Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia (Serge Laget)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Pytania związanie z zasadami:
- Co łamie remisy jeżeli w tej samej fazie 2óch graczy zdobędzie 4 stolice?
- Czy we własnej, okupowanej stolicy mogę postawić twierdzę?
- Czy samą twierdzę można zaatakować (wszak nie jest jednostką)?
- Surowce uzyskane w wyniku grabieży nie zostają usunięte w fazie czyszczenia?
- Budowanie kontroli - muszę od początku RUNDY sąsiadować z prowincją, gdzie kontrolę chcę przejąć?
Czy np. mając ITALIĘ mogę w fazie budowy zbudować sobie statek na morzu jońskim i w tej samej fazie zbudować kontrolę na SYCYLII?
Wszak Sycylia nie sąsiadowała z ITALIĄ na na początku tej RUNDY.
Z góry dziękuję!
- Co łamie remisy jeżeli w tej samej fazie 2óch graczy zdobędzie 4 stolice?
- Czy we własnej, okupowanej stolicy mogę postawić twierdzę?
- Czy samą twierdzę można zaatakować (wszak nie jest jednostką)?
- Surowce uzyskane w wyniku grabieży nie zostają usunięte w fazie czyszczenia?
- Budowanie kontroli - muszę od początku RUNDY sąsiadować z prowincją, gdzie kontrolę chcę przejąć?
Czy np. mając ITALIĘ mogę w fazie budowy zbudować sobie statek na morzu jońskim i w tej samej fazie zbudować kontrolę na SYCYLII?
Wszak Sycylia nie sąsiadowała z ITALIĄ na na początku tej RUNDY.
Z góry dziękuję!
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1311 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Co łamie remisy jeżeli w tej samej fazie 2óch graczy zdobędzie 4 stolice?
ktoś w każdej fazie jest pierwszy, tylko na rozstrzygnięcie z torów czeka się do końca rundy - reszta warunków to instant win jest chyba
ktoś w każdej fazie jest pierwszy, tylko na rozstrzygnięcie z torów czeka się do końca rundy - reszta warunków to instant win jest chyba
- Nidhogg
- Posty: 1318
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 56 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Jest to możliwe tylko przy grze na 5/6 osób, ogólnie instrukcja nie mówi nic na ten temat (nie zakładali ez coś takiego może się zdarzyć ). Rozwiązanie tej sytuacji widzę na 2 sposoby:freezer pisze:- Co łamie remisy jeżeli w tej samej fazie 2óch graczy zdobędzie 4 stolice?
1) Jest remis
2) wygrywa ten kto jest przywódcą militarnym, jeśli żaden z graczy nie jest to jest remis.
Tak w stołecznej prowincji możesz budować co chcesz nawet jak jest okupowana.freezer pisze:- Czy we własnej, okupowanej stolicy mogę postawić twierdzę?
Jak w prowincji jest obcy legion a ty masz jednostkę/twierdzę to dochodzi do bitwy. Jest to efekt wymuszony punkt 4.2.1 w instrukcji.freezer pisze:- Czy samą twierdzę można zaatakować (wszak nie jest jednostką)?
Nie przepadają bo czyszczenie jest częścią fazy budowy (faza nr. 3) a grabież jest w fazie ruchu (faza nr. 4).freezer pisze:- Surowce uzyskane w wyniku grabieży nie zostają usunięte w fazie czyszczenia?
Prowincja musi sąsiadować z twoimi w trakcie kiedy chcesz tam postawić znacznik kontroli nie na początku rundy. Co do sycyli to możesz jak najbardziej tak zrobić, a jak dobrze w handlu zakombinujesz to jeszcze postawisz tam miasto.freezer pisze:- Budowanie kontroli - muszę od początku RUNDY sąsiadować z prowincją, gdzie kontrolę chcę przejąć?
Czy np. mając ITALIĘ mogę w fazie budowy zbudować sobie statek na morzu jońskim i w tej samej fazie zbudować kontrolę na SYCYLII?
Wszak Sycylia nie sąsiadowała z ITALIĄ na na początku tej RUNDY.
- Michał M
- Posty: 800
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Pytanie do tych, którzy mają Atlas.
Wolę grać tak, że w danej chwili dostępnych jest tylko pięciu bohaterów/cudów, nie wszystko jednocześnie. Czy w takim wypadku można bez problemu wmieszać do bohaterów tych, którzy byli w dodatku? Nie mam na myśli małych zestawów dodatkowych, ale po prostu tę bodajże dodatkową piątkę.
Wolę grać tak, że w danej chwili dostępnych jest tylko pięciu bohaterów/cudów, nie wszystko jednocześnie. Czy w takim wypadku można bez problemu wmieszać do bohaterów tych, którzy byli w dodatku? Nie mam na myśli małych zestawów dodatkowych, ale po prostu tę bodajże dodatkową piątkę.
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Z uwagi że w dziale pytania i watpliwości nie ma ruchu to przeklejam tutaj swoje pytania - tu wieksza szansa na odpowiedzi
1. Zwycięstwo militarne - "jeżeli na koniec tury ruchu/walki okupuje/kontroluje 4 stolice/legendarne miasta". Rozumiem że tutaj jak miałem swoją stolicę i jedno legendarne miasto i jako ostatni w danej rundzie zrobiłem dwa udane wjazdy na inną stolicę i drugie legendarne miasto to wygrywam natychmiastowo?
2. Czy kontrolowanie/okupowanie tyczy się regionów gdzie są stolicę/legendarne miasta czy chodzi o konkretne budynki (bo to one sa w instrukcji wyszczególnione jako legendarne miasto/stolica). Co jeżeli budynek nie był wybudowany lub wczesniej zbużony.
3. Fortece - jak u siebie w prowincji mam tylko tą "jednostkę" to z uwagi ze ona redukuje jedną rane przeciwnik musi mieć na kościach coanajmniej 10 żeby móc niszczyc/okupowac itd?
4. Fortece są w instrukcji jednostkami a więc Ramzes i im dokłada dodatkową kość? (Oczywiscie mówimy tu o sytuacja że mamy gołą fortecę i ktoś nas atakuje)
5. (powtórka) Czy Cirke pozwala legionom robić za karawany tylko w kontrolowanych przez nas regionach, czy możemy okupowac puste pola w cudzych prowincjach i tez brać z tego benefit.
W razie co Michał M nie znam odpowiedzi na twoje pytanie
1. Zwycięstwo militarne - "jeżeli na koniec tury ruchu/walki okupuje/kontroluje 4 stolice/legendarne miasta". Rozumiem że tutaj jak miałem swoją stolicę i jedno legendarne miasto i jako ostatni w danej rundzie zrobiłem dwa udane wjazdy na inną stolicę i drugie legendarne miasto to wygrywam natychmiastowo?
2. Czy kontrolowanie/okupowanie tyczy się regionów gdzie są stolicę/legendarne miasta czy chodzi o konkretne budynki (bo to one sa w instrukcji wyszczególnione jako legendarne miasto/stolica). Co jeżeli budynek nie był wybudowany lub wczesniej zbużony.
3. Fortece - jak u siebie w prowincji mam tylko tą "jednostkę" to z uwagi ze ona redukuje jedną rane przeciwnik musi mieć na kościach coanajmniej 10 żeby móc niszczyc/okupowac itd?
4. Fortece są w instrukcji jednostkami a więc Ramzes i im dokłada dodatkową kość? (Oczywiscie mówimy tu o sytuacja że mamy gołą fortecę i ktoś nas atakuje)
5. (powtórka) Czy Cirke pozwala legionom robić za karawany tylko w kontrolowanych przez nas regionach, czy możemy okupowac puste pola w cudzych prowincjach i tez brać z tego benefit.
W razie co Michał M nie znam odpowiedzi na twoje pytanie
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 23 cze 2016, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
1. Takdizzit pisze:
1. Zwycięstwo militarne - "jeżeli na koniec tury ruchu/walki okupuje/kontroluje 4 stolice/legendarne miasta". Rozumiem że tutaj jak miałem swoją stolicę i jedno legendarne miasto i jako ostatni w danej rundzie zrobiłem dwa udane wjazdy na inną stolicę i drugie legendarne miasto to wygrywam natychmiastowo?
2. Dotyczy budynków, jeśli nie ma tam miasta nie masz czego okupować. Jeśli nie został wybudowany lub został zniszczony, to go nie ma, więc nie możesz okupować miasta.dizzit pisze:2. Czy kontrolowanie/okupowanie tyczy się regionów gdzie są stolicę/legendarne miasta czy chodzi o konkretne budynki (bo to one sa w instrukcji wyszczególnione jako legendarne miasto/stolica). Co jeżeli budynek nie był wybudowany lub wczesniej zbużony.
3. Tak, chyba, że atakuje jako Rzym, wtedy atakując 2 legionami musi mieć tylko 8.dizzit pisze:3. Fortece - jak u siebie w prowincji mam tylko tą "jednostkę" to z uwagi ze ona redukuje jedną rane przeciwnik musi mieć na kościach coanajmniej 10 żeby móc niszczyc/okupowac itd?
4. Tak,dizzit pisze: 4. Fortece są w instrukcji jednostkami a więc Ramzes i im dokłada dodatkową kość? (Oczywiscie mówimy tu o sytuacja że mamy gołą fortecę i ktoś nas atakuje)
5. Moim zdaniem pozwala, i zgodnie z FAQ też: "Legions remain Legions, and can collect resources in a province you control or where there are no enemy military forces. "dizzit pisze: 5. (powtórka) Czy Cirke pozwala legionom robić za karawany tylko w kontrolowanych przez nas regionach, czy możemy okupowac puste pola w cudzych prowincjach i tez brać z tego benefit.
- playerator
- Posty: 2874
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Czy warto dokupić budynki 3D?
Czy wnoszą coś do gry - lepiej się gra, bo łatwiej ogarnąć sytuację? Warto je mieć dla klimatu?
Czy wielkością pasują bardziej do standardowej planszy, czy raczej do maty?
Czy wnoszą coś do gry - lepiej się gra, bo łatwiej ogarnąć sytuację? Warto je mieć dla klimatu?
Czy wielkością pasują bardziej do standardowej planszy, czy raczej do maty?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Nie mam żadnych tych dodatków ekstra, ale mata to jest coś, co serio powinno poprawić komfort gry.playerator pisze:Czy warto dokupić budynki 3D?
Czy wnoszą coś do gry - lepiej się gra, bo łatwiej ogarnąć sytuację? Warto je mieć dla klimatu?
Czy wielkością pasują bardziej do standardowej planszy, czy raczej do maty?
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Ja mam budynki. Gra wygląda dużo lepiej a już na pewno ogarniecie sytuacji i przeliczenie kto co ma jest łatwiejsze. Nie zmienia to faktu że to dość drogie upiększenie. Dla mnie było bardziej kuszące niż Atlas. Krytycznie podchodząc do sprawy od strony wykonania i materiału nie są warte swojej ceny, ale ja swoich nie oddam . figurki są wielkością dokładnie jak pola które są nadrukowane na mapie, a więc nie ma problemu z pomieszczeniem się na planszy.playerator pisze:Czy warto dokupić budynki 3D?
Czy wnoszą coś do gry - lepiej się gra, bo łatwiej ogarnąć sytuację? Warto je mieć dla klimatu?
Czy wielkością pasują bardziej do standardowej planszy, czy raczej do maty?
BTW
(w poście z pytaniami już o tym wspomniałem. Wie ktoś dlaczego w grze jest o dwa żetony złota z dużo i 2 gladiatorów za mało (zakładam ze liczba żetonów w każdym typie to maks co się da wyprodukować z mapy +1 który może być zabrany przez posiadacza kolosa)
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Z tego co pamiętam, to z tymi gladiatorami to specjalna zagrywka, ale dlaczego, to już zupełnie nie wiem.dizzit pisze:
BTW
(w poście z pytaniami już o tym wspomniałem. Wie ktoś dlaczego w grze jest o dwa żetony złota z dużo i 2 gladiatorów za mało (zakładam ze liczba żetonów w każdym typie to maks co się da wyprodukować z mapy +1 który może być zabrany przez posiadacza kolosa)
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
No właśnie patrząc po złocie mamy na mapie tylko dwie "kopalnie" czyli powinno być ich 5 a nie 7 - myślę że celowości to tu nie było tylko w ostatniej chwili ktoś zmienił mapę (balansowanie albo coś) i jest drobny babol - raczej nie wpływający na gręBłysk pisze:Z tego co pamiętam, to z tymi gladiatorami to specjalna zagrywka, ale dlaczego, to już zupełnie nie wiem.dizzit pisze:
BTW
(w poście z pytaniami już o tym wspomniałem. Wie ktoś dlaczego w grze jest o dwa żetony złota z dużo i 2 gladiatorów za mało (zakładam ze liczba żetonów w każdym typie to maks co się da wyprodukować z mapy +1 który może być zabrany przez posiadacza kolosa)
- eltadziko
- Posty: 372
- Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
- Lokalizacja: Oława
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 90 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Nie, specjalnie są o 2 sztuki złota więcej. Jacyś bohaterowie dodają dodatkowe złoto (nie pamiętam jaki, Midas? plus chyba można skopiować tą umiejętność Kastorem&Polluksem) i dlatego musiało ich być więcej. Było kiedyś o tym na BGG.dizzit pisze:No właśnie patrząc po złocie mamy na mapie tylko dwie "kopalnie" czyli powinno być ich 5 a nie 7 - myślę że celowości to tu nie było tylko w ostatniej chwili ktoś zmienił mapę (balansowanie albo coś) i jest drobny babol - raczej nie wpływający na gręBłysk pisze:Z tego co pamiętam, to z tymi gladiatorami to specjalna zagrywka, ale dlaczego, to już zupełnie nie wiem.dizzit pisze:
BTW
(w poście z pytaniami już o tym wspomniałem. Wie ktoś dlaczego w grze jest o dwa żetony złota z dużo i 2 gladiatorów za mało (zakładam ze liczba żetonów w każdym typie to maks co się da wyprodukować z mapy +1 który może być zabrany przez posiadacza kolosa)
- kaszkiet
- Posty: 2819
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 533 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
A czy plastikowe budynki czy karawany nie są niewygodne przy oznaczaniu ich okupowania?
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Wiadmomo że na wielbłądzie będzie problem postawić figurkę legionu i stawiamy obok.kaszkiet pisze:A czy plastikowe budynki czy karawany nie są niewygodne przy oznaczaniu ich okupowania?
raczej zawsze wiadmo o chodzi i kto co okupuje. Ale w tym przypadku jest mniej wygodnie niż z żetonami.
Jednak jak sie gra Rzymem (i siedzi po drugiej stronie stołu) policzenie co wyprodukuje Babilon jest 10 razy łatwiejsze bez nachylania sie nad mapą - wysztko widać, zaskoczenia nie będzie.
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Oczywiście można by zmierzyć i podać co do milimetra, ale no bez jaj jest tyle filmików z unboxingu i tyle zdjęć na bgg że dasz rade oszacować.
Chyba ze jest jakiś super konkretny powód dlaczego potrzeba z dokładnością do 5 mm to zmierzę i podeśle wymiary
Chyba ze jest jakiś super konkretny powód dlaczego potrzeba z dokładnością do 5 mm to zmierzę i podeśle wymiary
- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
jeśli pytanie o wymiary planszy wiąże się z jakimś planem co do stołu - to wielkość tych elementów jest zmienna, bo w zależności od ilości graczy zasłania się główną plansze torami przywódctwa i torem kafli.waadimch pisze:Dajcie znac jak duza jest plansza do gry ?
Plansza do gry składa się z kilku elementów:
1-mapy zasadniczej 46x60 cm
2-toru przywódctwa 7.5x46 cm
3-planszy na kafle przywódców, bohaterów i cudów 15x46 cm
oraz opcjonalnie planszy z dodatku Atlas 30 x 46 cm
tak wiec grając w podstawkę maksymalnie plansza to 82.5 x 46 cm
a grając z dodatkiem atlas maksymalna wielkość planszy: 112.5 x 46 cm
Aha, jest jeszcze opcjonalna plansza - rolowana mata do gry zawierająca wszystko o wymiarach: 140x72 cm
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
W tym topicu pewnie większość Ci odpowie że jest dobra - skoro go śledzą.waadimch pisze:Dzieki za odp, Czy gra naprawde jest tak dobra?
Ja mogę powiedzieć że to w sumie jedyna gra z negatywną interakcją która mam w kolekcji bo mi się tak podoba
(zawyczaj wole spokojne budowanie własnego silniczka - oczywiście dwuosobówki, czy podbieranie kafli innym to nie negatywna interakcja ). Gra potrafi zaskoczyć niestety na dwa fronty - czasem jest dużo zwrotów akcji, jak wszyscy kumają o co chodzi to są momenty że każdy może wygrać - i zostaję "tak nie wiele brakowało". A czasami jest sytuacja że dwóch bez sensu się tłucze o byle co dając wygrać komu innemu bez żadnych kosztów.
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Jest. Nazywa się Antike II.waadimch pisze:Jeszcze jedno pytanie:) czy graliscie w jakies podobne gry do Mare Nostrum ? Zastanawiam sie czy jakas alternatywa dla tej gry ...
Mocno podobne, ale nie ma kostek i zwycięstwo inaczej wygląda. Poza tym - niemal to samo (ale jednak inne).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- kaszkiet
- Posty: 2819
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 533 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Dla mnie swego rodzaju alternatywą jest Imperial 2030. Jest to ogólnoświatowy konflikt 6 państw, które też rozwijają się finansowo i militarnie. Różnica polega na tym, że mamy w każdym z państw udziały, ale nie jesteśmy ich właścicielami - kontrola nad państwami przechodzi między graczami w czasie trwania rozgrywki. A chodzi o to, żeby jako inwestorzy wyciągnąć jak najwięcej kasy dla siebie, więc bywa i tak, że warto wypompować dane państwo i porzucić. Gra jest w top 5 najbrzydszych okładek świata, ale samo wykonanie już jest OK.waadimch pisze:Jeszcze jedno pytanie:) czy graliscie w jakies podobne gry do Mare Nostrum ? Zastanawiam sie czy jakas alternatywa dla tej gry ...
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Imperial jest świetny i to następny tytuł który kolekcji nie opuszcza - a jest bardzo skromna. Też polecamkaszkiet pisze: Dla mnie swego rodzaju alternatywą jest Imperial 2030. Jest to ogólnoświatowy konflikt 6 państw, które też rozwijają się finansowo i militarnie. Różnica polega na tym, że mamy w każdym z państw udziały, ale nie jesteśmy ich właścicielami - kontrola nad państwami przechodzi między graczami w czasie trwania rozgrywki. A chodzi o to, żeby jako inwestorzy wyciągnąć jak najwięcej kasy dla siebie, więc bywa i tak, że warto wypompować dane państwo i porzucić. Gra jest w top 5 najbrzydszych okładek świata, ale samo wykonanie już jest OK.
...
Co nie zmiania faktu, że te gry nie mają ze soba absolutnie ale to absolutnie nic wspólnego
EDIT:
Area control - to jest to co je łaczy, no ale znaczenie w jednym i drugim przypadku zupełnie inne
EDIT2:
No dobra walka i poruszanie się wojem sa bardzo podobne
No ale nie ... To zupełnie inne gry
- kaszkiet
- Posty: 2819
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 533 times
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
W zasadzie się zgadzam, ale dlatego napisałem "swego rodzaju alternatywą", a nie zamiennikiem.dizzit pisze:Imperial jest świetny i to następny tytuł który kolekcji nie opuszcza - a jest bardzo skromna. Też polecamkaszkiet pisze: Dla mnie swego rodzaju alternatywą jest Imperial 2030. Jest to ogólnoświatowy konflikt 6 państw, które też rozwijają się finansowo i militarnie. Różnica polega na tym, że mamy w każdym z państw udziały, ale nie jesteśmy ich właścicielami - kontrola nad państwami przechodzi między graczami w czasie trwania rozgrywki. A chodzi o to, żeby jako inwestorzy wyciągnąć jak najwięcej kasy dla siebie, więc bywa i tak, że warto wypompować dane państwo i porzucić. Gra jest w top 5 najbrzydszych okładek świata, ale samo wykonanie już jest OK.
...
Co nie zmiania faktu, że te gry nie mają ze soba absolutnie ale to absolutnie nic wspólnego
EDIT:
Area control - to jest to co je łaczy, no ale znaczenie w jednym i drugim przypadku zupełnie inne
EDIT2:
No dobra walka i poruszanie się wojem sa bardzo podobne
No ale nie ... To zupełnie inne gry
Mamy konflikt wielu państw na dużej mapie, długość rozgrywki jest podobna, knucie i próba przechytrzenia innych trochę też. To bardziej podobieństwo odczuć z gry i tego co ona daje grającym, jak zmusza do grania ze sobą, zamiast z grą, niż podobieństwo samych mechanik.
Jeżeli ktoś się ze mną w tym nie zgadza, najpewniej ma rację
- Sir_Yaro
- Posty: 1657
- Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 378 times
- Kontakt:
Re: Mare Nostrum / Mare Nostrum: Imperia
Andvanced Civilization jest protoplastą Mare Nostrum (zasadniczo pierwsze MN to AC z wyciętą połowa zawartości) i uważam że jest sporo lepsze. Jedyny minus że jest sporo dłuższą grą.waadimch pisze:Jeszcze jedno pytanie:) czy graliscie w jakies podobne gry do Mare Nostrum ? Zastanawiam sie czy jakas alternatywa dla tej gry ...
Clash of cultures też ma sporo podobieństw i jak na razie uważam, że także jest lepsze.