Descent 2ed. - pytania i wątpliwości
Re: Descent 2ed.
Witam, mam kilka pytań, może jesteście mi w stanie pomóc.
1. Czy jeżeli mam dodatkowy atak (np. wynikający z karty MW furia) lub umiejętności/zdolnosci bohatera (zapewne takie istnieją), to czy mogę wykonać akcję ruchu, przerwać ją i wykonać dwie akcje (np. dwa ataki z tego samego pola następujące jeden po drugim), a następnie dokończyć akcję ruchu. Wiem, że można przerwać akcję ruchu, wykonać inną akcję (ale czy dwie?) i dokończyć akcję ruchu.
2. W ostatnim FAQ 1.6 z 18 stycznia 2016 r. wprowadzono zmianę dotyczącą gry na dwóch bohaterów. Dostają oni dodatkowy zwykły atak na turę (nie akcję i nie pochodzący z umiejętności czy zdolności). Jeżeli nie skorzystają z niego, to mogą uleczyć 2 obrażenia. W FAQ jest napisane, że atak ten może być wykorzystany w turze bohatera przed lub po jakiejkolwiek innej akcji. Czy mogę przerwać ruch i wykonać ten dodatkowy atak? Czy może on nastąpić tylko przed lub po akcji a nie "podczas" (ruchu)?
3. W celu otwarcia drzwi muszę z nimi sąsiadować. Akurat tu mam wątpliwości czy mogę z nimi sąsiadować pod skosem, bo drzwi nie zajmują pola tylko znajdują się na granicy pól. Czy można otworzyć drzwi mając z nimi jedynie wspólny narożnik czy tylko stojąc na dwóch polach przed drzwiami?
Bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.
1. Czy jeżeli mam dodatkowy atak (np. wynikający z karty MW furia) lub umiejętności/zdolnosci bohatera (zapewne takie istnieją), to czy mogę wykonać akcję ruchu, przerwać ją i wykonać dwie akcje (np. dwa ataki z tego samego pola następujące jeden po drugim), a następnie dokończyć akcję ruchu. Wiem, że można przerwać akcję ruchu, wykonać inną akcję (ale czy dwie?) i dokończyć akcję ruchu.
2. W ostatnim FAQ 1.6 z 18 stycznia 2016 r. wprowadzono zmianę dotyczącą gry na dwóch bohaterów. Dostają oni dodatkowy zwykły atak na turę (nie akcję i nie pochodzący z umiejętności czy zdolności). Jeżeli nie skorzystają z niego, to mogą uleczyć 2 obrażenia. W FAQ jest napisane, że atak ten może być wykorzystany w turze bohatera przed lub po jakiejkolwiek innej akcji. Czy mogę przerwać ruch i wykonać ten dodatkowy atak? Czy może on nastąpić tylko przed lub po akcji a nie "podczas" (ruchu)?
3. W celu otwarcia drzwi muszę z nimi sąsiadować. Akurat tu mam wątpliwości czy mogę z nimi sąsiadować pod skosem, bo drzwi nie zajmują pola tylko znajdują się na granicy pól. Czy można otworzyć drzwi mając z nimi jedynie wspólny narożnik czy tylko stojąc na dwóch polach przed drzwiami?
Bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.
Re: Descent 2ed.
AD1.alik pisze:Witam, mam kilka pytań, może jesteście mi w stanie pomóc.
1. Czy jeżeli mam dodatkowy atak (np. wynikający z karty MW furia) lub umiejętności/zdolnosci bohatera (zapewne takie istnieją), to czy mogę wykonać akcję ruchu, przerwać ją i wykonać dwie akcje (np. dwa ataki z tego samego pola następujące jeden po drugim), a następnie dokończyć akcję ruchu. Wiem, że można przerwać akcję ruchu, wykonać inną akcję (ale czy dwie?) i dokończyć akcję ruchu.
2. W ostatnim FAQ 1.6 z 18 stycznia 2016 r. wprowadzono zmianę dotyczącą gry na dwóch bohaterów. Dostają oni dodatkowy zwykły atak na turę (nie akcję i nie pochodzący z umiejętności czy zdolności). Jeżeli nie skorzystają z niego, to mogą uleczyć 2 obrażenia. W FAQ jest napisane, że atak ten może być wykorzystany w turze bohatera przed lub po jakiejkolwiek innej akcji. Czy mogę przerwać ruch i wykonać ten dodatkowy atak? Czy może on nastąpić tylko przed lub po akcji a nie "podczas" (ruchu)?
3. W celu otwarcia drzwi muszę z nimi sąsiadować. Akurat tu mam wątpliwości czy mogę z nimi sąsiadować pod skosem, bo drzwi nie zajmują pola tylko znajdują się na granicy pól. Czy można otworzyć drzwi mając z nimi jedynie wspólny narożnik czy tylko stojąc na dwóch polach przed drzwiami?
Jeśli na kartach nie jest zapisane inaczej na kartach to tak.
AD3.
Jeśli o mnie chodzi to tylko na dwóch polach przed drzwiami. Wydaje mi się, że odpowiedzi na to pytanie nie znajdziemy w instrukcji. Kwestia umowna wśród graczy.
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Descent 2ed.
Ad 1. Musisz wyobrazić sobie akcję ruchu w Descencie jako otrzymanie punktów ruchu w ilości szybkości twojej postaci. To jak je wykorzystasz zależy od ciebie - tym samym możesz np. zrobić 2 kroki, następnie wykonać akcję (bądź 2 czy więcej jeśli coś Ci na to pozwala) i powrócić do wykorzystywania swoich punktów ruchu. Pamiętaj jedynie, że żeby wykonać jakąś akcję figurka musi znaleźć się na polu, z którego ową akcję możesz normalnie wykonać (np. sąsiadującym z wrogiem, gdy wykonujesz atak wręcz).alik pisze:Witam, mam kilka pytań, może jesteście mi w stanie pomóc.
1. Czy jeżeli mam dodatkowy atak (np. wynikający z karty MW furia) lub umiejętności/zdolnosci bohatera (zapewne takie istnieją), to czy mogę wykonać akcję ruchu, przerwać ją i wykonać dwie akcje (np. dwa ataki z tego samego pola następujące jeden po drugim), a następnie dokończyć akcję ruchu. Wiem, że można przerwać akcję ruchu, wykonać inną akcję (ale czy dwie?) i dokończyć akcję ruchu.
2. W ostatnim FAQ 1.6 z 18 stycznia 2016 r. wprowadzono zmianę dotyczącą gry na dwóch bohaterów. Dostają oni dodatkowy zwykły atak na turę (nie akcję i nie pochodzący z umiejętności czy zdolności). Jeżeli nie skorzystają z niego, to mogą uleczyć 2 obrażenia. W FAQ jest napisane, że atak ten może być wykorzystany w turze bohatera przed lub po jakiejkolwiek innej akcji. Czy mogę przerwać ruch i wykonać ten dodatkowy atak? Czy może on nastąpić tylko przed lub po akcji a nie "podczas" (ruchu)?
3. W celu otwarcia drzwi muszę z nimi sąsiadować. Akurat tu mam wątpliwości czy mogę z nimi sąsiadować pod skosem, bo drzwi nie zajmują pola tylko znajdują się na granicy pól. Czy można otworzyć drzwi mając z nimi jedynie wspólny narożnik czy tylko stojąc na dwóch polach przed drzwiami?
Bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.
Ad 2. To normalny atak, możesz wykorzystać zgodnie z ad 1.
Ad 3. Pola po skosie także uznaje się za sąsiadujące, więc wg mnie można otworzyć drzwi.
Efekty z niekoniecznie muszą powodować 'tapnięcie' karty - musi być napisane wprost, że kartę należy wykorzystać, wyczerpać czy którykolwiek z tych synonimów. Wtedy karta jest odwracana bokiem i odświeżana w 1szym etapie każdej rundy cyt. instrukcja "1. Początek tury - [...] Następnie gracz odwraca wszystkie swoje wyczerpane karty." Strzałka oznacza po prostu konieczność wykorzystania akcji, jeśli chce się daną czynność wykonać - w przypadku bohaterów mamy 3 rodzaje kosztów, które można ponieść (mogą występować wszystkie razem, każdy z osobna lub w dowolnej konfiguracji): punkty zmęczenia, wykorzystanie akcji, wyczerpanie karty. W przypadku potworów mamy tylko wykorzystanie akcji, chyba że tak jak pisałem kilka postów wyżej, na karcie jest określona liczba możliwych użyć danej umiejętności (wtedy można to rozumować analogicznie z tapnięciem tej umiejętności potwora).Co się tyczy "tapnięcia" to chodzi mi o efekty, które potrzebują wykorzystania akcji, czyli te z " "
Rozumiem, że inne karty, które tego nie mają nie wypalają akcji bohatera, tak samo jak karty exhaust.
Karty Exaust czy te wymagające powracają do użytku w następnej rundzie bohaterów prawda?
Mam nadzieję, że w miarę jasno.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Descent 2ed.
Proszę o poparcie powyższego jakimś tekstem?ariser pisze:Ad 2. To normalny atak, możesz wykorzystać zgodnie z ad 1.
Jak dla mnie w FAQu jest jasno napisane, że ten atak można wykorzystać przed lub po akcji.
W dodatku nie jest to normalny atak, który można wykorzystać jak każdą akcję.
... and can be performed before or after either of his actions.
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Descent 2ed.
To i ja się dołącze
po pierwsze - akcja ruchu to nie ruch, to otrzymanie punktów ruchu zgodnych z ilością speed na karcie postaci a jak i kiedy te punkty rozdysponujesz to już Twoja wola. W momencie jak się poruszasz bohaterem to defacto nie robisz żadnej akcji Bo akcję ruchu już zrobiłeś czyli dostałeś za nia punkty ruchu.
po drugie - ten atak według mnie można po prostu użyć w swojej turze,więc można go użyć i przed, i po akcji itp itd.
po pierwsze - akcja ruchu to nie ruch, to otrzymanie punktów ruchu zgodnych z ilością speed na karcie postaci a jak i kiedy te punkty rozdysponujesz to już Twoja wola. W momencie jak się poruszasz bohaterem to defacto nie robisz żadnej akcji Bo akcję ruchu już zrobiłeś czyli dostałeś za nia punkty ruchu.
po drugie - ten atak według mnie można po prostu użyć w swojej turze,więc można go użyć i przed, i po akcji itp itd.
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Descent 2ed.
Według mnie nie trzeba tu oficjalnego stanowiska:c08mk pisze:Taki argument do mnie przemawia i dopóki nie będzie oficjalnego stanowiska w tej sprawie to mogę tak grać : )
- to z punktami ruchu zaczerpnięte jest z instrukcji
- dodatkowy atak to dodatkowy atak i tyle
tak wynika z tego co FFG opublikowało
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Descent 2ed.
Ten tekst FAQ właśnie to potwierdza. Po prostu błędnie rozumiesz 'akcję ruchu' - poprawnie jest tak, jak pisałem powyżej oraz tak jak pisze kolega Akitalnu. (Chyba, że dobrze rozumiesz tę akcję, ale wtedy nie wiem, skąd wynika problem z tym dodatkowym atakiem)c08mk pisze:Proszę o poparcie powyższego jakimś tekstem?ariser pisze:Ad 2. To normalny atak, możesz wykorzystać zgodnie z ad 1.
Jak dla mnie w FAQu jest jasno napisane, że ten atak można wykorzystać przed lub po akcji.
W dodatku nie jest to normalny atak, który można wykorzystać jak każdą akcję.
... and can be performed before or after either of his actions.
Re: Descent 2ed.
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Rzeczywiście akcja ruchu to wykorzystanie akcji na otrzymanie punktów ruchu. W związku z tym zarówno sprawa z dodatkowym atakiem (akcja już została zagrana - punty otrzymane) jak i dwoma akcjami ataku (furia) została rozwiązana. Co do drzwi, to chyba można jednak otworzyć je po skosie, bo przecież można w ten sposób przez nie przejść i są sąsiadujące (wspólny róg) z postacią.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 05 lip 2012, 13:17
- Kontakt:
Re: Descent 2ed.
Prosiłbym pytających graczy o przeczytanie całego tematu nim zadadzą kolejne pytanie, na które (zapewne) padła już odpowiedź. Czytając można się natknąć na wielokrotnie powtarzające się wątpliwości i wyjaśnienia. Temat jak widać spuchł właśnie przez to do 10 stron. Przez zbędne pytania znalezienie właściwego zajmuje więcej czasu. Sami robimy sobie krzywdę. Zasmuca mnie fakt, że tak wielu z nas nie czyta tego tematu (zasad bądź ich prawie nie pojmuje chociaż, że są w większości zrozumiałe i ujęte w podręczniku) tylko od razu przystępuje do powielenia informacji. Nie zadawszy żadnego pytania rozwiałem kilka swoich wątpliwości... zostaje mi podziękować najbardziej aktywnemu odpowiadaczowi AkitaInu oraz espresso odnośnie rozgrywania przygód (na pierwszej stronie).
Pozdrawiam,
Sławek.
PS.:
Pozdrawiam,
Sławek.
PS.:
II Najważniejsze zasady.
3. Zabrania się następujących czynności:
[...]
h) Umieszczania tej samej informacji wielokrotnie.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Descent 2ed.
Za to ja powiem: nie bójcie się pytać, po to jest forum.
Nie każdemu się chce przebijać strona po stronie tracąc godziny czasu nie mając pewności, że znajdzie odpowiedź. Nie każdy musi zrozumieć "o co poecie chodziło" w instrukcji. Czasami ktoś przegapi jakąś regułę i dopiero nieraz po kilkudziesięciu partiach okazuje się, że można było coś zrobić (tu na żywy przykład z Descenta podam regułę usunięcia max jednego zmęczenia za symbol wzmocnienia, który gracze - w tym jak - pomijali). Nie każdy umie dobrze posługiwać się przeszukiwarką forum.
Oczywiście zawsze najlepiej jest drugi, trzeci, czwarty raz przeczytać instrukcję i na miarę swoich możliwości przejrzeć forum ale nie należy się bać zadawać pytań, to nie jest średniowiecze.
Nie każdemu się chce przebijać strona po stronie tracąc godziny czasu nie mając pewności, że znajdzie odpowiedź. Nie każdy musi zrozumieć "o co poecie chodziło" w instrukcji. Czasami ktoś przegapi jakąś regułę i dopiero nieraz po kilkudziesięciu partiach okazuje się, że można było coś zrobić (tu na żywy przykład z Descenta podam regułę usunięcia max jednego zmęczenia za symbol wzmocnienia, który gracze - w tym jak - pomijali). Nie każdy umie dobrze posługiwać się przeszukiwarką forum.
Oczywiście zawsze najlepiej jest drugi, trzeci, czwarty raz przeczytać instrukcję i na miarę swoich możliwości przejrzeć forum ale nie należy się bać zadawać pytań, to nie jest średniowiecze.
Re: Descent 2ed.
Witam,
Mam pytanie o postać z dodatku Labirynt Zagłady. Chodzi o Logan Lashley.
Proszę o dokładne przeczytanie opisu sytuacji:
Wyobraźmy sobie taką sytuację w której drugą akcją jaką robi Logan jest atak z broni egzotycznej którą jest trójząb(trident).
Logan trafia i zadaje obrażenie ale nie zabija potwora(potwór i ilość ran nie mają znaczenia). Wyrzuca on na kostce piorun który wykorzystuje na 2 dodatkowe punkty ruchu które daje trójząb. Posiada również 1 pkt ruchu który dostaje ze swojej zdolności, ataku bronią egzotyczną. Zadał obrażenia więc decyduje się odpalić bohaterski wyczyn. Atakuje ponownie, tego samego potwora i też wypada piorun przy trójzębie. Czyli zaatakował dwa razy, dwa razy na trójzębie miał piorun i bohaterski wyczyn. Czy w takiej sytuacji może poruszyć się w sumie o 4+2+2+1+1= 10 pól?
Czy w takiej sytuacji mroczny władca może rzucić na niego kartę Drut aby pozbawić bo pkt ruchu? Pytam ponieważ na karcie Logana nie jest napisane że jego bohaterski wyczyn jest akcją.
Mam pytanie o postać z dodatku Labirynt Zagłady. Chodzi o Logan Lashley.
Proszę o dokładne przeczytanie opisu sytuacji:
Wyobraźmy sobie taką sytuację w której drugą akcją jaką robi Logan jest atak z broni egzotycznej którą jest trójząb(trident).
Logan trafia i zadaje obrażenie ale nie zabija potwora(potwór i ilość ran nie mają znaczenia). Wyrzuca on na kostce piorun który wykorzystuje na 2 dodatkowe punkty ruchu które daje trójząb. Posiada również 1 pkt ruchu który dostaje ze swojej zdolności, ataku bronią egzotyczną. Zadał obrażenia więc decyduje się odpalić bohaterski wyczyn. Atakuje ponownie, tego samego potwora i też wypada piorun przy trójzębie. Czyli zaatakował dwa razy, dwa razy na trójzębie miał piorun i bohaterski wyczyn. Czy w takiej sytuacji może poruszyć się w sumie o 4+2+2+1+1= 10 pól?
Czy w takiej sytuacji mroczny władca może rzucić na niego kartę Drut aby pozbawić bo pkt ruchu? Pytam ponieważ na karcie Logana nie jest napisane że jego bohaterski wyczyn jest akcją.
- Thorin
- Posty: 148
- Rejestracja: 28 lis 2010, 19:59
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Been thanked: 2 times
Re: Descent 2ed.
Pytanie odnośnie Road to Legend:
potworów którego aktu się używa podczas kampanii?? w pierwszej kampanii ze Spligiem, przechodząc tutorial jest napisane ze tylko I aktu, natomiast w drugiej kampanii nie ma tutoriala i to już jest nie do końca pewne, tym bardziej że w instrukcji nic nie jest napisane, że tylko aktu I.
Atak obszarowy/ atak 2 postaci:
jak wydaje się wzmocnienie w przypadku tego rodzaju ataku tj:
atakuję 3 potworów i wypada mi na 2 kościach - 2x po 2serca+2wzmocnienie i teraz:
a) dla każdego z potworów mam do "wydania" zaraz po jego rzucie obronnym 2x po 2serca+2wzmocnienie
b) każdy z potworów dostanie 4 obrażenia (wszyscy wyrzucili zero tarcz), a wzmocnienia mam do wydania tylko 2 na wszystkich 3 potworów
c)po rzucie określam na co wydaję wzmocnienia i tak np.: 2x po 2serca+2wzmocnienie - robię za pierwsze wzmocnienie 2przebicia, a za drugie +2serducha i mam razem 6serduszek i 2 przebicie, co stosuje dla wszystkich potworów
??
potworów którego aktu się używa podczas kampanii?? w pierwszej kampanii ze Spligiem, przechodząc tutorial jest napisane ze tylko I aktu, natomiast w drugiej kampanii nie ma tutoriala i to już jest nie do końca pewne, tym bardziej że w instrukcji nic nie jest napisane, że tylko aktu I.
Atak obszarowy/ atak 2 postaci:
jak wydaje się wzmocnienie w przypadku tego rodzaju ataku tj:
atakuję 3 potworów i wypada mi na 2 kościach - 2x po 2serca+2wzmocnienie i teraz:
a) dla każdego z potworów mam do "wydania" zaraz po jego rzucie obronnym 2x po 2serca+2wzmocnienie
b) każdy z potworów dostanie 4 obrażenia (wszyscy wyrzucili zero tarcz), a wzmocnienia mam do wydania tylko 2 na wszystkich 3 potworów
c)po rzucie określam na co wydaję wzmocnienia i tak np.: 2x po 2serca+2wzmocnienie - robię za pierwsze wzmocnienie 2przebicia, a za drugie +2serducha i mam razem 6serduszek i 2 przebicie, co stosuje dla wszystkich potworów
??
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Descent 2ed.
Co do wydawania wzmocnień i ogólnie ataków obszarowych:
Atak obszarowy składa się z pojedynczego rzutu ataku i rzutów obrony dla każdego celu l, który złapał się w obszarówke. Punkty wmocnien wydajesz raz i będą one takie same dla każdego celu, sama ilość zadanych obrażeń, wbitych stanów może się różnić w zależności od wyniku rzutu obronnego (np. jeśli atak nie zadał którejś postaci obrazen to nie wbij tez ogluszenia itd.). Te zasady są jednakże zarówno dla obszarówek typu dookoła jakiegoś pola, jak i np. ogniste oddechu smoka czy smoczek strażnika - rzucasz raz atak i obronę za każdy cel. Pamiętać należy, że żadne pole nie może być pod wpływem tego samego ataku 2 razy.
Tak teraz doczytałem te Twoje opcje i prawidłowy będzie punkt C u Ciebie.
Co do pytania w aplikacji - ktoś inny musi powiedzieć, wydaje mi się, że potwory I aktu, ale tylko kiedyś tam przejrzałem o niej kilka rzeczy i nie miałem okazji jeszcze zagrać, ergo wczytywac się w instrukcję.
Co do pytania wyżej o Logana - postaram się dzisiaj wieczorem odpowiedzieć, bo musze sobie zobaczyć opis itemka i herosa. Zrobię edycję posta jak posprawdzam.
Atak obszarowy składa się z pojedynczego rzutu ataku i rzutów obrony dla każdego celu l, który złapał się w obszarówke. Punkty wmocnien wydajesz raz i będą one takie same dla każdego celu, sama ilość zadanych obrażeń, wbitych stanów może się różnić w zależności od wyniku rzutu obronnego (np. jeśli atak nie zadał którejś postaci obrazen to nie wbij tez ogluszenia itd.). Te zasady są jednakże zarówno dla obszarówek typu dookoła jakiegoś pola, jak i np. ogniste oddechu smoka czy smoczek strażnika - rzucasz raz atak i obronę za każdy cel. Pamiętać należy, że żadne pole nie może być pod wpływem tego samego ataku 2 razy.
Tak teraz doczytałem te Twoje opcje i prawidłowy będzie punkt C u Ciebie.
Co do pytania w aplikacji - ktoś inny musi powiedzieć, wydaje mi się, że potwory I aktu, ale tylko kiedyś tam przejrzałem o niej kilka rzeczy i nie miałem okazji jeszcze zagrać, ergo wczytywac się w instrukcję.
Co do pytania wyżej o Logana - postaram się dzisiaj wieczorem odpowiedzieć, bo musze sobie zobaczyć opis itemka i herosa. Zrobię edycję posta jak posprawdzam.
- Thorin
- Posty: 148
- Rejestracja: 28 lis 2010, 19:59
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Been thanked: 2 times
Re: Descent 2ed.
nie jestem tego punktu C (u mnie) tak pewny, bo w instrukcji jest napisane że:
Walka:
1...
2. rzut kościami - atakujący o broniący
3...
4. wydawanie wzmocnień ... "Każdy pojedynczy wynik wzmocnienia uzyskany podczas rzutu ataku może zostać wydany
jeden raz, aby aktywować dowolną zdolność wzmocnienia. Dana zdolność wzmocnienia może być aktywowana tylko raz podczas danego ataku."
a w ataku obszarowym nic nie jest dodatkowo wyjaśnione.
Walka:
1...
2. rzut kościami - atakujący o broniący
3...
4. wydawanie wzmocnień ... "Każdy pojedynczy wynik wzmocnienia uzyskany podczas rzutu ataku może zostać wydany
jeden raz, aby aktywować dowolną zdolność wzmocnienia. Dana zdolność wzmocnienia może być aktywowana tylko raz podczas danego ataku."
a w ataku obszarowym nic nie jest dodatkowo wyjaśnione.
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Descent 2ed.
Dokładnie - każdy punkt wzmocnień wydajesz raz na rzut ataku. Nawet jeśli Twój atak jest obszarowy wykonujesz 1 rzut ataku i ileśtam rzutów obronnych, nie ma więc absolutnie żadnej możliwości na wydawanie wzmocnień w sposób dowolny dla każdej postaci. Analogicznie celem Twojego ataku jest jedno pole (i figurką na nim), a pozostałe są tylko pod jego wpływem , co ma znaczenie pod kątem anulowania wzmocnień przez poszczególne itemki czy zdolności postaci. Mogę poszukać temat na forum ffg o ty, jeśli nadal masz watpliwości.
- Thorin
- Posty: 148
- Rejestracja: 28 lis 2010, 19:59
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Been thanked: 2 times
Re: Descent 2ed.
Dziękuję za odpowiedz - faktycznie tak jest z tym atakiem obszarowym.
Co do RTL - to już sobie odpowiedziałem. W tutorialu jest napisane, że jak się rozpoczyna nową kampanię to potwory aktu II nie biorą udziału w grze, a przynajmniej na początku, bo może w tych nowych dużych kampaniach będą się pojawiały jakieś informacje. Dziwne, że togo nie napisali w instrukcji, bo przecież nie każdy chce przechodzić tutorial, a tym bardziej, że w nowej kampanii Kindred Fire nie ma tutorialu.
Co do RTL - to już sobie odpowiedziałem. W tutorialu jest napisane, że jak się rozpoczyna nową kampanię to potwory aktu II nie biorą udziału w grze, a przynajmniej na początku, bo może w tych nowych dużych kampaniach będą się pojawiały jakieś informacje. Dziwne, że togo nie napisali w instrukcji, bo przecież nie każdy chce przechodzić tutorial, a tym bardziej, że w nowej kampanii Kindred Fire nie ma tutorialu.
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Descent 2ed.
Cieszę się, że mogłem pomóc.
Co do Logana żeby już nie edytować postów i nie robić zamieszania:
Umiejętność podstawowa Logana daje mu możliwość natychmiastowego poruszenia się o 1 pole po wykonaniu ataku bronią egoztyczną, a nie otrzymania 1 punktu ruchu. Nie znalazłem karty tridentu, ale obstawiam, że sytuacja tam jest analagiczna. Wbrew pozorom ma to bardzo duże znaczenie, ponieważ
1. Nie zadziała na niego karta drut (ale może zadziałać na niego karta Wilczy dół),
2. Punkty te mus wykorzystać od razu, bo przepadną.
Także analizując Twój przykład - tak, Logan poruszy się w sumie o 10 pól, ale musi je wydać od razu, gdyż nie są one akcją ruchu (także te z tridentu i wyczyny bohaterskiego). Tak jak wyżej pisałem karta drut nie ma tu zastosowania.
Pozdrawiam
Co do Logana żeby już nie edytować postów i nie robić zamieszania:
Umiejętność podstawowa Logana daje mu możliwość natychmiastowego poruszenia się o 1 pole po wykonaniu ataku bronią egoztyczną, a nie otrzymania 1 punktu ruchu. Nie znalazłem karty tridentu, ale obstawiam, że sytuacja tam jest analagiczna. Wbrew pozorom ma to bardzo duże znaczenie, ponieważ
1. Nie zadziała na niego karta drut (ale może zadziałać na niego karta Wilczy dół),
2. Punkty te mus wykorzystać od razu, bo przepadną.
Także analizując Twój przykład - tak, Logan poruszy się w sumie o 10 pól, ale musi je wydać od razu, gdyż nie są one akcją ruchu (także te z tridentu i wyczyny bohaterskiego). Tak jak wyżej pisałem karta drut nie ma tu zastosowania.
Pozdrawiam
Re: Descent 2ed.
Witam, wlaśnie dziś zakupiłem Descenta, więc moje pytania mogą się wydawać "idiotyczne" na początek. Pierwsze pytanie z "idiotycznych" to takie:
Dodatek Legowisko jaszczura jest używane w grze podstawowej tylko w kampanii czy ma również wpływ na grę w pojedyncze scenariusze?
Dodatek Legowisko jaszczura jest używane w grze podstawowej tylko w kampanii czy ma również wpływ na grę w pojedyncze scenariusze?
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Descent 2ed.
Może mieć wpływ. Przedmioty sklepowe, potwory, klasy, karty Mrocznego - to wszystko mieszasz sobie z elementami podstawki i możesz wybierać w trakcie gry (czy to w kampanii, czy w pojedynczych scenariuszach).
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 05 lip 2012, 13:17
- Kontakt:
Re: Descent 2ed.
Przygody z Legowiska Jaszczura możesz włączyć w dowolną kampanię (w Twoim przypadku będzie to podstawowa kampania z podstawki) używając kart pogłosek. Scenariusze możesz też rozegrać pojedynczo lub rozegrać samą kampanie z tego dodatku. Wszystkie karty z LJ dołączasz do kart z podstawki, karty pogłosek tworzą nową talię. Nasza ekipa nie wplata pogłoskami przygód z dodatków do kampanii z podstawki czy innych kampanii, każdą rozgrywamy niezależnie. Natomiast wszystkie karty (z wykluczeniem pogłosek, jak już pisałem my ich nie używamy) z podstawki i dodatków tworzą wspólny stos dla wszystkich kampanii. Jeżeli się gdzieś pomyliłem to proszę o sprostowanie.
Re: Descent 2ed.
Czyli rozumiem, nie tylko kampanie, ale również pojedyncze scenariusze z podstawki będą wykorzystywać karty z dodatku LJ?