Strona 25 z 37

Re: Inis (Christian Martinez)

: 28 mar 2019, 12:31
autor: Atamán
Portal Games pisze: 27 mar 2019, 09:01 To może na wszelki wypadek potwierdzimy, że polski dodatek Pory Roku będzie w pełni kompatybilny pod względem wielkości kafelków do polskiego wydania Inis. Pudełko jest prostokątne z wielu przyczyn, które nie były od nas zależne.
Ok, no to super :)

Fajnie też, że udostępniliście instrukcję, ale jak jest z kolejnością pór roku na planszy Pór Roku? Bo w instrukcji wygląda mi na to, że jest: Wiosna>Jesień>Zima>Lato :D
Spoiler:

Re: Inis (Christian Martinez)

: 03 kwie 2019, 21:04
autor: wajdzik83
No i wiadomo już co z tymi kartami do INIS ?? Dodadzą je może do sklepu ?

Re: Inis (Christian Martinez)

: 03 kwie 2019, 21:11
autor: rav126
https://portalgames.pl/pl/inis-bledy-na ... oprawione/

tu masz informację, będą wysyłać do ludzi, wystarczy napisać do nich reklamację. Napisałem i dostałem odpowiedź, że wpisali mój adres na listę do wysyłki.

i jeszcze masz komentarz z 18.03 "W sprawie wszystkich reklamacji proszę pisać do naszego działu obsługi klienta i reklamacji: https://portalgames.pl/pl/reklamacje/. Każdy, kto posiada pierwszy druk Inis otrzyma poprawiony karty.
Karty zostaną wysłane na nasz koszt, kiedy tylko do nas dotrą (co nastąpi w przeciągu kilki tygodni). Do sklepów które posiadają jeszcze pierwszy druk Inis dotrą poprawione karty."

Re: Inis (Christian Martinez)

: 09 kwie 2019, 22:06
autor: Hawki
Jak rozróżnić wersje z błędnymi kartami od dodruku z poprawionymi? Jakie wersje mają sklepy na stanie?

Re: Inis (Christian Martinez)

: 09 kwie 2019, 22:37
autor: playerator
Hawki pisze: 09 kwie 2019, 22:06 Jak rozróżnić wersje z błędnymi kartami od dodruku z poprawionymi? Jakie wersje mają sklepy na stanie?
Bardzo łatwo - nie ma jeszcze dodruku z poprawionymi kartami. A kiedy będzie, sklepy otrzymają także poprawione talie do dotychczasowej wersji (2Q2019).

Re: Inis (Christian Martinez)

: 10 kwie 2019, 10:23
autor: Hawki
playerator pisze: 09 kwie 2019, 22:37
Hawki pisze: 09 kwie 2019, 22:06 Jak rozróżnić wersje z błędnymi kartami od dodruku z poprawionymi? Jakie wersje mają sklepy na stanie?
Bardzo łatwo - nie ma jeszcze dodruku z poprawionymi kartami. A kiedy będzie, sklepy otrzymają także poprawione talie do dotychczasowej wersji (2Q2019).
Dziękuję 😁

Re: Inis (Christian Martinez)

: 06 maja 2019, 09:45
autor: ixi24
Kiedy będzie dodatek ?

Re: Inis (Christian Martinez)

: 06 maja 2019, 13:03
autor: Largo
ixi24 pisze: 06 maja 2019, 09:45 Kiedy będzie dodatek ?
Podbijam pytanie. Kiedy pojawi się podstawka i dodatek w sklepach? Na fb pojawiła się rozpiska na maj dla portalu i brakuje tam tych pozycji

Re: Inis (Christian Martinez)

: 06 maja 2019, 13:13
autor: rav126
W sklepach widziałem gdzieś datę 30.06, i Trzewik też coś mówił o początku wakacji, ale jakiegoś konkretnego potwierdzenia nie było

Re: Inis (Christian Martinez)

: 06 maja 2019, 14:17
autor: Largo
Na livie mówili, że dzisiaj wypłynął statek, czyli rzeczywiście początek wakacji trzeba liczyć

Re: Inis (Christian Martinez)

: 06 maja 2019, 14:24
autor: alodoko
Largo pisze: 06 maja 2019, 14:17 Na livie mówili, że dzisiaj wypłynął statek, czyli rzeczywiście początek wakacji trzeba liczyć
Który to już raz płyną do nas lub są ładowane? Ktoś może liczył? :)
... i czy tym razem jak to mówił znów rósł mu nos? :)

Re: Inis (Christian Martinez)

: 06 maja 2019, 14:30
autor: Largo
Kupiłbym samą podstawkę, bo jeszcze jest w niektórych sklepach, ale później jeszcze okaże się, że braknie im poprawionych kart albo będą różnice podstawki i dodatku albo Bóg wie co jeszcze. Zacisne zęby i poczekam jeszcze dwa miesiące. W końcu czekam tylko rok na polską wersję bez błędów..

Re: Inis (Christian Martinez)

: 09 maja 2019, 22:45
autor: Scamander
Wie ktoś czy dodatek będzie dało radę wrzucić do kwadratowego pudła z podstawki od Portalu? Wiem, że dodatek jeszcze nie wyszedł ale może ktoś się mnie więcej orientuje czy to się może zmieścić.

Re: Inis (Christian Martinez)

: 10 maja 2019, 00:18
autor: krwlng
Jakby usunąć oryginalną wypraske to raczej się zmieści - bez tego może być to problematyczne, ale nie niemożliwe

Re: Inis (Christian Martinez)

: 15 maja 2019, 20:39
autor: kamilpr
Nie uważacie, ze w gameplayu dziwne jest to ze jak ktoś ma klan czy klany i jest na jego terenie cytadela to nie się się go z tego terenu wykurzyć bo zawsze się schowa ?

Re: Inis (Christian Martinez)

: 15 maja 2019, 21:02
autor: czeczot
Da się wykurzyć. Z tego co pamietam jest karta konfliktu gdzie zagrywający nie jest inicjatorem konfliktu albo wybiera kto jest. Czyli jak Ty ją zagrasz to ty się pierwszy chowasz do cytadeli.

Re: Inis (Christian Martinez)

: 15 maja 2019, 21:05
autor: rav126
No właśnie w tym cały myk, żeby właśnie nie dać się wykurzyć, albo grać tak, żeby wykombinować jak wykurzyć kogoś kogo teoretycznie nie da się wykurzyć, jest kilka kart, które na to pozwalają, nie pamiętam dokładnie, ale wiem, że na pewno któreś czerwone na to pozwalają. Właśnie w tej grze najlepsze jest to, że trzeba cały czas uważać na to co robią przeciwnicy :D

Re: Inis (Christian Martinez)

: 15 maja 2019, 21:08
autor: kamilpr
Jaka karte masz na myśli? Chyba nie zielona akcji bo sprawdziłem i takiej nie ma? jeski jest epicka to jest mała szansa ze ja zdobędziesz.

Re: Inis (Christian Martinez)

: 15 maja 2019, 22:16
autor: czeczot
Przecież masz 3 warunki zwycięstwa i żaden nie zakłada że musisz być sam na terenach wiec w czym problem?

Taka karta na pewno jest w kartach eposu - czerwonych

Re: Inis (Christian Martinez)

: 16 maja 2019, 04:57
autor: Morgon
Da się wykurzyć. Kwestia ilu graczy jest na danym terenie i jaki jest kierunek stada wron. Wtedy np. Gracz Y schowa się do cytadeli a gracza X wykurzysz. Gorzej jak jest tam tylko z Tobą. Nie wszędzie jednak są cytadele, więc zawsze można uderzyć gdzie indziej. Niektóre czerwone karty też pomogą. Sam kiedyś zostałem tak załatwiony bo karta nie pozwalała mi się ufortyfikować.

Re: Inis (Christian Martinez)

: 16 maja 2019, 07:10
autor: jrz8888
Gra ogólnie bardzo fajna.
Mam jednak kilka uwag:
- szkoda, że gracze dysponują tak małą liczbą kart akcji. Przy tasowaniu na dwie osoby bierze udział 13 (po 6 na osobę) kart, więc w zasadzie cały czas te same akcje są w obiegu;
- niektóre opisy na kartach (głównie akcji i przewagi) są dość skomplikowane i trzeba się namyślić (przynajmniej w pierwszych rozgrywkach);
- tak na logikę nie pasują mi zasady względem cytadel. Jeżeli jeden gracz jest wodzem na danym terenie i chce wykurzyć jakiegoś gracza, to powinien chyba mieć możliwość skrycia się w cytadelach z racji wodzostwa, tymczasem mogą to robić jedynie ci, którzy są mniejszością, a atakujący (w tym przypadku wódz) ma wszystkie jednostki jako nieufortyfikowane. Dajmy na to, jest 6 klanów wodza i po jednym klanie innych graczy, a także dwie cytadele... Nie ma sensu wszczynać walki.

Re: Inis (Christian Martinez)

: 16 maja 2019, 07:31
autor: DarkSide
jrz8888 pisze: 16 maja 2019, 07:10 - szkoda, że gracze dysponują tak małą liczbą kart akcji. Przy tasowaniu na dwie osoby bierze udział 13 (po 6 na osobę) kart, więc w zasadzie cały czas te same akcje są w obiegu;
Właśnie wymieniłeś jedną z większych zalet gry. Mała liczba kart pozwala szybko poznać talię i dzięki temu właśnie trzeba dobrze kombinować w kwestii jakie karty ma przeciwnik. Po drugie nie zależnie od liczby graczy ZAWSZE jedna karta nie gra w danym rozdaniu. Po trzecie w grze 2-osobowej gra się 2 razy po 3 karty. Nie masz od razu 6 kart do dyspozycji, a to ogromna różnica.
jrz8888 pisze: 16 maja 2019, 07:10 - niektóre opisy na kartach (głównie akcji i przewagi) są dość skomplikowane i trzeba się namyślić (przynajmniej w pierwszych rozgrywkach);
Lektura FAQ, tego forum oraz forum BGG pokazuje, że niestety gra stała się trochę ofiarą własnego sukcesu. Widać że autorzy mieli pomysł, ale gra nie była bardzo mocno i długo testowana, bo nie wychwycono wielu sytuacji, których instrukcja nie przewidziała.
Podobnie jak w Robinsonie. Obie gry zresztą w Polsce wydane przez Portal, "pszypadek"? :P :mrgreen:
jrz8888 pisze: 16 maja 2019, 07:10 - tak na logikę nie pasują mi zasady względem cytadel. Jeżeli jeden gracz jest wodzem na danym terenie i chce wykurzyć jakiegoś gracza, to powinien chyba mieć możliwość skrycia się w cytadelach z racji wodzostwa, tymczasem mogą to robić jedynie ci, którzy są mniejszością, a atakujący (w tym przypadku wódz) ma wszystkie jednostki jako nieufortyfikowane. Dajmy na to, jest 6 klanów wodza i po jednym klanie innych graczy, a także dwie cytadele... Nie ma sensu wszczynać walki
Chyba musisz jeszcze troche pograć w Inisa, bo nie załapałeś flow tej gry. To nie jest gra o wybijaniu klanów przeciwnika do nogi na danym terenie. Gdyby nie cytadele, to tym właśnie by się stała, nudnym łażeniem po planszy "w kupie" i wybijaniem się nawzajem.

Re: Inis (Christian Martinez)

: 16 maja 2019, 07:40
autor: czeczot
jrz8888 pisze: 16 maja 2019, 07:10 Dajmy na to, jest 6 klanów wodza i po jednym klanie innych graczy, a także dwie cytadele... Nie ma sensu wszczynać walki.
Nie ma sensu walczyć. Masz w ten sposób 2 punkty do wygranej przez kontrole innych klanów. Po co chcesz ich zabijać i sam się oddalić od wygranej?
Inis to nie jest gra która głównie polega na wybijaniu wrogów.

Re: Inis (Christian Martinez)

: 16 maja 2019, 07:48
autor: jrz8888
Co do rozpatrywania mniejszej ilości kart akcji jako zalety, zgodzę się. Niektórzy uznają to za zaletę, inni za wadę. Ja rozpatruję to raczej jako zaletę, narzeczona chciałaby więcej. Mamy za dużo gier losowych, to i bardzo się przyzwyczaiła :D Mam nadzieję, że 5 kart akcji załączone do dodatku będzie przeznaczone również dla gry 2 osobowej, tak dla urozmaicenia.

Co do flow tej gry. Faktem jest, że muszę w nią pograć częściej. Jednak zdaję sobie też sprawę, iż nie jest to gra nastawiona na wybijanie jednostek. Nie do końca o to mi chodziło. Raczej o to, że na logikę wódz danego terenu powinien mieć możliwość schowania się w cytadeli. Ale też gra mogłaby wówczas stracić na mechanice.

Re: Inis (Christian Martinez)

: 16 maja 2019, 07:55
autor: jrz8888
czeczot pisze: 16 maja 2019, 07:40
jrz8888 pisze: 16 maja 2019, 07:10 Dajmy na to, jest 6 klanów wodza i po jednym klanie innych graczy, a także dwie cytadele... Nie ma sensu wszczynać walki.
Nie ma sensu walczyć. Masz w ten sposób 2 punkty do wygranej przez kontrole innych klanów. Po co chcesz ich zabijać i sam się oddalić od wygranej?
Inis to nie jest gra która głównie polega na wybijaniu wrogów.
Jednym z warunków zwycięstwa jest obecność na terenie. Wystarczy po jednym klanie na 6 terenach. Czasem trzeba ten jeden klan wyrzucić.