Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
Re: Mice and Mystics
Mam jeszcze 2 pytania.
W 4 rozdziale wylosowałem 2 karty potyczek w kuźni i zabrakło figurek szczurów(Bo w rurach też były 3). Co w takim przypadku?
Jeśli używam widelca i winogrona jako broni w instrukcji jest napisane, że slugusy na tym samym polu dostają jedno automatyczne trafienie a dalej że kulamy na obronę
Tzn jest jeden miecz ataku i slugusy kulaja wszystkimi swoimi kostkami obrony i jeśli każda z nich kulnie 2 tarcze to winogrono nie zadaje żadnych ran, Tak?
Ps
I jeszcze jedno. Czy mozna gdzieś dokupic kosci do mim?
W 4 rozdziale wylosowałem 2 karty potyczek w kuźni i zabrakło figurek szczurów(Bo w rurach też były 3). Co w takim przypadku?
Jeśli używam widelca i winogrona jako broni w instrukcji jest napisane, że slugusy na tym samym polu dostają jedno automatyczne trafienie a dalej że kulamy na obronę
Tzn jest jeden miecz ataku i slugusy kulaja wszystkimi swoimi kostkami obrony i jeśli każda z nich kulnie 2 tarcze to winogrono nie zadaje żadnych ran, Tak?
Ps
I jeszcze jedno. Czy mozna gdzieś dokupic kosci do mim?
Re: Mice and Mystics
1. Według instrukcji (s. 15), gdy coś takiego ma miejsce w przypadku posiłków, nie dokłada się sługusów. Tu zrobiłabym analogicznie. Ale zawsze można sobie utrudnić i dostawić zamiennik i rozpatrzeć potyczkę normalnieNero pisze:Mam jeszcze 2 pytania.
W 4 rozdziale wylosowałem 2 karty potyczek w kuźni i zabrakło figurek szczurów(Bo w rurach też były 3). Co w takim przypadku?
Jeśli używam widelca i winogrona jako broni w instrukcji jest napisane, że slugusy na tym samym polu dostają jedno automatyczne trafienie a dalej że kulamy na obronę
Tzn jest jeden miecz ataku i slugusy kulaja wszystkimi swoimi kostkami obrony i jeśli każda z nich kulnie 2 tarcze to winogrono nie zadaje żadnych ran, Tak?
Ps
I jeszcze jedno. Czy mozna gdzieś dokupic kosci do mim?
2. Trafienie jest odpowiednikiem wyrzucenia na kości miecza/łuku, mogą to wybronić
3. Nie mam pojęcia Na stronie Plaid Hat Games można popatrzeć chyba.
Re: Mice and Mystics
Nie chodziło mi o posiłki tylko podstawowe rozstawienie.
W 4 rozdziale są dwie drużyny.
Pierwsza wylosowała 4 szczury a druga 2 karty łącznie z 8 szczurami na ostatnim kafli kuźni. .. jeśli nie dołoże szczurów nie będę miał z kim walczyć tzn będę walczył z dwoma...
W 4 rozdziale są dwie drużyny.
Pierwsza wylosowała 4 szczury a druga 2 karty łącznie z 8 szczurami na ostatnim kafli kuźni. .. jeśli nie dołoże szczurów nie będę miał z kim walczyć tzn będę walczył z dwoma...
- Lothrain
- Posty: 3420
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Mice and Mystics
To jeszcze ode mnie dwa pytania, na które nie było chyba odpowiedzi:
1. Czy podczas przeszukania, jeśli mysz wyrzuci ser, to go bierze?
2. W rozdziale I
1. Czy podczas przeszukania, jeśli mysz wyrzuci ser, to go bierze?
2. W rozdziale I
Spoiler:
- Lothrain
- Posty: 3420
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Mice and Mystics
Dzięki rattkin - tak myślałem i grałem, ale postanowiłem dzisiaj przejrzeć ten wątek i w sumie to Twoja wypowiedź zasiała we mnie ziarno niepewności.
Wciąż nie bardzo wiem, jak szukanie przekłada się na uzyskiwanie sera, ale może nie będę wnikał co miałeś na myślirattkin pisze:Niemniej jednak szukać zawsze warto, ponieważ to łatwy sposób na uzyskanie sera - plus czasami można wyciągnąć przedmiot/scroll, który idealnie pasuje do danego rozdziału i ułatwia zadanie.
-
- Posty: 917
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1076 times
- Been thanked: 104 times
Re: Mice and Mystics
Wylosowany przedmiot możesz odrzucić i wtedy właśnie dostajesz ser.Lothrain pisze:Ja chomik jestem z natury, nie mysz i za serek nie wyrzucamrattkin pisze:I co, już wiesz?
Re: Mice and Mystics
Pytanie odnośnie rozdziału 4.
Po rozdzieleniu myszy na dwie drużyny (Neza i Collina) jedni udają się na kafel sypialni a drudzy do podziemi z kryształami. Załóżmy, że drużyna Collina zabija wszystkie sługusy (pająki) podczas gdy Nez z ekipą dalej ma na swoim kaflu sługusów, z którymi walczą. Obie drużyny znajdują się na tym samym pasku inicjatywy.
1. Czy przy braku sługusów na kaflu Collina dodajemy ser do serowego koła sługusów po wykonaniu tury myszą z najniższą inicjatywą z drużyny Collina? Czy może nie dokładamy sera bo sługusy są na torze inicjatywy, tylko że walczą na kaflu z Nezem?
Po rozdzieleniu myszy na dwie drużyny (Neza i Collina) jedni udają się na kafel sypialni a drudzy do podziemi z kryształami. Załóżmy, że drużyna Collina zabija wszystkie sługusy (pająki) podczas gdy Nez z ekipą dalej ma na swoim kaflu sługusów, z którymi walczą. Obie drużyny znajdują się na tym samym pasku inicjatywy.
1. Czy przy braku sługusów na kaflu Collina dodajemy ser do serowego koła sługusów po wykonaniu tury myszą z najniższą inicjatywą z drużyny Collina? Czy może nie dokładamy sera bo sługusy są na torze inicjatywy, tylko że walczą na kaflu z Nezem?
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 931 times
Re: Mice and Mystics
Nie. Zasady mówią, że ser dodaje się, gdy nie ma minionów na "board" (planszy), a nie tylko na konkretnym kaflu.
Ogólnie, te rozdziały, w których drużyna się dzieli i walczy w różnych miejscach, ale z tym samym torem inicjatywy, są w tej grze rozwiązane niezbyt intuicyjnie - i jeśli zaczyna się podchodzić bardzo skrupulatnie (na tzw. rozum), to rodzi się dużo pytań wynikających z niekonsekwencji lub "bezsensowności". Lekarstwem na to jest zignorować to, że "to jest dziwne" i grać wszystko "normalnie" - tak, jakby myszy były na jednym kaflu. Takie było bowiem zamierzenie autora (wiem, bo sam mi mówił :) )
Ogólnie, te rozdziały, w których drużyna się dzieli i walczy w różnych miejscach, ale z tym samym torem inicjatywy, są w tej grze rozwiązane niezbyt intuicyjnie - i jeśli zaczyna się podchodzić bardzo skrupulatnie (na tzw. rozum), to rodzi się dużo pytań wynikających z niekonsekwencji lub "bezsensowności". Lekarstwem na to jest zignorować to, że "to jest dziwne" i grać wszystko "normalnie" - tak, jakby myszy były na jednym kaflu. Takie było bowiem zamierzenie autora (wiem, bo sam mi mówił :) )
Re: Mice and Mystics
Dzięki serdeczne za odpowiedz.
Niestety jedna sesja przepadła bo zagraliśmy "na rozum", więc musimy powtórzyć rozdział 4... a tak dobrze szło
Niestety jedna sesja przepadła bo zagraliśmy "na rozum", więc musimy powtórzyć rozdział 4... a tak dobrze szło
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 31 gru 2012, 16:52
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Mice and Mystics
Pytania odnośnie rozdziały dziewiątego "Odkupienie Vursta"
Jeśli w drużynie oprócz myszy znajduje się tylko Kapitan Vurst jako sprzymierzeniec to:
1) dokładamy ser do koła, gdy nie ma innych sługusów?
2) ustalamy nową kolejność inicjatywy w przypadku nowej karty potyczki?
Jeśli w drużynie oprócz myszy znajduje się tylko Kapitan Vurst jako sprzymierzeniec to:
1) dokładamy ser do koła, gdy nie ma innych sługusów?
2) ustalamy nową kolejność inicjatywy w przypadku nowej karty potyczki?
Fundacja Kraina Nadziei - Projekty "Przygoda z grami" i "Gry plenerowe na Ratajach"
https://www.facebook.com/fundacjakrainanadziei
https://www.facebook.com/groups/gryplenerowenaratajach
https://www.facebook.com/fundacjakrainanadziei
https://www.facebook.com/groups/gryplenerowenaratajach
-
- Posty: 917
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1076 times
- Been thanked: 104 times
Re: Mice and Mystics
1) Tak dokładasz normalnie ser do koła sługusów po zakończeniu każdej tury, gdy na kaflu nie ma już wrogów.
2) W tym rozdziale nie ma specjalnych zasad odnośnie toru inicjatywy, więc tak. Po odkryciu karty potyczki tasujesz karty inicjatywy myszy, Vursta i przeciwników wymienionych na tej karcie potyczki.
-
- Posty: 917
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1076 times
- Been thanked: 104 times
Re: Mice and Mystics
Masz wszystko napisane w opisie poszczególnych akcji na stronach 10 - 12. W przypadku pośpiechu i szperania rzucasz jedną kością akcji. W przypadku walki rzucasz tyloma kostkami, ile dana mysz ma siły plus dodatkowe kostki za używaną broń i ewentualnie umiejętności.
Re: Mice and Mystics
Co robi się po skończeniu pierwszej rundy? W instrukcji jedyne co jest napisane to jeśli na planszy nie ma więcej sługusów i wszystkie myszy zakończyły swoje tury na planszy inicjatywy to dodaje się jeden ser. I co dalej?
-
- Posty: 917
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1076 times
- Been thanked: 104 times
Re: Mice and Mystics
W tej grze nie liczysz, czy jest pierwsza, druga, trzecia, czy n-ta runda. Zawsze dzieje się to samo, czyli:
1) Rozgrywasz tury poszczególnych myszy i przeciwników zgodnie z torem inicjatywy.
2) Po zakończeniu danej rundy sprawdzasz, czy na torze inicjatywy są karty sługusów. Jeśli tak, to rozgrywasz kolejną rundę, zgodnie z torem inicjatywy, patrząc znów od góry. Jeśli kart sługusów nie ma już na torze inicjatywy, to do serowego koła sługusów dokładasz 1 ser.
I tak, masz to w instrukcji na stronie 7:
Oczywiście zaznaczę, że jeśli ostatnią kartą na torze inicjatywy jest karta sługusa, to dana runda kończy się oczywiście, gdy uaktywnisz wszystkich sługusów danego typu.Instrukcja pisze:Każda runda składa się z tur. [...] Kiedy gracz, którego karta jest ostatnia na torze inicjatywy skończy swoją turę, rozpoczyna się kolejna runda.
Re: Mice and Mystics
No dobra ale co powoduje postęp stron? Chyba to jedna z tych gier do której trzeba sobie samemu instrukcję napisać bo autor nie potrafi.
Znalazłem w części dotyczącej Posiłków, - dobre miejsce do umiejscowienia kluczowego elementu gry, czyli postepu samej gry.
Znalazłem w części dotyczącej Posiłków, - dobre miejsce do umiejscowienia kluczowego elementu gry, czyli postepu samej gry.
-
- Posty: 917
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1076 times
- Been thanked: 104 times
Re: Mice and Mystics
Instrukcja jest dobrze napisana, tylko trzeba przeczytać całą, a nie 1-2 strony i zacząć rzucać pytaniami na forum
Zapełnienie serowego koła sługusów powoduje przybycie posiłków (mogą one przybyć tylko jeden raz na danym kafelku, w sensie na jednej jego stronie) oraz przesunięcie postępu strony opowieści. Jeśli klepsydra wyrówna się ze znacznikiem zakończenia, to Myszy przegrywają automatycznie dany scenariusz. Dodatkowo przy ciągnięciu kart zagrożeń, masz rozpiskę, jacy przeciwnicy będą na kaflu, w zależności od tego, która jest strona na torze - tak im dalsza strona, tym trudniejsi przeciwnicy.
Re: Mice and Mystics
A skąd możesz wiedzieć ile przeczytałem a ile nie? To że się pytam wcale nie oznacza że jej nie przeczytałem, bo właśnie wertowałem ją kilkanaście razy już, bo jest chaotyczna. Gdyby instrukcja była dobrze napisana to też i recenzenci na youtube by nie punktowali jej na minus. I dobrze wiesz że instrukcje do gier planszowych to największa bolączka tej branży, po to właśnie jest ten dział, a także wypuszczane przez wydawców różne faki i klaryfikacje, więc nie musisz się wywyższać i mówić że ktoś nie czyta instrukcji.
No i kolejna ciekawostka przy wychodzeniu z wody:
No i kolejna ciekawostka przy wychodzeniu z wody:
O jaką "każdą mysz na polu docelowym" chodzi? Jak rozumiem pole docelowe to pole na które postawię mysz jak wyjdę z pola z wodą. Jak będzie na tym polu jakaś inna mysz to po co mam rzucać kością za tę inną mysz? A jak nie ma żadnej myszy na tym polu docelowym? To mogę wydostać z wody nie tylko siebie ale kilka myszy jeśli jestem graczem aktywnym? Litości, chyba jestem za głupi na tę grę.Gracz prowadzący mysz musi wykonać rzut jedną kością akcji za tę mysz i za każdą mysz na polu docelowym.
-
- Posty: 917
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1076 times
- Been thanked: 104 times
Re: Mice and Mystics
Skoro tak twierdzisz...
Wychodzi na to, że potrzebujesz instrukcji, która nie tylko tłumaczy zasady gry, ale również tłumaczy dlaczego dana zasada tak, a nie inaczej działa... Jednak niech będzie, wyjaśnię najprościej jak można na poniższym przykładzie.
Masz dwie myszy np. Tildę i Neza, stojących na jednym zwykłym polu, koło pola z wodą. Na polu z wodą za to są dwie inne myszy, powiedzmy Colin i Maginos. Jest tura Colina i chce on wyjść z wody na pole, gdzie jest już Tilda i Nez. Gracz rzuca trzema kostkami, jedną za próbę Colina i po jednej za Tildę i Neza, ponieważ te myszy wyciągają swoje łapki, żeby pomoć swemu towarzyszowi wyjść z wody. Gdyby jednak Colin chciał wyjść z wody na pole, na którym nie ma żadnych myszy, to musi liczyć tylko na swoje siły i rzuca jedynie jedną kostką.
I nie, nie wywyższam się. Jedynie mnie zastanawia, że pytasz często o rzeczy, które są wprost napisane w instrukcji. Teraz dopiero napisałeś, że chodzi Ci o konkretną akcję związaną z wychodzeniem z wody, jednak problemem nie była jasność zasad, a jedynie fakt, że szukałeś wytłumaczenia, dlaczego dana zasada działa w określony sposób.
Re: Mice and Mystics
Chcesz mi powiedzieć że sytuację którą opisałeś wyrozumiałeś z tego fragmentu instrukcji?
Jeśli tak to naprawdę geniusz jesteś a dla tłuków takich ja powinno być dopisane coś w stylu:Gracz prowadzący mysz musi wykonać rzut jedną kością akcji za tę mysz i za każdą mysz na polu docelowym.
Gracz prowadzący mysz musi wykonać rzut jedną kością akcji za tę mysz i za każdą mysz na polu docelowym, która może pomóc myszy w wodzie z niej się wydostać.