Rycerze Pustkowi

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Jak napisał Arturpe - mógł dociągać do końca z myślą o innych wrogach (gorszych, trudniejszych) jeszcze te 3 karty i potem zdecydować.

I jak napisał Azazelek - zagranie Cichego łowcy w tej sytuacji było stanowczo ukłonem w stronę Najemnika. Jeśli wychodzą takie 2 zlecenia wymuszające zagranie wroga określonego typu to już Padliniarz decyduje, które zlecenie wypełnić.

Z drugiej strony Cichy łowca jest twardy i nawet przy zdolności Najemnika może mu zrobić kuku bo łatwo skraca zasięg i zaczyna robić rzeź. Więc może się Najemnikowi należała nagroda ;-)

Ale wrzucam ten case do FAQa żeby gracze wiedzieli, że Padliniarz ma taki wybór.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Matti_C »

Mogę prosić o wyjaśnienie użycia "serii" z broni automatycznej wyposażonej w bagnet?
W opisie karty serii na str 23 jest w nawiasie (lub 0 magazynków podczas ataku bronią białą)
Czy to oznacza , że mogę na zasięgu bezpośrednim wbić w przeciwnika bagnet wielokrotnie i nie zużyć amunicji czy to niefortunne skopiowanie z opisu karty "ataku" ?
Czy można montować bagnet na łuku, kuszy, pistolecie?
Czy atakując bagnetem testuje kosy czy spluwy?
Czy atakując bagnetem traci się dodatkowe atuty broni (dodatkowe rany, przebicia pancerza jakie daje atak strzelecki z broni)?
Awatar użytkownika
Kandyd
Posty: 27
Rejestracja: 08 paź 2009, 13:07

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Kandyd »

Przebieg ataku jest następujący:
1) wybierasz broń
2) wybierasz jeden symbol zasięgu.
Czyli jak wybierzesz symbol broń biała to testujesz Kosy.
Możesz przyłączyć bagnet do każdej broni która nie posiada symbolu broń biała.
Powiedziałbym że atuty przynależą do broni, a nie symbolu dystansu, więc ich nie tracisz.
Natomiast przyłączam się do pytania o premie z karty Seria - do ataku i do przewagi.
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Bagnet jest generalnie najbardziej tricky dodatkiem do broni i działa mniej więcej tak.

1. Dołącza się go do dowolnej broni bez symbolu broni białej, czyli nie dołączamy bagnetu do Młota czy Siekiery (to jest napisane na karcie zresztą). Innymi słowy - tak, możesz mieć pistolet / łuk / rakietnicę z bagnetem. Tak samo, jak możesz dołączyć Lunetę do rewolweru i mieć giwerę jak Lord Humungus w 2 części Mad Maxa.

2. Nie jest to błąd. Opis karty Seria jest tak sformułowany, bo póki co nie ma broni białych takich, ale pojawią się kiedyś bronie białe z symbolami serii np. jakieś przerobione młoty pneumatyczne, korbacze, rękawice wspomagane etc. Więc teraz nie ma zastosowania bo nie ma takich broni, ale trzeba było tak to sformułować, żeby nie trzeba było drukować nowych kart drugi raz.

3. Jeśli decydujesz się na atak bagnetem, korzystasz z umiejętności Kosy jak słusznie zauważył Kandyd bo wybierasz symbol zasięgu broń biała. Ponadto masz 2 opcje:

a) Atakujesz po prostu bronią z bagnetem, czyli powiedzmy masz Kałacha z bagnetem, rozpędzasz się, zagrywasz Atak, testujesz Kosy na 5 i na krótkim zasięgu wbijasz kolesiowi bagnet w brzuch. Tutaj nie dostajesz żadnych premii z samej broni, choć przypominam że masz premię 1 dodatkowe obrażenie za to, że atakujesz bronią białą (na karcie zasięgu jest to oznaczone). No i tyle. Nie wydajesz amunicji i wszystko jest jasne - po prostu atak wręcz. Koniec.

b) Atakujesz na zasadzie "biegnę na kolesia z bagnetem, a zanim mu wypruję flaki to jeszcze mu przysunę z karabinu". Tutaj dalej wszystko odbywa się jak opisałem powyżej, czyli krótki zasięg, test Kosy na 5, dodatkowe obrażenie za atak. Ale dodatkowo możesz skorzystać z symboli walki z broni, bo jeszcze do kolesia walisz z tej broni na chwilę zanim mu nie wbijesz bagnetu. Tylko że:

i. Musisz wydać amunicję (1 za zwykły atak, 2 jeśli seria).
ii. Wciąż testujesz Kosy a nie Spluwy - zakładamy że lecisz na łeb na szyję w kierunku gościa i walisz na ślepo w jego stronę przy okazji próbując go nabić na ten bagnet nieszczęsny - w przypadku niektórych postaci rzucanie na kosy a nie na spluwy może oznaczać spory minus. Twoje umiejętności strzeleckie są ograniczone przez Twoje umiejętności walki wręcz.
iii. Korzystasz z symbolu zasięgu broń biała, co oznacza, że będziesz atakować na końcu, czyli możesz nie dożyć do swojej inicjatywy.

Przykład Naomi Vatt powiedzmy. Skołowała sobie Kałacha i Bagnet do niego i chce zrobić kuku komuś. Mamy krótki zasięg obecnie.

1) Naomi rzuca się na Puszka z Kałachem i bagnetem ale akurat nie ma amunicji, więc atakuje tak po prostu. Ma Kosy 2 czyli zagrywa kartę Atak, rzuca 2 kośćmi i zadaje 1 dodatkowe obrażenie za to, że atakuje bronią białą. Tyle.

2) J.w. tylko Naomi ma mnóstwo amunicji. Postanawia rzucić się na Puszka ale jeszcze do niego strzelić po drodze. Nadal zagrywa Atak, rzuca 2 kości za Kosy 2 tylko teraz zadaje 2 obrażenia więcej bo Kałach ma kropelkę z 1. Atak odbywa się na inicjatywie broni białej i wiąże się z nim wydanie 1 Amunicji.

3) J.w. tylko Naomi ma mnóstwo amunicji i idzie na całość. Decyduje się puścić serię po Puszku i potem go dojechać bagnetem. Czyli zagrywa kartę Seria, wydaje 2 amunicji, rzuca Kosy 2 + 2 kości za serię z Kałacha, czyli 4 kośćmi rzuca i zadaje dodatkowo 2 obrażenia (1 za Kałacha, 1 za atak wręcz). Cały atak odbywa się na inicjatywie broni białej oczywiście.

Czyli ogólnie można w szczególny sposób użyć broni z bagnetem lub po prostu kogoś dziabać samym bagnetem.

Przewaga nie jest specjalnie liczona i jak zwykle zależy od typu karty walki (Atak +1 przewagi, Seria +2 przewagi) oraz liczby ran straconych w wyniku ataku przez przeciwnika.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2622
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: sqb1978 »

Nie wypada dyskutować z twórcami w sprawie zasad ich gry, ale tutaj się wypowiem :)

Zupełnie nie przemawia do mnie uderzanie bagnetem testując Kosy i ze stratą amunicji. Ani z instrukcji ani z karty bagnetu coś takiego nie wynika. Dodatkowo wprowadza spore zamieszanie w jasnych zasadach walki różnymi typami broni.

Bagnet widzę jako dodatek umożliwiający walkę na krótkim dystansie bronią, która na tym dystansie nie działa (np. snajpera). No i bonusów broni oczywiście nie posiada, aczkolwiek mógłby mieć swój własny panel walki w zwarciu i byłoby po problemie :)
Awatar użytkownika
Kandyd
Posty: 27
Rejestracja: 08 paź 2009, 13:07

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Kandyd »

Zgadzam się sqb1978 - zasady odnośnie bagnetu są strasznie przekombinowane. I nie ma szans żeby ktoś wyciągnął takie wnioski po przeczytaniu instrukcji/ opisu karty. middlekilla, powinniście to przemyśleć.
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Bazowe zasady są jasne - nie ma opcji strzelania i bicia wręcz, wiec Bagnet daje tylko symbol walki bronią białą i żadnych premii. I to wynika moim zdaniem z opisu dodatku, stąd nie dodawaliśmy więcej komentarzy w instrukcji.

Ale testowaliśmy opcję numer 2, którą szerzej opisałem. Więc myślę, że można z niej zrobić zasadę opcjonalną.

Ponadto omówienie działania niektórych bardziej problematycznych kart jednak zostawiliśmy na FAQ, co zresztą jest częste w grach. Trudno omawiać w instrukcji sto kilkadziesiąt wzorów, a właśnie te dyskusje na forum, które prowadzimy, służą zorientowaniu się co sprawia problemy, co dotłumaczyć etc.

Więc Bagnet na pewno trafi do FAQ, a skoro jego zaawansowane użycie sprawia problem, tzn. że zostaniemy przy tym, że po prostu daje symbol i na tym kończą się związane z nim premie.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
toblakai
Posty: 1277
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 227 times
Been thanked: 242 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: toblakai »

Trochę za dużo w moim odczuciu robi się tych zasad której jak chcemy możemy traktować jako warianty opcjonalne. Wydaje mi się, że w nowej wersji instrukcji warto zrobić dokładną rozpiskę tego jak wygląda rozgrywka zgodnie z oficjalnymi zasadami i oddzielny rozdział z wariantami.

Niby zawsze można podejść do tego, że gracz ma swobodę i ma prawo do wymyślania/interpretowania zasad tak aby było to dla niego spójne lecz nie po to się kupuję gry ;)

Odnośnie bagnetu to jego użytkowanie jest faktycznie trochę przekombinowane - uzasadnienie klimatyczne jest fajne ale mechanicznie to później wróci przy innych/nowych kartach sprzętu i się zemści.
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Matti_C »

Dla mnie to jednak się broni. Na bliskim zasięgu w walce na bagnety pewnie więcej zdziała ktoś kto umie walczyć np włócznią , bo na elementy trenowane na strzelnicy może nie być miejsca (test kos a nie spluw). Żeby skorzystać z dodatkowych atutów broni trzeba użyć amunicji - jasne bez strzału nawet snajpera to po prostu drzewiec ;) Bagnet ma umożliwiać walkę wręcz osobie która używa broni palnej (najczęściej dwuręcznej) i to osiągnięto. Daje jeszcze możliwość wystrzału na odległości bezpośredniej z broni która normalnie była by bezużyteczna w tym przypadku (możliwe , że inna technika ataku i ostrze mogą sprowokować błąd przeciwnika i umożliwić strzał który przeciwnik normalnie by sparował lub uniknął ) Jak dla mnie fabularnie i mechanicznie wszystko jest OK.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2622
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: sqb1978 »

Przyjąłem, ale nie przekonuje mnie to tłumaczenie. W grach planszowych takie przypadki się upraszcza, a nie tworzy skomplikowane wyjątki.

Jeśli już nawiązywać do rzeczywistości to skoro można podczas kłucia bagnetem strzelić serią (bo tak to rozumiem) to dlaczego nie przywalić kolbą snajperki w zwarciu? albo rzucić w kogoś kanistrem? ;)

Preferuję jednak zasady spójne i proste, aby uniknąć niepotrzebnych dyskusji podczas gry, które wydłużają rozgrywkę nie wnosząc jednocześnie nic ważnego. Bez urazy oczywiście, gra jest świetna!
Awatar użytkownika
Kandyd
Posty: 27
Rejestracja: 08 paź 2009, 13:07

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Kandyd »

Matti_C pisze:Dla mnie to jednak się broni. Na bliskim zasięgu w walce na bagnety pewnie więcej zdziała ktoś kto umie walczyć np włócznią , bo na elementy trenowane na strzelnicy może nie być miejsca (test kos a nie spluw). Żeby skorzystać z dodatkowych atutów broni trzeba użyć amunicji - jasne bez strzału nawet snajpera to po prostu drzewiec ;) Bagnet ma umożliwiać walkę wręcz osobie która używa broni palnej (najczęściej dwuręcznej) i to osiągnięto. Daje jeszcze możliwość wystrzału na odległości bezpośredniej z broni która normalnie była by bezużyteczna w tym przypadku (możliwe , że inna technika ataku i ostrze mogą sprowokować błąd przeciwnika i umożliwić strzał który przeciwnik normalnie by sparował lub uniknął ) Jak dla mnie fabularnie i mechanicznie wszystko jest OK.
Mechanicznie to się w ogóle nie broni. Wręcz tworzy zupełnie niepotrzebny wyjątek od dobrze przemyślanych zasad.
W instrukcji jest napisane że masz 3 symbole do walki strzeleckiej i jeden do walki w zwarciu (broń biała). Dlaczego dodanie symbolu broń biała miałoby umożliwiać strzelanie? To jest nielogiczne. Tak samo nielogiczne jest testowanie Kosy przy strzelaniu.
A wystarczyłoby traktować bagnet jak osobną broń która umożliwia atak na bliskim zasięgu, ale jest doczepiona do innej broni i przez to nie zajmuje miejsca na karcie postaci.
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Zatem oficjalna wykładnia jest instrukcyjna, czyli że Bagnet daje tylko symbol walki i docelowo premię za atak wręcz z karty zasięgu i koniec.

I tak są dodatkowe opcje, bo jak ktoś ma Cyberłapę albo zdolność jak Miejski samuraj to skorzysta na Bagnecie.

W każdym razie opcja opisana z połączeniem ataku strzeleckiego i wręcz w przypadku Bagnetu też była testowana.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
zaba
Posty: 235
Rejestracja: 21 sie 2008, 09:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: zaba »

Jak działa "reset" ?
Kal-El83
Posty: 1149
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 242 times
Been thanked: 132 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Kal-El83 »

Kładziesz znacznik (nie wybuch i nie tabletki tylko ten trzeci - dwustroony w dwóch odcieniach) kolorowa stroną nna lokacji. Lokacja ta nie ma jest nieaktywna (nie podlega akcji eksploracji) do końca następnej tury.
W momencie resetowania znaczników na mapie odwracasz na wyblakła stronę a później w kolejnym takim kroku zdejmujesz.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
zaba
Posty: 235
Rejestracja: 21 sie 2008, 09:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: zaba »

Dzięki
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Matti_C »

Jak jest z przedawnianiem się zleceń prywatnych? Po ich pobraniu nadal co turę dokłada się znacznik i przy 3 się traci zlecenie nic nie zyskując? A co ze zleceniami co mają już 2 znaczniki? Da się je pobrać i wykonać w 1 turę tylko z kartą farta "działamy działamy" czy coś pominąłem? Co w sytuacji gdy komuś przeterminuje się zlecenie? Ostatnio gracz który utracił w ten sposób zlecenie prywatne stwierdził, że nowe zlecenie "wchodzi na jego miejsce" więc powinien mieć to nowe jako pobrane - mi to nie bardzo pasuje ale możliwe że tak powinno się grać.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2622
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: sqb1978 »

Matti_C pisze:Jak jest z przedawnianiem się zleceń prywatnych? Po ich pobraniu nadal co turę dokłada się znacznik i przy 3 się traci zlecenie nic nie zyskując?
Dokładnie. Działa to tak samo jak zlecenia niepobrane.
Znacznik czasu zdejmuje się jedynie kiedy jeden gracz kradnie zlecenie prywatne innemu.
Matti_C pisze:A co ze zleceniami co mają już 2 znaczniki? Da się je pobrać i wykonać w 1 turę tylko z kartą farta "działamy działamy" czy coś pominąłem?
"Działamy działamy" pozwala wykonać akcję specjalną z hex'a, ale to nie jest eksploracja (napisano to na karcie) więc nie można wtedy pobierać zlecenia.
Matti_C pisze:Co w sytuacji gdy komuś przeterminuje się zlecenie?
Leci do stosu zleceń odrzuconych. Padliniarz wprowadza nowe zlecenie.
Matti_C pisze:Ostatnio gracz który utracił w ten sposób zlecenie prywatne stwierdził, że nowe zlecenie "wchodzi na jego miejsce" więc powinien mieć to nowe jako pobrane - mi to nie bardzo pasuje ale możliwe że tak powinno się grać.
Nowe zlecenia Padliniarz umieszcza zawsze w ramce zleceń na planszy.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8763
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2678 times
Been thanked: 2359 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Curiosity »

Pytanie o przedmioty:
1. Czy przedmioty z dolnego rzędu karty postaci znajdują się w plecaku, czy też oprócz nich można mieć w plecaku 3 rzeczy?

2. No i pytanie, czy można poprzekładać ekwipunek przed walką? Instrukcja mówi o zmianie ekwipunku tylko podczas zakupów albo w fazie odpoczynku.

3. Czy do plecaka jest natychmiastowy dostęp? Np. Jeśli mam w plecaku Medszprycę, to mogę jej użyć w każdej chwili, czy najpierw musi się znaleźć na karcie postaci?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Kandyd
Posty: 27
Rejestracja: 08 paź 2009, 13:07

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Kandyd »

Trzy boksy w drugim rzędzie na karcie postaci to kieszenie.
Plecak to 3 karty które znajdują się pod kartą postaci.
Ekwipunek można poprzekładać w fazie przygotowań. Przed walką nie, ale możesz zagrać Obronę i wtedy poprzekładać.
Możesz uzyćy przedmiotów z kieszeni, z plecaka w trakcie walki nie.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: janekbossko »

sa dwa rodzaje karty farta:
- automatycznie udaje się test ucieczki
- automatycznie udaje się test umiejętności ale nie test walki

czy obu kart mogę używać do ucieczki przed spotkaniem/walką?
Kal-El83
Posty: 1149
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 242 times
Been thanked: 132 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Kal-El83 »

Tak, przy czym jedna z tych kart ma szersze zastosowanie (testy umiejetnosci oprocz walki) a druga tylko do ucieczki.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8763
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2678 times
Been thanked: 2359 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Curiosity »

janekbossko pisze:sa dwa rodzaje karty farta:
- automatycznie udaje się test ucieczki
- automatycznie udaje się test umiejętności ale nie test walki

czy obu kart mogę używać do ucieczki przed spotkaniem/walką?
Moim zdaniem obu, tak gramy.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Tak jest:

1. Mucha nie siada: szerokie zastosowanie, bo możemy zdać każdy test poza atakiem (test eksploracji, poszukiwań, ucieczki, test na przyjęcie zlecenia czy z warunków misji żeby np. Rudą Mary do siebie przekonać).
2. Lepszy cwaniak: wąskie zastosowanie, tylko test ucieczki zdajemy, ale za to łykamy jeszcze 1 nagrodę, co może być mega premią przy wielu mocnych wrogach.

Plus Cwaniaka mają tylko Wspierający ;-)
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: janekbossko »

Tak myslalem ale podczas gry bylo to ostro przedyskutowane szczegolnie jak chcialem uciec przed koksem nad koksami aby zrobic 3 zlecenie ;) dzieki!
Fantastyczne emocje!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ribald
Posty: 16
Rejestracja: 18 wrz 2015, 10:37

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Ribald »

Czekam na swój egzemplarz z postapokaliptyczną niecierpliwością, a tymczasem wertuję instrukcję żeby się jak najlepiej przygotować to tłumaczenia zasad innych graczom. Sporo rzeczy już skumałem (a przynajmniej tak mi się wydaje), fajnie, że są podobieństwa do mechaniki komputerowego Wastelanda 2, którego ostatnio skończyłem (i który zresztą niesamowicie wkręcił mnie w klimat), ale mam co najmniej kilka zagwozdek:

1) Zamotałem się jeśli chodzi o padliniarza i kolejność rozgrywania ruchów (gra na 4 osoby). Na początku przez rzut kością wybieramy pierwszego gracza, osoba siedząca naprzeciwko niego jest padliniarzem. Potem w kroku ruchu fazy pustkowi obie role przechodzą na kolejnych graczy, tak żeby każdy był aktywnym graczem i padliniarzem. Ale potem jeszcze padliniarz jest potrzebny przy innej fazie gry, jeśli dobrze rozumiem, kto zostaje nim wtedy? I czy w kroku ruchu kolejność rycerzy jest zawsze taka sama czy się zmienia?

2) Karty lokacji - czyli tak: przy niektórych potrzebujemy pomyślnego testu eksploracji, jeśli jest pomyślny - możemy eksplorować. W ramach eksploracji wybieramy sobie jedną z akcji z symbolem "S". Plus w miastach można jeszcze wymieniać na targu (w niektórych z ograniczeniami) oraz korygować zdrowie i poziom radiacji/ammo i paliwo. Rozumiem, że jedna akcja eksploracji to znaczy albo "S", albo targ, albo zdrowie/radiacja/ammo/paliwo?
Aha, no i jeżeli jesteśmy w mieście to w fazie przygotowań się leczymy (usuwamy radiację, dodajemy ammo/paliwo) niezależnie od akcji eksploracji?

3) Używając dwóch broni jednoręcznych w walce otrzymuje się możliwości i bonusy wynikające ze zsumowania obu kart czy są jakieś ograniczenia?

4) W przypadku ataku w drugim starciu, gdy w pierwszym było zagrane przygotowanie, gdy wyrzuci się jedną "9" i pozostałe wyniki poniżej wartości sukcesu, wróg bazowo otrzymuje 1 czy 2 rany? Albo gdy bez przygotowania wyrzuci się tylko jedną "10", bo to, jak rozumiem, analogiczna sytuacja.

5) Nie ma wrogów (prowadzonych przez padliniarza) wyposażonych w broń pozwalającą strzelać serią?

6) Jeśli chodzi o korzyści dla gracza, to jest dokładnie obojętne czy wygra się zabijając przeciwnika czy zajmując lepszą pozycję na torze przewagi? Czy przy zabiciu jest jakiś bonus, tudzież ta różnica wpływa jakoś na grę?

Z góry dzięki za rozwianie wątpliwości :)
ODPOWIEDZ