![Obrazek](https://i.ibb.co/cwgH6wz/IMG-0405.png)
Aktualnie ogrywam na stole dwie gry na raz
![Obrazek](https://i.ibb.co/VMLR40J/IMG-0408.png)
… oraz moja jaskinia giercowa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrazek](https://i.postimg.cc/N5yJMzvT/IMG-0390.jpg)
Mam Vallejo red sable kolinsky 1 i 0 - straszny szrot, oba pędzle praktycznie od samego początku beznadziejnie malowały i nie trzymały kształtu.
To samo doświadczenie. Żona kupiła mi w prezencie bo naczytała się w internecie jakie to one są niesamowite. Niestety, nadają się co najwyżej do nabierania soczystych kropli Contrastów, bo włosie rozłazi się podczas malowania po dwóch trzech pociągnięciach. Krok w tył w stosunku do nawet chamskich syntetyków.
Dziekuje ze pytasz. Nie wrocilem. Bodzcem byl zakup pedzelkow i unboxing Widzmin. Te figurki az prosza sie aby je pomalowac. Mam nadzieje ze wroce.
Chcieć to móc
Po taniości bieda wersja czyli moczona wata w wikolu zabarwionym farbkami plus jakaś posypka.
Jeszcze szybciej idzie aerografem - podkład polecam na ciemny szary. Robiłem bardzo różnie i uważam że tak wychodzi najlepiej - ciemny szary podkład, zenithal aero na jasny szary, dry brush biały końcówki i potem speedpaint czy tam inny contrast (zawsze wszystkie farbki, w tym metaliczne i ogólnie - WSZYSTKIE akrylowe - rozcieńczam). Potem jak chce szybko coś dodać - olejowe. A jak nie na szybko to trochę klasycznych technik, wolnych.arturmarek pisze: ↑22 cze 2023, 16:19 Jestem zachwycony tą metodą
1. Czarny podkład w sprayu
2. Biały dry brush
3 Speed paint
Pomałowałem w ten sposób kilka figurek do Wieśka. Biorąc pod uwagę współczynnik efekt/czas to 10/10 dla potworów, wiedźmini wyglądają trochę gorzej. Z potworami jest ten plus, że jaki by kolor nie wyszedł to jest w sumie OK - to są potwory, więc, z definicji, nie wyglądają naturalnie. Z wiedźminami, którzy są ludźmi i chelibyśmy, żeby przypominali ludzi z prawdziwego świata, jest trochę gorzej.
(…)
Widziałem, że głębszy efekt daje czary podkład -> szary obfity dry brush -> biały dry brush. Aerografu nie mam, na ten moment chyba nie będę kupował. Z ciemnoszarym podkładem ciekawa opcja. Jeśli będę miał do pomalowania grę z kilkoma egzemplarzami tego samego modelu, to popróbuję różnych opcji i zobaczę jaka jest różnica.badirama pisze: ↑22 cze 2023, 17:45Jeszcze szybciej idzie aerografem - podkład polecam na ciemny szary. Robiłem bardzo różnie i uważam że tak wychodzi najlepiej - ciemny szary podkład, zenithal aero na jasny szary, dry brush biały końcówki i potem speedpaint czy tam inny contrast (zawsze wszystkie farbki, w tym metaliczne i ogólnie - WSZYSTKIE akrylowe - rozcieńczam). Potem jak chce szybko coś dodać - olejowe. A jak nie na szybko to trochę klasycznych technik, wolnych.Spoiler:
Jak masz doświadczenie i wiesz co robisz to szybko zauważasz co najlepiej działa, także zachęcam cię do testówarturmarek pisze: ↑22 cze 2023, 18:10Widziałem, że głębszy efekt daje czary podkład -> szary obfity dry brush -> biały dry brush. Aerografu nie mam, na ten moment chyba nie będę kupował. Z ciemnoszarym podkładem ciekawa opcja. Jeśli będę miał do pomalowania grę z kilkoma egzemplarzami tego samego modelu, to popróbuję różnych opcji i zobaczę jaka jest różnica.badirama pisze: ↑22 cze 2023, 17:45Jeszcze szybciej idzie aerografem - podkład polecam na ciemny szary. Robiłem bardzo różnie i uważam że tak wychodzi najlepiej - ciemny szary podkład, zenithal aero na jasny szary, dry brush biały końcówki i potem speedpaint czy tam inny contrast (zawsze wszystkie farbki, w tym metaliczne i ogólnie - WSZYSTKIE akrylowe - rozcieńczam). Potem jak chce szybko coś dodać - olejowe. A jak nie na szybko to trochę klasycznych technik, wolnych.Spoiler:
Większy kontrast to daje. Ani to źle ani dobrze - czasem chce duży kontrast. Ale ostatnio np. malowałem panienkę w sukience na łyżwach do zombicide. I podkład zrobiłem biały, żeby kontrast był minimalny, ponieważ dzięki temu wyglada ona na „zwiewną”, lekką, nie zniszczoną. W tym wypadku i kolor (jasny pastelowy niebieski/zielony) i tekstura („falbankowa” sukienka/spódnica kurde te nazwy ciuszków) pasowały do zerowego kontrastu prawiearturmarek pisze: ↑22 cze 2023, 18:10
Widziałem, że głębszy efekt daje czary podkład -> szary obfity dry brush -> biały dry brush. Aerografu nie mam, na ten moment chyba nie będę kupował. Z ciemnoszarym podkładem ciekawa opcja. Jeśli będę miał do pomalowania grę z kilkoma egzemplarzami tego samego modelu, to popróbuję różnych opcji i zobaczę jaka jest różnica.
Pytam z pozycji mega-słabego malarza: