Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
evrard
Posty: 374
Rejestracja: 19 paź 2013, 08:32
Has thanked: 7 times
Been thanked: 33 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: evrard »

A może jakiś sklep pokusi się o wsparcie? Ma ktoś jakieś info?
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4821
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1142 times
Been thanked: 2168 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: warlock »

No i nie wiem co robić. Widzę tyle rzeczy do poprawy w tym Pax Renie, że aż mi się odechciewa wspierać.
dave8
Posty: 755
Rejestracja: 01 sty 2017, 16:51
Has thanked: 73 times
Been thanked: 94 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: dave8 »

warlock pisze: 07 kwie 2020, 18:40 No i nie wiem co robić. Widzę tyle rzeczy do poprawy w tym Pax Renie, że aż mi się odechciewa wspierać.
Np. co? Bo ja chcę wesprzeć tylko nie wiem czy bezpośrednio z KS czy może uda się przez jakiś sklep.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4821
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1142 times
Been thanked: 2168 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: warlock »

Np. usability, które na tym etapie leży i kwiczy. W tym wątku wielu fanów wylało swoje żale ;). https://boardgamegeek.com/thread/239558 ... ance-de-lu

Póki co wsparłem, może do końca kwietnia coś jeszcze zaprezentują w tym temacie.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2387
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 624 times
Been thanked: 1030 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: Galatolol »

Planowałem wesprzeć, ale to, co zaprezentowali to jakaś tragedia pod względem estetyczno-graficzno-funkcjonalnym, więc się wstrzymam.
Zastanawiam się, czy osoba, która wpadła na pomysł chwalenia się możliwością kładzenia kart na sobie, grała kiedyś w tę grę... :?

Na szczęście większość zmian mechanicznych powinno się dać przenieść do pierwszej edycji (i ew. można sobie dokupić odpicowane figury szachowe, może nawet naturalnych rozmiarów, jeśli by się też zrobiło customową planszę :D )
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4821
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1142 times
Been thanked: 2168 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: warlock »

Mam pierwszą edycję z dodatkiem i promkami. Całość, którą obecnie mam w pudle (czyli dodatkowe karty pomocy i "patyczki pomocnicze" do oznaczania wziętych kart imperiów) sprawdza się DOSKONALE i absolutnie nie czuję potrzeby przesiadki. To co jest zaprezentowane przy okazji drugiej edycji jest po prostu gorsze. Ale wsparłem w nadziei, że przez najbliższe 3 tygodnie nastąpi jakaś rewolucja i Eklund pokaże dopracowany, doszlifowany produkt i weźmie sobie do serca uwagi fanów. Na razie to wygląda jak żart tworzony przez kogoś, kto w życiu nie rozegrał w to żadnej partii i nie wie, jak poprawić czytelność gry i ułatwić analizę stanu rozgrywki. Może to się zmieni, nie wiem. Na razie jest dramat.
drzewko
Posty: 306
Rejestracja: 05 sie 2016, 09:37
Has thanked: 53 times
Been thanked: 314 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: drzewko »

Trochę nie rozumiem tego narzekania, jako fan jedynki, estetyka drugiej edycji bardzo mi się podoba. Jedyne do czego mogę się przyczepić to zmiana kolorów bierek szachowych. Ale tu po cichu liczę, że to jeszcze zmienią.
Natomiast sam layout kart strasznie do mnie przemawia.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4821
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1142 times
Been thanked: 2168 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: warlock »

drzewko pisze: 07 kwie 2020, 22:23 Natomiast sam layout kart strasznie do mnie przemawia.
Serio? Ta forma splay, którą tak forsują:
1) mega utrudnia stawianie biskupów, bo zostaje Ci tylko krawędź karty i może być ciężko się połapać, gdzie on stoi (ryzyko przesunięcia)
2) wiele kart ma tekstowe zdolności pasywne, które splay zasłoni, więc i tak nie będzie się dało tak układać całej masy kart
3) w dodatku jest karta, która podczas sprzedaży karty pozwala zamiast brać pieniądze odpalić ponownie one-shota z tableau. Jak masz "zesplayowane" karty, to ani Ty, ani przeciwnicy nie widzicie, co tam macie.
4) zasłaniasz fluff i nazwę karty, a więc gra traci na klimacie (to jest pierdoła, ale ja odbieram tę grę jako coś historycznego, a nie zabawę w układanie ikonek)
5) obecne pieczęcie na kartach nie mają żadnych dodatkowych symboli pomocniczych (takich jak kształt figur, których dotyczą, symboli pieniędzy itd. itp), tak jak ma to miejsce w przypadku obecnych OPów (np. Campaign, Siege, Repress, Tax).

Z marszu napisałem Ci 5 punktów, które kasują usability tej gry z marszu.

Btw. to trochę śmieszne, że przerabiają malutką (pod względem pudła) karciankę na grę z dużą planszą, dużym pudłem i nagle zaczynają się przejmować, że tableau zajmuje za dużo miejsca i trzeba je zmniejszyć :lol:.
pwoloszun
Posty: 457
Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1761 times
Been thanked: 543 times
Kontakt:

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: pwoloszun »

To i ja jako fanboy Renaissance(i ogolnie calej serii Pax) sie wypowiem.

Pierwsza rzecz: nie bede nikogo naklanial do wspierania.

Dla tych co juz maja 1st ed. - podstawka ma NIESKONCZONA regrywalnosc.
Dla tych co nie maja, ta gra jest:
- BARDZO zlozona(a doskonala znajomosc zasad ma ogromne znaczenie, jesli gramy kompetytywnie),
- bardzo agresywna(mnostwo dewastujacego take that),
- wymaga mnostwo czasu do poznania podstaw, a pozniej jeszcze wiecej czasu, energii i grubej skory, zeby poznac jej (KOSMICZNA) glebie.
Slowem - zdecydowanie NIE jest to gra dla wszsytkich.

No i cala impreza wyjdzie drogo :|

Kilka zarzutow, ktore pojawily sie wyzej, jest na zasadzie przewagi pomidorowej nad ogorkowa:
1) mozliwosc(czyt. róbta se jak chceta) skondensowania kart, mi sie bardzo podoba
2) duze pudelko - NIENAWIDZE malych pudelek SMG. Nic sie tam nie miesci. Ludzie na BGG pozniej tworza instrukcje(!) ukladania tetrisa albo wydruki 3D za 400zl, zeby MOC SPAKOWAC gre z powrotem do pudla.
3) duze pudlo part zwei - nienawidze, tego ze ta gra ma wielkosc 2 karcianek z kiosku. To jest jedna z (dwoch ;) ) ABSOLUTNIE NAJLEPSZYCH gier w historii - powinna miec lakierowane pudlo 3'' GMT, ze zlotymi okuciami, purpurowym pluszowym obiciem, 7m czerwonym dywanem, oddzielna sale(koronacyjna), oddzielny regal, a na jego szczycie tron z berlem i insygniami!!!!11!1!
Protip: jesli nie masz miejsca na wieksze pudelko to wywal 20/120/350/1500 badziewnych gier, ktore Ci to miejsce marnuja :)
4) ta gra NIGDY nie byla mala karcianka. I nawet nie chodzi o ciezar i glebie samej gry. Kazdy kto choc raz zagral partie 2p(o 3p i 4p nie wspominajac!) wie, ze ta gra zajmowala caly stol w jadalni.

Niestety, wieszosc zarzutow pod adresem useability jest sluszna - poki co jest dramat. A to sa akurat sprawy BARDZO istotne.

Dlaczego wiec wsparlem:
1) kompatybilnosc: obawiam sie, ze ilosc zmian na mapie, "starych" kartach oraz zupelnie nowych karach bedzie tak duza, ze "patchowanie" 1st edition bedzie skrajnie niewygodne-do-niemozliwe. Oczywiscie 1st ed. jest GENIALNA i nieczego jej nie brak. Ale ile znacie gier gdzie gra sie w 1st ed. kosztem 2nd?
2) nowy content: to jest bardzo wredny haczyk na takich frajerow jak ja, ale akurat Pax Renaissance, to jest gra do ktorej musze miec kazda nowa karte
3) "po owocach ich poznacie": poki co ION & SMG wydawali gry bardzo dobrze, tak na 4+ do 5-. Zarowno wydanie BIOS: Origins jak i Pax Transhumanity sa BARDZO ok. Jak sobie spojrzycie na KS Origins(https://www.kickstarter.com/projects/68 ... d-pax-porf) to tam grafiki KS-owe wygladaja FATALNIE. Wiec nadzieja matka glupcow, ale poki co maja dobry track record.

BTW zbieram sobie komentarze odnosnie tego co zawodzi(glownie useability) i bede pisal "strongly worded email" do pana Eklunda, wiec konstruktywna kytyka mile widziana.

Pozdrawiam,

Piotrek
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2020, 12:31 przez pwoloszun, łącznie zmieniany 1 raz.
Podcast dżentelmeni przy stole:
drzewko
Posty: 306
Rejestracja: 05 sie 2016, 09:37
Has thanked: 53 times
Been thanked: 314 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: drzewko »

warlock pisze: 07 kwie 2020, 22:34 Serio? Ta forma splay, którą tak forsują:
Ale czy te karty tak naprawdę trzeba układać w formie splaya? Ja to traktuje jako opcje a nie jako przymus.
Tak naprawdę jedynie z czym mogę się w pełni zgodzić to punkt 5.

Nie każdemu się dogodzi, jeden będzie miał pax ren 2ed a drugi pewnie 260zł w kieszeni :) Win - Win
Awatar użytkownika
kmd2000
Posty: 324
Rejestracja: 26 sty 2017, 23:59
Lokalizacja: Warszawa, Praga Południe
Has thanked: 130 times
Been thanked: 125 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: kmd2000 »

Niestety, ale na chwilę obecną nie czuję, że jestem targetem dla tej edycji PaxRen - jest w oczywisty sposób robiona pod KSową gimbazę.
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 653
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: ghostdog »

W pełni się zgadzam. Mam całość z I edycji i tak naprawdę poza ładnymi figurami w II edycji nie widzę w sumie sensu kupowania jej.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1248
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 457 times
Been thanked: 319 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: Deem »

Kupię, ogram, zobaczę jak zmiany wpłynęły na rozgrywkę i sprzedam którąś wersję. Sądząc po ilości (i jakości ;)) głosów krytycznych w stosunku do nowej edycji, pierwsza edycja nadal może trzymać cenę.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1103
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 89 times
Been thanked: 38 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: Rafal_Kruczek »

warlock pisze: 07 kwie 2020, 22:34
drzewko pisze: 07 kwie 2020, 22:23 Natomiast sam layout kart strasznie do mnie przemawia.
Serio? Ta forma splay, którą tak forsują:
1) mega utrudnia stawianie biskupów, bo zostaje Ci tylko krawędź karty i może być ciężko się połapać, gdzie on stoi (ryzyko przesunięcia)
2) wiele kart ma tekstowe zdolności pasywne, które splay zasłoni, więc i tak nie będzie się dało tak układać całej masy kart
3) w dodatku jest karta, która podczas sprzedaży karty pozwala zamiast brać pieniądze odpalić ponownie one-shota z tableau. Jak masz "zesplayowane" karty, to ani Ty, ani przeciwnicy nie widzicie, co tam macie.
4) zasłaniasz fluff i nazwę karty, a więc gra traci na klimacie (to jest pierdoła, ale ja odbieram tę grę jako coś historycznego, a nie zabawę w układanie ikonek)
5) obecne pieczęcie na kartach nie mają żadnych dodatkowych symboli pomocniczych (takich jak kształt figur, których dotyczą, symboli pieniędzy itd. itp), tak jak ma to miejsce w przypadku obecnych OPów (np. Campaign, Siege, Repress, Tax).

Z marszu napisałem Ci 5 punktów, które kasują usability tej gry z marszu.

Btw. to trochę śmieszne, że przerabiają malutką (pod względem pudła) karciankę na grę z dużą planszą, dużym pudłem i nagle zaczynają się przejmować, że tableau zajmuje za dużo miejsca i trzeba je zmniejszyć :lol:.
Jak mówi stare przyslłowie "lepsze jest wrogiem dobrego"
1) - 4) nie ma obowiązku ukladania kart w nowy sposób
2) może te zdolnosci zmieszczą sie w kolumnie - nie są zbyt długie
5) tak , racja. Na razie brak tych dodatkwoych symboli pewnie wynika z tego że to prototyp. Trzeba bedzie ich dopilnować żeby to zrobili dobrze w finalnej wersji.
3) No to odłoż Macciavellego do pudełka, dopilnuj zeby nigdy nie znalazł sie w talii i nie ma problemu :) . No na serio jesli masz taką kartę to mozna przecież przegladnąć co masz wystawione.
4) przy dobrym wczuciu gra przenosi sie klimatem do tego co dzieje sie nad stołem , same teksty i rysunki na kartach to ledwie pretekst to dziania się
Jest pewnie więcej problemów z tym rozsuwaniem np kafelki królestw królowych musza byc dobrze przemyślane, ale moim zdaniem pozioma linia na środku karty to nie było dobre miejsce na ikony operacji i boczna krawedz wydaje sie lepsza. Ponadto dużo lepiej jest widoczne ktore karty ida na wschod i zachód . i umieszczenie kolacji gdzie działa karta w górnym rogu tez chyba jest lepsze...
Moim zdaniem jesli ktoś chce sie przestawić na druga edycję to jego wola. Bedzie z tego pewnie troche ezgemplarzy
na rynku wtórnym.
Ja planuję 1 edycję sobie zostawić. Ale nie ukrywam, że dla gier z mojego top 10 jest miesce dla róznych edycji, więc pewnie 2ed też postaram sie zdobyć.
Pax Dobble :) tez wygląda interesująco :)
Wosho
Posty: 1468
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 183 times
Been thanked: 143 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: Wosho »

Kurde nie dawno miałem okazję kupić 1 ed ale odpusciłem ze względu na ta kampanie a z tego co piszecie moze wyjsc dupa..
Ale z drugiej strony nie czytałem nigdzie że Eklund company zepsuła jakąś grę poważną, prawda?
Więc może wiedzą co robią jednak..
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4821
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1142 times
Been thanked: 2168 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: warlock »

Wspieraj, ja jednak wierzę, że końcowy produkt będzie super. A jak nie, to pierwsza edycja nigdzie się z półki nie ruszy :D.
feniks_ciapek
Posty: 2344
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1655 times
Been thanked: 991 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: feniks_ciapek »

Ja nie mam dodatku do 1 ed., więc z konieczności wspieram.
Awatar użytkownika
ZygfrydDeLowe
Posty: 508
Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
Has thanked: 1052 times
Been thanked: 227 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: ZygfrydDeLowe »

DarkSide pisze: 07 kwie 2020, 18:08 Chyba nawet nie ma takiej opcji na KS. Z tego co widze to indywidualne wsparcia tylko.
Z F.A.Q.
Can I add more copies of the game?

Yes. If you want to add more copies of the games to your pledge, just increase your pledge amount accordingly via “Manage your pledge”. After the kickstarter is over we will send out a pledge manager in which you can fill out how many games you’ve pledged for. Actual shipping costs will be added during the pledge manager.
Więc w grę wchodzi tylko ew. oszczędność na kosztach wysyłki, które swoją drogą są spore - min. 20 USD dla EU.
pwoloszun
Posty: 457
Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1761 times
Been thanked: 543 times
Kontakt:

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: pwoloszun »

To zeby delikatnie podkręcić hype ;) na nowy Renaissance: w sumie nowych i zmienionych kart będzie około 30 sztuk.

Za developer em 2nd ed:
https://boardgamegeek.com/thread/240940 ... 3#34567823
Podcast dżentelmeni przy stole:
kisiel365
Posty: 785
Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 242 times
Been thanked: 286 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: kisiel365 »

jakby co paxy pojwiły się na planszostrefie

tutaj profil artystki która robi grafikę do nowego Pax Ren:
https://www.artstation.com/josefinstrand
trochę mało w portfolio ale to co jest wygląda dobrze

Swoją drogą Pax Vikking jakoś mnie odrzuca:
- okrągłe karty które i tak mają tekst czyli kierunek ma znaczenie, jak to okoszulkować
- mały udział Phila i Matta
- tematyka i level-entry pax (level-entry to już mamy TH i Porfirianę)
mam 3trolle-7% (S) errata do 1861/67 (K) 1882, 1817/USA
pwoloszun
Posty: 457
Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1761 times
Been thanked: 543 times
Kontakt:

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: pwoloszun »

Nie wiem skad te opinie, ze Transhumanity to jest prosta, albo latwa do wytlumaczenia gra :?:

Porfiriana wydaje mi sie najbardziej "prosta" do garniecia, ale z tlumaczeniem jeszcze ani razu nie zszedlem ponizej 45min.

Co do Pax Viking oraz okraglych kart: proponuje zostawic projektowanie gier designerom.
Nie wiem jak koledzy i kolezanki, ale ja przychodze do SMG glownie dlatego, ze mam juz dosyc euro kotletow. Wlasciwie to bardziej klonow euro mortadeli :)
Kibicuje autorom, ktorzy chca pchac GATUNEK DO PRZODU i wprowadzac INNOWACJE. I ufam, ze wiedza troche lepiej ode mnie czy karty w ich grze powinny byc w ksztalcie osiolka, trąbki czy gwiazdki.

Sam autor - Jon Manker - ma na okncie m.in:
- Bios: Megafauna 2,
- Bios: Origins 2,
- High Frontier 4 All

Developmentem zajmuje sie Phil. Imho calkiem niezla ekipa.
Nie mam wielkich oczekiwan co do Pax Viking, ale:
1) jestem fan boyem serii
2) jeszcze nie zagralem w slabego(ani nawet przecietnego) Paxa
3) biore pod malzonke :)
Podcast dżentelmeni przy stole:
drzewko
Posty: 306
Rejestracja: 05 sie 2016, 09:37
Has thanked: 53 times
Been thanked: 314 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: drzewko »

Nam udało się przetestować kilka rund Pax Viking na tabletop simulatorze (3 osoby). Jest tam co prawda tylko 70 kart na razie, ale dało sie zagrac trochę, żeby wyrobić sobie zdanie przed wsparciem.

Faktycznie jest to poziom entry, ale gra się bardzo przyjemnie. Tłumaczenie zasad to max 20 minut.

Przez te kilka tur wydawało nam sie, że jedna frakcja ma silniejszą zdolność specjalną (mam nadzieje że to naprawią albo, że to nasz błędny osąd).
Niemniej czekam na bodajże poniedziałkowy update pax viking na tabletop simulatorze i będę dalej testował.

I również nie rozumiem, jak ludzie mówią, że Pax Transhumanity to entry pax. Małżonka, która gustuje raczej w prostych grach, w Emancypacje na zaawanasowanych zasadach ze mną zagra ale jak proponuje Transhumanity to przewraca oczami :P

Niemniej Pax Transhumanity jest naprawdę genialny, a nasze ostanie partie ze znajomymi przez TTS były emocjonujące do samego końca.
Kozio89
Posty: 50
Rejestracja: 23 sie 2019, 06:55
Has thanked: 6 times
Been thanked: 15 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: Kozio89 »

Witam. Proszę o pomoc w podjeciu decyzji czy wspierać Paxy na kickstarterze. Musze przyznac ze nigdy wczesniej sie z seria nie spotkałem i po takich tytulach jak Na skrzydlach i Seasons mam awersje do "tablo building". Stad moje pytanie do doswiadczonych grazy do czego porownalibyscie flow rozgrywki? Czy gra ma cos z Lorenzo ( budujemy tablo a potem je odpalamy ) czy raczej Seasons ( kilkanascie kart przed soba i sa Aktywno - pasywne i wez o nich pamietaj) . A moze raczej jak terraformacja marsa? Zagrywam karte i effekt uwidaczniam na mapie. Dodam ze lubie takie gry jak wlasnie terraformacja, Lorenzo, ONI a odpadam zupelnie przy Na skrzydlach i Seasons. Będę wdzieczny za uwagi i sugestie gdyż ciagle biję sie w srodku wspierac czy nie.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3066
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 596 times
Been thanked: 247 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: DarkSide »

Kozio89 pisze: 25 kwie 2020, 08:59 Witam. Proszę o pomoc w podjeciu decyzji czy wspierać Paxy na kickstarterze. Musze przyznac ze nigdy wczesniej sie z seria nie spotkałem i po takich tytulach jak Na skrzydlach i Seasons mam awersje do "tablo building". Stad moje pytanie do doswiadczonych grazy do czego porownalibyscie flow rozgrywki? Czy gra ma cos z Lorenzo ( budujemy tablo a potem je odpalamy ) czy raczej Seasons ( kilkanascie kart przed soba i sa Aktywno - pasywne i wez o nich pamietaj) . A moze raczej jak terraformacja marsa? Zagrywam karte i effekt uwidaczniam na mapie. Dodam ze lubie takie gry jak wlasnie terraformacja, Lorenzo, ONI a odpadam zupelnie przy Na skrzydlach i Seasons. Będę wdzieczny za uwagi i sugestie gdyż ciagle biję sie w srodku wspierac czy nie.
Jakiegoś dalekiego echa Seasons czy TM można by się doszukiwać, na zasadzie budowania tableau, które "robi nam dobrze". Jednakże o ile Seasons czy TM pozwala grać na pełnym spontanie, radośnie bez głębokiego kminienia i nadal można czerpać przyjemność z gry (coś tam zawsze uciułamy), o tyle w Paxach powiązania mechaniczne i tematyczne są na tyle silne, że granie bez pomysłu, bez zrozumienia mechanizmów i wzajemnych powiązań jest bez sensu. Gracz się tylko męczy, nudzi, zero funu, wręcz da się odczuć paraliż bo "niewiele mogę". Paxy to gry mózgożerne, które z kolei dają ogromne poczucie satysfakcji po rozgrywce jeśli "gramy świadomie i zgodnie z duchem gry".
Zatem pytanie o Paxy to pytanie o to czy ty i twoi współgracze lubicie silną stymulację intelektualną w planszówkach oraz żmudny proces nauki? :wink:
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2020, 12:39 przez DarkSide, łącznie zmieniany 2 razy.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 451
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 34 times
Been thanked: 47 times

Re: Gry z serii Pax (Porfiriana, Pamir, Renaissance)

Post autor: grabol »

Pax Ren to trudna gra z masa zasad, przytłaczająca w pierwszym kontakcie, kilka poziomów wyżej w skali trudności w porównaniu do tytułów, które opisałeś. Tak jak porównać przejażdżkę na kucyku do rodeo. Trzeba zainwestować dużo czasu w ogarnięcie instrukcji i kilka początkowych partii, w których prawdopodobnie popełniacie sporo błędów. Dodatkowo trzeba uczuć się jej wspólnie w stałym składzie, najlepiej czteroosobowym. Natomiast jeżeli już przejdziecie przez to wszystko, poznacie choć trochę historię w przym pomagają liczne notki historyczne w instrukcji, to satysfakcja i przyjemność z rozgrywki jest olbrzymia.

Zachęcam do obejrzenia filmów z rozgrywka na kanale Heavy Cardboard na tubie.

Jeżeli chodzi o samo zamówienie, to proponowałbym wesprzeć miejscowa przedsiębiorczość i zamawiać w krajowych sklepach.
Zablokowany