Strona 192 z 230

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 24 kwie 2014, 11:22
autor: konev
Claudel pisze: PS: podobno jak się wkurzy testerów to nie boją się dawać uwag, może mi się to uda, mogliby jeszcze chcieć porządnie zagrać :P To chyba trudne na Monsoonie, jak jest bardziej złożona gra to się ludziom nie chce, co innego ze znajomymi na spokojnie, wprawdzie mają mniejszą wartość testującą, ale się zasad nauczą.
.
Jak się wkurzy testerów to będą Ci przytakiwać na każdą głupotę w grze i głaskać po główce. Ty pełen dumy i zadowolenia ze swojego dzieła doskonałego i skończonego ruszysz z nim na podbój świata. Zaniesiesz go do wydawcy. On po pół roku powie, że gra jest słaba. Pewnie nawet nie zagrał, więc olać go. Zaniesiesz do drugiego wydawcy. To samo. Przy piątym wydawcy stwierdzisz, że świat widocznie nie dojrzał do twego dzieła.

Zgodzę się, że znajomym się bardziej chce. Nauczą się zasad, wysłuchają opowiastek jak długo nad nią pracowałeś, jak z pasją opowiadasz historyjki z projektowania, ile pracy w nią włożyłeś, ile energii. Jak im coś nie będzie się podobało to można im wytłumaczyć, że chciałeś dobrze, że się starałeś, że przecież Cię znają i muszą Ci zaufać. Muszą się zmusić bo jesteś pewien, że ta zasada jest dobra! Gra nie ma znaczenia już tak dużego i na pierwszy plan wychodzi osoba projektanta - znajomego, przyjaciela.
Testerom może czasami się nie chce, ale nie będą chociaż udawali, że im się chce. Zmuszą się do zagrania i przekazania swojej opinii.
Gracze i wydawcy mają to natomiast głeboko w tyłku. Gra jest albo dobra albo słaba i guzik ich obchodzi, co autor ma do powiedzenia w tym temacie :P.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 24 kwie 2014, 11:42
autor: miejski_watazka
@Wieża

Naszła mnie jeszcze jedna refleksja po przemyśleniu mechaniki gry - czy aby nie jest tak, że pierwszy gracz zawsze jest w pewien sposób uprzywilejowany (im dalszy numer gracza, tym ma gorzej) ?
Przy założeniu, że wszyscy w swoich turach wystawiają ilu mogą ludzi (ewentualnie łącząc ich ze wspomagaczami) i przy wyłączonym mechanizmie losowym (czarna zaraza) pierwszy gracz będzie pierwszym który osiągnie wymaganą ilość do budowy filaru. Teraz zgodnie z mechaniką w którymś momencie włącza się mechanizm losowy, który w turze każdego gracza powiększa prawdopodobieństwa zrzucenia elementów z heksa. Do ruchu gracza nr 1, który pierwszy spełni warunek budowy filaru (bo wystawił ludzi / dopalacze jako pierwszy) wykonano X rzutów kostką, natomiast do ruchu każdego następnego gracza X+1, X+2, etc rzutów kostką. Zatem gracz, który zaczynał rozgrywkę ma największe prawdopodobieństwo zbudować jako pierwszy filar, a do tego prawdopodobieństwo na zbudowanie filara w tej samej rundzie kolejnych graczy maleje. Ma to tym większe znaczenie, że gracze budują filary ze wspólnej puli, która może się wyczerpać, w Osadnikach z Catanu z analogicznym mechanizmem losowym każdy buduje u siebie, a mechanizm losowy jest sprzyjający (donosi surowce) więc im więcej rzutów tym łatwiej coś zbudować.

@Ucieczka
Claudel pisze:Dzięki Miejski Watażko za uwagi na wynos i Lotharze za uwagi na miejscu.
Dzisiaj pierwszy raz pomyślałem, że moja gra może się w ogóle nie udać i do wywalenia. Ale trzymają mnie jeszcze wspomnienia ostatnich udanych (?) testów - nawet tych na Monsoonie.
Z tego co wiem, to w tę najnowszą wersję z dodatkową planszą torów grano na Monsoonie tylko dwa razy i to w bardzo podobnym składzie. Z pewnością warto przetestować tę wersję jeszcze w innej grupie Monsoonowiczów, bo może ten skład (w którym byłem) nie ma świeżego spojrzenia na grę albo po prostu nie utrafia ona mechanicznie w gusta tych graczy. Nie znaczy to, że nie znajdzie się grupa, która świetnie odnajdzie się w grze. Jeśli zostanie naprawiony "problem wygrywania ze słabszym w parze" gra będzie działała, pozostanie tylko kwestia tego, czy ktoś czerpie z niej frajdę, czy nie. Jeśli większość graczy tę frajdę będzie czerpać, gra jest dobra, jeśli tylko nieliczni, gra się nie przyjmie.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 24 kwie 2014, 13:33
autor: avagames
[quote="miejski_watazka"]@Wieża

Naszła mnie jeszcze jedna refleksja po przemyśleniu mechaniki gry - czy aby nie jest tak, że pierwszy gracz zawsze jest w pewien sposób uprzywilejowany (im dalszy numer gracza, tym ma gorzej) ?


obecnie ostatni gracz otrzymuje bonifikatę finansową, może ona by miała większe znaczenia jak by gracz posiadał opcje:
1. kupowanie kart (ale o innym sposobie naliczania ich kosztu)
2. możliwość wprowadzania ludzi do sektorów zajętych (zaludnionych na maksa)np. za dodatkową opłatą w złocie

przybywanie zarządcy (tego czarnego) jest obecnie na dużym ryzyku rentowności robotnika (ale gracz przy niższych cenach będzie mógł skorzystać z karty łaski króla "karta pozwala zostawić robotników gracza na polu"

zastanawiam się czy nie stworzyć planszy do gry z opcją dla 2-3 graczy (6 haksów) i 3-5 graczy (8 heksów)

dzięki za testy, mam taką nadzieję że będą chętni do testów za tydzień:)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 24 kwie 2014, 15:59
autor: Claudel
@konev
Z "wkurzeniem testerów" to chodziło mi o wyciąganie z nich negatywnych uwag, a nie żeby głaskali, dla mnie jak jest cel zrobić dobrą grę to pragnę słuchać wad, by coś zmienić. Wiem, że znajomi często kłamią, polecam artykuł Ignacego Trzewiczka (pt. "Nie ufaj testerom, kłamią w żywe oczy"): http://www.gryzcharakterem.pl/nie-ufaj- ... zywe-oczy/
Może wyszło, że nakrzyczałem to sorry, mam tylko wrażenie, że Wasze uwagi to nie tylko wina gry. I żeby nie było, nie chcę zwalać winy, tylko jej szukać i wiedzieć co poprawiać, a co olać.

@Karol Madaj
Może już przekreślasz "Ucieczkę", a ja nie chcę oczywiście naprawiać nawet najukochańszych projektów, jeśli ich podstawowy mechanizm i tak jest do kibla.
1. Mówiłeś, że nie poprawiłem tego, co było jak grałeś w grudniu, co masz na myśli? Coś więcej wczoraj wymieniłeś z grudnia że nie zmieniłem niż w pkt 2, bo nie zanotowałem?
2. "Nadal jest to gra o wyznaczaniu optymalnej trasy między punktami A, B i C, w realizacji której przeszkadza nam policja." - nie widzę w tym wady, ale jak jest to chciałbym zrozumieć.

Ciekawostka:
22 stycznia grałem w "Ucieczkę" z Filipem Miłuńskim. Jemu gra się podobała i uznał że ma szanse, by została wydana. Z uwag miał głównie taką, że nie da się połączyć kooperacji z antagonizmem i powinienem się na jedno zdecydować, a drugie wywalić.

Starałem się jednak to połączyć, ale pewnie teraz zmienię, decydując się na kooperację - to pozwoli zawsze zachowywać interakcję między uciekinierami, kiedy policja będzie ograniczała kontakty do "aktualnie gonionego". Także pomysł Lothara wydaje mi się rozwiązaniem - na każdej stronie rzeki ma być max 8 radiowozów, wtedy więcej jest ściganych osób w tym samym czasie. Zrobiłem w grze dużo decyzji, interakcji jest za mało, a przez to emocji. Myślę że trzeba głównie naprawić interakcję, by gra sprawiała frajdę.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 25 kwie 2014, 00:58
autor: Sir-lothar
Witam,
@Wieża
Spoiler:
@Ucieczka
Często pojawia się mój nick w dyskusji, więc pozwolę sobie na dłuższą wypowiedź.
Spoiler:
Podsumowanie:
1. Cel postawiony przed graczami ,mechanicznie i fabularnie tj. wykonywanie misji, jest inny od celu zapewniającego zwycięstwo tj. zbieranie punktów.
2. Nikt nie będzie kooperował z liderem. Kooperacja jest częściowa, opcjonalna oraz bardziej skomplikowana od grania samodzielnie.
3. Przez dwie partie nie odczułem wpływu gracza policyjnego na podejmowane przeze mnie decyzje i moja gra wyglądała by tak samo niezależnie od obecności tego gracza.


Odpowiadając na komentarze:
Claudel pisze:"nie ogarnęliście mechaniki"
Osobiście uważam, że duża część mechaniki nie jest grze potrzebna, dlatego się w nią nie zagłębiałem i jak się okazało można całkiem skutecznie grać bez znajomości tych zasad. Nie powinno to być możliwe.
Claudel pisze:Również mój tester z poprzedniego grania na Wasz zarzut "że nic się nie działo i że była nuda oraz brak interakcji" odpowiedział, że "nie ogarnęliście mechaniki" oraz że "on by się nudził w czasie gdy policja jego nie goniła, gdyby nie to, że współpracował z innym uciekinierem, aby policja nie wygrała, bo przegrana innych zbiegów kończy grę i sam by przegrał"
Czy to oznacza, że jako lider powinienem poświęcać zasoby na walkę z policją, aby pozostali gracze mogli bezpiecznie wykonywać swoje misje. W jaki sposób miałbym wyciągnąć taki wniosek z gry oraz jak taka postawa, skoro jest oczekiwana, jest nagradzana przez grę? Argument "Bo inaczej wszyscy przegrają" sugeruje bardziej smutny obowiązek niż świadomą decyzję.
Claudel pisze:Także pomysł Lothara wydaje mi się rozwiązaniem - na każdej stronie rzeki ma być max 8 radiowozów, wtedy więcej jest ściganych osób w tym samym czasie.
Mój pomysł polega na tym,że wprowadziłbym rejonizację radiowozów np. podzielił miasto na 4 posterunki i radiowozy z danego posterunku mogą przemieszczać się w obrębie przydzielonej strefy.

Pozdrawiam.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 25 kwie 2014, 09:47
autor: Karol Madaj
Claudel pisze:Może już przekreślasz "Ucieczkę", a ja nie chcę oczywiście naprawiać nawet najukochańszych projektów, jeśli ich podstawowy mechanizm i tak jest do kibla.
Fajne użycie mechanizmu point to point do tematu pogoni jest moim zdaniem po prostu trudne. Owszem był on fajny w Skotlandjardzie i jest ciekawie odgrzany w Listach z Whitechapel, ale Ucieczka nie ma ani prostoty pierwszego ani emocji drugiego. Dla mnie jest tu prosty i fajny mechanizm u podstawy, który jednak nie jest w stanie udźwignąć tej wielkiej kupy zasad na górze. Moim zdaniem, być może się mylę, nie da się zrobić ciężkiej gry opartej na tym jednym mechanizmie. W tym sensie Ucieczka jest słaba.

Po pierwszym teście ludzie widzą potencjał. Filipowi się podobało, bo jak nikt inny potrafi zmobilizować do pracy pozytywnym feedbackiem. Mimo sympatii dla autora cierpliwość testerów się wyczerpuje, gdy nie widzą naprawiania błędów. A skoro testerzy są zgodni, że się nic nie zmienia z testu na test, to coś w tym musi być. Albo to uprość do chodzenia po mapie, albo wywal mapę i rób przygodówkę.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 25 kwie 2014, 13:40
autor: najata
Ja dorzucę tylko gwoli uzupełnienia, że kiedy na głównym stole kończyła się Wieża i zaczynała Ucieczka, na drugim stoliczku rozłożyła się gra edukacyjna o działaniu w sieci (na lekcje dla gimnazjalistów).
Większość uwag przedstawiliśmy autorom na miejscu (gdybym tego nie wiedziała wcześniej, to z gry dowiedziałabym się głównie, że należy się wylogowywać, bo to zapobiega kradzieży tożsamości :P), natomiast następujące rzeczy przyszły mi jeszcze do głowy:

1. Skoro poprzedniki mają być zastąpione zestawami kolorów, to warto byłoby też usunąć z kart informację o następnikach, bo takie wtedy nie mają już racji bytu, a powinno to zmniejszyć szum informacyjny na karcie.
2. "Hejtowanie" jako takie jest strategią nieopłacalną przy dużej liczbie graczy i chyba nie trzeba go dodatkowo karać, natomiast pod kątem późniejszej dyskusji o wynikach należałoby jednak pilnować, żeby gracze nie odrzucali kart ataku po zagraniu. W tej chwili było różnie.
3... chyba było coś jeszcze, jak sobie przypomnę, to napiszę ;)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 25 kwie 2014, 23:40
autor: Claudel
Dzięki :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 28 kwie 2014, 09:59
autor: Filippos
Claudel pisze:
Ciekawostka:
22 stycznia grałem w "Ucieczkę" z Filipem Miłuńskim. Jemu gra się podobała i uznał że ma szanse, by została wydana. Z uwag miał głównie taką, że nie da się połączyć kooperacji z antagonizmem i powinienem się na jedno zdecydować, a drugie wywalić.
Moje imię zostało wypowiedziane trzy razy więc was nawiedzam! Buahahahahaha. :twisted:

Serio to moja podstawowa uwaga brzmiała, że w wersji którą grałem połączenie rywalizacji z kooperacja nie działało. Nie chodziło mi o to że to złe rozwiązanie sensu stricte, po prostu w tamtej grze nie opłacało się współpracować chyba że było się liderem w punktach co ewidentnie sprawiało, że gra była zepsuta. Sporo pomysłów mi się podobało, ale mówiłem tez że gra jest zbyt skomplikowana. W jaką stronę poszły zmiany nie wiem b nie grałem, choć widzę z komentarzy że chyba głównym problemem jest brak zmian w pewnych obszarach. :)

Kto będzie w przedmajówkową środę? Ja mam mocne postanowienie się pojawić z nowym projektem - familijną gra o piratach!

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 28 kwie 2014, 13:26
autor: avagames
Filipie, na mie mozesz liczyć

będe ok 17.30 - przyniosę poprawioną wieżę :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 28 kwie 2014, 16:06
autor: miejski_watazka
Ja również będę - z przyspieszoną i poprawioną wersją "Jądra Ciemności".
Chętnie zagram w familijnych piratów i sprawdzę regrywalność wieży :).

[Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 28 kwie 2014, 16:55
autor: stalker
Chciałbym być, zobaczyć nową grę Filipa, nową Wieżę i Jądro Ciemności i w ogóle :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 29 kwie 2014, 15:29
autor: pingus
Trochę się pochwalę :mrgreen:
http://galakta.pl/wyniki-ii-tury-konkur ... orow-gier/
Udało mi się zająć pierwsze miejsce w dużej mierze dzięki Waszej pomocy, wszystkim bardzo serdecznie dziękuję!
Spotkania ostatnio opuściłem z powodów zdrowotnych, ale może się uda jutro wpaść i potestować coś!

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 29 kwie 2014, 22:15
autor: Karol Madaj
Gratulację! Życzę żeby się udało wydać.

Ja jutro wpadnę z całkiem nową grą imprezową na ŚDM oraz może z grą dla dzieci "Polak Mały" żebyście nauczyli się w końcu polskiego hymnu ;)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 29 kwie 2014, 22:19
autor: stalker
Pysznie! :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 29 kwie 2014, 23:14
autor: Sir-lothar
Witam,
Karol Madaj pisze: Ja jutro wpadnę z całkiem nową grą imprezową na ŚDM oraz może z grą dla dzieci "Polak Mały" żebyście nauczyli się w końcu polskiego hymnu ;)
e to dziękuję, będzie trzeba grać na stojąco.
Najbliższe dwa spotkania będę nieobecny. Miłego wypoczynku wszystkim.

Pozdrawiam.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 30 kwie 2014, 09:40
autor: poooq
pingus: gratulacje!

Może warto by przemycać logo MG do wydanych gier które miały przyjemność bycia testowanymi na spotkaniach?
Reklama i gwarancja jakości...

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 30 kwie 2014, 22:23
autor: stalker
W niektórych są :)

Jeśli ktokolwiek gdzieś sprzeda grę testowaną w Monsoonie, proszę się zwracać do nas po logo.

Napiszcie, jak dziś było, ja odpadłem w przedbiegach. Za tydzień będę ;)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 01 maja 2014, 01:39
autor: miejski_watazka
Mi udało się zagrać aż w 4 gry! Co ciekawe, każda była dobra :D.
Dziś opiszę dwie z nich, jutro dwie kolejne.

W kolejności grania:

@Imprezówka na ŚDM
Spoiler:
@Piraci na Wyspach Bergamutach
Spoiler:
Jutro skrobnę o pozostałych grach.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 01 maja 2014, 10:44
autor: stalker
Zwyczajem jest, że testowane przez nas gry na zamowienie nie są zbyt dokładnie nazywane ;) kto przyjdzie na spotkanie, ten wie, ale cały internet wiedzieć nie musi;)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 01 maja 2014, 11:53
autor: miejski_watazka
stalker pisze:Zwyczajem jest, że testowane przez nas gry na zamowienie nie są zbyt dokładnie nazywane ;) kto przyjdzie na spotkanie, ten wie, ale cały internet wiedzieć nie musi;)
He, he, jeśli chodzi o "Piraci na Wyspach Bergamutach" - to tylko przykrywka, moje żartobliwe skojarzenie, autor na pewno tak nie nazwałby gry, w której trup ściele się gęsto, a abordaże są na porządku dziennym. Chodziło o tę nazwę?

Dwie pozostałe gry:

@Publikacje i granty
Spoiler:
@Jądro Ciemności
Spoiler:
Dziękuję za fajne gry i owocne testy.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 01 maja 2014, 15:16
autor: MichalStajszczak
miejski_watazka pisze:Mi udało się zagrać aż w 4 gry!
Była jeszcze piąta gra tzn. Wieża

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 02 maja 2014, 20:47
autor: avagames
Dokładnie była wieża :)

chyba powoli projekt się zamyka tz. wieża się wykańcza :)

co do zmian:
pkt na poziom będą od 1 do 4 (tak samo będzie wyglądał koszt kart)

co do samych kart to:
dodam karty celi specjalnych które gracz będzie musiał spełnić do końca poziomy wieży, jak nie zdąży będzie oddawał kartę celu do puli (cena karty specjalnej zawsze będzie stała, jedno słoto) katy będzie osiem w czterech rodzajach

dzięki za udane testy :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 06 maja 2014, 20:53
autor: avagames
czy ktoś jutro jest?

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 07 maja 2014, 20:19
autor: stalker
Nic nie napisaliśmy no i mało nas było ;( ale było ;) zagraliśmy w apostolską imprezówkę, grę o działaniu w sieci i zepsuliśmy Wieżę. Ja wyszedłem wcześniej, wiec możliwe,że jeszcze w coś zagrano, tym niemniej zabrakło projektantów z grami.

Fajnie było ale, dość szybko spotkanie się zaczęło wyczerpywać. Liczymy, że za tydzień będzie lepiej :)

Dzięki za spotkanie i do zobaczenia!