To sytuacja hipotetyczna gdybym się zagapił w swojej turze a miałbym zrealizowaną III erę. Częściej zdarza się, że nie masz wypełnionej całej kary III ery, ale wtedy też nie stawiasz pałacu tylko dostajesz punkty za zrealizowane cele z karty.Fojtu pisze: ↑23 sie 2022, 10:53Misję wypełniasz w swojej turze, więc na koniec gry już jest po ptokach. Swoją drogą nie bardzo widzę gdzie byłaby sytuacja kiedy nie wypełniasz misji w swojej turze a masz ją całą skończoną na koniec gry. To jest dość specyficzny przypadek, może jak ktoś opuści Twój budynek w międzyczasie
Brazil: Świt Imperium - pytania i wątpliwości
- piotrest
- Posty: 162
- Rejestracja: 01 lut 2010, 14:03
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 7 times
Re: Brazil: Świt Imperium - pytania i wątpliwości
Re: Brazil: Świt Imperium - pytania i wątpliwości
Czy wybudowanie IV pałacu zwiększa także siłę militarną plantacji bawełny?
Uwielbiam Barrage, Podwodne Miasta i Wyspę Sky
- Harun
- Posty: 1099
- Rejestracja: 21 sie 2006, 16:48
- Lokalizacja: okolice Poznania
- Has thanked: 648 times
- Been thanked: 524 times
Re: Brazil: Świt Imperium - pytania i wątpliwości
Odpowiadając Tobie, ale i sobie, chciałbym podsumować zasady walki/ Będę wdzięczny jeśli doświadczenia gracze potwierdzą / sprostują, to co piszę.
1. W ramach fazy ruchu (zwykłego lub bonusowego, jeśli to możliwe), gracz może zaatakować przeciwnika. Możliwe jest więc dwukrotne zaatakowanie w swojej turze, jeśli ruch bonusowy jest możliwy.
2. Celem ataku jest pole zajmowane przez przeciwnika. Pole zajmowane przez przeciwnika to pole z jego budynkiem albo miastem regionalnym lub z jego jednostką wojskową. Oczywiście może to być np budynek z jednostkami. Wyjątek stanowią stolice - nie można ich atakować, chyba że scenariusz wyraźnie na to zezwala (np wariant solo).
3. Są 3 typy ataku - pojedynczą jednostką, grupowy, dystansowy.
A. Atak pojedynczą jednostką to podstawowy sposób ataku. W ramach ruchu (zwykłego lub bonusowego, jeśli to możliwe), gracz porusza jedną swoją jednostkę na pole zajmowane przez przeciwnika.
B. Atak grupowy jest możliwy tylko przy użyciu konnicy (lub niebieskiego jej odpowiednika). Zdolność specjalna konnicy pozwala poruszyć razem z konnicą także inne jednostki w dowolnej liczbie.
C. Atak dystansowy jest możliwy tylko przy użyciu armaty (lub fioletowego jej odpowiednika). Zdolność specjalna armaty pozwala zaatakować sąsiednie pole bez poruszania się, ale nadal trzeba poświęcić na to ruch i to wyłącznie ruch podstawowy, a nie bonusowy. UWAGA - w ataku dystansowym uczestniczą wszystkie jednostki atakującego z pola, na którym stoi armata, ale żadna z nich nie porusza się.
4. Podstawowa siła atakującego to siła - odpowiednio:
A - wartości PZ jednostki
B - sumy wartości PZ wszystkich atakujących jednostek
C - sumy wartości PZ wszystkich atakujących jednostek oraz wartości PZ kafelka (budynku / miasta regionalnego), z którego następuje atak, z tym wyjątkiem, że nie dodaje się wartości PZ kafelka, jeśli jest on okupowany przez atakującego.
5. Podstawowa siła obrońcy - sumy wartości PZ wszystkich jednostek na atakowanym kafelku oraz wartości PZ tego kafelka (budynku / miasta regionalnego), z tym wyjątkiem, że nie dodaje się wartości PZ kafelka, jeśli jest on okupowany przez obrońcę.
6. Modyfikatory - podstawowa siłą atakującego i obrońcy jest modyfikowana przez (s.18) niektóre obrazy i pola akcji. Nie wpływają na nią więc skutki pól pałaców ( np. III lub VI), które zapewniają tylko PZ na koniec gry (s. 20, lewa kolumna, punkt 2 - choć na bgg są różne wypowiedzi).
7. Każdy z graczy uczestniczących w bitwie może wystawić też od 1-3 kart bitewnych, najpierw atakujący - potem obrońca. Liczba zagranych kart jest jawna, ale same karty odkrywa się dopiero po zagraniu przez oboje graczy.
8. Wygrywa ten, kto ma łącznie większą siłę militarną, a w razie remisu obrońca.
Skutki wygranej / przegranej, są już poza niniejszym postem.
- wallace
- Posty: 34
- Rejestracja: 07 sty 2022, 09:34
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 12 times
- Kontakt:
Re: Brazil: Świt Imperium - pytania i wątpliwości
To może tylko tyle, że jeden z obrazów pozwala transportować jednostki (przeprowadzić atak grupowy) Monarchą. Tak to potwierdzam wszystko
BGG.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 20 mar 2019, 09:34
- Lokalizacja: Zamość
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
Re: Brazil: Świt Imperium - pytania i wątpliwości
Cześć,
Przymierzam się do pierwszej rozgrywki w Brazil. Do tej port przeczytałem intrukcję ”na sucho” i mam do Was kilka pytań odnośnie zasad:
1. Czy znaczniki akcji ułożone pod polami akcji po zakończeniu tury zostają tam do końca gry?
Dodatkową zdolność z tych żetonów odpalam tylko w tej konkretnej akcji pod którą leżą?
2. Akcja obraz – mogę brać obrazy niezależnie od rozgrywanej ery?
3. Akcja reforma – czy dobrze rozumiem, że zwykły koszt zagrania tej akcji (bez manufaktury) to 1 surowiec? Czy reformować można tylko 1 swój budynek na raz?
4. Czy odpalając specjalne zdolności z obrazów produkowane surowce na budynkach mogą się kumulować? (inaczej – czy budynki z surowcami na żetonach mogą je nadal produkować i mnożyć?)
5. Akcja rekrutacja – zagrana z manufakturą pozwala zrekrutować w sumie 2 jednostki wojskowe (+ 1 karta bitewna)?
6. Karty misji są jedyną możliwością wystawienia pałacu czyli mogę wystawić najwyżej 3 z 6 pałaców?
7. Czy zdolności jednostek militarnych (te białe) mogę odpalić zaraz po ich rekrutacji – obowiązują przez całą rozgrywkę?
8. Mając armatę albo grenadiera mogę albo się nim ruszyć (po wykonaniu akcji) albo wypowiedzieć bitwę na sąsiednim kaflu? Rozumiem, że nie mogę zrobić tych dwóch rzeczy razem? (Tak rozumiem poświęcenie ruchu tą jednostką…)
9. W instrukcji przu bitwach jest napisane, że możemy wykorzystać efekty lart obrazów (to jest dla mnie jasne) oraz "efekt ostatnio wybranego pola akcji (jeśli ma zastosowanie)".
Nie potrafię sobie wyobrazić tego kombosa - możecie podsunąć jakiś przykład??
Będę wdzięczny za pomoc!
Przymierzam się do pierwszej rozgrywki w Brazil. Do tej port przeczytałem intrukcję ”na sucho” i mam do Was kilka pytań odnośnie zasad:
1. Czy znaczniki akcji ułożone pod polami akcji po zakończeniu tury zostają tam do końca gry?
Dodatkową zdolność z tych żetonów odpalam tylko w tej konkretnej akcji pod którą leżą?
2. Akcja obraz – mogę brać obrazy niezależnie od rozgrywanej ery?
3. Akcja reforma – czy dobrze rozumiem, że zwykły koszt zagrania tej akcji (bez manufaktury) to 1 surowiec? Czy reformować można tylko 1 swój budynek na raz?
4. Czy odpalając specjalne zdolności z obrazów produkowane surowce na budynkach mogą się kumulować? (inaczej – czy budynki z surowcami na żetonach mogą je nadal produkować i mnożyć?)
5. Akcja rekrutacja – zagrana z manufakturą pozwala zrekrutować w sumie 2 jednostki wojskowe (+ 1 karta bitewna)?
6. Karty misji są jedyną możliwością wystawienia pałacu czyli mogę wystawić najwyżej 3 z 6 pałaców?
7. Czy zdolności jednostek militarnych (te białe) mogę odpalić zaraz po ich rekrutacji – obowiązują przez całą rozgrywkę?
8. Mając armatę albo grenadiera mogę albo się nim ruszyć (po wykonaniu akcji) albo wypowiedzieć bitwę na sąsiednim kaflu? Rozumiem, że nie mogę zrobić tych dwóch rzeczy razem? (Tak rozumiem poświęcenie ruchu tą jednostką…)
9. W instrukcji przu bitwach jest napisane, że możemy wykorzystać efekty lart obrazów (to jest dla mnie jasne) oraz "efekt ostatnio wybranego pola akcji (jeśli ma zastosowanie)".
Nie potrafię sobie wyobrazić tego kombosa - możecie podsunąć jakiś przykład??
Będę wdzięczny za pomoc!
Ostatnio zmieniony 05 paź 2023, 20:56 przez jakubski, łącznie zmieniany 2 razy.
- wallace
- Posty: 34
- Rejestracja: 07 sty 2022, 09:34
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 12 times
- Kontakt:
Re: Brazil: Świt Imperium - pytania i wątpliwości
Wieki temu grałem, ale raczej głupot nie powielam:
Ale również możesz poświęcić "dodatkowy ruch" na ruch i podstawowy na atak na sąsiednie pole bez ruchu.
Przy odkryciach można dostać dodatkową kartę epoki (misji) i stąd kolejny pałac mieć też.
Masz na myśli po ogłoszeniu spełnienia warunków ery (karty misji)? To tak, znaczniki akcji ułożone pod polami akcji zostają do końca gry. I tak, w tej konkretnej akcji.
Tak, musi Cię być na niego stać.2. Akcja obraz – mogę brać obrazy niezależnie od rozgrywanej ery?
Tak i tak3. Akcja reforma – czy dobrze rozumiem, że zwykły koszt zagrania tej akcji (bez manufaktury) to 1 surowiec? Czy reformować można tylko 1 swój budynek na raz?
Jeśli budynek produkuje Ci dwie sztuki danego surowca, i zdolność np. z obrazu daje Ci +1 danego czy innego surowca na danym typie budynku, to jak tylko będziesz miał ten obraz u siebie, to NATYCHMIAST dodajesz ten +1 surowiec do KAŻDEGO danego typu budynku. Nie rozumiem mnożenia z drugiej części pytania.4. Czy odpalając specjalne zdolności z obrazów produkowane surowce na budynkach mogą się kumulować? (inaczej – czy budynki z surowcami mogą je nadal produkować i mnożyć?)
Tam przy manufakturze na akcji rekrutacji też jest karta bitewena jak pamiętam - 2 jednostki i 2 karty (limit 3 na ręce).5. Akcja rekrutacja – zagrana z usprawnieniem pozwala zrekrutować w sumie 2 jednostki wojskowe (+ 1 karta bitewna)?
Masz na myśli "zdolność transportowania jednostek" czy "zakładania miasta regionalnego"? Jeśli tak, to tak, to są zdolności pasywne, działają cały czas.6. Czy zdolności jednostek militarnych (te białe) mogę odpalić zaraz po ich rekrutacji – obowiązują przez całą rozgrywkę?
(Pomijając dodatkowy ruch), to tak możesz się albo ruszyć na sąsiednie pole (i zaatakować jeśli jest tam obca jednostka), albo poświęcić podstawowy ruch aby zaatakować sąsiedni obszar ber ruchu. Nie możesz obu na raz.7. Mając armatę albo grenadiera mogę albo się nim ruszyć (po wykonaniu akcji) albo wypowiedzieć bitwę na sąsiednim kaflu? Rozumiem, że nie mogę zrobić tych dwóch rzeczy razem? (Tak rozumiem poświęcenie ruchu tą jednostką…)
Ale również możesz poświęcić "dodatkowy ruch" na ruch i podstawowy na atak na sąsiednie pole bez ruchu.
Któryś obraz pozwalał na wystawienie pałacu. Nie pamiętam czy któraś złota karta nie pozwalała.8. Karty misji są jedyną możliwością wystawienia pałacu czyli mogę wystawić najwyżej 3 z 6 pałaców?
Przy odkryciach można dostać dodatkową kartę epoki (misji) i stąd kolejny pałac mieć też.
BGG.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 20 mar 2019, 09:34
- Lokalizacja: Zamość
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
Re: Brazil: Świt Imperium - pytania i wątpliwości
Odnośnie produkcji:
W ramach akcji reforma produluje tylko pusty budynek
Ale jak dajmy na to kupię obraz który zwiększa produkcję tych budynków to rozumiem, że mogę dołożyć te surowce po zakupie obrazu (budynek nie muso być pusty)
I ostatnie:
W instrukcji przu bitwach jest napisane, że możemy wykorzystać efekty lart obrazów (to jest dla mnie jasne) oraz "efekt ostatnio wybranego pola akcji (jeśli ma zastosowanie)".
Nie potrafię sobie wyobrazić tego kombosa - możesz podsunąć jakiś przykład??
W ramach akcji reforma produluje tylko pusty budynek
Ale jak dajmy na to kupię obraz który zwiększa produkcję tych budynków to rozumiem, że mogę dołożyć te surowce po zakupie obrazu (budynek nie muso być pusty)
I ostatnie:
W instrukcji przu bitwach jest napisane, że możemy wykorzystać efekty lart obrazów (to jest dla mnie jasne) oraz "efekt ostatnio wybranego pola akcji (jeśli ma zastosowanie)".
Nie potrafię sobie wyobrazić tego kombosa - możesz podsunąć jakiś przykład??
- wallace
- Posty: 34
- Rejestracja: 07 sty 2022, 09:34
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 12 times
- Kontakt:
Re: Brazil: Świt Imperium - pytania i wątpliwości
Dokładnie, dodajesz te surowce po zakupie obrazu, ale nie możesz wybrać, że na wybranych budynkach danego rodzaju nie dodasz bo chcesz go w kolejnej turze zreformować (i tak, budynek nie musi być pusty).
Patrz na ostatnie dwie akcje po prawej - Port i Handel - zamiast dodatkowego ruchu są tam: +1 siły militarnej przy ataku / +2 siły militarnej przy obronie.I ostatnie:
W instrukcji przu bitwach jest napisane, że możemy wykorzystać efekty lart obrazów (to jest dla mnie jasne) oraz "efekt ostatnio wybranego pola akcji (jeśli ma zastosowanie)".
Nie potrafię sobie wyobrazić tego kombosa - możesz podsunąć jakiś przykład??
BGG.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 20 mar 2019, 09:34
- Lokalizacja: Zamość
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
Re: Brazil: Świt Imperium - pytania i wątpliwości
Mam jeszcze pytanie odnośnie odkryć:
Czy po wejściu na żetony wymagające siły militarnej: aby uzyskać profit tego żetonu musimy ją tylko mieć (w jednostkach, kartach) czy użyć tj. odrzucić karty, a jednostki do zasobów?
Czy po wejściu na żetony wymagające siły militarnej: aby uzyskać profit tego żetonu musimy ją tylko mieć (w jednostkach, kartach) czy użyć tj. odrzucić karty, a jednostki do zasobów?
- wallace
- Posty: 34
- Rejestracja: 07 sty 2022, 09:34
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 12 times
- Kontakt:
Re: Brazil: Świt Imperium - pytania i wątpliwości
Jednostki mają pasywną siłę militarną (odrzucasz je tylko na skutek przegranej w bitwie / działania kart militarnych przeciwnika). Natomiast karty militarne (jak również złote) - po zagraniu musisz odrzucić.
Także wchodząc na żeton odkryć wymagający siły militarnej do użycia jego efektu jednostki nie odrzucasz, natomiast musisz odrzucić każdą kartę militarną, której użyłeś do zwiększenia swojej siły.
BGG.