Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2814
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 102 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: Ink »

wuszu pisze:Sądząc po rankingu na bgg "Poprzez wieki" urzeka bardziej? Czy jest ktoś, kto ma doświadczenie w grze w obie?
Tak, pewnie sporo osób. Jak pisali poprzednicy, nie mają one ze sobą _nic_ wspólnego poza tematem.
A i porównywanie rankingu w przypadku gry mającej 4 lata i gry liczącej sobie 2 miesiące sensu żadnego nie ma.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Leviathan
Posty: 2267
Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 396 times
Been thanked: 1044 times
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: Leviathan »

Ink pisze:
wuszu pisze:Sądząc po rankingu na bgg "Poprzez wieki" urzeka bardziej? Czy jest ktoś, kto ma doświadczenie w grze w obie?
Tak, pewnie sporo osób. Jak pisali poprzednicy, nie mają one ze sobą _nic_ wspólnego poza tematem.
A i porównywanie rankingu w przypadku gry mającej 4 lata i gry liczącej sobie 2 miesiące sensu żadnego nie ma.
Pisałem w zasadzie identycznego posta, ale mnie ubiegłeś
:)
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: yosz »

Poprzez wieki jest zdecydowanie dłużej to i zebrało więcej głosów. Civ w ciągu kilku miesięty wspięło się do pierwszej 50tki BGG.

Ja mam obie gry. Uwielbiam TtA. Jestem "typową" eurodziewczynką i ameritrashe raczej mi się nie podobają. I tutaj jest ten wyjątek - Civ bardzo mi przypadło do gustu chociaż widzę wady tej gry.
Najkrócej jak mogę porównać: Poprzez wieki bardzo dobrze oddaje mechanikę komputerowej Cywilizacji i uczucie budowy wielkiego państwa. Civ bardzo dobrze oddaje "feeling" grania w Cywilizację komputerową (czuję bardzo wyraźnie że to jest komputerowa cywilizacja, ale nie poprzez mechanizmy, a poprzez to jak prowadzona jest rozgrywka). Obie mają elementy losowe, które wpływają na rozgrywkę. TtA jest bardziej mózgożerne. Obie mają dość wysoki próg wejścia w grę, ale TtA zdecydowanie ma wyższy.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: sowacz »

No i na dwie osoby wg mnie lepiej sobie radzi Cywilizacja od FFG.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: yosz »

Mhmm. Prawie połowa moich parti w Poprzez wieki jest na 2 osoby i uważam że świetnie chodzi. Civka od FFG w dwie - grało się bardzo przyjemnie (chociaż Aga mnie zmasakrowała)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: pan_satyros »

czy Civka jest w jakimś stopniu podobna do Age of Mytology ? Ktoś grał w obie te gry by porównać ?
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: Geko »

Przede wszystkim w AoM nie ma mapy.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: Dabi »

Skusiłem się i ja ze znajomym i grę zakupiliśmy. :-)
Jak tylko uda się zagrać to podzielę się wrażeniami. Myślę, że będzie satysfakcjonujące :)
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: costi »

pan_satyros pisze:czy Civka jest w jakimś stopniu podobna do Age of Mytology ? Ktoś grał w obie te gry by porównać ?
Nie sa podobne prawie w niczym IMHO.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: RasTafari »

yosz pisze:Civ bardzo dobrze oddaje "feeling" grania w Cywilizację komputerową (czuję bardzo wyraźnie że to jest komputerowa cywilizacja, ale nie poprzez mechanizmy, a poprzez to jak prowadzona jest rozgrywka)
mechanizmy są, jak to cezner rzekł "prostackie", ale mnie jako wyznawcy plastyku bardziej podchodzi właśnie ta civka od ffg, tak jak yosz napisał, czuć "feeling" komputerowej cywilizacji :mrgreen:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: yosz »

jako wyznawcy plastiku ta gra Ci się nie powinna podobać :P bardzo niewiele tego plastiku
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: muker »

Te maciupinkie flagi to jakaś porażka, trzeba to szybko czymś zastąpić.
Awatar użytkownika
adamns
Posty: 75
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:20
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: adamns »

muker pisze:Te maciupinkie flagi to jakaś porażka, trzeba to szybko czymś zastąpić.


jak coś wymyślisz daj znać też bym je czymś zastąpił, ale czym pojęcia nie mam musiały by być figurki na każdą epokę flaga jest uniwersalna:)
Kości zostały rzucone!

moja kolekcja
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: yosz »

Po pierwsze flagi doskonale się sprawdzają. Muszą się mieścić na w miarę niewielkich kwadratach (może ich być nawet kilka w armii). Muszą być uniwersalne - wyglądać tak samo dla każdego koloru, niezależnie od państwa którym gra. W ogóle mi nie przeszkadzają, ale ja nie jestem wyznawcą plastiku i nie spodziewałem się jakiś wypasionych figurek do tej gry
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: pabula »

adamns pisze:
muker pisze:Te maciupinkie flagi to jakaś porażka, trzeba to szybko czymś zastąpić.
jak coś wymyślisz daj znać też bym je czymś zastąpił, ale czym pojęcia nie mam musiały by być figurki na każdą epokę flaga jest uniwersalna:)
Chyba żołnierzyki z cyklad dobrze by się spasowały... (mówię o plastikowych)
A co do porównania TtA i Civ to mnie się bardziej podoba TtA, ale to może że mam ją dłużej i więcej w nią grałem (czego nie moge powiedzieć o Civ - tylko 1 partia). Czuję jednak że ilość rozegranych partii utwierdzi mnie że TtA jest lepsze.
Nie wiem czy z FFG-owych tworów Runewars nie jest lepszy...
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: RasTafari »

yosz pisze:jako wyznawcy plastiku ta gra Ci się nie powinna podobać :P bardzo niewiele tego plastiku
to przez ten pierdyliard kart, znaczników, kafelków i co tam jeszcze :lol: a tak serio to dlatego, że jestem wyznawcą civki od jej pierwszej części pecetowej, w którą grałem jeszcze na 286 :mrgreen:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: Dabi »

Wtedy pojawiałyby się dodatkowe dylematy kogo zaatakować (no bo jak zniszczę miasto, to tracę z nim handel, a więc uderza to również we mnie), pojawia się dyplomacja (umowy handlowe, embarga, prawa tanzytu), nabierają znaczenia sojusze, pojawia się wreszcie jakaś mechanika 'cywilizacyjna'... Trzeba patrzeć ponad swoje granice, mysleć strategicznie, kalkulować.

Tego mi własnie brakuje: jakichś więzi, zalezności międzypaństwowych. Na teraz faktycznie wyglada to na zwyczajny 'wyścig', kto więcej wyciśnie z tych 3-4 tafli we własnej części mapy :/
To dziwne bo akurat handel między graczami kwitnie w najlepsze i jest rozwiązany w sposób chyba najbardziej elastyczny jak może być.
Punkty handlu mogą być przecież przehandlowywane między graczami. Można je pożyczać sobie nawzajem - czasami na bandycki procent. Można płacić haracze.
U nas handlowano nawet fakt podbijanie" moich własnych barbarzynców i chat". Wybuchały o to walki :)

Zjawiska izolacji oraz rozwoju każdy sobie nie zaobserwowaliśmy.

Musimy pograć jeszcze aby grę ocenić lepiej bo po jednej rozgrywce to wiadomo jak to jest. Ale póki co wrażenia bardzo dobre i na brak interakcji nie można było narzekać.
Awatar użytkownika
Inermis
Posty: 735
Rejestracja: 04 maja 2008, 12:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: Inermis »

Dabi pisze: To dziwne bo akurat handel między graczami kwitnie w najlepsze i jest rozwiązany w sposób chyba najbardziej elastyczny jak może być.
Punkty handlu mogą być przecież przehandlowywane między graczami. Można je pożyczać sobie nawzajem - czasami na bandycki procent. Można płacić haracze.
U nas handlowano nawet fakt podbijanie" moich własnych barbarzynców i chat". Wybuchały o to walki :)

Zjawiska izolacji oraz rozwoju każdy sobie nie zaobserwowaliśmy.

Musimy pograć jeszcze aby grę ocenić lepiej bo po jednej rozgrywce to wiadomo jak to jest. Ale póki co wrażenia bardzo dobre i na brak interakcji nie można było narzekać.
To często zależy od graczy jak wykorzystują elementy które nie są obowiązkowe.
Ja np. często staram się używać handlu, dogadywać i targować się. Można w ten sposób wiele uzyskać, np będąc w potencjalnie gorszej sytuacji terytorialnej :)
Inermis - Blog netrunner.znadplanszy.pl
Chętnie zagram: Android: Netrunner LCG, Mage Wars, Battlestar Galactica
Chętnie poznam: Rex
Kolekcja | Want to Trade
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: surmik »

W naszej partii nie chodziło o brak chęci wykorzystania tego elementu gry. Po prostu każdy rozwijał się na swojej ćwiartce i jakoś zupełnie nie było impulsu do handlowania, nikt nikomu nie zagrażał, nie było potrzeby żadnego szantażu ani wymiany... Dopiero po pojawieniu się atomówki sytuacja się zmieniła ;)
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: sowacz »

Pytanie takie mi się narodziło, co w przypadku, gdy dwie osoby naraz mają możliwość lotu w kosmos, obie wygrywają?
Wygrał ktoś kulturowo? U mnie po 5 partiach 3 wygrane militarne, 2 technologiczne. Ekonomiczne zwycięstwo wydaje się w miarę łatwe do osiągnięcia, ale też znacznie ułatwia wygraną technologiczną, więc jeszcze się nie zdarzyła u nas taka wygrana. Kulturowe zwycięstwo jest chyba jednak mało prawdopodobne?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2011, 23:34 przez sowacz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: surmik »

Chyba nie można wymyśleć technologii równocześnie? Wydaje mi się, że po prostu pierwsza osoba, która wymyśla Lot w kosmos wygrywa nawet jeżeli inne osoby mogłyby tą technologię wymyśleć w tej samej turze.
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: sowacz »

A to nie jest tak, że ta tura przebiega równocześnie? Każdy wybiera technologię po kryjomu i dopiero jak wszyscy wybiorą to się je odkrywa?
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: surmik »

Muszę spojrzeć do instrukcji :D

Rzeczywiście wygląd to dziwnie, bo przecież jest 1 karta Space Flight w grze więc "wymyślając" ją dwóch graczy musiało by się nią podzielić ;) Może w tym przypadku jest po prostu remis? ;)
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: sowacz »

No to poszukałem i okazało się, ze wyszedł już FAQ (tylko jedna strona!!!!!!) na stronie FFG do Cywilizacji. Ktoś już moje pytanie zadał wcześniej:
Q. If multiple players
finish a tech victory on the
same turn, who wins?
A. The player who is first
in the turn order wins.
Alternately, players may
choose to play with the
Advanced Tie-Breaker
Variant listed in this
document.
A Advanced Tie-Breaker Variant brzmi:

If a player completes a military victory, the game
ends immediately and that player wins. If a player
completes a culture, economic, or technology
victory, the rest of the turn is played out. After the
end of the turn, every player who has completed a
non-military victory (remembering that military
victories instantly win the game) calculates their
victory score, as follows:
Victory Score = Number of Learned Technologies
+ Number of Spaces Advanced on Culture Track +
Number of Coins
The player with the the highest Victory Score wins
the game. In the event that two or more players are
still tied, then they share the victory.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: Veridiana »

Hmm, ciekawa opcja, tym bardziej, że w instrukcji nie doczytaliśmy się sformułowania, że grę wygrywa się NATYCHMIAST po osiągnięciu niemilitarnych zwycięstw i ostatnio żywo dyskutowaliśmy, gdy się okazało, że w tej samej turze: jeden gracz wygra ekonomicznie w fazie handlu a drugi wystawi Lot Kosmos w fazie technologicznej.
dokładając cegiełkę do dyskusji, które zwycięstwo bardziej osiągalne dodam, iż trzeci gracz w kolejnej turze skończyłby kulturowo. generalnie, jak się wszyscy przyłożyli to nagle zrobił się wyścig jak marzenie i ostre kombinowanie jak przyspieszyć wygraną wybranym sposobem.
ODPOWIEDZ