Anachrony (R. Amann, V. Peter, D. Turczi)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: AkitaInu »

malekith_86 pisze:myślicie, że przekroczy 300k ?
Raczej się o to nie martwię :)
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: malekith_86 »

AkitaInu pisze:
malekith_86 pisze:myślicie, że przekroczy 300k ?
Raczej się o to nie martwię :)

strasznie by mnie męczyło gdyby nie doszło i nie udało by się odblokować tego "EPIC SG"
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: Marx »

Dwa pytania. Czy ktoś z foumowiczów zamawia i ma może konto walutowe? ;-)
Co zastępuje figurki w wersji ze 59 bucksów? (Ok, żetony, pfff).
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 647 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: pan_satyros »

AkitaInu pisze:
malekith_86 pisze:myślicie, że przekroczy 300k ?
Raczej się o to nie martwię :)
Robicie jakieś wspólne zam ze śląska, gdzie ewentualnie można dołączyć?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: AkitaInu »

pan_satyros pisze:
AkitaInu pisze:
malekith_86 pisze:myślicie, że przekroczy 300k ?
Raczej się o to nie martwię :)
Robicie jakieś wspólne zam ze śląska, gdzie ewentualnie można dołączyć?
Koszt wysyłki to 8$ więc zamówienia mają sens tylko i wyłącznie przy odbiorze osobistym i oszczędność jest rzędu 4$.

Nie wiem czy komuś chce się bawić ale zawsze moge dorzucić do mojego pledge'a dodatkowe, dla oszczędności :)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: AkitaInu »

Marx pisze:Dwa pytania. Czy ktoś z foumowiczów zamawia i ma może konto walutowe? ;-)
Co zastępuje figurki w wersji ze 59 bucksów? (Ok, żetony, pfff).
Ja mam i zamawiam ale nie opłaca się raczej jeżeli mieszkamy w innym miejscowościach i w grę wchodzi wysyłka :)
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: Marx »

A że tak zapytam, masz konto walutowe? Sam może zamówię, chciałbym być jednak przekonany, że kurs walutowy mnie nie pogrąży ;-) Nie kupowałem nigdy nic przez KS.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: AkitaInu »

Marx pisze:A że tak zapytam, masz konto walutowe? Sam może zamówię, chciałbym być jednak przekonany, że kurs walutowy mnie nie pogrąży ;-) Nie kupowałem nigdy nic przez KS.

Mam konto w kantorze internetowym alior, aktualny kurs dolara to 3,9497. Porównaj sobie ze swoim bankiem :)
Kościel
Posty: 403
Rejestracja: 23 maja 2013, 17:58
Lokalizacja: Ruda Śląska / Ginger Silesia
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: Kościel »

Akita - tak się składa że mieszkam w Rudzie Śląskiej, ale w Chorzowie bywam właściwie codziennie - a też chętnie bym zamówił :) Mógłbyś jeszcze podpiąć dodatkową kopię pod swoje zamówienie ?
Zapraszamy na naszą stronę: http://sharpgames.pl
Sklep z gadżetami dla graczy: http://meeple.pl
SILESIA ON BOARD
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: Marx »

AkitaInu pisze:
Marx pisze:A że tak zapytam, masz konto walutowe? Sam może zamówię, chciałbym być jednak przekonany, że kurs walutowy mnie nie pogrąży ;-) Nie kupowałem nigdy nic przez KS.

Mam konto w kantorze internetowym alior, aktualny kurs dolara to 3,9497. Porównaj sobie ze swoim bankiem :)
Tak uczynię, dzięki :-)
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: AkitaInu »

Kościel pisze:Akita - tak się składa że mieszkam w Rudzie Śląskiej, ale w Chorzowie bywam właściwie codziennie - a też chętnie bym zamówił :) Mógłbyś jeszcze podpiąć dodatkową kopię pod swoje zamówienie ?
Kościel - jasne, moge wziąść max 4 kopie, sprawdzam jeszcze napewno czy muszą być to wszystkie za 79$ czy moge mieszać.

************************************************************************************************************************

A co do samej wersji za 79$, tutaj jest to co dostajemy za te dodatkowe ok 80zł.

- Wielkie figurki (55mm), dodatkowy moduł, artbooka i, jak na razie, dodatkowych 14 kart adventure i experiment - dwa z tych stretch goals
zwiększa regrywalność (moduł i karty). Tych kart pewnie kilka jeszcze dojdzie.
- niektóre karty jak i artbook są kickstarter exclusive
- Moduł Pioneers of new earth i figurki będą dostępne tylko w sklepie Mindclash games w limitowanym nakładzie
- Podejrzewam że epic stretch goal który dzisiaj powinni ogłosić też będzie pewnie czymś w stylu KS Exclusive tylko dla tych co biorą pledge za 79$ :)
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: Marx »

87 bucksów, brać czy nie brać oto jest zapytanie.

Szkoda, że takie odległości duże miedzy zamawiającymi. Ciężko będzie zorganizować mistrzostwa Polski w Anachrony :mrgreen:
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: AkitaInu »

A czemu biore Anachrony? :)

- grafiki - tu mnie akurat mają, takie troche futuristic post-apo. Trafia to do mnie bardzo dobrze :)

- Figurki - jako że plastik też lubie to nie pogardze figurkami :) Plus motyw z wsadzaniem workerów do figurek mi siępodoba a same figurki wyglądają super na planszy. Jak mi Żona pomaluje to tym bardziej ;)

- motyw z time-travel. Sytuacja gdzie z przyszłości możemy sobie "pobrać surowce" jest super (taki troche ostatni dodatek do eclipsa). Dodatkowo te surowce trzeba oddawać w przyszłości żeby nasze ja w przeszłości mogło z nich korzystać - paradox :) Tu można nawet świnie podkładać bo osoba z najwyzsza ilością warp tiles dostaje anomaly. W swoim ostatnim ruchu możemy np.. ściągnąć nasz warp tile i tym samym spowodować że przeciwnik będzie miał ich najwięcej ;)

- dwa pola gry - capitol i nasze miasto. Plus system exosuitów. Żeby robić akcje w capitolu trzeba tam wysłać workera w exosuicie. 3 mamy zawsze zasilone, za więcej trzeba płacić power packami. W naszym mieście można workerów wysyłać bez suitów.

- motyw przypieprzenia asteroidy (chyba to byłą asteroida) w capitol i tego konsekwejce czyli m.in.: tracimy dwa exosuity, mamy zasilony chyba tylko jeden od tej pory, pola akcji się zmieniają, musimy ewakuować mieszkańców do swojego miasta ale mamy tylko jedną taką akcję (tzn możma to o ile dobrze widziałem zrobić raz na grę)

- dodatkowe moduły: pierwszy który pozwala sterować czasem w którym uderzy asteroida a drugi który polega na upgrade'owaniu exosuitów, wysyłaniu ich na specjalne pole akcji gdzie można robić dodatkowe rzeczy (adventure cards)

- zasady nie wydają się być skomplikowane. jak na taką ilość komponentów. Może ewentualnie z tymi dwoma dodatkowymi modułami. Nawet wtedy mi to nie przeszkadza :)

- Każda frakcja ma 2 liderów i swojego skilla. Dodatkowo prawdopodobnie na odwrocie planszy gracza będą inne staty niż na pierwszej "stronie". Jak na euro to całkiem sporo regrywalności dodaje.

Co by mogło być lepsze :)

- kilka grafik jest średnich ale mają to poprawiać

- trzeba jakiśorganizer zastosować bo jednak organizer by się przydał :)

- budynki rzeczywiście mogą być tylko do przerabiania kostek na inne kostki.

- ewentualny problem z tym że wszyscy muszą robić to samo żeby wygrać, czyli możliwy brać wielu ścieżek zdobywania punktów. Kilka jest na pewno ale czy wystarczy? Ciężko powiedzieć.

- wydaje mi się że problemem może być to że nie mamy żadnych budynków na początek. Trzeba iść najpierw na plansze capitolu i jakieś budynki kupić. Potem możemy dopiero korzystać z tych budynków. Ale zawsze można polecieć też do capitolu, tam też jest troche do roboty :)

- jak mi się przypomni coś to wrzuce, jakieś obawy jeszcze miałem ;)


@Rattkin

- też nie wiem czemu nie ma tego modułu w wersji za 59$, nie jest zależny od figurek. Może chcieli po prostu nakręcić sprzedaż wersji z figurkami

- co do budynków to się zgadzam, można to by było na pewno jakoś ob.****ać grafikami ;)

- jeżeli chodzi o budynki to ciężko mi powiedzieć bo nie widziałem wszystkich. Na pewno część z nich będzie przerabianiem kostek na wode itp. itd.. Ale karty superprojektów sąchyba inne, chociażby zamiana workera w geniusza który nie jest "zmęczony" pracą w żadnym z departamentów ;) Także tutaj może to fajnie rozgrywkę wzbogacić. Dodatkowo tych superprojektów będzie 18 (po tym jak się teraźniejszy stretch goal ufunduje) więc z 18 będzie wychodzić 7 - całkiem spoko.

- właśnie przeczytałem setup - ma mniej kroków niż np.., kanban ;) Ale nie jest jakoś specjalnie upierdliwy, ot cięższe euro i jego setup.

- Obdarcie i to co pozostaje. Hmmm troche mi się wydaje że wiele fajnych gier tak można obedrzeć i sprowadzićdo wymiany czegoś na więcej czegoś:) Mam też pewne obawy czy tak będzie ale na razie, według mnie, nieuzasadnione ;)


To tyle :)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: rattkin »

Dzieki za obszerne podsumowanie. Kiedy mówisz o grafikach, to właściwie co masz na myśli? Bo art widzę tylko na głównej planszy, na planszetkach liderów i bodaj chyba na kilku kartach z Doomsday. To wszystko? Reszta to głównie ikonografia i interfejs (choć, trzeba przyznać estetyczny). Pokazali jednego nowego lidera jako przykład juz bardziej dopieszczonych grafik i że tak właśnie chcą przerobić tych obecnych, ale ja wlasciwie nie widze różnicy.

Również mam wrażenie, ze gra za każdym razem będzie się rozwijać bardzo podobnie, a definiować ją będzie tylko dostępność budynków i cele zakończenia gry. Budynki wszystkie wymienione są w instrukcji, więc jest dobry pogląd co tam jest.

Podsumowując, gra wygląda fajnie, estetycznie, ale sama mechanika wydaje mi się mimo wszystko dość przeciętna. Ostatecznie co np. z tego, że te exosuity istnieją w grze? Jest to tylko kolejny gate w workerplacemencie, jesli dobrze rozumiem, równie dobrze na tych polach moglaby byc ikonka (zaplać cośtam). Owszem, nikt tego wcześniej nie robił, ale ... co to właściwie grze daje (poza uzasadnieniem istnienia figurek?). Jedynie mechanika zasobow z przyszlosci jest ciekawa, choć bardzo trudno ocenić jak to się sprawdzi w praktyce.

... poczekam do tych 300k :)
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: Marx »

Sa jeszcze karty liderów i ilustracje na nich, cóż kwestia gustu. Instrukcja btw:
http://anachronyboardgame.com/downloads ... kisebb.pdf


@AkitaInu, dzięki za recenzję.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: BartP »

A ja nie biorę, bo wygląda na za długą za to co, oferuje. Ponadto główne mechanizmy opierają się na typowym worker placement bez twistu. Niestety ten twist, odstępstwa od typowych rozwiązań są obecnie dla mnie ważne, bo w przeciwnym wypadku dostaję popłuczyny po innych grach. Ostatnio twist miała dopiero zakończona kampania Ave Roma, wsparłem: https://www.kickstarter.com/projects/12 ... um-edition
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: AkitaInu »

rattkin pisze:Dzieki za obszerne podsumowanie. Kiedy mówisz o grafikach, to właściwie co masz na myśli? Bo art widzę tylko na głównej planszy, na planszetkach liderów i bodaj chyba na kilku kartach z Doomsday. To wszystko? Reszta to głównie ikonografia i interfejs (choć, trzeba przyznać estetyczny). Pokazali jednego nowego lidera jako przykład juz bardziej dopieszczonych grafik i że tak właśnie chcą przerobić tych obecnych, ale ja wlasciwie nie widze różnicy.

Również mam wrażenie, ze gra za każdym razem będzie się rozwijać bardzo podobnie, a definiować ją będzie tylko dostępność budynków i cele zakończenia gry. Budynki wszystkie wymienione są w instrukcji, więc jest dobry pogląd co tam jest.

Podsumowując, gra wygląda fajnie, estetycznie, ale sama mechanika wydaje mi się mimo wszystko dość przeciętna. Ostatecznie co np. z tego, że te exosuity istnieją w grze? Jest to tylko kolejny gate w workerplacemencie, jesli dobrze rozumiem, równie dobrze na tych polach moglaby byc ikonka (zaplać cośtam). Owszem, nikt tego wcześniej nie robił, ale ... co to właściwie grze daje (poza uzasadnieniem istnienia figurek?). Jedynie mechanika zasobow z przyszlosci jest ciekawa, choć bardzo trudno ocenić jak to się sprawdzi w praktyce.

... poczekam do tych 300k :)
Co do grafik chodziło mi m.in. o liderów. Hmm albo tylko o liderów i generalnie grafiki "pokazowe" - są niby ok ale czegoś im brakuje :) Same grafiki na planszach mi się podobają.

Z exosuitami nie do końca. pewna ich ilość jest zasilona za free i można ich użyć ale jeżeli chcemy zasilić więcej niż 3 to trzeba zapłacić. Dodatkowo trzeba mądrze gospodarować power packami do exosuitów żeby na koniec gry mieć ich kilka w zanadrzu bo potem można za free zasilać tylko jeden.

Wydaje mi się że ten pomysł ma sens i mi się to akurat podoba. Mamy jeszcze typy workerów i fakt czy chętnie pracują czy nie w danym budynku/polu akcji. Potem trzeba płacić żeby ich ściągać. Albo zmusić ale tracimy wtedy morale. Ta mechanika też jest całkiem ciekawa :)

I właśnie sprawdzam budynki i superprojekty i ...:

- superprojekty są różne i tutaj się nie obawiam.
- budynki: factories służą rzeczywiście do otrzymywania kostek. Ale power plants mamy do time tracku, habitat ma różne rzeczy do roboty. Labs mają troche pasywów. Też jest spoko różnorodność więc nie moge się zgodzić że budynki tylko do przerabiania kostek. Do tego jeszcze 4 budynki ze stretch goali dochodzą. Mamy łącznie 60 budynków - dla mnie spoko ;)

A co do pewnej liniowości to wydaje mi się że mamy tu na tyle dużą różnorodność że to nie będzie przeszkadzać. Wiele dobrych gier ma podobną sytuację.

Troche nasuwa mi się tutaj tzolkin. Też mamy budynki, też determinują co będziemy robić i gdzie jakie bonusy dostaniemy, też mamyt startowe surowce itp itd. Nie ma tutaj w Anachrony aż tyle różnych akcji (nie mowie o dodatkach) ale właśnie dlatego że się tego obawiam minimalnie to biore tą gre :D

Jak się okaże kiepska to sprzedam na bgg/ebay i powinno być ok :)
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: AkitaInu »

BartP pisze:A ja nie biorę, bo wygląda na za długą za to co, oferuje. Ponadto główne mechanizmy opierają się na typowym worker placement bez twistu. Niestety ten twist, odstępstwa od typowych rozwiązań są obecnie dla mnie ważne, bo w przeciwnym wypadku dostaję popłuczyny po innych grach. Ostatnio twist miała dopiero zakończona kampania Ave Roma, wsparłem: https://www.kickstarter.com/projects/12 ... um-edition
Co osoba to gust ;) Mi Roma akurat jakoś nie przypadła do gustu ale chętnie poznam opinie po zagraniu :)

Co do twista - też już w tym momencie szukam takich rozwiązań. Wydaje mi się że tutaj, po obejrzeniu gameplay'u i przeczytaniu instrukcji, jest pewne odstępstwo od utartych mechanizmów. Ale to tylko moje zdanie.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: Marx »

Karty liderów rzeczywiście takie sobie, jedyne większe zastrzeżenie do oprawy graficznej.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: rattkin »

AkitaInu pisze: Z exosuitami nie do końca. pewna ich ilość jest zasilona za free i można ich użyć ale jeżeli chcemy zasilić więcej niż 3 to trzeba zapłacić. Dodatkowo trzeba mądrze gospodarować power packami do exosuitów żeby na koniec gry mieć ich kilka w zanadrzu bo potem można za free zasilać tylko jeden.
Ok, ale spójrzmy na to w kontekscie faktycznego wpływu mechaniki na grę. Mi to wygląda tak: masz 3 workerów, jak chcesz mieć cztery, to zapłać 1 x i 2 y. Jak chcesz mieć 4, to tyle i tyle. A potem cos sie stanie i bedziesz miał mniej. Właściwie wiekszość eurasów z worker placementem tak ma. No to gdzie tutaj ten twist? To jest wszystko ładnie ubrane, ale mam wrażenie, że pod spodem nic nie ma i to jest tylko pretekst na włożenie figurasa do gry.
AkitaInu pisze: Mamy jeszcze typy workerów i fakt czy chętnie pracują czy nie w danym budynku/polu akcji. Potem trzeba płacić żeby ich ściągać. Albo zmusić ale tracimy wtedy morale. Ta mechanika też jest całkiem ciekawa :)
Może i ciekawa, ale czy nowa? W wielu grach jest koncept "jak wyslesz 1 pionka, to moze sie nie udac albo bedzie losowe wydarzenie. jak wyslesz 2, to sie uda". Oczywiscie, zeby wyslac 2, musisz poswiecic wiecej zasobow, ograniczajac sobie inne akcje. Znów brzmi to jak odgrzewany kotlet.
AkitaInu pisze: A co do pewnej liniowości to wydaje mi się że mamy tu na tyle dużą różnorodność że to nie będzie przeszkadzać. Wiele dobrych gier ma podobną sytuację.
No właśnie, wiele ma. To po co jeszcze jedna? :)
AkitaInu pisze: Jak się okaże kiepska to sprzedam na bgg/ebay i powinno być ok :)
Chyba ostatecznie zrobię podobnie. Na razie wierzę, że całość złączona do kupy to więcej niż suma części, bo te wyglądają dość przeciętnie.

Probówałem w to pograć na Tabletopii, ale chyba nie jestem stworzony do grania w gry planszowe na komputerze. Więcej w tym irytacji i upierdliwości niż zabawy.
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: ChlastBatem »

Ja również mam problem czy wspierać. Po pierwsze cena... , po drugie czy to nie jest przerost formy nad treścią?

Ogólnie nigdy nie kupuje gier z KSa czy wspieram.to jeśli nie znam autora tzn. jego gier. Dlatego sięgam teraz do Trickeriona. Wszyscy mówią, że to genialna gra, że piękna, że och i ach.
Nie mówię, że tak nie jest ale podszedłem do Trickeriona na trzeźwo i zagrałem 3 razy (czwarty dziś). W dużym skrócie gra podstawowa (bez Dark Alley itp.) jest porażką i jest straszliwie nudna i powtarzalna. Natomiast gra z Dark Alley jest gigantyczna i zawiera wiele zmiennych. Karty ulepszonych akcji (co turę każdy czyta i się zapoznaje z nowymi), żetony przepowiedni, również co turę wychodzi coś nowego, dodatkowo pasywne umiejętności zasilane przez kryształy (finalnie zrezygnowaliśmy z nich bo to była już za dużo, w setupie 12 kart i wybierasz 8 na całą grę... przecież można to 30 minut analizować). Do czego zmierzam? Otóż Gra z Dark Alley w końcu ma sens i jest bardzo dobra. Rozbudowana, nienudna, uruchamia zębatki w głowie. Ale...? Ale trwa 2,5 h na dwóch graczy!!! Nie grałem na 3 i 4 i szczerze mówiąc boje się tego. Napis na pudełku mówi 30' na gracz - kiepski żart autorów. Teraz powstaje pytanie trzymać takiego kolosa tylko na rozgrywki 2- osobowe? Ma to sens? Sam nie wiem i mam z tym problem.

Ten przykład z ich poprzednią grą może się przekładać na Anachrony... czyli znów gra trwająca 4h na 4 graczy, przekombinowane moduły itp.

Nie wiem co czynić. Najlepiej bym zagrał przed kupnem ale nie ma jak.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: AkitaInu »

rattkin pisze:
AkitaInu pisze: Z exosuitami nie do końca. pewna ich ilość jest zasilona za free i można ich użyć ale jeżeli chcemy zasilić więcej niż 3 to trzeba zapłacić. Dodatkowo trzeba mądrze gospodarować power packami do exosuitów żeby na koniec gry mieć ich kilka w zanadrzu bo potem można za free zasilać tylko jeden.
Ok, ale spójrzmy na to w kontekscie faktycznego wpływu mechaniki na grę. Mi to wygląda tak: masz 3 workerów, jak chcesz mieć cztery, to zapłać 1 x i 2 y. Jak chcesz mieć 4, to tyle i tyle. A potem cos sie stanie i bedziesz miał mniej. Właściwie wiekszość eurasów z worker placementem tak ma. No to gdzie tutaj ten twist? To jest wszystko ładnie ubrane, ale mam wrażenie, że pod spodem nic nie ma i to jest tylko pretekst na włożenie figurasa do gry.
AkitaInu pisze: Mamy jeszcze typy workerów i fakt czy chętnie pracują czy nie w danym budynku/polu akcji. Potem trzeba płacić żeby ich ściągać. Albo zmusić ale tracimy wtedy morale. Ta mechanika też jest całkiem ciekawa :)
Może i ciekawa, ale czy nowa? W wielu grach jest koncept "jak wyslesz 1 pionka, to moze sie nie udac albo bedzie losowe wydarzenie. jak wyslesz 2, to sie uda". Oczywiscie, zeby wyslac 2, musisz poswiecic wiecej zasobow, ograniczajac sobie inne akcje. Znów brzmi to jak odgrzewany kotlet.
AkitaInu pisze: A co do pewnej liniowości to wydaje mi się że mamy tu na tyle dużą różnorodność że to nie będzie przeszkadzać. Wiele dobrych gier ma podobną sytuację.
No właśnie, wiele ma. To po co jeszcze jedna? :)
AkitaInu pisze: Jak się okaże kiepska to sprzedam na bgg/ebay i powinno być ok :)
Chyba ostatecznie zrobię podobnie. Na razie wierzę, że całość złączona do kupy to więcej niż suma części, bo te wyglądają dość przeciętnie.

Probówałem w to pograć na Tabletopii, ale chyba nie jestem stworzony do grania w gry planszowe na komputerze. Więcej w tym irytacji i upierdliwości niż zabawy.


Exo i wplyw na mechanikę:

wydaje mi się że ma wpływ, bo musisz zdecydować zanim zaczniesz robić akcje ile mechów wystawisz i zasilisz.

Ale nie jestem pewien czy Cie Rattkin rozumiem. Workerów masz tylu ilu masz, tu nie chodzi o płacenie żeby mieć więcej (choć da się to zrobić i zatrudnić więcej) ale raczej o to ilu z nich chce wysłać na zewnątrz a ile zostanie u mnie w mieście robiąc co innego.

drugi przykład z wysyłaniem jednego pionka z ryzykiem albo dwóch bez. Tutaj nie pasuje mi Twój przykład. Chodzi o to że worker wysłany do budynku w którym "lubi pracować" będzie pracował, wysłany do budynku w którym nie lubi też bęedzie pracował. Ilość zasobów jest ta sama. Chodzi o to co dzieje się z tym workerem po akcji, kiedy wraca nie to puli aktywnych tylko wyczerpanych. To jest duża różnica.

Liniowość - dla mnie to nie jest minus, jeżeli gra oferuje dobrą regrywalność i różnorodność komponentów to nie ma problemu :)

ps. też nie umiem grać na tabletopii, i nawet nie próbuje się nauczyć :)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: rattkin »

No dobra, to takie gdybanie. Ja też uogólniam te mechaniki bo się nie wczytywałem tak dokładnie w podręcznik i nie wiem jak działają. Po prostu, jakoś z tego wszystkiego nie wypływa żaden czynnik "wow". Figurki ani generyczne grafiki SF dla mnie takim nie są. Aspekt paradoksu czasowego w zarządzaniu zasobami - potencjalnie mógłby.

Z drugiej strony, już jestem na haczyku, bo oczywiście w kampanii są KS exclusive, potem w retailu połowy nie będzie albo nie będzie dostępna... gra okaże się dobra, a na rynku będzie wersja "bida".

Ech...
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: AkitaInu »

Co sądzicie o ostatnim stretch goalu?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Anachrony - time travel WP od autorów Trickeriona

Post autor: rattkin »

"Meh"
ODPOWIEDZ