Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
freezer
Posty: 90
Rejestracja: 10 mar 2016, 15:23
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: freezer »

Pytania związanie z zasadami:
- Co łamie remisy jeżeli w tej samej fazie 2óch graczy zdobędzie 4 stolice?
- Czy we własnej, okupowanej stolicy mogę postawić twierdzę?
- Czy samą twierdzę można zaatakować (wszak nie jest jednostką)?
- Surowce uzyskane w wyniku grabieży nie zostają usunięte w fazie czyszczenia?
- Budowanie kontroli - muszę od początku RUNDY sąsiadować z prowincją, gdzie kontrolę chcę przejąć?
Czy np. mając ITALIĘ mogę w fazie budowy zbudować sobie statek na morzu jońskim i w tej samej fazie zbudować kontrolę na SYCYLII?
Wszak Sycylia nie sąsiadowała z ITALIĄ na na początku tej RUNDY.

Z góry dziękuję! :)
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1276 times
Been thanked: 1311 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: rastula »

Co łamie remisy jeżeli w tej samej fazie 2óch graczy zdobędzie 4 stolice?

ktoś w każdej fazie jest pierwszy, tylko na rozstrzygnięcie z torów czeka się do końca rundy - reszta warunków to instant win jest chyba
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1318
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 89 times
Been thanked: 56 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Nidhogg »

freezer pisze:- Co łamie remisy jeżeli w tej samej fazie 2óch graczy zdobędzie 4 stolice?
Jest to możliwe tylko przy grze na 5/6 osób, ogólnie instrukcja nie mówi nic na ten temat (nie zakładali ez coś takiego może się zdarzyć :)). Rozwiązanie tej sytuacji widzę na 2 sposoby:
1) Jest remis
2) wygrywa ten kto jest przywódcą militarnym, jeśli żaden z graczy nie jest to jest remis.
freezer pisze:- Czy we własnej, okupowanej stolicy mogę postawić twierdzę?
Tak w stołecznej prowincji możesz budować co chcesz nawet jak jest okupowana.
freezer pisze:- Czy samą twierdzę można zaatakować (wszak nie jest jednostką)?
Jak w prowincji jest obcy legion a ty masz jednostkę/twierdzę to dochodzi do bitwy. Jest to efekt wymuszony punkt 4.2.1 w instrukcji.
freezer pisze:- Surowce uzyskane w wyniku grabieży nie zostają usunięte w fazie czyszczenia?
Nie przepadają bo czyszczenie jest częścią fazy budowy (faza nr. 3) a grabież jest w fazie ruchu (faza nr. 4).
freezer pisze:- Budowanie kontroli - muszę od początku RUNDY sąsiadować z prowincją, gdzie kontrolę chcę przejąć?
Czy np. mając ITALIĘ mogę w fazie budowy zbudować sobie statek na morzu jońskim i w tej samej fazie zbudować kontrolę na SYCYLII?
Wszak Sycylia nie sąsiadowała z ITALIĄ na na początku tej RUNDY.
Prowincja musi sąsiadować z twoimi w trakcie kiedy chcesz tam postawić znacznik kontroli nie na początku rundy. Co do sycyli to możesz jak najbardziej tak zrobić, a jak dobrze w handlu zakombinujesz to jeszcze postawisz tam miasto.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 800
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Michał M »

Pytanie do tych, którzy mają Atlas.

Wolę grać tak, że w danej chwili dostępnych jest tylko pięciu bohaterów/cudów, nie wszystko jednocześnie. Czy w takim wypadku można bez problemu wmieszać do bohaterów tych, którzy byli w dodatku? Nie mam na myśli małych zestawów dodatkowych, ale po prostu tę bodajże dodatkową piątkę.
dizzit
Posty: 299
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: dizzit »

Z uwagi że w dziale pytania i watpliwości nie ma ruchu to przeklejam tutaj swoje pytania ;) - tu wieksza szansa na odpowiedzi

1. Zwycięstwo militarne - "jeżeli na koniec tury ruchu/walki okupuje/kontroluje 4 stolice/legendarne miasta". Rozumiem że tutaj jak miałem swoją stolicę i jedno legendarne miasto i jako ostatni w danej rundzie zrobiłem dwa udane wjazdy na inną stolicę i drugie legendarne miasto to wygrywam natychmiastowo?

2. Czy kontrolowanie/okupowanie tyczy się regionów gdzie są stolicę/legendarne miasta czy chodzi o konkretne budynki (bo to one sa w instrukcji wyszczególnione jako legendarne miasto/stolica). Co jeżeli budynek nie był wybudowany lub wczesniej zbużony.

3. Fortece - jak u siebie w prowincji mam tylko tą "jednostkę" to z uwagi ze ona redukuje jedną rane przeciwnik musi mieć na kościach coanajmniej 10 żeby móc niszczyc/okupowac itd?

4. Fortece są w instrukcji jednostkami a więc Ramzes i im dokłada dodatkową kość? (Oczywiscie mówimy tu o sytuacja że mamy gołą fortecę i ktoś nas atakuje)

5. (powtórka) Czy Cirke pozwala legionom robić za karawany tylko w kontrolowanych przez nas regionach, czy możemy okupowac puste pola w cudzych prowincjach i tez brać z tego benefit.

W razie co Michał M nie znam odpowiedzi na twoje pytanie :D
Vulturius
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2016, 14:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Vulturius »

dizzit pisze:
1. Zwycięstwo militarne - "jeżeli na koniec tury ruchu/walki okupuje/kontroluje 4 stolice/legendarne miasta". Rozumiem że tutaj jak miałem swoją stolicę i jedno legendarne miasto i jako ostatni w danej rundzie zrobiłem dwa udane wjazdy na inną stolicę i drugie legendarne miasto to wygrywam natychmiastowo?
1. Tak
dizzit pisze:2. Czy kontrolowanie/okupowanie tyczy się regionów gdzie są stolicę/legendarne miasta czy chodzi o konkretne budynki (bo to one sa w instrukcji wyszczególnione jako legendarne miasto/stolica). Co jeżeli budynek nie był wybudowany lub wczesniej zbużony.
2. Dotyczy budynków, jeśli nie ma tam miasta nie masz czego okupować. Jeśli nie został wybudowany lub został zniszczony, to go nie ma, więc nie możesz okupować miasta.
dizzit pisze:3. Fortece - jak u siebie w prowincji mam tylko tą "jednostkę" to z uwagi ze ona redukuje jedną rane przeciwnik musi mieć na kościach coanajmniej 10 żeby móc niszczyc/okupowac itd?
3. Tak, chyba, że atakuje jako Rzym, wtedy atakując 2 legionami musi mieć tylko 8.
dizzit pisze: 4. Fortece są w instrukcji jednostkami a więc Ramzes i im dokłada dodatkową kość? (Oczywiscie mówimy tu o sytuacja że mamy gołą fortecę i ktoś nas atakuje)
4. Tak,
dizzit pisze: 5. (powtórka) Czy Cirke pozwala legionom robić za karawany tylko w kontrolowanych przez nas regionach, czy możemy okupowac puste pola w cudzych prowincjach i tez brać z tego benefit.
5. Moim zdaniem pozwala, i zgodnie z FAQ też: "Legions remain Legions, and can collect resources in a province you control or where there are no enemy military forces. "
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2874
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: playerator »

Czy warto dokupić budynki 3D?
Czy wnoszą coś do gry - lepiej się gra, bo łatwiej ogarnąć sytuację? Warto je mieć dla klimatu?
Czy wielkością pasują bardziej do standardowej planszy, czy raczej do maty?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1424
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 168 times
Been thanked: 207 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Błysk »

playerator pisze:Czy warto dokupić budynki 3D?
Czy wnoszą coś do gry - lepiej się gra, bo łatwiej ogarnąć sytuację? Warto je mieć dla klimatu?
Czy wielkością pasują bardziej do standardowej planszy, czy raczej do maty?
Nie mam żadnych tych dodatków ekstra, ale mata to jest coś, co serio powinno poprawić komfort gry.
dizzit
Posty: 299
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: dizzit »

playerator pisze:Czy warto dokupić budynki 3D?
Czy wnoszą coś do gry - lepiej się gra, bo łatwiej ogarnąć sytuację? Warto je mieć dla klimatu?
Czy wielkością pasują bardziej do standardowej planszy, czy raczej do maty?
Ja mam budynki. Gra wygląda dużo lepiej a już na pewno ogarniecie sytuacji i przeliczenie kto co ma jest łatwiejsze. Nie zmienia to faktu że to dość drogie upiększenie. Dla mnie było bardziej kuszące niż Atlas. Krytycznie podchodząc do sprawy od strony wykonania i materiału nie są warte swojej ceny, ale ja swoich nie oddam ;-). figurki są wielkością dokładnie jak pola które są nadrukowane na mapie, a więc nie ma problemu z pomieszczeniem się na planszy.


BTW
(w poście z pytaniami już o tym wspomniałem. Wie ktoś dlaczego w grze jest o dwa żetony złota z dużo i 2 gladiatorów za mało (zakładam ze liczba żetonów w każdym typie to maks co się da wyprodukować z mapy +1 który może być zabrany przez posiadacza kolosa)
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1424
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 168 times
Been thanked: 207 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Błysk »

dizzit pisze:
BTW
(w poście z pytaniami już o tym wspomniałem. Wie ktoś dlaczego w grze jest o dwa żetony złota z dużo i 2 gladiatorów za mało (zakładam ze liczba żetonów w każdym typie to maks co się da wyprodukować z mapy +1 który może być zabrany przez posiadacza kolosa)
Z tego co pamiętam, to z tymi gladiatorami to specjalna zagrywka, ale dlaczego, to już zupełnie nie wiem.
dizzit
Posty: 299
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: dizzit »

Błysk pisze:
dizzit pisze:
BTW
(w poście z pytaniami już o tym wspomniałem. Wie ktoś dlaczego w grze jest o dwa żetony złota z dużo i 2 gladiatorów za mało (zakładam ze liczba żetonów w każdym typie to maks co się da wyprodukować z mapy +1 który może być zabrany przez posiadacza kolosa)
Z tego co pamiętam, to z tymi gladiatorami to specjalna zagrywka, ale dlaczego, to już zupełnie nie wiem.
No właśnie patrząc po złocie mamy na mapie tylko dwie "kopalnie" czyli powinno być ich 5 a nie 7 - myślę że celowości to tu nie było tylko w ostatniej chwili ktoś zmienił mapę (balansowanie albo coś) i jest drobny babol - raczej nie wpływający na grę
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 372
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 146 times
Been thanked: 90 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: eltadziko »

dizzit pisze:
Błysk pisze:
dizzit pisze:
BTW
(w poście z pytaniami już o tym wspomniałem. Wie ktoś dlaczego w grze jest o dwa żetony złota z dużo i 2 gladiatorów za mało (zakładam ze liczba żetonów w każdym typie to maks co się da wyprodukować z mapy +1 który może być zabrany przez posiadacza kolosa)
Z tego co pamiętam, to z tymi gladiatorami to specjalna zagrywka, ale dlaczego, to już zupełnie nie wiem.
No właśnie patrząc po złocie mamy na mapie tylko dwie "kopalnie" czyli powinno być ich 5 a nie 7 - myślę że celowości to tu nie było tylko w ostatniej chwili ktoś zmienił mapę (balansowanie albo coś) i jest drobny babol - raczej nie wpływający na grę
Nie, specjalnie są o 2 sztuki złota więcej. Jacyś bohaterowie dodają dodatkowe złoto (nie pamiętam jaki, Midas? plus chyba można skopiować tą umiejętność Kastorem&Polluksem) i dlatego musiało ich być więcej. Było kiedyś o tym na BGG.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2819
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 533 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: kaszkiet »

A czy plastikowe budynki czy karawany nie są niewygodne przy oznaczaniu ich okupowania?
dizzit
Posty: 299
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: dizzit »

kaszkiet pisze:A czy plastikowe budynki czy karawany nie są niewygodne przy oznaczaniu ich okupowania?
Wiadmomo że na wielbłądzie będzie problem postawić figurkę legionu i stawiamy obok.
raczej zawsze wiadmo o chodzi i kto co okupuje. Ale w tym przypadku jest mniej wygodnie niż z żetonami.

Jednak jak sie gra Rzymem (i siedzi po drugiej stronie stołu) policzenie co wyprodukuje Babilon jest 10 razy łatwiejsze bez nachylania sie nad mapą - wysztko widać, zaskoczenia nie będzie.
Awatar użytkownika
waadimch
Posty: 207
Rejestracja: 23 sty 2017, 20:37
Has thanked: 11 times
Been thanked: 18 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: waadimch »

Dajcie znac jak duza jest plansza do gry ?
dizzit
Posty: 299
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: dizzit »

Oczywiście można by zmierzyć i podać co do milimetra, ale no bez jaj jest tyle filmików z unboxingu i tyle zdjęć na bgg że dasz rade oszacować.
Chyba ze jest jakiś super konkretny powód dlaczego potrzeba z dokładnością do 5 mm to zmierzę i podeśle wymiary :)
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1818
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 254 times
Been thanked: 169 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: mauserem »

waadimch pisze:Dajcie znac jak duza jest plansza do gry ?
jeśli pytanie o wymiary planszy wiąże się z jakimś planem co do stołu - to wielkość tych elementów jest zmienna, bo w zależności od ilości graczy zasłania się główną plansze torami przywódctwa i torem kafli.

Plansza do gry składa się z kilku elementów:
1-mapy zasadniczej 46x60 cm
2-toru przywódctwa 7.5x46 cm
3-planszy na kafle przywódców, bohaterów i cudów 15x46 cm

oraz opcjonalnie planszy z dodatku Atlas 30 x 46 cm

tak wiec grając w podstawkę maksymalnie plansza to 82.5 x 46 cm

a grając z dodatkiem atlas maksymalna wielkość planszy: 112.5 x 46 cm


Aha, jest jeszcze opcjonalna plansza - rolowana mata do gry zawierająca wszystko o wymiarach: 140x72 cm
Awatar użytkownika
waadimch
Posty: 207
Rejestracja: 23 sty 2017, 20:37
Has thanked: 11 times
Been thanked: 18 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: waadimch »

Dzieki za odp, Czy gra naprawde jest tak dobra?
dizzit
Posty: 299
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: dizzit »

waadimch pisze:Dzieki za odp, Czy gra naprawde jest tak dobra?
W tym topicu pewnie większość Ci odpowie że jest dobra - skoro go śledzą.
Ja mogę powiedzieć że to w sumie jedyna gra z negatywną interakcją która mam w kolekcji bo mi się tak podoba
(zawyczaj wole spokojne budowanie własnego silniczka - oczywiście dwuosobówki, czy podbieranie kafli innym to nie negatywna interakcja :P). Gra potrafi zaskoczyć niestety na dwa fronty - czasem jest dużo zwrotów akcji, jak wszyscy kumają o co chodzi to są momenty że każdy może wygrać - i zostaję "tak nie wiele brakowało". A czasami jest sytuacja że dwóch bez sensu się tłucze o byle co dając wygrać komu innemu bez żadnych kosztów.
Awatar użytkownika
waadimch
Posty: 207
Rejestracja: 23 sty 2017, 20:37
Has thanked: 11 times
Been thanked: 18 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: waadimch »

Jeszcze jedno pytanie:) czy graliscie w jakies podobne gry do Mare Nostrum ? Zastanawiam sie czy jakas alternatywa dla tej gry ...
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: misioooo »

waadimch pisze:Jeszcze jedno pytanie:) czy graliscie w jakies podobne gry do Mare Nostrum ? Zastanawiam sie czy jakas alternatywa dla tej gry ...
Jest. Nazywa się Antike II.
Mocno podobne, ale nie ma kostek i zwycięstwo inaczej wygląda. Poza tym - niemal to samo (ale jednak inne).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2819
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 533 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: kaszkiet »

waadimch pisze:Jeszcze jedno pytanie:) czy graliscie w jakies podobne gry do Mare Nostrum ? Zastanawiam sie czy jakas alternatywa dla tej gry ...
Dla mnie swego rodzaju alternatywą jest Imperial 2030. Jest to ogólnoświatowy konflikt 6 państw, które też rozwijają się finansowo i militarnie. Różnica polega na tym, że mamy w każdym z państw udziały, ale nie jesteśmy ich właścicielami - kontrola nad państwami przechodzi między graczami w czasie trwania rozgrywki. A chodzi o to, żeby jako inwestorzy wyciągnąć jak najwięcej kasy dla siebie, więc bywa i tak, że warto wypompować dane państwo i porzucić. Gra jest w top 5 najbrzydszych okładek świata, ale samo wykonanie już jest OK.
dizzit
Posty: 299
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: dizzit »

kaszkiet pisze: Dla mnie swego rodzaju alternatywą jest Imperial 2030. Jest to ogólnoświatowy konflikt 6 państw, które też rozwijają się finansowo i militarnie. Różnica polega na tym, że mamy w każdym z państw udziały, ale nie jesteśmy ich właścicielami - kontrola nad państwami przechodzi między graczami w czasie trwania rozgrywki. A chodzi o to, żeby jako inwestorzy wyciągnąć jak najwięcej kasy dla siebie, więc bywa i tak, że warto wypompować dane państwo i porzucić. Gra jest w top 5 najbrzydszych okładek świata, ale samo wykonanie już jest OK.
Imperial jest świetny i to następny tytuł który kolekcji nie opuszcza - a jest bardzo skromna. Też polecam
...
Co nie zmiania faktu, że te gry nie mają ze soba absolutnie ale to absolutnie nic wspólnego :D
EDIT:
Area control - to jest to co je łaczy, no ale znaczenie w jednym i drugim przypadku zupełnie inne
EDIT2:
No dobra walka i poruszanie się wojem sa bardzo podobne

No ale nie :) ... To zupełnie inne gry
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2819
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 533 times

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: kaszkiet »

dizzit pisze:
kaszkiet pisze: Dla mnie swego rodzaju alternatywą jest Imperial 2030. Jest to ogólnoświatowy konflikt 6 państw, które też rozwijają się finansowo i militarnie. Różnica polega na tym, że mamy w każdym z państw udziały, ale nie jesteśmy ich właścicielami - kontrola nad państwami przechodzi między graczami w czasie trwania rozgrywki. A chodzi o to, żeby jako inwestorzy wyciągnąć jak najwięcej kasy dla siebie, więc bywa i tak, że warto wypompować dane państwo i porzucić. Gra jest w top 5 najbrzydszych okładek świata, ale samo wykonanie już jest OK.
Imperial jest świetny i to następny tytuł który kolekcji nie opuszcza - a jest bardzo skromna. Też polecam
...
Co nie zmiania faktu, że te gry nie mają ze soba absolutnie ale to absolutnie nic wspólnego :D
EDIT:
Area control - to jest to co je łaczy, no ale znaczenie w jednym i drugim przypadku zupełnie inne
EDIT2:
No dobra walka i poruszanie się wojem sa bardzo podobne

No ale nie :) ... To zupełnie inne gry
W zasadzie się zgadzam, ale dlatego napisałem "swego rodzaju alternatywą", a nie zamiennikiem.
Mamy konflikt wielu państw na dużej mapie, długość rozgrywki jest podobna, knucie i próba przechytrzenia innych trochę też. To bardziej podobieństwo odczuć z gry i tego co ona daje grającym, jak zmusza do grania ze sobą, zamiast z grą, niż podobieństwo samych mechanik.
Jeżeli ktoś się ze mną w tym nie zgadza, najpewniej ma rację :)
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1657
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 378 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia

Post autor: Sir_Yaro »

waadimch pisze:Jeszcze jedno pytanie:) czy graliscie w jakies podobne gry do Mare Nostrum ? Zastanawiam sie czy jakas alternatywa dla tej gry ...
Andvanced Civilization jest protoplastą Mare Nostrum (zasadniczo pierwsze MN to AC z wyciętą połowa zawartości) i uważam że jest sporo lepsze. Jedyny minus że jest sporo dłuższą grą.

Clash of cultures też ma sporo podobieństw i jak na razie uważam, że także jest lepsze.
ODPOWIEDZ