Strona 2 z 8

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 12:01
autor: killy9999
Odokar pisze:Jako koszty właściwe by wchodziła głównie moja robocizna.
To może Kickstarter jako źródło finansowania?

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 12:18
autor: Odokar
killy9999 pisze:
Odokar pisze:Jako koszty właściwe by wchodziła głównie moja robocizna.
To może Kickstarter jako źródło finansowania?
tak jak pisałem
- źródło finansowania - to nie problem
- wiedza i zaplecze techniczne do sworznia systemu - to nie problem

Problemem a dokładniej niewiadomą jest zapotrzebowanie na takowy system.
Nie sztuką jest zrobić system dla zrobienia, kiedy ilość użytkowników będzie znikoma.

Dlatego pytam kto chce użytkować taki system ?

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 12:25
autor: kolderek
jak masz czas i chęci to zrób ten system. rozreklamujemy go gdzie się da i powolutku ludzi będzie przybywać.

bo z tego co widzę system zrobisz tylko jeżeli na starcie będzie dużo chętnych. nic z tego. nie będzie. najpierw musi to być stworzone. jak będzie dobre i się spodoba to ludzie będą sami napływali, w przeciwnym wypadku nic z tego nie będzie.

w każdym razie ja chętni bym z tego korzystał :-)

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 12:25
autor: KubaP
Ja tam chętnie.

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 12:26
autor: Vincent
Może stworzyć jakąś ankiete, zamieścić o niej info za pośrednictwem kilku większych stron poświęconym planszówkom (myślę, że bez problemu większość osób umieściłaby krótki news o tym u siebie) i się wtedy okaże.

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 12:28
autor: Odokar
Vincent pisze:Może stworzyć jakąś ankiete, zamieścić o niej info za pośrednictwem kilku większych stron poświęconym planszówkom (myślę, że bez problemu większość osób umieściłaby krótki news o tym u siebie) i się wtedy okaże.
Właśnie zrobiłem ankietę w ramach tego wątku :-)

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 12:39
autor: Vincent
A może wątek przenieść do innego działu? Np Gry planszowe (czyli taki dział uniwersalny, gdzie zapewne każdy z użytkowników forum wchodzi).

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 12:45
autor: gregvip
KubaP pisze:Rozumiem, że działa to w ten sposób (wybacz, ale jestem kompletnym laikiem i musze to sobie narysowac kolorowymi kredkami :D ):

1. Chcę jutro zagrać w Radomiu w Wysokie Napięcie w 5 osób.
2. Zakładam "event" 5osobowego grania w Radomiu jutro w 5 osób, gdzie podaję:
- tytuł gry
- godzina rozpoczęcia
- ilość graczy
- miejsce do grania
3. Czekam aż zapełnią się miejsca w "evencie".
4. Spotykam się i gram.

Si?
A ja bym to widział trochę inaczej.
2 etapowo.
Najpierw podaję gdzie (ulica lub miejscowość lub obszar np X kilometrów od...) potem podaję co czyli jakie gry mnie interesują.
System przeszukuje bazę i zestawia graczy o podobnych "parametrach" każdy dostaje informację na maila a potem dopiero ustalamy harmonogram za pomocą kalendarza jak np w doodle.com.
Bo obawiam się, że przy takim evencie przy czasie ustawionym na sztywno może odpaść kilku graczy którzy mogli by zagrać np. godzinkę wcześniej lub później.

Poza tym przydała by się funkcjonalność przeglądania całej bazy graczy z filtrami np. miejscowości, preferowanych gier itd.

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 12:48
autor: MichalStajszczak
Vincent pisze:A może wątek przenieść do innego działu? Np Gry planszowe
Moim zdaniem ewentualny sondaż w tej sprawie powinien znaleźć się w dziale "Spotkania, konwenty, kluby", bo to chyba właśnie z tym się wiąże proponowany system.

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 12:49
autor: Vincent
gregvip pisze:Bo obawiam się, że przy takim evencie przy czasie ustawionym na sztywno może odpaść kilku graczy którzy mogli by zagrać np. godzinkę wcześniej lub później.Poza tym przydała by się funkcjonalność przeglądania całej bazy graczy z filtrami np. miejscowości, preferowanych gier itd.
Ale to wtedy dostałbyś maila za każdym razem gdy zarejestruje się nowy gracz w Twojej okolicy.. ja osobiście bym tak nie chciał :) Zamiast sztywnych godzin, można wpisać godziny 18-22. Jesli inne kryteria pasuja a godziny sie pokrywaja chociaz czesciowo (czyli ktos dal 16-20 lub 20-23) to tez powinno mi ich pokazywac. Uważam że ustawienie sobie harmonogramu przed wyszukiwaniem ludzi jest lepsze (tzn nie musi byc obowiazkowe oczywiscie, mozna wyszukac po prostu kto jest z mojej okolicy).
MichalStajszczak pisze:
Vincent pisze:A może wątek przenieść do innego działu? Np Gry planszowe
Moim zdaniem ewentualny sondaż w tej sprawie powinien znaleźć się w dziale "Spotkania, konwenty, kluby", bo to chyba właśnie z tym się wiąże proponowany system.
Tak, mysłałem o tym, ale mam wrażenie że tamten dział ogląda stosunkowo mniej osób. I wydaje mi się, że też jest więcej graczy takich jak ja, czyli na konwent czy do klubu nie pójdę, ale u kogoś w okolicy w domu bądź u siebie chętnie zagram i takich graczy w tamtym dziale nie znajdziemy :).

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 13:21
autor: Don Simon
Przenosze do Spotkan, bo z Handlem to nie ma nic wspolnego, a ze spotkaniami planszowymi jak najbardziej.

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 15:19
autor: MichalStajszczak
KubaP pisze:Do tego trzeba by dorzucić moduł ochrony prywatności
Trzeba na wstępie zastanowić się nad tym, jak będzie wyglądała baza użytkowników i jakie to może mieć konsekwencje. Jeżeli każdy rejestrujący się musiałby podać imię, nazwisko, adres i kontakt, to będzie to baza danych, którą trzeba będzie zgłosić w GIODO, odpowiednio chronić, zapewnić mozliwość wglądu i poprawiania itd.
Gdyby zrobić bazę "anonimową", w której każdy użytkownik byłby zarejestrowany i identyfikowany jedynie poprzez nick, to może być inny problem. Na pewno są tacy, którzy mogą obawiać się zaprosić do siebie całkiem nieznaną osobę, bo ta może się okazać np. kleptomanem (delikatnie mówiąc). Kilka razy opsywane były na forum przypadki nieuczciwych transakcji, więc skoro ktoś sie zarejestrował na forum, żeby kogoś oszukać, to można się obawiać, że podobny przypadek może się zdarzyć w takiej grupie spotkaniowej.

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 15:24
autor: Vincent
Uważam, że lepsze by było gdyby przechowywanymi danymi był tylko nick, ew. imię oraz miejsce zamieszkania (ograniczając np do nazwy miejscowości, dzielnicy, ulicy itp w zależności od tego jak duża jest miejscowość) bez dokładnych danych adresowych

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 17:08
autor: Odokar
Vincent pisze:Uważam, że lepsze by było gdyby przechowywanymi danymi był tylko nick, ew. imię oraz miejsce zamieszkania (ograniczając np do nazwy miejscowości, dzielnicy, ulicy itp w zależności od tego jak duża jest miejscowość) bez dokładnych danych adresowych
Ja też tak uważam, to zupełnie wystarczy do znalezienia chętnych. Max szczegółowości to ulica bez nr bloku już.
A to czy ktoś poda swoje imię i nazwisko to wcale nie świadczy po pierwsze czy są to dane prawdziwe po drugi czy i tak nie jest kleptomanem lub czymś gorszym.

Każdy użytkownik mógłby wybrać w swoim profilu czy udostępnia swój lokal (może to być nie tylko mieszkanie ale np.: kawiarenka, sklep lub jakiś klubik) do informacji publicznych jako miejsce spotkań czy też podaje tylko w celu poszukiwań czyli wówczas bez szczegółowych danych.

Re: System szukania współgraczy -

: 24 lip 2012, 22:25
autor: fluor
Nie jestem pewien czy pojawiło się już w dyskusji, ale być może będzie stanowić źródło inspiracji: http://szperacz.polter.pl/ wyszukiwarka graczy i MG

Re: System szukania współgraczy -

: 25 lip 2012, 08:13
autor: Odokar
Z ciekawostek !
Wczoraj wieczorem jeden ze sklepów internetowych zaproponował, że w zamian za reklamę w naszym systemie będzie oferował rabaty na zamawiane gry dla aktywnych uczestników naszego systemu :-)
Dla mnie to bardzo dobra wiadomość :-D

Re: System szukania współgraczy -

: 25 lip 2012, 08:19
autor: Vincent
Bardzo fajna propozycja :) zdecydowanie zachęci ludzi, oby tylko ci kupujący faktycznie byli aktywni w systemie, a nie tylko będą się logować żeby rabat mieć ;) Chyba, że wymyśli się jakieś ciekawsze kryteria dotyczące aktywności.

A jako dalsze rozwinięcie systemu (duuużo dalsze :) ) można wspierać jakieś ligi :) kreator ligi sam by ustalał jak punktowane są poszczególne miejsca zajęte w trakcie rozgrywki i jakieś dodatkowe opcje.. To może też zachęcić ludzi do grania ze sobą z najbliższego otoczenia. Nic tak nie motywuje do gry jak chęć rywalizacji :D

Re: System szukania współgraczy -

: 25 lip 2012, 09:02
autor: MichalStajszczak
Odokar pisze:Wczoraj wieczorem jeden ze sklepów internetowych zaproponował, że w zamian za reklamę w naszym systemie będzie oferował rabaty na zamawiane gry dla aktywnych uczestników naszego systemu
Sklep dobrze kombinuje. Jeżeli dzięki systemowi ludzie będą więcej grać, to zachęci ich to do zakupu nowych gier.

Re: System szukania współgraczy -

: 25 lip 2012, 11:09
autor: mejson
Odokar pisze: Proszę o wasze opinie i przede wszystkim kto byłby zainteresowany z korzystania z takiego systemu?
Czy ma sens to robić ?
TAK!! :D :D

Re: System szukania współgraczy -

: 25 lip 2012, 11:13
autor: Don Simon
No to teraz wypadaloby okreslic jaki jest orientacyjny czas startu serwisu w formie testowej. Miesiac? Rok? :)

Re: System szukania współgraczy -

: 25 lip 2012, 11:51
autor: Odokar
Vincent pisze:Bardzo fajna propozycja :) zdecydowanie zachęci ludzi, oby tylko ci kupujący faktycznie byli aktywni w systemie, a nie tylko będą się logować żeby rabat mieć ;) Chyba, że wymyśli się jakieś ciekawsze kryteria dotyczące aktywności.
tego nigdy nie unikniemy, kombinatorzy zawsze się znajdą :-)
Vincent pisze: A jako dalsze rozwinięcie systemu (duuużo dalsze :) ) można wspierać jakieś ligi :) kreator ligi sam by ustalał jak punktowane są poszczególne miejsca zajęte w trakcie rozgrywki i jakieś dodatkowe opcje.. To może też zachęcić ludzi do grania ze sobą z najbliższego otoczenia. Nic tak nie motywuje do gry jak chęć rywalizacji :D
STOP ! Blokada !!
Nie to że zły pomysł bo jest bardzo dobry :-)
Ale tak jak wcześniej pisaliśmy, nie przekombinujmy na starcie.

Re: System szukania współgraczy -

: 25 lip 2012, 11:53
autor: Odokar
Don Simon pisze:No to teraz wypadaloby okreslic jaki jest orientacyjny czas startu serwisu w formie testowej. Miesiac? Rok? :)

Jeszcze nie :-)
Wyznaczyłem sobie jako miernik 100 osób chętnych. Jak to zostanie osiągnięte to ruszam do pracy.
Na ten czas w ankiecie miernik ten został osiągnięty w 42%

Re: System szukania współgraczy -

: 25 lip 2012, 12:29
autor: Olgierdd
Swojego czasu myślałem o platformie na wzór portali społecznościowych, gdzie sieć powiązań użytkowników opierałaby się na zasadzie "tę osobę znam, mogę ją przyprowadzić na spotkanie i vice versa". Narzędzie miałoby na celu wyszukiwanie chętnych do grania spoza ścisłego grona znajomych, ale jednak bez konieczności grania z zupełnymi nieznajomymi (co dla mnie akurat jest dość ważne - do tego mam gry online).
Przykładowo chętnie pograłbym w Twilight Imperium. Wiem, że Ziutek, którego Maniek kiedyś zaprosił na planszówki lubi takie gry. I tak, bez pośredników mam poprzez profil Mańka kontakt z Ziutkiem.

Re: System szukania współgraczy -

: 25 lip 2012, 12:46
autor: Sandking
Co do zaufania do ludzi, których się zaprasza, to można się zainspirować tym, jak jest to zrobione na couchsurfing.org - każdy zostawia każdemu referencje i tworzy się sieć "zaufanych" graczy, którzy są np punktowani po każdej grze :D (to co prawda tylko taki luźny pomysł). W tym momencie jakiś świeżak musiałby się albo przebić w nowej ekipie, albo dostać od referencje od kogoś, kto już jest w systemie.

Co do zbierania konkretnych danych (adres, telefon), to raczej bym się z tym ograniczył i polegał na bezpośredniej wymianie wiadomości pomiędzy użytkownikami.

Re: System szukania współgraczy -

: 25 lip 2012, 12:49
autor: Odokar
Olgierdd pisze:Swojego czasu myślałem o platformie na wzór portali społecznościowych, gdzie sieć powiązań użytkowników opierałaby się na zasadzie "tę osobę znam, mogę ją przyprowadzić na spotkanie i vice versa". Narzędzie miałoby na celu wyszukiwanie chętnych do grania spoza ścisłego grona znajomych, ale jednak bez konieczności grania z zupełnymi nieznajomymi (co dla mnie akurat jest dość ważne - do tego mam gry online).
Przykładowo chętnie pograłbym w Twilight Imperium. Wiem, że Ziutek, którego Maniek kiedyś zaprosił na planszówki lubi takie gry. I tak, bez pośredników mam poprzez profil Mańka kontakt z Ziutkiem.

To jest ciekawy pomysł, można by system wzbogacić o znaczniki znajomości.
Każdy uczestnik może zaznaczyć, że zna innego, jeśli ten inny wyrazi na to zgodę jest to widoczne przy jego profilu i inni będą to widzieć.
W ten sposób będzie się budować swego rodzaju sieć powiązań, uwierzytelnień innych uczestników, członków społeczności.