Shogun

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
mih87
Posty: 15
Rejestracja: 18 mar 2010, 11:45
Lokalizacja: Rzeszów/ Jaworzno

Re: Shogun

Post autor: mih87 »

Może ktoś mi wytłumaczyć jak jest dokładnie z tymi chłopami ( zielone kostki ) ? Kiedy je się wyrzuca z tacki ?

Druga sprawa - na początku gry wieżę ładuje się liczbą chyba 10ciu chłopów więc ten kto pierwszy zaatakuje jakąkolwiek prowincję jest skazany na porażkę, czy tak to działa ?

Trzecia - jak atakuję wrogą prowincję to jeśli nie ma na niej znacznika buntu chłopi którzy wypadną liczą się na korzyść broni ącego. Może się zdarzyć że obrońcy wypadnie 1 swoja kosta + 3 zielone = 4 kostki a atakującemu 2 kostki. Co się dzieje czy obrońca może jako straty odrzucić 2 zielone ?
mih87
Posty: 15
Rejestracja: 18 mar 2010, 11:45
Lokalizacja: Rzeszów/ Jaworzno

Re: Shogun

Post autor: mih87 »

To znaczy, że przy początkowym (i tylko początkowym) ładowaniu wieży odrzuca się kostki które wypadły na tackę ? Mam tylko tyle co w wieży ?
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Shogun

Post autor: sowacz »

Tak, wrzucasz do wieży na początku 10 chłopów i po 7 kostek każdego gracza, a te kostki które wypadną są zwracane do odpowiednich pul(i?).
mih87
Posty: 15
Rejestracja: 18 mar 2010, 11:45
Lokalizacja: Rzeszów/ Jaworzno

Re: Shogun

Post autor: mih87 »

dzięki teraz wiem już wszystko.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3365
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 117 times
Been thanked: 131 times

Re: Shogun

Post autor: maciejo »

Pastorkris pisze: poruszać możesz się również atakami. Jeśli nie chcesz z nich skorzystać, a masz przyległą prowincję to możesz wykonać dowolny ruch wg. normalnych zasad.
nie za bardzo zrozumiałem o co ci dokładnie chodzi :roll:
rozumiem .że(poruszanie sie atakami) to po prostu atak na jakąkolwiek przyległą prowincje zarówno neutralną jak i wrogą.
zagatką jest dla mnie druga część zdania :?: (a masz przyległą prowincję to możesz wykonać dowolny ruch wg. normalnych zasad.) :?:
jaki ruch i jakie normalne zasady miałeś na myśli,rozegrałem już ze 100 partii i nigdy nie ruszyłem swoich armii inaczej jak atakując lub akcją "dodaj jedną kostkę i przesuń armie do sąasiedniej prowincji"
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3365
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 117 times
Been thanked: 131 times

Re: Shogun

Post autor: maciejo »

MisterC pisze:Chodzi o to, że rozkazy 'A' i 'B' generalnie oznaczają wymarsz. Jeżeli skierowany zostanie na wroga lub neutralną prowincję, wywiązuje się bitwa. Jeżeli na własną, wojska po prostu wkraczają na tę prowincję i zostają tam.
no to dałem ciała trzy lata grałem inaczej,teraz właśnie spojżałem do instrukcji i masz racje :oops:.SHIT
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Shogun

Post autor: Pastorkris »

maciejo pisze: no to dałem ciała trzy lata grałem inaczej,teraz właśnie spojżałem do instrukcji i masz racje :oops:.SHIT
Raczej MACIE ;) Niestety czasem moje słowa prowadzą skróty myślowe, które dla innych mogą wydawać się nieco zawiłe... :D
livada
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2010, 18:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Shogun

Post autor: livada »

Hej,

Grałam ostatnio pierwszy raz w Shoguna, jak się okazuje nie do końca zgodnie z instrukcją, ale tak to jest, jak trzy osoby na raz uczą się zasad;-). Większość błędów już wyłapałam przeglądając forum, ale mam jeszcze takie pytanie:

Jeśli w zimie mam więcej prowincji niż ryżu, chłopi się buntują. Powiedzmy - mam 5 prowincji za dużo, buntują się o ile pamiętam dwie. Tabelka nakazuje dorzucić do wieży trzech dodatkowych chłopów (oprócz tych, których wskazują znaczniki buntu). Dorzucam ich za każdym razem (przy każdej z dwóch bitw), czy tylko raz?

I jeszcze - postawienie teatru No pozwala zdjąć znaczniku buntu z prowincji tylko jeżeli w danej rundzie odkryta jest karta wydarzenia (czy tam przywileju, już mi się myli po Filarach ziemi) która na to pozwala, tak?
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2819
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 104 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Shogun

Post autor: Ink »

livada pisze:I jeszcze - postawienie teatru No pozwala zdjąć znaczniku buntu z prowincji tylko jeżeli w danej rundzie odkryta jest karta wydarzenia (czy tam przywileju, już mi się myli po Filarach ziemi) która na to pozwala, tak?
Tak.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
livada
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2010, 18:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Shogun

Post autor: livada »

Ink pisze:
livada pisze:I jeszcze - postawienie teatru No pozwala zdjąć znaczniku buntu z prowincji tylko jeżeli w danej rundzie odkryta jest karta wydarzenia (czy tam przywileju, już mi się myli po Filarach ziemi) która na to pozwala, tak?
Tak.
Dzięki:) A co z chłopami w zimie? Graliśmy tak, że dorzucaliśmy tych trzech więcej w każdej bitwie, ale może była to nadmierna gorliwość?
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2819
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 104 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Shogun

Post autor: Ink »

livada pisze:Dzięki:) A co z chłopami w zimie? Graliśmy tak, że dorzucaliśmy tych trzech więcej w każdej bitwie, ale może była to nadmierna gorliwość?
W instrukcji, przynajmniej angielskiej, faktycznie jest to niezbyt wprost napisane, ale niemalże na pewno graliście poprawnie. W tejże instrukcji, w przykładzie dotyczącym rewolt:
(...)
Revolts occur in these 2 provinces. In each such province, Dirk must remove his armies and place them into the tower along with 1 farmer for each revolt marker in the province and, in this particular case, 2 additional farmers (right-hand column of the table).
Czyli że dodajemy ich w każdej prowincji.

Na BGG też zasadniczo takiej odpowiedzi udzielają.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
livada
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2010, 18:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Shogun

Post autor: livada »

(...)
Revolts occur in these 2 provinces. In each such province, Dirk must remove his armies and place them into the tower along with 1 farmer for each revolt marker in the province and, in this particular case, 2 additional farmers (right-hand column of the table).
Czyli że dodajemy ich w każdej prowincji.

Na BGG też zasadniczo takiej odpowiedzi udzielają.
Faktycznie, powyższe wydaje się jasne. To chwilowo nie mam więcej pytań:)
traxek
Posty: 104
Rejestracja: 16 sty 2010, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Shogun

Post autor: traxek »

Witam

A ja mam pytania dotyczące tez chłopów w walce, bo do końca nie wiem jak grać (nie jest to jasno opisane instrukcji):

1. Jeżeli atakuję prowincję wroga to czy jak ma on już na swoim polu żeton buntu to czy chłopi pomagają jemu w bitwie, czy nie? (liczą się do obrony)
2. czy wtedy dorzucamy do wieży kostkę chłopów?
3. Wygrana atakującego niweluje bunt w prowincji (tak mi się wydaje)
Awatar użytkownika
sheva
Posty: 890
Rejestracja: 22 lis 2008, 09:10
Lokalizacja: Zabrze

Re: Shogun

Post autor: sheva »

Ad 1 i 2 jeśli leży żeton buntu to nie pomagają i nie wrzuca się żadnych zielonych kostek do wieży, a wszystkie zielone które wypadną pozostają na tacce.
Ad 3 nic nie pisze w instrukcji żeby schodzili więc moim zdaniem zostaje i tak zawsze gram. Chłopom wszystko jedno kto ich ciemięży ;)
Posiadam kuku na muniu, poszukuje wspólnika z fiksum dyrdum ;)
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Shogun

Post autor: Pastorkris »

sheva pisze:Ad 1 i 2 jeśli leży żeton buntu to nie pomagają i nie wrzuca się żadnych zielonych kostek do wieży, a wszystkie zielone które wypadną pozostają na tacce.
Kostki chłopów ZAWSZE są usuwane z tacki. Czy brały udział czy nie. To tak z pamięci, gdzieś jest o tym fragment w instrukcji.
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Shogun

Post autor: Edwardo »

Mylisz się Pastorkris czyli pamięć Cię zawodzi ;) kostki chłopów tak samo jak kostki graczy jeżeli brały udział w walce to są usuwane z tacki, jeżeli nie, to na niej zostają.
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Shogun

Post autor: Pastorkris »

Rzeczywiście. Jeśli Chłopi nie biorą udziału w bitwie zostają na tacce. Pomyliłem się z fragmentem o tym, że chłopi nigdy nie wchodzą na planszę ;) Stąd to zamieszanie. Trzeba jednak pamiętać, że gdy wezmą udział w starciu (czy to bunt, czy pomoc w obronie regionu) zawsze się ich usuwa do puli ogólnej.
wittiw
Posty: 105
Rejestracja: 14 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: Kraków

Re: Shogun

Post autor: wittiw »

Jeśli jeszcze ktoś śledzi ten wątek to może potrafi rozwiać moje wątpliwości:
1. Co się dzieje ze znacznikami buntu po wygranej bitwie z buntownikami? Sugerując się przykładem z instrukcji powinien być dodany kolejny znacznik buntu:
Darek zbiera podatki z Mikawa. Znajdują się tam już 2 znaczniki buntu. Chłopi buntują się. Darek wrzuca do wieży 4 swoje armie z Mikawa razem z 2 armiami chłopskimi i wszystkimi armiami leżącymi na tacce. Jeżeli Darek wygra bitwę, zachowa swoją prowincję i położy na niej kolejny znacznik buntu.
2. Zastanawia mnie też jak działa akcja "Bitwa/Porusz" - czy używając tej akcji można podzielić armię i wyprowadzić parę ataków na różne prowincje?
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Shogun

Post autor: espresso »

wittiw pisze: 2. Zastanawia mnie też jak działa akcja "Bitwa/Porusz" - czy używając tej akcji można podzielić armię i wyprowadzić parę ataków na różne prowincje?
Możesz albo zaatakować jedną sąsiednią prowincję albo przesunąć część (bądź całość) wojsk do jednej sąsiedniej zajmowanej przez Ciebie prowincji.
Awatar użytkownika
ziomaki
Posty: 15
Rejestracja: 24 sty 2011, 14:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Shogun

Post autor: ziomaki »

Może wiecie kiedy będzie dodruk Shoguna lub gdzie można obecnie dostać ?
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3417
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1163 times
Been thanked: 626 times
Kontakt:

Re: Shogun

Post autor: piton »

ziomaki pisze:Może wiecie kiedy będzie dodruk Shoguna lub gdzie można obecnie dostać ?
Teraz chyba nigdzie, ostatnimi czasy sam szukałem. Z Rebela dostałem info, że Shogun pojawi się za kilka miesięcy - w sensie będzie dostępny w sklepie, ale nie wiem czy dodruk, czy raczej wersja ang.
Najprościej kupić na eBayu lub przez BGG, cena nowego około 35/40Euro albo 40/50$
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Awatar użytkownika
kraken
Posty: 92
Rejestracja: 05 wrz 2011, 11:43
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Shogun: Tenno's Court

Post autor: kraken »

Shogun: Tenno's Court - poszukuję instrukcji po polsku. Czy ktoś ma?
Boję się że z moim angielskim mogę coś przekłamać w zasadach dla tego pytanie o polski tłumaczenie zasad.
Jeśli ktoś ma proszę o pw lub link.
z góry dziękuję
Awatar użytkownika
kraken
Posty: 92
Rejestracja: 05 wrz 2011, 11:43
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Shogun

Post autor: kraken »

Tak dla pewności. Wczoraj naszła mnie pewna wątpliwość.
W okresie zimy 2 graczy musiało wykarmić po 2 dzielnice. Tak jak kolega piszący posta wcześniej za każdym razem dodawaliśmy do każdej zbuntowanej dzielnicy dodatkowych chłopów. Pytanie moje jest następujące. Czy na pewno nie zabieramy nadmiaru chłopów wypadających z tacki ?
Ponieważ w takiej sytuacji 1 gracz "nabija" wierzę zielonymi kostkami i kolejny gracz jest w dużo trudniejszej sytuacji.
Z tego co pamiętam w instrukcji jest napisane że kolejność rozpatrywania dzielnic graczy jest taka jaka była w poprzedniej turze.


livada pisze:
(...)
Revolts occur in these 2 provinces. In each such province, Dirk must remove his armies and place them into the tower along with 1 farmer for each revolt marker in the province and, in this particular case, 2 additional farmers (right-hand column of the table).
Czyli że dodajemy ich w każdej prowincji.

Na BGG też zasadniczo takiej odpowiedzi udzielają.
Faktycznie, powyższe wydaje się jasne. To chwilowo nie mam więcej pytań:)
Sir-Rafał
Posty: 147
Rejestracja: 14 sty 2011, 19:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Shogun

Post autor: Sir-Rafał »

Wedlug mnie jak ma sie zima bunty to za kazdym razem bierze sie wszytkie kostki z tacy (jak w kazdej bitwie), dodaje odpowiednia liczbe znacznikow buntu do wylosowanej prowincji i dodaje sie tyle kostek zielonych do puli z tacki ile znacznikow buntu sie posiada w danej prowincji. Cala pule wrzucamy do wiezy i rozpatrujemy wynik kostek zielonych do koloru gracza.
Przez kumulowanie sie zielonych wychodzi na to ze gracz 5 w kolejce ma najgorzej, ale wg mnie dlatego podkrrslaja, ze kolejnosc na ture zimowa jest taka sama jak jesienna i trzeba w tej jesienej turze pomyslec juz o zimie :-P
Moje planszówkowe nabytki: BGG

Polecam: Blog CIEKAWE GRY
Awatar użytkownika
kraken
Posty: 92
Rejestracja: 05 wrz 2011, 11:43
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Shogun

Post autor: kraken »

Mam Pytanie dotyczące remisu w punktacji.
Jak mam rozumieć słowa instrukcji: " Jeśli 2 lub więcej graczy remisuje, każdy z remisujących graczy otrzymuje pełną liczbę punktów zwycięstwa pomniejszoną o 1. Gracze przesuwają swoje znaczniki punktów zwycięstwa na torze punktacji o jedno pole do przodu za każdy zdobyty punkt zwycięstwa"

Czy może mi ktoś to wyjaśnić jeszcze prościej ? Jak to rozumieć . O jakie chodzi " dodatkowe punkty zwycięstwa" ?

Czyli w przypadku remisu co jeszcze rozpatrujemy ?
ODPOWIEDZ