The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
krokodiler
Posty: 402
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: krokodiler »

Jeśli pytasz o kartę wydarzenia Lot Meneldora, to niestety nie. Najpierw musisz odrzucić kartę orła - pewnie chodzi o Skrzydlatego Stróża - w związku z jej efektem wymuszonym. Dopiero wtedy możesz zagrać Lot, ale wówczas Stróż jest już poza grą i Lot na nią nie może oddziaływać. Była na to kiedyś oficjalna odpowiedź, gdzieś na forum FFG albo jakimś innym.
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: godpuppet »

generalnie zasada jest taka, że musisz wykonać bieżącą akcję do końca, zanim odpalisz następną. W związku z tym orzeł będzie już w śmieciach przed zagraniem następnej karty i to wydarzenie na niego nie zadziała.
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: RUNner »

Na efekty wymuszone można zazwyczaj zaradzić tylko kartami z odpowiedziami, a nie akcjami. Wspomniane karty posiadają tylko akcje.
michalku

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: michalku »

Czesc,

wlasnie zaczalem (lepiej pozno niz wcale) zabawe we Władcę i po kilku rozgrywkach szkoleniowych w 1wszy scenariusz, talią gracza z 2ma krasnalami i Legolasem mam pytanie dot. wbijania punktów zagrożenia na licznik.
Otóż kilkukronie, kilka rund z rzędu mi sie zdarzyło, że w obszarze przeciwności nie pojawiał mi się przeciwnik, a były tylko miejsca, ew. wydarzenia i w strefie podróży miałem też wstawioną kartę miejsca.
Legolasa zostawiałem na walkę, gdyż jego zdolność pozwala wbijać punkty wyprawy za pokonanych wrogów.
W związku z tym, że nie było przeciwników Legolas nie punktował.
Krasnale ze swoimi 3ma punktami siły woli w stosunku do np. 4ech punktów zagrożenia z obszaru przeciwności dawali mi -1 na liczniku. Do tego -1 na koniec każdej rundy i robiło mi się 'po nic nie robieniu' np. w ciągu 3-4 rund sumarycznie -8 na liczniku zagrożenia. Wyprawa mi się do przodu nie posuwała, podróż także, przeciwników nie niszczyłem, bo ich nie było... w skrócie pracowałem tylko na liczniku. Po 4ech rundach, zanim się sprawa rozkręciła traciłem -8 punktów.
Nawet jak bym dodał Legolasa do wyprawy, mając powiedzmy sojusznika wyłożonego w planowaniu z reki, to dawał mi tylko 1 punkt do siły woli i byłby remis z zagrożeniem w obszarze. A w przypadku walki, nie plusował by mi na pokonanym przeciwniku. I nie wiem czy coś źle robię, czy tak w tym scenariuszu już jest?
Czy może coś źle robie?

pozdrawiam
Michał
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: donmakaron »

Oczekujesz dobrych wyników na wolę, od chłopaków nastawionych na walkę. Czerwoni sprzymierzeńcy i bohaterowie nigdy nie będą należycie posuwać wyprawy (na wolę) do przodu. Weź sobie talię fioletową albo niebieską i zobaczysz jaka jest różnica. Sama Eowina jest w stanie dać więcej woli do wyprawy niż twoje dwa krasnoludy. Zdarza się, że strefa przeciwności zapcha się obszarami i wtedy faktycznie bywa trudno, ale zasobniejsze w wolę talie potrafią sobie z tym radziać. Niebiescy mają też Zwiadowcę z Północy, który rewelacyjnie rozmontowuje obszary w strefie przeciwności.

Generalnie w tej grze trzeba dobrać talie pod scenariusz. Raczej nie zmontujesz uniwersalnej talii na każdy scenariusz. Zwłaszcza na początku, przy ograniczonej puli kart, granie solo czerwonym deckiem będzie bardzo trudne.
michalku

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: michalku »

donmakaron pisze:Oczekujesz dobrych wyników na wolę, od chłopaków nastawionych na walkę. Czerwoni sprzymierzeńcy i bohaterowie nigdy nie będą należycie posuwać wyprawy (na wolę) do przodu. Weź sobie talię fioletową albo niebieską i zobaczysz jaka jest różnica. Sama Eowina jest w stanie dać więcej woli do wyprawy niż twoje dwa krasnoludy. Zdarza się, że strefa przeciwności zapcha się obszarami i wtedy faktycznie bywa trudno, ale zasobniejsze w wolę talie potrafią sobie z tym radziać. Niebiescy mają też Zwiadowcę z Północy, który rewelacyjnie rozmontowuje obszary w strefie przeciwności.

Generalnie w tej grze trzeba dobrać talie pod scenariusz. Raczej nie zmontujesz uniwersalnej talii na każdy scenariusz. Zwłaszcza na początku, przy ograniczonej puli kart, granie solo czerwonym deckiem będzie bardzo trudne.
No i właśnie potwierdzenia tego potrzebowałem. Bałem się, że coś źle robię, jeśli chodzi o samą mechanikę.
Dzisiaj pogram innymi deckami i przygotuję sobie talię od Jeff'a Hannesa z BGG, żeby zobaczyć jaka jest różnica.

dzieki :)
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Tony23 »

Dopiero zaczynam lotr lcg wiec sorry za glupie pytania, watek tez jest strasznie dlugi.

Widzialem w gameplayach 2 wersje:
Czy akcje Eowiny (odrzucenie karty z reki by zdobyc +1 willpower) trzeba zrobic zanim odkryje sie dodatkowe karty w staging area, czy mozna to zrobic po ich odkryciu?

Gdzies czytalem/widzialem ze mozna po (podobnie jak wyczerpanie jednego bohatera, by dac +1 kazdemu wczesniej poswieconemu), a ogladam filmiki na yt goscia tenthnazgul i on to robi wczesniej.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: donmakaron »

Można wcześniej, można później, jak komu potrzeba. Sprawdź sobie dokładnie kiedy można używać akcji i odpowiedzi.
Jeśli chodzi o wwyprawę, to w uproszczeniu dzieli się ona na kilka kroków, m.in. przydzielanie do wyprawy, odkrywanie kart i sprawdzanie zagrożenia. Na koniec każdego kroku można używać akcji. Tak więc można odkryć karty, zobaczyć ile będzie zagrożenia i na koniec kroku odkrywania, a przed rozliczeniem zagrożenia podbić Eowynie wolę.
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Tony23 »

Combo w stylu:
Atak z zaskoczenia, wprowadzam do gry Gandalfa w fazie walki, zadaje nim 4 obrażenia, wyczerpuje go by był obrońcą, rozpatruje atak wroga (wraz z kartą cienia), zagrywam wydarzenie Zawsze Czujny (wybierz i przygotuj 1 kartę sprzymierzeńca) i przygotowuje Gandalfa, w fazie ataku wyczerpuje go jako atakującego. Po fazie walki wraca do ręki (atak z zaskoczenia)

jest jak najbardziej ok?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: donmakaron »

Jest ok!
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Tony23 »

Jeszcze jedno:

Do Eleanory (wyczerp by anulować efekt odkrytej karty podstępu) mam dodatek Nieoczekiwana odwaga (wyczerp by przygotować bohatera.

Czy mogę do wyprawy przydzielić Eleanorę, gdy wyjdzie jakiś niekorzystny Podstęp, to wyczerpać Nieoczekiwaną odwagę by przygotować Eleanorę i znów ją wyczerpać by anulować Podstęp (na jej miejsce wykładamy inna kartę) ? Jeśli tak to to wcześniejsze przydzielenie jej do wyprawy za +1 siły woli wciąż się liczy czy jest anulowane ?
Awatar użytkownika
malpka
Posty: 280
Rejestracja: 30 wrz 2013, 12:43
Has thanked: 168 times
Been thanked: 23 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: malpka »

Tony23 pisze:Jeszcze jedno:

Do Eleanory (wyczerp by anulować efekt odkrytej karty podstępu) mam dodatek Nieoczekiwana odwaga (wyczerp by przygotować bohatera.

Czy mogę do wyprawy przydzielić Eleanorę, gdy wyjdzie jakiś niekorzystny Podstęp, to wyczerpać Nieoczekiwaną odwagę by przygotować Eleanorę i znów ją wyczerpać by anulować Podstęp (na jej miejsce wykładamy inna kartę) ? Jeśli tak to to wcześniejsze przydzielenie jej do wyprawy za +1 siły woli wciąż się liczy czy jest anulowane ?
W taki sposób nie, bo do użycia Nieoczekiwanej Odwagi potrzeba akcji, natomiast między odkryciem karty podstępu, a zadziałaniem efektu można wykorzystać jedynie Odpowiedź.
Można przydzielić i od razu użyć nieoczekiwaną odwagę.
Przydzielenie do wyprawy działa do końca fazy, jak już przydzielimy postać to jest już przydzielona ;) Chyba że karty powiedzą inaczej,
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Tony23 »

ok, thx
czyli jak wyjdzie wtedy (po przygotowaniu) karta, która karze zadać obrażenia każdej przydzielonej postaci to ona dostaje ranę, ale jak obrażenia należy zadać wyczerpanej postaci to juz nie?
oczywiście jeśli mowa o tym przypadku to można wyczerpac ją by anulowac ten efekt
Awatar użytkownika
krokodiler
Posty: 402
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: krokodiler »

Tak, wszystko dokładnie tak jak piszesz.

Wysłane z mojego D2005 przy użyciu Tapatalka
Mam | Mam mieć
Oh, what sad times are these when passing ruffians can say ni at will to old ladies... There is a pestilence upon this land, nothing is sacred.
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Tony23 »

Jeśli w 1 scenariuszu mam za zadanie pokonac Pomiot Ungolianty to np jak jestem w zwarciu z 3 wrogami i jako pierwszy rozstrzygam walke z Pomiotem i udaje mi sie ja wygrac to gra konczy sie zwyciestwem czy pozostale walki tez musze rozstrzygac i dopiero jak bohaterowie mi przezyja to gra jest zwycieska?
Awatar użytkownika
krokodiler
Posty: 402
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: krokodiler »

Jeśli warunkiem zwycięstwa było właśnie zabicie pomiotu, to gra kończy się natychmiast po spełnieniu tego warunku.
Mam | Mam mieć
Oh, what sad times are these when passing ruffians can say ni at will to old ladies... There is a pestilence upon this land, nothing is sacred.
Chrostek84
Posty: 77
Rejestracja: 20 lip 2010, 18:28
Has thanked: 6 times
Been thanked: 28 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Chrostek84 »

Tony23 pisze:Jeśli w 1 scenariuszu mam za zadanie pokonac Pomiot Ungolianty to np jak jestem w zwarciu z 3 wrogami i jako pierwszy rozstrzygam walke z Pomiotem i udaje mi sie ja wygrac to gra konczy sie zwyciestwem czy pozostale walki tez musze rozstrzygac i dopiero jak bohaterowie mi przezyja to gra jest zwycieska?
Nie wiem czy dobrze grasz. Dla przypomnienia: najpierw rozpatrujemy ataki wrogów ( wtedy nasi bohaterowie mogą otrzymać obrażenia - zginąć), a dopiero sami możemy zaatakować wrogów w zwarciu ( zadać im obrażenia - zabić ), dlatego nie ma możliwości aby po zabiciu Pomiotu twoi bohaterowie zginęli .
Chrostek84
Posty: 77
Rejestracja: 20 lip 2010, 18:28
Has thanked: 6 times
Been thanked: 28 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Chrostek84 »

Tony23 pisze:Jeśli w 1 scenariuszu mam za zadanie pokonac Pomiot Ungolianty to np jak jestem w zwarciu z 3 wrogami i jako pierwszy rozstrzygam walke z Pomiotem i udaje mi sie ja wygrac to gra konczy sie zwyciestwem czy pozostale walki tez musze rozstrzygac i dopiero jak bohaterowie mi przezyja to gra jest zwycieska?
Nie wiem czy dobrze grasz. Dla przypomnienia: najpierw rozpatrujemy ataki wrogów ( wtedy nasi bohaterowie mogą otrzymać obrażenia - zginąć), a dopiero potem sami możemy zaatakować wrogów w zwarciu ( zadać im obrażenia - zabić ), dlatego nie ma możliwości aby po zabiciu Pomiotu twoi bohaterowie zginęli .
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Tony23 »

Aaaaaa
Bo gralem tak ze wybieram przeciwnika w zwarciu i cala walke z nim przeprowadzam i dopiero pozniej z kolejnym, a rozumiem ze najpierw trzeba rozpatrzyc atak kazdego wroga w zwarciu j dopiero pozniej przechodzi sie do fazy ataku?
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: RUNner »

Dokładnie tak. Najpierw atakują wrogowie w zwarciu z graczem.
Awatar użytkownika
fantazyn
Posty: 311
Rejestracja: 05 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: nad - Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: fantazyn »

Glupie pytanie, ale czy jak bohater z zyciem 4 dostaje 4 obrazenia to czy od razu ginie, czy moge go jeszcze uleczyc (np. innym bohaterem, akcja, jakims dodatkiem ktory posiada)?
kosmos
Posty: 60
Rejestracja: 08 paź 2014, 09:31

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: kosmos »

Od razu ginie.
Awatar użytkownika
fantazyn
Posty: 311
Rejestracja: 05 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: nad - Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: fantazyn »

Dziekuje kosmos za odpowiedz.

Czy mozna w takim uratowac jakos bohatera przed atakiem Brzeczyrogow (potwor co ma 40 zagrozenia i zadaje 5 obrazen od razu gdy wchodzi do zwarcia z bohaterem)?

krokodiler & donmakaron & kosmos - dziekuje za odpowiedz.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2016, 15:06 przez fantazyn, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
krokodiler
Posty: 402
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: krokodiler »

To jest efekt wymuszony, więc raczej ciężko, ale np. można zwiększyć ilość punktów wytrzymałości bohatera dając mu Pancerz z cytadeli.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: donmakaron »

Bohatera przed zdolnością Brzęczyrogów można uratować również (poza pancerzami) odpowiedziami, np. anulującymi obrażenia albo przekierowującymi je na inne postaci (któryś z krasnoludów mógł przejmować na siebie obrażenia z bohaterów, jest też Pieść Szyderstwa). W grę wchodzi jeszcze Landroval, choć ten robi to pośrednio.
ODPOWIEDZ