Strona 19 z 28

Re: Memoir'44

: 26 sty 2015, 12:06
autor: Nasibu
Nextto pisze:
Nasibu pisze:
Nextto pisze:To moze jeszcze odwieczne pytanie :) sa 3y hexy z wzgorzem koło siebie w lini prostej - alianci stoją z jednej strony na skrajnym a siły osi z drugiej na skrajnej ? Czy pole widzenia jest czy blokuje go wzgórze pomiędzy ?????
No to pytanie jest już odpowiedź w tym temacie. Trzeba jednak cofnąć się o kilka stron... :wink:
Warto przewertować całość, bo można znaleźć ciekawe informacje rozwiązujące wiele wątpliwości.
Fakt :) a tak z ciekawości przejżałem jeszcze raz instrukcje i tam jest jak byk pokazane nawet na rysynku że mogą atakować przez wzgórza :) str.14

A co w takiej sytuacji:
LINIA PROSTA 3y hexy - odpowienio od lewej 'WZGÓRZE - PUSTE POLE - WZGÓRZE'
czy jednostka stojaca na wzgorzu z lewej strony moze zaatakowac jednostke na wzgorzu z prawej strony ???
Jednostka piechoty odejmuje kości ze względu na odległość, nie ze względu na teren. Wzgórza są na tej samej wysokości - chyba, że w scenariuszu są dodatkowe modyfikacje.

Re: Memoir'44

: 26 sty 2015, 12:31
autor: Nextto
tak myslalem :) ale nigdzie nie jest to opisane wprost - zawsze sa tylko wzmianki o przyległych wzgórzach :)
jeszcze jedno pytanko mam :)

W scenariuszu z tygrysami - żeby rozwalić tygrysa za każdą wyrzuconą przeciw niemu kosc trafienia (czołg, granat) rzuca się jeszcze raz -
czyli rzucałem 3ema kostakim i trafiłem "czołg, granat i flage" - oznacza to że rzucam jeszcze raz dwoma kostakami i jak trafie na granat to tygrys jest rozwalony - jezeli czołg to nie ?
a co w przypadku gdy taki tygrys stoi na koncu planszy i nie ma sie gdzie cofnąć a drugi rzut nie rozwala tygrysa (brak granatu) ?
czy tygrys jest automatycznie zniszczony ?

Re: Memoir'44

: 26 sty 2015, 12:51
autor: Nasibu
Nextto pisze:tak myslalem :) ale nigdzie nie jest to opisane wprost - zawsze sa tylko wzmianki o przyległych wzgórzach :)
jeszcze jedno pytanko mam :)

W scenariuszu z tygrysami - żeby rozwalić tygrysa za każdą wyrzuconą przeciw niemu kosc trafienia (czołg, granat) rzuca się jeszcze raz -
czyli rzucałem 3ema kostakim i trafiłem "czołg, granat i flage" - oznacza to że rzucam jeszcze raz dwoma kostakami i jak trafie na granat to tygrys jest rozwalony - jezeli czołg to nie ?
a co w przypadku gdy taki tygrys stoi na koncu planszy i nie ma sie gdzie cofnąć a drugi rzut nie rozwala tygrysa (brak granatu) ?
czy tygrys jest automatycznie zniszczony ?
W 'Equipment Pack' jest wyraźnie napisane, że jednostka Tygrysów ( pojedyncza figurka ) ignoruje wszystkie flagi przy wyrzuconych i przerzuconych kościach.
Według Twojego przykładu - pierwszy rzut: czołg, granat, flaga - przerzucasz dwiema kośćmi - musisz wyrzucić przynajmniej jeden granat by zniszczyć czołg.
W związku z tym, nie ma znaczenia czy Tygrys znajduje się na krawędzi planszy - załoga Tygrysa flagi olewa :wink: Proponuję obejrzeć Furię z nie moim bratem - Pitem. Co by nie mówić o całym filmie, to scena z szarżą Shermanów na Tigera wydaję się realna...

Re: Memoir'44

: 26 sty 2015, 12:59
autor: Nextto
Nasibu pisze:
Nextto pisze:tak myslalem :) ale nigdzie nie jest to opisane wprost - zawsze sa tylko wzmianki o przyległych wzgórzach :)
jeszcze jedno pytanko mam :)

W scenariuszu z tygrysami - żeby rozwalić tygrysa za każdą wyrzuconą przeciw niemu kosc trafienia (czołg, granat) rzuca się jeszcze raz -
czyli rzucałem 3ema kostakim i trafiłem "czołg, granat i flage" - oznacza to że rzucam jeszcze raz dwoma kostakami i jak trafie na granat to tygrys jest rozwalony - jezeli czołg to nie ?
a co w przypadku gdy taki tygrys stoi na koncu planszy i nie ma sie gdzie cofnąć a drugi rzut nie rozwala tygrysa (brak granatu) ?
czy tygrys jest automatycznie zniszczony ?
W 'Equipment Pack' jest wyraźnie napisane, że jednostka Tygrysów ( pojedyncza figurka ) ignoruje wszystkie flagi przy wyrzuconych i przerzuconych kościach.
Według Twojego przykładu - pierwszy rzut: czołg, granat, flaga - przerzucasz dwiema kośćmi - musisz wyrzucić przynajmniej jeden granat by zniszczyć czołg.
W związku z tym, nie ma znaczenia czy Tygrys znajduje się na krawędzi planszy - załoga Tygrysa flagi olewa :wink: Proponuję obejrzeć Furię z nie moim bratem - Pitem. Co by nie mówić o całym filmie, to scena z szarżą Shermanów na Tigera wydaję się realna...

Furie oglądałem - i powiem że w mem jest to bardzo realne - bo żeby ubić tygrysa to trzeba miec duuuuużo szczescia :D na 20 ataków rozwaliłem 2 :D

Przyznam że nie mam EQ_PACK (nawet nie wiedzialem ze tigery sa z tego dodatku) jedynie ze scenariusza i z ofcijalnych zasad przeczytałem co robia tygrysy - w scenariuszu jest w zmianka ze jeden z tygrysów wittmanna (oznaczony dodatkowa gwiazdka) moze zignorowac 1 flage (oraz ma dodatkowa kosc za walke w zwarciu) i stad moja konsternacja
Ściagnałem wlasnie instrukcje i fakt wszystko jest jak na dłoni :) thx

Re: Memoir'44

: 26 sty 2015, 13:12
autor: Nasibu
Nextto pisze:
Nasibu pisze:
Nextto pisze:tak myslalem :) ale nigdzie nie jest to opisane wprost - zawsze sa tylko wzmianki o przyległych wzgórzach :)
jeszcze jedno pytanko mam :)

W scenariuszu z tygrysami - żeby rozwalić tygrysa za każdą wyrzuconą przeciw niemu kosc trafienia (czołg, granat) rzuca się jeszcze raz -
czyli rzucałem 3ema kostakim i trafiłem "czołg, granat i flage" - oznacza to że rzucam jeszcze raz dwoma kostakami i jak trafie na granat to tygrys jest rozwalony - jezeli czołg to nie ?
a co w przypadku gdy taki tygrys stoi na koncu planszy i nie ma sie gdzie cofnąć a drugi rzut nie rozwala tygrysa (brak granatu) ?
czy tygrys jest automatycznie zniszczony ?
W 'Equipment Pack' jest wyraźnie napisane, że jednostka Tygrysów ( pojedyncza figurka ) ignoruje wszystkie flagi przy wyrzuconych i przerzuconych kościach.
Według Twojego przykładu - pierwszy rzut: czołg, granat, flaga - przerzucasz dwiema kośćmi - musisz wyrzucić przynajmniej jeden granat by zniszczyć czołg.
W związku z tym, nie ma znaczenia czy Tygrys znajduje się na krawędzi planszy - załoga Tygrysa flagi olewa :wink: Proponuję obejrzeć Furię z nie moim bratem - Pitem. Co by nie mówić o całym filmie, to scena z szarżą Shermanów na Tigera wydaję się realna...

Furie oglądałem - i powiem że w mem jest to bardzo realne - bo żeby ubić tygrysa to trzeba miec duuuuużo szczescia :D na 20 ataków rozwaliłem 2 :D

Przyznam że nie mam EQ_PACK (nawet nie wiedzialem ze tigery sa z tego dodatku) jedynie ze scenariusza i z ofcijalnych zasad przeczytałem co robia tygrysy - w scenariuszu jest w zmianka ze jeden z tygrysów whitmanna (oznaczony dodatkowa gwiazdka) moze zignorowac 1 flage (oraz ma dodatkowa kosc za walke w zwarciu) i stad moja konsternacja
Ściagnałem wlasnie instrukcje i fakt wszystko jest jak na dłoni :) thx
Jeszcze nie grałem w scenariusz z Tigerem więc opieram się na EP. Nie kojarzę informacji o Wittmannie.

Re: Memoir'44

: 26 sty 2015, 13:42
autor: Nextto

Re: Memoir'44

: 26 sty 2015, 14:15
autor: Nextto
Ide za ciosem póki pamietam :)
dodawanie wlasciwosci terenowych (odejmowanie kostek) a raczej odejmowanie sie nie sumuje a co w przypadku flag ?
np bunkier posiada worki z piaskiem ? bunkier 1 flaga i piasek 1 flaga ? czy aby kogos wycofac trzeba rzucic 3 flagi ?

Re: Memoir'44

: 26 sty 2015, 16:11
autor: Nasibu
Nextto pisze:jakby co to jest ten scenarisuz:
http://www.daysofwonder.com/memoir44/en ... w/?id=4588
No to mam kłopot :?
Tygrysy[...]. Ignorują wszystkie wskazania na kościach rzuconych przez przeciwnika. [...]. Pozostałe wskazania na przerzuconych kościach są ignorowane ( łącznie z ewentualnymi flagami).

W scenariuszu, który podajesz jest jednak napisane, że Tiger Wittmanna może ignorować pierwszą flagę.... Poczekam na interpretację bardziej ogranych :wink:

Re: Memoir'44

: 26 sty 2015, 16:39
autor: Nasibu
Nextto pisze:Ide za ciosem póki pamietam :)
dodawanie wlasciwosci terenowych (odejmowanie kostek) a raczej odejmowanie sie nie sumuje a co w przypadku flag ?
np bunkier posiada worki z piaskiem ? bunkier 1 flaga i piasek 1 flaga ? czy aby kogos wycofac trzeba rzucic 3 flagi ?
Moim zdaniem bunkier z dodatkowym zabezpieczeniem w postaci worków z piaskiem ignoruje flagi 1+1 czyli dopiero 3 flagi powodują konieczność wycofania się jednostki piechoty. Worki natomiast nie redukują dodatkowo kości walki.

Re: Odp: Memoir'44

: 26 sty 2015, 17:06
autor: lesar
Ignoruje się po jednej fladze za bunkier i worki trzecia to już wycofanie. Chyba że w bunkrze z workami jest artyleria wtedy usuwamy przy dwóch flaga jedną artylerię.
Worki redukują 1 kość walki jak atakuje Piechota lub Jednostki opancerzone. Jak artyleria atakuje to worki nie redukują kości walki. Czyli dla przykładu atak czołgiem na bunkier z workami to redukcja aż trzech kości: jedna za worki dwie za bunkier.

Re: Odp: Memoir'44

: 26 sty 2015, 17:22
autor: Nextto
lesar pisze:Ignoruje się po jednej fladze za bunkier i worki trzecia to już wycofanie. Chyba że w bunkrze z workami jest artyleria wtedy usuwamy przy dwóch flaga jedną artylerię.
Worki redukują 1 kość walki jak atakuje Piechota lub Jednostki opancerzone. Jak artyleria atakuje to worki nie redukują kości walki. Czyli dla przykładu atak czołgiem na bunkier z workami to redukcja aż trzech kości: jedna za worki dwie za bunkier.


Oj - atak czołgu na bunkier z workami to -2 kości
Warunki terenowe sie nie sumują przecież ??

Re: Odp: Memoir'44

: 26 sty 2015, 17:24
autor: Nasibu
lesar pisze:Ignoruje się po jednej fladze za bunkier i worki trzecia to już wycofanie. Chyba że w bunkrze z workami jest artyleria wtedy usuwamy przy dwóch flaga jedną artylerię.
Worki redukują 1 kość walki jak atakuje Piechota lub Jednostki opancerzone. Jak artyleria atakuje to worki nie redukują kości walki. Czyli dla przykładu atak czołgiem na bunkier z workami to redukcja aż trzech kości: jedna za worki dwie za bunkier.
Jeśli teren, na którym stoi jednostka ma ograniczenia redukcji kości ( np. bunkier ), wówczas worki nie redukują kości walki.
Przykład: czołg atakuje bunkier trzema kośćmi i jeśli odejmie 2 kości za bunkier i 1 za worki to właściwie chłopaki mogą zamiast walczyć postrzelać fotki na pamiątkę :wink: W takiej sytuacji worki są pomocne tylko przy flagach.

Re: Odp: Memoir'44

: 26 sty 2015, 17:27
autor: lesar
Bunkier i worki to nie tereny tylko przeszkody. A sumuje się tylko za przeszkody czyli za te dwie. Jeżeli worki w mieście to zgadzam się odejmuje się tylko za miasto.

Re: Odp: Memoir'44

: 26 sty 2015, 17:33
autor: lesar
Bunkier z workami można skutecznie atakować artylerią. Zero odejmowania kostek.

Re: Odp: Memoir'44

: 26 sty 2015, 20:19
autor: Nasibu
lesar pisze:Bunkier i worki to nie tereny tylko przeszkody. A sumuje się tylko za przeszkody czyli za te dwie. Jeżeli worki w mieście to zgadzam się odejmuje się tylko za miasto.
No nie wiem ale przyjmuję to stwierdzenie :wink:
Bunkier, który można zniszczyć tylko ostrzałem artyleryjskim lub ewentualnie jednostką inżynieryjną. Pewnie wniesie to trochę urozmaicenia do gry.

A jak to wygląda w przypadku czołgów z miotaczami ognia, które generalnie były stworzone do wymiatania załogi w bunkrze? Pytanie retoryczne, bo zaraz idę sprawdzić.

Re: Odp: Memoir'44

: 26 sty 2015, 23:29
autor: Nextto
lesar pisze:Bunkier i worki to nie tereny tylko przeszkody. A sumuje się tylko za przeszkody czyli za te dwie. Jeżeli worki w mieście to zgadzam się odejmuje się tylko za miasto.
To juz nie wiem nic - co w sytuacji gdy czołgi albo piechota atakują artylerie stojąca w bunkrze na wzgórzu i za workami ?

Re: Odp: Memoir'44

: 27 sty 2015, 09:23
autor: Nasibu
Nextto pisze:
lesar pisze:Bunkier i worki to nie tereny tylko przeszkody. A sumuje się tylko za przeszkody czyli za te dwie. Jeżeli worki w mieście to zgadzam się odejmuje się tylko za miasto.
To juz nie wiem nic - co w sytuacji gdy czołgi albo piechota atakują artylerie stojąca w bunkrze na wzgórzu i za workami ?
Uważam jednak, że worki z piaskiem wzmacniające teren lub ( w tym przypadku bunkier ) działają tylko na dodatkową flagę. W dodatku Pacific Theater : "[...] Jednakże w czasie walki w zwarciu restrykcje dotyczące zmniejszenia liczby kości wynikające z trudnego terenu są ograniczone do 1 kości."
Wynika z tego, że nawet czołg z miotaczem ognia nie ruszy bunkra na równinie, który jest otoczony workami z piaskiem.

Re: Memoir'44

: 28 sty 2015, 11:08
autor: Nasibu
Nextto pisze:Ide za ciosem póki pamietam :)
dodawanie wlasciwosci terenowych (odejmowanie kostek) a raczej odejmowanie sie nie sumuje a co w przypadku flag ?
np bunkier posiada worki z piaskiem ? bunkier 1 flaga i piasek 1 flaga ? czy aby kogos wycofac trzeba rzucic 3 flagi ?
Kolego, a podaj mi proszę scenariusz gdzie masz taki przykład jak podajesz: bunkier i worki z piaskiem...

Re: Memoir'44

: 29 sty 2015, 22:20
autor: Nextto
Nasibu pisze:
Nextto pisze:Ide za ciosem póki pamietam :)
dodawanie wlasciwosci terenowych (odejmowanie kostek) a raczej odejmowanie sie nie sumuje a co w przypadku flag ?
np bunkier posiada worki z piaskiem ? bunkier 1 flaga i piasek 1 flaga ? czy aby kogos wycofac trzeba rzucic 3 flagi ?
Kolego, a podaj mi proszę scenariusz gdzie masz taki przykład jak podajesz: bunkier i worki z piaskiem...

Wystarczy wprowadzić piechotę do bunkra i użyć karty do okopywania sie
Ale Jest pare scenariuszy jak znajdę to umieszczę :)

Re: Memoir'44

: 01 lut 2015, 02:05
autor: Nextto
Pytanko :)
Jak wyglada atak ze wzgórza na wysokie góry gdy hexy sa przyległe ??

Re: Memoir'44

: 18 lut 2015, 10:43
autor: rastula
ponieważ nie wszyscy może zaglądają do wątku o zakupach zbiorowych to chciałbym zwrócić uwagę na

kickstareterową nową grę w systemie command and colors Great War

https://www.kickstarter.com/projects/19 ... reat-war-0


nowe zasady napisał Borg (autor systemu) , wydawcą jest producent ( bardzo dobrych!) figurek do wargamingu Plastic Soldier Company.

Figurki i inny sprzęt będą w skali 15mm - mniejsze niż w memoir - ale poziom ich wykonanie będzie o klasę lepszy...

sterach gole są raczej pewne

szukamy jeszcze 2 osób do pakietu 6 gier za 200 funtów - bardzo dobra oferta!!!

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 55&t=34300

Obrazek

Re: Memoir'44

: 16 kwie 2015, 13:00
autor: Nasibu
Czy kartą "Artillery Bombard" muszę zaatakować dwukrotnie tę samą jednostkę czy mogę dwukrotnie różne dwie?

Re: Memoir'44

: 13 cze 2015, 16:34
autor: mauserem
Drukowałem ostatnio bardziej zróżnicowane pojazdy do Memoir'40 efekty tutaj http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 32#p666000 jest nadzieja, że ogarnę tego więcej :)


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Re: Memoir'44

: 25 sie 2015, 13:23
autor: Nasibu
mauserem pisze:Drukowałem ostatnio bardziej zróżnicowane pojazdy do Memoir'40 efekty tutaj http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 32#p666000 jest nadzieja, że ogarnę tego więcej :)


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Jeśli jest to przedsięwzięcie komercyjne to poważnie spytam - ile za sztukę?

Re: Memoir'44

: 01 wrz 2015, 19:31
autor: Flamaster
Witam. Czy może ktoś z was wie gdzie można nabyć specjalne pudełka na figurki armii do tej gry?? Kiedyś widziałem to dostępne w sprzedaży, a teraz nie mogę znaleźć.