Strona 19 z 28
Re: Memoir'44
: 26 sty 2015, 12:06
autor: Nasibu
Nextto pisze:Nasibu pisze:Nextto pisze:To moze jeszcze odwieczne pytanie
sa 3y hexy z wzgorzem koło siebie w lini prostej - alianci stoją z jednej strony na skrajnym a siły osi z drugiej na skrajnej ? Czy pole widzenia jest czy blokuje go wzgórze pomiędzy ?????
No to pytanie jest już odpowiedź w tym temacie. Trzeba jednak cofnąć się o kilka stron...
Warto przewertować całość, bo można znaleźć ciekawe informacje rozwiązujące wiele wątpliwości.
Fakt
a tak z ciekawości przejżałem jeszcze raz instrukcje i tam jest jak byk pokazane nawet na rysynku że mogą atakować przez wzgórza
str.14
A co w takiej sytuacji:
LINIA PROSTA 3y hexy - odpowienio od lewej 'WZGÓRZE - PUSTE POLE - WZGÓRZE'
czy jednostka stojaca na wzgorzu z lewej strony moze zaatakowac jednostke na wzgorzu z prawej strony ???
Jednostka piechoty odejmuje kości ze względu na odległość, nie ze względu na teren. Wzgórza są na tej samej wysokości - chyba, że w scenariuszu są dodatkowe modyfikacje.
Re: Memoir'44
: 26 sty 2015, 12:31
autor: Nextto
tak myslalem
ale nigdzie nie jest to opisane wprost - zawsze sa tylko wzmianki o przyległych wzgórzach
jeszcze jedno pytanko mam
W scenariuszu z tygrysami - żeby rozwalić tygrysa za każdą wyrzuconą przeciw niemu kosc trafienia (czołg, granat) rzuca się jeszcze raz -
czyli rzucałem 3ema kostakim i trafiłem "czołg, granat i flage" - oznacza to że rzucam jeszcze raz dwoma kostakami i jak trafie na granat to tygrys jest rozwalony - jezeli czołg to nie ?
a co w przypadku gdy taki tygrys stoi na koncu planszy i nie ma sie gdzie cofnąć a drugi rzut nie rozwala tygrysa (brak granatu) ?
czy tygrys jest automatycznie zniszczony ?
Re: Memoir'44
: 26 sty 2015, 12:51
autor: Nasibu
Nextto pisze:tak myslalem
ale nigdzie nie jest to opisane wprost - zawsze sa tylko wzmianki o przyległych wzgórzach
jeszcze jedno pytanko mam
W scenariuszu z tygrysami - żeby rozwalić tygrysa za każdą wyrzuconą przeciw niemu kosc trafienia (czołg, granat) rzuca się jeszcze raz -
czyli rzucałem 3ema kostakim i trafiłem "czołg, granat i flage" - oznacza to że rzucam jeszcze raz dwoma kostakami i jak trafie na granat to tygrys jest rozwalony - jezeli czołg to nie ?
a co w przypadku gdy taki tygrys stoi na koncu planszy i nie ma sie gdzie cofnąć a drugi rzut nie rozwala tygrysa (brak granatu) ?
czy tygrys jest automatycznie zniszczony ?
W 'Equipment Pack' jest wyraźnie napisane, że jednostka Tygrysów ( pojedyncza figurka ) ignoruje wszystkie flagi przy wyrzuconych i przerzuconych kościach.
Według Twojego przykładu - pierwszy rzut: czołg, granat, flaga - przerzucasz dwiema kośćmi - musisz wyrzucić przynajmniej jeden granat by zniszczyć czołg.
W związku z tym, nie ma znaczenia czy Tygrys znajduje się na krawędzi planszy - załoga Tygrysa flagi olewa
Proponuję obejrzeć Furię z nie moim bratem - Pitem. Co by nie mówić o całym filmie, to scena z szarżą Shermanów na Tigera wydaję się realna...
Re: Memoir'44
: 26 sty 2015, 12:59
autor: Nextto
Nasibu pisze:Nextto pisze:tak myslalem
ale nigdzie nie jest to opisane wprost - zawsze sa tylko wzmianki o przyległych wzgórzach
jeszcze jedno pytanko mam
W scenariuszu z tygrysami - żeby rozwalić tygrysa za każdą wyrzuconą przeciw niemu kosc trafienia (czołg, granat) rzuca się jeszcze raz -
czyli rzucałem 3ema kostakim i trafiłem "czołg, granat i flage" - oznacza to że rzucam jeszcze raz dwoma kostakami i jak trafie na granat to tygrys jest rozwalony - jezeli czołg to nie ?
a co w przypadku gdy taki tygrys stoi na koncu planszy i nie ma sie gdzie cofnąć a drugi rzut nie rozwala tygrysa (brak granatu) ?
czy tygrys jest automatycznie zniszczony ?
W 'Equipment Pack' jest wyraźnie napisane, że jednostka Tygrysów ( pojedyncza figurka ) ignoruje wszystkie flagi przy wyrzuconych i przerzuconych kościach.
Według Twojego przykładu - pierwszy rzut: czołg, granat, flaga - przerzucasz dwiema kośćmi - musisz wyrzucić przynajmniej jeden granat by zniszczyć czołg.
W związku z tym, nie ma znaczenia czy Tygrys znajduje się na krawędzi planszy - załoga Tygrysa flagi olewa
Proponuję obejrzeć Furię z nie moim bratem - Pitem. Co by nie mówić o całym filmie, to scena z szarżą Shermanów na Tigera wydaję się realna...
Furie oglądałem - i powiem że w mem jest to bardzo realne - bo żeby ubić tygrysa to trzeba miec duuuuużo szczescia
na 20 ataków rozwaliłem 2
Przyznam że nie mam EQ_PACK (nawet nie wiedzialem ze tigery sa z tego dodatku) jedynie ze scenariusza i z ofcijalnych zasad przeczytałem co robia tygrysy - w scenariuszu jest w zmianka ze jeden z tygrysów wittmanna (oznaczony dodatkowa gwiazdka) moze zignorowac 1 flage (oraz ma dodatkowa kosc za walke w zwarciu) i stad moja konsternacja
Ściagnałem wlasnie instrukcje i fakt wszystko jest jak na dłoni
thx
Re: Memoir'44
: 26 sty 2015, 13:12
autor: Nasibu
Nextto pisze:Nasibu pisze:Nextto pisze:tak myslalem
ale nigdzie nie jest to opisane wprost - zawsze sa tylko wzmianki o przyległych wzgórzach
jeszcze jedno pytanko mam
W scenariuszu z tygrysami - żeby rozwalić tygrysa za każdą wyrzuconą przeciw niemu kosc trafienia (czołg, granat) rzuca się jeszcze raz -
czyli rzucałem 3ema kostakim i trafiłem "czołg, granat i flage" - oznacza to że rzucam jeszcze raz dwoma kostakami i jak trafie na granat to tygrys jest rozwalony - jezeli czołg to nie ?
a co w przypadku gdy taki tygrys stoi na koncu planszy i nie ma sie gdzie cofnąć a drugi rzut nie rozwala tygrysa (brak granatu) ?
czy tygrys jest automatycznie zniszczony ?
W 'Equipment Pack' jest wyraźnie napisane, że jednostka Tygrysów ( pojedyncza figurka ) ignoruje wszystkie flagi przy wyrzuconych i przerzuconych kościach.
Według Twojego przykładu - pierwszy rzut: czołg, granat, flaga - przerzucasz dwiema kośćmi - musisz wyrzucić przynajmniej jeden granat by zniszczyć czołg.
W związku z tym, nie ma znaczenia czy Tygrys znajduje się na krawędzi planszy - załoga Tygrysa flagi olewa
Proponuję obejrzeć Furię z nie moim bratem - Pitem. Co by nie mówić o całym filmie, to scena z szarżą Shermanów na Tigera wydaję się realna...
Furie oglądałem - i powiem że w mem jest to bardzo realne - bo żeby ubić tygrysa to trzeba miec duuuuużo szczescia
na 20 ataków rozwaliłem 2
Przyznam że nie mam EQ_PACK (nawet nie wiedzialem ze tigery sa z tego dodatku) jedynie ze scenariusza i z ofcijalnych zasad przeczytałem co robia tygrysy - w scenariuszu jest w zmianka ze jeden z tygrysów whitmanna (oznaczony dodatkowa gwiazdka) moze zignorowac 1 flage (oraz ma dodatkowa kosc za walke w zwarciu) i stad moja konsternacja
Ściagnałem wlasnie instrukcje i fakt wszystko jest jak na dłoni
thx
Jeszcze nie grałem w scenariusz z Tigerem więc opieram się na EP. Nie kojarzę informacji o Wittmannie.
Re: Memoir'44
: 26 sty 2015, 13:42
autor: Nextto
Re: Memoir'44
: 26 sty 2015, 14:15
autor: Nextto
Ide za ciosem póki pamietam
dodawanie wlasciwosci terenowych (odejmowanie kostek) a raczej odejmowanie sie nie sumuje a co w przypadku flag ?
np bunkier posiada worki z piaskiem ? bunkier 1 flaga i piasek 1 flaga ? czy aby kogos wycofac trzeba rzucic 3 flagi ?
Re: Memoir'44
: 26 sty 2015, 16:11
autor: Nasibu
No to mam kłopot
Tygrysy[...]. Ignorują wszystkie wskazania na kościach rzuconych przez przeciwnika. [...]. Pozostałe wskazania na przerzuconych kościach są ignorowane ( łącznie z ewentualnymi flagami).
W scenariuszu, który podajesz jest jednak napisane, że Tiger Wittmanna może ignorować pierwszą flagę.... Poczekam na interpretację bardziej ogranych
Re: Memoir'44
: 26 sty 2015, 16:39
autor: Nasibu
Nextto pisze:Ide za ciosem póki pamietam
dodawanie wlasciwosci terenowych (odejmowanie kostek) a raczej odejmowanie sie nie sumuje a co w przypadku flag ?
np bunkier posiada worki z piaskiem ? bunkier 1 flaga i piasek 1 flaga ? czy aby kogos wycofac trzeba rzucic 3 flagi ?
Moim zdaniem bunkier z dodatkowym zabezpieczeniem w postaci worków z piaskiem ignoruje flagi 1+1 czyli dopiero 3 flagi powodują konieczność wycofania się jednostki piechoty. Worki natomiast nie redukują dodatkowo kości walki.
Re: Odp: Memoir'44
: 26 sty 2015, 17:06
autor: lesar
Ignoruje się po jednej fladze za bunkier i worki trzecia to już wycofanie. Chyba że w bunkrze z workami jest artyleria wtedy usuwamy przy dwóch flaga jedną artylerię.
Worki redukują 1 kość walki jak atakuje Piechota lub Jednostki opancerzone. Jak artyleria atakuje to worki nie redukują kości walki. Czyli dla przykładu atak czołgiem na bunkier z workami to redukcja aż trzech kości: jedna za worki dwie za bunkier.
Re: Odp: Memoir'44
: 26 sty 2015, 17:22
autor: Nextto
lesar pisze:Ignoruje się po jednej fladze za bunkier i worki trzecia to już wycofanie. Chyba że w bunkrze z workami jest artyleria wtedy usuwamy przy dwóch flaga jedną artylerię.
Worki redukują 1 kość walki jak atakuje Piechota lub Jednostki opancerzone. Jak artyleria atakuje to worki nie redukują kości walki. Czyli dla przykładu atak czołgiem na bunkier z workami to redukcja aż trzech kości: jedna za worki dwie za bunkier.
Oj - atak czołgu na bunkier z workami to -2 kości
Warunki terenowe sie nie sumują przecież ??
Re: Odp: Memoir'44
: 26 sty 2015, 17:24
autor: Nasibu
lesar pisze:Ignoruje się po jednej fladze za bunkier i worki trzecia to już wycofanie. Chyba że w bunkrze z workami jest artyleria wtedy usuwamy przy dwóch flaga jedną artylerię.
Worki redukują 1 kość walki jak atakuje Piechota lub Jednostki opancerzone. Jak artyleria atakuje to worki nie redukują kości walki. Czyli dla przykładu atak czołgiem na bunkier z workami to redukcja aż trzech kości: jedna za worki dwie za bunkier.
Jeśli teren, na którym stoi jednostka ma ograniczenia redukcji kości ( np. bunkier ), wówczas worki nie redukują kości walki.
Przykład: czołg atakuje bunkier trzema kośćmi i jeśli odejmie 2 kości za bunkier i 1 za worki to właściwie chłopaki mogą zamiast walczyć postrzelać fotki na pamiątkę
W takiej sytuacji worki są pomocne tylko przy flagach.
Re: Odp: Memoir'44
: 26 sty 2015, 17:27
autor: lesar
Bunkier i worki to nie tereny tylko przeszkody. A sumuje się tylko za przeszkody czyli za te dwie. Jeżeli worki w mieście to zgadzam się odejmuje się tylko za miasto.
Re: Odp: Memoir'44
: 26 sty 2015, 17:33
autor: lesar
Bunkier z workami można skutecznie atakować artylerią. Zero odejmowania kostek.
Re: Odp: Memoir'44
: 26 sty 2015, 20:19
autor: Nasibu
lesar pisze:Bunkier i worki to nie tereny tylko przeszkody. A sumuje się tylko za przeszkody czyli za te dwie. Jeżeli worki w mieście to zgadzam się odejmuje się tylko za miasto.
No nie wiem ale przyjmuję to stwierdzenie
Bunkier, który można zniszczyć tylko ostrzałem artyleryjskim lub ewentualnie jednostką inżynieryjną. Pewnie wniesie to trochę urozmaicenia do gry.
A jak to wygląda w przypadku czołgów z miotaczami ognia, które generalnie były stworzone do wymiatania załogi w bunkrze? Pytanie retoryczne, bo zaraz idę sprawdzić.
Re: Odp: Memoir'44
: 26 sty 2015, 23:29
autor: Nextto
lesar pisze:Bunkier i worki to nie tereny tylko przeszkody. A sumuje się tylko za przeszkody czyli za te dwie. Jeżeli worki w mieście to zgadzam się odejmuje się tylko za miasto.
To juz nie wiem nic - co w sytuacji gdy czołgi albo piechota atakują artylerie stojąca w bunkrze na wzgórzu i za workami ?
Re: Odp: Memoir'44
: 27 sty 2015, 09:23
autor: Nasibu
Nextto pisze:lesar pisze:Bunkier i worki to nie tereny tylko przeszkody. A sumuje się tylko za przeszkody czyli za te dwie. Jeżeli worki w mieście to zgadzam się odejmuje się tylko za miasto.
To juz nie wiem nic - co w sytuacji gdy czołgi albo piechota atakują artylerie stojąca w bunkrze na wzgórzu i za workami ?
Uważam jednak, że worki z piaskiem wzmacniające teren lub ( w tym przypadku bunkier ) działają tylko na dodatkową flagę. W dodatku Pacific Theater : "[...] Jednakże w czasie walki w zwarciu restrykcje dotyczące zmniejszenia liczby kości wynikające z trudnego terenu są ograniczone do 1 kości."
Wynika z tego, że nawet czołg z miotaczem ognia nie ruszy bunkra na równinie, który jest otoczony workami z piaskiem.
Re: Memoir'44
: 28 sty 2015, 11:08
autor: Nasibu
Nextto pisze:Ide za ciosem póki pamietam
dodawanie wlasciwosci terenowych (odejmowanie kostek) a raczej odejmowanie sie nie sumuje a co w przypadku flag ?
np bunkier posiada worki z piaskiem ? bunkier 1 flaga i piasek 1 flaga ? czy aby kogos wycofac trzeba rzucic 3 flagi ?
Kolego, a podaj mi proszę scenariusz gdzie masz taki przykład jak podajesz: bunkier i worki z piaskiem...
Re: Memoir'44
: 29 sty 2015, 22:20
autor: Nextto
Nasibu pisze:Nextto pisze:Ide za ciosem póki pamietam
dodawanie wlasciwosci terenowych (odejmowanie kostek) a raczej odejmowanie sie nie sumuje a co w przypadku flag ?
np bunkier posiada worki z piaskiem ? bunkier 1 flaga i piasek 1 flaga ? czy aby kogos wycofac trzeba rzucic 3 flagi ?
Kolego, a podaj mi proszę scenariusz gdzie masz taki przykład jak podajesz: bunkier i worki z piaskiem...
Wystarczy wprowadzić piechotę do bunkra i użyć karty do okopywania sie
Ale Jest pare scenariuszy jak znajdę to umieszczę
Re: Memoir'44
: 01 lut 2015, 02:05
autor: Nextto
Pytanko
Jak wyglada atak ze wzgórza na wysokie góry gdy hexy sa przyległe ??
Re: Memoir'44
: 18 lut 2015, 10:43
autor: rastula
ponieważ nie wszyscy może zaglądają do wątku o zakupach zbiorowych to chciałbym zwrócić uwagę na
kickstareterową nową grę w systemie command and colors Great War
https://www.kickstarter.com/projects/19 ... reat-war-0
nowe zasady napisał Borg (autor systemu) , wydawcą jest producent ( bardzo dobrych!) figurek do wargamingu Plastic Soldier Company.
Figurki i inny sprzęt będą w skali 15mm - mniejsze niż w memoir - ale poziom ich wykonanie będzie o klasę lepszy...
sterach gole są raczej pewne
szukamy jeszcze 2 osób do pakietu 6 gier za 200 funtów - bardzo dobra oferta!!!
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 55&t=34300
Re: Memoir'44
: 16 kwie 2015, 13:00
autor: Nasibu
Czy kartą "Artillery Bombard" muszę zaatakować dwukrotnie tę samą jednostkę czy mogę dwukrotnie różne dwie?
Re: Memoir'44
: 13 cze 2015, 16:34
autor: mauserem
Drukowałem ostatnio bardziej zróżnicowane pojazdy do Memoir'40 efekty tutaj
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 32#p666000 jest nadzieja, że ogarnę tego więcej
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Re: Memoir'44
: 25 sie 2015, 13:23
autor: Nasibu
Jeśli jest to przedsięwzięcie komercyjne to poważnie spytam - ile za sztukę?
Re: Memoir'44
: 01 wrz 2015, 19:31
autor: Flamaster
Witam. Czy może ktoś z was wie gdzie można nabyć specjalne pudełka na figurki armii do tej gry?? Kiedyś widziałem to dostępne w sprzedaży, a teraz nie mogę znaleźć.