Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
probbi pisze: ↑06 lip 2019, 07:34
Świetna partia w której wygrałem ja mając cel abym przeżył ja i minimum jedna inna osoba oraz żołnierz dzięki odkryciu dwóch słabości. Naukowiec zmieniając koordynaty przeszkodził kapitanowi i mechanikowi.
jak? jesli byli w kapsule to dolecieli do ziemi. wiec zmiana koordynatow nie powinna im przeszkodzic wykonac zadanie.
probbi pisze: ↑06 lip 2019, 07:34
Mam tylko pytanie odnoście szmerow w korytarzu z zamkniętymi drzwiami. Czy w takiej sytuacji obcy pojawia się przed czy za nimi?
Intruz nie pojawia się, ale rozwala drzwi.
nie rozwala drzwi, ale intruz sie pojawia u Ciebie
probbi pisze: ↑06 lip 2019, 07:34
Świetna partia w której wygrałem ja mając cel abym przeżył ja i minimum jedna inna osoba oraz żołnierz dzięki odkryciu dwóch słabości. Naukowiec zmieniając koordynaty przeszkodził kapitanowi i mechanikowi.
jak? jesli byli w kapsule to dolecieli do ziemi. wiec zmiana koordynatow nie powinna im przeszkodzic wykonac zadanie.
probbi pisze: ↑06 lip 2019, 07:34
Mam tylko pytanie odnoście szmerow w korytarzu z zamkniętymi drzwiami. Czy w takiej sytuacji obcy pojawia się przed czy za nimi?
Intruz nie pojawia się, ale rozwala drzwi.
nie rozwala drzwi, ale intruz sie pojawia u Ciebie
Rzeczywiście mój błąd. Drzwi są rozwalane tylko w wypadku wyrzucenia niebezpieczeństwa. Instrukcja strona 17
Gdy intruzi próbują przejść przez korytarz z zamkniętymi drzwiami, zamiast się ruszać niszczą drzwi. Zasada ta dotyczy również ruchu wywołanego rzutem na szmery z wynikiem niebezpieczeństwa.
Czy efekt karty głębokich ran się kumuluje: mam 2 karty "Dłoń" - koszt akcji z kart przedmiotów wzrasta o 1. Czy jak mam 2 takie karty to koszt wzrasta o 2 ?
Czy można się zahibernować w przypadku gdy w Hibernatorium jest pożar ?
Czy efekt karty głębokich ran się kumuluje: mam 2 karty "Dłoń" - koszt akcji z kart przedmiotów wzrasta o 1. Czy jak mam 2 takie karty to koszt wzrasta o 2 ?
Czy można się zahibernować w przypadku gdy w Hibernatorium jest pożar ?
1) Nie kumulują się. Jedynie ciężej będzię wyleczyć. 2) Musisz ugasić pożar.
thegammer pisze: ↑06 lip 2019, 14:21
Czy efekt karty głębokich ran się kumuluje: mam 2 karty "Dłoń" - koszt akcji z kart przedmiotów wzrasta o 1. Czy jak mam 2 takie karty to koszt wzrasta o 2 ?
Nie, efekty tych samych ran się nie kumulują.
Czy można się zahibernować w przypadku gdy w Hibernatorium jest pożar ?
To pytanie padło wczoraj na BGG. Tak, możesz się zahibernować, gdy w Hibernatorium jest pożar.
Witam. Dziś podczas rozgrywki, jeden gracz kontrolował intruzów po śmierci swojej postaci. Zagrywał on karty intruzów aby wykonywać atak, a więc wg instrukcji ze strony 27 "gracz (intruzi) dobiera tyle kart ataku intruzów, ile wskazuje liczba na karcie którą zagrał"
To jest dla nas zrozumiałe, natomiast czy i w jaki sposób rozpatruje się tekst z pola : KARTY ATAKU?
Czy jest to tylko dodatkowa informacja na temat tego samego działania? Było tak, że wartość karty wynosiła 4 a w opisie było np. " Dobierz 3..." Czy jest to błąd w druku? Proszę o pomoc.
aldranod pisze: ↑06 lip 2019, 15:46
Witam. Dziś podczas rozgrywki, jeden gracz kontrolował intruzów po śmierci swojej postaci. Zagrywał on karty intruzów aby wykonywać atak, a więc wg instrukcji ze strony 27 "gracz (intruzi) dobiera tyle kart ataku intruzów, ile wskazuje liczba na karcie którą zagrał"
To jest dla nas zrozumiałe, natomiast czy i w jaki sposób rozpatruje się tekst z pola : KARTY ATAKU?
Czy jest to tylko dodatkowa informacja na temat tego samego działania? Było tak, że wartość karty wynosiła 4 a w opisie było np. " Dobierz 3..." Czy jest to błąd w druku? Proszę o pomoc.
A tu jest jeszcze zabawniejsza sytuacja, bo w kartach gracza kierującego intruzami w każdej, która zawiera teks "Dobierz 3 karty i zagraj 1" jest błąd tłumaczenia. W każdej jednej z tym tekstem.
Oryginalnie powinno być "Dobierz 2 karty i zagraj 1"
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
miszczu666 pisze: ↑06 lip 2019, 16:46
A tu jest jeszcze zabawniejsza sytuacja, bo w kartach gracza kierującego intruzami w każdej, która zawiera teks "Dobierz 3 karty i zagraj 1" jest błąd tłumaczenia. W każdej jednej z tym tekstem.
Oryginalnie powinno być "Dobierz 2 karty i zagraj 1"
Morsereg pisze: ↑06 lip 2019, 08:43
jak? jesli byli w kapsule to dolecieli do ziemi. wiec zmiana koordynatow nie powinna im przeszkodzic wykonac zadanie.
Bo miał zadanie aby statek dolecial na Ziemię. W momencie wsiadania do kapsuły było ok, ale później się zmieniło.
Z waszych odpowiedzi wynika, że moja pilota nie była jednak tak bezpieczna po zamknięciu się na cztery spusty. Nie zmienia to jednak moich odczuć co do gry. Najbardziej filmowa pozycja w jaką zdarzało mi się zagrać
Jedno z wydarzeń powoduje pojawienie się znacznik pożaru w każdym z sąsiadujących pomieszczeń.
Czy znaczniki pożaru pojawiają się w nieodkrytych jeszcze pomieszczeniach ?
thegammer pisze: ↑07 lip 2019, 20:19
Jedno z wydarzeń powoduje pojawienie się znacznik pożaru w każdym z sąsiadujących pomieszczeń.
Czy znaczniki pożaru pojawiają się w nieodkrytych jeszcze pomieszczeniach ?
Jestem po pierwszej rozgrywce i mam pytanie związane z taką sytuacją:
Ostatni żywy bohater zostaje zahibernowany , a pozostaje jeszcze kilka wolnych tur. Czy od razu przechodzę do rozpatrzenia zakończenia, czy za każdą wolną turę dociągam kartę wydarzenia ? W instrukcji znalazłem tylko informację, że postacie w hibernacji są bronione przez systemy statku i nie są atakowane przez stwory.
Smoku pisze: ↑07 lip 2019, 22:50
Jestem po pierwszej rozgrywce i mam pytanie związane z taką sytuacją:
Ostatni żywy bohater zostaje zahibernowany , a pozostaje jeszcze kilka wolnych tur. Czy od razu przechodzę do rozpatrzenia zakończenia, czy za każdą wolną turę dociągam kartę wydarzenia ? W instrukcji znalazłem tylko informację, że postacie w hibernacji są bronione przez systemy statku i nie są atakowane przez stwory.
Instrukcja str 11 pisze:
Ginie ostatnia żywa niezahibernowana postać na pokładzie
statku albo taka postać zapada w stan hibernacji, albo korzysta
z kapsuły ratunkowej – co oznacza, że nikt nie ma już niczego więcej
do zrobienia na statku. Jeśli w tej sytuacji aktywna była procedura samozniszczenia, przesuńcie
znacznik na ostatnie czerwone pole toru samozniszczenia. Jeśli nie, przesuńcie
znacznik czasu na ostatnie czerwone pole toru czasu. W obu przypadkach
rozegrajcie efekty takich sytuacji, jak opisano powyżej.
Jest to koniec gry i nie ciągnie się kart wydarzeń.
Zagrałem pierwszy raz w Nemesis. Grałem na razie SOLO 2 postaciami w trybie full coop.
Czy dobrze zagrałem wydarzenie (nie pamiętam nazwy) - Każda postać z larwą ginie. Należy sprawdzić 4 karty zarażenia dla każdej postaci i jeśli jakakolwiek z nich jest zarażona - dostaje się larwę. Zagrałem że dobrałem każdej postaci 4 karty zarażenia i je sprawdziłem - nie te które się ma w talii akcji.
Jeśli dobrze zagrałem to jest to MOCNE wydarzenie - zwłaszcza że wyszło w pierwszej turze. Właściwie to zdefiniowało całą późniejszą rozgrywkę - bo musiałem się pozbyć tego cholerstwa.
Kolejne pytanie - Wchodzę do pomieszczenia rzucam na szmery - oczywiście udało mi się zwabić intruza:). Mam usunąć wszystkie okoliczne szmery i wstawić przeciwnika. Czy usuwam szmery także z kanałów technicznych? No ja NIE usunąłem - usunąłem szmery tylko ze zwykłych korytarzy. Myślę sobie że może jednak z technicznych też powinienem usunąć?
Jedno pomieszczenie się paliło (żeton wskazywał na ogień w pomieszczeniu). Jednak w późniejszych fazach ten ogień się nie rozprzestrzenia nigdzie? W całej rozgrywce miałem tylko 1 pomieszczenie z ogniem - jakoś tak prosto się wydaje.
Pomieszczenie kontroli silników - pozwala 1 akcja sprawdzić stan wszystkich silników czy tylko wybranego (1, lub 2, lub 3)? Ja zagrałem że podejrzałem status wszystkich silników.
Gdy wyciągam z worka żeton i wychodzi larwa. Chyba nie zrozumiałam instrukcji. Grałem tak, że po prostu odrzucam żeton i dodaję do worka kolejny żeton dorosłego. Czy nie powinienem wystawić też wroga w tym momencie? Figurki larwy? Nie wyciągnąłem pełzacza - ale chyba powinien działać tak samo (tylko dodajemy do worka żeton reproduktora)?
Ja zagrałem że tylko odrzucam żeton i dodaję nowy mocniejszy - chyba źle?
No i na koniec jeszcze jedno - co prawda mnie to ominęło ale - załóżmy że obie postacie hibernują jest koniec gry. Koordynaty dobre, silniki sprawne, ale powiedzmy że jedna postać jest zarażona. Czy drużyna wygrywa czy nie?
Golfang pisze: ↑08 lip 2019, 10:10
Kolejne pytanie - Wchodzę do pomieszczenia rzucam na szmery - oczywiście udało mi się zwabić intruza:). Mam usunąć wszystkie okoliczne szmery i wstawić przeciwnika. Czy usuwam szmery także z kanałów technicznych? No ja NIE usunąłem - usunąłem szmery tylko ze zwykłych korytarzy. Myślę sobie że może jednak z technicznych też powinienem usunąć?
O ile pamiętam, to z technicznych też powinieneś usunąć.
Golfang pisze: ↑08 lip 2019, 10:10
Jedno pomieszczenie się paliło (żeton wskazywał na ogień w pomieszczeniu). Jednak w późniejszych fazach ten ogień się nie rozprzestrzenia nigdzie? W całej rozgrywce miałem tylko 1 pomieszczenie z ogniem - jakoś tak prosto się wydaje.
Ogień rozprzestrzenia się przez odpowiednie wydarzenie do wszystkich sąsiadujących pomieszczeń (drzwi blokują), więc jak masz 3 pożary, to wylosowanie tego wydarzenia najczęściej kończy grę
Golfang pisze: ↑08 lip 2019, 10:10
Kolejne pytanie - Wchodzę do pomieszczenia rzucam na szmery - oczywiście udało mi się zwabić intruza:). Mam usunąć wszystkie okoliczne szmery i wstawić przeciwnika. Czy usuwam szmery także z kanałów technicznych? No ja NIE usunąłem - usunąłem szmery tylko ze zwykłych korytarzy. Myślę sobie że może jednak z technicznych też powinienem usunąć?
O ile pamiętam, to z technicznych też powinieneś usunąć.
Golfang pisze: ↑08 lip 2019, 10:10
Jedno pomieszczenie się paliło (żeton wskazywał na ogień w pomieszczeniu). Jednak w późniejszych fazach ten ogień się nie rozprzestrzenia nigdzie? W całej rozgrywce miałem tylko 1 pomieszczenie z ogniem - jakoś tak prosto się wydaje.
Ogień rozprzestrzenia się przez odpowiednie wydarzenie do wszystkich sąsiadujących pomieszczeń (drzwi blokują), więc jak masz 3 pożary, to wylosowanie tego wydarzenia najczęściej kończy grę
Czyli zagrałem dobrze - bo takie wydarzenie nie wyszło...
Golfang pisze: ↑08 lip 2019, 10:10
Zagrałem pierwszy raz w Nemesis. Grałem na razie SOLO 2 postaciami w trybie full coop.
Czy dobrze zagrałem wydarzenie (nie pamiętam nazwy) - Każda postać z larwą ginie. Należy sprawdzić 4 karty zarażenia dla każdej postaci i jeśli jakakolwiek z nich jest zarażona - dostaje się larwę. Zagrałem że dobrałem każdej postaci 4 karty zarażenia i je sprawdziłem - nie te które się ma w talii akcji.
Jeśli dobrze zagrałem to jest to MOCNE wydarzenie - zwłaszcza że wyszło w pierwszej turze. Właściwie to zdefiniowało całą późniejszą rozgrywkę - bo musiałem się pozbyć tego cholerstwa.
Bez nazwy wydarzenia ciężko pomóc.
Golfang pisze: ↑08 lip 2019, 10:10
Kolejne pytanie - Wchodzę do pomieszczenia rzucam na szmery - oczywiście udało mi się zwabić intruza:). Mam usunąć wszystkie okoliczne szmery i wstawić przeciwnika. Czy usuwam szmery także z kanałów technicznych? No ja NIE usunąłem - usunąłem szmery tylko ze zwykłych korytarzy. Myślę sobie że może jednak z technicznych też powinienem usunąć?
Szmery usuwasz także z korytarzy technicznych.
Golfang pisze: ↑08 lip 2019, 10:10
Jedno pomieszczenie się paliło (żeton wskazywał na ogień w pomieszczeniu). Jednak w późniejszych fazach ten ogień się nie rozprzestrzenia nigdzie? W całej rozgrywce miałem tylko 1 pomieszczenie z ogniem - jakoś tak prosto się wydaje.
Tak jak pisał Kilson ogień rozprzestrzenia się tylko przez wydarzenia. Jak pali Ci się hibernatorium to po wydarzeniu masz 5 pomieszczeń w ogniu.
Golfang pisze: ↑08 lip 2019, 10:10
Pomieszczenie kontroli silników - pozwala 1 akcja sprawdzić stan wszystkich silników czy tylko wybranego (1, lub 2, lub 3)? Ja zagrałem że podejrzałem status wszystkich silników.
W pomieszczeniu "centrum kontroli napędu" sprawdzasz status 3 silników:
Instrukcja str 25 pisze:
Możesz sprawdzić status 3 silników.
Możesz sprawdzić status silnika nawet w sytuacji, gdy w jego Maszynowni
jest znacznik awarii.
W Centrum kontroli napędu nie można zmieniać statusu silników.
Golfang pisze: ↑08 lip 2019, 10:10
Gdy wyciągam z worka żeton i wychodzi larwa. Chyba nie zrozumiałam instrukcji. Grałem tak, że po prostu odrzucam żeton i dodaję do worka kolejny żeton dorosłego. Czy nie powinienem wystawić też wroga w tym momencie? Figurki larwy? Nie wyciągnąłem pełzacza - ale chyba powinien działać tak samo (tylko dodajemy do worka żeton reproduktora)?
Ja zagrałem że tylko odrzucam żeton i dodaję nowy mocniejszy - chyba źle?
To zależy kiedy wyciągasz ten żeton z worka. Jak sprawdzasz spotkanie bo były 2 szmery w jednym korytarzu to kładziesz figurkę na planszy i znią walczysz (nawet z larwą). To co opisałeś robi się gdy rozpatrujesz fazę Koloni Intruzów.
Golfang pisze: ↑08 lip 2019, 10:10
No i na koniec jeszcze jedno - co prawda mnie to ominęło ale - załóżmy że obie postacie hibernują jest koniec gry. Koordynaty dobre, silniki sprawne, ale powiedzmy że jedna postać jest zarażona. Czy drużyna wygrywa czy nie?
To czy przeżyje czy nie jest opisane w instrukcji na stronie 11 w sekcji "sprawdzanie warunków zwycięstwa" punk 3 "sprawdzenie skażenia"
Golfang pisze: ↑08 lip 2019, 10:10
Gdy wyciągam z worka żeton i wychodzi larwa. Chyba nie zrozumiałam instrukcji. Grałem tak, że po prostu odrzucam żeton i dodaję do worka kolejny żeton dorosłego. Czy nie powinienem wystawić też wroga w tym momencie? Figurki larwy? Nie wyciągnąłem pełzacza - ale chyba powinien działać tak samo (tylko dodajemy do worka żeton reproduktora)?
Ja zagrałem że tylko odrzucam żeton i dodaję nowy mocniejszy - chyba źle?
To zależy kiedy wyciągasz ten żeton z worka. Jak sprawdzasz spotkanie bo były 2 szmery w jednym korytarzu to kładziesz figurkę na planszy i znią walczysz (nawet z larwą). To co opisałeś robi się gdy rozpatrujesz fazę Koloni Intruzów.
Czyli źle zagrałem - bo ja zawsze robiłem tak samo... Choć pewności nie mam - 3 żetony larwy mi wyszły, ale teraz to nie pamiętam w jakich okolicznościach. Będę wiedział na przyszłość. Dzięki za pomoc.
Sytuacja 1)
W wyniku szmerów wyskakuje larwa. Nie ubiję poczwarki to mam ją na karcie postaci i dobieram 1 kartę skażenia. W pomieszczeniu KOMORA DEKONTAMINACJI wg instrukcji mogę "usunąć wszystkie ZARAŻONE karty". A te które nie są zarażone? No i pozbyć się larwy.
Sytuacja 2)
Mam larwę i kartę skażenia. Dzięki jakiemuś działaniu mogę przeskanować kartę skażenia.
A) Karta nie jest ZARAŻONA. Odrzucam tą kartę na stos kart odrzuconych swojej talii czy na stos wykorzystanych kart skażenia? Czy larwa zostaje ze mną, czy też się jej pozbywam?
B) Karta jest ZARAŻONA. Dobieram nową kartę skażenia i jeśli jest ZARAŻONA to umieram gdyż dostałbym drugą larwę? Gdyby nie było napisu ZARAŻENIE to co wówczas?
Jest karta zdarzenia, która nakazuje dobrać 4 karty skażenia. Dobieramy skażenie ze swojej talii akcji (jeśli tam w ogóle są), czy z talii skażenia? Następnie skanujemy, rozpatrujemy efekt i te karty gdzie odkładamy?
Ogólnie jeśli karta nakazuje usunąć ZARAŻONE karty to usuwamy wszystkie skażone karty w swojej talii, czy tylko te które mają napis ZARAŻENIE?
Witam.
Pytanie odnośnie maszynowni (wszystkich). Czy koszt "2" dotyczy tylko sprawdzenia statusu silnika, czy dotyczy też naprawy za pomocą karty akcji/przedmiotu (tzn. dolicza się do kosztu karty naprawy)?
maszynownia
[2] Sprawdź silnik
Sprawdź status silnika w tej Maszynowni – podejrzyj wierzchni żeton silnika, nie pokazując go pozostałym graczom. Nie musisz mówić prawdy o tym, co widziałeś. Wierzchni żeton silnika określa jego aktualny status! napraw (albo uszkodź) silnik –
możesz wykonać akcję „Naprawy/Uszkodzenia” silnika w tym pomieszczeniu (za pomocą akcji „Naprawy” lub przedmiotu „Narzędzia”)
wladekbud pisze: ↑08 lip 2019, 12:29
Witam.
Pytanie odnośnie maszynowni (wszystkich). Czy koszt "2" dotyczy tylko sprawdzenia statusu silnika, czy dotyczy też naprawy za pomocą karty akcji/przedmiotu (tzn. dolicza się do kosztu karty naprawy)?
maszynownia
[2] Sprawdź silnik
Sprawdź status silnika w tej Maszynowni – podejrzyj wierzchni żeton silnika, nie pokazując go pozostałym graczom. Nie musisz mówić prawdy o tym, co widziałeś. Wierzchni żeton silnika określa jego aktualny status! napraw (albo uszkodź) silnik –
możesz wykonać akcję „Naprawy/Uszkodzenia” silnika w tym pomieszczeniu (za pomocą akcji „Naprawy” lub przedmiotu „Narzędzia”)
Koszt pomieszczenia tyczy się tylko podejrzenia silników. Naprawę robisz kartami akcji i one mają swój koszt.
wladekbud pisze: ↑08 lip 2019, 12:29
Witam.
Pytanie odnośnie maszynowni (wszystkich). Czy koszt "2" dotyczy tylko sprawdzenia statusu silnika, czy dotyczy też naprawy za pomocą karty akcji/przedmiotu (tzn. dolicza się do kosztu karty naprawy)?
maszynownia
[2] Sprawdź silnik
Sprawdź status silnika w tej Maszynowni – podejrzyj wierzchni żeton silnika, nie pokazując go pozostałym graczom. Nie musisz mówić prawdy o tym, co widziałeś. Wierzchni żeton silnika określa jego aktualny status! napraw (albo uszkodź) silnik –
możesz wykonać akcję „Naprawy/Uszkodzenia” silnika w tym pomieszczeniu (za pomocą akcji „Naprawy” lub przedmiotu „Narzędzia”)
Koszt 2 dotyczy TYLKO sprawdzenia lub naprawy/zepsucia.
1. najpierw sprawdzasz - 1 akcja płacisz 2
2a. jeśli był zepsuty - naprawiasz - 1 akcja z karty (kolejny koszt trzeba opłacić)
2b. jeśli był sprawny - psujesz - 1 akcja z karty (kolejny koszt trzeba opłacić)
Podobnie ma się sprawa w kokpicie - 1 akcja koszt 2 -> sprawdzenie koordynat, później dodatkowa 1 akcja koszt 2 - zmiana koordynat.
Dlatego dobrze jest znaleźć pomieszczenie "centrum kontroli napędu" w którym można jedną akcją za koszt 2 sprawdzić WSZYSTKIE 3 statusy silników (nie ma tutaj opcji naprawy/zepsucia silników)
lazarro pisze: ↑08 lip 2019, 12:09
Sytuacja 1)
W wyniku szmerów wyskakuje larwa. Nie ubiję poczwarki to mam ją na karcie postaci i dobieram 1 kartę skażenia. W pomieszczeniu KOMORA DEKONTAMINACJI wg instrukcji mogę "usunąć wszystkie ZARAŻONE karty". A te które nie są zarażone? No i pozbyć się larwy.
A te które nie są zarażone możesz wtedy bezpiecznie usunąć akcją "odpoczynku", którą ma każda postać.
lazarro pisze: ↑08 lip 2019, 12:09
Sytuacja 2)
Mam larwę i kartę skażenia. Dzięki jakiemuś działaniu mogę przeskanować kartę skażenia.
A) Karta nie jest ZARAŻONA. Odrzucam tą kartę na stos kart odrzuconych swojej talii czy na stos wykorzystanych kart skażenia? Czy larwa zostaje ze mną, czy też się jej pozbywam?
B) Karta jest ZARAŻONA. Dobieram nową kartę skażenia i jeśli jest ZARAŻONA to umieram gdyż dostałbym drugą larwę? Gdyby nie było napisu ZARAŻENIE to co wówczas?
A) To co się dzieje z kartą powinno być opisane przy akcji, która wymusiła skanowanie. Larwa zostaje.
B) Umierasz, bo dostałbyś 2 larwę, a jak nie ma napisu to chodzi ci o punkt A?
lazarro pisze: ↑08 lip 2019, 12:09
Jest karta zdarzenia, która nakazuje dobrać 4 karty skażenia. Dobieramy skażenie ze swojej talii akcji (jeśli tam w ogóle są), czy z talii skażenia? Następnie skanujemy, rozpatrujemy efekt i te karty gdzie odkładamy?
Dociągasz ze swojej talii 4 karty (akcji lub jeśli się trafi to zakażenia) i odrzucasz potem na swój stos odrzuconych.
lazarro pisze: ↑08 lip 2019, 12:09
Ogólnie jeśli karta nakazuje usunąć ZARAŻONE karty to usuwamy wszystkie skażone karty w swojej talii, czy tylko te które mają napis ZARAŻENIE?
Jeśli masz usunąć karty "zarażone", to tylko te z napisem, a jak karty "zakażenia" to wszelkie tego typu.
Golfang pisze: ↑08 lip 2019, 10:10
...
Czy dobrze zagrałem wydarzenie (nie pamiętam nazwy) - Każda postać z larwą ginie. Należy sprawdzić 4 karty zarażenia dla każdej postaci i jeśli jakakolwiek z nich jest zarażona - dostaje się larwę. Zagrałem że dobrałem każdej postaci 4 karty zarażenia i je sprawdziłem - nie te które się ma w talii akcji.
Jeśli dobrze zagrałem to jest to MOCNE wydarzenie - zwłaszcza że wyszło w pierwszej turze. Właściwie to zdefiniowało całą późniejszą rozgrywkę - bo musiałem się pozbyć tego cholerstwa.
...
Odnośnie tego:
Dobierasz 4 karty ze swojego stosu kart akcji. Potem jeśli są tam karty zarażenia - skanujesz. Jeśli jest zarażenie - dokładasz larwę na kartę postaci. Następnie odrzucasz te 4 karty na stos odrzuconych kart akcji.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)