Call of Cthulhu LCG

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: melee »

tak, do shotguna potrzebny jest ktoś z toughnessem, akurat w 1 partii tak się udało
teraz przez całe 3 godziny gry miałem jedną postać z toughness
żadnej z willpower
na samym początku miałem ten samochód, ale spadł z postacią (straciłem 7)
gmen, tmen itd na samym dole talii, podobnei shotgun blast
dynamit dostałem w momencie przegrania gry
żadna inna opcja też mi nie przyszła na rękę
co by było, gdyby cthulhu miał 3 takie postaci jak ten ravegerze?
właśnie o to chodzi w tym zbrojeniu, ja sobie wezmę 3 shotguny, Madzia 3 potwory...

problem z wymianą całego decku jest taki, że chcesz agencję (która na razie trzyma mnie przy życiu) i hastura, którego lubi Madzia, więc to odpada. Mogę zamienić Shuba za agencję ;)
Ostatnio zmieniony 24 sty 2009, 11:47 przez melee, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 262
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: cahir »

melee pisze: właśnie o to chodzi w tym zbrojeniu, ja sobie wezmę 3 shotguny, Madzia 3 potwory...

problem z wymianą całego doku jest taki, że chcesz agencję (która na razie trzyma mnie przy życiu) i hastura, którego lubi Madzia, więc to odpada. Mogę zamienić Shuba za agencję ;)
No to musisz postawić na równomierny rozwój. Ty dostaniesz zestaw agencyjny, a Madzia co :wink: :?: Agencja i Cthulhu ode mnie za Shubi i Hastura( Yog`iego też można polubić :lol: )Jak się zgodzicie to napisz mi adres na pw :idea: Jak nie, to nadal czekam na oferty,,,
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 970
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: Wallenstein »

Jak się ma zasada:
Cards with cost of zero do not require a domain to be drained in order to pay their cost, nor do they require a resource match. do keyworda Steadfast i zagrywania karty Sword of Y'ha-tallo?
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: godpuppet »

Jedno drugiemu nie przeszkadza :) Jest to zrobione po to, zeby nie wrzucac kart z kosztem 0 do dowolnej talii - skoro nie musisz placic za karte, nie potrzebujesz resource match i mozesz grac ta karta w dowolnej talii.
jesli masz steadfast, czyli karta wymaga posiadania okreslonej ilosci zasobow z danej frakcji pod dowolnymi domenami (niekoniecznie w tej uzywanej do zagrania) - to musisz miec np. karty frakcji Cthulhu w talii (i pod domenami), zeby zagrac Sword of Y'ha-tallo.
nie wiem, czy wystarczajaco jasno wytlumaczylem :oops:
edit: moze jeszcze tak - zeby zagrac Sword, musisz najpierw spelnic wymogi steadfasta - czyli zanim ja zagrasz za 0, musisz miec cthulhowe zasoby pod domenami.
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 970
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: Wallenstein »

OK, jasne. Dzięki.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: godpuppet »

to przy okazji zajawki dwoch nowych Asylum Packow:
Spawn of the Sleeper:
http://new.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidn=356
Horror Beneath the Surface
http://new.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidn=386

Baza kart powoli rosnie...
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
westwood
Posty: 432
Rejestracja: 04 gru 2007, 02:45
Lokalizacja: Kraków

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: westwood »

Oba powyższe AP już się ukazały, a ten pierwszy od niedawna jest dostępny w Rebelu.
Jeszcze nie posiadam żadnego z tych dodatków, ale stwierdzam, że podoba mi się kierunek jaki przybiera seria z Julią - manipulacje ikonkami i karty wyraźnie oddające charakter poszczególnych frakcji.
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 262
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: cahir »

http://www.cthulhu.yoyo.pl/viewtopic.php?p=8684#8684
FAQ Turniejowy
-Co?
* I Turniej Polskiej Ligi Call of Cthulhu LCG Sezonu 2009 w Starachowicach
- Gdzie?
* Starachowickie Centrum Gier Karcianych i Fantastyki Ogólnie Pojętej "Zgrzyt" oddział "Południe" ul. Langiewicza 36 , wejście od ul. Miodowej
- Kiedy?
* Sobota - Niedziela 28-01 Luty/Marzec A.D. 2009
- O której?
* Jak wszyscy już będą na miejscu :-P
-Po ile?
* Zależnie od liczby osób
Reszta informacji pod podanym linkiem( w tym telefony do organizatorów). Wiem, że połączenia do Starachowic jakie są, takie są, ale szczególnie polecam dla tych co kupili sobie to wielkie pudełko, rozłożyli karty, pograli,ale widzą, że jednak coś w ich decku zgrzyta i czegoś brakuje. Innymi słowy możliwość wymiany doświadczeń i kart z graczami z całej Polski. Nie myślcie tylko " po co mam jechać i tak przegram" bo nowicjuszy będzie znacznie więcej, a nagród nie przeznaczamy dla trzech pierwszych miejsc, tylko dla wszystkich. Zresztą nagrody mogą być hmm...dość życiowe. Anyway - ogłoszono i zapisano

A teraz trochę spoilerowania o nowych asylumach:
SPAWN OF THE SLEEPER
Dr. Carson: Uncommon Character Cost 1, Skill 1, Investigation Icon. Text: Action: Exhaust Dr. Carson to restore and ready an insane character.
Bardzo fajna postać, choć jakby kosztowała choć jeden więcej nie znalazła by uznania. A tak przydać się może w pierwszej turze, a potem bardziej jako support.
Rabbit’s Foot: Uncommon Support Cost 0 Text: Attach to a MU character. Response: After attached character commits to a story reveal the top card of your deck, then put that card into your hand. If the revealed card was a character card, Combat struggles do not resolve at that story this phase.
Fajna karta, niemal 50% szans, tylko w tym dodatku akurat to powinna resolvovać terroru, a nie combatu, ale do tego dociągarka :!:
Sleeping Pills: Common Support Cost 1 Text: ATTACHMENT, ITEM. Attach to a non-ANCIENT ONE character. While attached character is committed to a story, Terror struggles do not resolve at that story.
No i proszę jest anty terror, tylko już bez dociągania..


Agency Cards
Government Exorcist: Common Character Cost 2 Skill 2 Combat, Investigation Icon Text: GOVERNMENT Response: After Government Exorcist commits to a story on your turn, choose an opponent’s character with a Terror Icon. That character cannot commit to the same story as Government Exorcist.

Interrogation Center: Common Support Cost 2 Text: LOCATION Neutral characters cannot commit to stories.
Agencja dostała znakomite karty, szczególnie w porównaniu z crapem z poprzednich dwóch AP. Wyłączenie neutralnych postaci z podchodzenia do story- bezcenne,

Syndicate Cards
Trent Dixon: Uncommon Character Cost 4 Skill 3 Combat x2 Icon. Text: CRIMINAL If Trent Dixon is able to commit to a story he must commit to a story. If Trent Dixon is the only character you control that is committed, apply his skill and icons to all other story cards as well.

Underground Asylum: Common Support Cost 2 Text: LOCATION Disrupt: Exhaust Underground Asylum and pay 1 to cancel an effect that would cause a character to go insane.
Umiarkowanie dobre karty, ale z potencjałem, szczególnie Dixon, szkoda, że bez ikony investygacji, bo z tym kosztem powinien.
Cthulhu cards

Called by Azathoth: Uncommon Support Cost 1 Text: ATTACHMENT CURSE Attach to a character. Treat attached character as if its printed text box were blank.

Emerging Deep One: Common Character Cost 2 Skill 3 Combat x2 Arcane Icon Text: DEEP ONE Forced Respsonse: After you play Emerging Deep One from your hand, choose and destroy a Cthulhu character.
Fajny support, wychodzi, że najlepsze w tym dodatku będą attachmenty.

Yog-Sothoth cards:
Bloodthirsty Zealot: Common Character Cost 3 Skill 3 Terror x2 Icon Text: CULTIST While there is at least one insane character in play, bloodthirsty zealot gains two Combat Icons.

Touched with Madness: Common Event Cost 3 Text: MADNESS Play during your story phase. Action: For each terror struggle that you win this phase, instead of the normal struggle effect, you choose which of your opponent’s participating characters goes insane.
Świetne karty i ciekawe rozwiązania, aż szkoda, że tylko dwie karty na frakcje.


Shub-Niggurath cards.
Grim Wraith: Common Character Cost 3 Skill 1 Terror Icon Text: MONSTER Response: After Grim Wraith commits to a story, choose an icon struggle at that story, Instead of resolving that struggle, resolve an additional Terror Struggle in its place.

The Black Goat’s Rage: Uncommon Event Cost 3 Text: Play only if every card you control has the Shub –Niggurath affliation. Action: Each player counts the Terror Icons on all readied characters he controls. The player who counts the fewest Terror Icons must immediately choose two characters he controls to go insane, if able.
Ha! świetna karta i tylko do mono, a Shubi w "białym formacie" nie ma chyba łącznie anwet 50 kart ;-)

Hastur Cards.
Erich Zann: Uncommon Character Cost 3 Skill 3 Terror x3 Icon Text: MUSICIAN If you win a terror stuggle in which Eric Zann is participating, instead of of the normal struggle effects, you choose which of your opponent’s participating characters goes insane

Spawn of the Sleeper: Uncommon Event Cost 2 Text: Action: Choose a character that has gone insane as a result of a terror struggle this phase, take control of that character.
Terrifying Visage: Common Support Cost 1 Text: ATTACHMENT Attach to a character with a Terror Icon. Response: After you wina a terror struggle, ready attached character.
Znakomite karty do Hastura, szkoda, że nie dodali więcej kart do zdejmowania terorru i willpowera :roll:

Neutral Cards.
Julia Brown: Uncommon Character Cost 3 Skill 2 Arcane Investigation Icon Text: INVESTIGATOR Julia brown gets +1 skill for each insane character in play. Disrupt: If Julia Brown would go insane as the result of a terror struggle, sacrifice her instead. Then, search your deck for a card titled Julia Brown, or The Sleepwalker, put it into play committed to the same story, and then shuffle your deck.

Sleepless Nights: Common Event Cost 2 Text: MADNESS Play during your story phase, before characters are committed to stories. Action: Resolve an additional Terror Struggle at all stories this phase.

The Underwater Conspiracy: Uncommon Conspiracy Cost 2 Terror x2 Combat Arcane Investigation Struggles Text: CONSPIRACY If you win this conspiracy, you may cause all characters in play to lose WILLPOWER and then go insane, if able.

Those Without Faces: Uncommon Character Cost 3 Skill 2 Terror Icon. Text: Disrupt: After you win a Terror Struggle, the loser of the struggle discards a card from the top of his deck.
NO szkoda, że nie ma innej Julii albo Sleepwalkera, na razie będzie mogła zastępować samą siebie, dobra konspiracja, ale żadnej nowej karty, która by "combowała" z konspiracjami. Nie jest źle ale zawsze mogło by być lepiej. Całość na pewno łatwiej będzie ocenić w czerwcu po wyjściu ostatniej części.

THE HORROR BENEATH THE SURFACE
Hand Restraints: Common Support Cost 1 Text: ATTACHMENT. ITEM Attach to a character. Attached character loses combat and investigation icon.
Byłoby całkiem fajnie,jakby usuwał wszystkie ikony tego typu,a tak rozumiem tylko po jednej. Ale znośny koszt.
Hapless Graduate Student: Uncommon Character Cost 0(1 steadfast), Skill 0 investigation icon Text: If you would draw a card, you may choose not to draw a card. FORCED RESPONSE After you draw a card, Hapless Graduate Student goes insane.
No cóż, nie przychodzi mi nic do głowy co można by z nim wyczynić, ale postać za zero zawsze robi wrażenie :shock:
Scholarly Plagiarist: Common Character Cost 3 Skill 2 Combat, Investigation Icons. Text: If you win an investigation struggle in which Scholarly Plagiarist is participating, instead of the normal struggle effects, move a success token from the opponent’s side of the story to yours.
Całkiem niezła ability, ale koszt i ikony nie najlepsze...mógłby choć subtype mieć investigator
Chess Prodigy: Common Character Cost 3 Skill 3 Investigation Icon Text: FAST When Chess Prodigy commits to a story on your turn, name a struggle type. Resolve that struggle type at that story by counting investigation icons instead of that struggle type’s normal icons at that story this phase. The normal struggle effects still apply.
normalnie wow :!: szkoda znów, że taki koszt. prawdziwie pasująca karta do tego dodatku.
Fugitive Scientist: Common Character Cost 2 Skill 1 Investigation Icon Text: CRIMINAL SCIENTIST Characters without an investigation icon committed to the same story as Fugitive Scientist do no count their skill.
Bardzo, bardzo dobre, przydałaby się taka postać z willopwerem,przeciw terrorowi :-P
Vengeful Hit: Common Event Cost 2 Text: DISRUPT: After you lose an Investigation struggle, choose a character with an investigation icon, remove that character from the story it is committed to, then exhaust it if it is not already exhausted.
Przekombinowane :roll: trochę drogie jak na takie działania...ale,ale możliwe, że się przyda.
Arkham Advertiser Archives: Uncommon Support Cost 1(steadfast 2) Text: LOCATION RESPONSE: After you win an investigation struggle, exhaust Arkham Advertiser Archives to undrain one of your domains with 2 or fewer resources attached
.
Całkiem fajna rzecz, gdy sie ma dużo kart na ręce. takie do talii MU/syndykat mniam.

Silver Twilight Temptress: Common Character Cost 2 Skill 1 Terror Icon Text: CULTIST RESPONSE: After Silver Twilight Temptress is committed to a story on your turn, choose a character without an investigation icono. That character must commit to the same story as Silver Twilight Temptress, if able.
Jak dla mnie świetna karta.
A Single Path: Uncommon Event Cost 1 Text: Play during your story phase before any characters are committed to stories. ACTION: Each player can only commit characters to a single story this phase.
Hmmm :?: tylko po co:?: chyba czegoś nie rozumiem...
Wandering Inmate: Uncommon Character Cost 2 Skill 1 Terror Icon Text: CULTIST RESPONSE: After an insane character is restored, exhaust Wandering Inmate to return that character to its owner’s hand unless its owner pays the printed cost of that character.
Przekombinowana, hastur nastawiony nadal na insane, ale brakuje w nowym formacie kogoś na miarę Pulp writera.
Local Brew: Common Support Cost 0 Text: ATTACHMENT ITEM Attach to a character you control. Attached character gains FAST, and all of your characters committed to the same story as attached character gain FAST.
no takie sobie, ale co bez hasturowego steadfasta:?:

Unfathomable Elder Thing: Common Character Cost 3 Skill 3 Combat 2xArcane Icons Text: SERVITOR RESPONSE: After Unfathomable Elder Thing commits to a story, choose an opponent’s character with an investigation icon. That character cannot commit to the same story as Unfathomable Elder Thing.
raczej mało interesujący, ale kolejny elder thing zawsze cieszy.
Book of Eibon: Uncommon Support Cost 2 Text: ATTACHMENT TOME Attach to a character. Attached character’s controller cannot have more than 5 cards in his hand. If that player has more than 5 cards in hand, that player must choose and discard cards from his hand until 5 cards remain.
Byłoby dobre na talie -przewijarki, ale gdyby zagrywać na stół albo support, a nie na postać. Crap.
Mind Eater: Uncommon Character Cost 2 Skill 2 Combat icon Text: MONSTER ACTION: Pay 1 to choose a character with an investigation icon. Until the end of the phase, that character loses an investigation icon and Mind Eater Gains an investigation Icon.
bardzo dobry złodziejaszek, ale bez terroru...

Tithe Collector: Uncommon Character Cost 2 Skill 2 Combat Icon Text: CRIMINAL Forced Response: After a player plays a card, raise the cost for that player to play cards by 1 until the end of the phase.
Do dobrze zorganizowanej talii, może yogowej z dawnymi kartami do podrażania- dampen light czy red gate mound
Beneath the Surface: Uncommon Event Cost 4 Text: RESEARCH Play during your story phase, before characters are committed. Action: Choose a story. Until the end of the phase, if you win an Investigation struggle by at least 3 icons at that story, win that story immediately.
Bardzo dobra, tytułowa karta, koszt duży, ale być może warto spóbować. Co z tymi subtypy`ami:?: dają ich mnóstwo tylko dla tytułowania kart. Czas byłoby coś z nimi zrobić...
The Endless Investigation: Uncommon Conspiracy Cost 2 Terror, Combat, Arcane, Investigation x2 Struggles. Text: If you win this conspiracy you may search your deck for any conspiracy card and put it into play, if able. Then shuffle your deck.
No w końcu coś zmienili w rozgrywaniu ikon i znakomita wyciągarka innych konspiracji. Bardzo mnie się podoba :-o
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 262
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

The Antediluvian Dreams Asylum Pack

Post autor: cahir »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
These cards and others like Eat the Dead, the Repo Man, and The Sleepwalker are available this month in the The Antediluvian Dreams Asylum Pack.
To będzie oczekiwany dodatek, bo i zapowiadany " sleepwalker" no i karta "Mistrza Świata" 2008 jeśli dobrze pamietam " descendant of Eibon". Z zaprezentowanych trzech, pierwsza i trzecia, bardzo dobre, trzecia mogłaby być chociaż " investigatorem" ale plus za kolejnego Polaka :mrgreen:
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 262
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: cahir »

TIDE IS COMING: premiera 30 IV
The Terror of the Tides Asylum Pack for Call of Cthulhu: The Card Game.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ASYLUM PACK rozdział II - DREAMLANDS
premiera: lipiec/sierpień 2009

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Going along with this theme, the Dreamlands set offers up a feast of unique characters and supports, such as Nasht and Kaman-Tha, The Enchanted Wood, Nathaniel Elton, King Kuranes, Randolph Carter, The Silver Key, Princess Zura, Mnomquah, The Tower of Koth, and Richard Upton Pickman.
The Dreamlands set also takes a new look at some “tribal” decks, particularly the Gugs and the Ghouls. The mythos factions didn’t get all the love, though, as the Agency get some powerful Attachment synergy, and the Syndicate get a new deck strategy that might end up drawing some of their opponents into oblivion. Dreamer characters and Dreamlands supports become hooks around which a player can build, and the neutral Zoog bring with them an entirely new type of resource.
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Awatar użytkownika
westwood
Posty: 432
Rejestracja: 04 gru 2007, 02:45
Lokalizacja: Kraków

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: westwood »

Seria The Summons of the Deep najwyraźniej wciąż trzyma poziom.
Natomiast zapowiedź dodatków o Krainach Snów to już nadmiar szczęścia :D (akurat niedawno sobie odświeżałem te opowiadania). Zastanawiają mnie pojawiające się w zapowiedziach wzmianki o "tribal" decks i nowym resource związanym z Zoogami. Ciekawe, czy w oparciu o same karty z tej serii będzie się dało stworzyć osobny deck np. z Gugami?
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 262
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: cahir »

Pełna lista najnowszego asyluma, nawet z jednym Zoog`iem , jako zajawką Dreamlandsów :idea: Co do Gug`ów fajnie by było,ale jak do tej pory FFG ograniczało się do 2,3 kart działających z jakimś określonym subtypem i teraz pewnie tak samo będzie, oczywiście samych gugów czy ghouli może być mnogo, ale do zbudowania decku jeszcze droga daleka( mi marzy się od dawna deck na undeadach i zombie ( yog/shubi) .Szkoda, że przed nową linią wydawniczą nie wypuszczą czegoś większego choćby w formie nowego Core seta albo stndardowego dodatku 8)
AGENCY ---
[3x A] Agency Groundskeeper x3.
Cost 3.
2x Combat.
2 Skill.
Government.
Action: Exhaust Agency groundskeeper to choose and exhaust a support card. If that card is a Location, destroy it.

A Call for Help x1.
Cost 3.
Event.
Action: Exhaust a character you control with an Arcane icon to search you deck for an Agency character and put them into your hand. Then, shuffle your deck.

--- MISKATONIC ---

Shortsighted Librarian x1.
Cost 3.
1x Arcane. 1x Investigation.
2 Skill.
Investigator. Faculty.
Response: After you an Arcane struggle, look at the top card of any player’s deck. You may put this card on the top of the deck, on the bottom of the deck, or in it’s owner’s discard pile.

* Pagan Hall – Science Department x1.
Cost 1.
Support.
Location.
Disrupt: If you would place a success token at a story, exhaust Pagan Hall to instead place that success token on Pagan Hall.
Action: Exhaust Pagan Hall to move any number of success tokens from it to a story of your choice.

--- SYNDICATE ---

Arcane Grifter x3.
Cost 3.
1x Combat. 1x Arcane.
2 Skill.
Sorcerer. Criminal.
Characters without an Arcane icon committed to the same story as Arcane grafter do not count their skill.

* Midnight Alley – No Shelter from the Storm x1.
Cost 3.
Location.
Response: After you lose an Arcane struggle, sacrifice Midnight Alley to choose an opponent. That player must choose one of his domains, then exchange the cards in his hand with the resources attached to that domain.

--- CTHULHU ---

The Terror of the Tides x1.
Cost 6.
1x Terror. 2x Combat.
4 Skill.
Monster.
Toughness +5.
Action: Pay 3 to put The Terror of the Tides into play from your hand, Then, give The Terror of the Tides 4 wounds.

Bite Marks x3.
Cost 1.
Support.
Attachment.
Attach to a character.
Response: After attached character is wounded, destroy that character.

--- HASTUR ---

Stealthy Byakhee x3.
Cost 2.
1x Combat. 1x Arcane.
2 Skill.
Servitor.
Response: After Stealthy Byakhee commits to a story, choose an opponent’s character without an Arcane icon. That character cannot commit to the same story as Stealthy Byakhee.

Coffee House x 3.
Cost 2.
Support.
Location.
Response: After you win an Arcane struggle by at least 2 iconsm sacrifice Coffee House to ready all characters you control.

--- YOG SOTHOTH ---

Shadow Sorceress x1.
Cost 3.
2x Arcane.
2 Skill.
Cultist. Sorcerer.
Response: After you an Arcane struggle in which Shadow Sorceress participated, return the topmost Spell card from your discard to your hand.

Path of Blood x3.
Cost 1.
Event.
Spell.
Action: Choose a neutral character in play. Return that character to its owner’s hand.

--- SHUB NIGGURATH ---

Dimensional Worm x3.
Cost 5.
1x Terror. 1x Combat. 1x Arcane.
3 Skill.
Monster.
Response: After Dimensional Worm commits to a story as the attacker, choose a struggle at that story. Resolve that struggle by counting Arcane icons instead of its regular icons. The effect of the struggle does not change.

Summoning Circle x1.
Cost 3.
Support.
Location.
Action: Exhaust Summoning Circle and any number of [Shub] characters with X total Arcane icons to search your deck for a [Shub] character with cost X or lower, reveal it, and put it into your hand. (X is the number of Arcane icons on the characters knelt for the cost).

--- NEUTRAL ---

Descendant of Eibon – Master of the Black Arts x1.
Cost 3.
2x Combat. 1x Arcane. 1x Investigation.
3 Skill.
Sorcerer.
Willpower. Fast.
Action: Discard 1 of your success tokens to put Descendent of Eibon into play from your hand or into your hand from your discard pile. At the end of the phase, if he is still in play from this effect, return Descendent of Eibon to your hand.

Clever Zoog x3.
Cost 1.
No icons.
2 Skill.
Creature.
Other characters you control at the same story as Clever Zoog gain an Arcane icon.

Struggling Artist x3.
Cost 3.
1x Arcane.
3 Skill.
Sorcerer.
Arcane struggles are resolved first at any story to which Struggling Artist is committed.
Disrupt: After you win an Arcane struggle in which Struggling Artist participated, choose a struggle at that story. Skip that struggle at this story this turn.

Fountain of Youth x1.
Conspiracy.
T, C, A, A, I.
If you win this conspiracy, you may restore and ready all characters in play.

Total Eclipse x3.
Cost 2.
Event.
Play during your story phase, before characters are committed to stories.
Action: Resolve an additional Arcane struggle at all stories this phase.

Stealing the Glory x1.
Cost 3.
Event.
Action: Choose a story. Until the end of the phase, you may place 1 success token on that story for each Arcane struggle you win at that story.
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 262
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: cahir »

W dniach 2-5 lipca odbędzie się w Warszawie kolejna odsłona konwentu Avangarda. Turniej LIgowy CALL OF CTHULHU LCG sobota 4 VII godzina 14.00 gramy w sobotę po południu.
start - godz. 14 (na dojeżdżających poczekamy, w graniach rozsądku). 6 rund czas - godz na rundę. (z mozliwoscią przedłużenia) po 3 rundach - z 15 minut przerwy (chyba że zdecydujemy, ze nie ) klasa turnieju - ligowy


W zeszłym roku na Awangardzie odbył się na nim turniej ligowy Coc ccg.
W tymże jest propozycja, aby to powtórzyć .
Nagrody są zapewnione na turnieje(indywidualny i drużynowy).
Kto był rok temu, to wie, że nikt tam nie skąpi:)
Dysponujemy terminem na turniej zarówno w sobotę, jak i w niedzielę 4-5 VII 2009r.

Koszt wejściówki na konwent to:
* cały konwent - 30 zł
* czwartek - 10 zł
* piątek - 15 zł
* sobota - 15 zł
* niedziela - 10 zł
* dwa kolejne dni i noc między nimi - 25 zł
* karnet nocny - 5 zł
*dla osób z zeszłorocznymi id -5pln,
*dla organizatorów atrakcji/prelegentów/organizatorów LARPów:
50% zniżki + jednorazowa gratyfikacja w walucie konwentowej o wartości 30 zł, lub (po ustaleniu z koordynatorem programowym) 100% zniżki bez gratyfikacji
*jest jeszcze możliwość obniżenia kosztu poprzez bycie pomocą techniczną
strona konwentu:
http://www.ava.waw.pl/
Na Avangardzie Shogun chciałby rozpocząć proces cywilno-prawny tworzenia stowarzyszenia Zółtego Znaku(omówienie szerszej publice charakter stowarzyszenia, zebranie podpisów, etc.) Jeśli jesteś zainteresowany przybyciem, prosimy o potwierdzenie na naszym forum: http://www.cthulhu.yoyo.p...der=asc&start=0 tam również najnowsze newsy i kontakt z organizatorami turniejów CoC lcg. Niech gwiazdy będą w porządku!


NAJNOWSZY ASYLUM " The thing form the Shore" :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
UTUHENGAL
Posty: 14
Rejestracja: 08 mar 2005, 11:19
Lokalizacja: Świebodzin - Lubuskie

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: UTUHENGAL »

Witam. Jako stary planszomaniak zaklinałem się, że nigdy więcej żadnych karcianek kolekcjonerskich. Jednak ostatnio
wpadło mi w oko Call of Cthulhu LCG. I stało się. Przypomniały się stare czasy, kiedy to zagrywało się w Call of Cthulhu Role Playing Game (najlepsze RPG ever). Od razu wpadłem w klimat i postanowiłem wypróbować tę karciankę.
Jednak będąc już doświadczony w temacie, nie zamierzam na ślepo inwestować, wymyśliłem więc, że najpierw wypróbuję tę grę online.
Udało mi się znaleść łatwy w obsłudze i przyjemny programik pozwalający na granie online w różne karcianki kolekcjonerske.
Zwie się on LackeyCCG i oczywiście obsługuje Call of Cthulhu. Zawiera wszystkie karty z starego "CoC CCG" i nowego "CoC LCG". Tak, że jest w czym wybierać.
Teraz szukam kogoś chętnego do pogrania, oczywiście w "trybie dla początkujących" ;). Zamierzam zobaczyc jak ta karcianka wygląda w praniu, jak konstruować ciekawe talie itd.
Tutaj umieściłem wyżej wymieniony programik, wraz z pluginem do Call of Cthulhu. Niczego nie trzeba instalować. Wystarczy odpalić i można zaczynać konstruować swoja talię.
http://odsiebie.com/pokaz/3837900---0465.html

Jakby ktos byl zainteresowany pograniem, to moje GG 782377
Awatar użytkownika
Wilk
Posty: 683
Rejestracja: 19 cze 2007, 15:21
Lokalizacja: Wawa

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: Wilk »

Obrazek

Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać. :)
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 262
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: cahir »

Beneath the Waves at Devil's Reef - czyli najnowszy asylum. Premiera miała być w czerwcu, ale maja chyba opóźnienie :(
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wiedziałem, że to może być jeden z najlepszych dodatków, skoro o " transformacjach" :mrgreen: karty wszytskie bardzo pomysłowe, nawet ten hasturowy człeczek klimatyczny i nie ma co narzekać, bo za dwa draina wymieniasz sobie choćby obniżarkę w dowolnej chwili na kolesia z 5 kosztu i już w drugiej turze.
eye of the deep- warto zauważyć, że nie nadaje w tym czasie wszystkim " subtype`u " deep one", tylko nazwę deep one. na pewno może wprowadzić dużo zamieszania.
No i w końcu sensowne zastępstwo dla neutralnej Julii. Jeszcze jeden podrasowany sleepwalker by się przydał, ale i tak można być zadowolonym, że nawet Miscatonic będzie mógł pograć czymś zielonym w decku ;-)
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: TOMI »

Witam. To pytanie zadałem już fanom Games of Throne ale może tutaj dostanę też jakąś pomoc.
Chciałbym spróbować czegoś cięższego i bardziej klimatycznego.
W związku z tym mam pytania:
Czy gra nadaje się dla początkujących ?
Czy znajomość języka angielskiego jest konieczna ?
Czy można gdzieś dostać polską instukcję albo tłumaczenie kart ?
Czy wersja podstawowa wystatczy do grania w 2-ch ?

a może lepiej zacząć zabawę jednak z The Game of Throne ?
Po prostu szukam czegoś na 2, z klimatem, ciekawą mechaniką i na czas do 40 minut.
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam i czekam na pomoc fanów tej oto karcianki :wink:
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: melee »

Gra nie jest skomplikowana, ale angielski wydaje się obowiązkowy, nie wyobrażam sobie grać bez niego. Nie da się pytać współgracza o treść posiadanych kart.
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 262
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: cahir »

TOMI pisze:Witam. To pytanie zadałem już fanom Games of Throne ale może tutaj dostanę też jakąś pomoc.
Chciałbym spróbować czegoś cięższego i bardziej klimatycznego.
W związku z tym mam pytania:
Czy gra nadaje się dla początkujących ?
Czy znajomość języka angielskiego jest konieczna ?
Czy można gdzieś dostać polską instukcję albo tłumaczenie kart ?
Czy wersja podstawowa wystatczy do grania w 2-ch ?

a może lepiej zacząć zabawę jednak z The Game of Throne ?
Po prostu szukam czegoś na 2, z klimatem, ciekawą mechaniką i na czas do 40 minut.
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam i czekam na pomoc fanów tej oto karcianki :wink:
Gra jest jak najbardziej klimatyczna, jak każda chyba gra w oparta na konwencji horroru( aGoT to bardziej styl "fantasy" i raczej nie dark fantasy), jak ktoś miał już do czynienia z Mitami Cthulhu, grał w ZC, czytał Lovecrafta to gra jak najbardziej dla niego.

Nadaje się dla początkujących, raz czytasz zasady, raz grasz lub podpatrujesz i zasady chwytasz w lot :wink: najprościej mówiąc wystawiasz swoje postacie i supporty i wysyłasz je na "zdobywanie historii" czyli spełnianie określonych zadań. Zdobędziesz takie trzy to twoja ekipa wygrywa, brzmi trywialnie, co :P

NO...gra jest po angielsku i tego nie da się ukryć :wink: ale powiem, że grają w nią osoby kompletnie nie znające angielskiego, więc podstawą jest załapanie kluczowych słów dla gry i tyle. oczywiście jest instrukcja po polsku:
http://www.cthulhu.yoyo.pl/viewtopic.php?t=52
Nikt nie robił tłumaczenia kart, ale jak mówię, poznasz zasady, nie musisz obawiać się nieznajomości kart. Zawsze możesz przecież spytać o działanie innego gracza.
Poza tym to link do forum CoC, znajdziesz tam wiele porad dla początkujących i wszystko na temat tej gry. Ponadto możliwość wymiany kart.

Core - set wystarczy to zabawy we dwóch, ale na pewno domyślasz się, że nie będzie to taka fajna zabawa jak z dodatkami :wink: czyli asylum packami. ponadto jeśli chcesz grać np. jedną frakcją, to musisz znaleźć innych graczy i powymieniać się z nimi kartami, to najprostszy sposób do zdobycia nowych kart i wzmocnienia talii.
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Awatar użytkownika
AvantaR
Posty: 1071
Rejestracja: 11 sty 2006, 14:27
Lokalizacja: Łaziska Górne
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: AvantaR »

Czy ktos ma moze jakies deckbuildy dla core seta? Co by to zbalansowane w miare bylo i dobrze ze soba wspolgralo?
Gór mi mało i trzeba mi więcej
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 262
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: cahir »

AvantaR pisze:Czy ktos ma moze jakies deckbuildy dla core seta? Co by to zbalansowane w miare bylo i dobrze ze soba wspolgralo?
Dla jednego core- seta czy trzech :wink: bo zbalansowany highlander może być, ale współgranie pojedynczych kart w decku to tak sobie.
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Awatar użytkownika
AvantaR
Posty: 1071
Rejestracja: 11 sty 2006, 14:27
Lokalizacja: Łaziska Górne
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: AvantaR »

cahir pisze:
AvantaR pisze:Czy ktos ma moze jakies deckbuildy dla core seta? Co by to zbalansowane w miare bylo i dobrze ze soba wspolgralo?
Dla jednego core- seta czy trzech :wink: bo zbalansowany highlander może być, ale współgranie pojedynczych kart w decku to tak sobie.
Jako milosnik gier planszowych a nie CCG - jednego core seta :P

Rozumiem, ze Twoja odpowiedz oznacza - "nie da sie" ;)
Gór mi mało i trzeba mi więcej
Awatar użytkownika
cahir
Posty: 262
Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
Lokalizacja: Vratislavia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: cahir »

Ile miałby liczyć takie deck według ciebie :?: przepisowe 50 kart :?: zauważ, że każda frakcja ma po 20 sztuk( Steve Clarney wyjątkiem) po stronie investigatorów wrzucasz zatem po 20 MU i agencji po prostu tego co masz. Dopełniasz neutralami( kompletny shrot wyszedł), lub ewentualnie syndykatem. podobnie po stronie Mythos, ja osobiście wybrałbym cthulhu i hastura,a dopełnij nie wiem czym za bardzo nawet. To nie jest składanie decków, bierzesz co dają i tym grasz aż się zatnie ( podawany tu przykład gdy przeciwnik wystawia " ravager form the deep", a ty nie masz go czym zdjąć, równocześnie przeciwnik jest zbyt słaby by przebić się przez twoje postacie i tak sobie dobieracie karty). Bez dodatkowych kart core- set pod względem mechaniki jest chyba najgorszą grą jaka się ostatnio ukazała :wink: bez asylumów i wymiany kart z innymi graczami, którzy kupili CS to nie będzie chodzić płynnie.
podsumowując deckbuild dla Investigatorów to na pewno agencja, ze strony Mythos polecam Hastura i Cthulhu. Z czym łączyć i jak najlepiej działa to już trzeba się samemu przekonać.
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Awatar użytkownika
AvantaR
Posty: 1071
Rejestracja: 11 sty 2006, 14:27
Lokalizacja: Łaziska Górne
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: AvantaR »

Czyli jednak poczekam na Warhammera :P
Gór mi mało i trzeba mi więcej
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Call of Cthulhu LCG

Post autor: Dzej »

AvantaR pisze:Czyli jednak poczekam na Warhammera :P
Poczekaj to pogramy na B-conie :wink:
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
ODPOWIEDZ