DungeonQuest

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: DungeonQuest

Post autor: Matio.K »

http://www.youtube.com/user/thedicetowe ... QhfCAVcg7E

Empty rooms - LOL. Glupszego sposobu na marnowanie kart nie widzialem, FFG raz jeszcze pokazało jednak, że można dobić dna i pchać się dalej :twisted: Nim zagram w jakąkolwiek z ich gier przedtem skontaktuję się z Tomem, bo widać mamy podobny gust :wink:
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 252 times

Re: DungeonQuest

Post autor: jax »

Rzadko Vaseel ma równie miażdżące recenzje.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2447
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 555 times
Been thanked: 271 times

Re: DungeonQuest

Post autor: Markus »

Matio.K pisze:http://www.youtube.com/user/thedicetowe ... QhfCAVcg7E

Empty rooms - LOL. Glupszego sposobu na marnowanie kart nie widzialem, FFG raz jeszcze pokazało jednak, że można dobić dna i pchać się dalej :twisted: Nim zagram w jakąkolwiek z ich gier przedtem skontaktuję się z Tomem, bo widać mamy podobny gust :wink:
link który podałeś nie działa (domyślam się że to recenzja Toma którą można znaleźć na BGG)

Akurat te puste pokoje są czasem zbawieniem w grze, zwłaszcza gdy próbujesz wyjść z lochu i masz mało życia. Mam wrażenie że Tom pastwi się na tymi pustymi pokojami dla samego znalezienia minusa w tej grze.
Większą wadą tej gry jest system walki która trwa trochę za długo w stosunku do reszty rozgrywki. TAK , ta gra jest mega losowa , nie ma szans budować żadnej strategi ,ale... to jest piękno TEJ gry( mimo że brzmi to absurdalnie)



+losowość
+wykonanie
+leciutka gra do pogrania z znajomymi przy piwie/herbacie/kawie
+klimat

-losowość !!!(tak , to jest gra o tym czy masz szczęście w kartach :D )
Liarus
Posty: 396
Rejestracja: 09 maja 2009, 19:49
Lokalizacja: Pszczyna
Has thanked: 10 times
Been thanked: 14 times

Re: DungeonQuest

Post autor: Liarus »

Jakbyś obejrzał reckę (z twego posta wnioskuję, ze nie oglądałeś), to byś wiedział, ze jednak nie szuka minusów na siłę. Aczkolwiek wg autora recenzji, Dungeon Quest to istna wtopa, ale daje ku temu poważne argumenty.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2447
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 555 times
Been thanked: 271 times

Re: DungeonQuest

Post autor: Markus »

Liarus pisze:Jakbyś obejrzał reckę (z twego posta wnioskuję, ze nie oglądałeś), to byś wiedział, ze jednak nie szuka minusów na siłę. Aczkolwiek wg autora recenzji, Dungeon Quest to istna wtopa, ale daje ku temu poważne argumenty.
recenzję oglądałem przed napisaniem posta, dla mnie ta gra jest tym czego oczekiwałem po przeczytaniu recenzji na BGG, czyli duża losowość, dużo śmiechu i zabawy ( nie oczekiwałem Caylusa czy innego El Grande- te gry też lubię ) po prostu ta gra jest świetna na zakończenie planszowego wieczoru imo.(OK za ten typ rozrywki to FGG przesadziło z ceną)
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: DungeonQuest

Post autor: Matio.K »

Markus pisze:[link który podałeś nie działa (domyślam się że to recenzja Toma którą można znaleźć na BGG)
Ależ wszystko działa, wlasnie dla pewnosci sprawdzilem :)

Jak powiedział Jax, Tom nie pastwi się nad grami, na kilkaset recenzji, które obejrzalem, zaledwie kilkakrotnie powiedzial cos zlego, a krytyczny ton przyjal zdaje sie tylko przy DQ. Czasem odnosilem wrazenie, ze kocha wszystkie planszowki, jakkolwiek slaba by nie byla. Losowosc dla wiekszosci normalnych graczy to minus; ujdzie w party games, ale w takiej drogiej kobyle?

Rozumiem, że jesteś wobec niej stronniczy, bo wydales ciezkie pieniądze, a teraz starasz sie jakos swoj blad argumentowac. Nie zazdroszcze sytuacji :wink: W kazdym razie do kawy i herbaty to sie raczej z racji dlugosci nie nada. Przy piwie moze i by nawet zadzialalo :)
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2447
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 555 times
Been thanked: 271 times

Re: DungeonQuest

Post autor: Markus »

Matio.K pisze:
Markus pisze:[link który podałeś nie działa (domyślam się że to recenzja Toma którą można znaleźć na BGG)


Rozumiem, że jesteś wobec niej stronniczy, bo wydales ciezkie pieniądze, a teraz starasz sie jakos swoj blad argumentowac. Nie zazdroszcze sytuacji :wink: W kazdym razie do kawy i herbaty to sie raczej z racji dlugosci nie nada. Przy piwie moze i by nawet zadzialalo :)

spójrz na moją kolekcje , tam tej gry nie ma więc nie usprawiedliwiam się przed sobą że wydałem pieniądze :D
ja w tą grę już grałem i mi się podoba z powodów które podałem w poprzednich postach, domniemywam że ty wypowiadasz się na podstawie recenzji , więc ja już mam pewność co do mojej oceny gry na podstawie rozgrywek a ty opierasz się na słowach innych , zawsze warto spróbować zagrać ( np u kolegi ) i wyrobić sobie zdanie niż opierać się na nawet najlepszym recenzencie( swoją droga to Tom miał dość bojowy nastrój przy tej recenzji :D ).
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4476
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1425 times
Been thanked: 1100 times

Re: DungeonQuest

Post autor: garg »

Matio.K pisze:Tom nie pastwi się nad grami, na kilkaset recenzji, które obejrzalem, zaledwie kilkakrotnie powiedzial cos zlego, a krytyczny ton przyjal zdaje sie tylko przy DQ.
Zjechał jeszcze przeraźliwie Vasco da Gamę. Potem zresztą zrobił prześmiewczą odpowiedź na krytykę fanów tej gry. W tym drugim filmiku "przepraszał", że śmiał się śmiać z tego cudu świata :lol: (ja akurat VdG uwielbiam i mimo to oglądałem recenzję Vasela z rozbawieniem) :)
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
bart8111
Posty: 691
Rejestracja: 28 wrz 2008, 22:25
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: DungeonQuest

Post autor: bart8111 »

garg pisze:
Matio.K pisze:Tom nie pastwi się nad grami, na kilkaset recenzji, które obejrzalem, zaledwie kilkakrotnie powiedzial cos zlego, a krytyczny ton przyjal zdaje sie tylko przy DQ.
Zjechał jeszcze przeraźliwie Vasco da Gamę. Potem zresztą zrobił prześmiewczą odpowiedź na krytykę fanów tej gry. W tym drugim filmiku "przepraszał", że śmiał się śmiać z tego cudu świata :lol: (ja akurat VdG uwielbiam i mimo to oglądałem recenzję Vasela z rozbawieniem) :)
Z ciekawości obejrzałem i recenzję i tę parodię, nieźle się uśmiałem :)
mysza
Posty: 79
Rejestracja: 11 gru 2009, 11:06
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: DungeonQuest

Post autor: mysza »

Ma ktoś instrukcje w PDF po Polskiemu?:):)....a lepiej się czyta po polsku jak mało czasu jest na analizę :)
mysza
Posty: 79
Rejestracja: 11 gru 2009, 11:06
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: DungeonQuest

Post autor: mysza »

Mam pytanie odnośnie kart walki, czy rozdzielamy karty specjalne na osobne kupki, czyli dla herosow inne i dla poszczególnych mosterow?:) Pytam bo ciężko to napisane jest;], i jakoś mi tak wyszło na logikę, ale lepiej się zapytać czy dobrze zrozumiałem;]...
Awatar użytkownika
GoldenDragon
Posty: 611
Rejestracja: 11 lut 2009, 22:50
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: DungeonQuest

Post autor: GoldenDragon »

Coś nie precyzyjnie pytasz... Generalnie karty walki są wspólne dla bohaterów i potworów, a każdy heros i monster ma własną talię kart specjalnych walki. Osobiście odradzam podstawowy wariant walki z gry, lepiej ściągnąć ze strony FFG dodatkowe warianty i grać jednym z nich. Diametralnie skraca czas najdłużego elementu gry czyli walki :)
mysza
Posty: 79
Rejestracja: 11 gru 2009, 11:06
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: DungeonQuest

Post autor: mysza »

Wiem, już tak gramy, ale gramy kośćmi K12, bo na K6 podobno kiepsko to działa;]... Dziękuje za odpowiedź bo w rulebooku ciężko to napisane jest, nie napisali że każdy hero i monster ma swój deck 4 kart:), tylko że przed bitwą ciągnie się jedna kartę power card czy jakoś tak;]:)...
Awatar użytkownika
Leviathan
Posty: 2267
Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 396 times
Been thanked: 1044 times
Kontakt:

Re: DungeonQuest

Post autor: Leviathan »

jax pisze:
Rzadko Vaseel ma równie miażdżące recenzje.
Zdecydowanie. Recenzji "miażdżących" nie ma zbyt wiele, ale ta z pewnością się do nich zalicza.
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 730
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: DungeonQuest

Post autor: Gabriel »

Pytanko: mam i gram z żoną w Claustrophobię - idzie świetnie. Prosto szybko i konkretnie.
Można do tego jakoś odnieść tę grę? Widzę, że po czasie FFG udostępniło uproszczone zasady walki. Zastanawiam się nad DQ na dwie osoby - z żoną właśnie.

Pozdrawiam
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: DungeonQuest

Post autor: Wookie »

Mocno odradzam DungeonQuest - zupełnie bez porównania z bardzo fajną Claustrophobią

Polecam moją recenzję:
http://www.gryplanszowe.net/videocast/g ... lochy.html
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 730
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: DungeonQuest

Post autor: Gabriel »

Dobra, obrazowa recenzja.

Podczas oglądania miałem tylko jedną myśl: Tego wszystkiego (losowości głównie) można było uniknąć banalnym rozwiązaniem po stronie autorów.

FFG chyba za bardzo się spieszyli z tym, klasyczny przypadek zapluskiwienia gry.
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: DungeonQuest

Post autor: yosz »

Nie - to po prostu taka gra :) To nowa wersja starszej gry Dungeon Quest - FFG dorzuciło od siebie system walki, który został zrównany z ziemią przez graczy (za skomplikowany na taką losową grę i za bardzo wydłuża grę). W oryginale też można było zginąć na pierwszym kafelku. Jeżeli podejść do tego jak do krótkiej gry to pewnie możnaby się dobrze bawić ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 730
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: DungeonQuest

Post autor: Gabriel »

Dobra, tak na szybko:

1. Poziomy lochu - analogicznie jak krainy w Magii i Mieczu ---> różne poziomy kafelków. Od najtrudniejszego do najprostszego. Do tego - poziomy kart przygód. Z tego co widzę - zdjęłoby to 90% problemów z tą grą.

2. Walka - specjalne kostki sześcienne, zawierające 0, 1, 2 - trafień.

3. Mała pula kart jak w Claustrophobii - do uzbrojenia przed przygodą.

Qrde, nie cierpię takich sytuacji, kiedy nie można po prostu zciąć gry jako złej, a cały czas ma się przed oczami, to czym mogła ona być :/
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: DungeonQuest

Post autor: yosz »

Ad.1. Ale to żadne rozwiązanie. Gramy 40 minut, wchodze na poziom x lochu i wyciągam kafelek który mnie zabije jeżeli nie wyrzucę 5+ - co to zmienia w losowości. Tyle że dłużej sobie pogram do frustrującego losowością momentu

Ad.2. W oryginale były kości - czemu FFG postanowiło zrobić przekombinowany system walki? Nie wiem i nie rozumiem
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: DungeonQuest

Post autor: Wookie »

Gra, nawet jeśli nie zabije nas przypadkowy kafelek, czy pułapka, jest zupełnie bez sensu.
Idziemy przed siebie i koniec. Zero rozwoju, zero zbierania przedmiotów, zero interakcji, zero przygody. Po prostu trzymamy kciuki, żeby wyszedł dobry kafelek, ale i tak umrzemy.

Tego nie da się naprawić w mojej opinii - jeśli ktoś nie zna żadnych nowoczesnych planszówek, to DungeonQuest może być dobrą odskocznią od Talizmanu/Magii i Miecza i to wszystko.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: DungeonQuest

Post autor: pabula »

Wookie pisze:Gra ... jest zupełnie bez sensu.
Nie zgodzę się. Masz złe podejście do gier - mają one bawić i miło spędzić czas przy nich.
Ta gra spełnia te wymagania.
Mój chrześniak zawsze się pyta czy zagramy w nią.
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: DungeonQuest

Post autor: Wookie »

pabula pisze:
Wookie pisze:Gra ... jest zupełnie bez sensu.
Nie zgodzę się. Masz złe podejście do gier - mają one bawić i miło spędzić czas przy nich.
Ta gra spełnia te wymagania.
Mój chrześniak zawsze się pyta czy zagramy w nią.
A co jak umrze w pierwszym ruchu? Też się dobrze bawi?

Inna sprawa, że dzieci (nie wiem ile lat ma twój chrześniak) mają wyższą tolerancję. Ja jak byłem mniejszy to też lubiłem grać w Monopoly czy Ryzyko...
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: DungeonQuest

Post autor: pabula »

Wookie pisze:A co jak umrze w pierwszym ruchu? Też się dobrze bawi?
Oczywiście - gra potworami. Ma dobre podejście do planszówek.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: DungeonQuest

Post autor: Smoku »

Ta gra jest jak rosyjska ruletka.Kręcimy kostką jak bębenkiem i albo gramy dalej ,albo......idziemy zrobić kawę.
Ze statystykami mam Descent,Runebound,Arkham i wiele innych gier.Tu mam sporą dawkę adrenaliny,gdzie każdy krok może być ostatnim:pułapka,przepaść,katakumby z których do końca nie wiadomo gdzie się wyjdzie.Klniesz gdy zginiesz i zaczynasz od nowa. Nie twierdzę ,że jest to świetna gra i zdecydowanie wolę długą rozgrywkę w Descent lub Runebound. Jednak kupując grę wiedziałem ,że nie ma w niej rozbudowanych statystyk i jest to szybka gra ,czy uda się oszukać los . Przy odpowiednich graczach i klimacie w "Smocze Lochy" tez można się nieźle bawić zakładając ,że wiemy czego się spodziewać po grze. W Runebound zdarzały nam się długie nudne partie ,których nie chciało się kończyć i też nieźle ułożone historie ,które kończyliśmy późno w nocy. Potencjałem tej gry jest ciągła niepewność ,co nas spotka na nowym kaflu.Nie traktuję Smoczych Lochów jako objawienia, ale jest to uzupełnienie do innych przygodówek.
ODPOWIEDZ