Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
kiniol1
Posty: 136
Rejestracja: 23 mar 2020, 10:15
Has thanked: 226 times
Been thanked: 28 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: kiniol1 »

Gribbler pisze: 03 gru 2022, 11:48 Ta gra będzie od razu w retailu czy najpierw wspieraczka?
Z tego co wiem najpierw wspieraczka. Gamefound z tego co pamiętam.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11065
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3382 times
Been thanked: 3275 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: japanczyk »

Wspieraczka
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 935
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 327 times
Been thanked: 383 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: sliff »

Jak na grę zapowiedzianą od roku chyba bardzo mało informacji. Ze zdjęć można tylko wywnioksować że coś na kształt sleeping gods.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5281
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1087 times
Been thanked: 1706 times
Kontakt:

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: BOLLO »

No ja juz bez gameplaye albo instrukcji nic nie kupie.
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1233
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 476 times
Been thanked: 445 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: Shodan »

sliff pisze: 03 gru 2022, 13:02 Jak na grę zapowiedzianą od roku chyba bardzo mało informacji. Ze zdjęć można tylko wywnioksować że coś na kształt sleeping gods.
Z tego wpisu Trzewiczka na stronie portalu wynika, że teraz info będą częściej się pojawiać:
Nie mogę się doczekać, aby Wam ją dalej przedstawiać, krok po kroku, tydzień po tygodniu
.

;-)
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 564
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: goldsun »

kiniol1 pisze: 03 gru 2022, 11:54
Gribbler pisze: 03 gru 2022, 11:48 Ta gra będzie od razu w retailu czy najpierw wspieraczka?
Z tego co wiem najpierw wspieraczka. Gamefound z tego co pamiętam.
A dokładniej to
https://gamefound.com/projects/portalga ... me/updates
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
menelobej
Posty: 402
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:33
Has thanked: 92 times
Been thanked: 200 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: menelobej »

Wychowałem się na komiksach o Thorgalu. Chciałbym wierzyć, że gra to będzie coś innowacyjnego. Ale z wieloletniego doświadczenia wiem, że jeśli marketing wstawia teksty o czymś nowatorskim, innowacyjnym i będącym innym od reszty gier, to znaczy , że pomysł na grę nie jest wyklarowany i będzie to kalka różnych mechanik. Poważny autor nie bawi się w takie pitu-pitu tylko prezentuje koncepcję. Sorry, ale marka Thorgal nie wymaga jakiegoś stopniowego wprowadzania, bo to jest marka większa niż cały Portal razem wzięty. Więc niech Portal uszanuje to co ma w ręku i pokaże swój pomysł, bo jak na razie to takie marketingowe [bez wulgaryzmów proszę - mod] i twórcza indolencja. Bo może się okazać, że społeczność graczy coś fajnego podpowie dla dobra tej gry i jej, chciałbym aby tak było, sukcesu.
gogovsky
Posty: 2246
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 468 times
Been thanked: 514 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: gogovsky »

menelobej pisze: 04 gru 2022, 02:13 Wychowałem się na komiksach o Thorgalu. Chciałbym wierzyć, że gra to będzie coś innowacyjnego. Ale z wieloletniego doświadczenia wiem, że jeśli marketing wstawia teksty o czymś nowatorskim, innowacyjnym i będącym innym od reszty gier, to znaczy , że pomysł na grę nie jest wyklarowany i będzie to kalka różnych mechanik. Poważny autor nie bawi się w takie pitu-pitu tylko prezentuje koncepcję. Sorry, ale marka Thorgal nie wymaga jakiegoś stopniowego wprowadzania, bo to jest marka większa niż cały Portal razem wzięty. Więc niech Portal uszanuje to co ma w ręku i pokaże swój pomysł, bo jak na razie to takie marketingowe pierdo....e i twórcza indolencja. Bo może się okazać, że społeczność graczy coś fajnego podpowie dla dobra tej gry i jej, chciałbym aby tak było, sukcesu.
Jestem antyfanem Portalu, ale z tym, że Thorgal większy od portalu, bo kojarzy go kilka starych dziadów to chyba przesada :D
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3539
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 449 times
Been thanked: 1054 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: psia.kostka »

gogovsky pisze: 04 gru 2022, 04:59 Jestem antyfanem Portalu, ale z tym, że Thorgal większy od portalu, bo kojarzy go kilka starych dziadów to chyba przesada :D
Chodzi o sile marki, potencjal zysku.
Eksperyment myslowy:
Na amazon wstawiasz dwa t-shirty, z Thorgalem i Portalem. Ktory skosi wiecej siana? Ale masz racje, ze to nie Pokemony i troche dziadersowy target ;)

Co do felietonow to klasyczne krecenie sprezyny hajpu. Juz maja przetestowane, ze te dzienniki projektanta robia robote. W koncu gra leci na wspieraczke, a HoMM3 pokazalo dobitnie, ze nic tak sie nie sprzedaje jak sentyment.
Szukam/Kupie: Chronicle X, Tide of Iron, HoN, Laboratorium (1ed PSz), Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
menelobej
Posty: 402
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:33
Has thanked: 92 times
Been thanked: 200 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: menelobej »

gogovsky pisze: 04 gru 2022, 04:59
menelobej pisze: 04 gru 2022, 02:13 Wychowałem się na komiksach o Thorgalu. Chciałbym wierzyć, że gra to będzie coś innowacyjnego. Ale z wieloletniego doświadczenia wiem, że jeśli marketing wstawia teksty o czymś nowatorskim, innowacyjnym i będącym innym od reszty gier, to znaczy , że pomysł na grę nie jest wyklarowany i będzie to kalka różnych mechanik. Poważny autor nie bawi się w takie pitu-pitu tylko prezentuje koncepcję. Sorry, ale marka Thorgal nie wymaga jakiegoś stopniowego wprowadzania, bo to jest marka większa niż cały Portal razem wzięty. Więc niech Portal uszanuje to co ma w ręku i pokaże swój pomysł, bo jak na razie to takie marketingowe pierdo....e i twórcza indolencja. Bo może się okazać, że społeczność graczy coś fajnego podpowie dla dobra tej gry i jej, chciałbym aby tak było, sukcesu.
Jestem antyfanem Portalu, ale z tym, że Thorgal większy od portalu, bo kojarzy go kilka starych dziadów to chyba przesada :D
Za Wikipedią: "Dotychczas sprzedano ponad 16 milionów egzemplarzy komiksu w 18 językach". Trochę tych starych dziadów jako potencjalnych klientów przy takiej sprzedaży jest, nie mówiąc już o znajomości i sile marki Thorgal względem marki Portal Games.
A te dzienniki projektanta, co było choćby przy kampanii Eleven stosowane, to taki męczący coraz bardziej z każdym kolejnym wpisem wytwór marketingowy nie wnoszący zasadniczo wartościowych informacji o grze. I nie porównywałbym Thorgala czyli komiksu, który trzeba dopiero przełożyć na mechaniki planszówki z HoMM3, która z kolei jest grą komputerową dość bliską swoją ideą rozgrywki planszówkom i jest po prostu reimplementowana do formy analogowej. Sentyment sentymentem, ale wspierający HoMM3 raczej wiedzieli mniej więcej czego można oczekiwać mechanicznie (bo w przypadku odejścia od głównej idei gry komputerowej wydawanie jej jako HoMM3 traci sens), a w przypadku Thorgala mówimy o w pełni autorskim projekcie twórcy planszówki. I tym bardziej zasadne jest przekazanie konkretów o kluczowych mechanikach, żeby mieć jasny obraz nadchodzącego produktu, a nie zasypywanie potencjalnych klientów słodkim pitu-pitu w formie pamiętnika nastolatki.
radekmajeski
Posty: 36
Rejestracja: 22 paź 2022, 07:29
Has thanked: 15 times
Been thanked: 14 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: radekmajeski »

gogovsky pisze: 04 gru 2022, 04:59
menelobej pisze: 04 gru 2022, 02:13 Wychowałem się na komiksach o Thorgalu. Chciałbym wierzyć, że gra to będzie coś innowacyjnego. Ale z wieloletniego doświadczenia wiem, że jeśli marketing wstawia teksty o czymś nowatorskim, innowacyjnym i będącym innym od reszty gier, to znaczy , że pomysł na grę nie jest wyklarowany i będzie to kalka różnych mechanik. Poważny autor nie bawi się w takie pitu-pitu tylko prezentuje koncepcję. Sorry, ale marka Thorgal nie wymaga jakiegoś stopniowego wprowadzania, bo to jest marka większa niż cały Portal razem wzięty. Więc niech Portal uszanuje to co ma w ręku i pokaże swój pomysł, bo jak na razie to takie marketingowe pierdo....e i twórcza indolencja. Bo może się okazać, że społeczność graczy coś fajnego podpowie dla dobra tej gry i jej, chciałbym aby tak było, sukcesu.
Jestem antyfanem Portalu, ale z tym, że Thorgal większy od portalu, bo kojarzy go kilka starych dziadów to chyba przesada :D
o chlopie, ale pojechales, Thorgal to nawet moja mama bedzie wiedziala co to, a Portal to zna tylko kilku znajomych co lubi planszowki
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3539
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 449 times
Been thanked: 1054 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: psia.kostka »

menelobej pisze: 04 gru 2022, 12:22
A te dzienniki projektanta, co było choćby przy kampanii Eleven stosowane, to taki męczący coraz bardziej z każdym kolejnym wpisem wytwór marketingowy nie wnoszący zasadniczo wartościowych informacji o grze.
Ciebie moze meczyc, ale sa tysiace osob co marudza "dajcie update, czemu nic nie piszecie?". Wiec sa karmieni takimi jednostronicowymi ulotkami marketingowymi, aby zaspokoic ich glod endorfin. Nieprzypadkowo seriale sa tak popularne. Przyneta, haczyk i juz plyniesz z kolowrotkiem :D
Sentyment sentymentem, ale wspierający HoMM3 raczej wiedzieli mniej więcej czego można oczekiwać mechanicznie (bo w przypadku odejścia od głównej idei gry komputerowej wydawanie jej jako HoMM3 traci sens), a w przypadku Thorgala mówimy o w pełni autorskim projekcie twórcy planszówki. I tym bardziej zasadne jest przekazanie konkretów o kluczowych mechanikach, żeby mieć jasny obraz nadchodzącego produktu, a nie zasypywanie potencjalnych klientów słodkim pitu-pitu w formie pamiętnika nastolatki.
Ponownie, to Twoj punkt widzenia.
A ja mowie, ze beda tysiace sentymentalnych "insta buy". Wiedzmin, Thorgal, HoMM3 (nawet Eleven i managery z Amigi) wszystko laczy ten sam "dziadersowy" target 40latkow, ktorzy dorobili sie juz forsy, ktora chetnie wydadza na zabawki, ktorych nie mieli gdy byli nastolatkami. Wiele osob nigdy w to nie zagra (lub raz), ale chca posiadac taki artefakt. Wspieraja allin w pierwszych minutach kampanii, niezaleznie jaka tam bedzie mechanika.

A wracajac do Thorgala, to juz jedna implementacje wypieprzyli, moze sa ostrozni, bo sami nie wiedza co zazre, a co zostanie wysmiane (zbieranie zasobow - patelni). Sonduja populacje i beda sondowac w trakcie kampanii. Dostawa i tak dopiero po 24miesiacach :P Przeciez gdyby byla gra, mechanika to mozna drukowac i sprzedawac. Po co dziennik projektanta, kampania CF, dostawa za 2lata? No po co? :mrgreen: Trzewik wie jak wysoko potrafi uniesc hajp (First Martians) i jak potem boli upadek. Ale kazdy Ikar lubi latac wysoko (mimo zagrozenia), bo to uzaleznia 8)
Szukam/Kupie: Chronicle X, Tide of Iron, HoN, Laboratorium (1ed PSz), Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 263
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 149 times
Been thanked: 86 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: TOMEQ »

o chlopie, ale pojechales, Thorgal to nawet moja mama bedzie wiedziala co to, a Portal to zna tylko kilku znajomych co lubi planszowki
True
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
manicminer
Posty: 853
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 79 times
Been thanked: 114 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: manicminer »

TOMEQ pisze: 04 gru 2022, 13:49
o chlopie, ale pojechales, Thorgal to nawet moja mama bedzie wiedziala co to, a Portal to zna tylko kilku znajomych co lubi planszowki
True
Za wiki:
"Seria Thorgal zyskała uznanie krytyków i czytelników, zwłaszcza na zachodzie Europy i w Polsce. Dotychczas sprzedano ponad 16 milionów egzemplarzy komiksu w 18 językach"

a Portal no cóż... W każdym razie oczekiwania są bardzo duże.
Miszon
Posty: 2524
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 498 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: Miszon »

Co do tego, że co to będzie, to chyba już w miarę jasno napisali: mapa z przygodami na niej od Sleeping Gods z role selection od Puerto Rico (plus jeszcze coś chyba).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: Portal Games »

Cześć, udostępniamy ostatnią aktualizację o grze Thorgal:

"Thorgal to jeden z najpopularniejszych komiksów w Polsce. Dzieło Jeana van Hamme’a i polskiego artysty Grzegorza Rosińskiego stało się krajowym fenomenem. Polska książka fantasy? Wiedźmin. Polski komiks? Thorgal. I chociaż van Hamme to belgijski pisarz, w Polsce wszyscy traktujemy tę serię komiksów jak nasz skarb narodowy.

Kiedy właściciele praw do Thorgala skontaktowali się z nami i zapytali, czy Portal Games byłoby zainteresowane stworzeniem gry na jego podstawie, musieliśmy się nad tym poważnie zastanowić – jakieś dwie, może trzy sekundy. A potem odpisaliśmy: No raczej.
Ale wtedy pojawiło się pytanie: od czego w ogóle zacząć? Mamy prawa do naszego ukochanego IP i możemy zrobić dosłownie cokolwiek. Może powinniśmy stworzyć szybką karciankę typu Hero Realms? Albo dungeon crawler w rodzaju planszowej wersji Bloodborne? Narracyjną grę w stylu Uśpionych bogów? Strategiczną, jak Wojna o Pierścień?

Możliwości jest nieskończenie wiele. Wszystkie kuszące, wszystkie szepczące: „wybierz mnie, wybierz mnie”.

I tak zaczęły się dyskusje w dziale developmentu. Podobały nam się pewne elementy Uśpionych bogów, takie jak mapa pełna przeróżnych lokacji i małe historie ukryte w paragrafach. Podobały nam się genialne zasady levelowania postaci w Death May Die. Wiedzieliśmy też, że gracze uwielbiali pewne elementy Robinsona Crusoe, takie jak siedem unikatowych scenariuszy oferujących odmienne doświadczenia. Podobała nam się zasada „ja wykonuję akcję i każdy coś dostaje” w Puerto Rico i wytwarzanie przedmiotów w Minecrafcie. No i oczywiście nie mogliśmy zapomnieć o deckbuildingu, bo kto nie lubi dobrego deckbuildera?

Obrazek


Burza mózgów to fascynujący proces. Przerzucamy się pomysłami, z których powstaje idealna gra. Na tym wczesnym etapie wszystko działa jak należy, wszystko do siebie pasuje i gra się wspaniale.

A po tych dniach i tygodniach czystej pracy kreatywnej zaczyna się testowanie i nagle nic nie działa. Testowanie szybko zabija prawie całą tę magię.

I co nam zostaje po tych miesiącach pracy? Jak Thorgal: Gra Planszowa różni się od swoich wczesnych prototypów? Jakim gatunkiem gry ostatecznie została?

Odpowiedź brzmi: różni się bardzo. Do tego jest swego rodzaju hybrydą: grą narracyjną, ale z wieloma elementami euro.

Zostawiliśmy w niej szybkie i przyjemne levelowanie. Mamy też wspaniałą, rozkładaną mapę do każdego scenariusza – nie mogło przecież zabraknąć siedmiu unikatowych historii, jak w Robinsonie Crusoe. Będziecie mieli przed sobą wspaniałą mapę pełną lokacji, które będziecie mogli odwiedzić. Niektóre zapewnią Wam zasoby, inne skrywać będą wrogów i niespodziewane spotkania, a jeszcze inne popchną historię do przodu w krókich paragrafach tekstu. Będą zadania poboczne i sojusznicy. Każdy scenariusz i każda mapa to całkiem nowy świat do odkrycia.

To nie jest dungeon crawler.
To nie jest deckbuilder.
To nie jest gra narracyjna.

To całkiem nowa, oryginalna bestia. Nie mogę się doczekać, aby Wam ją dalej przedstawiać, krok po kroku, tydzień po tygodniu.
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1233
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 476 times
Been thanked: 445 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: Shodan »

W sumie tutaj na forum już tę aktualizację dość gruntownie przedyskutowano, więc post lekko spóźniony ;-)
menelobej
Posty: 402
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:33
Has thanked: 92 times
Been thanked: 200 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: menelobej »

Portal Games pisze: 04 gru 2022, 21:31
Odpowiedź brzmi: różni się bardzo. Do tego jest swego rodzaju hybrydą: grą narracyjną, ale z wieloma elementami euro.

Zostawiliśmy w niej szybkie i przyjemne levelowanie. Mamy też wspaniałą, rozkładaną mapę do każdego scenariusza – nie mogło przecież zabraknąć siedmiu unikatowych historii, jak w Robinsonie Crusoe. Będziecie mieli przed sobą wspaniałą mapę pełną lokacji, które będziecie mogli odwiedzić. Niektóre zapewnią Wam zasoby, inne skrywać będą wrogów i niespodziewane spotkania, a jeszcze inne popchną historię do przodu w krókich paragrafach tekstu. Będą zadania poboczne i sojusznicy. Każdy scenariusz i każda mapa to całkiem nowy świat do odkrycia.

To nie jest dungeon crawler.
To nie jest deckbuilder.
To nie jest gra narracyjna.

To całkiem nowa, oryginalna bestia. Nie mogę się doczekać, aby Wam ją dalej przedstawiać, krok po kroku, tydzień po tygodniu.
To może w końcu marketing Portalu zdecyduje się, czy jest to gra narracyjna czy nie, bo w jednym wpisie sami sobie zaprzeczają. Co w takim razie jest główną mechaniką tej gry - narracja czy euro? Komiksowy Thorgal aż się prosi o grę narracyjną, ale przecież sensowne euro w świecie Thorgala też jest możliwe do stworzenia przy wykorzystaniu różnych map. Ba, nawet w tym wszystkim można zmieścić deckbuilding jako jedną z mechanik. A może ja za dużo wymagam oczekując, że przekaz będzie konkretny, a nie podany w formie brazylijskiej telenoweli.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4485
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1443 times
Been thanked: 1102 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: garg »

Czego oczekiwać - to w końcu Trzewik :mrgreen:
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 935
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 327 times
Been thanked: 383 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: sliff »

Jak na razie kategoria gry ni pies ni wydra
Arius
Posty: 1427
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 305 times
Been thanked: 165 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: Arius »

menelobej pisze: 05 gru 2022, 00:29 To może w końcu marketing Portalu zdecyduje się, czy jest to gra narracyjna czy nie, bo w jednym wpisie sami sobie zaprzeczają. Co w takim razie jest główną mechaniką tej gry - narracja czy euro? Komiksowy Thorgal aż się prosi o grę narracyjną, ale przecież sensowne euro w świecie Thorgala też jest możliwe do stworzenia przy wykorzystaniu różnych map. Ba, nawet w tym wszystkim można zmieścić deckbuilding jako jedną z mechanik. A może ja za dużo wymagam oczekując, że przekaz będzie konkretny, a nie podany w formie brazylijskiej telenoweli.
Myślę, że pisząc iż nie jest to gra narracyjna i nie db chodziło im o to, że nie jest to czysty db i nie jest to czysta narracyjna.
Tylko taka mieszanka wszystkiego po trochu.
menelobej
Posty: 402
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:33
Has thanked: 92 times
Been thanked: 200 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: menelobej »

Spoiler:
Rozumiem, że to taka mieszanka - gra narracyjna z elementami euro - bo sami tak napisali. Natomiast kilkanaście zdań później piszą, że to nie jest gra narracyjna, nie deckbuilder, nie DC tylko nowa oryginalna bestia. Czyli co, skoro wcześniej była jednak narracyjna z elementami euro?
Nie chcę się zbytnio czepiać, ale pewno w wydawnictwie nikt tego tekstu nie przeczytał na koniec przed puszczeniem w eter, że to się lekko nie spina razem. Powiem szczerze, że mierzi mnie taki rodzaj komunikacji i budowania napięcia, jeśli nawet twórcy gry nie są w stanie na samym wstępie napisać jasno i klarownie z jakiego rodzaju grą mamy doczynienia, a z użytych sformułowań wynika, że to już wiadomo.
Poza tym, wrzucanie na takie fanowskie forum tych wspieraczkowych uaktualnień jako niby forma komunikacji to taki bieda marketing. Już ktoś z autorów, jeśli faktycznie chce zainteresować społeczność forumową Thorgalem, mógłby się odezwać osobiście i coś swoimi słowami nakreślić, na jakieś pytania odpowiedzieć. Niby ten świat poszedł mega do przodu technologicznie, a sposoby komunikacji z potencjalnymi klientami coraz gorsze jak się okazuje.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4485
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1443 times
Been thanked: 1102 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: garg »

menelobej pisze: 05 gru 2022, 16:05 Rozumiem, że to taka mieszanka - gra narracyjna z elementami euro - bo sami tak napisali. Natomiast kilkanaście zdań później piszą, że to nie jest gra narracyjna, nie deckbuilder, nie DC tylko nowa oryginalna bestia. Czyli co, skoro wcześniej była jednak narracyjna z elementami euro?
Nie chcę się zbytnio czepiać, ale pewno w wydawnictwie nikt tego tekstu nie przeczytał na koniec przed puszczeniem w eter, że to się lekko nie spina razem. Powiem szczerze, że mierzi mnie taki rodzaj komunikacji i budowania napięcia, jeśli nawet twórcy gry nie są w stanie na samym wstępie napisać jasno i klarownie z jakiego rodzaju grą mamy doczynienia, a z użytych sformułowań wynika, że to już wiadomo.
Poza tym, wrzucanie na takie fanowskie forum tych wspieraczkowych uaktualnień jako niby forma komunikacji to taki bieda marketing. Już ktoś z autorów, jeśli faktycznie chce zainteresować społeczność forumową Thorgalem, mógłby się odezwać osobiście i coś swoimi słowami nakreślić, na jakieś pytania odpowiedzieć. Niby ten świat poszedł mega do przodu technologicznie, a sposoby komunikacji z potencjalnymi klientami coraz gorsze jak się okazuje.
Już wiem!

Piszą tak dlatego, że jeszcze nie wymyślili wszystkich mechanizmów i potem jak ktoś się przyczepi, że obiecywali coś innego, będą mogli wybrać swoją właściwą wypowiedź i pokazać: "A właśnie, że obiecywaliśmy to od początku!" :mrgreen:

Czyli jak wyjdzie im dungeon crawler, to powiedzą, że przecież tak zapowiadali. A jak im nie wyjdzie - to przecież też tak zapowiadali. :lol:
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Muleq
Posty: 615
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:44
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 166 times
Been thanked: 157 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: Muleq »

Na mój gust to wygląda to na coś w stylu Etherfields w świecie Thorgala. W każdym razie wszystkie 3 techniki występują w EF. Pozostaje kwestia proporcji.
j_g
Posty: 2000
Rejestracja: 17 sty 2016, 18:08
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 511 times
Been thanked: 251 times

Re: Thorgal: The Board Game (J. Kijanka, J. Maurycy, R. Szyma)

Post autor: j_g »

Na mój gust Portal pisze tak jak pisze, żebyście Wy pisali to co piszecie, a uogólniając, by było pisane.
ODPOWIEDZ