Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 24 lut 2017, 12:25
autor: Yavi
Stefanooo pisze:Zawsze taką grę można zwrócić w sklepie i jest to chyba odpowiedniejsza forma reklamacji niż pisanie do wydawcy
Mowa o koszulkach A w przypadku planszówek najlepszym wyjściem jest jednak pisanie od razu do wydawcy, szczególnie jeśli coś jest nie tak z zawartością, a nie opakowaniem.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 01 mar 2017, 13:13
autor: RunMan
Nie wiem czy to dobre miejsce, ale bardzo, bardzo chciałbym pochwalić Rebel. Podczas ogrywania Sushi Go na spotkaniu planszówkowym zalaniu uległy dwie karty, sympatyczna rozmowa mailowa + para zdjęć i już niedługo będę mógł na nowo cieszyć się "nietkniętą" grą Zestaw naprawczy do TM, linia koszulek, tłumaczenie fanowskich scenariuszy do TS - wytyczacie standardy. Dziękuję!
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 02 mar 2017, 06:20
autor: Quetzalcoatl
Przy okazji MatHandlu wyszło, że mam zgubione po jednym żetonie w dwóch grach. Wydanych u nas przez dwa różne wydawnictwa, do których napisałem prośbę o przesłanie mi owych brakujących żetonów.
I tak: plus dla Galakty - szybka odpowiedz i po jakimś czasie otrzymałem przesyłkę
Natomiast rozczarował mnie Egmont - dwa mejle wysłane w odstępstwie około tygodnia. Żadnej odpowiedzi, żadnej przesyłki.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 03 mar 2017, 11:32
autor: Yavi
Odezwałem się w sprawie tych koszulek tydzień temu do sklepu - do dzisiaj cisza.
Napisałem o tym do supportu i... wyślą mi nowe koszulki. Jestem pod dużym wrażeniem sposobu załatwienia sprawy, jak i szybkości odpowiedzi!
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 03 mar 2017, 14:10
autor: hipcio_stg
Yavi jaki rozmiar i skąd zamawiałeś? Ja kupiłem teraz 250szt do terraformacji i dwie paczki nie trzymają (lub 3). Nie potrafię określić, które są poprawne.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 03 mar 2017, 14:26
autor: kali
Z tymi koszulkami to czasami ta różnica wielkości jest na plus. Na przykład aby obłożyć Kryptosa (1 edycja) trzeba kupić paczkę zwykłych Mayday standard usa i wkładać w szersze koszulki. Średnio z paczki 100 sztuk pasuje 50 sztuk koszulek. W innych koszulkach gra nie mieści się do pudełka.
Ale (z racji, że Kryptosa już obłożyłem) zaczynam rozważać reklamowanie źle wykonanych koszulek. Rekordowa różnica to 3 mm na długości pomiędzy dwoma koszulkami w ramach jednej paczuchy.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 03 mar 2017, 14:47
autor: hipcio_stg
Tylko, że ja kupowałem koszulki premium i spodziewałem się premiuma...
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 03 mar 2017, 18:29
autor: Yavi
kali pisze:Z tymi koszulkami to czasami ta różnica wielkości jest na plus. Na przykład aby obłożyć Kryptosa (1 edycja) trzeba kupić paczkę zwykłych Mayday standard usa i wkładać w szersze koszulki. Średnio z paczki 100 sztuk pasuje 50 sztuk koszulek. W innych koszulkach gra nie mieści się do pudełka.
Ale (z racji, że Kryptosa już obłożyłem) zaczynam rozważać reklamowanie źle wykonanych koszulek. Rekordowa różnica to 3 mm na długości pomiędzy dwoma koszulkami w ramach jednej paczuchy.
Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie różnice występowały między paczkami, nie w przypadku tej samej paczki. Równiutko 399 koszulek miałem o 2-3 mm większych od reszty (jedna coś wyraźnie zeszła i była o centymetr za szeroka). Gdyby chodziło o wysokość, to pewnie bym olał temat, ale szerokość przy tasowaniu jest wyraźnie wyczuwalna.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 04 mar 2017, 07:52
autor: hipcio_stg
Uwierz, że wysokość jest równie irytująca.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 07 mar 2017, 21:43
autor: earthshaker93
Kupiłem ostatnio Cry Havoc i okazało się, że mam 2 razy figurki do armii ludzi, a nie mam w ogóle figurek do maszyn . Taka przykra niespodzianka. Może jest ktoś kto ma 2 razy armię maszyn, a w ogóle nie ma ludzi ? Wtedy nasze wersje uzupełniałyby się nawzajem
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 08 mar 2017, 08:15
autor: Bary
earthshaker93 pisze:Kupiłem ostatnio Cry Havoc i okazało się, że mam 2 razy figurki do armii ludzi, a nie mam w ogóle figurek do maszyn . Taka przykra niespodzianka. Może jest ktoś kto ma 2 razy armię maszyn, a w ogóle nie ma ludzi ? Wtedy nasze wersje uzupełniałyby się nawzajem
Pisz do Portalu, wymienią.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 08 mar 2017, 11:17
autor: Yavi
Bary pisze:
earthshaker93 pisze:Kupiłem ostatnio Cry Havoc i okazało się, że mam 2 razy figurki do armii ludzi, a nie mam w ogóle figurek do maszyn . Taka przykra niespodzianka. Może jest ktoś kto ma 2 razy armię maszyn, a w ogóle nie ma ludzi ? Wtedy nasze wersje uzupełniałyby się nawzajem
Pisz do Portalu, wymienią.
O ile odpiszą Wyżej ktoś się żalił, że wysłał maila i nie dostał odpowiedzi (skąd ja to znam ).
Możesz też próbować ogarnąć to przez sklep, może im sprawniej pójdzie.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 13 mar 2017, 08:38
autor: ariser
Jeżeli chodzi o kontakt z Portalem to też miałem lekkie przejścia z brakującymi kartami do BR. Co do kontaktu nie mogę się przyczepić, odpisali dość szybko (dzień - dwa) i obiecali dołożyć braki do mojego zamówienia z ich sklepiku. No niestety się im "zapomniało". Po nieco bardziej stanowczym mailu (wcześniej rozmowa była utrzymywana w koleżeńskim tonie) wysłali braki po kilku dniach. Także trochę cierpliwości, ale powinno się udać!
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 15 mar 2017, 15:37
autor: Arek B
Witam
Jakie macie doświadczenia z wydawnictwem G3?
Napisałem do nich o braku kafelka w grze Kakao, stwierdzili że gra nie była kupiona u nich (kupowałem, a raczej dziewczyna, bo gra była prezentem, uWookiego), ale "w drodze wyjątku" prześlą brakujący kafelek.
Fajnie że go wyślą ale to w drodze wyjątku trochę mnie zdziwiło. W ogóle nie rozumiem jak miałbym grę kupić u nich, G3 ma swój jakiś własny sklep? nic na necie nie znalazłem
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 15 mar 2017, 16:40
autor: Kisun
Faktycznie "w drodze wyjątku" nie brzmi zbyt profesjonalnie. gryplanszowe.pl to ich sklep.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 16 mar 2017, 09:32
autor: Lothrain
Podziękowania dla Fullcap Games - brakowało jednego statku w Wyroczni Delfickiej, którą kupiłem z drugiej ręki i ponoć nie było jej od nowości. Stateczek dosłany w trybie ekspresowym. Dziękować.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 17 mar 2017, 19:19
autor: nawia7
Ode mnie ciepłe słowa w kierunku Baldara - dwa drewniane elementy ze wspieranego Orleans były uszkodzone. Wydawca bardzo szybko odpisał na maila i przesłał całe elementy pancernie zapakowane.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 17 mar 2017, 20:17
autor: Bary
Arek B pisze:Witam
Jakie macie doświadczenia z wydawnictwem G3?
Napisałem do nich o braku kafelka w grze Kakao, stwierdzili że gra nie była kupiona u nich (kupowałem, a raczej dziewczyna, bo gra była prezentem, uWookiego), ale "w drodze wyjątku" prześlą brakujący kafelek.
Fajnie że go wyślą ale to w drodze wyjątku trochę mnie zdziwiło. W ogóle nie rozumiem jak miałbym grę kupić u nich, G3 ma swój jakiś własny sklep? nic na necie nie znalazłem
No tak, teoretycznie powinieneś reklamować towar w sklepie, a nie u wydawcy. Ale wiadomo, koniec końców sklep i tak uderzy do wydawcy. Dziwny tekst z tym wyjątkiem, niektóre firmy niestety dalej nie potrafią rozmawiać z klientem.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 27 mar 2017, 08:39
autor: ronczi
Ja miałem problem z brakującym elementem do Terry od Barda, też najpierw kontaktowałem się ze sklepem (sądząc jak w przypadku G3 że tam gdzie kupiłem powinienem reklamować) ale po poniższym cytowanym mailu zwątpiłem i bezpośrednio przez Barda załatwiłem sprawę - szybko i bezproblemowo, tzn bez odsyłania gry do naprawy . Pełen profesjonalizm i poszanowanie klienta ze strony tego wydawnictwa.
Spoiler:
"Reklamowany towar należy przesłać do siedziby naszej firmy, za pośrednictwem kuriera FedEx ................... Prosimy pamiętać, że wysyłka w taki sposób nastąpić może tylko i wyłącznie na terenie Polski. Prosimy również o poinformowanie kuriera aby przesyłka była ubezpieczona.
Przesyłka powinna zawierać kompletny towar wraz z kserokopią dowodu zakupu i oryginalną kartą gwarancyjną (jeśli była dołączona do towaru), oraz odpowiednie pismo reklamacyjne (np. opis usterki i oczekiwań Klienta), ze wskazaniem adresu zwrotnego na jaki należy odesłać towar po zakończonej procedurze reklamacyjnej. Przesyłkę należy starannie opakować (owinąć folią) i na zewnątrz paczki (na folii) nakleić kartkę z numerem zgłoszenia serwisowego: .....
Przypominamy, że z powodu braku punktu obsługi Klienta w naszym centrum logistycznym, osobiste dostarczenie towaru do Działu wsparcia technicznego ..... jest niemożliwe.
Jeśli reklamacja zostanie uznana za zasadną, odeślemy naprawiony lub wymieniony towar na koszt naszej firmy. W razie nieuzasadnionej i niepotwierdzonej przez nasz serwis reklamacji koszty przesyłki obciążają Klienta.
Sprzęt naprawiamy lub wymieniamy tak szybko, jak to możliwe, niemniej jednak, w sytuacji gdy jesteśmy zmuszeni przesłać uszkodzony sprzęt do producenta w celu naprawy gwarancyjnej, może to potrwać nawet kilka tygodni. W przypadku kiedy nie upłynęło jeszcze 10 dni od daty zakupu reklamowanego produktu, zawsze staramy się go przede wszystkim wymienić.
Usterki mechaniczne powstałe z winy Klienta nie podlegają reklamacji i w takim przypadku Klient może zostać obciążony kosztami przesyłki i diagnozy usterki."
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 27 mar 2017, 10:04
autor: ariser
ronczi pisze:Ja miałem problem z brakującym elementem do Terry od Barda, też najpierw kontaktowałem się ze sklepem (sądząc jak w przypadku G3 że tam gdzie kupiłem powinienem reklamować) ale po poniższym cytowanym mailu zwątpiłem i bezpośrednio przez Barda załatwiłem sprawę - szybko i bezproblemowo, tzn bez odsyłania gry do naprawy . Pełen profesjonalizm i poszanowanie klienta ze strony tego wydawnictwa.
Spoiler:
"Reklamowany towar należy przesłać do siedziby naszej firmy, za pośrednictwem kuriera FedEx ................... Prosimy pamiętać, że wysyłka w taki sposób nastąpić może tylko i wyłącznie na terenie Polski. Prosimy również o poinformowanie kuriera aby przesyłka była ubezpieczona.
Przesyłka powinna zawierać kompletny towar wraz z kserokopią dowodu zakupu i oryginalną kartą gwarancyjną (jeśli była dołączona do towaru), oraz odpowiednie pismo reklamacyjne (np. opis usterki i oczekiwań Klienta), ze wskazaniem adresu zwrotnego na jaki należy odesłać towar po zakończonej procedurze reklamacyjnej. Przesyłkę należy starannie opakować (owinąć folią) i na zewnątrz paczki (na folii) nakleić kartkę z numerem zgłoszenia serwisowego: .....
Przypominamy, że z powodu braku punktu obsługi Klienta w naszym centrum logistycznym, osobiste dostarczenie towaru do Działu wsparcia technicznego ..... jest niemożliwe.
Jeśli reklamacja zostanie uznana za zasadną, odeślemy naprawiony lub wymieniony towar na koszt naszej firmy. W razie nieuzasadnionej i niepotwierdzonej przez nasz serwis reklamacji koszty przesyłki obciążają Klienta.
Sprzęt naprawiamy lub wymieniamy tak szybko, jak to możliwe, niemniej jednak, w sytuacji gdy jesteśmy zmuszeni przesłać uszkodzony sprzęt do producenta w celu naprawy gwarancyjnej, może to potrwać nawet kilka tygodni. W przypadku kiedy nie upłynęło jeszcze 10 dni od daty zakupu reklamowanego produktu, zawsze staramy się go przede wszystkim wymienić.
Usterki mechaniczne powstałe z winy Klienta nie podlegają reklamacji i w takim przypadku Klient może zostać obciążony kosztami przesyłki i diagnozy usterki."
Który to taki przemiły sklep?
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 27 mar 2017, 12:09
autor: Yavi
Brzmi jak jakiś moloch internetowy, ale też chętnie poznam nazwę...
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 28 mar 2017, 09:11
autor: ronczi
Specjalnie nie podałem nazwy - sklep nie zajmuje się tylko i wyłącznie grami, ma w swojej ofercie także sprzęt rtv i agd.
Nic do samego sklepu nie mam - takie procedury, może trochę bezkrytycznie podeszli do tematu (jest jednak różnica między reklamacją lodówki a książki czy gry . Chciałem zwrócić bardziej uwagę na moje pozytywne doświadczenie z wydawnictwem Bard.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 28 mar 2017, 09:49
autor: Bary
ronczi pisze:Specjalnie nie podałem nazwy - sklep nie zajmuje się tylko i wyłącznie grami, ma w swojej ofercie także sprzęt rtv i agd.
Trzeba było podać, warto znać podejście różnych firm do tematu. Ze swojej strony dodam też, że w przypadku uznania reklamacji sprzedawca zobowiązany jest zwrócić nam wszelkie koszta związane z przesyłką wadliwego towaru.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 28 mar 2017, 10:33
autor: ronczi
Nie mogę ocenić podejścia tej firmy, bo po cytowanym mailu zwróciłem się bezpośrednio do Brada - szybko odpowiedzieli, więc proces reklamacyjny w sklepie odwołałem. Podałem mój przykład w kontekście podejścia tzn. wyjątku G3 u Arka.
Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)
: 28 mar 2017, 11:05
autor: Bary
Ależ nikt nie prosi o ocenę. Owy, zacytowany fragment pozwala już samemu wyciągnąć pewnie wnioski- mianowicie narusza on interesy klientów. Tego typu dokumenty mają za zadanie wzbudzić w konsumencie obawę przed poniesieniem dodatkowych kosztów i w konsekwencji zniechęcić do wykorzystania swoich praw. Tymczasem, już jakiś czas temu zostało przyjęte przez UOKiK (decyzja RWR 15/2011), że to przedsiębiorca ponosi ryzyko gospodarcze związane z działalnością, którą prowadzi, w tym koszty związane ze składanymi reklamacjami (zasadnymi lub nie). Zapadły już w tej sprawie konkretne wyroki. Obarczanie konsumentów kosztami nieuzasadnionej reklamacji jest praktyką naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. Ową klauzulę można odnaleźć także w rejestrze klauzul niedozwolonych- pozycja 916.