tomb pisze:a) czy każda karta projektu jest niepowtarzalna - mechanika i ilustracja?
Tak, w grze nie ma duplikatów kart.
tomb pisze:b) czy wszystkie karty mają tekstowe objaśnienia swoich zdolności?
Tak, wszystkie.
tomb pisze:c) jak oceniacie wariant dwuosobowy - domyślam się, że jest luźniej, ale czy tracimy coś z mechaniki (np. czy są zdolności kart działające tylko przy 3+ graczach)?
Kompletnie niczego się nie traci przy dwóch graczach. Atmosfera i tempo gry są bardzo podobne, rozgrywka trwa po prostu więcej pokoleń zachowując swoją dynamikę.
tomb pisze:d) ile jest kart Ery Korporacyjnej?
71 kart projektów i 2 karty korporacji oznaczone specjalnym symbolem, aby łatwiej je było rozpoznać.
[/quote]Polską instrukcję tylko przejrzałem, ale rozdanie kart podczas przygotowania gry mogłoby być prościej opisane. Trzy razy czytałem, zanim pojąłem, że gracze początkujący zatrzymują wszystkie karty na ręce, nic za nie nie płacąc. Ale czy to oznacza, że twórcy dopuszczają rozgrywkę mieszaną tzn. część graczy ma darmowy start z 10 kartami, a część musi sobie wykupić rękę startową? Takie ułatwienie wskazywałoby na wysoki próg wejścia - domyślam się, że to ze względu na głębię strategiczną.[/quote]Tak jest w istocie. To rozwiązanie to swoisty handicap dla początkujących. I tak nie będą oni mieli łatwej przeprawy z doświadczonymi graczami.
misioooo pisze:Czy ten tytuł ma się jakoś do CO2? Bo tak mi to wygląda na pierwszy rzut oka...
Sercem Terraformacji Marsa są karty, powiązania między nimi i ich olbrzymia różnorodność. Tego nie było w CO2, co sprawia, że obie gry mimo podobieństwa planszy, są jednak od siebie dość odległe.