Merchants & Marauders / Kupcy i Korsarze (Kasper Aagaard, Christian Marcussen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Dagmara
Posty: 132
Rejestracja: 08 lis 2010, 09:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Dagmara »

surmik pisze:Ja ją miałem w środę w Schronie :)
Widziałam. Żałuję, że nie zagraliśmy.
surmik pisze:Dziś też będę miał jak, skończymy Drogi do Wolności to z chęcią rozłożę :)
Niestety dziś mnie nie będzie :( I przez kolejne dwa tygodnie też nie... chlip, chlip...
Ale liczę na to, że w drugiej połowie lutego już będziecie mieli grę rozpracowaną ;)

Pozdrowienia,
Dagmara
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: surmik »

Udało nam się zagrać w cztery osoby. Partia, łącznie z tłumaczeniem reguł, trwała ze cztery godziny. Na początku troszkę się dłużyła bo akcje w porcie nie dla wszystkich były oczywiste ale po jakimś czasie zaczęło już wszystko płynnie działać. Grało się przyjemnie. Wszyscy zaczęli od handlowania, jakoś nie wierząc w piracenie, choć z czasem zmieniliśmy zdanie co niestety skończyło się tragicznie dla mnie ;) Gra jest losowa i tego nie ukrywa i nie chodzi tylko o kostki a bardziej o losowy dobór towarów dostępnych w portach, zdażało się, że na sześć towarów cztery były jednakowego rodzaju co bardzo obniża cenę i pozwala na bardzo dobry zarobek w przypadku gdy na ten towar jest zapotrzebowanie w porcie obok. Dodatkowo jeden z graczy wylosował misję, która pozwalała w jednym z portów (jego domowym) sprzedawać dodatkowy towar tak jakby było na niego zapotrzebowanie. Mocne ułatwienie :)
Jako, że słabo piraciliśmy Naval Shipy nie były zagrożeniem i nas nie ścigały mimo jednej wojny między Francją a Hiszpanią , która wybuchła w między czasie :) Gracze między sobą też nie walczyli, choć mało brakowało gdy jeden z graczy kupił Galeon i zaczął scigać lidera, niestety wylosowaliśmy jakąś burzę na Karaibach, która ograniczała ilość akcji i groziła zniszczeniem statku w przypadku nie zawinięci do portu, co ostudziło jego zapędy.
Odbyły się dwie potyczki z piratami, jedna gdy piraci znaleźli jednego z graczy i omal nie posłali go na dno a druga gdy wykonując misję zaatakowałem malutkiego pirata, który ostatecznie wykonując abordaż zdziesiątkował moją i swoją załogę niestety posyłając mojego kapitana do piachu (A raczej pod kil... ;) )
Co ciekawe w momencie zakończenia gry lider miał 3 punkty chwały i 70 złota w kufrze, więc grając nigdy nie można mieć pewności , że gra zaraz się nie skończy mimo, iż na to się nie zapowiada :)

Ogólnie gra się podobała, klimat jest, bardzo miła przygodówka, która wymaga od graczy pewnego zaangażowania (krzyczenie Arrrr! przy każdym sukcesie na kostkach pomaga wczuć się w klimat :D) Dodatkowo można by puścić w tle "Morskie opowieści" ;) Zoptymalizowane eurodziewczynki bez kropli rumu w krwi mogą się tu jednak trochę nudzić :D
Awatar użytkownika
FaLqUa
Posty: 87
Rejestracja: 04 sie 2005, 11:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: FaLqUa »

Surmik tylko pamiętaj, że z monet ukrywanych w skrzyni można posiadać maksymalnie 5 punktów chwały. Większa ilość monet daje jedynie przewagę w momencie gdy gra kończy się remisem :)
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: surmik »

Hehe, no to graliśmy źle i gra jeszcze chwilkę by potrwała, choć i tak pewnie nie za długo. No ale to dobra zasada jest :)
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: BloodyBaron »

dobrze, ze to takie dlugie jest, bo juz bym mial nie lada cisnienie na kupowanie. mialem chrapke na jakas przygodowke, a taka piracka, jeszcze wzmacniana sciezka dzwiekowa z filmow o Jacku Sparrow, pardon, captainie Jacku Sparrow, flacha rumu Captain Morgan na stole (polecam serdecznie, paniom zwlaszcza wersje Gold spice) i klimat rewelacyjny by byl... ech, pewno i tak kiedys kupie :) chocby tylko ten rum ;)
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
FaLqUa
Posty: 87
Rejestracja: 04 sie 2005, 11:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: FaLqUa »

Bardzo fajnie można uprzykrzać życie kupcom grając jako pirat. Każdy atak na flotę kupiecką kierowaną przez grę powoduje, że losujemy 3 Karty Ładunku i przez to zmniejszamy towar, który jest możliwy do kupienia w porcie. Poza tym trzeba tez pamiętać, ze jeżeli kupiec wylosuje Kartę towaru, na który jest popyt w danym porcie to musi je odrzucić i dobrać kolejne.
Awatar użytkownika
zath
Posty: 514
Rejestracja: 13 lis 2009, 09:55
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: zath »

Opowiadajcie więcej co się w grze dzieje, jak wygląda rozgrywka itd! Po recenzji na yt gra wyglądała jak planszowa wersja Pirates Gold, daleko odbiega moje wyobrażenie o niej?

A na zachętę:
http://www.youtube.com/watch?v=H0QfVDebLFg :-)
Wishlist: Mission: Red Planet (2005), Steam (2009)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
Awatar użytkownika
FaLqUa
Posty: 87
Rejestracja: 04 sie 2005, 11:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: FaLqUa »

Ja na temat rozgrywki postaram się wypowiedzieć po dwóch tygodniach. Narazie jestem na etapie tłumaczenia instrukcji i kart i podczas gry bardziej się zastanawiamy jak nazwać daną czynność lub żeton :lol:
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: surmik »

FaLqUa pisze:Bardzo fajnie można uprzykrzać życie kupcom grając jako pirat. Każdy atak na flotę kupiecką kierowaną przez grę powoduje, że losujemy 3 Karty Ładunku i przez to zmniejszamy towar, który jest możliwy do kupienia w porcie. Poza tym trzeba tez pamiętać, ze jeżeli kupiec wylosuje Kartę towaru, na który jest popyt w danym porcie to musi je odrzucić i dobrać kolejne.
:oops: Chyba muszę, jeszcze raz przeczytać zasady :D Nie doczytałem, że atak na kupiecką osłabia towary w porcie :D Choć to akurat w naszej rozgrywce aż tak wiele by nie zmieniło ;)
Awatar użytkownika
FaLqUa
Posty: 87
Rejestracja: 04 sie 2005, 11:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: FaLqUa »

Znaczy ataki nie o tyle osłabiają co zmniejsza dostępność towaru na jakiś czas. Odrzucane Karty Towarów są układane na drugim odkrytym stosie. Kiedy skończy się stos kart do dobierania to przetasowuje się talię kart odrzuconych i tworzy nową kupkę do losowania (mam nadzieję, że napisałem to w miarę jasno :D).
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: surmik »

A to wszystko było ok. Myślałem, że była zasada,że jak kupiec z danego regionu został złupiony to w mieście losuje się mniej kart niż sześć. W sumie to nie było by takie głupie :)
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: janekbossko »

gralem juz dwa razy ale jedno mnie zastanawia czy flota panstw atakuje piratow npc kiedy znajduje sie na tym samym polu?
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: surmik »

Wydaje mi się, że nie. W Hunt Priority nic na ten temat chyba nie ma.

P.S. Znalazłem na BGG takie coś: http://boardgamegeek.com/thread/609264/npc-combat piszą, że Naval Ship sprawia, że Pirat NPC na tym samym polu nie wykonuje tylko scouta.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: pan_satyros »

Ciekaw jestem na ile ta gra jest strategią, a na ile przygodówką, tzn ile w niej elementów euro i at ?
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: kwiatosz »

Walka galeonu z man-o-warem trwa nieskończoność, jakby trzeba by6ło turlać jeszcze neutralne spotkania to ja bym raczej nie siadał do tej gry za często :wink:
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: surmik »

pan_satyros pisze:Ciekaw jestem na ile ta gra jest strategią, a na ile przygodówką, tzn ile w niej elementów euro i at ?
Zdecydowanie bardziej przygodówka i AT.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: janekbossko »

mnie w zasadzie zastanawia sens wystepowania tylu statkow w grze. Gralem 2 razy na 3 graczy i juz od drugiej gry nie oplacalo sie brac sloopa. Wydaje m isie ze gra jest schematyczna jesli o to chodzi.
Bierzemy wiekszy statek, kilka razy handlujemy i kupujemy galeona a pozniej mozemy i handlowac i piracic. W zasadzie reszta statków jest niepotrzebna. Ewentualnie ManOfWar jest jeszcze ale kupno galeona w zasadzie zalatwia sprawe.
Nikt z nas nie wykonywal misji a tylko plotki i to w zupelnosci wystarczyło by skonczyc gre w ciągu 3h. Widać natomiast ze jesli ktos nie lubi losowości to nawet niech na tą grę nie patrzy - sukces zawsze jest na 5 i 6 także dice fest w bitwach to norma.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: pan_satyros »

uu no to moje oczekiwania zostały boleśnie zweryfikowane :/
Awatar użytkownika
FaLqUa
Posty: 87
Rejestracja: 04 sie 2005, 11:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: FaLqUa »

janekbossko pisze:mnie w zasadzie zastanawia sens wystepowania tylu statkow w grze. Gralem 2 razy na 3 graczy i juz od drugiej gry nie oplacalo sie brac sloopa.
To zależy jaki sposób gry wybierasz. Ja często od początku gry nastawiam się na piractwo i zawsze wybieram Sloop-a. Przy ataku na innego gracza już na początku mam jedną kość więcej przy bitwie i liczę na szybkie wykończenie załogi przeciwnika i przejście do abordażu.

janekbossko pisze:gralem juz dwa razy ale jedno mnie zastanawia czy flota panstw atakuje piratow npc kiedy znajduje sie na tym samym polu?
Sytuacja ta jest wyjaśniona na 13 stronie instrukcji w opisie Rules for multiple NPC in a Sea-Zone. Jeżeli w tej samej strefie znajduje się statek piratów i Okręt dowolnej nacji to piraci nie próbują zaatakować gracza. Podobnie jest jak w tej samej strefie spotkają się dwa okręty dowolnej nacji będące w stanie wojny. Wtedy także ignorują gracza.
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: surmik »

pan_satyros pisze:uu no to moje oczekiwania zostały boleśnie zweryfikowane :/
A jakie miałeś oczekiwania? Tak z ciekawości pytam.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: pan_satyros »

surmik pisze:
pan_satyros pisze:uu no to moje oczekiwania zostały boleśnie zweryfikowane :/
A jakie miałeś oczekiwania? Tak z ciekawości pytam.
sądziłem, że więcej w tym bedzie jednak strategii z elementem kostek niż stricte losowej przygodówki(nie przepadam za tymi ostatnimi).
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: janekbossko »

powiem tak...interakcji w tej grze jest naprawde sporo albo moze jej byc bo wszystko zalezy od graczy ALE jednego nie mozna odmowic tej grze czyli KLIMATU przez duze K.
Awatar użytkownika
kisio
Posty: 502
Rejestracja: 31 sty 2007, 22:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: kisio »

surmik pisze: Ogólnie gra się podobała, klimat jest, bardzo miła przygodówka, która wymaga od graczy pewnego zaangażowania (krzyczenie Arrrr! przy każdym sukcesie na kostkach pomaga wczuć się w klimat :D) Dodatkowo można by puścić w tle "Morskie opowieści" ;) Zoptymalizowane eurodziewczynki bez kropli rumu w krwi mogą się tu jednak trochę nudzić :D
Przecież wiadomo, że eurodziewczynki nie piją rumu :mrgreen:
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: BloodyBaron »

kisio pisze: Przecież wiadomo, że eurodziewczynki nie piją rumu :mrgreen:
lez to! potwarz! eurodziewczynki pija prawie wylacznie rum i bourbona, o ile i jak sie uda zlupic wujka Sama, wiec wybieraj waszmosc: handszpak czy bosak, w butach czy na bosaka, i jazda na srodokrecie dowodzic racji po zeglarsku! ;)
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: yosz »

nie piję rumu chyba że w mohito. Piję whisky ;) Coraz bardziej się nakręcam na tę grę.. nie lubię was!
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
ODPOWIEDZ