Re: Malowanie planszówkowych figurek
: 12 wrz 2020, 19:50
Podasz nazwę lub link?
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Mi to zapinanie w ogóle nie przeszkadza, w końcu trzeba jakoś zabezpieczyć farbkę przed spadnięciem . A co do samego mieszadła: trzepie o niebo lepiej, niż ręka .
Szczerze to czarny Army Painter nie kosztuje majątku. Pewnie coś circa 17zł. Jak ma mi śmierdzieć po nieużywaniu farbki dłuższy czas to wolałbym kupić nowy, analogiczny kolor. Np. Abbadon Black Citadelek, który nie capi. Po prostu, czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze.Pyrovatis pisze: ↑17 wrz 2020, 21:42 Witam,
mam takie mega nietypowe pytanie, ale wrzucałem je w neta i nie bardzo znalazłem odpowiedź czy coś. Otóż rok temu, do pomalowania figurek z TWOM kupiłem sobie zestaw farb od Army Painter. Do buteleczek dałem dedykowane (tzn kupione specjalnie w sklepie modelarskim) kuleczki, które ułatwiały mieszanie. Figurki pomalowane i farbki sobie stały i stały. Ostatnio przyszła mi podstawka Tainted Grail i ofkoz trzeba figurki malnąć coby lepiej się prezentowały na stole i budowały lepszy klimat. I co ciekawe zauważyłem, to czarna farba (matt black) i tylko ona, po prostu śmierdzi. Wszystkie są praktycznie bezwonne albo tylko lekki zapach farby, to ta czarna dosłownie capi. Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Figurka pomalowana czarną farba musi dosłownie postać, przewietrzyć się trochę inaczej śmierdzi.
Mam to coś i jak farbka jest rozwarstwiona to nie ma opcji, nie zostanie wymieszana, za duża rozpiętość - to coś tylko drga. Natomiast takie wstępnie rozmieszane ubija perfect. Dla mnie to ok, doprowadziłem nim do perfekcji takie farbki które używam bardzo rzadko jak Skullcrusher Brass - jak długo stoją to potem mieszanie rozbija warstwy ale zostają "glutki" nie ma jednolitej konsystencji i koloru, a bzyczek daje rade coś takiego ubić.
Już mam trochę figurek za sobą - i w sumie nigdy nie pomyślałem że mogę zamiast walić 5 warstw białego spróbować od jaśniejszych kolorów przejść finalnie do białego - GUPI JA. DziękiKamradziejTomal pisze: ↑23 wrz 2020, 22:36 To normalne niektóre barwy po prostu nie kryją najlepiej (taka właściwość pigmentów w tym odcieniu), takie jak - biały, żółty, różowy, także niektóre czerwienie, pomarańcze.
Nie unikniesz tego - krycie na 2-3 warstwy to i tak bardzo dobrze bo na tyle najlepiej normalnie malować. Taki żółty na szarym podkładzie to by Ci mógł nawet z 10 warstw zejść
Rozwiązanie dla takich naprawdę upierdliwych kolorów (bo naprawdę 2-3 warstwy to żaden problem) to malować farbami pośrednimi przed kolorem końcowym - np. beżowy przed białym albo malować po jasnym podkładzie (biały podkład pod żółty kolor).
Wydaje mi się że większość statystycznie maluje właśnie na szarym. Ewentualnie czarny i biały zenitalnie.hipcio_stg pisze: ↑24 wrz 2020, 10:01 Rozumiem malowanie na czarnym podkładzie, ale na szarym? Najgorsze, ze baaaardzo inspirujemy się gościem z YT pod nazwa banda inku. Gość pisze jakim kolorem konkretnie maluje i za pierwszym razem wychodzi cacy. Myśle ze mam jakiś problem z konsystencja farby, albo z zbyt słabo rozmieszaną farba albo zbytnio wytrzasnieta farba. Sam nie wiem. Czasami za gęsta czasami zbyt płynna. Na początku ciężko to właściwie określić
A skąd wniosek, że za pierwszym razem wychodzi cacy? Bo na szybko zerknąłem na jego filmik z malowania Ognistego Giganta do BR (bardzo fajnie mu wyszedł nawiasem mówiąc). I tam jest mnóstwo cięć oraz brak wzmianki po ile warstw farby kładzie danym kolorem. Zerknij np. jak maluje Bone White od Vallejo na czaszkach po raz pierwszy. Ewidentnie widać (w 5:24 minucie) że warstwa nie kryje w 100% brązowego, natomiast chwilę potem jest cięcie i CYK czachy już są zupełnie pokryte kolorem. To tylko magia ekranu Mam ten sam kolor w domu i kryje mi identycznie jak w tym ujęciu 5:24 - odrobina krawędzi wystaje i musze jeszcze 1-2 warstwy powtórzyć.Rozumiem malowanie na czarnym podkładzie, ale na szarym? Najgorsze, ze baaaardzo inspirujemy się gościem z YT pod nazwa banda inku. Gość pisze jakim kolorem konkretnie maluje i za pierwszym razem wychodzi cacy. Myśle ze mam jakiś problem z konsystencja farby, albo z zbyt słabo rozmieszaną farba albo zbytnio wytrzasnieta farba. Sam nie wiem. Czasami za gęsta czasami zbyt płynna. Na początku ciężko to właściwie określić
Może faktycznie ulegam magii kina. No nic. Maluje dalej, bo dodatki już czekają na swoją kolejKamradziejTomal pisze: ↑24 wrz 2020, 10:54A skąd wniosek, że za pierwszym razem wychodzi cacy? Bo na szybko zerknąłem na jego filmik z malowania Ognistego Giganta do BR (bardzo fajnie mu wyszedł nawiasem mówiąc). I tam jest mnóstwo cięć oraz brak wzmianki po ile warstw farby kładzie danym kolorem. Zerknij np. jak maluje Bone White od Vallejo na czaszkach po raz pierwszy. Ewidentnie widać (w 5:24 minucie) że warstwa nie kryje w 100% brązowego, natomiast chwilę potem jest cięcie i CYK czachy już są zupełnie pokryte kolorem. To tylko magia ekranu Mam ten sam kolor w domu i kryje mi identycznie jak w tym ujęciu 5:24 - odrobina krawędzi wystaje i musze jeszcze 1-2 warstwy powtórzyć.Rozumiem malowanie na czarnym podkładzie, ale na szarym? Najgorsze, ze baaaardzo inspirujemy się gościem z YT pod nazwa banda inku. Gość pisze jakim kolorem konkretnie maluje i za pierwszym razem wychodzi cacy. Myśle ze mam jakiś problem z konsystencja farby, albo z zbyt słabo rozmieszaną farba albo zbytnio wytrzasnieta farba. Sam nie wiem. Czasami za gęsta czasami zbyt płynna. Na początku ciężko to właściwie określić
I czego nie rozumiesz w malowaniu na szarym podkłądzie? Czarny jak dla mnie najgorszy. Najbardziej lubię chyba szary, czasem z zenithalem do białego. Zdecydowanie większość kolorów wygląda lepiej na jaśniejszych podkładach a budowanie basecoatu pod każdy kolor od czarnego mi się nie uśmiecha. Jak chcę w miarę sprawnie pomalować figsy to psikam szarym, maluję na 1-3 warstwy wszystkie kolory podstawowe - washuję i potem sobie wyciągam powoli kolorki w górę. Nawet swoich czarnych templarów maluję po szarym podkładzie bo bym się zajechał potem wyciągając im te wszystkie detale pod białe wykończenia.
Jak ze wszystkimi "tańszymi" rozwiązaniami wygląda na to, że ciśnienie będzie śmiesznie niskie i będzie rodzić tylko frustracje. (9 PSI ciśnienia roboczego to jakieś 0,6 BAR). Powinieneś celować w coś co da Ci 1-2 Bary pracy roboczej. Przy niskim ciśnieniu aero cześciej pluje farbą i się zapycha.Niestety nie mam możliwości stosowania pełnowymiarowego ultra-pro traktora-kompresora, a takie coś wydaje się być całkiem spoko alternatywą dla nakładania podkładu, lakierowania, zenitalu czy robienia jakiegoś podstawowego OSL. GSW też chińską firmą - krzakiem nie jest więc potencjalnie może to mieć jakość nie-tragiczną....
Eeee no to pojechałeś już zbyt mocno. Czarny nie jest najgorszym podkładem. Jak maluję ludzi w zbrojach płytowych, krasnoludy w ciężkich pancerzach lub kolczugach - to czarny podkład jest najlepszy! Wszystko zależy co chcesz osiągnąć. Czarny jest super do ciemnych figurek lub jako podkład pod drybrusha srebrnego. Natomiast jasne kolory (biały) jest najlepszy wg mnie do strojów materiałowych, gdzie przeważnie chcesz mieć jasne kolory - przynajmniej ja tak mam. Pewnie co człowiek to opiniaKamradziejTomal pisze: ↑24 wrz 2020, 10:54 I czego nie rozumiesz w malowaniu na szarym podkłądzie? Czarny jak dla mnie najgorszy. Najbardziej lubię chyba szary, czasem z zenithalem do białego. Zdecydowanie większość kolorów wygląda lepiej na jaśniejszych podkładach a budowanie basecoatu pod każdy kolor od czarnego mi się nie uśmiecha. Jak chcę w miarę sprawnie pomalować figsy to psikam szarym, maluję na 1-3 warstwy wszystkie kolory podstawowe - washuję i potem sobie wyciągam powoli kolorki w górę. Nawet swoich czarnych templarów maluję po szarym podkładzie bo bym się zajechał potem wyciągając im te wszystkie detale pod białe wykończenia.
Nie łudziłbym się że to jest lepszej jakości niż: https://pl.aliexpress.com/item/4001001344388.html to jest dokładnie ten sam aerograf, inny kompresorek, pewnie gdyby poszukać to znajdzie się kolejny z podobnym kompresorem. I to nie jest designed by GSW, tylko GSW kupił ze swoja naklejką. Co nie oznacza że do podładowania się nie nada, skoro nadaje się zwykły spray.mmag pisze: ↑24 wrz 2020, 11:12 Pytanie, czy ktoś stosował coś rodzaju takiego małego kompresorka:
http://www.greenstuffworld.com/en/airbr ... essor.htmlNiestety nie mam możliwości stosowania pełnowymiarowego ultra-pro traktora-kompresora, a takie coś wydaje się być całkiem spoko alternatywą dla nakładania podkładu, lakierowania, zenitalu czy robienia jakiegoś podstawowego OSL. GSW też chińską firmą - krzakiem nie jest więc potencjalnie może to mieć jakość nie-tragiczną....Spoiler:
Sure zgadzam się, że różne podkłady są dobre do różnych rzeczy (jakbym miał warunki do psikania i dobre aero to bym podkładował pewnie wogóle na kolorowo) tyle że czarny podkład owszem jest dobry pod drybrush metalików i... no właśnie i praktycznie tyle (dla mnie). Jasne jak malujesz ciemne kolory (brązy, granaty, ziemiste zielenie, itp.) też się nada ...ale do wszystkiego innego? Prawie na każdej figurce jest skóra do pomalowania, jakaś jasna szmatka albo inny detal który ma się wyróżniać bielą/żółcią/złotem,etc. Te kolory łatwiej się maluje po szarym albo białym. Może gdybym Nazgule malował do LotRa to bym użył czarnego do wszystkich pozostałych zastosowań szary będzie bardziej uniwersalny. Nawet jak chce uzyskać ciemne, ziemiste i przygaszone kolory to wolę je washem zgasić niż turlać się z jasnymi po białym podkładzie.Eeee no to pojechałeś już zbyt mocno. Czarny nie jest najgorszym podkładem. Jak maluję ludzi w zbrojach płytowych, krasnoludy w ciężkich pancerzach lub kolczugach - to czarny podkład jest najlepszy! Wszystko zależy co chcesz osiągnąć. Czarny jest super do ciemnych figurek lub jako podkład pod drybrusha srebrnego. Natomiast jasne kolory (biały) jest najlepszy wg mnie do strojów materiałowych, gdzie przeważnie chcesz mieć jasne kolory - przynajmniej ja tak mam. Pewnie co człowiek to opinia
Nie ma sensu się pchać w takie wynalazki, takie rozwiązanie nie będzie dawać stałego ciśnienia podczas pracy aerografem. A to jest bardzo ważne do spokojnego owijania. Jak wspomniano wyżej GSW tylko branduje chińczyka, co podnosi tylko jego koszt a nie jakość wykonania.mmag pisze: ↑24 wrz 2020, 11:12 Niestety nie mam możliwości stosowania pełnowymiarowego ultra-pro traktora-kompresora, a takie coś wydaje się być całkiem spoko alternatywą dla nakładania podkładu, lakierowania, zenitalu czy robienia jakiegoś podstawowego OSL. GSW też chińską firmą - krzakiem nie jest więc potencjalnie może to mieć jakość nie-tragiczną....