Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Arius
Posty: 1440
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 313 times
Been thanked: 170 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Arius »

emka pisze:W jaki sposób używacie kart z rozszerzeń? Dokupiłam wszystkie 4 dodatki jednocześnie i nie wiem jak będzie najlepiej zrobić - po prostu dodać karty zwykłe do talii z podstawki (zrobi się pokaźny plik) a frakcyjne do frakcyjnych (w sumie będzie ich...70), czy odrzucać już istniejące tak aby była zachowana ilość kart 84 zwykłe+30 frakcyjnych?
Są zasady opisane w instukcji. Czyli gra jest zbalansowana na to by dla frakcyjnej talii wybrać jeden dodatek i wybrantmi przez Ciebie kartami z tego dodatku zastąpić odpowiednie karty z podstawowych 30, odpowiednie czyli karty w ilości sztuk 3 wymieniamy na odpowiednie karty z podstawki również w ilości sztuk 3. Te w 2 egzemplarz za 2 itp.
Finalnie zawsze 30 kart w deku, ale czasem jak nie mam za dużo czasu, to p prostu wtasowuje 10 kart z jednego dodatku do talii podstawowej i gram 40 kartowym deckiem.
A talię podstawową to po prostu dodaję karty z dodatków, które użyłem przy taliach frakcyjnych.
emka
Posty: 312
Rejestracja: 01 gru 2016, 23:24
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 30 times
Been thanked: 42 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: emka »

Ok, mam zamiar więc pozbyć się jednego/dwóch dodatków skoro i tak w użyciu będą maksymalnie dwa. Które polecacie zostawić (głównie dla dwóch osób) żeby gra była zbalansowana, szanse mniej więcej wyrównane a gra najprzyjemniejsza? :) jak wygląda gra Atlantydzi vs. Aztekowie? Aztekowie mają szanse z Atlantydami? Bo słyszałam, że ci drudzy są za mocni w stosunku do innych frakcji.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yavi »

emka pisze:Ok, mam zamiar więc pozbyć się jednego/dwóch dodatków skoro i tak w użyciu będą maksymalnie dwa. Które polecacie zostawić (głównie dla dwóch osób) żeby gra była zbalansowana, szanse mniej więcej wyrównane a gra najprzyjemniejsza? :) jak wygląda gra Atlantydzi vs. Aztekowie? Aztekowie mają szanse z Atlantydami? Bo słyszałam, że ci drudzy są za mocni w stosunku do innych frakcji.
Azteków nie znam, ale po Atlantydach mam dosyć Osadników i pewnie wkrótce się ich pozbędę. Ta frakcja zepsuła jedną z moich ulubionych gier. Unikaj jak ognia :D
Arius
Posty: 1440
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 313 times
Been thanked: 170 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Arius »

emka pisze:Ok, mam zamiar więc pozbyć się jednego/dwóch dodatków skoro i tak w użyciu będą maksymalnie dwa. Które polecacie zostawić (głównie dla dwóch osób) żeby gra była zbalansowana, szanse mniej więcej wyrównane a gra najprzyjemniejsza? :) jak wygląda gra Atlantydzi vs. Aztekowie? Aztekowie mają szanse z Atlantydami? Bo słyszałam, że ci drudzy są za mocni w stosunku do innych frakcji.

Maksymalnie dwa będą w użyciu w jednej rozgrywce. Ale czemu w kolejnej grze nie grać innym?
Zasadniczo Atlantydzi są niezbalansowani (zbyt przegięci) i nie sięgam po nich.
Feargeat
Posty: 42
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:09
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Feargeat »

Yavi pisze: Azteków nie znam, ale po Atlantydach mam dosyć Osadników i pewnie wkrótce się ich pozbędę. Ta frakcja zepsuła jedną z moich ulubionych gier. Unikaj jak ognia :D
Pozbędziesz się Atlantydów czy w ogóle Osadników? Jeden niezbalansowany dodatek, chyba nie przekreśla gry? W końcu możesz się pozbyć, tylko jego.

Zauważyłem, że sporo osób twierdzi - " Atlantydzi są za mocni ", Twoje doświadczenia są takie same?
Ciekawe czy Portal jakoś się do tego ustosunkował.
myszor
Posty: 205
Rejestracja: 13 mar 2013, 14:54
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: myszor »

Yavi pisze:Azteków nie znam, ale po Atlantydach mam dosyć Osadników i pewnie wkrótce się ich pozbędę. Ta frakcja zepsuła jedną z moich ulubionych gier. Unikaj jak ognia :D
O to, to, to! Ostatnią partię w Osadników grałem w styczniu i dostałem łupnia właśnie przeciwko Atlantydom. Od tamtego czasu jakoś średnio mam ochotę sięgać po ten tytuł, mimo że sama gra zła przecież nie jest i sprzedawać jej na razie nie zamierzam. Do Azteków w ogóle mnie nie ciągnie, 3PzB też nie kupiłem...
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yavi »

Feargeat pisze:
Yavi pisze: Azteków nie znam, ale po Atlantydach mam dosyć Osadników i pewnie wkrótce się ich pozbędę. Ta frakcja zepsuła jedną z moich ulubionych gier. Unikaj jak ognia :D
Pozbędziesz się Atlantydów czy w ogóle Osadników? Jeden niezbalansowany dodatek, chyba nie przekreśla gry? W końcu możesz się pozbyć, tylko jego.

Zauważyłem, że sporo osób twierdzi - " Atlantydzi są za mocni ", Twoje doświadczenia są takie same?
Ciekawe czy Portal jakoś się do tego ustosunkował.
Atlantydzi są za mocni. Wyniki 150-200+ osiągam nimi bez większych problemów, gdzie przy innych frakcjach potrzebuję do tego naprawdę dobrej partii i trochę szczęścia. Atlantydzi mogą przegrać, ale jak się rozkręcą są nie do zatrzymania. Nieźle było to widać, gdy Kasia nimi grała - na ogół w Osadników wygrywam, a za jej Atlantydami zostałem kilka razy mocno z tyłu. Jeśli mnie pamięć nie myli, to Merry pisała gdzieś na forum, że Atlantydzi nie są przegięci :P

Rozważam sprzedaż całości. Atlantydami gra się bardzo fajnie (bo wszystko świetnie się klei, surowców nie brakuje itp.), gdybym pozbył się tylko tego dodatku, to pewnie bym tęsknił. Od czasu ich zakupu do Osadników siadaliśmy baaardzo rzadko, dodatek mnie do nich mocno zniechęcił - jest zbyt mocny, a Portal wg mnie nie traktuje tej gry poważnie. Na BGG i forum jest masa pytań bez oficjalnych odpowiedzi, gdy już ktoś z wydawnictwa coś napisze, to tak, że niewiele to rozjaśnia... W podstawkę Osadników graliśmy bardzo dużo, pewnie ze 150+ razy, więc mimo wszytko trochę się już przejadła. Mając do wyboru jakąś mniej ograną planszówkę wolimy sięgnąć po nią :P
Arius
Posty: 1440
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 313 times
Been thanked: 170 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Arius »

Yavi pisze: Ciekawe czy Portal jakoś się do tego ustosunkował.
Atlantydzi są za mocni. Wyniki 150-200+ osiągam nimi bez większych problemów, gdzie przy innych frakcjach potrzebuję do tego naprawdę dobrej partii i trochę szczęścia. [/quote]

W jednej grze bez większego wysiłku wyszło mi 249 i to była ostatnia gra tą frakcją w moim wykonaniu :(
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yavi »

Arius pisze:
Yavi pisze: Atlantydzi są za mocni. Wyniki 150-200+ osiągam nimi bez większych problemów, gdzie przy innych frakcjach potrzebuję do tego naprawdę dobrej partii i trochę szczęścia.
W jednej grze bez większego wysiłku wyszło mi 249 i to była ostatnia gra tą frakcją w moim wykonaniu :(
U mnie podobnie, w trzeciej partii tą frakcją wbiłem 233 punkty. Później udało mi się chyba dziabnąć wynik o jakieś 40 większy. Dla porównania poprzedni mój rekord to Egipcjanie - wywalczone w potach i trudach 209 punktów. Ze dwa razy przejrzałem wszystkie tematy na BGG szukając błędów, które popełniam, ale okazało się, że gramy dobrze. Atlantydzi póki co leża na półce, bo czekają na swoją recenzję w wolnej chwili, później cały zestaw (na 90%) trafi na sprzedaż.
toblakai
Posty: 1287
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 231 times
Been thanked: 250 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

Ja po Atlantydach również straciłem zapał do gry w Osadników choć samej gry nie sprzedaję. Od kilku miesięcy na stół nie trafiła, ale przypuszczam, że jeszcze wróci do obiegu bo po prostu przyjemnie mi się w nią gra. Samych Azteków odpuszczam bo ostatni mały dodatek został ruszony tylko kilka razy i nie czuję parcia na coś nowego. Poza tym posiadając wszystko oprócz Azteków mam grę która i tak ma duże możliwości konfiguracyjne i nie mam niedosytu.

Generalnie to jest dobry tytuł tylko linia została kiepsko poprowadzona ;)
nikczemnik
Posty: 95
Rejestracja: 04 sty 2015, 11:16
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: nikczemnik »

Dlatego ja po przeczytanych tutaj problemach z ustalaniem zasad deck buildingu i opiniach na temat balansu nie zdecydowałem się na zakup żadnego z dodatków i nadal cieszę się podstawką.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, 14:10 przez nikczemnik, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

Deckb(u)ildung - stara niemiecka szkoła rozkładania talii kart na płótnie.
Awatar użytkownika
YuZ
Posty: 328
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 8 times
Been thanked: 23 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: YuZ »

Yavi pisze:
Arius pisze:
Yavi pisze: Atlantydzi są za mocni. Wyniki 150-200+ osiągam nimi bez większych problemów, gdzie przy innych frakcjach potrzebuję do tego naprawdę dobrej partii i trochę szczęścia.
W jednej grze bez większego wysiłku wyszło mi 249 i to była ostatnia gra tą frakcją w moim wykonaniu :(
U mnie podobnie, w trzeciej partii tą frakcją wbiłem 233 punkty. Później udało mi się chyba dziabnąć wynik o jakieś 40 większy.
"Czystą" frakcją czy z Imperial Packami?
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: jax »

Atlantydzi nie są za mocni w trybie innym niż solo. Wystarczy kilka celnych pstryczków od innych graczy i leżą i kwiczą.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yavi »

YuZ pisze: "Czystą" frakcją czy z Imperial Packami?
Możliwe, że z KPP, nie pamiętam już. Chociaż te 233 chyba było czystą frakcją, bo wątpię, żebym w 3 partii wprowadzał już dodatek.
jax pisze:Atlantydzi nie są za mocni w trybie innym niż solo. Wystarczy kilka celnych pstryczków od innych graczy i leżą i kwiczą.
Nie zgodzę się. Na Atlantydów potrzeba nie celnych pstryczków, ale istnej inwazji. Poza tym nie każda frakcja może sobie na to pozwolić. Na ogół - w naszych partiach - koszt zniszczenia czegoś Atlantydom był niewspółmiernie wysoki do efektu. Z kilkukrotnie większą produkcją niż inni i masakrycznym dociągiem nawet zniszczenie 1-2 lokacji z akcjami niewiele im robi. Oczywiście odczucia zależą pewnie od stylu gry i innych kwestii, z Atlantydami można też wygrać, ale wg mnie mocno odstają od czterech podstawowych frakcji.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Pixa »

Mi Atlantydzi tez nie podpasowali. Bylo za prosto. Nie mam ochoty na kolejne dodatki czy to imperialne czy frakcyjne. Calosc sie po prostu nie klei. Zamiast pojsc wzorem np. Summoner Wars i dawac solidne frakcjo-packi, Portal bawi sie w jakis dziwny i niezbalansowany deck-building.

Gra jest super, ale dla mnie tylko w wersji podstawowej. Taka wlasnie posiadam, dodatki sprzedalem.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Hazegiant
Posty: 240
Rejestracja: 23 sie 2016, 23:39
Has thanked: 37 times
Been thanked: 36 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Hazegiant »

Pixa pisze:Calosc sie po prostu nie klei. Zamiast pojsc wzorem np. Summoner Wars i dawac solidne frakcjo-packi, Portal bawi sie w jakis dziwny i niezbalansowany deck-building.
To jest trochę przesada wg mnie. Atlantydzi wg mnie, nie są wcale niepokonani a im więcej graczy tym są słabsi. My gramy w ten sposób, że po wybraniu/losowaniu frakcji robimy deckbuilding i każdy wie, że musi iść agresywnie jak gra na atlantydów. Podbierać punktujące karty i zawsze mieć miecze/akcje, żeby zniszczyć strażnicę przed końcem tury. Mają potężną mechanikę, zgadzam się. Nie zgadzam się że są przegięci. Po prostu żadna inna frakcja nie wymaga grania "przeciwko niej",a atlantydzi tak. Mamy zarzuty do tej frakcji, głównie pod kątem downtime'u i mało nią gramy. Rekord w naszej grupie jeśli chodzi o frakcje należy do Egiptu i jest to 208 pkt, atlantydzi wykręcili najwięcej 185 a średnio 130-140.

Kontynuując, o ile można mieć zastrzeżenia do atlantydów (zgadzam się, że nie jest to faction pack doskonały), tak Każdy potrzebuje przyjaciela, trzej przyjaciele z boiska i aztekowie to świetne dodatki. Najfajniejszy dla mnie to TPzB. Aztekowie to frakcja z której ja czerpie największy fun.

Dziwny, niezbalansowany deckbuilding? Jeden jedyny raz gdzie padały u nas określenia "niezbalansowany", to była kwestia (bardzo burzliwa) Atlantydów. Nie mieliśmy zastrzeżeń do innych dodatków, a naprawdę w osadników mamy około 200 partii. Był czas gdzie w tygodniu rozgrywaliśmy 10-12 partii.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4137
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 346 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tomb »

Mnie też Atlantydzi nie zachwycili. Wymagają dużo manipulowania przy ich prowadzeniu, a od rywali wymagają ciągłej koncentracji na ich poczynaniach. Zwykle pozytywnie oceniam komplikowanie gry, tu mam wrażenie braku elegancji.
Hazegiant pisze:
Pixa pisze:Calosc sie po prostu nie klei. Zamiast pojsc wzorem np. Summoner Wars i dawac solidne frakcjo-packi, Portal bawi sie w jakis dziwny i niezbalansowany deck-building.
Dziwny, niezbalansowany deckbuilding?
Właśnie z powodu problemu z balansem wydawca zdecydował o restrykcjach w budowaniu talii.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yavi »

Hazegiant pisze:
Pixa pisze:Calosc sie po prostu nie klei. Zamiast pojsc wzorem np. Summoner Wars i dawac solidne frakcjo-packi, Portal bawi sie w jakis dziwny i niezbalansowany deck-building.
To jest trochę przesada wg mnie. Atlantydzi wg mnie, nie są wcale niepokonani a im więcej graczy tym są słabsi. My gramy w ten sposób, że po wybraniu/losowaniu frakcji robimy deckbuilding i każdy wie, że musi iść agresywnie jak gra na atlantydów. Podbierać punktujące karty i zawsze mieć miecze/akcje, żeby zniszczyć strażnicę przed końcem tury. Mają potężną mechanikę, zgadzam się. Nie zgadzam się że są przegięci. Po prostu żadna inna frakcja nie wymaga grania "przeciwko niej",a atlantydzi tak. Mamy zarzuty do tej frakcji, głównie pod kątem downtime'u i mało nią gramy. Rekord w naszej grupie jeśli chodzi o frakcje należy do Egiptu i jest to 208 pkt, atlantydzi wykręcili najwięcej 185 a średnio 130-140.

Kontynuując, o ile można mieć zastrzeżenia do atlantydów (zgadzam się, że nie jest to faction pack doskonały), tak Każdy potrzebuje przyjaciela, trzej przyjaciele z boiska i aztekowie to świetne dodatki. Najfajniejszy dla mnie to TPzB. Aztekowie to frakcja z której ja czerpie największy fun.

Dziwny, niezbalansowany deckbuilding? Jeden jedyny raz gdzie padały u nas określenia "niezbalansowany", to była kwestia (bardzo burzliwa) Atlantydów. Nie mieliśmy zastrzeżeń do innych dodatków, a naprawdę w osadników mamy około 200 partii. Był czas gdzie w tygodniu rozgrywaliśmy 10-12 partii.
To coś źle gracie tymi Atlantydami, skoro nie przekroczyli 200 nawet ;) Ta frakcja to istny samograj.
Próbowaliśmy grać też w większym gronie, raz we trójkę aż prosiłem pozostałych graczy, żeby byli agresywni, nic to nie dało. Właściwie dało tyle, że stracili całą frajdę, bo zamiast budować silniczki musieli wystawiać karty mające przeszkodzić Atlantydom. No i im więcej graczy, tym nie tylko Atlantydzi, ale i cali Osadnicy są słabsi. Downtime to już inna bajka, ostatnią grę zakończyliśmy po 4 erze, bo miałem ponad 100 punktów przewagi, w planach kolejne kilkadziesiąt, a Kasia skończyła swoją turę kilka minut przede mną :D

W ogóle cieszy mnie, że nie tylko ja uważam Atlantydów za przegiętą frakcję. Rozmawiałem o tym kiedyś z kumplem, który przez Atlantydów pozbył się Osadników, ale miło zobaczyć, że poza nami inni mają podobne odczucia.

Też żałuję, że Osadnicy bawią się w małe dodatki, zamiast rozwijać serię samymi dużymi frakcjami. Może wówczas nie byłoby tych nieszczęsnych Atlantydów, a gra miałaby jakieś szanse na scenę turniejową.
Hazegiant
Posty: 240
Rejestracja: 23 sie 2016, 23:39
Has thanked: 37 times
Been thanked: 36 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Hazegiant »

Nie sadze żebyśmy grali zle, po prostu z dobrymi graczami zdobywa sie punktów. Ale podsumowując:
- nie ma punktów za frakcyjne
- na budynkach zwykłych umieszczamy maksymalnie po jednym zetknie technologii zwykłej i zaawansowanej
- na budynkach frakcyjnych nie można kłaść żetonów technologii
- po wybudowaniu budynku nie można na nim położyć tarczy

Tak gramy.
troinn
Posty: 32
Rejestracja: 04 sty 2016, 16:05
Lokalizacja: Poznań

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: troinn »

Na początku byliśmy zafascynowani Osadnikami i sporo w nich graliśmy, a KPP tylko utwierdził nas w tych przekonaniach. Atlanytydów kupiłem więc w ciemno, ale po zapoznaniu się z recenzjami i opiniami na forum od razu ich sprzedałem. Jeśli pozostali gracze muszą specjalnie układać talię, żeby powtrzymać Atlantydów to ewidentnie coś jest nie tak (czyt. skupiać się na przeszkadzaniu Atlanydom, a nie rozwoju własnej frakcji). Dodatkowo ograniczenie wykorzystywania jedynie dwóch dodatków w rozgrywce również do mnie nie przemawia. Jestem zwolennikiem wprowadzenia wszystkich dodatków jednocześnie i oczywiście mógłbym to zrobić, ale w przypadku Osadników skutecznie zabija to grywalność (każdy dodatek wprowadza dodatkową mechanikę). Ubolewam, że zdecydowano się na taki rozwój serii, która ma moim zdaniem wielki potencał, ale obrany kierunek rozwoju podcina jej skrzydła.

Chętnie kupiłbym frakcję, która ma swoje unikatowe cechy, ale bazuje na mechnice podstawki (bez nowych żetów technologii, czy łaski). Rozumiem też, że jeśli wyjdzie kolejna frakcja to nigdy nie spotka się ona z Atlantydami i Aztekami w jednej rozgrywce?

Obecnie pozostaję przy podstawce i KPP, których nie zamierzam się pozbywać, bo mimo wszystko uważam ją za świetną grę.
Hazegiant
Posty: 240
Rejestracja: 23 sie 2016, 23:39
Has thanked: 37 times
Been thanked: 36 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Hazegiant »

Każda frakcja ma swój podstawowy deck, który można zmodyfikować jednym dodatkiem. Nie musi być ten sam co przeciwnika. Mogę zdecydować ze gram barbarzyńcami z kpp a przeciwnik Aztekami z TPzB. Deck zwykły sie nie zmienia.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: costi »

Hazegiant pisze:Nie sadze żebyśmy grali zle, po prostu z dobrymi graczami zdobywa sie punktów. Ale podsumowując:
- nie ma punktów za frakcyjne
- na budynkach zwykłych umieszczamy maksymalnie po jednym zetknie technologii zwykłej i zaawansowanej
- na budynkach frakcyjnych nie można kłaść żetonów technologii
- po wybudowaniu budynku nie można na nim położyć tarczy

Tak gramy.
Czyli gracie z house rulami i uważasz że z Atlantydami problemu nie ma... seems legit.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

troinn pisze: Jeśli pozostali gracze muszą specjalnie układać talię, żeby powtrzymać Atlantydów to ewidentnie coś jest nie tak.
No tak, najlepiej to sobie w ciszy siedzieć 2 godzinki, każdy w swoim pokoju, a potem na końcu spotykamy sie w kuchni i oglaszamy kto ile punktow zdobyl :)
Hazegiant
Posty: 240
Rejestracja: 23 sie 2016, 23:39
Has thanked: 37 times
Been thanked: 36 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Hazegiant »

costi pisze:
Hazegiant pisze:Nie sadze żebyśmy grali zle, po prostu z dobrymi graczami zdobywa sie punktów. Ale podsumowując:
- nie ma punktów za frakcyjne
- na budynkach zwykłych umieszczamy maksymalnie po jednym zetknie technologii zwykłej i zaawansowanej
- na budynkach frakcyjnych nie można kłaść żetonów technologii
- po wybudowaniu budynku nie można na nim położyć tarczy

Tak gramy.
Czyli gracie z house rulami i uważasz że z Atlantydami problemu nie ma... seems legit.

ooo, co z tego to home rule? Wszystko jest w instrukcji, poza tym że nie pozwalamy stawiać tarczy w tej samej turze w której stawia się budynek bo na logikę jak wykonasz akcję twoja tura się kończy i nie możesz nic więcej zrobić.
ODPOWIEDZ