Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Ja taż ostatecznie się złamałem i kupiłem chang cheng jako dodatek do nowego numeru ŚGP
jax pisze:Co za freaki - czytają przykłady
Czytanie przykładów pozwala czasami odkrywać prawdziwe "perełki" - rzućcie okiem na example H w instrukcji.
Niebieski nie mając szans na zdobycie punktów w podliczanej właśnie prowincji... podnosi jej wartość o 2 punkty mając jako alternatywę zmniejszenie wartości tego obszaru o 2
I to oczywiście nie jest żaden błąd tłumacza - tak przykład wygląda w angielskiej instrukcji...
Co za gapcio wstawił coś takiego?
są ludzie którzy nie chcą połknąć bakcyla planszówek
takim trzeba wpychać go do gardła
Rozgrywka dwuosobowa - "Wyjątek: na początku gry, gracz rozpoczynający w swojej pierwszej turze kładzie tylko 1 pojedynczy fragment muru w swoim
kolorze" Czy to oznacza, że gracz rozpoczynający w pierwszej turze nie ma możliwości dołożenia fragmentu w kolorze neutralnym?
"Karta Dyplomacji
Gracz, który ma przynajmniej jeden fragment muru w większości prowincji..." Jak to rozumieć?
Zbudowanie Wieży
"Gdy Wieża jest dokładana, a obok niej jest jedno lub dwa wolne
pola to jedno z nich zostaje zarezerwowane dla pojedynczego
fragmentu muru gracza, który tą Wieżę zbudował." Czy gracz budujący wieżę wybiera pole, które będzie dla niego zarezerwowane?
Rozgrywka dwuosobowa:
Jeśli gracze niechętnie korzystali z neutralnego koloru, to czy można przyjąć regułę, że gracz, który wykorzystał już wszystkie fragmenty muru w swoim kolorze w każdej następnej kolejce musi obowiązkowo dołożyć fragment w kolorze neutralnym?
natomiast co do wieży to też mieliśmy problemy. co prawda jakoś tak intuciyjnie założyliśmy, że jeżeli oba pola są wolne to niczego się nie wybiera ani nie wskazuje tylko jak z jednej strony coś dojdzie to drugą trzeba zostawić właścicielowi wieży (chyba że on dostawił ten pierwszy klocek).
Problem mieliśmy inny: czy jeśli dostawiamy wieżę w sąsiedztwie już naszego fragmentu to z drugiej strony nadal obowiązuje rezerwacja? czyli takim ruchem zajmowalibyśmy od razu 3 pola obok siebie. czy jednak to już jest "rezerwacja" spełniona i z drugiej strony hulaj dusza?
Nie wiem skąd wziąć odpowiedzi na te wątpliwości. chyba trzeba sie umówić.
Gra zainteresowała mnie od razu, gdy pojawiły się pierwsze doniesienia z Essen na jej temat. Niemal od razu zdecydowałem się na kupno, ale wciąż odwlekałem decyzję na rzecz innych tytułów. W związku z tym promocja spadła mi z nieba
W tym miejscu powinienem wyrazić swoją opinię o Chang Cheng, ale ograniczę się do cytatu, który doskonale pokrywa się z moim zdaniem:
kmiernik pisze:Zgadzam się, że z jednej strony Chang Cheng nie jest niczym odkrywczym i jest jeszcze jedną grą jakich wiele. Z drugiej jednak strony gra się w niego zadziwiająco przyjemnie, dlatego nie powinno się go z góry skreślać. Bardzo dobra mieszanina znanych mechanizmów powoduje, że raczej mam ochotę odłożyć na półkę inne gry tego typu i zostawić CC niż odwrotnie. Nie każdy tytuł musi być przełomowy.
A jeśli chodzi o rozgrywkę dwuosobową to jestem zaskoczony, że mechanizm "neutralnych" fragmentów spisuje się dobrze i gra nic nie traci.
Veridiana pisze:
Problem mieliśmy inny: czy jeśli dostawiamy wieżę w sąsiedztwie już naszego fragmentu to z drugiej strony nadal obowiązuje rezerwacja? czyli takim ruchem zajmowalibyśmy od razu 3 pola obok siebie. czy jednak to już jest "rezerwacja" spełniona i z drugiej strony hulaj dusza?
Nie wiem skąd wziąć odpowiedzi na te wątpliwości. chyba trzeba sie umówić.
Na BGG znalazłem ostatnio odpowiedź autora na to pytanie.
Jeśli wieżę dostawiamy w sąsiedztwie naszego fragmentu muru, to z drugiej (wolnej) strony nie obowiązuje już rezerwacja, bo wieża graniczy już z jednym naszym murem.
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM) kolekcja gier
Ile zajęła nam tura - nie mam bladego pojęcia. jutro zagramy pewnie znów to się uważniej przyjrzę odpowiedzi na to pytanie wiem tylko, że nad każdym ruchem trochę myśleliśmy, wertowaliśmy karty akcji, obliczaliśmy korzyści. zarówno w pierwszym jak i drugim podejściu (różne składy osobowe)
Ja też miałem wątpliwości co do rezerwacji pól. W przypadku innych nieścisłości polecam forum BGG, gdzie autor gry bardzo szybko odpowiada na wszelkie pytania.
Witam.
Podczas ostatniej rozgrywki pojawił się pewien problem. Sytuacja wyglądała tak, że pomiędzy 2 wieżami było puste pole zarezerwowane dla obu graczy. Który gracz ma prawo położyć tam swój fragment muru?
[Mur] [Wieża] [Pusto] [Wieża] [Mur]
Everyone loves perfectly balanced skill-based gameplay until they realize they're not as skilled as they thought. kolekcja