![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
To w takim razie, dlaczego z tym lodem jest inaczej? Jak z jego opisu to wynika? Chodzi o to, że jeśli jest jakiś dodatkowy warunek, tak jak tu wydawanie klików, to nie trzeba spełnić warunku siły? A jeśli ktoś ma na tyle silny lodołamacz, to z kolei nie musi wydawać klików, czy nadal musi?donmakaron pisze: Aby Icbreaker mógł wejść w interakcję z icem musi mieć równą temu ice'owi siłę - to podstawowa zasada.
Czy zamiast "i" nie powinno być "lub"? Bo skoro ma wszystkie trzy rodzaje lodu, to po mojemu runner powinien mieć wszystkie trzy rodzaje lodołamaczy.donmakaron pisze: Tinkerink sprawia, że wybrany ice dostaje keywords barier, sentry i codegate do końca tury, to znaczy, że możemy go łamać dowolnym icebreakerem.
W przypadku Heimdala chodzi o to, że możesz go łamać po bożemu używając icebreakera, a możesz zamiast tego po prostu zużyć clicka i złamać w ten sposób subrutynę. Możesz na przykład zapłacić za użycie icebreakera i złamać dwie subrutyny, a trzecią połamać clickiem. Wszystkie ice'y z keyword bioroid mają taki tekst na sobie. Jest to dodatkowa opcja dla runnera, żeby połamać ten ice. Co oznacza, że można takiego Heimdalla połamać nie posiadając żadnego icebreakera.Bea pisze:To w takim razie, dlaczego z tym lodem jest inaczej? Jak z jego opisu to wynika? Chodzi o to, że jeśli jest jakiś dodatkowy warunek, tak jak tu wydawanie klików, to nie trzeba spełnić warunku siły? A jeśli ktoś ma na tyle silny lodołamacz, to z kolei nie musi wydawać klików, czy nadal musi?donmakaron pisze: Aby Icbreaker mógł wejść w interakcję z icem musi mieć równą temu ice'owi siłę - to podstawowa zasada.
http://netrunnercards.info/card/01061
Czy zamiast "i" nie powinno być "lub"? Bo skoro ma wszystkie trzy rodzaje lodu, to po mojemu runner powinien mieć wszystkie trzy rodzaje lodołamaczy.donmakaron pisze: Tinkerink sprawia, że wybrany ice dostaje keywords barier, sentry i codegate do końca tury, to znaczy, że możemy go łamać dowolnym icebreakerem.
1. Jeśli jakiś ice jest bypassany, to nie odpalają się jego subrutines. Jak sama nazwa wskazuje, ice zostaje ominięty.Usul pisze: 1. Czy jeśli jest bypass to czy ice jest aktywowany - czyli czy odpalają się subroutine's (jak rozumiem z faq'a wynika, że nie ?) ?
2. Subroutine są aktywowane gdy tylko się atakuje ice, czy tylko gdy nie ma się siły by go złamac (wydaje mi się, że jak tylko jest "spotykany" - encoutner) ?
3. Na raz mogę zaatakowaę ice tylko jednym icebreaekrem ? Tzn. czy mogę użyć umiejętnosci innego ice'a, a uzyć siły innego (np. By zatrzymać subroutine) ?
4. Siły icebreakerów nie sumiują się, prawda ?
5. Rozumiem, ze corp może mieć na stole na raz jeden asset lub agende (czyli nie może mieć i 1 asseta i 1 agendy) czy tylko na jednym remote serwerze ?
6. Gdy haker atakuje i icebreaker nie ma siły by przez niego przejść to po prostu rundzie kończy po uwzględnieniu subroutine ?
Mam w związku z tym pytanie, jak w sensie "technicznym" stawia się zdalne serwery. Taki serwer składa się z jednego projektu/aktywu i dowolnej liczby upgrade'ów. Jak to wygląda w praktyce? Te karty leżą obok siebie, czy w stosie (do czasu zrezowania)? Jak pozycja karty może zdradzić runnerowi rodzaj zainstalowanej karty? Odmiennie leży przecież tylko lód ("w poprzek").Upgrade na zdalnym serwerze instaluje się w tej samej pozycji co
projekt lub aktywa. Patrząc na pozycję karty, runner nie powinien
być w stanie odróżnić, jaki rodzaj karty zainstalowano na zdalnym
serwerze. Odmienna sytuacja ma miejsce przy instalowaniu upgrade’u
na serwerze centralnym: wtedy instalowany jest on w katalogu
głównym.
Właśnie o to chodzi, żeby upgrade instalować tak jak aktywa i projekty, czyli pionowo. Gdybyś instalował je jak lód, to by się wyróżniało.Andy pisze:Jak pozycja karty może zdradzić runnerowi rodzaj zainstalowanej karty? Odmiennie leży przecież tylko lód ("w poprzek").
Aha, po prostu o to chodzi?mat_eyo pisze:Właśnie o to chodzi, żeby upgrade instalować tak jak aktywa i projekty, czyli pionowo. Gdybyś instalował je jak lód, to by się wyróżniało.
Aby obydwaj gracze dobrze rozumieli sytuację w
grze, korporacja musi bezwzględnie przestrzegać
następujących zasad odnośnie pozycji kart:
• Projekty, aktywa i upgrade’y zawsze instaluje się w pozycji
pionowej.
• Lód zawsze instaluje się w pozycji poziomej.
Cytowanego akapitu nie ma w instrukcji oryginalnej, ale nie wprowadza on niczego nowego - po prostu podkreśla pewne rzeczy, które wynikają z zasad, tak jak to zauważyłeś. W praktyce wygląda to tak, że karty leżą obok siebie (nie ma mieszania, zakrywania czy kupkowania kart, żeby runner nie widział, która karta została zainstalowana wcześniej, a która później).Andy pisze:Mam w związku z tym pytanie, jak w sensie "technicznym" stawia się zdalne serwery. Taki serwer składa się z jednego projektu/aktywu i dowolnej liczby upgrade'ów. Jak to wygląda w praktyce? Te karty leżą obok siebie, czy w stosie (do czasu zrezowania)? Jak pozycja karty może zdradzić runnerowi rodzaj zainstalowanej karty? Odmiennie leży przecież tylko lód ("w poprzek").
Jeśli dobrze rozumiem, upgrade'y serwerów centralnych umieszcza się w ich katalogach głównych, czyli między kartą tożsamości/R&D/Archiwami a graczem. A jak jest przy serwerach zdalnych?
Dokładnie taki tekst pojawił się w FAQ. To znaczy, że polska wersja instrukcji jest prawdopodobnie bogatsza o pytania z FAQ. Byłoby fajnieAndy pisze:Porównując angielską i polską wersję instrukcji zauważyłem, że w opisie upgrade'ów pojawił się w polskiej instrukcji akapit, którego nie ma w oryginale:Upgrade na zdalnym serwerze instaluje się w tej samej pozycji co
projekt lub aktywa. Patrząc na pozycję karty, runner nie powinien
być w stanie odróżnić, jaki rodzaj karty zainstalowano na zdalnym
serwerze. Odmienna sytuacja ma miejsce przy instalowaniu upgrade’u
na serwerze centralnym: wtedy instalowany jest on w katalogu
głównym.
Ja robię dokładnie to samo. Jeszcze nigdy nie znałam tak dobrze zasad jakieś gry jeszcze przed jej kupieniemAndy pisze:Też mnie skręca i dlatego zabijam czas oczekiwania wymyślaniem problemów interpretacyjnych.
yosz pisze:Poza tym FFG zaktualizowało ostatnio instrukcję - możliwe że polska wersja to już instrukcja ver.2
Jest bogatsza ale tylko o teksty w kolorze czarnym z ostatniego dostępnego FAQ (27.02.13). Nie ma w niej poprawek w kolorze niebieskim.Bea pisze: polska wersja instrukcji jest prawdopodobnie bogatsza o pytania z FAQ.