Strona 19 z 39

Re: Mage Knight PL

: 19 wrz 2015, 11:23
autor: ixi24
Dyplomacja i zwinność działają podobnie i np dopalam zwinność mam 4 ruchu i wkraczam do wieży maga, zostaje mi jeden ruch i mogę go dodać do ataku ?

Albo Zagrywam dyplomację i te dwa wpływu z tej karty też mogę użyć jako atak w walce czy dopiero kolejne karty z wpływem?

Re: Mage Knight PL

: 19 wrz 2015, 11:47
autor: pinata
ixi24 pisze:Dyplomacja i zwinność działają podobnie i np dopalam zwinność mam 4 ruchu i wkraczam do wieży maga, zostaje mi jeden ruch i mogę go dodać do ataku ?
Grając według najnowszych zasad (z Lost Legion), w momencie rozpoczęcia walki tracisz wszystkie niewykorzystane punkty ruchu (i wpływu). Więc nie możesz dodać ich do ataku.

Ale jeżeli grasz według zasad z podstawki, to nie wiem. Instrukcja tego nie precyzuje. Na Twoim miejscu wybrałbym interpretację zgodną z nowymi zasadami, czyli: "niewykorzystane punkty ruchu i wpływu przepadają w momencie rozpoczęcia walki".
ixi24 pisze:Albo Zagrywam dyplomację i te dwa wpływu z tej karty też mogę użyć jako atak blok w walce czy dopiero kolejne karty z wpływem?
Jeżeli zagrałeś Dyplomację w fazie bloku, to możesz użyć punktów wpływu z niej samej do blokowania.

Jeżeli zagrałeś Dyplomację przed walką, to patrz odpowiedź wyżej. Niewykorzystane punkty wpływu przepadną w momencie rozpoczęcia walki. Natomiast efekt Dyplomacji ciągle trwa i możesz w czasie walki zagrywać nowe punkty wpływu jako blok.

Re: Mage Knight PL

: 23 wrz 2015, 23:47
autor: neotom
Sokoov pisze:
ixi24 pisze:Mam kilka pytań po wczorajszej 5 godzinnej grze :) :

1. W czasie szturmu miasta niszczę dwóch wrogów i zostaje jeden. Cofam się na pole sprzed szturmu. Dostaje ranę na rękę za wycofanie?
Rany dostajesz tylko za obrażenia od wroga. Nie dostajesz rany za samo przegranie szturmu.
Niestety nie zawsze jest to prawdą. Istnieje sytuacja, w której przy wycofywaniu dostaje się rany. Mam na myśli tzw. "przymusowe wycofanie".
Polecam lekturę Reguł:
- Rozdział "Walka z wrogami", podrozdział "Wynik walki" pkt. 3d
- Rozdział "Koniec tury" pkt.2

Re: Mage Knight PL

: 24 wrz 2015, 11:40
autor: Sokoov
neotom pisze:
Sokoov pisze:
ixi24 pisze:Mam kilka pytań po wczorajszej 5 godzinnej grze :) :

1. W czasie szturmu miasta niszczę dwóch wrogów i zostaje jeden. Cofam się na pole sprzed szturmu. Dostaje ranę na rękę za wycofanie?
Rany dostajesz tylko za obrażenia od wroga. Nie dostajesz rany za samo przegranie szturmu.
Niestety nie zawsze jest to prawdą. Istnieje sytuacja, w której przy wycofywaniu dostaje się rany. Mam na myśli tzw. "przymusowe wycofanie".
Polecam lekturę Reguł:
- Rozdział "Walka z wrogami", podrozdział "Wynik walki" pkt. 3d
- Rozdział "Koniec tury" pkt.2
Rzeczywiście. Gram ponad rok i ciągle człowiek uczy się czegoś nowego...

Re: Mage Knight PL

: 24 wrz 2015, 21:56
autor: ixi24
Chodzi mi o zwykłą sytuacje, w której atakuje zamek zabijam 2 z 3 wrogów i wycofuje się na ten obszar, z którego atakowałem. Jest on pusty itp; Wtedy ran nie dostaje za wycofanie ?

Re: Mage Knight PL

: 24 wrz 2015, 21:59
autor: Sokoov
ixi24 pisze:Chodzi mi o zwykłą sytuacje, w której atakuje zamek zabijam 2 z 3 wrogów i wycofuje się na ten obszar, z którego atakowałem. Jest on pusty itp; Wtedy ran nie dostaje za wycofanie ?
Nie, nie dostajesz.

Re: Mage Knight PL

: 26 wrz 2015, 23:27
autor: robocik
Mam pytanie odnośnie przygotowania scenariusza Powrót Volkare z LL. W instrukcji jest napisane, że należy wziąć 7 terenów wiejskich (wariant solo), 1 teren pozamiejski oraz 1 teren miejski, który ma być zawsze na spodzie stosu z płytkami. I tutaj pojawiła się wątpliwość. Czy to oznacza, że ten 1 teren pozamiejski mam wtasować do terenów wiejskich, czy raczej ma być umieszczony na przedostatnim miejscu (zaraz przed terenem miejskim)? Z jednej strony instrukcja nie mówi nic o tym, wiec można by przyjąć, że należy go wtasować i mógłby pojawić się na samym początku gry, z drugiej strony w scenariuszach z podstawki tereny główne zawsze były na końcu.

Re: Mage Knight PL

: 26 wrz 2015, 23:32
autor: Sokoov
Według mnie wiejskich z miejskimi/pozamiejskimi się nie miesza. Chodzi o skalowanie gry, jakby na "dzień dobry" wyskoczył kawałek z dwoma smokami to rozgrywka by miała ciężki start. Szczególnie, że w scenariuszu z Volkare każda bezowocna tura jest dość duża strata dla graczy.

Re: Mage Knight PL

: 26 wrz 2015, 23:53
autor: robocik
Sokoov pisze:Według mnie wiejskich z miejskimi/pozamiejskimi się nie miesza. Chodzi o skalowanie gry, jakby na "dzień dobry" wyskoczył kawałek z dwoma smokami to rozgrywka by miała ciężki start. Szczególnie, że w scenariuszu z Volkare każda bezowocna tura jest dość duża strata dla graczy.
Z jednej strony tak, ale w tych scenariuszach mapa jest szeroka (składa się z 3 kafelków obok siebie) wiec nawet jakby od razu wyskoczył teren pozamiejski to i tak jest jeden kafelek, gdzie można się udać.
Ja cały czas grałem właśnie tak, że tereny główne były na końcu stosu. Dzisiaj jakoś tak dał mi ten fragment instrukcji do myślenia:)

Re: Mage Knight PL

: 26 wrz 2015, 23:55
autor: Sokoov
Ale w przypadku mapy otwartej masz taki sam układ kafli, a zielonych z miejskimi się nie miesza.

Re: Mage Knight PL

: 27 wrz 2015, 02:25
autor: pinata
Potwierdzam odpowiedzi Sokoova.
ixi24 pisze:Chodzi mi o zwykłą sytuacje, w której atakuje zamek zabijam 2 z 3 wrogów i wycofuje się na ten obszar, z którego atakowałem. Jest on pusty itp; Wtedy ran nie dostaje za wycofanie ?
Jeżeli atakowałeś z przyległego, bezpiecznego obszaru (nie woda, góry itp), to nie dostajesz rany za powrót na to pole, po nieudanym szturmie.
robocik pisze:Czy to oznacza, że ten 1 teren pozamiejski mam wtasować do terenów wiejskich, czy raczej ma być umieszczony na przedostatnim miejscu (zaraz przed terenem miejskim)?
Nie ma co kombinować. Tereny główne wykładane są po terenach wiejskich.

Re: Mage Knight PL

: 27 wrz 2015, 13:10
autor: robocik
Dzięki za odpowiedź.
Dzisiaj podczas gry pojawił się następny problem. Czy można kupić (wynająć) kilka jednostek w ramach jednej akcji? Czyli jesteśmy np. w baszcie i nasz bohater jest już tak dopakowany, że bez problemu mamy na tyle Wpływu, że stać nas wynająć 2 jednostki. Możemy to zrobić w ramach jednej akcji, czy najpierw musimy wynająć jedną, a podczas nastepnej tury drugą? Samo pytanie można oczywiście rozciągnać na inne "zakupy", czyli np jestemy w wieży magów i czy możemy w jednej akcji kupić czar i wynająć jednostkę?

Re: Mage Knight PL

: 27 wrz 2015, 14:09
autor: Alwirin
Oczywiście, że można naraz kupować kilka rzeczy w ramach jednej akcji (karta "Heroiczne opowieści" nawet daje premię za KAŻDĄ jednostkę zwerbowaną w trakcie tej akcji) - miks jednostek/czarów/akcji zaawansowanych/artefaktów. Należy jednak pamiętać, że w takim przypadku wszelkie modyfikatory do wpływu (reputacja, tarcze na karcie miasta) liczą się tylko raz w ciągu całej akcji.

Re: Mage Knight PL

: 14 paź 2015, 10:16
autor: Vaader
ixi24 pisze:Chodzi mi o zwykłą sytuacje, w której atakuje zamek zabijam 2 z 3 wrogów i wycofuje się na ten obszar, z którego atakowałem. Jest on pusty itp; Wtedy ran nie dostaje za wycofanie ?
Zgadzam się, że zgodnie z instrukcją nie dostaje się rany za wycofanie się na bezpieczny obszar, jednak zachęcam do bardziej realistycznej wersji :)
Nieudany atak na ufortyfikowane miejsce i odwrót w panice zawsze oznaczał ciężkie straty, wiele strzał w plecy, przeszkadzające w ucieczce leżące lub wiszące, potrzaskane taranem (lub magią...) wrota, inne elementy barykad itp... (obrońcy zawsze, w takiej sytuacji, mają przewagę pozycyjną).
Dlatego zawsze biorę 1 ranę za wycofanie się na bezpieczny teren i 2 na niebezpieczny :wink:

Re: Mage Knight PL

: 15 paź 2015, 15:48
autor: woytas
Vaader pisze:...Dlatego zawsze biorę 1 ranę za wycofanie się na bezpieczny teren i 2 na niebezpieczny :wink:
I to tak z własnej, nieprzymuszonej woli? To ja wolę jednak sobie podnieść poziom miast.

Re: Mage Knight PL

: 22 paź 2015, 10:54
autor: Bowman
Walczę z Altem Magami - Atak 4/Brutalność/Zatruwanie. Nie udało mi się zablokować. Moja zbroja - 2. Otrzymuję obrażenia:
Atak 4-2 = 2 czyli 1 rana 2-2 = 0 czyli 2 rana x 2 za brutalność = 4 rany
Czy
Atak 4x2 za Brutalność = 8-2= 6 czyli 1rana/6-2= 4 czyli 2rana/4-2= 2 czyli 3 rana/2-2=0 czyli 4 rana

Niby efekt ten sam ale jak prawidłowo powinno się liczyć?
W przewodniku w przykładzie zdolności Brutalność napisano, że: "albo zablokujesz brutalny Atak 4 wykorzystując Blok 4, albo wróg zada Ci 8 punktów obrażeń" więc chyba drugi przykład jest prawidłowy?

Do tego zgodnie z zatruwaniem biorę na stos kart wykorzystanych tyle kart ran ile wziąłem na rękę czyli 4. Zgadza się?

Re: Mage Knight PL

: 22 paź 2015, 11:42
autor: pinata
Najpierw mnożysz obrażenia z powodu brutalności (czyli otrzymujesz od Altem Magów 4x2=8 obrażeń), a potem obliczasz ilość ran.

Różnica między tymi metodami istnieje. Aby ją zobaczyć, spróbuj na dwa przedstawione przez Ciebie sposoby obliczyć ilość otrzymanych ran, gdyby Twoja zbroja miała wartości 3. Prawidłowa jest metoda, która wskaże na 3 rany.

Zatruwanie działa tak, jak opisałeś.

Re: Mage Knight PL

: 22 paź 2015, 14:49
autor: Vaader
Można też tak:
Zbroja 2, łączna ilość ran 8, 8/2=4 rany.
Zbroja 3, łączna ilość ran 8, 8/3=3 (bo zaokrąglamy zawsze w górę).
Zbroja 4, łączna ilość ran 5, 5/4=2 (cokolwiek zostanie po przecinku zaokrąglamy do całej rany).
Zbroja 4, łączna ilość ran 3, 3/4=1 rana (0.75 zaokrąglone w górę).

Re: Mage Knight PL

: 26 paź 2015, 19:30
autor: Duinhir
Hej.

Pytanie do walki pomiędzy dwoma graczami.
Czy obrażenia zadane w fazie walki wręcz, mogę rozdysponować zarówno na ranienie jednostek, bohatera oraz w szczególności na zmuszenie go do wycofania się? Bo nie wiem czy można to łączyć ze sobą, jeśli mamy do dyspozycji sporą ilość zadanych obrażeń. W instrukcji jest napisane, że można dodatkowo, więc chyba tak, ale wolę się upewnić.

Re: Mage Knight PL

: 26 paź 2015, 20:02
autor: sirafin
Instrukcja w żaden sposób nie ogranicza wyboru w kwestii rozdysponowania obrażeń, więc możemy je sobie rozdzielić dowolnie. Nie widzę żadnych przeciwwskazań żeby zadać rany, ukraść artefakt i zmusić wroga do wycofania, jeśli huknęliśmy go za dość punktów.

Re: Mage Knight PL

: 29 paź 2015, 13:54
autor: Bowman
W rozdziale Negocjacje z ludnością najpierw w punkcie 3.b. jest: „Uwaga: jeśli wyżej opisane źródła punktów wpływu (za reputację i ilość tarcz na zdobytym mieście) dają wystarczająco dużą liczbę punktów, możesz negocjować bez zagrywania kart Wpływ”.
A w punkcie 5: „Dodatkowe lub karne punkty (za reputację i za tarcze w mieście) uwzględniasz tylko raz na turę, niezależnie od tego ile rzeczy kupujesz. Nie uwzględniasz ich, gdy nie wykorzystywałeś kart z działaniem Wpływ w trakcie negocjacji z ludnością”.
O co chodzi?

a) Mogę negocjować tylko za punkty wpływu pochodzące jedynie z poziomu reputacji i moich tarcz w tym mieście bez zagrywania kart wpływ. Np.: 2 punkty reputacji plus 1 tarcza plus 3 karty czarów zagrane bokiem razem 5 punktów. Przy czym Bonus z poziomu reputacji i moich tarcz nie jest uwzględniany gdy punkty wpływu chcę wydać na coś innego niż negocjacje z ludnością.
b) Mogę negocjować uwzględniając bonus pochodzący z poziomu reputacji i moich tarcz jeśli wykorzystam wszystkie punkty pochodzące z kart Wpływ. Np.: Karta Wpływu 5 a chcę kupić coś za 7 więc dodaję jeszcze bonus 2 od reputacji. Przy czym Bonus z poziomu reputacji i moich tarcz nie jest uwzględniany gdy punkty wpływu chcę wydać na coś innego niż negocjacje z ludnością.

A może jest jeszcze inaczej?

Re: Mage Knight PL

: 29 paź 2015, 13:58
autor: Kal-El83
Chodzi o to, że jakbyś chciał zakupić za wpływ jednostki/karty/cokolwiek tam możesz zakupić bonus dodatni bądź ujemny liczysz raz ...
Czyli masz w kartach 5 pkt wplywu plus za tor reputacji dajmy na to 2 to masz 5 punktow wplywu do zagospodarownia. Rozpisali to żeby wyklucyć możliwość korzystania z nomusu dwa razy w turze ... Np. Werbujc dwie jednostki żeby nie doliczyć sobie do zakupu każdej z osobna bonusu z toru reputacji


Uffff ... Mam nadzieje ze to zrozumiale napisałem ;)

Re: Mage Knight PL

: 29 paź 2015, 14:26
autor: Bowman
To, że z bonusu mogę skorzystać raz w turze rozumiem.
Chodzi o zapis:
jeśli wyżej opisane źródła punktów wpływu (za reputację i ilość tarcz na zdobytym mieście) dają wystarczająco dużą liczbę punktów, możesz negocjować bez zagrywania kart Wpływ
i
Dodatkowe lub karne punkty (za reputację i za tarcze w mieście) ... Nie uwzględniasz ich, gdy nie wykorzystywałeś kart z działaniem Wpływ w trakcie negocjacji z ludnością

Pierwszy mówi o negocjacjach za reputację i ilość tarcz na zdobytym mieście bez użycia kart Wpływu
drugi
że dodatkowe lub karne punkty za reputację i za tarcze w mieście nie są uwzględniane jeśli nie wykorzystałem kart z Wpływem.

Re: Mage Knight PL

: 29 paź 2015, 17:35
autor: Vaader
Tłumacz sobie zaszalał, w oryginale nic takiego nie ma:
5. You may buy any number of things of the same or different
types during an interaction, as long as you have the Influence
points to pay for them.
a. You apply the bonus or penalty (for Reputation and for
Shield tokens in a city) only once per turn, no matter how
many things you buy.
Nie ma więc takiej zasady, że musisz zagrać jakieś karty wpływu aby skorzystać z bonusu. Jeżeli masz +5 reputacji i 3 tarcze w mieście to masz razem 8 punktów reputacji, więc możesz kupić jednostkę za 8 punktów (lub czar/kartę akcji w zależności od miasta) nie zagrywając żadnej karty wpływu.
Rulebook jest aktualny, ze strony wydawcy:
http://wizkidsgames.com/mageknight/

Re: Mage Knight PL

: 30 paź 2015, 02:21
autor: pinata
Gdzieś już na to pytanie odpowiadałem... o tu.