Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Bowflan
Posty: 67
Rejestracja: 02 gru 2009, 01:06

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: Bowflan »

Kupiłem niedawno cywilizację i przymierzam się do pierwszej rozgrywki. Po przeczytaniu instrukcji mam problem z walką.

1. Na początku bitwy mam 3 karty jednostek (po jednej artylerii, jazdy i piechoty). Są jednak pewne sposoby, aby zdobyć kolejne (np. druga figurka militarna na polu, gdzie rozgrywa się bitwa). Dostaję w takim przypadku kolejne karty walki, ale nie wiem w jaki sposób. Skąd mam wiedzieć jaki rodzaj jednostki dobrać do talii walki?
2. Jednostki wystawia się na przemian na linie walki. Bardzo uproszczając, powiedzmy że każdy z graczy został z jedną jednostką do wystawienia. Co się stanie jak np. gracz A wystawi jednostkę na pustą linię, a gracz B na inną pustą linię? Czy w ogóle można tak zrobić i czy jeśli tak to powtarza się wtedy wystawianie jednostek?
3. W którym momencie dociągam dodatkowe karty jednostek za bonusy? Przed rozpoczęciem bitwy?
4. Co się dzieje z talią walki po zakończonej bitwie?

Prawdopodobnie sporo nie doczytałem, będę jednak wdzięczny za pomoc.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6358
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: yosz »

Wszystkie swoje karty, które kupiłeś tasujesz razem więc rodzaje jednostek przychodzą Ci losowo.
Wszystkie karty losujesz na początku bitwy - podsumowujesz bonusy z kart, figurek, plus ilość kart bazowych i tyle kart ciągniesz na początku bitwy
Wystawiacie na przemian karty aż się Wam skończą na ręku i wtedy sumujecie pozostałą siłę jednostek. Tak więc gracze mogą wystawiać kolejne jednostki na puste linie i na koniec po prostu sumujecie siłę jednostek które przeżyły
Na koniec walki jednostki zabite wracają na pulę do kupienia (na spód), a jednostki które przeżyły wracają do Twojej talii, którą przetasowujesz
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: Veridiana »

Bowflan pisze:1. Na początku bitwy mam 3 karty jednostek (po jednej artylerii, jazdy i piechoty). Są jednak pewne sposoby, aby zdobyć kolejne (np. druga figurka militarna na polu, gdzie rozgrywa się bitwa). Dostaję w takim przypadku kolejne karty walki, ale nie wiem w jaki sposób. Skąd mam wiedzieć jaki rodzaj jednostki dobrać do talii walki?
Początkowa Twoja talia wynosi faktycznie 3 karty. Kolejne możesz po prostu dokupić w swojej turze. natomiast gdy rozpoczyna się bitwa musisz ustalić, ile kart z Twojej talii (armii) weźmie w niej udział. i o tym właśnie decyduje między innymi druga figurka na polu. jak już ustalisz liczbę to tyle kart z tej swojej armiatki wylosowujesz i zaczynacie zagrywanie po jednej :)
Bowflan
Posty: 67
Rejestracja: 02 gru 2009, 01:06

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: Bowflan »

Dzięki za szybką odpowiedź. Już chyba w miarę rozumiem o co tu chodzi. Teraz muszę tylko przetestować w praktyce :)
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1053
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 145 times
Been thanked: 25 times

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: uyco »

'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
MichalMoc
Posty: 1
Rejestracja: 27 cze 2013, 16:19

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: MichalMoc »

cezner pisze:Na 12 stronie tego wątku, costi wrzucił coś takiego
http://www.4shared.com/file/49gNqqe9/Civ.html
Ma ktoś może jeszcze ten plik :)?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: Rocy7 »

Zastanawiam się nad Civką, odrzuca mnie, co prawda mała różnorodność figurek, lecz może mechanika mi to wynagrodzi.

Kilka pytań:
1) spotkałem się że sprzecznymi opiniami w kwestii tego jak gra sprawdza się na 2 osoby, może ktoś to zweryfikować?
2) ile średnio trwa rozgrywka dla 2 oraz dla 4 graczy?
3) w grze są karty kulturowe oraz karty technologii:
a) w kwestii kart kulturowych, z tego co czytałem pozwalają one zmieniać sytuacje nad planszy np. cofać wrogą armię?
b) czy karty technologii się powtarzają czy jest ich duża różnorodność?
c) jakie rodzaje kart pozwalają przez ich zagrywanie modyfikować sytuacje na planszy? (wpływając na przeciwników, lub dając bonusy graczowi)
4) ile trwa downtime?
Neuvenen
Posty: 13
Rejestracja: 30 mar 2013, 22:48

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: Neuvenen »

1) Wg nie na 2 osoby gra jest zepsuta - bez wprowadzania dodatkowych home rules -wszystkie moje dotychczasowe rozgrywki dwuosobowe zakończyły się militarnym zwycięstwem, co mi się za bardzo nie podoba ;). Inna kwestia, że nie wiem czy w takim wypadku któraś cywilizacja będzie bardziej faworyzowana.
2) 2h dla dwoch osob, dla 4 grałem tylko raz więc się nie wypowiadam.
3):
a)tak, pozwalają one trochę namieszać
b)imho jest ich za dużo ;), najwiecej czasu zajmuje nam wybór odpowiedniej technologii
c) zarowno kulturalne jak i wykorzystujac surowce karty technologii
4) Trochę trwa, ale nie jest z tym tak źle - podczas nie swojej tury, powinno się już myśleć, nad swoim następnym krokiem
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization: The Board Game od FFG

Post autor: romeck »

Neuvenen pisze:1) Wg nie na 2 osoby gra jest zepsuta - bez wprowadzania dodatkowych home rules -wszystkie moje dotychczasowe rozgrywki dwuosobowe zakończyły się militarnym zwycięstwem, co mi się za bardzo nie podoba
Cóż za szkodliwe twierdzenie. Ani gra nie jest zepsuta na dwie osoby, ani żadna z dróg zwycięstwa nie jest uprzywilejowana.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
ODPOWIEDZ