: Concordia

: 30 lis 2016, 12:35
autor: vincentblack
pattom pisze:A jakie koszulki na karty? CCG ?
Standard Euro

Re: Concordia

: 30 lis 2016, 18:19
autor: Dosia
pattom pisze:Jak gra się sprawdza na 2/3 osoby?
Również grywam w dwie osoby i muszę przyznać, że jest bardzo dobrze - nie ma chaosu, istny pojedynek umysłów i czekanie na to, co zrobi ten drugi (i dlaczego akurat "podkupił" mi kartę) ;)

Re: Concordia

: 30 lis 2016, 20:11
autor: Marx
Za mną partia na dwie osoby i przyznam, że bawiłem się lepiej niż w piątkę. Podczas rozgrywki towarzyszyło nam uczucie wyścigu w ekspansji, co dodało grze emocji i dynamiki.

Re: Concordia

: 30 lis 2016, 23:28
autor: Toudi
Marx pisze:Za mną partia na dwie osoby i przyznam, że bawiłem się lepiej niż w piątkę. Podczas rozgrywki towarzyszyło nam uczucie wyścigu w ekspansji, co dodało grze emocji i dynamiki.
Na ktorej mapie?

Re: Concordia

: 01 gru 2016, 08:11
autor: Marx
Italia, czyli o ile mnie pamięć nie myli jedyna mapa dla dwóch graczy w podstawowej Concordii.

Re: Concordia

: 01 gru 2016, 08:30
autor: vincentblack
Czytałem gdzieś, że dla 2 graczy najlepsza obecnie jest Brittania, grał ktoś? Warto kupować jeśli się jeszcze nie ograło Italii z gry podstawowej?

Re: Concordia

: 01 gru 2016, 08:34
autor: tassman
Proponuję zagrać online jak ktoś nie jest przekonany (tak właśnię zrobiłem) www.boiteajeux.net

Re: Concordia

: 01 gru 2016, 09:59
autor: Marx
vincentblack pisze:Czytałem gdzieś, że dla 2 graczy najlepsza obecnie jest Brittania, grał ktoś? Warto kupować jeśli się jeszcze nie ograło Italii z gry podstawowej?
Concordia: Britannia & Germania to pierwsze rozszerzenie do gry Concordia, zawierające podwójną mape:

- na mapie Britannia znajduje się 23 miast w dziesięciu prowincjach.
- na mapie Germania znajduje się 30 miast w dwunastu prowincjach.
Nowe opcje do gry wprowadzają dodatkowe zamki, różne pozycje startowe oraz koloniści.

Re: Concordia

: 01 gru 2016, 14:46
autor: admi99
vincentblack pisze:Czytałem gdzieś, że dla 2 graczy najlepsza obecnie jest Brittania, grał ktoś? Warto kupować jeśli się jeszcze nie ograło Italii z gry podstawowej?
Britania dobrze działa na 2 graczy, jest więcej interakcji, wyścigu niż na podstawowej.
Jest też dla 2 (max 3) osób jest najnowsza mapa Corsica, jednak jeśli nie masz ..dziesiąt partii za sobą to Britania będzie tak samo dobra. Dobrze się też sprawdza wariant z neutralnym graczem na podstawowej wersji mapy (opis na forum bgg).

Re: Concordia

: 26 sty 2017, 11:26
autor: Aville
Hej,

szukam tłumaczenia instrukcji (wraz z kaflami forum) do Concordia: Salsa.
Wiem, ze kiedys gdzies widzialam, ale jak potrzebuje, to juz nie ma... :(

Re: Concordia

: 26 sty 2017, 21:03
autor: Apostolus
+ 1

Re: Concordia

: 12 mar 2017, 07:28
autor: Legun
- na mapie Britannia znajduje się 23 miast w dziesięciu prowincjach.
- na mapie Germania znajduje się 30 miast w dwunastu prowincjach.
Dla uzupełnienia informacje o mapach z "Salsy" i podstawki:
- na mapie Hispania jest 23 miast w 9 prowincjach,
- na mapie Bycantium jest 28 miast w 10 prowincjach,
- na mapie Italia jest 25 miast w 11 prowincjach,
- na mapie Imperium jest 30 miast w 12 prowincjach.

Graliśmy wczoraj po raz pierwszy w Hiszpanii w dwójkę i było wyraźnie ciaśniej.

PS. Jeszcze uzupełnienie, gdyby komuś się nie chciało liczyć:
Hispania - 3*sól, 3*sukno, 3*wino, 4*kowadło, 5*zboże, 5*cegła
Bycantium - 3*sól, 3*sukno, 4*wino, 5*kowadło, 6*zboże, 7*cegła
Italia - 3*sól, 3*sukno, 3*wino, 4*kowadło, 5*zboże, 7*cegła (bez soli więcej o jedno wino, kowadło i zboże)
Imperium - 4*sól, 4*sukno, 4*wino, 5*kowadło, 6*zboże, 7*cegła (bez soli więcej o jedno wszystkiego poza suknem)

Re: Concordia

: 12 mar 2017, 10:16
autor: Toudi
Ktory dodatek jest fajniejszy do gry 2 osobowej? Brytania czy Korsyka

Re: Concordia

: 13 mar 2017, 18:50
autor: waadimch
Hej

Czy na poczatku gry ostatni gracz dostaje jakies pieniadze czy tylko karte prefectus magnus?

Re: Concordia

: 13 mar 2017, 20:42
autor: kisiel365
Każdy kolejny gracz dostaje jedną sestercję więcej. A ostatni dodatkowo kartę Prefectus Magnus.

Re: Concordia

: 13 mar 2017, 22:05
autor: waadimch
Witam

Jest napisane karte perfectus magnus a nie dodatkowo. Wiec nie jestem pewny.

Re: Concordia

: 13 mar 2017, 22:18
autor: BartP
Jako rzecze kisiel.

Re: Concordia

: 13 mar 2017, 22:47
autor: tomuch
Toudi pisze:Ktory dodatek jest fajniejszy do gry 2 osobowej? Brytania czy Korsyka
Korsyka jest ciaśniejsza (20 miast). W Brytanii są 23 miasta.

Re: Concordia

: 21 kwie 2017, 23:02
autor: FortArt
Mam jakiś problem z tą grą, wręcz zacząłem podejrzewać, że jest popsuta z racji jednej strategii wygrywającej. Gracz gra (partie 3-5 os) na punkty z nieceglanych domów (Jupiter) i prowincji (Saturn) plus ewentualnie jak się uda jeszcze jakaś karta specjalizacyjna (Minerwa) i jest pozamiatane - wygrana z przewagą kilkudziesięciu punktów. Ani Mars (za kolonistów), ani Merkury (za różnorodność produkcji) czy Minerwa nawet nie zbliżają się do takich liczb jakie te pierwsze dwie karty zgromadzone w dobrej liczbie potrafią wyprodukować. Jest na tę strategię jakiś sposób?

Re: Concordia

: 21 kwie 2017, 23:49
autor: Trolliszcze
Eee, ale jaki sposób?
Jowisz = max 15 punktów, przy założeniu, że nie masz żadnego domku w mieście z cegłami
Saturn = max 12 punktów, nie na wszystkich mapach
Merkury = max 10 punktów
Mars = max 12 punktów
W praktyce Jowisz nigdy nie daje 15, bo zawsze się ma domki w miastach z cegłami, 12 przy mocno rozwiniętej mapie to chyba takie maksimum. Czyli wszystkie karty punktują podobnie. Jowisz i Saturn potencjalnie dają więcej, bo ich kart jest więcej, ale Merkury i Mars pozwalają osiągnąć swoje maksimum duuużo szybciej (Merkury to kwestia 5 domków, Mars dobrej produkcji żarcia i narzędzi plus jednej karty Kolonisty).

Czyli jak to wygląda: mamy dwie karty dające potencjalnie więcej, które wymagają długiego rozwoju i dwie karty, które dają potencjalnie mniej (bo jest ich mniej w talii), ale za to osiągają swój maksymalny potencjał znacznie wcześniej. I teraz tak, nie chciałbym, żeby zabrzmiało to jak krytyka, ale w tej grze nie gra się na strategię typu: dziś idę w to albo w tamto, tylko na wyczucie tempa. Jeżeli gracze idą w rozwój domków, a karty z początku kupują rzadko, to oczywiście Jowisz i Saturn będą na propsie, bo się mapa zdąży zapełnić. Jeżeli, odwrotnie, ze dwóch graczy pójdzie w szybkie wykupywanie kart, to Merkury i Mars koszą, bo nikt nie zdoła się pobudować w 10 prowincjach. Mieliśmy gry kończące się w chwili, gdy ludzie wciąż mieli w zasobach po 6-7 niewyłożonych domów.

Generalnie podejrzewam group thinking. Idziecie pewnie wszyscy w powolny rozwój i rozbudowę, olewając z początku karty, więc siłą rzeczy Saturn i Jowisz będą punktować lepiej. Ale to w sumie nic złego, trzeba się wtedy o te karty bić i tyle.

EDIT: (A Minerwa jest sytuacyjna i zależy od układu planszy, ale generalnie ona też się sprawdza tylko w grach z powolnym rozwojem, chyba że się ładnie zgrupuje koło siebie kilka domków tego samego rodzaju. Np. Minerwy dające punkty za żarcie i za narzędzia ładnie się kombią z grą na Marsa, kolonistów i szybkie zakończenie).

Re: Concordia

: 22 kwie 2017, 00:14
autor: Pan_K
Trolliszcze pisze:Eee, ale jaki sposób?
Jowisz = max 15 punktów, przy założeniu, że nie masz żadnego domku w mieście z cegłami
Saturn = max 12 punktów, nie na wszystkich mapach
Merkury = max 10 punktów
Mars = max 12 punktów
W praktyce Jowisz nigdy nie daje 15, bo zawsze się ma domki w miastach z cegłami, 12 przy mocno rozwiniętej mapie to chyba takie maksimum. Czyli wszystkie karty punktują podobnie. Jowisz i Saturn potencjalnie dają więcej, bo ich kart jest więcej, ale Merkury i Mars pozwalają osiągnąć swoje maksimum duuużo szybciej (Merkury to kwestia 5 domków, Mars dobrej produkcji żarcia i narzędzi plus jednej karty Kolonisty).

Czyli jak to wygląda: mamy dwie karty dające potencjalnie więcej, które wymagają długiego rozwoju i dwie karty, które dają potencjalnie mniej (bo jest ich mniej w talii), ale za to osiągają swój maksymalny potencjał znacznie wcześniej. I teraz tak, nie chciałbym, żeby zabrzmiało to jak krytyka, ale w tej grze nie gra się na strategię typu: dziś idę w to albo w tamto, tylko na wyczucie tempa. Jeżeli gracze idą w rozwój domków, a karty z początku kupują rzadko, to oczywiście Jowisz i Saturn będą na propsie, bo się mapa zdąży zapełnić. Jeżeli, odwrotnie, ze dwóch graczy pójdzie w szybkie wykupywanie kart, to Merkury i Mars koszą, bo nikt nie zdoła się pobudować w 10 prowincjach. Mieliśmy gry kończące się w chwili, gdy ludzie wciąż mieli w zasobach po 6-7 niewyłożonych domów.

Generalnie podejrzewam group thinking. Idziecie pewnie wszyscy w powolny rozwój i rozbudowę, olewając z początku karty, więc siłą rzeczy Saturn i Jowisz będą punktować lepiej. Ale to w sumie nic złego, trzeba się wtedy o te karty bić i tyle.

EDIT: (A Minerwa jest sytuacyjna i zależy od układu planszy, ale generalnie ona też się sprawdza tylko w grach z powolnym rozwojem, chyba że się ładnie zgrupuje koło siebie kilka domków tego samego rodzaju. Np. Minerwy dające punkty za żarcie i za narzędzia ładnie się kombią z grą na Marsa, kolonistów i szybkie zakończenie).
Wybaczcie off topic, ale jest coś fascynującego w czytaniu takich opisów, kiedy kompletnie nie zna się gry, o której mowa... :roll: 8)