Martians: A Story of Civilization (Grzegorz Okliński, Krzysztof Wolicki)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Niestety co do instrukcji macie 100% racji...
moja pierwsza opinia o grze może zostać wyrzucona do kosza bo graliśmy na złych zasadach. Owszem, pewnie diametralnie nie zmienia to rozgrywki ale jednak wpływa na grę i końcowe wyniki. Nie zmienia to mojego (raczej) pozytywnego zdania o grze, aczkolwiek RedImp dał wręcz książkowy przykład jak nie pisać instrukcji. Dziwiłem się dwóm rożnym znajomym, że mają takie problemy ze zrozumieniem instrukcji. Z jednym z tych znajomych zagrałem , a w tym czasie drugi znajomy ogrywał swój egzemplarz w innym mieście. Okazało się, że graliśmy w dwie różne gry i żadna z nich nie była grana na dobrych zasadach Może i RedImp wydał bardzo dobrą grę, nie twierdze, że tak nie jest. Mam pozytywne odczucia po pierwszej rozgrywce i z wielką chęcią zagram na właściwych zasadach. Szkoda, że młode obiecujące wydawnictwo nie sprostało instrukcji.
Druga sprawa to cena... wiem, że to już bardzo sporna kwestia i zapewne większość się ze mną nie zgodzi ale ,według mnie , patrząc na zawartość gra nie należy do atrakcyjnych cenowo, nawet jak na cene w EB.
moja pierwsza opinia o grze może zostać wyrzucona do kosza bo graliśmy na złych zasadach. Owszem, pewnie diametralnie nie zmienia to rozgrywki ale jednak wpływa na grę i końcowe wyniki. Nie zmienia to mojego (raczej) pozytywnego zdania o grze, aczkolwiek RedImp dał wręcz książkowy przykład jak nie pisać instrukcji. Dziwiłem się dwóm rożnym znajomym, że mają takie problemy ze zrozumieniem instrukcji. Z jednym z tych znajomych zagrałem , a w tym czasie drugi znajomy ogrywał swój egzemplarz w innym mieście. Okazało się, że graliśmy w dwie różne gry i żadna z nich nie była grana na dobrych zasadach Może i RedImp wydał bardzo dobrą grę, nie twierdze, że tak nie jest. Mam pozytywne odczucia po pierwszej rozgrywce i z wielką chęcią zagram na właściwych zasadach. Szkoda, że młode obiecujące wydawnictwo nie sprostało instrukcji.
Druga sprawa to cena... wiem, że to już bardzo sporna kwestia i zapewne większość się ze mną nie zgodzi ale ,według mnie , patrząc na zawartość gra nie należy do atrakcyjnych cenowo, nawet jak na cene w EB.
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Kurczę. Zmartwiliście mnie tą instrukcją. Po takich komentarzach pewnie gra od razu trafi na półkę i poczekam z czytaniem zasad na poprawioną wersję - oby taka się pojawiła tylko.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Co do instrukcji to rzeczywiście nie wyjaśnia wszystkiego, a przede wszystkim każdy ma problem z interpretacją cyklów/rund/tur graczy. Sam przeczytałem instrukcję 3 razy zanim siadłem do próbnej gry solowej. Mechanika gry nie jest skomplikowana i jak się raz ją pojmie to potem idzie bez przeszkód, zaglądam tylko do instrukcji w fazie uzupełnień bo jest aż do przejścia 7 kroków i trudno to spamiętać.
Moim zdaniem, aby rozwiać wszelkie wątpliwości wydawnictwo RedImp powinno przygotować pełen tutorial wideo w języku polskim.
Na razie jestem po 2 partiach solowych i muszę przyznać, że gra jest wymagająca: nie dość, że trzeba dbać o swoją ekipę (tlen, żywność, lekastwa) to dochodzą wymagania scenariusza. Poza tym jak na euro to gra naprawdę ma klimat. Czujesz, że walczysz z tą przeklętą planetą (pogoda, wydarzenia), aby zapewnić drugi dom swoim ludziom. Jestem ciekawy trybu rywalizacyjnego, gdzie dojdzie blokowanie sobie miejsc "pracy" i wyścig po punkty.
Moim zdaniem, aby rozwiać wszelkie wątpliwości wydawnictwo RedImp powinno przygotować pełen tutorial wideo w języku polskim.
Na razie jestem po 2 partiach solowych i muszę przyznać, że gra jest wymagająca: nie dość, że trzeba dbać o swoją ekipę (tlen, żywność, lekastwa) to dochodzą wymagania scenariusza. Poza tym jak na euro to gra naprawdę ma klimat. Czujesz, że walczysz z tą przeklętą planetą (pogoda, wydarzenia), aby zapewnić drugi dom swoim ludziom. Jestem ciekawy trybu rywalizacyjnego, gdzie dojdzie blokowanie sobie miejsc "pracy" i wyścig po punkty.
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Mam nadzieję, że wystarczy druga edycja instrukcji. Oby jak najszybciej ujrzała światło dzienne.TTR_1983 pisze:Po wpisach powyżej wnioskuję, że warto poczekać na drugą edycję
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- Coen
- Posty: 2494
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 431 times
- Been thanked: 126 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Oby nie tak długo jak do PLO, tam w ogóle wyszła ta druga edycja instrukcji? [WINKING FACE]playerator pisze:Mam nadzieję, że wystarczy druga edycja instrukcji. Oby jak najszybciej ujrzała światło dzienne.TTR_1983 pisze:Po wpisach powyżej wnioskuję, że warto poczekać na drugą edycję
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- Lothrain
- Posty: 3415
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Odp: MARTIANS: A Story of Civilization
Wyszla i jest o niebo lepiej napisana i zredagowana. Myslalem, ze Redimp po PLO nabral doswiadczenia, ale widze, ze niekoniecznie. Chyba regula stanie sie nie kupowanie przeze mnie pierwszych wydan gier niektorych wydawnictw. Po Portalu i Board&Dice na moja liste trafia wlasnie Redimp. Zaczynam sie powaznie zastanawiac, czy odfoliowywac moja kopie. Wkurzaja mnie juz te pakiety naprawcze sprzedawane dodatkowo przy okazji drugich wydan.
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Gry nie wspierałem bo trzech bardzo dobrych współgraczy wsparło grę. Z jedyn z nich zagrałem i nie ogarnelismy instrukcji, drugi znajomy (przeczytał ponad 200 instrukcji) zagrał dwa razy i stwierdził, że nie zagra do póki wydawca nie wyda poprawionej wersji zasad (jak twierdzi szkoda czasu na granie w instrukcje) , a trzeci ze znajomych (najbardziej doświadczony) gry nie otworzył do teraz i nie zanosi się na to , że otworzy
Narzekam, a może to trzeba docenić? Za 170 zł dostajemy conajmniej dobre euro i jeszcze grę logiczną lub dedukcyjną pod postacią instrukcji? Mało Wam jeszcze?!
A tak serio... RedImp powinien wydać poprawioną instrukcję, nie jakieś równie słabe erraty, tylko pełnoprawną instrukcję bo gra przez te zasady może zostać dla wielu nieodkryta...zasady same w sobie są banalne! Masz trzy "punkty ruchu" (jednostki czasu) i dowolnie nimi zarządzasz , wykładając lub ściągając Workerow z planszy. Ale dochodzi kilka szczegółów i nagle gra mniej lub bardziej się nie lepi. Olał bym ten temat, nie moja gra - nie moja sprawa, ale mam wrażenie, że jest to ciekawa gra warta uwagi. Z poczatku myślałem, że to wina polskiej instrukcji ale komentarze na BGG pokazują, że RedImp wszystkich traktuje na równi
Narzekam, a może to trzeba docenić? Za 170 zł dostajemy conajmniej dobre euro i jeszcze grę logiczną lub dedukcyjną pod postacią instrukcji? Mało Wam jeszcze?!
A tak serio... RedImp powinien wydać poprawioną instrukcję, nie jakieś równie słabe erraty, tylko pełnoprawną instrukcję bo gra przez te zasady może zostać dla wielu nieodkryta...zasady same w sobie są banalne! Masz trzy "punkty ruchu" (jednostki czasu) i dowolnie nimi zarządzasz , wykładając lub ściągając Workerow z planszy. Ale dochodzi kilka szczegółów i nagle gra mniej lub bardziej się nie lepi. Olał bym ten temat, nie moja gra - nie moja sprawa, ale mam wrażenie, że jest to ciekawa gra warta uwagi. Z poczatku myślałem, że to wina polskiej instrukcji ale komentarze na BGG pokazują, że RedImp wszystkich traktuje na równi
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Same misje na Marsie to pikuś przy instrukcji. Co z tego że uratowałem kolonistów albo wybudowałem nową bazę skoro nie mogę zrozumieć instrukcji. Grze trzeba przyznać jedno - potrafi uświadomić że praca na Marsie z takim manualem to "nie w kij dmuchał"
- Krionah
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 sie 2005, 08:46
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Ok, tak minie to zirytowało, że postanowiłem rozwiązać problem przebiegu gry. Oto wyniki:
CYKL 1
1. Runda 1
a) Tura Gracza A
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
b) Tura Gracza B
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
c) Tura Gracza C
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
d) Tura Gracza D
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
2. Runda 2
a) Tura Gracza B
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
b) Tura Gracza C
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
c) Tura Gracza D
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
d) Tura Gracza A
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
3. Wydarzenie, Zmiana Pogody, Produkcja Energii
4. Runda 3
a) Tura Gracza C
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
b) Tura Gracza D
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
c) Tura Gracza A
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
d) Tura Gracza B
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
5. Runda 4 (mogą wykonać gracze, którzy odblokowali żeton kolonistów z pola rundy czwartej)
6. Faza podsumowania kwater
CYKL 2, 3, 4
1. Faza uzupełnienia
2. Runda 1
a) Tura Gracza A
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
b) Tura Gracza B
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
c) Tura Gracza C
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
d) Tura Gracza D
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
3. Runda 2
a) Tura Gracza B
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
b) Tura Gracza C
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
c) Tura Gracza D
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
d) Tura Gracza A
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
4. Wydarzenie, Zmiana Pogody, Produkcja Energii
5. Runda 3
a) Tura Gracza C
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
b) Tura Gracza D
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
c) Tura Gracza A
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
d) Tura Gracza B
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
6. Runda 4 (mogą wykonać gracze, którzy odblokowali żeton kolonistów z pola rundy czwartej)
7. Faza podsumowania kwater
CYKL 1
1. Runda 1
a) Tura Gracza A
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
b) Tura Gracza B
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
c) Tura Gracza C
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
d) Tura Gracza D
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
2. Runda 2
a) Tura Gracza B
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
b) Tura Gracza C
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
c) Tura Gracza D
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
d) Tura Gracza A
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
3. Wydarzenie, Zmiana Pogody, Produkcja Energii
4. Runda 3
a) Tura Gracza C
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
b) Tura Gracza D
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
c) Tura Gracza A
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
d) Tura Gracza B
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
5. Runda 4 (mogą wykonać gracze, którzy odblokowali żeton kolonistów z pola rundy czwartej)
6. Faza podsumowania kwater
CYKL 2, 3, 4
1. Faza uzupełnienia
2. Runda 1
a) Tura Gracza A
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
b) Tura Gracza B
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
c) Tura Gracza C
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
d) Tura Gracza D
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
3. Runda 2
a) Tura Gracza B
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
b) Tura Gracza C
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
c) Tura Gracza D
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
d) Tura Gracza A
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
4. Wydarzenie, Zmiana Pogody, Produkcja Energii
5. Runda 3
a) Tura Gracza C
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
b) Tura Gracza D
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
c) Tura Gracza A
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
d) Tura Gracza B
(dostępne 3 jednostki czasu) Aktywacja pól znacznikami akcji lub odpoczynek (zebranie z planszy wszystkich wszystkich swoich znaczników akcji)
6. Runda 4 (mogą wykonać gracze, którzy odblokowali żeton kolonistów z pola rundy czwartej)
7. Faza podsumowania kwater
Ostatnio zmieniony 26 gru 2016, 22:52 przez Krionah, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krionah
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 sie 2005, 08:46
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
To jest wersja w dużym uproszczeniu, bo nie rozpisywałem na etapy fazy uzupełniania i podsumowania kwater. Jutro jeszcze raz spróbuję zagrać z tym schematem. Może tym razem się uda
- Coen
- Posty: 2494
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 431 times
- Been thanked: 126 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Ale odpoczynek zajmuje jedną jednostkę czasu, czyli w rundzie w której wykonuję odpoczynek to mam jeszcze do wykorzystania dwie jednostki czasu, tak?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- Krionah
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 sie 2005, 08:46
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Tak to rozumiemCoen pisze:Ale odpoczynek zajmuje jedną jednostkę czasu, czyli w rundzie w której wykonuję odpoczynek to mam jeszcze do wykorzystania dwie jednostki czasu, tak?
- Skorzeny
- Posty: 125
- Rejestracja: 29 sie 2011, 22:36
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 6 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Cholera, dwie ostatnie strony skutecznie zraziły mnie do tej gry. Ludzie mają problem z podstawowymi zasadami, to co dopiero opisać grę w wariancie solo, który mnie głównie interesuje. Jak widać ładne wydanie to nie wszystko. Szkoda
- Coen
- Posty: 2494
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 431 times
- Been thanked: 126 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Ufff... dwie godziny - tyle zajęło mi rozłożenie gry i zagranie gdzieś tak 1/6 - 1/5 rozgrywki. Jak już się zrozumiałem instrukcję i załapałem wykonywanie akcji, to poszło.Krionah pisze:Tak to rozumiemCoen pisze:Ale odpoczynek zajmuje jedną jednostkę czasu, czyli w rundzie w której wykonuję odpoczynek to mam jeszcze do wykorzystania dwie jednostki czasu, tak?
Bardzo ciekawie to wygląda, mam nadzieję, że przy kolejnej próbie rozegram już całość rozgrywki
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Wiem ze jest dzial zasady ale gra juz wyszla wiec newsow o niej narazie nie bedzie a jest sajgon z zasadami wiec mam pytanie:
Z tym odpoczynkiem tak to dziala?:
Tura pierwsza: rozstawiam 3 akcje,
Tura druga: zdejmuje trzy znaczniki i odpoczywam a potem wystawiam dwie akcje
Tura trzecia: Wystawiam ostatni znacznik akcji, potem robie odpoczynek (bo na planszy mam trzy znaczniki) a na koniec wystawiam jedny znacznik akcji
Tura czwarta: wystawiam dwa pozostale znaczniki akcji i jaka trzecia robie odpoczynek
Tak to jest w praktyce?
I jeszcze jedno: Jako ostatni znacznik akcji stawiam go na szklarnie i przeprowadzam produkcję, potem robię odpoczynek bo nie mam wolnych znaczników akcji a na koniec żeby wykorzystać ostatnia jednostkę czasu stawiam znacznik na szklarnie i znów robię produkcję? Mogę tak?
Czy teoretyczne nadwyżki z jedzenia i leków przechodzą z cyklu na cykl?
Z tym odpoczynkiem tak to dziala?:
Tura pierwsza: rozstawiam 3 akcje,
Tura druga: zdejmuje trzy znaczniki i odpoczywam a potem wystawiam dwie akcje
Tura trzecia: Wystawiam ostatni znacznik akcji, potem robie odpoczynek (bo na planszy mam trzy znaczniki) a na koniec wystawiam jedny znacznik akcji
Tura czwarta: wystawiam dwa pozostale znaczniki akcji i jaka trzecia robie odpoczynek
Tak to jest w praktyce?
I jeszcze jedno: Jako ostatni znacznik akcji stawiam go na szklarnie i przeprowadzam produkcję, potem robię odpoczynek bo nie mam wolnych znaczników akcji a na koniec żeby wykorzystać ostatnia jednostkę czasu stawiam znacznik na szklarnie i znów robię produkcję? Mogę tak?
Czy teoretyczne nadwyżki z jedzenia i leków przechodzą z cyklu na cykl?
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
1. Odpoczynek zajmuje jedną jednostkę czasu i wtedy zdejmujesz wszystkie figurki z planszy. Dobrze rozpisałeś swoje akcje w RUNDACH (nie turach). Tura to 3 jednostki czasu jednego gracza. Gdy wszyscy gracze zrobią swoje tury to kończy się runda, przekazywany jest znacznik pierwszego gracza i wykonywana jest kolejna runda (lub wprowadzane wydarzenie, pogoda, zbierana energia). Po 3 rundzie (lub 4 jeśli gracze dorobili się 4 żetonu kolonistów) następuję rozliczenie graczy (tlen, lekarstwa, żywność, przyrost populacji) i zakończenie cyklu. Kolejny cykl zaczyna się od uzupełnień (7 kroków) i znowu jest faza pracy czyli 3 (lub 4 rundy), w których po kolei gracze wykonują swoje tury... Uffff. Zrozumieli?Haloon pisze:Wiem ze jest dzial zasady ale gra juz wyszla wiec newsow o niej narazie nie bedzie a jest sajgon z zasadami wiec mam pytanie:
Z tym odpoczynkiem tak to dziala?:
Tura pierwsza: rozstawiam 3 akcje,
Tura druga: zdejmuje trzy znaczniki i odpoczywam a potem wystawiam dwie akcje
Tura trzecia: Wystawiam ostatni znacznik akcji, potem robie odpoczynek (bo na planszy mam trzy znaczniki) a na koniec wystawiam jedny znacznik akcji
Tura czwarta: wystawiam dwa pozostale znaczniki akcji i jaka trzecia robie odpoczynek
Tak to jest w praktyce?
I jeszcze jedno: Jako ostatni znacznik akcji stawiam go na szklarnie i przeprowadzam produkcję, potem robię odpoczynek bo nie mam wolnych znaczników akcji a na koniec żeby wykorzystać ostatnia jednostkę czasu stawiam znacznik na szklarnie i znów robię produkcję? Mogę tak?
Czy teoretyczne nadwyżki z jedzenia i leków przechodzą z cyklu na cykl?
2. Z danego budynku można korzystać tylko gdy nie ma tam już twojej figurki, więc jeśli w tej turze tam była, ale zdjąłeś ją odpoczynkiem to znowu możesz ją dołożyć.
3. Ja gram, że wyprodukowane zasoby leżą przede mną i przechodzą z cyklu na cykl (powiedzmy, że są magazynowane). Natomiast pod koniec cyklu niezdjęte z kwater żetony tlenu/lekarstw/żywności są zdejmowane i w fazie uzupełnień dokładane są nowe (co uważam za mało klimatyczne i chyba będę grał, że to czego nie zabezpieczyłem to zostaje - utrudni to grę, ale także zmobilizuje do większego wysiłku ekipę stacji ).
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
No i nic nie pozostaje jak uderzyć się w pierś i przeprosić za instrukcję niespełniającą Waszych oczekiwań. Pomimo już wypracowanego schematu prac nad instrukcjami to jakiegoś ogniwa musi jeszcze brakować w tym łańcuchu. Na pewno z czasem powstanie druga edycja instrukcji opublikowana online, lecz to wymaga czasu i wychwycenia z Waszych dyskusji istoty problemu. Autorzy gry na bieżąco postarają się Wam udzielić pomocy z zasadami, ale prosimy o prowadzenie dyskusji w odpowiednim dziale „Zasady - pytania i wątpliwości”(proszę administratora o przeniesienie postów dotyczących zasad do tematu w odpowiednim dziale). Sporo pytań, które zadaliście ma odpowiedzi w dołączonym do pudełka FAQ – zalecamy go uważnie przeczytać zwłaszcza przykładowe rozpisanie przebiegu gry z podziałem na cykle.
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
No i szacun za uczciwe podejście! Poprawcie instrukcje i wszyscy będą zadowoleni z przynajmniej dobrej gry! A tak mniej więcej kiedy możemy się spodziewać nowej instrukcji?
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Ja osobiście nie narzekam na instrukcję. Fakt 3 razy czytałem i wczoraj strzeliłem solo które bardzo mi się podobało.
Jedyny problem a raczej zagwostke jaka miałem to ilość akcji które mogę wykonywać pracownikiem bo chyba jasno to nie było opisane (jest w wątku o zasadach).
Wysłane z mojego KM0434 przy użyciu Tapatalka
Jedyny problem a raczej zagwostke jaka miałem to ilość akcji które mogę wykonywać pracownikiem bo chyba jasno to nie było opisane (jest w wątku o zasadach).
Wysłane z mojego KM0434 przy użyciu Tapatalka
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
W kwestii pakowania :
Poza znacznikiem pierwszego gracza oraz budynkami - weszło wszstko
Spoiler:
Spoiler:
Poza znacznikiem pierwszego gracza oraz budynkami - weszło wszstko
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Ja właśnie zabieram się za szukanie jakiegoś organizera, ale bez pozostawionej wypraski.
- Coen
- Posty: 2494
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 431 times
- Been thanked: 126 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Ja się zabieram za zrobienie wypraski piankowej. Wyciąganie tej gry z woreczków to koszmartassman pisze:Ja właśnie zabieram się za szukanie jakiegoś organizera, ale bez pozostawionej wypraski.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
W sumie, bez wypraski, może i się wszystko zmieści? Ja budynki trzymam w osobnym pudełku z chipsami, które były dołączone, ale nie lubię takich rozwiązań. W sensie dwupudełkowych, chipsy mogą być, aczkolwiek cienka pianka może zda egzamin?
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Jutro zacznę robić projekt w sketchup'ie. Mam już zwymiarowane. Chętnie podziele się plikiem jak będzie gotowe.Coen pisze:Ja się zabieram za zrobienie wypraski piankowej. Wyciąganie tej gry z woreczków to koszmartassman pisze:Ja właśnie zabieram się za szukanie jakiegoś organizera, ale bez pozostawionej wypraski.