Strona 14 z 33

Re: Impulse

: 23 sie 2016, 19:47
autor: pan_satyros
Również odebrałem. Oprawa to duży plus, jakość planszetek i pudełka też bez zastrzeżeń (gruba tektura). Jedynie karty dość cienkie i na moje oko raczej do koszulek. No ale w tej cenie taka gra, to i tak mistrzostwo.

Re: Impulse

: 23 sie 2016, 21:42
autor: Dwntn
Quetzalcoatl pisze:(...) instrukcja. Przeczytałem i... nie wszystko mi się skleiło, bez jakiegoś gameplaya, albo jeszcze jednego czytania chociaż, się nie obędzie.(...)
Miałem takie same wrażenie gdy ze znajomymi grałem kilka lat temu w oryginał, i takie samo wrażenie wywarła na mnie obecna instrukcja. Na szczęście jest to tylko efekt owinięcia umysłu w okół koncepcji gry i gdy już ogarnie się zasady gra jest dosyć prosta a instrukcja staje się klarowna.

Nie zwróciłem uwagi podczas akcji na W.t, ale czy Czacha Games zrobili jakiś gameplay z tłumaczeniem zasad ?

- K.

Re: Impulse

: 23 sie 2016, 22:24
autor: misioooo
Tyrek pisze:Również odebrałem - fajne wydanie, bardzo pozytywne wrażenie robi, szczególnie w stosunku do ceny gry, jaka była dostępna na początku :)

W moim egzemplarzu zdarzyła się pomyłka - otrzymałem dwie plansze gracza w czarnym kolorze. Brakuje, jak domyślam się po rakietach, planszy białej. Napisałem już do Czachy w tej sprawie. Ma ktoś podobną historię?
Takie "frakcje" powinny być :
https://goo.gl/photos/dXaEPH72hXUpYAJy9

Ja mam problem z walką. Reszta jasna i klarowna... Ale zapytam o zasady w innym wątku.

Re: Impulse

: 23 sie 2016, 22:28
autor: Tyrek
O to mi brakuje tej planszy z Imperium, ale mam podwójne Stoczniowców :-)

Kontakt z Czachą w sprawie nawiązany, oczywiście bez problemów. Ktoś może mieć podwójne Imperium w swoim egzemplarzu ;-)

Re: Impulse

: 23 sie 2016, 22:32
autor: misioooo
Pewnie poplecznik ciemnej strony mocy...

Re: Impulse

: 23 sie 2016, 22:55
autor: TTR_1983
u mnie wszystko ok.

Re: Impulse

: 23 sie 2016, 22:59
autor: Michał M
Czytam sobie, na razie 30 stron instrukcji za mną i nie wygląda to tak strasznie, jak się spodziewałem.

Oczywiście mam na myśli poziom skomplikowania zasad.

Re: Impulse

: 23 sie 2016, 23:02
autor: Czacha Games
Tyrek pisze:O to mi brakuje tej planszy z Imperium, ale mam podwójne Stoczniowców :-)

Kontakt z Czachą w sprawie nawiązany, oczywiście bez problemów. Ktoś może mieć podwójne Imperium w swoim egzemplarzu ;-)
Jak wspomniałem - doślemy brakującą planszę lada dzień :)

też chętnie byśmy zagrali w Impulsik - ale czasu nie ma, kolejne gry się produkują i za chwile kolejna startuje, kolejna się kończy i tak w kółko :)

Może w czasie świąt pogramy w to co wydaliśmy i co wydamy :)

Emocjonujących rozgrywek zatem życzymy - pozdro

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 01:33
autor: Rafal_Kruczek
Tyrek pisze:O to mi brakuje tej planszy z Imperium, ale mam podwójne Stoczniowców :-)

Kontakt z Czachą w sprawie nawiązany, oczywiście bez problemów. Ktoś może mieć podwójne Imperium w swoim egzemplarzu ;-)
Co do komponentów to jakość plansz znakomita i są w komplecie. Brakuje mi jednak jednego czarnego pionka.

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 01:55
autor: Rafal_Kruczek
Czacha Games pisze:
Tyrek pisze:O to mi brakuje tej planszy z Imperium, ale mam podwójne Stoczniowców :-)

Kontakt z Czachą w sprawie nawiązany, oczywiście bez problemów. Ktoś może mieć podwójne Imperium w swoim egzemplarzu ;-)
Jak wspomniałem - doślemy brakującą planszę lada dzień :)

też chętnie byśmy zagrali w Impulsik - ale czasu nie ma, kolejne gry się produkują i za chwile kolejna startuje, kolejna się kończy i tak w kółko :)

Może w czasie świąt pogramy w to co wydaliśmy i co wydamy :)

Emocjonujących rozgrywek zatem życzymy - pozdro
No niestety te przepracowanie i nieogranie ma już skutek. Przy pierwszym pobieżnym przejrzeniu kart zauważyłem że Rafinacje mają błąd. 4 karty które rafinują Minerały określonych kolorów nie mają boostów/doładowań w tekście zdolności. Sprawdziłem w wersji angielskiej Zaka na BGG jest tak samo jak w wersji Asmadi "Refine one yellow/red/blue/green minerał card for [1] point per gem" czyli błąd jest przy polskim tłumaczeniu.
Jak nie ma boosta/doładoeania karty te dają tyle samo punktów co Handel ale zboostowane dają wielokrotność tych punktów.

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 01:57
autor: Senaszel
Z ciekawości: Jak w polskim wydaniu przetłumaczone zostały karty Command pozwalające przesunąć X flot po one move a piece ?

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 08:14
autor: misioooo
Rafal_Kruczek pisze:
Czacha Games pisze:
Tyrek pisze:O to mi brakuje tej planszy z Imperium, ale mam podwójne Stoczniowców :-)

Kontakt z Czachą w sprawie nawiązany, oczywiście bez problemów. Ktoś może mieć podwójne Imperium w swoim egzemplarzu ;-)
Jak wspomniałem - doślemy brakującą planszę lada dzień :)

też chętnie byśmy zagrali w Impulsik - ale czasu nie ma, kolejne gry się produkują i za chwile kolejna startuje, kolejna się kończy i tak w kółko :)

Może w czasie świąt pogramy w to co wydaliśmy i co wydamy :)

Emocjonujących rozgrywek zatem życzymy - pozdro
No niestety te przepracowanie i nieogranie ma już skutek. Przy pierwszym pobieżnym przejrzeniu kart zauważyłem że Rafinacje mają błąd. 4 karty które rafinują Minerały określonych kolorów nie mają boostów/doładowań w tekście zdolności. Sprawdziłem w wersji angielskiej Zaka na BGG jest tak samo jak w wersji Asmadi "Refine one yellow/red/blue/green minerał card for [1] point per gem" czyli błąd jest przy polskim tłumaczeniu.
Jak nie ma boosta/doładoeania karty te dają tyle samo punktów co Handel ale zboostowane dają wielokrotność tych punktów.
Sprawdziłem. Fakt. Tylko na jednej rafinacji jest doładowanie dostępne... Wychodzi na to, że ta akcja jest mega słaba... Kiedy poprawione karty rozsyłacie?

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 10:38
autor: Rafal_Kruczek
misioooo pisze: Sprawdziłem. Fakt. Tylko na jednej rafinacji jest doładowanie dostępne... Wychodzi na to, że ta akcja jest mega słaba... Kiedy poprawione karty rozsyłacie?
Na logike jakby Refine miało zawsze dawać tyle samo punktów co Trade to by nie było oddzielna akcją tylko byłoby np. "Trade one Minerals card". Całą siła Refine jest to mnożenie wartości przez doładowanie.

Ale "znerfowanie" Refine to wierzchołek góry lodowej - skonfrontowałem połowę talii rano i wyszła cała masa nieścisłości przy kolorze czerwonym , ale na przykład żółte chyba są poprawnie. Ja znajde chwile czasu to dokończę i opublikuje rezultaty.

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 10:55
autor: ivan2k5
Ehh wszędzie niepoliczalne "ilość" zamiast "liczba", "Rozróżniamy 10 różnych..." słabo to wyszło szkoda bo taka fajna gra i tak efektownie wydana :(

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 11:00
autor: misioooo
Również szkoda, że czacha zrezygnowała z umożliwienia gry osobom z daltonizmem... W opisach akcji mamy kolorowe prostokąty czasami. Wystarczyło (jak to jest w oryginalne) umieścić literkę wewnątrz takich prostokątów oznaczających jakiś kolor karty.
Spoiler:
Jak ktoś chętny porównać zawartość...
Lista kart i ich akcji w wersji angielskiej: KLIK - google docs
Listę zrobiłem na bazie redesignu do druku dostępnego na BGG. Kart jest kilka mniej, bo my dostaliśmy kilka ekstra :)

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 11:57
autor: michalldz90
Ja jeszcze nie dostałem żadnego maila dot. przesyłki przez paczkomaty. W managerze przesyłek również nic nie ma. Wiadomo o co chodzi?

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 12:18
autor: Szaweł
Gry jeszcze nie mam, ale z tego co piszecie, wynika, że mamy błąd na błędzie... Czacho co Ty na to?

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 12:20
autor: misioooo
Szaweł pisze:Gry jeszcze nie mam, ale z tego co piszecie, wynika, że mamy błąd na błędzie... Czacho co Ty na to?
Spokojnie. W domu zweryfikuję czy akcje na kartach są takie jak w wersji angielskiej. Próbowałem z plików "drukarskich", które są w aktualizacji na wspieram.to, ale rozdzielczość uniemożliwia odczytanie tekstu na kartach...

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 12:21
autor: Luboy
Szkoda że wychodzą "kwiatki" z błędami na kartach.

Czekam na podsumowanie / wykaz błędów.

Z moich uwag to fakt ze rakietki trzeba inaczej w pudełku rozłożyć bo potrafią porysowac plansze graczy.

Aha - na planszy gracza przy polu "Plan". Co to znaczy "nie opozniasz jesli ma 4+ karty"? Dziwnie to brzmi.

W instrukcji jest wymog ze plan należy wykonac jesli ma 4 lub wiecej kart.

A tak poza tym zapowiada się ciekawie :-D

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 12:23
autor: Szaweł
Do braku spokoju jest daaaaleko. Może się okaże, że będą 3 czy 4 błędy, to można nawet wkladkami do koszulek naprawić. Pytam tylko, czy w razie co możemy liczyć na pdfy czy nowe karty. Jakby się okazało, że błędów jest 666, wtedy bym się martwił;)

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 12:26
autor: misioooo
Szaweł pisze:Do braku spokoju jest daaaaleko. Może się okaże, że będą 3 czy 4 błędy, to można nawet wkladkami do koszulek naprawić. Pytam tylko, czy w razie co możemy liczyć na pdfy czy nowe karty. Jakby się okazało, że błędów jest 666, wtedy bym się martwił;)
3 czy 4 są na 100% - brak doładowania na kartach rafinacji :)
Mnie bardziej zastanawia czyja to wina... Drukarni? Tłumacza? Grafika? Bo o ile literówka jest (nie dla wszystkich) akceptowalna, to takie babole jak z rafinacją mają bardzo duży wpływ na rozgrywkę...

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 12:48
autor: Szaweł
Szkoda, że są to aż tak poważne błędy. No nic. Poczekajmy, aż ktoś porówna całość. Oby nie było tego dużo więcej.

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 12:50
autor: Wincenty Jan
Noooo to super. Czyli póki co nie da się grać? Nie grałem nigdy w Impuls i nie wiem czy problem jest duży... samemu możemy to rozwiązać czy czekamy na dodrukowane karty od strony Czachy?

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 12:51
autor: Michał M
Ehh, taka radocha wczoraj (choć kilka spraw rzeczywiście jest niejasnych, poza tym zgrzyta coś w tym polskim języku instrukcji czasem), a tu okazuje się, że znowu (po przygodzie z Blood Rage) tłumaczenie może nieco popsuć zabawę.

Pytanie tylko, jak bardzo nieco.

Re: Impulse

: 24 sie 2016, 12:56
autor: tomb
misioooo pisze: Jak ktoś chętny porównać zawartość...
Porównałem, zaraz dodam komentarze, ale nie znam dokładnie zasad i mogłem się walnąć. Może ktoś jeszcze porówna?

Edycja: Wrzuciłem komentarze w tabelce. Widać to? Ktoś może sprawdzić, czy dobrze zinterpretowałem karty czerwone?