Strona 2 z 4

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

: 05 sie 2021, 22:19
autor: Gab
pan_satyros pisze: 05 sie 2021, 22:16
Gab pisze: 05 sie 2021, 22:07
pan_satyros pisze: 02 sie 2021, 23:39
Kiedy będzie recka? ;)
Trudno powiedzieć, te pierwsze rozgrywki i tak początkowo mocno motywowaliśmy tym, by Wam tu coś napisać. Ciężko było u nas z graniem ostatnio, ale małymi kroczkami wraca.

Może w zbiorczym odcinku uda się coś poopowiadać nim zamkną PM.
Czekam jak zawsze z niecierpliwością ;)

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 10 sie 2022, 09:20
autor: Luko_b
Niestety to nie jest dobra gra ;/ tak na prawde to jest bardzo slaba gra.
Po pierwszej misji uwazalem ja za idealna, pomalowalem wszystko i az przebieralem nogami zeby grac. No niestety, w okolicy 7 misji poleciala na olx. W zyciu nie widzialem tak powtarzalnej gry, tam od 1 misji do miejsca w ktorym sie zatrzymalem nie zmienilo sie nic. Idz, zabij, otworz drzi (albo nie), zabij. Koniec. Tyle. Nic wiecej. Zero.
Tereny 3D - najpierw wow! A pozniej? Ani 1 raz nie korzystasz z roznic w wysokosci bo w swojej turze wrogowie ida i ida daleko wiec schodza/wchodza na Twoj poziom. Rownie dobrze mogloby ich nie byc bo nie dzialaja. Rozwoj postaci jest tylko iluzoryczny. Gra Ci mowi co mozesz. Teraz item, teraz skill, reraz upgrade. Nie ty rozwijasz postac tylko gra Ci mowi co masz zrobic. Gwozdziem do trumny byl „upgrade” ktory dal mi wiecej kostek = moge wiecej zrobic w swojej turze. Co zrobila gra? Kazala mi odrzucac po 2 kostki od teraz :D
Nie wspomne juz o tym rozchodzacym sie„darkness” - to jest dopiero bzdura i nie dziala.
Story? Jakies jest, generic fantasy gdzie nie masz wplywu na nic. Super pomysl z ksiazka z obrazkami i numerkami do wyboru. Szkoda, ze tak jak cala reszta jest bez znaczenia dla gry czy story.

Nie ma w tej grze absolutnie nic. Najwiekszy przerost formy nad trescia jaki widzialem! Mechanicznie to bieda z nedza. Zerknijcie na komentarze na BGG. Tam jest dokladnie to.

Przykro mi, ze studze entuzjazm. Mozemy sie zgadac jak juz dostaniecie gre. Porownamy opinie.

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 10 sie 2022, 13:02
autor: EsperanzaDMV
Luko_b pisze: 10 sie 2022, 09:20(...)Nie ma w tej grze absolutnie nic. Najwiekszy przerost formy nad trescia jaki widzialem! Mechanicznie to bieda z nedza. Zerknijcie na komentarze na BGG. Tam jest dokladnie to.
Do reszty się nie odniosę, natomiast samo nawiązanie do BGG - wskaż mi proszę te komentarze. Sam robiłem spory research przed wsparciem i przytłaczająca większość komentarzy, opinii i przede wszystkim ocen jest bardzo pozytywna (co pokazuje też bardzo wysoka ocena 8.6). To, co faktycznie widziałem to narzekania na powtarzalną walkę, za łatwą walkę (która developerzy obiecali poprawić przy okazji dodruku) i grę w większym gronie (w piątkę lepiej nie siadać, co dla mnie nie jest problemem, bo zamierzam grać solo). Nawet jak były recenzje listujące także negatywne kwestie, to finalnie kończyły się tak jak ta: "We are over halfway with the game now and we can definitely say it has been an incredible journey so far."
W sekcji "Reviews" na BGG jest 7 pozycji - wszystkie pozytywne.
Pierwsza powyżej - "incredible journey".
Druga: "With a better AI and a more challenging game mode (its quite easy to be honest) this would be the definitive DM-less RPG/Dungeon Crawler. But even without it, it is stands proud on games, and some of you will roll your eyes, Gloomhaven, Sword & Sorcery and similar games. Simple because its fun, quickly on the table and quickly off the table."
Trzecia: "A fantastic game that was made to be played", "I really cannot speak highly enough of this game - but what really makes it a winner is the thoughtfulness for the player/purchaser." Komentarze w wątku też pozytywne.
Czwarta: "You have to test this game. It’s so fresh compared to all the existing dungeon crawlers. And it’s really fun. Accessible yet tactical. Shiny, yet deep.
The structure is strong, and the engine powerful. The details around should have been more considered, from typos, to few design choices, but it’s just peripheric.
So far, I still consider it below Gloomhaven, because of balance, and because Gloomhaven had this cool unlock characters feature. But the CSG team is constantly improving the game, and with their QR code doors they will be able to do it easily.
Plus, they are about to launch a big expansion, that also could bring the little that the first one lack of.
Go for it, you won’t regret it!
" - być poniżej GH to żadna obraza.
Etc.

Zrozumiałbym, gdybyś po prostu napisał swoje odczucia - spoko, każdy ma swoje zdanie, ale nie projektuj swojego rozczarowania na innych, gdzie tego rozczarowania u innych praktycznie nie ma - albo stanowi jakiś niewielki procent ogółu komentarzy/ocen. Nastawiasz negatywnie wszystkich dookoła, bo TOBIE gra się nie spodobała. Tak samo pisanie postu w stylu "ale gów*o zamówiliście, sorry taka prawa, pogadamy jak sami się przekonacie co to za badziew jest, elo" (bo taki jest przekaz) jest strasznie słabe, plus pisanie "sami sprawdźcie na BGG", gdzie w rzeczywistości jest inaczej... no cóż. Pozostaje współczuć Ci, że nie przeczytałeś wcześniej czym jest ta gra, o czym jest, jakie są jej mocne i słabe strony, skoro aż tak się rozczarowałeś (tym bardziej, że gra do tanich nie należy). Są pewne kwestie, które gracze podkreślali że powinnny zostać poprawione, i w wielu tych wątkach odzywały się też osoby z CGS wskazujące, że biorą uwagi i będą działać - np. w temacie trudności gry, walk z bossami (które część osób wskazywało jako za łatwe/za krótkie). Plus zawsze mogłeś poczekać na update packa, który ma poprawić doświadczenie płynące z rozgrywki.
Podsumowując, zabrakło na początku każdego zdania "MOIM ZDANIEM". Daj znać jak już wystawisz na sprzedaż, myślę że całkiem sporo osób może być chętnych na tę grę.

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 10 sie 2022, 13:29
autor: Luko_b
Spoiler:
Powiedz prosze, ze zartujesz :)
Klikasz na ocene na bgg i przewijasz w dol :) masz 10 od „userow” ktorzy maja jedyna ocene (+ nawet konto zalozone dnia kiedy dali ocene) i pozniej leca niebieskie i czerwone. Pewnie, sa tam tez oceny wysokie oceny ale to wcale nie wiekszosc.
Ta gra to pazdzierz i nie tylko moim zdaniem.
Tak jak pisalem wyzej, chetnie porozmawiam jak dostaniesz swoja kopie - bo wiesz. Ja juz gralem.

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

: 10 sie 2022, 13:39
autor: Mr_Fisq
Negatywne opinie też trafiają się od osób które mają jedną ocenę, albo "dość niską średnią ocen":

Obrazek

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 10 sie 2022, 13:40
autor: japanczyk
Luko_b pisze: 10 sie 2022, 13:29 Klikasz na ocene na bgg i przewijasz w dol :) masz 10 od „userow” ktorzy maja jedyna ocene (+ nawet konto zalozone dnia kiedy dali ocene) i pozniej leca niebieskie i czerwone.
Np. jeden z takich userów ;-)

Obrazek
A tak całkiem serio - ta gra jest po prostu OK
Ja duzo nie pograłem, zastanawialem sie czy wesprzec reprint i ostatecznie odpuscilem - zmiany wprowadzone w nowej instrukcji są ok, fabuła jest z jakiegos powodu przepisana jesli dobrze pamietam
Sam system kostek jest bardzo fajny, ale potwierdzam to co pisze Luko - brak decyzyjnosci, a postacie sa niezbalansowane i gra przechodzi sie sama

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

: 10 sie 2022, 13:41
autor: Luko_b
Mr_Fisq pisze: 10 sie 2022, 13:39 Negatywne opinie też trafiają się od osób które mają jedną ocenę, albo "dość niską średnią ocen":

Obrazek
Ciagle lepiej 4 oceny niz 1 na 10.

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 10 sie 2022, 13:51
autor: EsperanzaDMV
Luko_b pisze: 10 sie 2022, 13:29 Powiedz prosze, ze zartujesz :)
Klikasz na ocene na bgg i przewijasz w dol :) masz 10 od „userow” ktorzy maja jedyna ocene (+ nawet konto zalozone dnia kiedy dali ocene) i pozniej leca niebieskie i czerwone. Pewnie, sa tam tez oceny wysokie oceny ale to wcale nie wiekszosc.
Ta gra to pazdzierz i nie tylko moim zdaniem.
Tak jak pisalem wyzej, chetnie porozmawiam jak dostaniesz swoja kopie - bo wiesz. Ja juz gralem.
Wszedłem, zrobiłem to co powiedziałeś by zrobić - znalazłem na pierwszej stronie pięć takich głosów (na 50). Za to dyszek od graczy, którzy mają setki gier w kolekcji/ocenionych - od zarąbania. Dalej to nie ma sensu - tworzysz jakąś teorię, która nijak nie ma potwierdzenia w faktach. Zresztą - czego to ma niby dowodzić? Żeby wywindować jakoś sztucznie grę (co chyba sugerujesz), trzeba by takich głosów tysiące, by "złamać" algorytm BGG i gra trafiła na szczyty rankingu. "Pewnie, sa tam tez oceny wysokie oceny ale to wcale nie wiekszosc." - no jest większość, i to od osób z bardzo dużą liczbą ocenionych gier, właśnie sprawdziłem.

Od czasu wsparcia, udało mi się zagrać dwa razy u kumpla, i jestem tak samo jak Ty zachwycony na starcie, pierwsze wrażenie - wow. Cieszę się, że wsparłem - i czekam. Nie, nie przeszedłem całej kampanii, grałem raptem kilka godzin - czy to znaczy, że nie mogę mieć innego zdania niż Ty i jarać się w oczekiwaniu na tę grę? Serio, dorabianie do tego jakiejś teorii i tak jak pisałem, projektowanie "wszyscy muszą mysleć tak jak ja, że ta gra to paździerz i to nie tylko moim zdaniem" - powtórzę, że słabe to jest.

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 10 sie 2022, 13:58
autor: EsperanzaDMV
japanczyk pisze: 10 sie 2022, 13:40A tak całkiem serio - ta gra jest po prostu OK
Ja duzo nie pograłem, zastanawialem sie czy wesprzec reprint i ostatecznie odpuscilem - zmiany wprowadzone w nowej instrukcji są ok, fabuła jest z jakiegos powodu przepisana jesli dobrze pamietam
Sam system kostek jest bardzo fajny, ale potwierdzam to co pisze Luko - brak decyzyjnosci, a postacie sa niezbalansowane i gra przechodzi sie sama
Przed wsparciem gry przejrzałem sporo wątków na BGG i tak jak pisałem powyżej, widziałem też te głosy o słabym balansie i przede wszystkim za prostej walce (pamiętaj wątek, gdzie ktoś pisał, że bossa, chyba smoka, ubił jednym atakiem - trochę lipa jak na epicką bitwę z bossem, który okazał się miękką kluchą) - w kilku miejscach (najczęściej recenzjach) odzywali się autorzy gry, którzy deklarowali, że pracują nad tym i gra będzie ulepszona - po to właśnie jest ten update pack. Mocno liczę, że poprawi właśnie te aspekty, na które najczęściej zwracali uwagę posiadacze pierwszej wersji. Ale jak będzie, to okaże się jak update packi i reprinty trafią do tych, którzy zamówili w dwóch falach.

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 10 sie 2022, 14:12
autor: Luko_b
EsperanzaDMV pisze: 10 sie 2022, 13:51
Luko_b pisze: 10 sie 2022, 13:29 Powiedz prosze, ze zartujesz :)
Klikasz na ocene na bgg i przewijasz w dol :) masz 10 od „userow” ktorzy maja jedyna ocene (+ nawet konto zalozone dnia kiedy dali ocene) i pozniej leca niebieskie i czerwone. Pewnie, sa tam tez oceny wysokie oceny ale to wcale nie wiekszosc.
Ta gra to pazdzierz i nie tylko moim zdaniem.
Tak jak pisalem wyzej, chetnie porozmawiam jak dostaniesz swoja kopie - bo wiesz. Ja juz gralem.
Wszedłem, zrobiłem to co powiedziałeś by zrobić - znalazłem na pierwszej stronie pięć takich głosów (na 50). Za to dyszek od graczy, którzy mają setki gier w kolekcji/ocenionych - od zarąbania. Dalej to nie ma sensu - tworzysz jakąś teorię, która nijak nie ma potwierdzenia w faktach. Zresztą - czego to ma niby dowodzić? Żeby wywindować jakoś sztucznie grę (co chyba sugerujesz), trzeba by takich głosów tysiące, by "złamać" algorytm BGG i gra trafiła na szczyty rankingu. "Pewnie, sa tam tez oceny wysokie oceny ale to wcale nie wiekszosc." - no jest większość, i to od osób z bardzo dużą liczbą ocenionych gier, właśnie sprawdziłem.

Od czasu wsparcia, udało mi się zagrać dwa razy u kumpla, i jestem tak samo jak Ty zachwycony na starcie, pierwsze wrażenie - wow. Cieszę się, że wsparłem - i czekam. Nie, nie przeszedłem całej kampanii, grałem raptem kilka godzin - czy to znaczy, że nie mogę mieć innego zdania niż Ty i jarać się w oczekiwaniu na tę grę? Serio, dorabianie do tego jakiejś teorii i tak jak pisałem, projektowanie "wszyscy muszą mysleć tak jak ja, że ta gra to paździerz i to nie tylko moim zdaniem" - powtórzę, że słabe to jest.
Wlasciwie to zeobilem to teraz.

Oceny z 2022:
1-5 10 ocen
6-7 5 ocen
7-10 19 ocen

No to tyle.

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 10 sie 2022, 14:18
autor: EsperanzaDMV
Luko_b pisze: 10 sie 2022, 14:12Wlasciwie to zeobilem to teraz.

Oceny z 2022:
1-5 10 ocen
6-7 5 ocen
7-10 19 ocen

No to tyle.
Czy tylko ja nie rozumiem, co te liczby mają mi niby powiedzieć? W tym roku pojawiło się tyle ocen... no i co z tego? Garść z kilkuset ocen. No i tyle.

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 10 sie 2022, 14:24
autor: Luko_b
EsperanzaDMV pisze: 10 sie 2022, 14:18
Luko_b pisze: 10 sie 2022, 14:12Wlasciwie to zeobilem to teraz.

Oceny z 2022:
1-5 10 ocen
6-7 5 ocen
7-10 19 ocen

No to tyle.
Czy tylko ja nie rozumiem, co te liczby mają mi niby powiedzieć? W tym roku pojawiło się tyle ocen... no i co z tego? Garść z kilkuset ocen. No i tyle.
Juz tlumacze. Na 33 oceny gry z roku 2022 ledwo 55% to oceny wysokie (zielone ma BGG). 30% to oceny bardzo niskie (czerwone ma BGG) i 15% ocen srednich. Nie wiem jak jeszcze mam Ci wytlumaczyc, ze once z BGG popieraja to co napisalem, ze ta gra w najlepszym wypadku jest srednia - czemu ty zaprzeczyles.

Prosiles, zebym wskazal te komentarze piszac „ Do reszty się nie odniosę, natomiast samo nawiązanie do BGG - wskaż mi proszę te komentarze.” - wskazalem.

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 10 sie 2022, 14:26
autor: Luko_b
no i co z tego? Garść z kilkuset ocen. No i tyle.
Tutaj tez sie mylisz. W sumie jest 145 ocen, to mniej niz kilkaset. Tak tylko mowie.

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 10 sie 2022, 14:32
autor: EsperanzaDMV
Luko_b pisze: 10 sie 2022, 14:24
EsperanzaDMV pisze: 10 sie 2022, 14:18
Luko_b pisze: 10 sie 2022, 14:12Wlasciwie to zeobilem to teraz.

Oceny z 2022:
1-5 10 ocen
6-7 5 ocen
7-10 19 ocen

No to tyle.
Czy tylko ja nie rozumiem, co te liczby mają mi niby powiedzieć? W tym roku pojawiło się tyle ocen... no i co z tego? Garść z kilkuset ocen. No i tyle.
Juz tlumacze. Na 33 oceny gry z roku 2022 ledwo 55% to oceny wysokie (zielone ma BGG). 30% to oceny bardzo niskie (czerwone ma BGG) i 15% ocen srednich. Nie wiem jak jeszcze mam Ci wytlumaczyc, ze once z BGG popieraja to co napisalem, ze ta gra w najlepszym wypadku jest srednia - czemu ty zaprzeczyles.

Prosiles, zebym wskazal te komentarze piszac „ Do reszty się nie odniosę, natomiast samo nawiązanie do BGG - wskaż mi proszę te komentarze.” - wskazalem.
Nie no, zaraz - napisałeś, cytat "Pewnie, sa tam tez oceny wysokie oceny ale to wcale nie wiekszosc." - jak dla mnie 55% to jednak większość, ale może słaby z matmy jestem. Jeśli 55% osób uważa, że gra zasługuje na ocenę wysoką, to bynajmniej nie świadczy o tym, że gra jest średnia :D Twój ostatni post mówiący że tych ocen jest nawet i więcej, to tym bardziej popiera to tezę, że gra jest przynajmniej dobra, a nie średnia... Ale jak widać mamy inną logikę chyba liczenia :D
Plus czemu akurat skupiłeś się na ocenach z 2022, a nie wszystkich, czym się one różnią od tych danych wcześniej, jak ludzie grali kampanię zaraz jak otrzymali gry? No i żadnych komentarzy mi nie wskazałeś, jedynie oceny. Komentarzy jest 145, ocen dokładnie 543...

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 10 sie 2022, 14:37
autor: Luko_b
EsperanzaDMV pisze: 10 sie 2022, 14:32
Luko_b pisze: 10 sie 2022, 14:24
EsperanzaDMV pisze: 10 sie 2022, 14:18 Czy tylko ja nie rozumiem, co te liczby mają mi niby powiedzieć? W tym roku pojawiło się tyle ocen... no i co z tego? Garść z kilkuset ocen. No i tyle.
Juz tlumacze. Na 33 oceny gry z roku 2022 ledwo 55% to oceny wysokie (zielone ma BGG). 30% to oceny bardzo niskie (czerwone ma BGG) i 15% ocen srednich. Nie wiem jak jeszcze mam Ci wytlumaczyc, ze once z BGG popieraja to co napisalem, ze ta gra w najlepszym wypadku jest srednia - czemu ty zaprzeczyles.

Prosiles, zebym wskazal te komentarze piszac „ Do reszty się nie odniosę, natomiast samo nawiązanie do BGG - wskaż mi proszę te komentarze.” - wskazalem.
Nie no, zaraz - napisałeś, cytat "Pewnie, sa tam tez oceny wysokie oceny ale to wcale nie wiekszosc." - jak dla mnie 55% to jednak większość, ale może słaby z matmy jestem. Jeśli 55% osób uważa, że gra zasługuje na ocenę wysoką, to bynajmniej nie świadczy o tym, że gra jest średnia :D Twój ostatni post mówiący że tych ocen jest nawet i więcej, to tym bardziej popiera to tezę, że gra jest przynajmniej dobra, a nie średnia... Ale jak widać mamy inną logikę chyba liczenia :D
Plus czemu akurat skupiłeś się na ocenach z 2022, a nie wszystkich, czym się one różnią od tych danych wcześniej, jak ludzie grali kampanię zaraz jak otrzymali gry? No i żadnych komentarzy mi nie wskazałeś, jedynie oceny. Komentarzy jest 145, ocen dokładnie 543...
Masz absolutna racje :) 55% to wiekszosc. Zatem konczac ta rozprawke - wiekszosc graczy poleca CoD :)

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 10 sie 2022, 14:39
autor: japanczyk
EsperanzaDMV pisze: 10 sie 2022, 13:58 po to właśnie jest ten update pack. Mocno liczę, że poprawi właśnie te aspekty, na które najczęściej zwracali uwagę posiadacze pierwszej wersji. Ale jak będzie, to okaże się jak update packi i reprinty trafią do tych, którzy zamówili w dwóch falach.
Tylko, ze jesli sie nie myli oni to juz udostepnili? I z tego co wiem nic to nie zmieniło (znajomi skonczyli całość kampanii)
Ich wrazenie było podobne - big boss wyszedł i nawet nie zaatakowal, bo rozwiniete postaci zabiły go na strzała

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 10 sie 2022, 15:29
autor: Lossentur
japanczyk pisze: 10 sie 2022, 14:39
EsperanzaDMV pisze: 10 sie 2022, 13:58 po to właśnie jest ten update pack. Mocno liczę, że poprawi właśnie te aspekty, na które najczęściej zwracali uwagę posiadacze pierwszej wersji. Ale jak będzie, to okaże się jak update packi i reprinty trafią do tych, którzy zamówili w dwóch falach.
Tylko, ze jesli sie nie myli oni to juz udostepnili? I z tego co wiem nic to nie zmieniło (znajomi skonczyli całość kampanii)
Ich wrazenie było podobne - big boss wyszedł i nawet nie zaatakowal, bo rozwiniete postaci zabiły go na strzała
Udostępniono tylko Print and Play dla Chapter 1-6 więc jeżeli się nie mylę nie było tam poprawionego big bossa. Kompletna wersja papierowa dopiero trafi do wspierających wraz z Wave 1.

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

: 10 sie 2022, 17:07
autor: feniks_ciapek
Może się nie powinienem wypowiadać, bo nie grałem. Ale byłem na tę kampanię bardzo napalony, więc może mimo wszystko powiem, dlaczego zrezygnowałem.

Po obejrzeniu przykładowej rozgrywki doszedłem do wniosku, że nie będzie w niej finalnie nic, co by mnie zatrzymało przy niej dłużej. Owszem, ciekawy pomysł z terenem i drzwiami, ale obsługa jednego i drugiego wyglądała na nieco uciążliwą, a poza wyglądem funkcjonalność w zasadzie zerowa. Wyścig z ciemnością od razu mi powiedział, że eksploracja będzie tutaj bardzo ograniczona, a ciekawy wyścig to już mam (Imperial Assault). Dodatkowo wybory w książeczce wydawały się być bardzo mało interesujące, a finalnie są pewnie złudne. Pozostawał tylko potencjalnie interesujący sposób rozwoju postaci, który niestety nie przeważył nad wszystkimi negatywami. Teraz czytam, że nawet to nie jest tak ciekawe, jak by mogło być.

Finalnie cieszę się, że nie wsparłem i jakoś zupełnie mnie do niej nie ciągnie. Przy czym oczywiście, nie zamierzam nikomu odbierać przyjemności z grania.

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

: 10 sie 2022, 21:27
autor: Rbsn
Niestety mam podobne mieszano/negatywne odczucia co koledzy powyżej, nawet tez zakończyłem moją znajomość z grą po 6 czy 7 rozdziale. To może być fajna gra dla nowych osób co nie grały w dużo dobrych DC i będą zachwycone produkcją (która faktycznie jest rozbuchana jak mało co). Jednocześnie one też mogą się od niej odbić. Ja po grze w gloomhaven, folklore, middare, KDM, oathsworn i wiele innych chciałem tę grę polubić, jednak wymienione wyżej negatywy mi to uniemożliwiły. Wszystkie gry ogrywam z żoną i był to pierwszy raz kiedy podczas gry powiedziała że coś tu nie działa. Nie mówię że osoby doświadczone nie znajdą tu nic ciekawego, wszystko zależy od oczekiwań. Ja kupiłem i sprzedałem bez straty, więc jestem zadowolony :).

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

: 11 sie 2022, 18:06
autor: Gab
Mam prośbę do wszystkich stron tej dyskusji - poczekajmy jak gra przyjdzie do wspierających i wtedy każdy oceni czy gra mu się podoba czy też nie. Nie mam zamiaru wróżyć z fusów i wypowiadać się o grze w którą grałem raptem 40min. Jak wszyscy wiemy, twórcy obiecywali zmiany w niektórych mechanikach, pokazując że słuchają opinii graczy. To czy im wyszło, czy też nie dopiero się okaże, więc może wszyscy wstrzymajmy się jeszcze chwilę z wyrażaniem opinii - chyba, że rozmawiamy tylko o edycji z pierwszego ks.

Re: (KS) Chronicles of Drunagor - ciekawy DC

: 11 sie 2022, 18:17
autor: EsperanzaDMV
japanczyk pisze: 10 sie 2022, 14:39
EsperanzaDMV pisze: 10 sie 2022, 13:58 po to właśnie jest ten update pack. Mocno liczę, że poprawi właśnie te aspekty, na które najczęściej zwracali uwagę posiadacze pierwszej wersji. Ale jak będzie, to okaże się jak update packi i reprinty trafią do tych, którzy zamówili w dwóch falach.
Tylko, ze jesli sie nie myli oni to juz udostepnili? I z tego co wiem nic to nie zmieniło (znajomi skonczyli całość kampanii)
Ich wrazenie było podobne - big boss wyszedł i nawet nie zaatakowal, bo rozwiniete postaci zabiły go na strzała
Też nic nie kojarzę, by udostępnili więcej niż tych kilka początkowych rozdziałów. W najnowszym filmie z unboxingu podstawki, twórca gry Daniel Alves nawet wspomina w temacie mechaniki drzwi, że "Everything is different on every door now, the game has been rebalanced, it's more challenging than before, so if you played it before, please, play again and you'll see the difference". Pytanie wciąż pozostaje, czy nawet pomimo tych zmian, gra wciąż nie będzie za prosta - ale to dowiemy się dopiero, jak pierwsze kopie podstawki i update packi zaczną trafiać do wspierających.
BTW. to pudło jest ogromne... tylko jednak szkoda że największą jego część stanowią te plastikowe podstawki służące jako teren, który jak sami piszecie nie ma aż takiego znaczenia w grze (albo inaczej - potencjał tego rozwiązania nie został odpowiednio wykorzystany).

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

: 11 sie 2022, 18:19
autor: japanczyk
A zmieniali coś odkąd udostępnili te nowe zasady?
Bo jeśli nie to ja gralem tylko na nowych...

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

: 11 sie 2022, 18:21
autor: EsperanzaDMV
japanczyk pisze: 11 sie 2022, 18:19 A zmieniali coś odkąd udostępnili te nowe zasady?
Bo jeśli nie to ja gralem tylko na nowych...
Jak wyżej - zmienili mechanikę drzwi. "Wypolerowane" zasady to jedno, ale to co się dzieje po przejściu przez kolejne drzwi to kolejna zmieniona rzecz (i tego chyba jeszcze nikt nie widział jak działa po zmianach). Plus pamiętam, że mówili że dzięki kodom QA na drzwiach będzie można wybrać poziomy trudności chyba, ale to nie sprawdzałem tego teraz w update'ach.

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

: 11 sie 2022, 18:51
autor: Lopek43
EsperanzaDMV pisze: 11 sie 2022, 18:21
japanczyk pisze: 11 sie 2022, 18:19 A zmieniali coś odkąd udostępnili te nowe zasady?
Bo jeśli nie to ja gralem tylko na nowych...
Jak wyżej - zmienili mechanikę drzwi. "Wypolerowane" zasady to jedno, ale to co się dzieje po przejściu przez kolejne drzwi to kolejna zmieniona rzecz (i tego chyba jeszcze nikt nie widział jak działa po zmianach). Plus pamiętam, że mówili że dzięki kodom QA na drzwiach będzie można wybrać poziomy trudności chyba, ale to nie sprawdzałem tego teraz w update'ach.
Mechanika z kodami QR została wprowadzona w pierwszej edycji - zanim gra trafiła do wspierających została zaimplementowana jakoś pod koniec kampanii zdaje się - i tak faktycznie kojarzę że skanując kod zmieniała się "konfiguracja" (chyba nawet wzrastał poziomu trudności) . Sam jestem ciekaw co zostało doszlifowane - grałem tylko trochę w podstawkę (zająłem się malowaniem a teraz czekam z kampanią na "Upgrade Pack" który ma dojść już nie długo z pierwszą falą - wtedy zasiądę do zasad od nowa)

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

: 25 lis 2022, 14:57
autor: choczkins
Zagrałem pierwszy scenariusz na 3 postacie. Zdaję sobie sprawę że to malutko aby ocenić grę, ale podzielę się moimi spostrzeżeniami po tej rozgrywce.
Instrukcja ogólnie napisana jest dobrze, chociaż boli brak indeksu i nie wszystko zostało jasno wyjaśnione. Miałem taki moment gdzie chciałem sprawdzić coś w instrukcji i niestety nie znalazłem, albo źle szukałem.
Zresztą do tej pory nie wiem ile runes wrzucamy do woreczka na początku przygody, w trakcie czytania gdzieś było napisane że po 6 sztuk ale nie znalazłem tego ponownie, więc może wszystkie? 😉
Setup gry zajmuje trochę czasu ale nie jest tragiczny.
Mamy mnóstwo tokenów ale dzięki insertowi są uporządkowane i szybko dostępne w czasie gry. Jedynie kostki cześć znajduje się w jednym druga w innym pudełku, to jest mało wygodne.
Od początku skorzystałem z "ulepszonych" kart postaci i to był dobry pomysł wszystkie umiejki mamy wydrukowane na karcie, niepotrzebne nam dodatkowe karty umiejętności czy roli które zajmują więcej miejsca.
Teraz to co najlepsze 😃
Rozgrywka była ciekawa, sam scenariusz oceniam na średnio łatwy jeżeli chodzi o trudność. Były zarzuty na bgg że gra jest za łatwa, ale dzięki zastosowaniu wersji od najsłabszej do najsilniejszej danego potwora chyba zniweluje ten zarzut - ale o tym później. System zarządzania kostkami i dzięki nim odpalania umiejętności jest super, mnóstwo kminienia jaką umiejętność wykorzystać, w jakiej kolejności, którą kostkę zostawić na ewentualną obronę. Kiedy kostki się skończą, przywracamy je jako dostępne ale jedną umiejętność blokujemy czarną kością przekleństwa., 6 takich kości i koniec po grze. O ile na początku myślałem że te czarne kostki to pewnie nie będą jakoś szybko się pojawiać to później okazało się że stanowią zagrożenie, na koniec scenariusza miałem po 4 na każdej postaci.
Potwory, bałem się że mało ich jest i w związku z tym szybko będzie nudno (mam monster pack) ale to że danego potwora mamy kilka wersji chyba zbalansuje ich ilość. Do tego sami w wielu aspektach aby urozmaicić/utrudnić sobie rozgrywkę możemy kombinować jakie wersje danego potwora będą się pojawiać, jak dla mnie super system. Do tego każdy ma swoje specjalne ataki, które maksymalnie stara się zrealizować, może proste, ale skuteczne.
W grze jest mnóstwo stanów reprezentowanych przez tokeny jak krwawienie, trucizna, powalony, ogłuszony, telekineza itp. co czyni rozgrywkę jeszcze bardziej złożoną. Na przykład, dzięki modularnej planszy, można kogoś zrzucić z wysokości i zadać mu tym samych obrażenia , moja magiczka stunowała najgroźniejszego przeciwnika żeby nic nie mógł zrobić 😆
System drzwi też jest super dzięki temu wzrasta regrywalność bo możemy skorzystać z QR kodu aby wygenerować inne pomieszczenie, sprawdzałem różnią się od siebie.
Podsumowując grało mi się dość przyjemnie, klika razy miałem zagwózdkę czy mogę tak zrobić i nie zawsze znalazłem odp. w instrukcji.
Poza tym większych irytacji nie doświadczyłem.
Acha przed rozgrywką wydrukowałem sobie pomoc z bgg która faktycznie okazała się przydatna.
Po pierwszej rozgrywce mam ochotę i zamiar wrócić jak najszybciej do następnej rozgrywki i chyba o to w tym chodzi 😉