Strona 4 z 7

Re: Five tribes

: 13 sie 2016, 13:43
autor: Jiloo
NIe wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie.
Dokładasz meeple i robisz ruch, a po tym następuje tura kolejnego gracza? Jeśli może zrobić ruch to gra dalej.
Jeśli po Twoim ruchu drugi gracz nie może wykonać legalnego ruchu gra się kończy.

Re: Five tribes

: 13 sie 2016, 19:50
autor: Kal-El83
O to właśnie chodziło :) czyli wykręciłem sobie kombo z czapy :D

Dzięki za wodpowiedź!!

Re: Five tribes

: 13 sie 2016, 22:37
autor: Jiloo
Jeszcze małe sprostowanie, więc może nie przekombinowałeś.
To co napisałem to prawda, ale dotyczy sytuacji kiedy gracz, który nie może wykonać ruchu jest ostatnim. Bo nawet jeśli ruch jest niemożliwy to wszyscy gracze mogą jeszcze dokończyć rundę. Nie wykonują ruchów, ale mogą użyć dżinów. WIęc jeśli runda się jeszcze nie skończyła to mogłeś użyć mocy i wykonać ruch.

Re: Five tribes

: 13 sie 2016, 23:17
autor: Kal-El83
Tak, zrozumieliśmy się dobrze. Bo ja sobie wykombinowałem tak, że jak mam możliwy ruch to mogę przeciągać grę. Jedyne czego powinienem dopilnować to tego, żeby być ostatnim graczem w każdej rundzie (czego nie zrobiłem chyba raz).

Czyli w zasadzie jak będę kończył rundę to mogę przeciągać grę, a przeciwnik będzie co chwile robił pass pass ;)

Więc muszę wówczas pilnować dwóch spraw
1. Żeby być ostatnim graczem w rundzie
2. Jeżeli kończy przeciwnik, to zostawić mu jakiś "marny" ruch ;)

Re: Five tribes

: 22 sie 2016, 15:32
autor: evenstar
Mam pytanie, czy mając dżina, który pozwala na zabieranie przeciwnikowi żółtych lub białych pionków, mogę mu zabrać tylko 1 pionek mimo, że na ręce mam zebrane np. 3 czerwone? I czy resztę pionków mogę wykorzystać, aby jeszcze zabić jakiegoś pionka z planszy?

Re: Five tribes

: 22 sie 2016, 15:42
autor: ramar
evenstar pisze:Mam pytanie, czy mając dżina, który pozwala na zabieranie przeciwnikowi żółtych lub białych pionków, mogę mu zabrać tylko 1 pionek mimo, że na ręce mam zebrane np. 3 czerwone? I czy resztę pionków mogę wykorzystać, aby jeszcze zabić jakiegoś pionka z planszy?
Ilość zebranych zabójców (czerwonych) wpływa tylko na odległość w której można zabić jednego meepla z planszy. Przy zabijaniu meepla innego gracza, nie ma znaczenia ilość, bo zawsze zabijamy jednego.
A skoro dżin pozwala zabrać zabitego meepla od innego gracza to wygląda na to, że zabieramy jednego.
Nie pamiętam, a wątpię, by istniał dżin zezwalający zabijać/zabierać większą ilość meepli?

Zbierając czerwone wybierasz jedną z dwóch opcji:
1. Zabijasz 1 meepla z planszy (w zasięgu wyznaczonym przez ilość zebranych czerwonych - np. 3meeple to możliwość zabicia w odległości do 3 kafli)
2. Zabijasz 1 meepla przeciwnikowi.

Re: Five tribes

: 22 sie 2016, 17:07
autor: Jiloo
ramar pisze:1. Zabijasz 1 meepla z planszy (w zasięgu wyznaczonym przez ilość zebranych czerwonych - np. 3meeple to możliwość zabicia w odległości do 3 kafli)
Przy tym odległość można zwiększyć dokładając jedną kartę fakira na kafel odgleglości. I tak w przykładnie powyżej – dokładając np. 2 karty fakirów zwiększasz zasięg do 5 kafli.

Re: Five tribes

: 16 paź 2016, 20:42
autor: arek22
Czy zabójca jak kończy ruch na danej kafli to może zabić ostatniego pionka z tego samego kafla?

Re: Five tribes

: 16 paź 2016, 20:48
autor: kaszkiet
Tak, może.

Re: Five tribes

: 16 paź 2016, 20:49
autor: ENDryu
naprawdę? dobrze wiedzieć, bo nigdy tak nie grałem i zawsze trzeba było ubijać minimum na kaflu obok :roll:

Re: Five tribes

: 16 paź 2016, 21:33
autor: Cin
arek22 pisze:Czy zabójca jak kończy ruch na danej kafli to może zabić ostatniego pionka z tego samego kafla?
Dana kafla zazwyczaj jest danym kaflem...
Przepraszam, że śmiecę, ale czasem trudno się powstrzymać.

Re: Five tribes

: 29 paź 2016, 01:22
autor: BIgBadWolf
ramar pisze:
evenstar pisze:Mam pytanie, czy mając dżina, który pozwala na zabieranie przeciwnikowi żółtych lub białych pionków, mogę mu zabrać tylko 1 pionek mimo, że na ręce mam zebrane np. 3 czerwone? I czy resztę pionków mogę wykorzystać, aby jeszcze zabić jakiegoś pionka z planszy?
Ilość zebranych zabójców (czerwonych) wpływa tylko na odległość w której można zabić jednego meepla z planszy. Przy zabijaniu meepla innego gracza, nie ma znaczenia ilość, bo zawsze zabijamy jednego.
A skoro dżin pozwala zabrać zabitego meepla od innego gracza to wygląda na to, że zabieramy jednego.
Nie pamiętam, a wątpię, by istniał dżin zezwalający zabijać/zabierać większą ilość meepli?

Zbierając czerwone wybierasz jedną z dwóch opcji:
1. Zabijasz 1 meepla z planszy (w zasięgu wyznaczonym przez ilość zebranych czerwonych - np. 3meeple to możliwość zabicia w odległości do 3 kafli)
2. Zabijasz 1 meepla przeciwnikowi.
Jest dżin co zabija 2

Re: Five tribes

: 29 gru 2016, 20:36
autor: mczlonka
mam 2 pytania co do oficjalnego wariantu solo (podpisanego przez BC)
1. Czy graczowi należą się dodatkowe 10PZ na większość liczbę Wezyrów, skoro to i tak jest wymóg co do ostatecznego podliczania PZ?
2. Czy jeśli kości wskazują na płytkę, która jest już zajęta przez (mojego lub jego) wielbłąda, a na którym jest jednak jakiś mepel (wynikający w późniejszego przerzucania), to normalnie wykonuje on ruch związany z tym meplem czy traktuje to jako "zajętą" płytkę i wybiera inną w tejże kolumnie?

Re: Five tribes

: 07 sty 2017, 13:31
autor: hipcio_stg
A ja mam z pozoru trywialne pytanie. Czy jeżeli na torze skarbów w pierwszych 3 slotach mam fakirów to czy korzystając z akcji kafla 3/1 mogę wziąć fakira, czy nie mogę wykonać akcji? Na kaflach ewidentnie jest kolor zielony (skarbu), a fakir to takie bardziej dobro niż skarb.

Drugie pytanie:
Czy jeżeli zielonymi pionami zabiorę X pierwszych kart skarbów z pierwszych pól czy przesuwam pozostałe skarby na początek linii przydzielając im nowe numery, aby z akcji 6/2 skorzystać z 6 pozostałych kart w przypadku gdy ktoś pobrał 3 pierwsze z zielonych mepli? Uzupełniam oczywiście po skończonej rundzie do 9, ale czy numery skarbów są sztywno do nich przywiązane, czy nie?

Re: Five tribes

: 07 sty 2017, 19:25
autor: Relo
hipcio_stg pisze:A ja mam z pozoru trywialne pytanie. Czy jeżeli na torze skarbów w pierwszych 3 slotach mam fakirów to czy korzystając z akcji kafla 3/1 mogę wziąć fakira, czy nie mogę wykonać akcji? Na kaflach ewidentnie jest kolor zielony (skarbu), a fakir to takie bardziej dobro niż skarb.
W moich grach, zabieraliśmy karty niewolników(ups fakirów) tak samo jak karty z surowcami.
hipcio_stg pisze:Drugie pytanie:
Czy jeżeli zielonymi pionami zabiorę X pierwszych kart skarbów z pierwszych pól czy przesuwam pozostałe skarby na początek linii przydzielając im nowe numery, aby z akcji 6/2 skorzystać z 6 pozostałych kart w przypadku gdy ktoś pobrał 3 pierwsze z zielonych mepli? Uzupełniam oczywiście po skończonej rundzie do 9, ale czy numery skarbów są sztywno do nich przywiązane, czy nie?
W tym przypadku, moim zdaniem przesuwamy je do "nowej" numeracji (również tak graliśmy). Dokładając karty do 9 po skończeniu pełnej tury każdego z graczy.

Re: Five tribes

: 07 sty 2017, 19:30
autor: Chaaber
1. Możesz fakira.
2. Przesuwasz linię do początku, numery nie są przypisane na całą rundę.

Re: Five tribes

: 08 sty 2017, 18:12
autor: hipcio_stg
Dziękuję za rozwianie wątpliwości. W myśl pierwszej edycji niewolnik był jakimś skarbem, ale fakir? ;)

Re: Five tribes

: 08 sty 2017, 18:17
autor: malekith_86
Chaaber pisze: Przesuwasz linię do początku, numery nie są przypisane na całą rundę.
to jest gdzieś wyjaśnione? w jakimś FAQ?

ja gram tak, że jeśli ktoś zabierze powiedzmy 4 towary zielonymi ludzikami to 4 pierwsze sloty są puste i akcja 1/3 nic nie daje
dopiero jak jest faza uzupełniania to wszystkie karty, które zostały zjeżdżają na początek kolejki towarów i te nowe są dokładane na koniec

Re: Five tribes

: 08 sty 2017, 20:02
autor: Paeonia
Oj, to zle grasz :roll:

Instrukcja angielska:
Pay 3 Gold Coins and pick one Resource card of your choice from among the first 3 visible (at the start of the line).

Niewazne ile jest kart aktualnie dostepnych, kupujesz jedna z trzech od poczatku aktualnej linii kart.
Tak samo w przypadku kupna 2 z 6. Co wiecej w instrukcji do kupna dwoch za 6 monet jest wyraznie napisane ze nawet jak jest dostepna jedna karta to i tak musisz zaplacic 6 monet.
No i oczywiscie rynek uzupelnia sie jak juz wszyscy gracze wykonali swoje akcje.

Re: Five tribes

: 10 sty 2017, 10:27
autor: Gelhrid
Pytanie o punkty na koniec gry za żółte ludziki.
Ten kto ma najwięcej dostaje normalnie za każdego 1 czy 2 punkty(nie pamiętam teraz ile) PLUS
10 za każdego gracza, który miał mniej ludzików żółtych od niego?
Czyli plus 30?(zakładając gre dla 4 graczy)

A drugi w kolejności gracz dostanie bonusowo +20 za graczy, którzy mieli mniej od niego?
Czy może tylko najlepszy gracz dostaje +10 punktów tylko i koniec?

Re: Five tribes

: 10 sty 2017, 10:45
autor: malekith_86
w grze na 4 osoby
ten co ma najwięcej dostanie 30 punktów
kolejny co a najwięcej dostanie 20 punktów
kolejny 10 punktów
ostatni nic nie dostanie

jednak w grze na 2 osoby to tylko ten co ma najwięcej dostaje +10 punktów, a drugi gracz nic bonusowo nie dostaje

Re: Five tribes

: 29 sty 2017, 14:07
autor: irmina
Hej, mam pytanie odnośnie dżina KUMARBI, opis jego mocy w instrukcji Rebela brzmi: "Gdy wybierasz pole na torze licytacji, za każdego odrzuconego fakira zmniejsz koszt pola o 1." Na BGG znalazłam opis angielskiej instrukcji: "When bidding for Turn Order, for each Slave you discard your bidding cost is reduced by 1 spot." Rozumiem, że w polskiej jest to błędnie przetłumaczone i stając na polu za 8 złota, płacę z użyciem dżina 5 a nie 7?

Re: Five tribes

: 29 sty 2017, 14:26
autor: Kal-El83
Tak

Re: Five tribes

: 15 mar 2017, 16:09
autor: mångata
Właśnie otworzyłem grę, przeglądam instrukcję i jedna rzecz mnie zastanawia: zasięg asasyna można mierzyć jako sumę pól w poziomie i pionie, tak?

Jeśli wezmę 3 czerwone figurki to mogę usunąć figurkę oddaloną np. o dwa pola w górę i jedno w prawo.

Jeśli tak nie jest, to czemu możliwy jest ruch opisany w instrukcji?

Mamy:

XY
AX

Gdzie Y to miejsce, gdzie gracz zakończył ruch, a A to miejsce, z którego zabrano figurkę. Możemy dojść z Y do A posuwając się w lewo i dół (ew. doł i lewo), ale nie możemy na skos...

Re: Five tribes

: 15 mar 2017, 16:25
autor: Jiloo
mångata pisze:Właśnie otworzyłem grę, przeglądam instrukcję i jedna rzecz mnie zastanawia: zasięg asasyna można mierzyć jako sumę pól w poziomie i pionie, tak?

Jeśli wezmę 3 czerwone figurki to mogę usunąć figurkę oddaloną np. o dwa pola w górę i jedno w prawo.

Jeśli tak nie jest, to czemu możliwy jest ruch opisany w instrukcji?

Mamy:

XY
AX

Gdzie Y to miejsce, gdzie gracz zakończył ruch, a A to miejsce, z którego zabrano figurkę. Możemy dojść z Y do A posuwając się w lewo i dół (ew. doł i lewo), ale nie możemy na skos...
Przepraszam, ale nie do końca rozumiem gdzie masz niejasność.
Zabijanie meepli działa dokładnie tak samo jak ruch po planszy. Ruszasz się tylko prawo/lewo/góra/dół. Ruch po skosie jest niedozwolony. Trzy czerwone meeple oznaczają zasięg o trzy pola (tak jakbyś robił ruch). Zasięg zabójców możesz też zwiększyć odrzucając karty fakirów.