Rycerze Pustkowi

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Może się faktycznie tak pechowo złożyć, że gracz dostanie zlecenie prywatne nie pasujące do jego postaci, choć przy wyborze 2 kart z 3 to musiał być faktycznie spory pech, z 1 karta prywatnego zlecenia powinna jednak być do zrobienia, a w scenariuszu numer 1 nie bardzo jest sens wtedy czekać na 1 lokacji tylko raczej realizować zlecenia ogólne.

Plus w talii farta są 4 karty pomagające w testach: 2 x automatyczny sukces, 2 x przerzut wszystkich kości w teście. Na 26 kart z których już w pierwszej rundzie schodzi 6 kart (po 3 na gracza) coś powinno dojść.

Plus karty sprzętu wspomagające testy - po 1 do każdej umiejętności w zielonej talii - przypominam, że Padliniarz może rotować 2 karty sprzętu z targu na rundę, czyli można próbować "ustawić" pod siebie sprzęt.

Plus sporo postaci ma wbudowaną kartę sprzętu polepszającą test na najsłabszej umiejętności - na początku gracze często o tym zapominają i patrzą tylko na swój podstawowy zestaw cech i nie dodają tej jednej kości.

Oczywiście jak problem się będzie powtarzał, to możemy zrobić jaką zasadę opcjonalną Mulligana że pokazuję rywalowi jakie karty zleceń dobrałem na początku i wymieniam, albo po prostu wybór 2 z 4 kart zamiast z 2.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Kal-El83
Posty: 1152
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Kal-El83 »

Grając na dwie osoby nie można zanierac zadan prywatnych :twisted:
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
toblakai
Posty: 1283
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 229 times
Been thanked: 246 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: toblakai »

Azazelek pisze:Grając na dwie osoby nie można zanierac zadan prywatnych :twisted:
Ach faktycznie, zapędziłem się w tym miejscu.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2015, 13:08 przez toblakai, łącznie zmieniany 1 raz.
przekornick
Posty: 4
Rejestracja: 27 paź 2014, 20:18

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: przekornick »

Już widzę, że Azazelek odpowiedział w kwestii kradzieży - to niestety nie wchodziło w grę :) .

@middlekilla - wszystkie 4 wspomniane karty zgarnąłem ja, a dociąg "niemilców" mieliśmy taki, że spojrzenie "obdarowanego" nim gracza jakoś tak od razu lądowało na teście ucieczki :). Tym samym, spadło nam jedno zlecenie ogólne - ładne trofeum.

Fakt faktem - była to pierwsza rozgrywka, ta z serii z nosem w instrukcji, zatem o pewnych rzeczach zapominaliśmy, jak choćby korzystanie z możliwości wymiany kart na targu przez Padliniarza (z ekwipunku, także tego wbudowanego, korzystałem regularnie). W sumie wyszło śmiesznie - ja dostałem raz wciry i KO, innym razem próbowałem uciec i nie wyszło (-2 PŻ na starcie walki...), śmigałem turystykiem na oparach...czyli poznałem Pustkowia od tej absolutnie najgorszej strony:). A w tym czasie moja małżonka siedziała sobie w bezpiecznej lokacji, dozbrajała się, kulała sobie 1k10, a jako Padliniarz - podrzucała mi najwredniejszych przeciwników jakich dociągała :D.

Myślę jednak, że przy kolejnej rozgrywce taka sytuacja nie będzie już miała miejsca - błędy początkujących, niewykorzystywanie wszystkich możliwości poprawy sytuacji. Tak jak pisałem w poprzednim poście - pomimo autentycznego zmęczenia po pierwszej partii, motywacji do kolejnych rozgrywek nam nie brakuje, dlatego w weekend na pewno rozkładamy Rycerzy!

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Cieszę się bardzo, że jesteście wytrwali - wydaje mi się, że Rycerze odpłacają wytrwałym graczom po pierwszym onieśmieleniu ilością opcji czy liczbą zasad.

Co do Twojej wypowiedzi to nie wiem, czy dobrze wyłapałem o tej stracie 2 PŻ na początku walki:

- jeśli test ucieczki przed wrogiem jest nieudany, to tracisz 1 Zdrowia lub 2 Zdrowia jeśli wróg był twardy, ale potem nie ma walki. Odrzucasz kartę wroga i jedziesz dalej. Vide: str. 15 w środku pierwszej kolumny tekstu, punkt "Ucieczka przed wrogiem Jeśli test ucieczki jest udany".
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: arturpe »

middlekilla pisze:Cieszę się bardzo, że jesteście wytrwali - wydaje mi się, że Rycerze odpłacają wytrwałym graczom po pierwszym onieśmieleniu ilością opcji czy liczbą zasad.

Co do Twojej wypowiedzi to nie wiem, czy dobrze wyłapałem o tej stracie 2 PŻ na początku walki:

- jeśli test ucieczki przed wrogiem jest nieudany, to tracisz 1 Zdrowia lub 2 Zdrowia jeśli wróg był twardy, ale potem nie ma walki. Odrzucasz kartę wroga i jedziesz dalej. Vide: str. 15 w środku pierwszej kolumny tekstu, punkt "Ucieczka przed wrogiem Jeśli test ucieczki jest udany".
Hmm. Twardy wróg znaczy zaciekly? Do tej pory przy ucieczce tracilem 2 hp o ile wśród nagród było doświadczenie lub czerwona karta. 1 z automatu, drugi jeśli były wspomniane wyżej dodatki. Źle?
Kal-El83
Posty: 1152
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Kal-El83 »

Tawrdy to zapewne ten ktory (za instrukcja) w polu nagrody za pokonanie ma czerwona karte sprzetu i/lub punkt reputacji
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: arturpe »

Ok. Nie zauważyłem, żeby był tak opisany. Dzięki.
Kal-El83
Posty: 1152
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Kal-El83 »

Nie pamietam czy w instrukcji padło określenie "twardy" ale opis pasuje więc pewnie o to chodzi.
Do usług ;)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Słowo twardy nie pojawia się w instrukcji ;-) Zwróciłem uwagę, że przekornick pisał o rozpoczynaniu walki ze stratą życia, a jak nie wyjdzie test ucieczki na wrogu to dostajemy karę z automatu i jedziemy dalej.

Zaciekłość nie ma nic wspólnego z liczbą ran. Przez "twardy" rozumiem wroga, za którego można dostać czerwoną kartę lub reputację, bo to są zwykle wyznaczniki twardości. Zaciekły wróg może być lipny vide Kopacz 2.0, właściwie na 1 cios.

Więc Arturpe grałeś dobrze - strata 1 lub 2 zdrowia i jadę dalej. Na ten moment jedynym wrogiem, jaki powoduje dodatkowe efekty przy nieudanym teście ucieczki jest Tekla, bo tracisz zdrowie i jeszcze zaznaczasz sprzęt, co może czasem utrudnić życie.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
przekornick
Posty: 4
Rejestracja: 27 paź 2014, 20:18

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: przekornick »

@middlekilla - dzięki za naprostowanie, umknęło mi w instrukcji, że po nieudanym teście dostaję karę i jadę dalej :oops: . Ale za to już wiem, jak gra działa na levelu "hard" - w weekend odpalę na "easy" :D .

Pozdrawiam
BOAT
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2015, 20:47

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: BOAT »

Pytanie odnośnie zdolności specjalnej Chrisa Hammersworna (Klecha)

#Prolog
Dla mnie osobiście pierwszym skojarzenie klimatu postaci po zapoznaniu się z jego kartą. Czyli postać klechy nad którym czuwa siła wyższa.
https://youtu.be/1WzUqVP3EtY?t=31

#Czego dotyczą pytania (za wyjątkiem zwrotu między "" nie pamiętam dokładnego sformułowania ale na 100% nie ma tam określeń sugerujących czasu czy rodzaju rzucanych kości)
Raz na rundę "możesz przerzucić DOWOLNY RZUT kości". Ustęp, który każe kłaść token w celu zaznaczenia użycia zdolności.

#Pytanie1 (przypadek klecha vs Padliniarz albo inny rycerz)
Wszyscy gracze podczas rozgrywki protestowali na pomysł, że może to dotyczyć ich kości ataku.
Za przemawia określenie "dowolny rzut". Przeciw jedynie przywołano, że to oczywiste bo przez zwrot "możesz przerzucić" w języku polskim oznacza "TY możesz przerzucić" a skoro ja jako gracz mam rzucać tymi kośćmi to oznacza to, że dotyczy to tylko moich rzutów. W instrukcji w sekcji opisu postaci oraz testów/rzutów nie udało nam się znaleźć odpowiedzi.
Pytanie brzmi czy zdolność specjalna klechy pozwala przerzucać kości innych graczy? (Pytanie od części graczy, dla których robi to różnicę: jeśli tak to kto rzuca tymi kośćmi?)

#Pytanie2
Jeśli odp na pytanie1 brzmi tak to czy może dotyczyć testów innych rycerzy? Przykład: Inny rycerz chce o odpalić zdolność specjalną obszaru silosy w celu zranienia naszego klechy, jednak wcześniej musi wykonać test. Albo inny rycerz chce odnaleźć naszego klechę poprzez test przetrwania. Pytanie czy zdolność specjalna klechy pozwala na przerzucenie tych testów?

#Pytania cd. (przypadki bardzo skrajne gdyby odpowiedź na pytania 1 i 2 były pozytywne)
Czy istnieją jakiekolwiek przeciwwskazania żeby ingerować w dowolny rzut kości? Przykład: Walka dwóch innych rycerzy, albo walka innego rycerza z padliniarzem albo nawet test ucieczki innego gracze?
Kal-El83
Posty: 1152
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Kal-El83 »

Jak na moje możesz orzerzucać tylko swoje rzuty, a dowolne oznacza jedymie ze nie ma znaczenia co testujesz ...
Nie możesz przerzucac czyichś rzutów bo to mie Ty rzucasz.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
danyboy
Posty: 10
Rejestracja: 22 wrz 2009, 11:51
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: danyboy »

To ja mam takie pytanie, jeszcze nie grałem, ale na podstawie lektury instrukcji.
Mając 5 kart farta na ręku dobieram nową i odrzucam nadmiarową czy nie przysługuje mi w ogóle możliwość dobrania ze względu na limit?
Pozdrawiam
Dany
tr3b0r
Posty: 28
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:08
Lokalizacja: Legnica
Been thanked: 1 time

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: tr3b0r »

Dobierasz nową kartę farta i odrzucasz nadmiarową.

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8782
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2690 times
Been thanked: 2367 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Curiosity »

Chciałbym prosić o doprecyzowanie jak określić rolę Padliniarza w grze 3-osobowej. W instrukcji jest napisane, że Padliniarzem zostaje osoba siedząca naprzeciwko aktywnego gracza.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
tr3b0r
Posty: 28
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:08
Lokalizacja: Legnica
Been thanked: 1 time

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: tr3b0r »

Instrukcja, str. 33. Padliniarzem w grze trzyosobowej jest gracz siedzący po prawej stronie pierwszego gracza.
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Tak więc od środka - jak napisał tr3b0r dobiera się i odrzuca nadmiar. Str. 12 prawa kolumna u góry.

Padliniarz na 3 osoby: vide str. 33-34 wariant 3 osobowy - Padliniarzem na początku gry jest osoba siedząca na prawo od pierwszego gracza, a na dalszym etapie zawsze osoba siedząca na prawo od aktywnego rycerza.

I Klecha: cóż, zamysł Klechy był dokładnie taki, jak skojarzenie BOATa. Ta zdolność reprezentuje siłę wyższą czuwającą nad Klechą w bardzo szerokim sensie. Co to oznacza:

1. Klecha może przerzucić dowolny rzut - dowolny znaczy dowolny. Swój, innego rycerza, Padliniarza. Przerzuca go osobiście, czyli bierze wszystkie właśnie rzucone kości i rzuca nimi ponownie. Czyli protestować mogą, ale i tak można ingerować w cudze rzuty.

2. Klecha może przerzucić dowolny rzut, czyli może zagrać w kasynie w Zgorzel, gdzie rzuca się 1 kością i ją przerzucić.

3. Przerzucony rzut może być lepszy od poprzedniego tzn. jest pewnie ryzyko, że przerzucę komuś rzut ataku i jeszcze sobie bardziej zaszkodzę.

I przykłady:

a) Czerwony Grobowiec - tak, możesz przerzucić komuś test eksploracji, ale uwaga: jeszcze nie wiesz, że Ty (Klecha) będziesz celem. Bo o tym zdecyduje gracz po wejściu na heks. No chyba, że się odgrażał...

b) Tak, możesz przerzucić test poszukiwań przeciwko Tobie.

c) Tak, możesz ingerować w dowolny rzut nawet w walce innego rycerza z Padliniarzem, test ucieczki etc.

Na ten moment tylko zdolność Klechy oraz karta Nie tym razem stary pozwalają w ten sposób ingerować w walkę, w jakiej nie bierzemy sami udziału.

Przypominam jednak, że można użyć zdolności Klechy RAZ NA RUNDĘ, w sensie dużą rundę wszystkich X graczy i X Padliniarzy, więc zwykle lepiej powstrzymać się przed szastaniem nią bo potem się okaże, że np. w ruchu spotkam jakiegoś stwora, nie wyjdzie mi ucieczka, a zdolność zużyłem na coś innego.

No i oczywiście jak pisałem jest ryzyko, że po przerzucie będzie gorzej.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Kal-El83
Posty: 1152
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Kal-El83 »

O przoszę, to zupełnie zmienia podejście do gry tą postacią :)
Dzięki za interpetacje.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
BOAT
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2015, 20:47

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: BOAT »

Wczoraj udało mi się odnaleźć ograniczenie w ingerencję walki, w której nie bierze aktywnego udziału Klecha(jako rycerz).

str. 21; lewa kolumna; Przebieg walki:
"W walce aktywny udział może brać tylko dwóch
graczy: prowadzący aktywnego rycerza i pełniący
funkcję Padliniarza. Wszystkie efekty mające wpływ
na walkę (karty farta, zdolności specjalne itd.) mogą
być używane wyłącznie przez walczących i pochodzić
z należących do nich elementów gry."
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: arturpe »

Sensowne.
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Niestety (albo stety) w instrukcji zapisana jest też złota zasada, która mówi o pierwszeństwie zasad zapisanych poza instrukcją jeśli się kłócą z tymi z instrukcji. Oznacza to, że Klecha mógłby użyć zdolności swojej w cudzej walce - jego zdolność jest mniej "świadoma" czy "osobista" w porównaniu do innych zdolności postaci. Przynajmniej taka jest wersja oficjalna, tak grę testowaliśmy etc.

Na podobnej zasadzie dowolny gracz mógłby rzucić "Nie tym razem stary" np. kiedy inny gracz walczy z Padliniarzem i zagrywa powiedzmy "No zdychaj" i zaraz pokona wroga. Jak wspomniałem póki co w grze funkcjonują właśnie dwa takie nieograniczone efekty - zdolność Klechy i ta karta farta jedna (w 2 kopiach).

Oczywiście jeśli chcecie zmienić sobie tę zasadę i ją ograniczyć to no problem, grunt żebyście się dobrze bawili. Ale w testach nie wyszło nam, żeby powodowało to jakiś brak balansu. Nie raz użycie zdolności Klechy z myślą o zmianie wyniku doprowadzało do odwrotnych rezultatów niż zamierzone przez Klechę.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
Yanek
Posty: 67
Rejestracja: 18 gru 2011, 13:30
Lokalizacja: Óć
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Yanek »

Szybkie pytanie. W jaki celu są kładzione żetony specjalne (piguły, reset, wybuch) w wyniku działania misji prywatnych?
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Tak, widzę że spory brak info w instrukcji, gdzieś wyleciało mi z głowy żeby dodać ramkę. Jest opisane, jak się je obsługuje (str. 12 środkowa kolumna u góry), a nie jest opisane, co robią. Wielkie sorry. A zatem.

OFICJALNA ERRATA: Dopóki na heksie znajduje się dowolny żeton specjalny (piguły, reset, wybuch), nie można eksplorować tego heksu, a jego opis zasad w arkuszu pomocy należy zignorować.

Innymi słowy, w Warata Industries wszyscy naćpani i nikt nie pracuje, Czerwony Grobowiec dostał bombą i nie da się podejść, a Cerbero Tower sobie robi reboot, zamyka się, roboty się wyłączają na jakiś czas i ogólnie SI próbuje dojść ze sobą do ładu po akcji rycerza (co oznacza, że nie tylko nie zrobimy eksploracji, ale też Tower nie pomaga robotom na sąsiadujących heksach).

Taka sytuacja trwa od kroku eksploracji w rundzie, kiedy ktoś wykonał odpowiednie zlecenie, przez całą kolejną rundę (w której obracamy znacznik na ciemną stronę), aż do Fazy przygotowań 2 rundy po wykonaniu zlecenia, kiedy to znacznik spada z planszy i można normalnie korzystać z heksu.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
Yanek
Posty: 67
Rejestracja: 18 gru 2011, 13:30
Lokalizacja: Óć
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Yanek »

middlekilla pisze:Tak, widzę że spory brak info w instrukcji, gdzieś wyleciało mi z głowy żeby dodać ramkę. Jest opisane, jak się je obsługuje (str. 12 środkowa kolumna u góry), a nie jest opisane, co robią. Wielkie sorry. A zatem.

OFICJALNA ERRATA: Dopóki na heksie znajduje się dowolny żeton specjalny (piguły, reset, wybuch), nie można eksplorować tego heksu, a jego opis zasad w arkuszu pomocy należy zignorować.

Innymi słowy, w Warata Industries wszyscy naćpani i nikt nie pracuje, Czerwony Grobowiec dostał bombą i nie da się podejść, a Cerbero Tower sobie robi reboot, zamyka się, roboty się wyłączają na jakiś czas i ogólnie SI próbuje dojść ze sobą do ładu po akcji rycerza (co oznacza, że nie tylko nie zrobimy eksploracji, ale też Tower nie pomaga robotom na sąsiadujących heksach).

Taka sytuacja trwa od kroku eksploracji w rundzie, kiedy ktoś wykonał odpowiednie zlecenie, przez całą kolejną rundę (w której obracamy znacznik na ciemną stronę), aż do Fazy przygotowań 2 rundy po wykonaniu zlecenia, kiedy to znacznik spada z planszy i można normalnie korzystać z heksu.
Chyba powinienem zostać Waszym Beta testerem. ;)

Czy jak użyję pierwszą Specjalną Akcję na polu Czerwony Grobowiec na jakimś heksie to tez kładę wybuch?
ODPOWIEDZ