Dziękuję za odpowiedź. W razie jakichs pytan bede jeszcze pisac.
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 23 lut 2014, 14:29
autor: paulinaskoczek
Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie wyścigu kosmicznego. Na planszy jest napisane ze gracz ktory dotarl jako pierwszy przykładowo na satelita ziemski dostaje 2 punkty zwycięstwa. Natomiast w instrukcji jest odnosnie tego samego pola napisane ze owszem dostaje 2 pz bo przybywa jako pierwszy ale rowniez + 1pz tyle ze nie jest napisane za co wiec lacznie dostaje 3 pz. I dalej czytajac jest ze gracz ktory przybywa jako drugi zdobywa 1 pz + znowu 1 pz czyli lacznie 2 pz. Dlaczego?
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 23 lut 2014, 14:33
autor: Koshiash
Coś chyba przekombinowalas. O jaki zapis w instrukcji chodzi?
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 23 lut 2014, 14:43
autor: prezestomek
Hoho coś się musiało tobie pomylić. Pierwszy z graczy dostaje +2VPs, drugi +1VP. Koniec kropka.
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 23 lut 2014, 14:43
autor: Pynio
paulinaskoczek pisze:Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie wyścigu kosmicznego. Na planszy jest napisane ze gracz ktory dotarl jako pierwszy przykładowo na satelita ziemski dostaje 2 punkty zwycięstwa. Natomiast w instrukcji jest odnosnie tego samego pola napisane ze owszem dostaje 2 pz bo przybywa jako pierwszy ale rowniez + 1pz tyle ze nie jest napisane za co wiec lacznie dostaje 3 pz. I dalej czytajac jest ze gracz ktory przybywa jako drugi zdobywa 1 pz + znowu 1 pz czyli lacznie 2 pz. Dlaczego?
Chyba chodzi o pola, gdzie punktacja jest na zasadzie:
x/x
Chodzi o to, że pierwszy i drugi gracz dostaje punkty za dotarcie do pola. Drugi oczywiście mniej (liczba po "/"). Nie ma żadnych innych opcji, tor kosmiczny jest dość prosty.
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 23 lut 2014, 14:45
autor: Indar
Dostaje to co jest zapisane (pz1/pz2) + uzyskuje bonus zapisany na konkretnym polu - do czasu aż nie osiągnie nowego, albo przeciwnik nie dotrze do tego samego pola. Żadnych ukrytych punktów tam nie ma.
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 23 lut 2014, 14:59
autor: paulinaskoczek
No tez sie wlasnie zdziwilam. Ale cytuje instrukcje "usa wyrzuca w kosmos rzady socjalistow. Wyrzuca kostka 1. Dodaje 2 pz co lacznie daje mu 3 pz. W nastepnej rundzie zsrr wysyla tez karte w kosmos . Wyrzuca 3 oczka i dodaje 1 pz co lacznie daje mu 2 pz. Tego nie rozumiem i nie wiem dlaczego dodaje sie w obu przypadkach 1 pz.
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 23 lut 2014, 15:04
autor: Koshiash
Czy korzystasz z polskiej instrukcji Barda, czy z innego tłumaczenia?
Spoiler:
6.4 WYŚCIG KOSMICZNY
Wyruszamy w kosmos, ponieważ jakiekolwiek wyzwanie podjęte
przez ludzkość wolni ludzie muszą w pełni współdzielić... Wierzę, że
ten naród powinien poświęcić się temu, aby
przed końcem dekady, człowiek wylądował
na Księżycu i wrócił bezpiecznie na Ziemię
- John F. Kennedy
6.4.1 Obydwa supermocarstwa umieszczają swoje znaczniki na
początku toru wyścigu kosmicznego. Punkty operacyjne mogą
być wydane przez supermocarstwo, aby spróbować przesunąć
ten znacznik na następne pole na torze. Aby to uczynić, zagraj
kartę z wartością operacji równą lub wyższą od liczby podanej na
polu, które zamierzasz osiągnąć. Rzuć kostką: jeśli wynik rzutu
mieści się w przedziale podanym na polu docelowym (kolejnym)
wyścigu kosmicznego, przesuń tam swój znacznik.
6.4.2 Gracz może zagrać tylko jedną kartę na turę, aby dokonać
próby przesunięcia znacznika na torze wyścigu kosmicznego.
Wyjątek: Specjalne zdolności niektórych pól wyścigu kosmicznego
i pewne wydarzenia mogą znieść ten limit lub też przesunąć naprzód
znacznik supermocarstwa na torze.
6.4.3 Przesuwanie się naprzód po torze wyścigu kosmicznego
nagradzane jest zdobywaniem punktów zwycięstwa (PZ),
specjalnych zdolności lub obydwu wymienionych. Pięć pól na
torze wyścigu kosmicznego jest oznaczonych dwiema liczbami
przedzielonymi ukośnikiem, np. „Satelita Ziemski” ma liczby 2/1.
Liczba po lewej oznacza ilość PZ zdobywanych przez pierwszego
gracza osiągającego to pole; liczba po prawej to PZ gracza, który
osiągnie to pole jako drugi. PZ przyznawane są natychmiast.
Wszystkie PZ wyścigu kosmicznego kumulują się.
6.4.4 Specjalne zdolności są przyznawane tylko pierwszemu
graczowi, który osiągnie dane pole. Działanie efektów specjalnych
jest przerywane natychmiast, gdy drugi gracz osiągnie to samo pole.
• Osiągnięcie pola drugiego (Zwierzę w Kosmosie) pozwala
zagrywać dwie karty na tor wyścigu kosmicznego na turę
(zamiast zwyczajowej jednej).
• Osiągnięcie pola czwartego (Człowiek na orbicie) zmusza
przeciwnika do wybrania i odsłonięcia karty w fazie wydarzenie
dekady, zanim gracz dokona wyboru.
• Osiągnięcie pozycji szóstej (Orzeł/Niedźwiedź wylądował)
pozwala graczowi po zakończeniu ostatniej rundy w turze
odrzucić jedną swoją zatrzymaną kartę (po fazie G).
• Osiągnięcie pozycji ósmej (Stacja kosmiczna) umożliwia
graczowi zagranie ośmiu rund na turę.
Efekty tych specjalnych zdolności są natychmiastowe i kumulują się.
Przykład: Gracz ZSRR pomyślnie osiąga pole 2. Może on zagrać drugą kartę
na tor wyścigu kosmicznego podczas swojej następnej rundy. Jeżeli gracz
ZSRR osiągnie pole 4 zanim gracz USA osiągnie pole 2, gracz ZSRR może
zagrywać dwie karty wyścigu kosmicznego na turę i wymagać, by gracz
USA pokazywał swoje wydarzenie dekady, zanim on sam wybierze kartę.
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 23 lut 2014, 15:06
autor: paulinaskoczek
Korzystam z polskiej instrukcji barda. Edycja III
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 23 lut 2014, 15:08
autor: Koshiash
Widzę:
Spoiler:
Trzecia runda USA: „Rządy socjalistów” (2PO zmodyfikowane
- ZSRR) jako wyścig kosmiczny. Wyrzuca 1. Dodaje 2PZ, co
łącznie daje mu 3PZ.
Wszystkie znaczące wydarzenia początku wojny zostały już zagrane
i wszystkie zadziałały na korzyść Sowietów. Stefan już w tym
momencie zebrał niezłe baty. Przynajmniej dokonał małej zemsty,
wystrzeliwując kilku sympatyków z włoskiego rządu na niską orbitę
ziemską. Ponieważ użył karty do wyścigu kosmicznego, sowieckie
wydarzenie nie zostało rozpatrzone.
Czwarta runda ZSRR: „Kampania Duck and Cover” (3PO -
USA) jako wyścig kosmiczny. Wyrzuca 3 oczka i dodaje 1PZ co
łącznie daje mu 2PZ.
To niech się już Bard tłumaczy
(zapewne chodzi o sumaryczną punktację w przykładzie)
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 23 lut 2014, 15:11
autor: Indar
Paulino, to przykład z opisu rozgrywki - nie zaś opis zasad. Wszystko co potrzeba jest opisane w rozdziale 6.4 Wyścig Kosmiczny.
Przeanalizowałem te zapisy i stwierdzenie "co daje mu 3 PZ" odnosi się do aktualnej ilości PZ aktywnego gracza w opisie rozgrywki i nie ma przełożenia na zasady Wyścigu. Tylko dziwnie to zapisali, ale o to chodzi.
Edycja - tak jak przedmówca już wspomniał, to tylko zapis ogólnej punktacji.
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 23 lut 2014, 15:15
autor: paulinaskoczek
Faktycznie teraz juz to widze. Po prostu z wczesniejszego zapisu myslalam ze to zsrr ma w ogolnej punktacji 1 pz ale zauwazylam ze to usa i juz rozumiem dlaczego co i jak. Dzieki za pomoc:)
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 02 mar 2014, 16:29
autor: Indar
Myślałem że już mnie nic w grze nie zaskoczy, a jednak.
Wątpliwości co do karty "Zdrajcy" - Deflectors. Czy aby zadziałała muszę jej użyć jako karty wydarzenia dekady i od razu nastawiać się na zanegowanie wydarzenia przeciwnika, czy też zagrywam ją "z ręki" jako reakcja na wydarzenie przeciwnika podczas gdy moje wydarzenie dekady jest inne?
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 02 mar 2014, 16:38
autor: mat_eyo
Tylko podczas wydarzenia dekady. Jeśli podczas rundy zostanie zagrane przez ZSRR to USA dostaje 1 PZ. Gracz USA podczas rundy może zagrać tylko na PO.
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 02 mar 2014, 17:06
autor: Indar
Nie o to pytam.
Chodzi mi o to czy aby karta zadziałała muszę jej użyć jako wydarzenia dekady czy też zagrywam ją w fazie wydarzeń dekady jako kontrę na wydarzenie przeciwnika? Tak to wygląda - wybrałem wydarzenie dekady (NIE Zdrajcy), przeciwnik również - ujawniamy. Na ręku mam kartę zdrajcy (gram USA, a jako wydarzenie dekady wybrałem inną kartę) - czy mogę jej użyć w fazie wydarzeń dekady aby zanegować wydarzenie przeciwnika? Czy też aby zadziałała muszę jej użyć jako karty wydarzeń dekady?
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 02 mar 2014, 17:21
autor: mat_eyo
Grasz to jak swoje wydarzenie dekady, nie jako kontrę na już zagrane wydarzenie przeciwnika. Przecież w tym drugim przypadku miałbyś podwójną korzyść.
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 08 mar 2014, 11:57
autor: zaba
Mam takie pytania , czy jesli robie przewrot lub zmiane sojuszu z karty przeciwnika to tekst karty sie rozpatruje czy nie ? . I jak to jest z tymi rundami Rosjanie zaczynaja wiec znacznik jest na ich stronie ,po zagraniu karty znacznik nadal jest na pierwszej turze tylko zmieniamy strone na Amerykanow i oni zagrywaja karte ? czy karte zagrywaja Amerykanie ale znacznik nadal jest na stronie ZSSR i po zagraniu karty dajemy znacznik na runde nr 2 ale po stronie USA
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 08 mar 2014, 12:01
autor: kwiatosz
Jak najbardziej się rozpatruje - Ty wybierasz czy najpierw przewrót czy najpierw tekst. Zagrywacie karty na zmianę zaczynając od ZSRR - znacznik ustawiasz tak, żeby to pokazywał
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 08 mar 2014, 12:32
autor: zaba
ok to ma s€ns
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 08 mar 2014, 15:13
autor: prezestomek
Jak byk stoi w instrukcji
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 16 mar 2014, 10:29
autor: Endrju
Chociaż już sporo gram w ZW mam problem z takimi sytuacjami:
1. Podczas igrzysk olimpijskich wyszedł remis (już po dodaniu 2 oczek dla zagrywającego). Czy rzucamy aż do skutku czy może nic się nie dzieje?
2. Karta "Nasz człowiek w Teheranie". Nie ujawnia on kart jeśli żadnej z tych 5 nie odrzuca? Jeśli jakieś odrzuca to ujawnia wszystkie 5 czy tylko te które odrzucił?
Dzięki
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 16 mar 2014, 12:21
autor: szmajchel
Endrju pisze:Chociaż już sporo gram w ZW mam problem z takimi sytuacjami:
1. Podczas igrzysk olimpijskich wyszedł remis (już po dodaniu 2 oczek dla zagrywającego). Czy rzucamy aż do skutku czy może nic się nie dzieje?
2. Karta "Nasz człowiek w Teheranie". Nie ujawnia on kart jeśli żadnej z tych 5 nie odrzuca? Jeśli jakieś odrzuca to ujawnia wszystkie 5 czy tylko te które odrzucił?
Dzięki
1. Remis to remis, nie ma wygranego, nikt nie dostaje 2VP
2. Ujawniasz te które odrzucasz
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 21 kwie 2014, 11:32
autor: AkuaMarek
1) Darmowy przewrót z karty "Junta" oczywiście wpływa na DEFCON oraz tor działań militarnych ??
2) Losowe wybranie oznacza, że przetasowuję swoje karty i robiąc "wachlarzyk" pozwalam przeciwnikowi na wybranie jednej: ale czy Chiny też biorą w tym udział ??
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
: 21 kwie 2014, 12:35
autor: prezestomek
AkuaMarek pisze:1) Darmowy przewrót z karty "Junta" oczywiście wpływa na DEFCON oraz tor działań militarnych ??
2) Losowe wybranie oznacza, że przetasowuję swoje karty i robiąc "wachlarzyk" pozwalam przeciwnikowi na wybranie jednej: ale czy Chiny też biorą w tym udział ??