Leaving earth

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Leaving earth

Post autor: Kosternik »

rzabcio pisze:Nie całkiem. Przede wszystkim trzeba zaznaczyć, pojedyncza klepsydwa w nawiasie oznacza, że możesz położyć przynajmniej jedną klepsydrę. To ile ich położycz zależy od liczby silników jonowych na statku i od wagi przenoszonego ładunku – to należy rozumieć przez używane przeze mnie poniżej "połóż klepsydrę/y".

Załóżmy, że zaczynasz z orbity Ziemii.
- przesywasz statek na Moon Fly-by, kładziesz klepsydrę/y,
- pod koniec tury i każdej kolejnej zdejmujesz po jednej klepsydrze,
- jeśli w kolejnej turze na statku nie ma już żadnych klepsydr, statek dotarł na Moon Fly-by i jeśli nie wykona manewru w tej turze, odleci w Przestrzeń, w tym momencie właśnie można zrobić Surveying, lub...
- przesuwasz statek na Moon Orbit, kładziesz klepsydrę/y,
- pod koniec tury i każdej kolejnej zdejmujesz po jednej klepsydrze,
- jeśli w kolejnej turze na statku nie ma już żadnych klepsydr, statek dotał na Moon Orbit, gdzie jest bezpieczny, można zrobić Surveying.
Dzięki wielkie. Rozwiałeś moje wątpliwości... nawet te, o które jeszcze nie zapytałem :)
Moja mała kolekcja, a myślę o...
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Leaving earth

Post autor: misioooo »

Kosternik pisze:Dzięki wielkie. Rozwiałeś moje wątpliwości... nawet te, o które jeszcze nie zapytałem :)
Zaczniesz grać to zobaczysz, jak prosta mechanicznie jest ta gra :) Do tego czasu proponuję lekturę instrukcji "od deski do deski" - dowiesz się na prawdę wiele o lotach w kosmosie, nauczysz się nowych pojęć z astrofizyki i gdzies w środku kilkudziesięciu stron instrukcji napotkasz dwie strony zasad gry :)

Same suche zasady rzeczywiście mogą budzić wątpliwości "po co tak?", ale jak poznasz ich genezę - dlaczego autor tak a nie inaczej to rozwiązał i jak to się przekłada na rzeczywistość i realia lotów w kosmosie twoje wątpliwości powinny prysnąć niczym bańka mydlana zjedzona przez dziecko 8)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
rzabcio
Posty: 240
Rejestracja: 26 maja 2009, 09:40
Lokalizacja: Poznań, Winiary
Kontakt:

Re: Leaving earth

Post autor: rzabcio »

misioooo pisze:Same suche zasady rzeczywiście mogą budzić wątpliwości "po co tak?", ale jak poznasz ich genezę - dlaczego autor tak a nie inaczej to rozwiązał i jak to się przekłada na rzeczywistość i realia lotów w kosmosie twoje wątpliwości powinny prysnąć niczym bańka mydlana zjedzona przez dziecko 8)
Dokładnie tak!

Chyba to pisałem w głównym wątku gry, ale uwielbiam gry, w których zasady wchodzą w synergię z opisywanym zagadneniem, a ten aspekt udał się autorowi całkiem nieźle. Dzięki temu znający się na temacie lepiej wejdą w grę, a ci nieobeznani nieco się dowiedzą. :)
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
Gramajda - zagraj w najlepsze gry planszowe w Poznaniu
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Leaving earth

Post autor: Kosternik »

rzabcio pisze:
misioooo pisze:Same suche zasady rzeczywiście mogą budzić wątpliwości "po co tak?", ale jak poznasz ich genezę - dlaczego autor tak a nie inaczej to rozwiązał i jak to się przekłada na rzeczywistość i realia lotów w kosmosie twoje wątpliwości powinny prysnąć niczym bańka mydlana zjedzona przez dziecko 8)
Dokładnie tak!

Chyba to pisałem w głównym wątku gry, ale uwielbiam gry, w których zasady wchodzą w synergię z opisywanym zagadneniem, a ten aspekt udał się autorowi całkiem nieźle. Dzięki temu znający się na temacie lepiej wejdą w grę, a ci nieobeznani nieco się dowiedzą. :)
To się zgadza i przyznaję Wam rację w 100%. Jestem po lekturze obu instrukcji i tak na sucho to umykają mi jeszcze subtelności np. na koniec tury i na koniec roku co jak się okazuje ma ma duże znaczenie choćby w przypadku, który wyłuszczył Rzabcio.
Moja mała kolekcja, a myślę o...
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Leaving earth

Post autor: Yavi »

Dwa pytanka:
1. Istnieją dodatkowe sposoby na zdobywanie kasy poza: sprzedawaniem rzeczy innym, bonusom za misje wykonane przez innych i sprzedawaniem próbek, jeśli dana planeta ma taką zdolność?
2. Czy mogę w jednej turze odłączać/łączyć dowolną liczbę elementów statku, by przetestować rendezvous?
3. Mając 2-3 sukcesy w kartach outcome'ów nie da się ich usuną za darmo, prawda?
e: 4. Czy w jednym momencie mogę posiadać jedynie 4 statki, czy podobnie jak komponenty nie są one ograniczone drewienkami/kartami?
rzabcio
Posty: 240
Rejestracja: 26 maja 2009, 09:40
Lokalizacja: Poznań, Winiary
Kontakt:

Re: Leaving earth

Post autor: rzabcio »

1. Żaden inny sposób nie przychodzi mi do głowy...

2. Tak. Można także w kółko łączyć i rozłączać jedynie dwie części. Pamiętając jedynie o tym, że jeśli wynikiem jest uszkodzenie, a nie ma już czego uszkodzić statek jest niszczony. Można także "uszkadzać" astro-/taiko-/kosmonautów.

3. Zgadza się. Najlepsza z punktu widzenia kasy opcja to: "porażka + porażka + sukces", $10m. Najgorsza: "sukces + sukces + porażka", $25m.

EDIT: poprawka - zgadza się częściowo. Mając 2 lub 3 sukcesy na pewno będziesz musiał zapłacić odpowiednio za 1 lub 2 z nich. Darmowy będzie tylko ten ostatni i tylko jeśli zostanie sam.

4. Możesz posiadać więcej statków. Pamiętaj, że jeśli jakiegoś już nie potrzebujesz możesz zawsze go w całości zdjąć z planszy.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2016, 08:43 przez rzabcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
Gramajda - zagraj w najlepsze gry planszowe w Poznaniu
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Leaving earth

Post autor: misioooo »

Yavi skąd wiesz, że masz 2/3 sukcesy? Tych kart się nie ogląda. Jedynie jak używasz technologii to jedną widzisz... 5 razy z rzędu sukces może oznaczać, że masz tam 1/2/3 sukcesy. Ale nie wiesz tego dopóki nie pozbędziesz się porażek i nie dopracujesz jeszcze lepiej sukcesów.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
rzabcio
Posty: 240
Rejestracja: 26 maja 2009, 09:40
Lokalizacja: Poznań, Winiary
Kontakt:

Re: Leaving earth

Post autor: rzabcio »

Podejrzewał bym raczej, że Yavi zastanawia się czysto teoretycznie i/lub po kilku(nastu) testach po prostu domyśla się, że może mieć same sukcesy.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
Gramajda - zagraj w najlepsze gry planszowe w Poznaniu
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Leaving earth

Post autor: AkitaInu »

rzabcio pisze:Podejrzewał bym raczej, że Yavi zastanawia się czysto teoretycznie i/lub po kilku(nastu) testach po prostu domyśla się, że może mieć same sukcesy.
No no jasne ... ostatnio przegrałem grę bo myslałem że miałem same sukcesy :D a tu na koniec dup, rakietka się rozpadła i cały plan w piz.... błoto :P
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Leaving earth

Post autor: orzeh »

AkitaInu pisze:
rzabcio pisze:Podejrzewał bym raczej, że Yavi zastanawia się czysto teoretycznie i/lub po kilku(nastu) testach po prostu domyśla się, że może mieć same sukcesy.
No no jasne ... ostatnio przegrałem grę bo myslałem że miałem same sukcesy :D a tu na koniec dup, rakietka się rozpadła i cały plan w piz.... błoto :P
.. ja tak mam co chwilę :D
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Leaving earth

Post autor: Yavi »

rzabcio pisze:Podejrzewał bym raczej, że Yavi zastanawia się czysto teoretycznie i/lub po kilku(nastu) testach po prostu domyśla się, że może mieć same sukcesy.
Dokładnie tak :P. Wczoraj jedna z rakiet mnie zaskoczyła niespodziewanym niepowodzeniem, ale już rendezvous testowane kilkanaście razy daje pewne wskazówki co do wyniku. W grze ciągle brakuje mi kasy, szkoda że testy są tak drogie lub że dostajemy jej tak mało :P
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Leaving earth

Post autor: misioooo »

Yavi pisze:W grze ciągle brakuje mi kasy, szkoda że testy są tak drogie lub że dostajemy jej tak mało :P
Yavi, jak w życiu...

Strona 44 instrukcji:
Resetowanie funduszy w każdym roku – w przeciwieństwie do zachowania nieużytych środków z roku na rok – jest zamierzone i odzwierciedla efekt finansowania projektów ze środków rządowych. Gdy dany departament nie wykorzysta przydzielonego budżetu w ciągu roku to nie otrzyma takich samych środków w kolejnym roku.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Leaving earth

Post autor: Yavi »

misioooo pisze:
Yavi pisze:W grze ciągle brakuje mi kasy, szkoda że testy są tak drogie lub że dostajemy jej tak mało :P
Yavi, jak w życiu...

Strona 44 instrukcji:
Resetowanie funduszy w każdym roku – w przeciwieństwie do zachowania nieużytych środków z roku na rok – jest zamierzone i odzwierciedla efekt finansowania projektów ze środków rządowych. Gdy dany departament nie wykorzysta przydzielonego budżetu w ciągu roku to nie otrzyma takich samych środków w kolejnym roku.
Wiem, wiem, fabularnie pasuje :) Ale testowanie rakiet, opłaty za usuwanie wyników, kupowanie sprzętu - jak żyć Panie misioooo, jak żyć? ;)
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Leaving earth

Post autor: Kosternik »

Jestem po pierwszych lotach i mam wątpliwości do rozwiania:
- czy technologię wchodzenia w atmosferę można testować sondą lub dowolną rakietą (są odporne na spalenie w atmosferze) czy musi to być koniecznie kapsuła?
- czy testowanie technologii musi się odbywać "w ogniu walki"? Czyli np.: podtrzymywanie życia lub wchodzenie w atmosferę nie można przetestować na Ziemi tylko trzeba wysłać pustą kapsułę (żeby nie ryzykować życia kosmonauty) na orbitę i dopiero testować?
Wertuję instrukcję i ślepy jestem bo nie mogę znaleźć jednoznacznego zaprzeczenia.
Moja mała kolekcja, a myślę o...
rzabcio
Posty: 240
Rejestracja: 26 maja 2009, 09:40
Lokalizacja: Poznań, Winiary
Kontakt:

Re: Leaving earth

Post autor: rzabcio »

- Nie jestem pewien, wydaje mi się, że jeśli komponent nie wymaga danej technologii to nie możesz jej testować.

- Na Ziemii nie można testować, gdyż nie da się odtworzyć waunków. Możesz jednakże wysłać "pustą" kapsułę/stację kosmiczną. "Pustą" w cudzysłowiu, bo tak naprawdę i zgodnie z historią – wysyła się chomiki, psy i szympansy. :)
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
Gramajda - zagraj w najlepsze gry planszowe w Poznaniu
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Leaving earth

Post autor: pattom »

Misja na Księżyc gdzie musimy mieć działającą kapsułę.

Czy przed lądowaniem na Księżycu można zrobić zwiad zeby uniknąć niewiadomej jak srebrny glob jest jeszcze nieodkryty?
Ze zwiadu z orbity odkrywamy Księżyc czy jak jest zniszczenie statku to też statek tracimy? Czy to jest dopiero po wylądowaniu?
rzabcio
Posty: 240
Rejestracja: 26 maja 2009, 09:40
Lokalizacja: Poznań, Winiary
Kontakt:

Re: Leaving earth

Post autor: rzabcio »

Jasne, że można robić zwiad. Masz dwie opcje:
- badanie z kafelka w odległości jednego manewru (w przypadku Księżyca z orbity lub fly-by, potrzebna technologia Survey),
- wylądowanie czymkolwiek (najpraktyczniej, bo najtaniej – sondą / Probe).

W pierwszym przypadku oczywiście sonda się nie niszczy, nieważne co odkryje. Ale i próbki nie może zebrać. Dość to logiczne, w końcu bada powierzchnię z odległości za pomocą kamer i/lub czujników.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
Gramajda - zagraj w najlepsze gry planszowe w Poznaniu
Padre_W_stare_konto
Posty: 165
Rejestracja: 14 lis 2015, 20:17
Kontakt:

Re: Leaving earth

Post autor: Padre_W_stare_konto »

Kosternik pisze: - czy technologię wchodzenia w atmosferę można testować sondą lub dowolną rakietą (są odporne na spalenie w atmosferze) czy musi to być koniecznie kapsuła?
Musi być kapsuła bo tylko kapsuły są powiązane z technologią, zerknij na karte Re-entry. Jeśli mnie pamięć nie myli to masz text When capsule face "cloud" czy coś w tym stylu.

Fabularnie to wiadomo kapsuły są na tyle słabe i mają potencjalnie wrażliwy na uszkodzenia środek (ludzie, zwierzęta) że muszą być wytrzymałe by ich ochronić. Reszta komponentów jest na tyle mocna i odporna że nie groźna im atmosfera.
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Leaving earth

Post autor: Pastorkris »

Szybkie pytanko:
W instrukcji przewija się, że rakieta może być zbudowana z dowolnej liczby elementów. Czy to oznacza, że mogę rakietę "skonstruować" dla przykładu z jednego silnika Juno? Wystartować (by go przetestować), spalić w atmosferze i testować lądowanie samym "pustym" pionkiem?
rzabcio
Posty: 240
Rejestracja: 26 maja 2009, 09:40
Lokalizacja: Poznań, Winiary
Kontakt:

Re: Leaving earth

Post autor: rzabcio »

Tak, możesz skonstruować taką rakietę tylko z Juno.
Nie, nie możesz czymś takim wylądować, bo... nie będzie czym. Rakietę odrzuca się bowiem zaraz po odpaleniu i przetestowaniu.

Ale możesz dla przykładu trzema Juno wynieść czwartą Juno na lot suborbitalny i wtedy nią wylądować bez jej spalania, będzie więc na kolejne testy. :)
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
Gramajda - zagraj w najlepsze gry planszowe w Poznaniu
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Leaving earth

Post autor: misioooo »

rzabcio pisze:Ale możesz dla przykładu trzema Juno wynieść czwartą Juno na lot suborbitalny i wtedy nią wylądować bez jej spalania, będzie więc na kolejne testy. :)
Taniej będzie wynieść zwykłą sondę 3 Juno. Przetestujemy 3 Juno i jak się uda - sondą wrócimy na ziemię być może testując lądowanie (albo i nie, ale wtedy na spadochronach spada więc i tak sondę odzyskujemy). Przy okazji można zaliczyć misje Sounding Rocket, Working probe/capsule in space jeśli są dostępne.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Leaving earth

Post autor: Pan_K »

No i tu mam wątpliwość: czy można testować lądowanie np. Probem, czy tylko tą kapsułą, która jest lądownikiem (i ma w warunkach zakupu usprawnienie lądowania)? W takim wypadku trzeba by kupić najpierw odpowiednią kapsułę, by testować czy to lądowanie, czy np. podtrzymywanie życia. Oznacza to, że lądowanie testować możemy tylko na księżycu, gdzie nie ma atmosfery na tyle gęstej by kapsuła spaliła się wchodząc w nią, bo lądownik spala się w atmosferze. Względnie przy powrocie z Suborbital Flight na Ziemię.
I dalej w den deseń: czy rzeczone podtrzymanie życia działa na dowolnej kapsule biorącej na pokład kosmonautów, czy tylko na tej, która ma w warunkach takie usprawnienie? Na dobrą sprawę wyobrażam sobie, że tylko na tej z warunkiem usprawnienie podtrzymania życia: w pozostałych ludzie muszą mieć na sobie skafandry. Ale jednak jest to znaczące utrudnienie gry w stosunku do wersji alternatywnej, wg której starczy odpowiednie usprawnienie, by działało na wszystkie komponenty, a nie tylko te mające daną technologię w warunkach zakupu.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Leaving earth

Post autor: Kosternik »

Co do testów:
- lądowanie - możesz testować dosłownie wszystkim (prócz astronauty ;)), testowanie lądowania jest możliwe wszędzie tam gdzie masz symbol lądownika w tym również w nawiasach,
- wchodzenie w atmosferę - tylko kapsułami (wszystkimi) i tylko tam gdzie masz symbol chmurki w tym również w nawiasach,
- podtrzymywanie życia - tylko kapsułami (wszystkimi - niezależnie co mają wpisane w 'REQ').
Moja mała kolekcja, a myślę o...
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Leaving earth

Post autor: Pan_K »

Kosternik pisze:Co do testów:
- lądowanie - możesz testować dosłownie wszystkim (prócz astronauty ;)), testowanie lądowania jest możliwe wszędzie tam gdzie masz symbol lądownika w tym również w nawiasach,
- wchodzenie w atmosferę - tylko kapsułami (wszystkimi) i tylko tam gdzie masz symbol chmurki w tym również w nawiasach,
- podtrzymywanie życia - tylko kapsułami (wszystkimi - niezależnie co mają wpisane w 'REQ').
Ale jest to gdzieś napisane w instrukcji?
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Leaving earth

Post autor: misioooo »

Kosternik pisze:Co do testów:
- lądowanie - możesz testować dosłownie wszystkim (prócz astronauty ;)), testowanie lądowania jest możliwe wszędzie tam gdzie masz symbol lądownika w tym również w nawiasach,
- wchodzenie w atmosferę - tylko kapsułami (wszystkimi) i tylko tam gdzie masz symbol chmurki w tym również w nawiasach,
- podtrzymywanie życia - tylko kapsułami (wszystkimi - niezależnie co mają wpisane w 'REQ').
Dla uściślenia kapsułami, które mają miejsce dla przynajmniej jednego kosmonauty.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
ODPOWIEDZ