Gdzie znalazłeś informację o cenie? Ja widziałem tylko info o 100$ w preorderze na stronie wydawcy.kaimada pisze:Jeden problem który widzę w tej grze to cena. O ile podstawka za jakieś 300-350 zł jest do przełknięcia to dodatek z jedną rasą za 150 zł to już naprawdę sporo...
Star Trek: Ascendancy (Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Muad'Dib
- Posty: 1573
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 113 times
Re: Star Trek: Ascendancy
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Star Trek: Ascendancy
Jak już pisałem w tym temacie Wayland Games ma rowniez dodatki w preorderze.
http://www.waylandgames.co.uk/science-f ... -expansion
http://www.waylandgames.co.uk/science-f ... -expansion
- kaimada
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 132 times
Re: Star Trek: Ascendancy
Trochę więcej już wiadomo.
W grze NIE pojawią się znane z serialu postacie, kapitanowie czy statki.
Każdą rasą będzie grało się inaczej i każda jest zrobiona bardzo tematycznie.
Każda rasa ma swoją zaletę, wadę, własną konstrukcję flot i technologie.
Po 18.04 będzie na stronie gf9 UFP Preview. W kolejnych tygodniach Romulanie i Klingoni.
W grze NIE pojawią się znane z serialu postacie, kapitanowie czy statki.
Każdą rasą będzie grało się inaczej i każda jest zrobiona bardzo tematycznie.
Każda rasa ma swoją zaletę, wadę, własną konstrukcję flot i technologie.
Po 18.04 będzie na stronie gf9 UFP Preview. W kolejnych tygodniach Romulanie i Klingoni.
- kaimada
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 132 times
Re: Star Trek: Ascendancy
https://youtu.be/HWqUzDK9KPM?t=5557
Wywiad a w nim informacje, że Andorianie będą grywalną rasą a Dominium tak samo jak Borg będzie NPR.
Wywiad a w nim informacje, że Andorianie będą grywalną rasą a Dominium tak samo jak Borg będzie NPR.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Star Trek: Ascendancy
Andorianie zostali wypromowani przez Enterprise stąd pewnie ten wybór.kaimada pisze: Wywiad a w nim informacje, że Andorianie będą grywalną rasą a Dominium tak samo jak Borg będzie NPR.
- kaimada
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 132 times
Re: Star Trek: Ascendancy
Wiem, ale i tak jestem zdziwiony . Dla mnie są częścią Federacji i nic nie znaczyli w TNG-DS9 erze.
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Star Trek: Ascendancy
Mnie też trochę Andorianie zaskoczyli, chociaż twórcy coś wspominali że gra zaczyna się w początkach historii Star Treka, więc wcale bym się nie zdziwił gdyby pojawili się Volkanie jako osobna frakcja. Byłoby to coś na zasadzie: "a co by było gdyby". Patrząc też, że Dominium będzie NPR to nie spodziewałbym się Kazonów jako grywalnej frakcji, prędzej Bajoran, Breenów lub syndykat Oriona, bo jak na razie wszystkie frakcje grywalne pochodzą z kwadrantu alfa.
- Amenhotep
- Posty: 91
- Rejestracja: 30 wrz 2012, 12:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Star Trek: Ascendancy
Panowie... oczy mnie bolą , nie kaleczcie Universum Star Trek'a ... proszę. Cieszy mnie gdy widzę , że jest sporo fanów ST w naszym kraju , tym bardziej grających " na planszy " , ale błagam... nie przekłamujcie historii ST , np. nazewnictwa ras , wydarzeń itd. Wspomnę tylko , że rasy Borg się nie odmienia w żadnym czasie . Borg to Borg , koniec kropka. Natomiast Andorianie pierwszy raz pojawili się już w The Original Series.
Co do samej gry ... , szlak mnie trafia , bo po raz kolejny wysoka cena raczej skutecznie mnie " odstraszy " od zakupu gry z mojego ukochanego Universum
Dodatkowo , jeśli faktycznie nie będzie żadnych postaci , czy statków znanych z ST , to tym bardziej nie rozumiem jaki jest powód takiej ceny.
Jeśli ma być tematycznie , to powinny występować przynajmniej w niewielkim stopniu charakterystyczne postacie , statki , wydarzenia itd. W innym przypadku cena nie będzie zasadna.
Co do samej gry ... , szlak mnie trafia , bo po raz kolejny wysoka cena raczej skutecznie mnie " odstraszy " od zakupu gry z mojego ukochanego Universum
Dodatkowo , jeśli faktycznie nie będzie żadnych postaci , czy statków znanych z ST , to tym bardziej nie rozumiem jaki jest powód takiej ceny.
Jeśli ma być tematycznie , to powinny występować przynajmniej w niewielkim stopniu charakterystyczne postacie , statki , wydarzenia itd. W innym przypadku cena nie będzie zasadna.
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Star Trek: Ascendancy
GF9 pokazało jak będzie wyglądać budowanie mapy i na czym polega blokowanie. Otrzymałem też odpowiedź jak można połączyć dwa oddzielne skrawki mapy, bo zastanawiałem się czy przy takim luźnym układaniu to się w ogóle da zrobić. Jak coś to link.
Jak coś to mnie możesz poprawiać, nie obrażę sięAmenhotep pisze:Panowie... oczy mnie bolą , nie kaleczcie Universum Star Trek'a ... proszę.
Re: Star Trek: Ascendancy
Trochę mnie martwi te 30 światów w postaci dysków. Czy tylko ja mam wrażenie, że to nie jest jakaś duża ilość, zapewniająca sporą regrywalność? W przykładowych obrazkach widzę, że zwykle światów pojawia się kilkanaście, a więc takiej różnorodności nie będzie. A połączenia też chyba różnią się tylko długością - trochę jakby zmarnowany potencjał w nich...
- kaimada
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 132 times
Re: Star Trek: Ascendancy
W podstawce TI grało się 30 planetami z jakiś bodajże 39 (nie licząc HS i Mecatola) a regrywalność i tak była.bukimi pisze:Trochę mnie martwi te 30 światów w postaci dysków. Czy tylko ja mam wrażenie, że to nie jest jakaś duża ilość, zapewniająca sporą regrywalność? W przykładowych obrazkach widzę, że zwykle światów pojawia się kilkanaście, a więc takiej różnorodności nie będzie. A połączenia też chyba różnią się tylko długością - trochę jakby zmarnowany potencjał w nich...
- Dwntn
- Posty: 1151
- Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 36 times
Re: Star Trek: Ascendancy
Popieram. TI zapewnia ogromną regrywalność w samej podstawce. Z dodatkami po prawie 45-50 partiach wciąż mogę śmiało powiedzieć że nie ograłem dostatecznie tej gry i wciąż nie odkryłem wszystkich strategii.kaimada pisze:W podstawce TI grało się 30 planetami z jakiś bodajże 39 (nie licząc HS i Mecatola) a regrywalność i tak była.bukimi pisze:Trochę mnie martwi te 30 światów w postaci dysków. Czy tylko ja mam wrażenie, że to nie jest jakaś duża ilość, zapewniająca sporą regrywalność? W przykładowych obrazkach widzę, że zwykle światów pojawia się kilkanaście, a więc takiej różnorodności nie będzie. A połączenia też chyba różnią się tylko długością - trochę jakby zmarnowany potencjał w nich...
To powiedziawszy, TI jest grą typu sandbox, gdzie to jak potoczy się rozgrywka w dużej mierze zależy od samych graczy, tego jak poprowadzą swe rasy i jak dobrze będą negocjować z przeciwnikami/sojusznikami, gdyż TI kładzie spory nacisk na to co się dzieje poza planszą co na samej planszy. Jeśli ST:A zaoferuje podobny experience z gry, nie będę miał obaw o regrywalność. Boję się jedynie czy sposób w jaki tworzy się mapę będzie pozwalał na tego typu swobodę ruchu, czy też gracze nie będą mieli zbytnich problemów z dostępnością do systemów przeciwników oddalonych od centralnej części planszy, przy której spotykają się nacje. Bez jakiegoś systemu wormhole'i może być problem z dotarciem do bardziej oddalonych systemów przeciwników.
- K.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Star Trek: Ascendancy
mi zaś sposob tworzenia mapy się podoba i problem z dotarciem do bardziej oddalonych systemów przeciwników uznaje za bardziej realistyczny z punktu widzenia działań wojennych, właśnie dlatego, iż w kosmosie systemy nie są ułożone w równych odległościach od siebie.Dwntn pisze:Boję się jedynie czy sposób w jaki tworzy się mapę będzie pozwalał na tego typu swobodę ruchu, czy też gracze nie będą mieli zbytnich problemów z dostępnością do systemów przeciwników oddalonych od centralnej części planszy, przy której spotykają się nacje. Bez jakiegoś systemu wormhole'i może być problem z dotarciem do bardziej oddalonych systemów przeciwników.
- K.
Bardziej mnie martwi 3 na pudełku nie zaś 2-3, co może sugerować brak trybu dwuosobowego.
- kaimada
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 132 times
Re: Star Trek: Ascendancy
GF9 stwierdziło, że można sobie zagrać w 2 osoby, ale tworzą grę jako 3+ i wszystko pod to optymalizują.
Re: Star Trek: Ascendancy
Andorianie trochę mnie martwią, chyba, że będzie dodatkowy scenariusz a'la Enterprise, gdzie będą Wolkanie, Andorianie i Ludzie, ale nie będzie Federacji, ale też dojdą Sulibanie, czy Xindi. Szkoda też, że Dominium ma być niegrywalne. Ale poza tym wszystko brzmi świetnie, budowanie mapy zapowiada się ciekawie. Już się nie mogę doczekać tej gierki.
Re: Star Trek: Ascendancy
Przepraszam, że porażę Was niewiedzą, ale o której grze mowa, jak piszecie "TI"?
- Gambit
- Posty: 5298
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1905 times
- Kontakt:
Re: Star Trek: Ascendancy
Twilight Imperium 3rd Edition.bukimi pisze:Przepraszam, że porażę Was niewiedzą, ale o której grze mowa, jak piszecie "TI"?
- Dwntn
- Posty: 1151
- Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 36 times
Re: Star Trek: Ascendancy
Coś w tym jest, ale czy nie uważasz że oddalenie od siebie Home Systemów i problem z dotarciem do nich nie wywoła efektu bunkrowania się przeciwnika ?Rocy7 pisze: mi zaś sposob tworzenia mapy się podoba i problem z dotarciem do bardziej oddalonych systemów przeciwników uznaje za bardziej realistyczny z punktu widzenia działań wojennych, właśnie dlatego, iż w kosmosie systemy nie są ułożone w równych odległościach od siebie.
Bardziej mnie martwi 3 na pudełku nie zaś 2-3, co może sugerować brak trybu dwuosobowego.
- K.
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Star Trek: Ascendancy
Myślę że to tak nie działa, nawet w przypadku Federacji gra chyba będzie bazować na ekspansji, a nie siedzeniu na swojej planecie, więc bunkrowanie nie bardzo pomoże. Trzeba zwrócić uwagę, że celem gry nie jest pozostanie jedynym imperium w galaktyce, a osiągnięcie piątego stopnia rozwoju cywilizacji. Chyba że któraś z ras będzie levelowała przejmując homeworldyDwntn pisze:Coś w tym jest, ale czy nie uważasz że oddalenie od siebie Home Systemów i problem z dotarciem do nich nie wywoła efektu bunkrowania się przeciwnika ?Rocy7 pisze: mi zaś sposob tworzenia mapy się podoba i problem z dotarciem do bardziej oddalonych systemów przeciwników uznaje za bardziej realistyczny z punktu widzenia działań wojennych, właśnie dlatego, iż w kosmosie systemy nie są ułożone w równych odległościach od siebie.
Bardziej mnie martwi 3 na pudełku nie zaś 2-3, co może sugerować brak trybu dwuosobowego.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Star Trek: Ascendancy
Zgodzę się wszystko będzie zależeć od tego w jaki sposób będzie rozwiązany mechanizm wygranej, wątpię by dało się wygrać bunkrowaniem.Jacek_PL pisze:Myślę że to tak nie działa, nawet w przypadku Federacji gra chyba będzie bazować na ekspansji, a nie siedzeniu na swojej planecie, więc bunkrowanie nie bardzo pomoże. Trzeba zwrócić uwagę, że celem gry nie jest pozostanie jedynym imperium w galaktyce, a osiągnięcie piątego stopnia rozwoju cywilizacji. Chyba że któraś z ras będzie levelowała przejmując homeworldyDwntn pisze:Coś w tym jest, ale czy nie uważasz że oddalenie od siebie Home Systemów i problem z dotarciem do nich nie wywoła efektu bunkrowania się przeciwnika ?Rocy7 pisze: mi zaś sposob tworzenia mapy się podoba i problem z dotarciem do bardziej oddalonych systemów przeciwników uznaje za bardziej realistyczny z punktu widzenia działań wojennych, właśnie dlatego, iż w kosmosie systemy nie są ułożone w równych odległościach od siebie.
Bardziej mnie martwi 3 na pudełku nie zaś 2-3, co może sugerować brak trybu dwuosobowego.
- crsunik
- Posty: 2878
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
- Muad'Dib
- Posty: 1573
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 113 times
Re: Star Trek: Ascendancy
Gra jest zapowiedziana na wakacje ale na razie nic więcej nie wiadomo o premierze. Myślę, że na preordery trzeby chwilę jeszcze poczekać. Już boję się ceny skoro SCD to 100$ u nas pewnie będzie 350-400zł. Kupiłbym w USA ale pudła jest tak wielkie, że nie mam sumienia nikogo prosić o przywiezienie.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Star Trek: Ascendancy
Dziś preview Federacji, a tu nikt nic nie napisał . W sumie to trudno powiedzieć co jest ciekawego w tej zapowiedzi, tzn. coś tam można wywnioskować, ale nie wiem na ile to są istotne dla gry elementy. Weźmy na przykład floty, karty są dwustronne, z jednej strony mamy typowe grupy bojowe, za to z drugiej strony już jakieś specjalne formacje. Z opisu floty można też wywnioskować, że poruszanie pojedynczymi statkami będzie mniej efektywne, bo ich aktywacja będzie "pożerać" Command, cokolwiek to jest, podejrzewam że to ilość dostępnych akcji (chyba że coś przeoczyłem z wcześniejszych opisów i wiadomo co to jest). Widać też wyraźnie, że choć Federacja jest pacyfistyczna to jednak ekspansja bardzo jej pomaga. Intryguje mnie jeszcze karta zwiększająca prędkość impulsową, w sumie jeśli dobrze pamiętam jest to prędkość podświetlna i przy takiej skali gry trochę nie bardzo wiem w czym może to pomagać.
A i trochę jeszcze innych kart można obejrzeć tutaj.
A i trochę jeszcze innych kart można obejrzeć tutaj.
- kaimada
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 132 times
Re: Star Trek: Ascendancy
Command - system wydawania rozkazów w grze. Masz ileś na turę tych żetonów i cokolwiek będziesz chciał zrobić wymaga rzucenia Commanda.
Prędkość impulsowa prawdopodobnie będzie służyć do poruszania się na nowych space lane'ach. Jest o długości 4 i pewnie trzeba lecieć impulsową (jest to poszukiwanie nowych światów więc głupie jest przelecenie tamtędy przez WARP).
Na BGG są dziwne rozkminy co do działalności WEAPONS I SHIELDS. Broń to raczej prosta sprawa. Rzucasz 1k6 i porównujesz ze swoim aktualnym poziomem. Po lewej stronie wskaźnika masz na czym trafiasz, po prawej ile kosztuje ulepszenie do wyższego poziomu. Tarcze modyfikują rzut przeciwnika w dół prawdopodobnie o tyle ile jest napisane po prawej stronie wskaźnika. Wbrew temu co piszą na BGG 6-ka nie jest autohitem bo jest technologia Klingonów, która mówi że 6 zawsze trafia.
Prędkość impulsowa prawdopodobnie będzie służyć do poruszania się na nowych space lane'ach. Jest o długości 4 i pewnie trzeba lecieć impulsową (jest to poszukiwanie nowych światów więc głupie jest przelecenie tamtędy przez WARP).
Na BGG są dziwne rozkminy co do działalności WEAPONS I SHIELDS. Broń to raczej prosta sprawa. Rzucasz 1k6 i porównujesz ze swoim aktualnym poziomem. Po lewej stronie wskaźnika masz na czym trafiasz, po prawej ile kosztuje ulepszenie do wyższego poziomu. Tarcze modyfikują rzut przeciwnika w dół prawdopodobnie o tyle ile jest napisane po prawej stronie wskaźnika. Wbrew temu co piszą na BGG 6-ka nie jest autohitem bo jest technologia Klingonów, która mówi że 6 zawsze trafia.
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Star Trek: Ascendancy
Tak jakoś przypadkiem natrafiłem na opis rozgrywki na Beastsofwar. Jest tu sporo wiadomości odnośnie samej mechaniki gry, jedyne czego zabrakło do szczęścia to opis jak się leveluje, tzn. jak się zdobywa te poziomy dzięki którym można wygrać. Gra wydaje się mieć w miarę proste i intuicyjne zasady, przynajmniej wnioskując z tego co już o grze wiadomo.