Legendary: A Marvel Deck Building Game
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 29 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Ja wybierałem ogólnie z całego teamu. A jak tam w ogóle postęp w kampani?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Zaliczyłem już Spider friends i X-Force. Na 6 misji nie straciłem bohatera, ale 3 z nich były na styku. Karty musiały podejść i jakieś g... nie wyjść z Villains decku:)13thcaesar pisze:Ja wybierałem ogólnie z całego teamu. A jak tam w ogóle postęp w kampani?
Po dwóch wygranych misjach jeszcze raz czytałem zasady od dechy do dechy, aby sprawdzić czy na pełni wszystko dobrze gram. Podobnie po 6 misji wczoraj, ale nie znalazłem błędów. Zatem albo faktycznie te pierwsze misje są łatwiejsze i doświadczony gracz je ogarnia albo może coś mi umknęło czego nie dostrzegam.
Właśnie zagrałem pierwsza misję X-men przeciw Magneto ze Storm, Angelem, Wolverine, Jean Grey i Emma Frost. Tutaj się nawet nie spociłem
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 29 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
U X-men dopiero na Nimrod zaliczylem pierwszą przegraną. Ale widzę ze masz juz dostęp do X-Force więc jak wrzucisz do teamu Domino i Forge to mozesz zaliczyc jego misje za pierwszym podejsciem
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 29 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Po ukonczeniu misji X-Men mozesz uderzyc w Straznikow Galaktyki i/lub Fantastic Four (Jedynie Galactus jest pewnym wyzwaniem, ale udało mi się go pokonac chyba przy drugim podejsciu).
U Avengersów utknąłem na Hyperionie. A w misjach S.H.I.E.L.D. nawet nie zaliczylem pierwszej misji. U Marvel Knights ciezki jest Kingpin w misji Crime Wave (nie pamietam pelnej nazwy tego scheme).
Na 17 "stronie" tego wątku masz ogólne "podsumowanie" mojej kampanii, mozesz zerknąc moze dadza ci ogolny podglad gdzie moze byc ciezko .
U Avengersów utknąłem na Hyperionie. A w misjach S.H.I.E.L.D. nawet nie zaliczylem pierwszej misji. U Marvel Knights ciezki jest Kingpin w misji Crime Wave (nie pamietam pelnej nazwy tego scheme).
Na 17 "stronie" tego wątku masz ogólne "podsumowanie" mojej kampanii, mozesz zerknąc moze dadza ci ogolny podglad gdzie moze byc ciezko .
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Dzięki piękne ! Chetnie popatrzę wybieranie bohaterów sprawia mi nie lada przyjemność. Swoją drogą znalazlem jednak blad w dzisiejszej rozgrywce - Emmę Frost powininem dodać dopiero jak zaliczę kampanie Villains już ja z decku wywalam13thcaesar pisze:Po ukonczeniu misji X-Men mozesz uderzyc w Straznikow Galaktyki i/lub Fantastic Four (Jedynie Galactus jest pewnym wyzwaniem, ale udało mi się go pokonac chyba przy drugim podejsciu).
U Avengersów utknąłem na Hyperionie. A w misjach S.H.I.E.L.D. nawet nie zaliczylem pierwszej misji. U Marvel Knights ciezki jest Kingpin w misji Crime Wave (nie pamietam pelnej nazwy tego scheme).
Na 17 "stronie" tego wątku masz ogólne "podsumowanie" mojej kampanii, mozesz zerknąc moze dadza ci ogolny podglad gdzie moze byc ciezko .
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Już wiem co źle grałem Choć to tylko w x-force, bo przy spider friends o tym zapomniałem:( dodawałem Martę Hill nie po wyeliminowaniu Mastermind, ale po pokonaniu danego scheme
Także zastanawiam się czy nie zagrać jesCZe raz przeciwko Magneto - a już go pokonałem 3 razy i wyeliminowałem.
Tak już dla pewności (bo tak grałem) - jak kończy się zestaw misji dla danego Hero Team to wszystkie M.Hill wylatują z decku ?
Przykładowo grając Spider Friends masz do pokonania Mysterio, Spider Queen oraz Carnage, a więc dokładam jedna panią po drugiej zwycięskiej walce z Mysterio i po walce ze Spider Queen. Czyli przygodę z ta drużyna kończę z dwoma shield officers - wybierając kolejna drużynę herosów zaczynam tylko z kartami startowymi w ręku (8+4) ?
Edit 1:
Dodatkowo dobrze, że wybierałem tylko z pierwszego wierszami starcie:
"Some hero teams have multiple rows (Avengers & X-Men). You may only use the first row of heroes for that hero team until that row has less than 5 playable heroes. Once that row has less than 5, you may add in the next row of heroes to build the Hero Deck from including any heroes still available from the first row in the deck if you wish. Once the 2nd row has less than 5 heroes, you may add the 3rd row and so on..."
No I pytanie wtedy czy jak nie mogę brać X-MEN z drugiego rzędu to co z uwolnionymi X-Force ? Chce zacząć schemat z Nimrodem a nie mam żadnego Tech Hero...
Edit 2:
"When a Hero Team defeats the Master Minds final scheme they will also be able to add a Randomly drawn SHIELD OFFICER from the SHIELD OFFICER deck to their starting deck for all future games. Track this on the TEAM ROSTERS sheet, under Staring SHIELD Officer."
Swoją droga może jednak shield officers za pokonanych mastermindow zostają do innych Hero Team? To "all future Games" jest dwuznaczne...
Także zastanawiam się czy nie zagrać jesCZe raz przeciwko Magneto - a już go pokonałem 3 razy i wyeliminowałem.
Tak już dla pewności (bo tak grałem) - jak kończy się zestaw misji dla danego Hero Team to wszystkie M.Hill wylatują z decku ?
Przykładowo grając Spider Friends masz do pokonania Mysterio, Spider Queen oraz Carnage, a więc dokładam jedna panią po drugiej zwycięskiej walce z Mysterio i po walce ze Spider Queen. Czyli przygodę z ta drużyna kończę z dwoma shield officers - wybierając kolejna drużynę herosów zaczynam tylko z kartami startowymi w ręku (8+4) ?
Edit 1:
Dodatkowo dobrze, że wybierałem tylko z pierwszego wierszami starcie:
"Some hero teams have multiple rows (Avengers & X-Men). You may only use the first row of heroes for that hero team until that row has less than 5 playable heroes. Once that row has less than 5, you may add in the next row of heroes to build the Hero Deck from including any heroes still available from the first row in the deck if you wish. Once the 2nd row has less than 5 heroes, you may add the 3rd row and so on..."
No I pytanie wtedy czy jak nie mogę brać X-MEN z drugiego rzędu to co z uwolnionymi X-Force ? Chce zacząć schemat z Nimrodem a nie mam żadnego Tech Hero...
Edit 2:
"When a Hero Team defeats the Master Minds final scheme they will also be able to add a Randomly drawn SHIELD OFFICER from the SHIELD OFFICER deck to their starting deck for all future games. Track this on the TEAM ROSTERS sheet, under Staring SHIELD Officer."
Swoją droga może jednak shield officers za pokonanych mastermindow zostają do innych Hero Team? To "all future Games" jest dwuznaczne...
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 29 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Odpowiedz autora kampanii:" Wounds ans Shield officers stick with the team...no matter what mastermind / scheme they attempt.olsszak pisze:Już wiem co źle grałem Choć to tylko w x-force, bo przy spider friends o tym zapomniałem:( dodawałem Martę Hill nie po wyeliminowaniu Mastermind, ale po pokonaniu danego scheme
Także zastanawiam się czy nie zagrać jesCZe raz przeciwko Magneto - a już go pokonałem 3 razy i wyeliminowałem.
Tak już dla pewności (bo tak grałem) - jak kończy się zestaw misji dla danego Hero Team to wszystkie M.Hill wylatują z decku ?
Przykładowo grając Spider Friends masz do pokonania Mysterio, Spider Queen oraz Carnage, a więc dokładam jedna panią po drugiej zwycięskiej walce z Mysterio i po walce ze Spider Queen. Czyli przygodę z ta drużyna kończę z dwoma shield officers - wybierając kolejna drużynę herosów zaczynam tylko z kartami startowymi w ręku (8+4) ?
Edit 1:
Dodatkowo dobrze, że wybierałem tylko z pierwszego wierszami starcie:
"Some hero teams have multiple rows (Avengers & X-Men). You may only use the first row of heroes for that hero team until that row has less than 5 playable heroes. Once that row has less than 5, you may add in the next row of heroes to build the Hero Deck from including any heroes still available from the first row in the deck if you wish. Once the 2nd row has less than 5 heroes, you may add the 3rd row and so on..."
No I pytanie wtedy czy jak nie mogę brać X-MEN z drugiego rzędu to co z uwolnionymi X-Force ? Chce zacząć schemat z Nimrodem a nie mam żadnego Tech Hero...
Edit 2:
"When a Hero Team defeats the Master Minds final scheme they will also be able to add a Randomly drawn SHIELD OFFICER from the SHIELD OFFICER deck to their starting deck for all future games. Track this on the TEAM ROSTERS sheet, under Staring SHIELD Officer."
Swoją droga może jednak shield officers za pokonanych mastermindow zostają do innych Hero Team? To "all future Games" jest dwuznaczne...
A co do wyboru bohaterów z rows to jeden z graczy zadał autorowi pytanie: I noticed the different rows of big teams as Avengers or X-Men. Is it supposed that player can only use one row each mastermind or it was as we played and all Avengers are eligible for the team?
Odp. autora: The two rows of X-Men and Avengers are new and only listed that way for display purposes. When using any team that has two rows you can choose any member from either row. Mix and Match as you please.
I ja podczas mojej kampanii tym się kierowałem.
Po twoim poście widzę że autor kampanii zrobił mały update i teraz można wybierać tylko z jednego row.
Tutaj masz też zasady na temat decku Heroes:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 23 cze 2017, 20:05 przez 13thcaesar, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Dzięki - czyli to jest przypisane do danego teamu. Ma to sens, a wiec jednak sobie ułatwiłem
Powiedz mi co myślisz w kontekście Update jeśli chodzi o możliwość użycia Forge ?
Powiedz mi co myślisz w kontekście Update jeśli chodzi o możliwość użycia Forge ?
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 29 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
"Odblokowanych" Heroes możesz używać w drużynach do których mogą być oni "transferowani" - inaczej ta opcja nie miałaby sensu (bo skoro nie są oni przypisani do żadnego row, to jakbyś miał z nich korzystać). To samo z Free Agends i Cameo Heroes którzy mogą się pojawić w danej misji.olsszak pisze:Dzięki - czyli to jest przypisane do danego teamu. Ma to sens, a wiec jednak sobie ułatwiłem
Powiedz mi co myślisz w kontekście Update jeśli chodzi o możliwość użycia Forge ?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
I nadeszła pierwsza porażka - Nimrod okazał się zbyt silny. Aby ukarać się za dodatkowe panie Hill zacząłem ten schemat bez zarobionej na Magneto.
Drużyna w składzie: Jean Grey, Angel, Nightcrawler, Wolverine i Forge musiała uznać wyższość jego i Sentineli. Niestety konieczność wygenerowania 6 gwiazdek przy jednoczesnym zgromadzeniu przynajmniej 6 dmg okazała się tutaj kluczowa dla porażki. Drugi aspekt, który decyduje o tym czy sie ma szanse tutaj wygrać to niestety rozkład kart Master Strike i Twistów, które robia za Master Strike a scenariusz przegrywa się w momencie, gdy 8 efektów MS zaistnieje w rozgrywce (w schemacie jest 5 MS i 5 Twistów).
Muszę się chwile zastanowić jak zmodyfikować skład - czuję, że musze bardziej pójść tym razem w bohaterow z gwiazdkami, a mniej na dmg, bo wrogowie nie sa silni.
Teraz najgorszy moment - musze zdecydować, których bohaterów zabić. A zabić muszę, aż dwoje z uczestniczących w przegranym boju
Edit:
Spojrzalem w Twoje notatki i wychodzi na to, że bez zagrania Złoczyńcami i uwolnienia Władcy Murów sie nie obędzie. Obawiałem sie, że może być kluczowy. Chyba w takim razie przerwę gre X-Men i zacznę inną drużyna, bo Legendary Villains z dodatkiem wpadnie w moje rece dopiero w poniedziałek.
5. Nimrod, Super Sentinel: Crush Them with My Bare Hands - dopiero transfer Juggernauta pomógł mi ją ukończyć pomyślnie.
Edit:
Szkoda, że mogę zmienić team tylko jeśli dany się zmniejszy liczebnie do ponizej 5. Mysle, że X-Force bym to przeszedł
Drużyna w składzie: Jean Grey, Angel, Nightcrawler, Wolverine i Forge musiała uznać wyższość jego i Sentineli. Niestety konieczność wygenerowania 6 gwiazdek przy jednoczesnym zgromadzeniu przynajmniej 6 dmg okazała się tutaj kluczowa dla porażki. Drugi aspekt, który decyduje o tym czy sie ma szanse tutaj wygrać to niestety rozkład kart Master Strike i Twistów, które robia za Master Strike a scenariusz przegrywa się w momencie, gdy 8 efektów MS zaistnieje w rozgrywce (w schemacie jest 5 MS i 5 Twistów).
Muszę się chwile zastanowić jak zmodyfikować skład - czuję, że musze bardziej pójść tym razem w bohaterow z gwiazdkami, a mniej na dmg, bo wrogowie nie sa silni.
Teraz najgorszy moment - musze zdecydować, których bohaterów zabić. A zabić muszę, aż dwoje z uczestniczących w przegranym boju
Edit:
Spojrzalem w Twoje notatki i wychodzi na to, że bez zagrania Złoczyńcami i uwolnienia Władcy Murów sie nie obędzie. Obawiałem sie, że może być kluczowy. Chyba w takim razie przerwę gre X-Men i zacznę inną drużyna, bo Legendary Villains z dodatkiem wpadnie w moje rece dopiero w poniedziałek.
5. Nimrod, Super Sentinel: Crush Them with My Bare Hands - dopiero transfer Juggernauta pomógł mi ją ukończyć pomyślnie.
Edit:
Szkoda, że mogę zmienić team tylko jeśli dany się zmniejszy liczebnie do ponizej 5. Mysle, że X-Force bym to przeszedł
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Legendary: A Marvel Deck Building Game
Zrobilem przerwę z X-Men, aby poczekać na Juggernauta Długo zastanawialem się kim zacząć i padło na Marvel Knights. Mój wybór padł na Blade, Moon Kinight, Ghost Rider, Elektrę i Dardevila. Możliwe, że po pierwszej walce dokonam korekt, bo dopiero w trakcie rozgrywki poznaję karty (tak tylko znaczki sprawdzam).
Przeciwnikiem był Kingpin wspierany przez nieodłącznych Streets of New York oraz Maggia Goons i Emmisaries of Evil. Ekipa, którą można zwalczać zarówno przekupstwem jak i kulami/mieczami i innymi narzędziami służącymi do zagłady wszelkiej maści szumowin
Schemat: Midtown Bank Robbery Trzeba zapobiec ucieczce 8 bystanderów i jednoczesnie zrobic wszystko aby pokonać Ważniaka
Udało mi się to całkiem sprawnie, choć miałem na początku chwilę grozy, bo z Hero decku wychodziły same karty 5-8 i nie mogłem nic kupić - trzeba bylo się ratować SHIELD Officerem W sumie taktyka skupiała sie na zabijaniu złoczyńców trzymających bystanderów, aby uniemożliwić ucieczkę w trakcie jak budujemy talie. Scenariusz okazał się zjadliwy dzieki kombinacjom kart wspomnianych wyzej oficerów z kartami Moon Kinighta i Ghost Ridera pod złoto i Dardevila i Elektry pod damage. Blade nie trafił mi się żaden. Dzięki zabijaniu Maggia Goons (ale nie tylko oni pozwalali KO zbędne karty) czyściłem sobie deck ze startowej talii i kumulowałem punkty na Ważniaka, bo trzeba bylo mieć na niego 13 łącznie, a przeciez po drodze trzeba było rozwalić Pana "Układankę" (Jigsaw)
Teraz można iść spać a jutro wracamy do gry Marvel Knights i drugi raz zmierzymy się z Kingpinem.
Drugie starcie z Kingpinem (Wielki finał) w schemacie Organized Crime Wave
Wśród jego przybocznych Sinister Six zastąpiła Emissaries of Evil.
W moim składzie Blade został zastąpiony przez dostępnego w tym schemacie Scarlet Spidera, jednak to nie nowy nabytek był bohaterem, lecz Ghost Rider i jego dwie karty: Blazing Hellfire i Hell on wheels dzielnie wspierane przez szybko pozyskaną Elektrę Silent Mediation. Doskonałym przybocznym był Moon Knight i jego dwie karty: Lunar Communion i Climbing Claws, a Dardevil ze swoimi Radar Sense i Bkind Justice był nieoceniony w końcówce kiedy czas klikał, talia była oczyszczona z kart podstawowych (Villains pozwalali na to swoimi Fight effects) i łatwo było zgadywać karta o jakiej wartości kryje się na szczycie decku
Niezwykłe emocje. Wygrałem mając praktycznie jeszcze tylko jedna rundę w zapasie (ostatnia karta w Villains Deck to Maggia Goons), a 4 rundy przed końcem mialem do pokonania jeszcze dwie karty taktyki Kingpina plus Finał Blow (pokonanie takze jego karty podstawowej). Jak na złość przy jego 13 punktach życia, na które można poświęcać damage i złoto (ma słowo klucz Bribe) mialem na jednej i na drugiej ręce po kolei w turze 25 punktow lacznie, zatem zabiłem dwie karty taktyki i drżałem czy mi starczy czasu, aby zrobić Finał Blow.
Uff... Teraz czas przygotować talie na kolejne starcie. Tym razem podejście wraz z Marvel Knights do walki z Immortal Emperor Zheng-Zhu
Przeciwnikiem był Kingpin wspierany przez nieodłącznych Streets of New York oraz Maggia Goons i Emmisaries of Evil. Ekipa, którą można zwalczać zarówno przekupstwem jak i kulami/mieczami i innymi narzędziami służącymi do zagłady wszelkiej maści szumowin
Schemat: Midtown Bank Robbery Trzeba zapobiec ucieczce 8 bystanderów i jednoczesnie zrobic wszystko aby pokonać Ważniaka
Udało mi się to całkiem sprawnie, choć miałem na początku chwilę grozy, bo z Hero decku wychodziły same karty 5-8 i nie mogłem nic kupić - trzeba bylo się ratować SHIELD Officerem W sumie taktyka skupiała sie na zabijaniu złoczyńców trzymających bystanderów, aby uniemożliwić ucieczkę w trakcie jak budujemy talie. Scenariusz okazał się zjadliwy dzieki kombinacjom kart wspomnianych wyzej oficerów z kartami Moon Kinighta i Ghost Ridera pod złoto i Dardevila i Elektry pod damage. Blade nie trafił mi się żaden. Dzięki zabijaniu Maggia Goons (ale nie tylko oni pozwalali KO zbędne karty) czyściłem sobie deck ze startowej talii i kumulowałem punkty na Ważniaka, bo trzeba bylo mieć na niego 13 łącznie, a przeciez po drodze trzeba było rozwalić Pana "Układankę" (Jigsaw)
Teraz można iść spać a jutro wracamy do gry Marvel Knights i drugi raz zmierzymy się z Kingpinem.
Drugie starcie z Kingpinem (Wielki finał) w schemacie Organized Crime Wave
Wśród jego przybocznych Sinister Six zastąpiła Emissaries of Evil.
W moim składzie Blade został zastąpiony przez dostępnego w tym schemacie Scarlet Spidera, jednak to nie nowy nabytek był bohaterem, lecz Ghost Rider i jego dwie karty: Blazing Hellfire i Hell on wheels dzielnie wspierane przez szybko pozyskaną Elektrę Silent Mediation. Doskonałym przybocznym był Moon Knight i jego dwie karty: Lunar Communion i Climbing Claws, a Dardevil ze swoimi Radar Sense i Bkind Justice był nieoceniony w końcówce kiedy czas klikał, talia była oczyszczona z kart podstawowych (Villains pozwalali na to swoimi Fight effects) i łatwo było zgadywać karta o jakiej wartości kryje się na szczycie decku
Niezwykłe emocje. Wygrałem mając praktycznie jeszcze tylko jedna rundę w zapasie (ostatnia karta w Villains Deck to Maggia Goons), a 4 rundy przed końcem mialem do pokonania jeszcze dwie karty taktyki Kingpina plus Finał Blow (pokonanie takze jego karty podstawowej). Jak na złość przy jego 13 punktach życia, na które można poświęcać damage i złoto (ma słowo klucz Bribe) mialem na jednej i na drugiej ręce po kolei w turze 25 punktow lacznie, zatem zabiłem dwie karty taktyki i drżałem czy mi starczy czasu, aby zrobić Finał Blow.
Uff... Teraz czas przygotować talie na kolejne starcie. Tym razem podejście wraz z Marvel Knights do walki z Immortal Emperor Zheng-Zhu
Spoiler:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 29 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
W przypadku Nimroda sam Juggernaut na niewiele się zda. W przypadku tego Masterminda zwłaszcza z tym Scheme trzeba szybko uzbierać zarówno 6 recruit points jak i attack points, więc najlepiej "uzbroić" się w karty które same w sobie zapewnają dużo tych punktów. Szczerze mówiąc to kluczowowymi Bohaterami przeciwko niemu są:olsszak pisze:Zrobilem przerwę z X-Men, aby poczekać na Juggernauta Długo zastanawialem się kim zacząć i padło na Marvel Knights. Mój wybór padł na Blade, Moon Kinight, Ghost Rider, Elektrę i Dardevila. Możliwe, że po pierwszej walce dokonam korekt, bo dopiero w trakcie rozgrywki poznaję karty (tak tylko znaczki sprawdzam).
Przeciwnikiem był Kingpin wspierany przez nieodłącznych Streets of New York oraz Maggia Goons i Emmisaries of Evil. Ekipa, którą można zwalczać zarówno przekupstwem jak i kulami/mieczami i innymi narzędziami służącymi do zagłady wszelkiej maści szumowin
Schemat: Midtown Bank Robbery Trzeba zapobiec ucieczce 8 bystanderów i jednoczesnie zrobic wszystko aby pokonać Ważniaka
Udało mi się to całkiem sprawnie, choć miałem na początku chwilę grozy, bo z Hero decku wychodziły same karty 5-8 i nie mogłem nic kupić - trzeba bylo się ratować SHIELD Officerem W sumie taktyka skupiała sie na zabijaniu złoczyńców trzymających bystanderów, aby uniemożliwić ucieczkę w trakcie jak budujemy talie. Scenariusz okazał się zjadliwy dzieki kombinacjom kart wspomnianych wyzej oficerów z kartami Moon Kinighta i Ghost Ridera pod złoto i Dardevila i Elektry pod damage. Blade nie trafił mi się żaden. Dzięki zabijaniu Maggia Goons (ale nie tylko oni pozwalali KO zbędne karty) czyściłem sobie deck ze startowej talii i kumulowałem punkty na Ważniaka, bo trzeba bylo mieć na niego 13 łącznie, a przeciez po drodze trzeba było rozwalić Pana "Układankę" (Jigsaw)
Teraz można iść spać a jutro wracamy do gry Marvel Knights i drugi raz zmierzymy się z Kingpinem.
Rogue - a zwłaszcza jej karta Borrowed Brawn
, która za ikonkę Strenght (zielona pięść) zapewnia 4 punkty ataku. A także Energy Drain - za KO karty daje 3 recruit point.
Cyclops - Determination daje 3 recruit point i ma ikonkę Strenght, dzięki której możemy odpalić zdolność Rogue Borrowed Brawn. Optic Blast - daje 3 attack point. Przy tych dwóch kartach musimy odrzucić kartę z ręki żeby je zagrać, dlatego dobrze jest mieć Unending Energy, które daje 4 attack point i gdy odrzucimy ją z ręki to wraca nam z powrotem.
Angel - Jego Diving Catch - daje 2 recruit point, ale ważniejsza jest jej zdolność, bo gdy ją odrzucimy to ratujemy Bystandera i dobieramy dwie karty (dlatego możemy ją odrzucić żeby zagrać Determination lub Optic Blast i dobrać do tego dwie karty. Drop Off A Firend - daje 2 ataku, i pozwala odrzucić kartę z ręki żeby dostać + tyle ataku ile wynosi koszt odrzuconej karty (czyli gdy odrzucimy takie Diving Catch to dostajemy 6 ataku i dobieramy 2 karty).
Ruby Summers - jej Guerrilla Warfare rownież dobrze działa z kartami Cyclopa bo gdy zostaje odrzucona to zamiast tego teleportujemy ją (i możemy wykorzystać w następnej turze zapewniane przez nią 2 punkty ataku). Jej Heir to Legends daje nam 2 recruit points i dwa attack points i kosztuje 5 - więc możemy ja odrzucić żeby dostać +5 ataku do Drop Off A Firend.
Juggernaut - ma drogie karty (koszt 4/5) które można odrzucić żeby podbić efekt Drop Off A Firend. Wszystkie jego karty mają zieloną pięść więc dobrze działają z Borrowed Brawn. Jego Size Matters daje 2 ataku + za każdą zagraną kartę która kosztuje 4 lub więcej (Borrowed Brawn, Drop Off A Firend, Heir to Legends, Diving Catch, Unending Energy i wszystkie karty Juggernautta). Jego Runaway Train daje 4 ataku, a jako koszt zagrania musimy odrzucić kartę z ręki (Diving Catch, Guerrilla Warfare).
Ostatnio zmieniony 24 cze 2017, 12:13 przez 13thcaesar, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 29 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Przeciwko Immortal Emperor koniecznie weż Shang-Chi - jego rarka jest idealna przeciwko temu Mastermindowi. Do tego Iron Fist. Przeciwko temu Mastemindowi musisz szybko zdobyć rarki i drogie karty (taka Elektra niestety jest słabiutka bo ma większość tanich kart).
WOW widzę ze masz tą nową matę, zakupiłeś czy "wygrałeś"?
WOW widzę ze masz tą nową matę, zakupiłeś czy "wygrałeś"?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Właśnie byłem w trakcie lektury co oznacza Circle of Kung-fu. Zapowiada się interesująco13thcaesar pisze:Przeciwko Immortal Emperor koniecznie weż Shang-Chi - jego rarka jest idealna przeciwko temu Mastermindowi. Do tego Iron Fist. Przeciwko temu Mastemindowi musisz szybko zdobyć rarki i drogie karty (taka Elektra niestety jest słabiutka bo ma większość tanich kart).
WOW widzę ze masz tą nową matę, zakupiłeś czy "wygrałeś"?
Dzięki za rady, właśnie też doszedłem do tego, że muszę przytulić Iron Fista zamiast Elektry, a Scarlet Spidera zastąpię Shang-Chi, o którym nie pomyślałem.
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 29 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Ja w Marvel Knights utknąłem na finałowej misji Mephisto - strasznie frustrująca misja.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
13thcaesar pisze:Ja w Marvel Knights utknąłem na finałowej misji Mephisto - strasznie frustrująca misja.
Wszystko przede mną
O macie masz PW:)
P.s. Skoro pokonałem Ważniaka mogę przywrócić Storm albo Nightcrawlera
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Dobrze rozumiem, że Circle of kung-fu 5-tego stopnia i koles ktory ma 5 od razu to ma 10 jak nie pokaże odpowiedniej karty ?13thcaesar pisze:Przeciwko Immortal Emperor koniecznie weż Shang-Chi - jego rarka jest idealna przeciwko temu Mastermindowi. Do tego Iron Fist. Przeciwko temu Mastemindowi musisz szybko zdobyć rarki i drogie karty (taka Elektra niestety jest słabiutka bo ma większość tanich kart).
Dzięki Twojej radzie, ale też ułożeniu kart w Hero Decku (w pierwszych 12 kartach była karta rare Iron Fista i Moon Knighta) udało mi się przejść ten scenariusz w miarę plynnie. Przydatne byly karty Shwng-Chi wtasowujące discard. Kluczem bylo najpierw zbudowanie sobie bazy "dochodowej" a potem kupienie tych najmocniejszych kart z odpowiednią obstawą
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Właśnie przeszedłem Shiklah, The Demon bride i zastanawiam się na ile to, że nie mam poki co New Recruits powinno mnie wstrzymywać, a na ile nie powinno mieć to znaczenia (z tego co wyczytałem to jest jakieś 15 kart z Legendary Villains).13thcaesar pisze:Ja w Marvel Knights utknąłem na finałowej misji Mephisto - strasznie frustrująca misja.
Mam za sobą pierwszą misję przeciwko Mephisto - schemat Portals to the Dark dimension. Nie było łatwo - jak wyszedł 6 twist (na 7 możliwych) to już myślałem, że po mnie, bo miałem do tej pory tylko jedną kartę taktyki zabitą. Na szczęście bardzo dużym wsparciem był heros na gościnnych występach tj. Dr Strange - bez niego chyba by mi się nie udało (Cloak of levitation i boostujące Elektrę Trust me I am a doctor). Drużynę uzupełnili: Blade, Elektra (Sai Blades - jej karty oparte o dodatkowy damage za każdą 1 i 2 byly extra), Moon Knight oraz oczywiscie Ghost Rider, ktory zapewniał dostęp do złota (Hell on Wheels) i do damage za KO na złoczynacach (Blazing Hellfire).
Już dzisiaj odpuszczam. Szczególnie, że Ceasar pisał, że na tej misji dwa razy poległ. Powiesz w jakim składzie próbowałeś ?
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 29 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Szczerze mówiąc to składu drużyny nawet nie pamiętam. W tym scheme jest denerwujące to, że twisty zmieniają ci "znaczenie" recruit points i attack points. Raz normalnie atakujesz attack points i rekrutujesz karty za recruit points, przy następnym atakujesz recriut points i rekrutujesz za attack points. Ja miałem takiego pecha że gdy miałem na ręce dużo attack points, to wychodził twist i były bezwartościowe do ataku, gdy miałem dużo recruit points to pojawiał się twist i wszystko wracało do normy - strasznie to było irytujące, może będziesz miał więcej szczęścia.olsszak pisze:Właśnie przeszedłem Shiklah, The Demon bride i zastanawiam się na ile to, że nie mam poki co New Recruits powinno mnie wstrzymywać, a na ile nie powinno mieć to znaczenia (z tego co wyczytałem to jest jakieś 15 kart z Legendary Villains).13thcaesar pisze:Ja w Marvel Knights utknąłem na finałowej misji Mephisto - strasznie frustrująca misja.
Mam za sobą pierwszą misję przeciwko Mephisto - schemat Portals to the Dark dimension. Nie było łatwo - jak wyszedł 6 twist (na 7 możliwych) to już myślałem, że po mnie, bo miałem do tej pory tylko jedną kartę taktyki zabitą. Na szczęście bardzo dużym wsparciem był heros na gościnnych występach tj. Dr Strange - bez niego chyba by mi się nie udało (Cloak of levitation i boostujące Elektrę Trust me I am a doctor). Drużynę uzupełnili: Blade, Elektra (Sai Blades - jej karty oparte o dodatkowy damage za każdą 1 i 2 byly extra), Moon Knight oraz oczywiscie Ghost Rider, ktory zapewniał dostęp do złota (Hell on Wheels) i do damage za KO na złoczynacach (Blazing Hellfire).
Już dzisiaj odpuszczam. Szczególnie, że Ceasar pisał, że na tej misji dwa razy poległ. Powiesz w jakim składzie próbowałeś ?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Nawet sprawdziłem wczesniej ten schemat i robi wrażenie bardzo losowego. Dokładnie tak jak opisałeś - tutaj przydałyby się postaci, które mają cechę Versatilite w MK takich nie ma o ile pamiętam. Nie wiem czy wsparcie skądś coś zmieni. Jest tu Thor jako opcjonalny jesli dobrze pamiętam, ale on chyba ma duzy power tylko
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Thor się sprawdzał, ale tutaj wydaje mi się kluczem pójście bardziej w recruit points. Niestety poległem w pierwszym starciu mając w drużynie Ghost Rider, Moon Knight, Dr Punisher, Blade i Thor. Dużo zalezy kiedy pojawią się te nieszczęsne twisty. Ja już w pierwszych dwoch kartach mialem dwa, a szósty pojawił się gdzieś na 2/5 przed końcem decku. Ze dwa razy brakowało mi jednej gwiazdek aby zabić kartę taktyki, a skończyło sie na tym, że zabiłem jedną. A ataku mialem tyle, że wytłukłbym jego taktyki momentalnie...olsszak pisze:Nawet sprawdziłem wczesniej ten schemat i robi wrażenie bardzo losowego. Dokładnie tak jak opisałeś - tutaj przydałyby się postaci, które mają cechę Versatilite w MK takich nie ma o ile pamiętam. Nie wiem czy wsparcie skądś coś zmieni. Jest tu Thor jako opcjonalny jesli dobrze pamiętam, ale on chyba ma duzy power tylko
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Drugie podejście było już skuteczne.olsszak pisze:Thor się sprawdzał, ale tutaj wydaje mi się kluczem pójście bardziej w recruit points. Niestety poległem w pierwszym starciu mając w drużynie Ghost Rider, Moon Knight, Dr Punisher, Blade i Thor. Dużo zalezy kiedy pojawią się te nieszczęsne twisty. Ja już w pierwszych dwoch kartach mialem dwa, a szósty pojawił się gdzieś na 2/5 przed końcem decku. Ze dwa razy brakowało mi jednej gwiazdek aby zabić kartę taktyki, a skończyło sie na tym, że zabiłem jedną. A ataku mialem tyle, że wytłukłbym jego taktyki momentalnie...olsszak pisze:Nawet sprawdziłem wczesniej ten schemat i robi wrażenie bardzo losowego. Dokładnie tak jak opisałeś - tutaj przydałyby się postaci, które mają cechę Versatilite w MK takich nie ma o ile pamiętam. Nie wiem czy wsparcie skądś coś zmieni. Jest tu Thor jako opcjonalny jesli dobrze pamiętam, ale on chyba ma duzy power tylko
Tym razem dość mocno myślałem nad składem i ostatecznie zdecydowałem się na:
Moon Knight, Ghost Rider, Iron Fist, Thor i
Deadpool.
Kluczowe było:
a) niestety losowanie - moim zdaniem schemat jest mega losowy (skończyłem go z 4 kartami w Villain decku i okazało się, że dwie ostatnie to Twisty!)
b) zostawienie Thora - jego karty dające za zgromadzenie określonej ilości punktów rekrutacji dodatek do ataku (Surge Of Power) robiły robotę, bo mogłem kupować na jedną rękę głównie karty do rekrutacji i potem bonusować na tym.
c) wzięcia Iron Fista - strzał w dziesiątkę ! Niesamowita karta rare (Living weapon - która pozwala odkrywać talię dopóki nie znajdziesz dwóch identycznych pod względem kosztu kart). Dzięki niej wygrałem Finał Blow. No i wcześniej niedoceniana Focus Chi - karta która daje Ci punkty rekrutacji za grupy bohaterów z rożnym kosztem, których mam (w ręku i zagranych). Zakupiłem dwie takie karty jak wyszedł 6 twist.
d) oczywiście karty Ghost Ridera i Moon Knighta dodające punkty rekrutacji za określony Hero Team albo za Hero type - bez nich nie dałoby się tak kumulować.
e) prawie zapomniałem o Deadpoolu - jego karty Hey can I get a do over pozwalająca na discard kart, jeśli to pierwsza karta w tej rundzie - przemiał Decku i szansa na lepszą rękę oraz Here hołd this for a second, która pozwalała podrzucać bystanderów do Villainow, aby potem zabijąjac złych mieć dostęp do bonusów (a czasem się trafiają)
Mega trudny schemat. Mega losowy. Pewnie do niego wrócę - kiedyś poza kampanią. Muszę podziękować Shaiganowi, bo od niego mam pożyczony Fantastic Four, z którego jest ten schemat a teraz mając odblokowanego Ghost Ridera do FF, mogę pomyśleć o zagraniu nimi.
Spoiler:
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
FlowPOP.pl - Płynnie o popkulturze || LINKTREE <--- PLANSZÓWKI, FILMY, MUZYKA, SERIALE, GRY
Profil na BGG
Profil na BGG
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: Legendary: A Marvel Deck Building Game
Galactus pokonany za drugim razem w schemacie BATHE EARTH IN COSMIC RAYS. Po śmierci Silver Surfera i Invisible Woman w pierwszym podejściu, drużynę wzmocnili Namor i Spider-Man. Wygrana o włos. 3 karty do końca w Villain Deck, w tym kolejno master strike, Villain, scheme twist. Kolejna karta, by mnie zgniotła (5-ty Master Strike na Galactusie niszczy miasto).
Przemyślenia ? Cóż, niestety wiele zależy od rozłożenia kart w Villain Decku. Zbyt szybko pojawiające się Master Strike mogą utrudnić grę, bo skracają miasto. Do tego nie wiem czy poprawnie grałem przy odkryciu Twista. Moim zdaniem talię warto zbudować w oparciu o max 3 kolory (nawet kosztem tego, że nie dziabniemy któregoś z Heralds Of Galactus), bo kluczem jest jak najszybsze gromadzenie kart z tym samym znaczkiem, aby obniżać HP masterminda. Dodatkowo warto brać karty dające dodatkowy dociag, aby budować sobie dłuższą rękę.
Cholernie trudny przeciwnik, ale liczę że ktoś mi jeszcze potwierdzi poprawność rozgrywki.
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 19#p947719
Przemyślenia ? Cóż, niestety wiele zależy od rozłożenia kart w Villain Decku. Zbyt szybko pojawiające się Master Strike mogą utrudnić grę, bo skracają miasto. Do tego nie wiem czy poprawnie grałem przy odkryciu Twista. Moim zdaniem talię warto zbudować w oparciu o max 3 kolory (nawet kosztem tego, że nie dziabniemy któregoś z Heralds Of Galactus), bo kluczem jest jak najszybsze gromadzenie kart z tym samym znaczkiem, aby obniżać HP masterminda. Dodatkowo warto brać karty dające dodatkowy dociag, aby budować sobie dłuższą rękę.
Cholernie trudny przeciwnik, ale liczę że ktoś mi jeszcze potwierdzi poprawność rozgrywki.
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 19#p947719
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%