Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
jozef.k
Posty: 67
Rejestracja: 06 kwie 2020, 16:46
Has thanked: 29 times
Been thanked: 15 times

Re: Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa - pytania i wątpliwości

Post autor: jozef.k »

Pojawiła się kolejna wątpliwość. Na trzech z czterech plansz SI po wybudowaniu pierwszej od lewej Faktorii, pojawia się symbol białej karty z zielonym plusem i dodatkowa tam jest błyskawica. Jak mam rozumieć ten odkryty symbol?
Leliw
Posty: 98
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 8 times
Been thanked: 32 times

Re: Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa - pytania i wątpliwości

Post autor: Leliw »

jozef.k pisze: 22 mar 2022, 22:29 Pojawiła się kolejna wątpliwość. Na trzech z czterech plansz SI po wybudowaniu pierwszej od lewej Faktorii, pojawia się symbol białej karty z zielonym plusem i dodatkowa tam jest błyskawica. Jak mam rozumieć ten odkryty symbol?
W momencie budowy (błyskawica = natychmiast) przez bota tego budynku i odkryciu tego symbolu dokładasz jedną kartę z talii Przyszłych Schematów i kładziesz ją odkrytą na stosie kart odrzuconych SI.
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 264
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa - pytania i wątpliwości

Post autor: cahir »

Szybkie pytanie początkującego. Chodzi o trwaly efekt na kartach mieszkańców. Np. Moneta za dwa symbole handlu. Dostaje nagrode co ture jak mam takie symbole na planssy tylko jak odpalam akcje handlu czy bez znaczenia jaka wybiore?
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
autopaga
Posty: 1529
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 101 times
Been thanked: 348 times

Re: Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa - pytania i wątpliwości

Post autor: autopaga »

Jak odpalasz akcje handlu.
violka1
Posty: 2
Rejestracja: 11 gru 2022, 18:45

Re: Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa - pytania i wątpliwości

Post autor: violka1 »

Witam. Mam pytanie w podobnej kwestii, czyli zdolność karty z jej dolnej części, ta która pozwala używać jej gdy wykonuję wskazaną akcję, ale nie chodzi o zamianę np złota na symbol akcji tylko o sytuację gdy symbol akcji pozwala - lub nakazuje tego właśnie nie wiem - przesunąć czarny pionek na torze cnót. Moje pytanie czy wszystkie zdolności karty która działa cały czas gdy jest zagrana na mojej planszy z jej dolnej części są opcjonalne czy obowiązkowe do wykonania.
Leliw
Posty: 98
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 8 times
Been thanked: 32 times

Re: Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa - pytania i wątpliwości

Post autor: Leliw »

violka1 pisze: 11 gru 2022, 19:09 Witam. Mam pytanie w podobnej kwestii, czyli zdolność karty z jej dolnej części, ta która pozwala używać jej gdy wykonuję wskazaną akcję, ale nie chodzi o zamianę np złota na symbol akcji tylko o sytuację gdy symbol akcji pozwala - lub nakazuje tego właśnie nie wiem - przesunąć czarny pionek na torze cnót. Moje pytanie czy wszystkie zdolności karty która działa cały czas gdy jest zagrana na mojej planszy z jej dolnej części są opcjonalne czy obowiązkowe do wykonania.
Większość jest obowiązkowa, na ostatniej stronie instrukcji jest info "O ile nie jest to inaczej napisane, rozpatrzenie efektu jest obowiązkowe.", a opis niektórych akcji na końcu zawiera nawias z informacją, że jest to zawsze opcjonalne (np. zamiana kolejności kart, zniszczenie karty).
Paweł54321
Posty: 7
Rejestracja: 24 sty 2022, 16:45
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa - pytania i wątpliwości

Post autor: Paweł54321 »

Ogarniam ostatnio dodatki do wicehrabiów: strażnik kluczy i bramy ze złota. Mam dwa pytania.
1) W strażniku są trzy karty: diakon, nadzorca i drwal. Na każdej z nich widnieje symbol akcji (czyli budowy, przepisania manuskryptu i umieszczenia robotników na zamku) od którego odchodzi strzałka i pokazuje 1/2 i symbol wicehrabiego. Nie znalazłem w instrukcji objaśnienia. Chodzi po prostu o to, że po wykonaniu danej akcji ruszamy wicehrabiego o 1 do 2 pól? Czy może o to, że mamy dodatkowy 1-2 punkty ruchu, jeśli skończymy na polu, gdzie możemy wykonać daną akcję?
2) W strażniku kluczy są karty, na których widnieje symbol akcji handlu łamane na 3 srebrniki, ale na tym niebieskim woreczku widnieje błyskawica. Jest to akcja natychmiastowa. Rozumiem, że oznacza to, że przed ruchem wicehrabią wykonujemy akcję handlu? Ale jeśli tak, to pionek musi stać na zewnętrznej ścieżce i wykonujemy dokładnie tę akcję? A jak na wewnętrznej to nie możemy tego zrobić i wybieramy srebrniki?
Aras
Posty: 69
Rejestracja: 19 sty 2020, 21:40
Has thanked: 14 times
Been thanked: 14 times

Re: Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa - pytania i wątpliwości

Post autor: Aras »

Mam pytanko. Czy tylko mnie się wydaje (może źle gram), czy pójście w "zamek" jest zdecydowanie najmocniejszą drogą do wygranej? Często ta metodą wygrywam, odpuszczając całkowicie "manuskrypty". Troszkę tylko wznoszę budowli.
autopaga
Posty: 1529
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 101 times
Been thanked: 348 times

Re: Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa - pytania i wątpliwości

Post autor: autopaga »

Nie jest.
Tijaczer
Posty: 197
Rejestracja: 09 gru 2021, 09:34
Has thanked: 55 times
Been thanked: 18 times

Re: Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa - pytania i wątpliwości

Post autor: Tijaczer »

Aras pisze: 10 lis 2023, 16:28 Mam pytanko. Czy tylko mnie się wydaje (może źle gram), czy pójście w "zamek" jest zdecydowanie najmocniejszą drogą do wygranej? Często ta metodą wygrywam, odpuszczając całkowicie "manuskrypty". Troszkę tylko wznoszę budowli.
Nie jest. Manuskrypty są najmocniejsze jak gra się przeciąga. Generalnie wszystko zależy od okoliczności. Ogólnie najlepiej wypracować taką metodę, aby płynnie przechodzić z jednego punktowania na drugie, np. budynki>zamek>manuskrypty za pomocą kart skupiających się na danej funkcji oraz mieszanych, a potem wyrzucanie z ręki zbędnych już kart i dobranie kolejnych. Generalnie im mniej kart w talii i bardziej skoncentrowanych na jednej cesze tym lepiej się punktuje. Trzeba cały czas dostosowywać się do sytuacji w grze. Mieszane symbole pozwalają łatwiej się przestawić na kolejny cel. Do tego trzeba również kontrować taktyki przeciwników, bo co nam po najlepszym planie, jak przeciwnik skupi się na szybkim końcu, a my nawet silnika nie rozkręcimy? ;)


Ja mam pytanie odnośnie SI w dodatku strażnika kluczy. :!:

Chodzi o zdanie, "przy warsztacie (mój przypis: publicznym) SI zawsze ignoruje symbol złoczyńcy - dobrany symbol nie przynosi efektu".

Dla graczy warsztat publiczny powoduje to, że przy jakiejkolwiek kolizji, ignoruje się symbol złoczyńcy i dobiera kartę.

To mam rozumieć, że SI zawsze ma jeden symbol złoczyńcy mniej? :?:
To wtedy SI zyskując tę kartę trochę się osłabia, ale i dłużej gra powinna się toczyć.

Tym bardziej mając opis publicznego domu gildii (który ma działać tak samo dla gracza i SI), który daje symbol złoczyńcy, który zawsze działa w tym w akcjach głównych, zagrywania złoczyńców, efektów kolizji i tasowania.

Stąd analogicznie jeśli warsztat działałby przeciwnie do publicznego domu gildii, to efekty się znoszą dla SI (nie dla gracza, bo dla gracza tylko przy kolizji).

Co wy sądzicie? Może coś przeoczyłem :?:

Edit. Na bgg znalazłem informację, że dla SI też tyczy się tylko w przypadku kolizji, zostawiam to, jakby ktoś też miał wątpliwości.

Paweł54321 pisze: 01 lis 2023, 12:29 Ogarniam ostatnio dodatki do wicehrabiów: strażnik kluczy i bramy ze złota. Mam dwa pytania.
1) W strażniku są trzy karty: diakon, nadzorca i drwal. Na każdej z nich widnieje symbol akcji (czyli budowy, przepisania manuskryptu i umieszczenia robotników na zamku) od którego odchodzi strzałka i pokazuje 1/2 i symbol wicehrabiego. Nie znalazłem w instrukcji objaśnienia. Chodzi po prostu o to, że po wykonaniu danej akcji ruszamy wicehrabiego o 1 do 2 pól? Czy może o to, że mamy dodatkowy 1-2 punkty ruchu, jeśli skończymy na polu, gdzie możemy wykonać daną akcję?
2) W strażniku kluczy są karty, na których widnieje symbol akcji handlu łamane na 3 srebrniki, ale na tym niebieskim woreczku widnieje błyskawica. Jest to akcja natychmiastowa. Rozumiem, że oznacza to, że przed ruchem wicehrabią wykonujemy akcję handlu? Ale jeśli tak, to pionek musi stać na zewnętrznej ścieżce i wykonujemy dokładnie tę akcję? A jak na wewnętrznej to nie możemy tego zrobić i wybieramy srebrniki?
Według bgg dla wątku o dodatku podforum zasady znalazłem informację, iż:
1) w skrócie ruch potem akcja odpowiednia i potem ruch o 1 lub 2, a potem już normalnie idzie dalej,
2) tutaj chyba natychmiastowy handel bez ruchu, albo bierzesz kasę a potem ruch, akcja itd.
Awatar użytkownika
maciejos91
Posty: 73
Rejestracja: 29 mar 2021, 22:21
Has thanked: 13 times
Been thanked: 17 times

Re: Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa - pytania i wątpliwości

Post autor: maciejos91 »

Czy ktoś ma może Big Boxa do Wicehrabiów? Jak jego użyteczność? Mieści się wszystko w koszulkach itp ?
Always Whyduck
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2284
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 291 times
Been thanked: 492 times

Re: Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa - pytania i wątpliwości

Post autor: tomp »

maciejos91 pisze: 03 sty 2024, 10:27 Czy ktoś ma może Big Boxa do Wicehrabiów? Jak jego użyteczność? Mieści się wszystko w koszulkach itp ?
Gra z 2 dodatkami mieści się razem z koszulkami (u mnie Sloyca, ale nie premium). Z koszulkami premium strzelam, że będzie problem.
Zamyka się bez luzów, praktycznie idealnie.
ALE... elementy gry, pozamieniałem miejscami. Nie wszystko jest w dedykowanych miejscach.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
ODPOWIEDZ